Syyshaaste -15

Skorpi53

Laitan tähän uuden haasteen meille tytöille sen juhannushaasteen perään.

Täällä on paino 79,8 ja päämääränä aluksi päästä 77 kiloon, siitä sitten eteenpäin 75kg olisi varsinainen päämäärä.

Nyt on kasvisten ja hedelmien aika ovella, grillit kuumenevat ja päästään toivottavasti järveen vilvoittelemaan. Tämä yhteinen kirjoitteleminen on antanut minulle kovasti potkua, jatketaan samalla tavalla ja kerrotaan kuulumisia!

Ystävä kertoi pesevänsä illalla hampaat jo klo 18, ettei enää voi syödä sen jälkeen kun hampaat on jo pesty......

68

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kevätkukkanenk

      Kiitos, Skorpi53, kun laitoit uuden haasteen!

      Minä tein juhannukseksi perussiivouksen ja jotenkin venytin pohjettani liikaa, niin se rajoittaa liikkumista. Olen lenkkeillyt ja ei jalkani siitä suuttunut, mutta annan nyt parantua ja liikun vähemmän.

      Kovin on koleeta ja sateista pitänyt, mutta silti olen pystynyt kaikki asiani tekemään.
      Jo minä nauriita ostin, kevennystä ruokavalioon. Kiva, kun kaikkea tuoretta torilta ja kaupoista alkaa saamaan oikein runsaasti.

      Nautitaan kesästä säästä riippumatta!

    • oliskiva

      saada myös ruokavaliovinkkejä/ohjeita mitä muut syö, jotta paino putoaa. Eikä pelkkää, että tänään meni taas tosi hyvin ja silleen.

    • Skorpi53

      Haloo tytöt miten jaksatte?
      Toivottavasti kinttusi paranee pian kevätkukkanenk, kyllä se taas siitä lähtee. Tuoretta ruokaa ja vitamiineja suoraan luonnosta!

      Olen innoissani tämän aamun lukemista 79,0 ja vielä on 2kg etappiin.
      Sinulle oliskiva: aamuisin syön omatekemää müsliä ja rasvatonta rahkaa, mihin laitan vähän hilloa. Päivällä ensin salaattia ja sitten tavallista kotiruokaa lautasellisen. Iltapäivällä syön pari tomaattia tai jotain hedelmää, mutta illalla en mitään.
      Minun painonpudotusta auttaa liikkuminen, eli liikun 5x viikossa ainakin tunnin. Olen himopyöräilijä, mutta kun työt ja säät eivät aina anna periksi, käyn sauvakävelyllä. Se saa vielä paremmin ruoansulatuksen toimimaan ja lihakset lämpiämään. Ihokin on parantunut hikoilemisesta.

      Lipsuja tulee kaikille, mutta sitten taas heti takaisin rytmiin lipsun jälkeen :-)

      Tulkaahan kirjoittelemaan laihdutuskaverit!

    • mylifez

      En ennen oo ollut näissä haasteissa mukana, mutta kuitenkin olen jo puolisen vuotta laihduttanut. En oikeastaan kyllä haluisi sanoa laihdutus vaan elämän tapojen muuttaminen. Aluksi en liikkunut ollenkaan ja yhtäkkiä päätettiin kaverin kanssa ryhtyä karkkilakkoon 16.2 - 30.5. Painoa nyt tähän mennessä onkin lähtenyt 20 kg, tosiaan aloituspaino 79 kg ja nyt 59 kg. Tavoitepainoon matkaa vielä viitisen kiloa eli nyt nokka kohti 54 kg! Nyt olen hetken syönyt vähän huonosti, koska juhannus ja yleisesti kesä. En ihme kyllä sentään oo lihonnut! Herkuttelen kuiteskin parisen kertaa viikossa, koska suklaa on yhtä kuin elämäni rakkaus <3 Muuten ruokavalioni on suunnilleen tälläinen:
      Aamupala: Omena
      Päiväruoka: Salaattia ja vähän perus safkaa
      Välipala: Riisikakku/jogurtti
      Iltapala: Piltti/hedelmä

    • Skorpi53

      No tytöt missä luuraatte, oletteko jo lomilla? Teitä kaipaillaan!

      Tuo karkinsyöminen taitaa olla vähän nuoremman polven "harrastusta", kun me naiset tällä palstalla olemme kärvistelleet ihan tavallisten ruokien kanssa. Kypsemmällä iällä tämä laihdutus rupeama on tosi tiukassa, mutta onneksi olemme tsempanneet yhdessä kovasti, tehdään niin jatkossakin!

      • kevätkukkanenk

        Lenkiltä se minä tulin justiinsa. 7 kilometriä ja niitä mäkiä taas. Pohje alkaa kuntoutua, niin jo rappusia pääsen kulkemaan. Piti hissiä käyttää välillä.

        Lomat ne pakkaa päälle, mutta minä eläkeläinen olen aina vapaalla. Heinäkuun lopulla on yksi viikonloppureissu ja siihen minä nyt meinaan laihtua jonkun verran. Ei tämä ole nopeaa, mutta kunhan nyt ensin pysyn terveenä ja sitten vähitellen kevenen.

        Pidetään porukka koossa ja tsempataan toisiamme. Viikon päästä ilmoitan taas painoa.
        Upeita kesäpäiviä jokaiselle ja kesän tuotteita pöytään!


      • kevätkukkanenk

        Kaksi tuntia menin kaikenmaailman suot ja kivikot metsämäkineen polkuja pitkin. Tuskin se mitenkään alentaa painoa, mutta sain siellä sellaisen muokkauksen vartalolle ettei paremmasta väliä. Oli siellä luonnonkauneutta ja terveyttä saatavilla roppakaupalla.

        Hyvät ystävät, toivottavasti olette lomilla ja matkoilla? Eihän ole laihdutusväsymys iskenyt?
        Itse en näköjään laihdu, mutta olen asiasta kovasti innostunut, jospa joskus minäkin onnistun!

        Ihanaa kesää!


      • Skorpi53

        Hei taas!
        Kyllä olet upeasti liikkunut, minä en jaksaisi juoksennella kahta tuntia yhteen menoon, pyörtyisin varmaankin.... Jos se ei heti laihduta niin kyllä se sinua kiinteyttää ja terveyttää kuitenkin!

        Minun aamulukemat ovat 78,6 ja huomisesta lähden lomaa viettämään ja mökkeilemään. Yritän kuitenkin käydä tällä palstalla viikoittain päivittämässä, tarvitsen tsemppi apua että jaksan.

        Tulkaahan muutkin tytöt taas mukaan, pidetään yhtä tässä taistelussa kiloja vastaan!


      • kevätkukkanenk

        Hei, Skorpi53! Ihanaa lomaa ja paljon aurinkoa!

        Minä sain pullukkakaverin tuonne suo - ja polkukulkemiseen. Hän tykkää mäkiä kiivetä ja minä samoin. Meillä molemmilla on sama ylipaino, mutta ei kilpailla keskenään. Huomenna taas kaverin kanssa pitkälle lenkille ja välipäivät liikun kaupungilla pientä lenkkiä ja asiointia tehden.

        Hyödynnetään kesä ulkoillen kukin tavallaan ja syksyllä olemme pirteämpiä pimeän tullen.


    • Skorpi53

      Hei taas tytöt täältä mökiltä!

      Lomaa on kulunut lähes viikko ja nautintoja riittää toki myös ilman hellettä. Paino on noussut reilun kilon ja keikuttelen sen kanssa tässä toistaiseksi, koska lomamatkakin on vielä tekemättä.....

      Onneksi tulee kesän jälkeen syksy ja arvaan, että käytte kuitenkin aurinkolasit päässä joskus kurkistamassa tätä palstaa.... ;-D

      Ei unohdeta ihan kaikkea, eihän?

      • kevätkukkanenk

        Hei vaan, täällä tämä yksi lenkkeilijä. Minulla jatkuu sama liikuntatahti ja pitää yrittää laihtua siinä sivussa. Vähän yli kuukausi vielä, niin sitten pian kuntosalille. Olen saanut itseni kutistettua ylävartalosta, jotta ei tahdo olla mitään vaatetta, joka pysyisi olkapäillä mukavasti. Paidat heijaa puolelta toiselle ja tosi hankalalta tuntuu. En sure tätä asiaa, vain olen tosi tyytyväinen, kun jostakin alkaa huomata laihtumista.

        Minä ajattelen pistää vaakani kaappiin ja ottaa sen esiin joskus syyspimeällä. Silloin toivon sieltä näkeväni hyvän lukeman. Nähtäväksi jää.....

        Skorpi53, ihastuttavaa lomaa ja palaillaan asiaan!

        Tulkaahan kaikki mukaan tähän matkaan!


      • kevätkukkanenk

        Lomaileeko meidän porukka? Minä harrastelen liikuntaa erikoisen paljon nykyään. Ruokien suhteen voisin olla tarkempi.
        Sateita on ollut, mutta liikuntaa ei ole haitannut, kun on pistetty sadetakkia ylle.

        Kaikkea hyvää kesäänne ja tulkaa terveinä takaisin kirjoittelemaan!


    • tillymaari

      Voisin liittyä tähän porukkaan, kun tuo tavoite on kohtuullisen pitkällä, ja vielä pidemmällekinhän se pitää laittaa - siis elämäntapamuutokseksi. Olen 51v. nainen, mitat tällä hetkellä 160cm ja 60kg, vyötärö 77cm, ja vyötäröllä selluliittia. Alavatsa röllöttää ja alleissa olisi kiinteytettävää. Enimmillään olen painanut 65kg, ja kevään lopulla lähdin pudottamaan 63kg:sta. Takana aiemmilta vuosilta on monenmoisia laihdutuskuureja, joten rasvanlähtö ei ole helppoa. En myöskään halua rupsahtaa liikaa naamaltani enkä menettää vähiä lihaksiani. Tällä rupeamalla yhdistän ruokapuoleen zoomaamisen ja täsmäliikunnan. Edellinen tarkoittaa kolmen tunnin välein toistuvia pieniä (250kg), proteiinipitoisia aterioita, kasvikset tärkeinä mukana. Tämän aloitin vasta nyt pari päivää sitten, kun totesin, että muuten olen pihalla siitä paljonko ja mitä syön. Makeille ja muille verensokeria nostattaville jutuille on nyt nou-nou. Onnistuu kromin sekä herkullisten ruokaohjeiden voimin. Ja liikunta auttaa myös. Käyn juoksemassa intervalleja 2xvko ja kerran pidemmän lenkin, jonka keskellä hölkkään myös parikymmenminuuttisen. Ja lisäksi kaksi treenikertaa viikossa kuntosalilla, lihasohjelman pusken läpi puolessa tunnissa (10 toistoa kussakin sarjassa, mahd. painavilla vastuksilla/painoilla, teen kaksijakoista sarjaa, eli viikossa tulee koko keho käytyä joten kuten läpi) ja päälle puoli tuntia crosstrainerilla ja kuntopyörän selässä. Tällä hetkellä isoin haaste olisi mennä nukkumaan ajoissa (eli n. klo 22). Kun on loma, niin otan päikkäreitä ja illalla juutun katselemaan sarjoja areenalta. Uskon, että unirytmillä voi vaikuttaa hormooneihin (lähinnä kortisoliin ja adrenaliiniin) ja sitä kautta rasvan kertymiseen tai purkamiseen kehosta. Mutta stressitöntä, kivaa kesää kaikille ketjulaisille!

      • kevätkukkanenk

        Tervetuloa tillymaari !

        Tuo intervalli on hyvä, minä olen sitä joskus harrastanut, mutta nyt se on jäänyt ajatuksentasolle.
        Kuntosali aukeaa lomien jälkeen elokuun puolessavälissä ja sinne menen sitten.
        Nyt on marjojen pakastusta ja hyötyliikuntaa.

        Kirjoittamisiin!!!


      • tillymaari

        Hei, kevätkukkanen,ja kiitos! Eilen menin kuntosalille n. klo 17 ja ihmettelin kuinka paljon siellä oli treenaajia. Tämä on keskisuuri kaupunki, ja salini on ehkä monipuolisin tässä kaupungissa. Työnantajani maksaa puolet salikortista, joten siksi käyn siellä.
        Uutta oli huomata, että vähärasvainen paistijauheliha nostaa verensokeria niin voimakkaasti, ainkin treenin jälkeen, koska verensokeri myös laski nopeasti. Söin melko vähän hiilareita, ja pienen palkkarin lisäksi kaikki muu oli matalan glygeemisen indeksin hiilareita (parsakaalia, herkkusieniä, kasviksia). Okei, en ihan karppilinjanlle ryhdy siinä mielessä, että korvaisin hiilihydraatteja pääasiassa rasvalla. Lisään kuituja, ja tänään liikunnan lepopäivänä olenkin syönyt mm. valkoisia papuja ja härkäpapuhernerouhetta, sekä kuituista karppileipää. Olen luullut, että tiedän aika hyvin kalorimäärät, mutta aloin tarkistella niitä: 100 grammassa mansikoita oli muistaakseni n. 100 kcl:a (noin kymmenessä keskikokoisessa mansikassa), kirsikoissa vielä enemmän. Ihana iltapäivän välipalani/herkkuni oli 1,5 dl kreikkalaista jogurttia (rasvaprosentti 5!, olen lukenut tutkimustuloksia, että onkin parempi käyttää kohtuudella rasvaisempia kuin runsaasti rasvattomia maitotuotteita), ja jogurttiin silppusin viisi mansikkaa. Olen itse oman taco-kastikkeeni: voin valita öljyn, sipulin, määrätä sokerin (vain hippunen intiaanisokeria) ja suolan määrän. Se on hyvää esim. munakkaan kanssa ja oli myös tuon härkäpapuhernerouheen kanssa, jonka maustoin kuin texmex-jauhelihan ikään.
        Mulle tulee KuntoPlus-lehti, ja lehdeltä olen saanut pienen ohjekirjasen, jossa on niitä 250 kcl:n ohjeita. Otan suuntaviivoja. Yksi ohje oli runsaskuituisen näkkileivän ja maapähkinävoin yhdistelmästä: siinäkin mukava iltapäivän teehetken pureskeltava. Olin myös tehnyt tilauksen iHerbiin, ja sain sieltä nyt mm. omega3-kapseleita. Otan niitä nyt alkuun vähän enemmän, kuin mitä ohje on, sormissa on ollut ihottumaa. Omega3:ienkin kerrotaan helpottavan laihtumista.


    • tillymaari

      Taidan täällä itsekseni nyt jutella, mutta jos kokemuksistani on jolle kulle muulle hyötyä, niin kiva! En tosiaan ole ollut mikään kaloreiden laskija, kun aiemmin elämässä paino on lähtenyt melko mukavasti vain makeita pois jättämällä. Toisaalta en silloin harrastanut lihaskuntoliikuntaa salilla, joten tilanne on eri muutenkin kuin iän (51) puolesta.Yritän nyt tosiaan noita n. 250 kcl:n aterioita. Eilen aamiaisen ja lounaan väli oli liian pitkä (viisi tuntia), ja tuntui ettei nälkä lähtenyt syömällä. Illallakin söin salaattia ja kaurapuuroa ja takana oli intervallilenkki (5x1min. minuutin palautuksilla lämmittelyineen ja jäähyttelyineen: sain hyvän hien!), aamuyöllä taas nälkä, mutta sain nukuttua. Paino vaan tuntuu jumittavan, toisaalta mahakin jumitti eilen, joten lisäsin tänään järeitä aseita kuiturintamalla: aamiaisen yhteydessä liotettua pellavansiementä. Koska oli aamullakin oli nälkä, koostin ne n. 250kcl:aa kananmunasta (jonka kaloriarvo on keitettynä n. 150kcl! tämä oli yllätys), valkopavuista, rukola-pinaatti-persiljasalaatista taco-kastikkeeni sekä sitruunan ja oliiviöljyteelusikallisen kanssa. Lisäksi alle oma abrakadabrajuomani (chlorellaa, MSM:ää, kurkumaa vehnänorasjauhetta ym.), vettä ja kaiken jälkeen mukillinen vihreää teetä sitruunan kanssa. Ja jo on nälkä...mutta ei niin paha kuin eilen. Joka tapauksessa ummetus loppui ja vaatteet mahtuvat paremmin (selkeä koko 38 lähestyy!), joten uskon vaa'an viisareidenkin liikahtavan lähipäivinä. Ja nyt ajattelen, että toisaalta hyvä, ettei paino kovin nopeasti laske: jospa ne lihakset säilyisivät tai jopa kasvaisivat. Tänään on kuntosalitreenipäivä ja lounaaksi aion höyryttää tofua sekä parsa- ja kukkakaalia. Liikunnallisia kesäpäiviä kaikille! Syksyyn on vielä matkaa!

    • Skorpi53

      Skorpi53 täällä kirjoittelee, pullantuoksuisena lomalaisena, reissua odotellessa....
      Eli vaaka saa nyt kerätä pölyä niskaansa elokuuhun asti ja vähän ylikin, palailen erittäin mielelläni takaisin laihdutukseen ja tälle palstalle sitten, kun lomat on vietetty.

      Iloisia jatkoja Kevätkukkaselle ja kaikille muille !

      • kevätkukkanenk

        Skorpi53, oikein hyvää kesää ja lomaa! Minä kävelen niitä monen tunnin lenkkejä edelleen. Ostin kyllä nauriita ja kaalia siinä toivossa, jotta paino lähtisi alenemaan ja ei ainakaan tulisi yhtään lisää.

        Missä lienee meidän porukka? Joko lomat alkaisi loppumaan ja pääsisitte kirjoittelemaan?

        Poutasäitä odotellen...


    • FallenAngel22

      Luin tekstejä ja ajattelin ilmaista omat tavoitteeni. No pituutta on 150 cm ja painoa tällä hetkellä 40.0 kg:ta ja tavoitteena olisi se ihana 35 kiloa. Väli-etappi on 37 kiloa.
      Kuulostaako hullulta?

      • kirsikka39

        Kuulostaa.Mene anoreksia palstalle.


      • kevätkukkanenk

        Minun tietämys ei riitä arvioimaan, kun itse painin 90 kilon tuntumassa ja 5 kiloa jos koskaan saisin pois, niin se riittäisi. Liikunta on minun juttu.

        Tillymaari, oletko joku kemianalan ihminen vai kuinka olet opetellut kaikki kalorit ja energiapitoisuudet?

        Kyllä minä perusruuasta tai pussien kyljestä katson ja rasvojen energiat, mutta muuten olen ihan ummikko. Kasviksia saan syödä vapaasti liikuntaani nähden, mutta kaikkea muuta pitäisi muistaa vähentää.

        Tälleen tänään!


      • Tillymaari

        Hei, kevätkukkanen! En ole kemianalan ihminen, mutta jotenkin teoreettinen ja mulle tulee esim. KuntoPlus-lehti, josta olen oppinut netin ja erään kirjan (Hvoslef: "Miksi naisten pitää syödä toisin kuin miesten?") lisäksi. Nyt totesin, että vähillä kaloreilla yksittäinen (maustamaton ja melko rasvainen kreikkalainen jogurtti ja tuore aprikoosi saivat pian oloni väsähtäneeksi. Sittemmin luinkin, että maitotuotteet, riippumatta rasvan määrästä, nostavat insuliinin korkealle. Ja insuliini torppaa rasvojenpalamisen. Tässäkö syy painoni jumittamiseen? Olen nimittäin syönyt jogurtteja, rasvattomia ja rasvaisia sekä juonut maitoa. Kokeilen vähän ilman. Alkaa myös tuntua, että mulle sopii paremmin perinteinen systeemini: syön kaurapuuroaamiaisen (joka marjoineen ym. :n kanssa on varmaan sen 250kcl) tarvitsen tehokkaamman lounaan, hyviä hiilihydraatteja, ja iltapäivän välipala voi olla pienempi. Ja iltajutut voisi olla syötyinä klo 19 mennessä. Kaikkea pitää kokeilla, mutta tosiaan, vaatteissa huomaan väljyyttä, vaikka paino on koko ajan sama 60kg. Lähden äitini syntymäpäiväjuhliin, ja otan matkaan mukaan esim. papuja, sitruunaa, ja omenia. Juhlissa toki syön jotenkin keplotellen kohtuudella (ja kenties kakun kokonaan skipaten), mutta juhlat jatkuvat mökillä jne, joten otan vähän omia eväitä, ettei mene hillittömäksi.


      • touko

        Heipähei! Täällä ei ole kesällä paino päässyt laskemaan.. On ollut turvotusta ja urheiluvammaa ja onhan tuota alkohooliakin tullut maisteltua enemmän kuin esim. keväällä. Nyt olen saanut turvotuksen pois, mutta paino ei laskeutunut entiseen. Noh, tästä nyt vaan taas jatkamaan. Lähinnä keskivartalosta pitäisi vielä saada senttejä pois. Tuntuu siltä, että tavoitteeseen päästäkseni pitää ruveta pienentämään normaaleja ruoka-annoksia. Katsotaan kuinka käy!


      • kevätkukkanenk

        Tervehdys täältäkin!

        Olin reissussa ja ruokaa oli tarjolla runsaasti. Vastapainoksi liikuntaa tuli paljon. Onneksi oli poutaa ja pääsimme hyvin ulos.
        Kaverit sanoivat minun laihtuneen, mutta itse luulen kiinteytyneen paljosta liikunnasta. Oli miten vain, niin liikunta tekee hyvää.

        Nyt pitää selvitä arkeen ja pistäkääs viestiä tänne, niin jatketaan laihduttamista!

        PS. minä kirjoitin jo yhden, mutta ei sitä missään näy.


      • kevätkukkanenk

        Minä täällä yksinäni kirjoittelen. Entiseen tapaan on ollut liikuntaa ja nyt tulevalla viikolla oikein ohjaajien kanssa. Eilen meni liki 10 kilsaa sauvakävelyllä. Tänään lie ukkosta vai eilinen painaa, mutta veto on poissa. Nyt kuntosali aukeaa aamusta, mutta en vielä tiedä koska ihan säännöllisesti sinne menen, kun on lämmintä ilmaa ulkona.

        Joko ne lomat ovat loppuneet?

        Hyvää elokuuta ja runsasta marjasatoa!


      • Skorpi53

        Hei tytöt taas!

        Skorpi53 palaa kehiin loman jälkeen, piiiitkän loman jälkeen. Vaikka satoi, nautin ja nukuin ja oli ihan mukavaa.
        Nyt ollaan vilustuneita ja olo on kuin kellarissa :-(

        Vaaka ei valehtele ja paino on täydet 82kg, siinä näkyy kaikki syömät ja juomat, kaikki ilonpito - mikä teki hermoille hyvää ja oli sen arvoista.

        Mutta nyt takaisin normaaliin, heti kun olo paranee lähden lenkille. Mitä teille kaikille kuuluu olisi ihanaa kuulla?


    • tillymaari

      En ole viime viikkoina aktiivisesti ajatellut laihduttamista, käynyt jokusen HIIT-juoksulenkin, välttänyt päivittäisiä makeita yms., mutta jokunen päivä ollut, jolloin söin myös makeaa (jäätelöä ja kakkua) sekä juustoja ja viinejä. Ja kas, viimein jumi lähti ja vaa'an luku liikahti alle 60kg. Tosin kuntosalilla en ole käynyt kahteen viikkoon. Mutta mukavaa silti. Suunta on edelleen kohti 56 kiloa.

      • kevätkukkanenk

        Skorpi53, tule pian terveeksi!
        Minä olin reissussa viikon ja liikuntaa tuli paljon, niin paino pysyi ennallaan. Nyt on kotona liian kuuma lähteä lenkille. Kuntosalit ja jumpat alkavat todenteolla, niin se puoli tulee kuntoon. Jospa tässä tulisi tulosta, kun pääsee kotiin pidemmäksi aikaa.

        Työniloa kaikkile työssä olijoille!
        Pistetään ketju vilkkaaksi ja sempataan kunnolla itsemme kuntoon!


    • Skorpi53

      No heipä hei taas tytöille!

      En ole vieläkään ihan terve, eli nuhan sijasta yskitään niin että koko kroppa tärisee. Mutta olen kuitenkin liikkunut, eli pyöräillyt ja käynyt sauvakävelyllä, pakkohan se on.
      Paino on tänään 80,8 eli liikettä on ollut oikeaan suuntaan. Kyllä sinä Kevätkukkanen olet niin oikeassa, se liikunta on sitä parasta lääkettä laihdutukseen!

      Tästä jatketaan, toivottavasti pääsen pian TAAS juhlimaan sen kahdeksikon särkymistä, en haluaisi ottaa tätä tavaksi......
      Mitä muille kuuluu ja miten on vointi?

      • kevätkukkanenk

        Tervehdys taas!
        Vähissä on pullukat, kun kaksin kirjoitellaan Skorpi53 kanssa. Toivottavasti olet jo terve. Minä kävelin eilen 8 kilometriä tuolla helteessä ja vähän liian pienellä aamupalalla, niin väsähdin ja yökin meni valvoessa.
        Sitten joskus olin päättänyt marjoista tehdä piirakan, niin eilen ostin marjoja reissullani ja tein sen. Eipä se paino putoa piirakalla vain enpä minä tee kahvileipää oikeastaan koskaan. Syntymäpäivänäni joitakin työkavereita käy, niin silloin on suolaista ja makeaa.

        Odotan kuntosalia ja jumppaa, mutta helteellä ei oikein kuntosali kiinnosta. Jumppa alkaa syyskuussa. Eikun jatketaan...


    • Toofatformyshirts

      Moi! tälläinen 29v mies nyt tulee mukaan tähän syyshaasteeseen. Ma 17.8 mittasin painon, joka oli 98,7kg. Elikkä siitä tiputtamaan. Tänään vaa'alla näkyi 97,5kg, mutta katsotaan mitä ensi viikon maanantaina.

      - Yritän saada itseni lokakuussa 93,9kg (-4.8kg pudotus). BMI olisi tällöin vihdoinkin alle 30


      (mulla on myös blogi aiheesta http://toofatformyshirts.blogspot.com/ kirjoitan englanniksi)

      • kevätkukkanenk

        Tervetuloa mukaan Toofatformyshirts!
        Oikein hyvä, kun nuorena miehenä olet oivaltanut tavoitella normaalipainoa.
        Minä olen ikänaisia, mutta keski-ikään olin normaalipainoinen. Sitten tuli elämääni paljon muutoksia ja painoni nousi. Nyt tätä ylipainoa ei tahdo saada millään pois.

        Paljon liikun ja koko ikäni olen liikkunut. Nyt pitää palata ruotuun ja lisätä kasviksia ruokaan roppakaupalla.
        Marjapiirakka kohta loppuu ja uusista leivonnaisista ei ole tietoakaan.

        Tsemppiä sinulle nuori mies! Kyllä kannattaa tavoitella normaalipainoa!


    • Toofatformyshirts

      Noniin, hyvää syyskuuta!
      Tänään aamulla 1.9 paino oli 96,9kg. 17.8 se oli 98,7kg. Hyvä fiilis. Syyskuussa tavoite -3kg

      • kevätkukkanenk

        Hienoa! Jatka vain samaan malliin!
        Minulla on pientä pudotusta, mutta sepä onkin hyvä ettei painoni nouse. Liikkunut olen paljon ja nyt olin jumpassa ekan kerran. Kuntosalin aloitan kohtapuoliin. On jokunen reissu tekeillä, niin sen jälkeen maksan kuukauden.

        Hyvää syyskuuta ja onnistumisia sinulle!
        Missäs meidän porukka lymyilee?


    • Toofatformyshirts

      tänä aamuna 95,8kg.
      -1,1kg pudotus viikossa.

      Mites muuten täällä ihmiset laihduttaa? Käytättekö apuna jotain ohjelmaa tai kalorilaskuri.fi ? Itse olen kalorilaskurissa, suosittelen kyllä jyrkästi. Tulee tehtyä liikuntana juoksua ja käsipainoja kotona. Olen koonnut sellaisen circuit workout ohjelman netistä joskus, jota sitten kotona on hyvä tehdä.

    • Skorpi53

      Täällä mennään ihan maalaisjärjellä ;-) eli kun on perhejuhlia ja lomaa, tulee renttuiltua... mutta sen jälkeen taas takaisin kuriin ja pienempiin annoksiin. Liikunta on tärkeää, käyn ainakin 5 kertaa viikossa sauvakävelyllä ja pyöräilen kerran pari viikossa.
      Täytyy sanoa, että on välillä niin pirun vaikeaa laihduttaa, mutta ei saa lopettaa kokonaan, vaikka lipsuja tapahtuu.
      Kyllä tänä vuonna on jo pudonnut monta kiloa, mutta en ole vielä läheskään toivomassani painossa. Suunta edes on oikea, eli hiljaa alaspäin. Ikä varmasti vaikuttaa hitaaseen kulutukseen, nuorempana laihduin nopeasti.

      Kun pitää laittaa perheelle ruokaa, ei voi elää oman ohjelman mukaisesti. Motivaatiota löydän tältä palstalta ja uusista vaatteista, jotka ovat numeroa pienempiä kuin viime vuotiset. Peili sen totuuden kertoo silloinkin, kun pelkään vaakaa ;-D

      Kaipaan niitä meidän vanhoja kirjoittajia, oletteko jo laihtuneet, vai missä luuraatte? Tulkaa nyt kertomaan kuulumisia, että päästään yhdessä miettimään missä mättää ja tukemaan toisiamme!
      Sinulle Toofatformyshirts sanon, että minullakin meni alussa nopeammin, kun oli sitä ylipainoa. Nyt lähempänä normaalivartaloa kilot ovat tiukassa, auts! Mutta tästä vaan eteenpäin..... yhdessä on kivempaa!

      • kevätkukkanenk

        Toofatformyshirts, hienoa, kun olet onnistunut painoa pudottamaan! Minä suosin liikuntaa. Nyt olen käynyt jumpassa kaksi kertaa viikossa, mitä nyt reissu taas pääsi sotkemaan. Sauvakävelen ja kuntosalin aloitan ihan näilläajoin. Reissuissa ruokailut menee ranttaliksi ja kun on kavereita, jotka haluaa herkutella, niin välillä menen heidän mallin mukaan.

        Kyllä kaverit sanovat minun laihtuneen ja vaatteet väljenevät, mutta itse näkisin kiinteytyneen tuosta runsaasta mäkisauvailusta.
        Tästä taas jatkamaan laihdutusta ja kiva, kun joku edes täällä kirjoittelee! Jaksaa, jaksaa.....


      • kevätkukkanenk

        Skorpi53, nyt taitaa mennä miten sattuu nämä näppäimet, mutta uutta alkua pitää etsiä tähän hommaan.
        Ihan totta mehän jatketaan!


      • Skorpi53
        kevätkukkanenk kirjoitti:

        Skorpi53, nyt taitaa mennä miten sattuu nämä näppäimet, mutta uutta alkua pitää etsiä tähän hommaan.
        Ihan totta mehän jatketaan!

        Heippa taas!

        Paino on tänä aamun 80,8 ja taistelen kiloja vastaan. Käyn melkein päivittäin tunnin sauvakävelyllä, nyt on niin kipeät lihakset että täytyy pitää välipäivä.

        Kiva että olet mukana, oikeastihan tässä on kysymys elintapojen muuttamisesta ja remontista. Jos jotakin olen pystynyt muuttamaan paljon, on aamiainen ja liikkuminen. Kädet ristiin :-)
        Miten sinulla se 90, joko olet lähellä rikkomista? Minun on ihan pakko saada tuo 80 TAAS rikki, se on henkisesti niin suuri palkinto. Olin pari viikkoa vilustunut ja oli pakko käydä töissä, nyt mennään taas paremmalla energialla.

        Toofat.... luin bloggisi ja olet kyllä tosissasi, hienoa että et lähde ostamaan uusia paitoja, vaan että sisukkaasti päätät mahtua entisiin. Kyllä se nyt lähtee liukumaan alaspäin.

        Hyvää päivänjatkoa kaikille!


      • kevätkukkanenk

        Justiinsa sen 90 olen alittanut. 89,6 kiloa nyt. Tämähän on saavutus, kun olen 100 kiloa jo aikaisemmin alittanut. Parasta kaikessa, kun olen tähän aamuun asti ainakin ollut terve ja minulla ei ole mitään lääkkeitä, vaikka ikää löytyy. Siksi se paino putoaakin verkkaisesti oikealla ruualla. Mitään kuureja en ota, kasviksia kaikella muotoa taas lisään. Reissuissa tulee energiaa liikaa ja niin paino pysyy samassa. Hyvä me kaikki!


      • kevätkukkanenk

        Sanotaanko nyt näin, että viimeisen kerran koetan pois painoa ihan tosissaan. Kaalit ovat pääruoka höyryssä kypsennettynä ja siihen kalaa ja munia vaihdellen. Tietysti normaalit lisukkeet, kurkku, tomaatti jne. Marjat ilman sokeria. Hyvin kasvispitoiseen ruokaan siirryn.

        Liikuntaa on joka päivä, hyötyliikuntaa ja sitten ne mäkilenkit.
        Näillä ajatuksilla nyt!


      • Skorpi53

        Terve taas, ei luovuteta kun jo näin pitkällä ja pitkään mukana ollaan.
        Minun aamupaino oli 80,1 ja toivon kasin rikkoutumista, olen liikkunut melkein päivittäin.
        Ruokasi kuulostaa tosi terveelliseltä, sitä aitoa kotiruokaa nam nam. Kun katsotaan taaksepäin, niin ollaanhan me pudotettu aika kivasti painoa. Pysytään vain samassa suunnitelmassa yhdessä, käyn täällä viikoittain päivittämässä ja lukemassa sinun kuulumisiasi.

        Mukana pysyn!


    • Toofatformyshirts

      Terve, täällä paino mennyt ylös jonkun 0,6kg, joten vähän tyhmät fiilikset. Viime viikolla tapahtui repsahduksia ja tällä viikolla aloitin kuntosalin, missä käynyt hyvällä sykkeellä sekä tehnyt pitkää juoksulenkkiä, joten toivon että edes osa painon lievästä noususta johtuisi lihasten turpoamisesta.

      Ensi viikolla espanjaan! Siellä kalaa ja paljon juoksulenkkejä ja kävelyä. Tsekkasin itselleni jo valmiiksi kuntosalin, johon pääsee kertamaksulla

      • kevätkukkanenk

        Toofatformyshirts, minulle kävi samoin, kun kuntosalin aloitin viime syksynä, paino vähän nousi. Kaikki liikunta tekee hyvää ja kiinteyttää lihaksia.
        Minäkin joskus painosta ilmoittelen. Aika hyvin olen keventänyt ruokia ja liikkunut säänöllisesti. Kuntosali vielä jää, kun on kaikkia menoja niin paljon kansaantunut, ettei aika riitä.

        Hyvää matkaa ja hyviä urheilusäitä!


    • Skorpi53

      Terve taas!

      paino on tänä aamuna 80,2 ja pelkään, että Kevätkukkanen ottaa kohta kiinni :-)
      liikun 5x viikossa sauvakävellen ja olo on ihan kiva. olen vähentänyt hieman lihan syöntiä, tein eilen vihannespataa mihin laitoin linssejä. niissä on erittäin paljon proteiinia.
      kun maustaa currylla, siitä saa ihan hyvää.

      nyt on 2 numeroa pienemmät housut jalassa kuin viime talvena, kaapista löytyi sopivia lenkkihousujakin, ei tarvinnut vielä lähteä kauppaan....

      miten teillä muilla menee? ei kun jatketaan yhtä reippaasti eteenpäin!

      • kevätkukkanenk

        Tervehdys vain!

        Ei minun paino helpolla putoa, mutta nyt kovan ponnistelun jälkeen -600g ja 89kg paino. Tätä elämää on välillä ja mummojen kanssa kahvitteluja sekä tapaamisia kahviloissa. Tukholmassa kävin ja eilen Helsingissä ravinotoloissa ja kahviloissa.
        Väliajat saan todella höyrystää kukkakaalia!
        Eilen käveltiin Helsingissä ja kotona junalle yhteensä 9 kilometriä. Kaiken maailman rappusia kiivettiin, joten liikuntaa on.

        Kaapista minäkin etsin viimeiseen saakka vaatteita ja en Helsingistä ostanut muuta kuin ruokaa. Kaverini osti kaksi takkia.

        Liikunnan merkeissä ja hyvää syksyä!


    • Skorpi53

      Terve taas!

      liikunnan merkeissä täälläkin, on aivan mahtava syksy! Paino tänä aamuna 79,7 ja henkisesti tuntuu varsin mukavalta, että pääsin sitä kasia vihdoinkin karkuun. Ota kiinni Kevätkukkanenk!

      Hitaasti hyvä tulee toivottavasti, muutan elämäntapoja, enkä laihduta nopealla dieetillä. Nyt on hyvä syödä tuoreita vihanneksia ja mehukkaita omenoita. Iltaisin juon kannullisen Mate-teetä, luin että se on erittäin terveellistä. Ainakin se vie nälän pois, kun katselee telkkaria ja kutoo :)

      Kyllä on Kevätkukkasella hienon pitkät lenkit, tuo 9km on minulle liian pitkä! Oma lenkkini on karvaa auki 6km. Loppuviikosta pääsen taas pyöräilemään, jos ilmat sallivat. Missä ovat muut ja myös entiset palstalaiset, käyttekö enää lukaisemassa?
      Vauhtia kaikkien käpäliin!!

      • kevätkukkanenk

        Hei! Tämä meni murheeksi, kun sain jonkun pöpön nenään. Nuhaa ja yskää, kun niin paljon tuolla ruuhkissa olin, niin pisarat lentää.
        Aivan kotona tässä parantelen itseäni ja lääkitsen. Vaakaan en ole vaivautunut, kun olen puolikuntoinen.
        Jatkan laihdutusta tosissaan, kunhan saan itseni kuntoon ja katson nytkin vähän syömisten perään, ettei mene överiksi.

        Skorpi53, onnittelut, kun pääsit seiskakymmenelle!

        Kyllä meitä pullukoita on katukuvassa, mutta vähän täällä on kirjoittelijoita. Saisi meitä tulla kannustamaan uudet ja entiset kirjoittajat.

        Pääsisinpä taas kuntoilemaan ja se kuntosalin aloitus menee maarraskuulle, kun kaikkia menoja niin paljon lokakuuksi, etten ehdi.


      • kevätkukkanenk

        Heissan!
        Tautini jatkuu ja mistään ei tule mitään. Parempi on oloni, mutta en uskalla vielä lähteä kuntoilemaan. Normaalit asioinnit olen tehnyt. Välillä on ruokakin mitä sattuu olemaan.

        Tänään olen jo venytellyt ja jotenkin on elämänhalu tullut. Huomenna menen kauppaan ostamaan ihan hoikkisruokaa. Vielä painoni alkaa 8:lla, mutta nyt on viimeiset hetket herätä kevennykseen.

        Skorpi53, kuinkas sinulla sujuu? Vieläkös meitä muita on linjoilla?

        Hyvää lokakuuta!


    • Skorpi53

      Heippa taas!
      Syksy on tullut ja olen lenkkeillyt kovasti. Iltaisin syön 3 uuniomenaa kanelilla ja juon kannullisen Mate-teetä ilman sokeria. Paino on vihdoinkin tasan 79kg ihanaa!

      Koitahan parantua Kevätkukkanen, ei anneta periksi! Pitkä on taival, mutta onhan meillä päämäärä, se on tärkeintä :)

      Tästä jatketaan yhdessä!

    • Skorpi53

      ... edelleen 79 tasan ja tässä junnataan....

      hyvää loppuviikkoa kaikille!

      • kevätkukkanenk

        Minä olen liikkunut ihan uuvuksiin asti ja lihan syöntiä olen vähentänyt. Näinpä painoni on -400g ja 88,6 kiloa. Pitää ihan keskittyä syömisiin ja liikuntaan.

        Eikun jatketaan ja Skorpi53, kyllä se siitä laskee. Tulee niitä tasannevaiheita.
        Minä lähden reissuun ja sitten katsotaan, nouseeko paino siellä. Liikuntaa pidän yllä paikassa kuin paikassa, se on minun juttu.

        Hyvää loppukuuta, minä sitten tultua kerro uutisia painosta.


      • kevätkukkanenk

        Hyvää pyhää!

        Täysihoito matka on tehty ja painoa oli tänäaamuna 400g eli 89 kiloa. Olenkin tosi iloinen, kun ei tullut tuon enempi plussaa.

        Tänään aloitan kuntosalin ja siitä se normaali arki taas alkaa. Ei minulla tässä sen ihmeempää, jatketaan kohti joulua täydellä innolla.


      • Skorpi54

        Heippa taasen!

        Täällä vieläkin 79,7 eli samoissa junnataan. On ollut perhejuhlia, mutta liikkuminen ja syöminen ovat pysyneet raameissa. Tiukkaa on, kun ei ole enää niin paljoa sitä ylimääräistä läskiä.... huoh....

        Jatketaan ja koitetaan pudottaa pari kiloa jouluksi, eikö vain?
        Täytyy vähän muuttaa nimimerkkiä, kun oli synttärit :)


    • keijukainenko

      Moi kaikki!
      Oon vasta aloittanut painonpudottamisen, ja työsarkaa riittää. Painoa on tällä hetkellä 94kg ja pituutta 161 cm. Pääsiskö mukaan kirjoittelemaan? Olen aloittanut lenkkeilyn ja se tuntuu sopivan minulle. Paino on kertynyt 3 vuoden aikana kun aloin syömään epäterveellisesti ja herkuttelemaan iltaisin josta tuli tapa.

      • kevätkukkanenk

        Keijukainenko, tervetuloa mukaan! Minulla riittää työtä vielä pitkään tämän painoni kanssa.
        Skorpi54, paljon onnea merkkipäivän johdosta!
        Yritetäänpä sitä kahta kiloa pois jouluksi! Siinä on kyllä tekemistä, kun entistä painohistoriaani katsoo, mutta luovuta en.


    • Skorpi54

      Täällä sitä taas ollaan, 79 kiloa tasan, vaikka seisoisi päällään. Mutta onneksi pikkusen vähemmän kuin viimeksi.
      Miten on muilla mennyt?

      • kevätkukkanenk

        Ehditpä ennen kirjoittaa, kun kävin kaupassa ensin. En ole saanut muuta pois, kun sen -400g, jonka sain sillä täysihoitoviikolla itseeni. 88,6kg nyt. En minä ihan laiheliiniksi tahtoisikaan, mutta tiukkaa tekee. Olen jumpannut ja kuntosalilla käynyt. Siihen kaikenlaista hyötyliikuntaa. Ruokapuoli se on väärin, kyllähän minä sen tiedän.

        Näissä merkeissä minulla menee.


    • keijukainenko

      Moikka!
      Lenkkeilty on ahkerasti ja paino tippunut 1,3kg. Ruokien kanssa olen pysynyt muuten kurissa ja nuhteessa paitsi isänpäivänä. Hyvällä fiiliksellä!

      • kevätkukkanenk

        Tiukassa on paino, mutta liikuntaa on ollut ja onneksi ei ole mitään tautia vielä tullut, kun aikaisemmin jo pidin köhää. Paino -400g ja 88,2kiloa.

        Nyt aion kiristää tahtia, kun menen labrakokeisiin lähiaikoina, niin tempaisen yhden terveyskuurin tässä ennen.

        Hyvin teillä on mennyt ja jatketaan vain vielä ennen joulua, kun joulun aikaan tulee kuitenkin vähän ylimääräistä syötyä.

        Minä siivoilen kaappejani, vaikka en minä joulua ole kaapissa, kuten sanovat. Nyt vain tuli sellainen olo.

        Tsemppiä teille kaverit!


    • keijukainenko

      Kiitos tsempistä kevätkukkanen! Samoin sulle tsemppiä!
      Lenkkeillyt oon edelleen, vaikka välillä pelottaakin tuolla pimeessä mennä. Vaaka meni rikki, joten en tiedä nyt onko paino laskenut vai eikö.
      Palaillaan!

      • kevätkukkanenk

        Minulla oli railakkaat pikkujoulut ja painosta ilmoitan vähän myöhemmin, kunhan nesteet ja ruuat tasaantuu.
        Tänään käyn kuntosalissa ja sitten on pieni kodin siivoustauko kuntosalista. Pitää jouluksi siivota vähän perusteellisemmin. Jumpassa saatan käydäkin.

        Onkos meille tullut jo laihdutusväsymys vai missä porukka huitelee?

        Ihanaa joulunalustaa!


      • Skorpi54

        Terve taas!
        Täällä ei ole vielä päästy pikkujouluihin asti, mutta pian.
        Paino tänä aamuna 78,8 ja olen lähdössä lenkille. Ei se laihdutusväsymys ole minuun iskenyt, mutta paikallaan junnaamiselta tämä näyttää.
        Ruokatottumukset ovat samaa luokkaa koko ajan, liikuntaa ihan kohtuullisesti vaikka kylmä onkin.
        Mutta en luovuta!

        Ihanaa joulumieltä ja valmisteluja kaikille :)


    • Moi!

      Mä en ole tässä ketjussa ollut aiemmin mukana, mutta oon myös laihduttanut koko syksyn ja nyt takana on runsaat 13 kg. Tällä hetkellä painoa on 61,5 kg. Vihdoinkin siis normaalipainossa, mutta urakkaa on kyllä vielä jäljellä (sen verran on ylimääräistä reisissä ja lantiolla).

      Tällä hetkellä on meneillään täysnutraus ja ylihuomenna täyteen tulee kaksi viikkoa. Ikinä ennen en ole näin pitkään jaksanut, mutta nyt musta tullut entistä päättäväisempi koska mä olen täysin kyllästynyt olemaan tyytymätön kroppaani. Lisäksi säännöllisen ruokailuvälit (klo 9, 12, 15, 18 ja 21) ja se, ettei tarvitse miettiä mitä suuhunsa pistää, sopii mulle erittäin hyvin! Kun vatsakin on jo tottunut pieniin annoksiin, niin ei tarvitse nähdä nälkääkään.

      Ylihuomisen tavoite (silloin siis 2 vko:a nutrausta takana) on saada paino alle 61 kg:n. Seuraavalla viikolla olisi ihanaa päästä 59 kg:n paikkeille. Pitkän ajan tavoite on ollut 55 kg ja sitten olisi tarkoitus katsoa miltä tilanne näyttää. Alle 52 kg:n mä en kyllä sitten enää jatka, jotta pysyy paino terveellisissä lukemissa!

      Tsemppiä ja tahdonvoimaa kaikille näin joulunaikaan! :-)

      • kevätkukkanenk

        Tervehdys!

        Minä olen käynyt mäkilenkillä ja jumpassa sekä tehnyt siivouksia kotona. Paino ei sentään ole noussut. Sain -200g ja nyt tasan 88 kiloa. Kyllä ei ihan hetkessä tule minusta hoikkaa ja ei ehkä ole väliäkään, kun iho ei jää roikkumaan hitaassa pudotuksessa ja siihen apuna hyvät liikunnat.

        Pian on joulu ja sitä ennen on minulla vielä yksi viikonreissu tiedossa.
        Tsemppiä kaikille painonsa kanssa kamppaileville!


      • Skorpi54

        Hei taas!

        Kävin nyt ehkä viimeisen kerran vaa'assa ennen joulua, siltä varalta laitan painon tähän näkyviin. Tänä aamuna 78,7 ja olo on mukava!

        En ole päässyt yhtään alemmas, johtuneeko iästä ja myös siitä, että nyt olen siinä normaalipainossa, mikä minulla oli ennen ainakin vuosikymmenen ajan. Mikään ei kiristä, vaatteet mahtuvat.
        Mukava olisi saada vielä pari kiloa pois, tosin siihen palaan vasta joulun jälkeen, tänään tulee vieraita ja sitten alkaa joulujuhlat ja kaiken maailman pippalot monina päivinä. Vatsalaukku on selvästi pienentynyt ja siitä olen tosi iloinen, enää ei ole iltaisin nälkä ja pärjään parilla omenalla.

        Kaikille hyviä juhlapäiviä ja joulun odotusta, otan jo varaslähdön!


      • kevätkukkanenk

        Pieni päivitys ja sitten joulun valmisteluun.
        Painoni olen saanut pidettyä ja -200g, nyt 87,8 kg. Justiinsa jouluaatosta selvittyä aloitan tammikuuksi "laihiksen", kun lähden taas talvella reissuun.

        Meillä on hienot kävelykelit ja jouluaamuna kaverin kanssa menemme pitkälle lenkille.

        Hyvää joulua ja hoikkaa uutta vuotta kaikille!


    • turhaan

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe