Miten valtakunta tapetaan?

kerettiläinen--

Dan.7
23 Hän vastasi näin: "Neljäs PETO on neljäs VALTAKUNTA, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se syö kaiken maan ja tallaa ja murskaa sen.

11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani PETO TAPETTIIN, ja SEN RUUMIS HÄVITETTIIN Ja HEITETTIIN TULEEN PALAMAAN.

Valtakunta siis "tapettiin", valtakunnan "ruumis" hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan...tämänhän täytyy olla siis KIRJAIMELLISESTI totta, kun se Ilmestyskirjan petokin "kituu" siellä tulijärvessä...

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerettiläinen--

No missäs ovat nyt kaikki välkyt "raamatunselittäjät"....yksinkertainen kerettiläinen odottelee vastauksia teiltä viisailta...

• Exadventistiparka

Katsotanpa noita jakeita vielä tarkemmin - mitäpä jos se olisikin näin
      Dan 7:17 "Nuo suuret pedot, joita on neljä, ovat neljä kuningasta, jotka nousevat maasta."
      Eli kyseessä ei suinkaan ole välttämättä valtakunta, kun puhutaan neljännestä pedosta - vaan voidaan puhua "petona" myös valtakunnan hallitsijasta.
      "18 Mutta Korkeimman pyhät saavat valtakunnan ja omistavat valtakunnan iankaikkisesti-iankaikkisesta iankaikkiseen."
      19 Senjälkeen minä tahdoin saada varmuuden neljännestä pedosta, joka oli erilainen kuin kaikki muut ja ylen hirmuinen; jolla oli rautaiset hampaat ja vaskiset kynnet, joka söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa;
      20 sekä pedon pään kymmenestä sarvesta ynnä siitä sarvesta, joka puhkesi ja jonka edestä kolme putosi; jolla sarvella oli silmät ja herjauksia puhuva suu ja joka näytti suuremmalta kuin ne muut;
      21 se sarvi, jonka minä näin sotivan pyhiä vastaan ja voittavan heidät,
      22 siihen asti kunnes Vanhaikäinen tuli ja oikeus annettiin Korkeimman pyhille ja aika joutui ja pyhät saivat omaksensa valtakunnan.
      23 Hän vastasi näin: "Neljäs peto on neljäs valtakunta, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se syö kaiken maan ja tallaa ja murskaa sen.
      24 Ja ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta, jotka nousevat siitä valtakunnasta. Ja HEIDÄN JÄLKEENSÄ nousee ERÄS MUU, ja hän on erilainen kuin edelliset, ja HÄN kukistaa kolme kuningasta.
      25 HÄN puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. HÄN pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan HÄNEN käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
      26 Sitten oikeus istuu tuomiolle, ja HÄNEN valtansa otetaan pois ja hävitetään ja tuhotaan loppuun asti."
      Näin jakeen 11 peto on lopulta vain yksi kuningas, joka tulee 10 sarven jälkeen (jae 24) ja jonka edestä kolme kuningasta reväistiin pois - jäljelle jäi vain yksi sarvi, hallitsija, kuningas, joka edustaa tällöin koko petoa ja sen valtaa.
      Toinen asia kokonaan on se, voidaanko Dan 7 neljättä petoa pitää suoraan ilmestyskirjan petona - mikäli katsotaan sitä suhteessa ajankohtaan "Oikeus istuu tuomiolle". Ilmestyskirjan peto kun heitetään tuliseen järveen noin 1000 vuotta ennen viimeistä tuomiota, ja siis tämä Dan 7:n neljäs peto "käsitellään" vasta viimeisen tuomion JÄLKEEN (jakeet 10-11, 21-22 ja 26), eli noin 1000 vuotta Ilmestyskirjan pedon tulijärveen heittämisen jälkeen. Ei oikein kuulosta samalta pedolta ?

• kerettiläinen--

Ja tietenkään vastaus "ei voi" olla niin yksinkertainen, että kysymyksessä on VERTAUS, vaikka nimenomaan juuri valtakuntia kuvataan Raamatussa "petoina", vai....

Dan.7
        11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.
        12 Ja MUILTAKIN PEDOILTA OTETTIIN VALTA POIS; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.

Selitys ei siis mitenkään "voi" olla niin yksinkertainen, että valtakunnalta vain OTETTIIN VALTA POIS, vaan kyllä siinä nyt aivan "selvästi" juuri tässä kohtaa heitettiin joku kuningas kirjaimellisesti "tuleen palamaan" ja mielellään vielä kidutettiinkin mahdollisimman kauan....

Ilmestyskirjan Babyloninkin täytyy siis kirjaimellisesti olla joku "porttonainen", kun siitä puhutaan "hänenä" ja istuupa tämä nainen vieläpä aikamoisen "petomiehen" selässä, joka ilmeisestikin on täysi juoppo ja lihava, kun se on ihan helakanpunainenkin...ja aikamoinen mutaatioihmekin se vielä on, kun sillä on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea...

Jatkakoon Alex teidän "omakuolemattomien" ja "piinajumalaanne" uskovien kanssa, minun kärsivällisyyteni ei siihen ainakaan tällä hetkellä riitä...

• Exadventistiparka
        kerettiläinen-- kirjoitti:

Ja tietenkään vastaus "ei voi" olla niin yksinkertainen, että kysymyksessä on VERTAUS, vaikka nimenomaan juuri valtakuntia kuvataan Raamatussa "petoina", vai....

Dan.7
        11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.
        12 Ja MUILTAKIN PEDOILTA OTETTIIN VALTA POIS; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.

Selitys ei siis mitenkään "voi" olla niin yksinkertainen, että valtakunnalta vain OTETTIIN VALTA POIS, vaan kyllä siinä nyt aivan "selvästi" juuri tässä kohtaa heitettiin joku kuningas kirjaimellisesti "tuleen palamaan" ja mielellään vielä kidutettiinkin mahdollisimman kauan....

Ilmestyskirjan Babyloninkin täytyy siis kirjaimellisesti olla joku "porttonainen", kun siitä puhutaan "hänenä" ja istuupa tämä nainen vieläpä aikamoisen "petomiehen" selässä, joka ilmeisestikin on täysi juoppo ja lihava, kun se on ihan helakanpunainenkin...ja aikamoinen mutaatioihmekin se vielä on, kun sillä on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea...

Jatkakoon Alex teidän "omakuolemattomien" ja "piinajumalaanne" uskovien kanssa, minun kärsivällisyyteni ei siihen ainakaan tällä hetkellä riitä...

Ei kyseessä ole vertaus, vaan kuva.
        Ja kuva selitetään jakeesta 17 eteenpäin.

• kerettiläinen--
        Exadventistiparka kirjoitti:

Ei kyseessä ole vertaus, vaan kuva.
        Ja kuva selitetään jakeesta 17 eteenpäin.

Jaaha, todellakinko...ja kerropa nyt lisää, miten tämä "kuva" eroaa vertauskuvasta...tai oikeastaan, en jaksa lukea näitä selityksiäsi, sillä sinä alat vaikuttaa Kopittelijan ja Paavin veroiselta "selittäjältä", joiden kirjoituksia hetken luettuaan on pää ihan pyörällä, eikä ymmärrä enää mistään mitään.
        Lienetkö sinäkin saanut nauttia samanlaisesta "hengen voitelusta" kuin Kopittelija, jolloin mustakin alkaa näyttää valkoiselta ja valkoinen mustalta...

• kerettiläinen-- kirjoitti:

Dan.7

:))) No, ei tietenkään .. niin tai juu - TIETENKIN kyseessä on vertaus ..

On jopa niin että kyseessä on monia valtakuntia ja niitä kuvataan petoina .. Se on melkein huvittavaa mitä tuo omaan kuolemattomuuteen usko saa aikaan..
        Siihen uskojien on käännettävä koko Raamattu ylösalaisin ja mitä enemmän sen mukaan Raamattua luetaan sen sekavammaksi kaikki tulee.. Jumalasta tulee sen mukana luotujaan piinaava jumala ja nyt on jo kolme tai neljä selitystä kuolemallekin - ja oikeaa kuolemaa ei enää edes ole .. siis kenenkään ei sallita kuolla koska heitä täytyy kiduttaa .. Lunastuksesta on tehty vain verinen näytelmä .. ja koko lunastus on vesitetty - koska lunnas ei ole enää sama kuin synnin palkka - koska synnin palkka on ikuinen helvetin piina. Tosin Raamatussa ei oikeastaan edes olisi sanaa helvetti jos ei kirkko-isät olisi sinne sitä laittaneet.

Niin juu .. kyseessä todella on vertaus

Dan. 7:7
        Sen jälkeen minä näin yöllisessä näyssäni, ja katso, oli NELJÄS PETO, KAUHEA, HIRMUINEN ja YLEN VÄKEVÄ ; sillä oli suuret RAUTAISET HAMPAAT , ja se SÖI ja MURSKASI ja TALLASI tähteet JALKOIHINSA. Se oli ERILAINEN kuin KAIKKI EDELLISET PEDOT, ja sillä oli KYMMENEN SARVEA.
        8 Minä tarkkasin sarvea, ja katso, ERÄS MUU PIENI SARVI puhkesi niiden välistä, ja kolme edellisistä sarvista reväistiin pois sen edestä. Ja katso, sillä sarvella oli SILMÄT kuin ihmisen silmät, ja SUU , joka herjaten puhui.
        9 Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
        10 Tulivirta vuoti, se kävi ulos hänestä; tuhannen tuhatta palveli häntä, ja kymmenen tuhatta kertaa kymmenen tuhatta seisoi hänen edessänsä. Oikeus istui tuomiolle, ja kirjat avattiin.
        12 Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.

Danielille selitettiin asiaa näin: Dan. 7:24
        Ja ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta, jotka nousevat siitä VALTAKUNNASTA . Ja heidän jälkeensä nousee eräs muu, ja hän on erilainen kuin edelliset, ja hän kukistaa kolme kuningasta.
        ---
        Jos ei joku ymmärrä että kyseessä on vertaus - niin ei sitten ymmärrä .. kaipa se henkilö sitten uskoo puhuviin sarviin ja kummallisiin petoihin :) ..
        ---

alex

• Exadventistiparka

Jaaha, todellakinko...ja kerropa nyt lisää, miten tämä "kuva" eroaa vertauskuvasta...tai oikeastaan, en jaksa lukea näitä selityksiäsi, sillä sinä alat vaikuttaa Kopittelijan ja Paavin veroiselta "selittäjältä", joiden kirjoituksia hetken luettuaan on pää ihan pyörällä, eikä ymmärrä enää mistään mitään.
        Lienetkö sinäkin saanut nauttia samanlaisesta "hengen voitelusta" kuin Kopittelija, jolloin mustakin alkaa näyttää valkoiselta ja valkoinen mustalta...

"miten tämä "kuva" eroaa vertauskuvasta."
        Anteeksi, sanoit "kysymyksessä on VERTAUS," - jos tarkoitit vertauskuvaa, niin se on eri asia. Jeesus puhui vertauksilla - vertaukset ovat ihan eri asia kuin kuvat tai vertauskuvat.
        Peto ja portto ovat kuvia, joilla on tai tulee olemaan vastineensa todellisuudessa. Kun peto ja väärä profeetta heitetään elävältä tuliseen järveen, niin kyse on persoonista, ei maailmanvalloista.

• kerettiläinen--

>> Kun peto ja väärä profeetta heitetään elävältä tuliseen järveen, niin kyse on persoonista, ei maailmanvalloista.<<

Dan. 7:5 Ja katso, oli toinen PETO, joka oli KARHUN NÄKÖINEN. Se NOSTETTIIN TOISELLE KYLJELLENSÄ ja sillä oli SUUSSA KOLME KYLKILUUTA, hammasten välissä; ja sille sanottiin näin: "Nouse ja syö paljon lihaa".

Dan. 7:6 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli taas toinen PETO, PANTTERIN KALTAINEN, ja sen SELÄSSÄ OLI NELJÄ LINNUNSIIPEÄ. Sillä pedolla oli NELJÄ PÄÄTÄ , ja sille annettiin valta.

Dan. 7:7 Sen jälkeen minä näin yöllisessä näyssäni, ja katso, oli neljäs PETO, kauhea, hirmuinen ja ylen väkevä; sillä oli SUURET RAUTAISET HAMPAAT, ja se söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa. Se oli erilainen kuin kaikki edelliset pedot, ja sillä oli KYMMENEN SARVEA.

Dan. 7:11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani PETO TAPETTIIN, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.

Dan. 7:23
        Hän vastasi näin: "Neljäs PETO on neljäs VALTAKUNTA, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se SYÖ KAIKEN MAAN ja tallaa ja murskaa sen.

Ilm. 11:7 Ja kun he ovat lopettaneet todistamisensa, on PETO, se, joka NOUSEE SYVYYDESTÄ, käyvä sotaa heitä vastaan ja voittava heidät ja tappava heidät.

Ilm.13:11 ja minä näin toisen PEDON NOUSEVAN MAASTA, ja sillä oli KAKSI SARVEA niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.

Ilm. 13:2 Ja PETO, jonka minä näin, oli LEOPARDIN NÄKÖINEN, ja sen JALAT IKÄÄNKUIN KARHUN, ja sen KITA NIINKUIN LEIJONAN KITA. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.

Ilm. 17:3
        Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin NAISEN istuvan helakanpunaisen PEDON SELÄSSÄ; peto oli TÄYNNÄ PILKKAAVIA NIMIÄ, ja sillä oli SEITSEMÄN PÄÄTÄ ja KYMMENEN SARVEA.

Ilm. 17:8
        PETO, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on NOUSEVA SYVYYDESTÄ ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että SE ON OLLUT EIKÄ SITÄ ENÄÄ OLE, MUTTA SE ON TULEVA.

Ilm. 17:11
        Ja PETO, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse KAHDEKSAS, ja on YKSI NOISTA SEITSEMÄSTÄ, ja menee kadotukseen. (Petomies kokee ilmeisen ylösnousemuksen kuolleista...ai niin, mutta eihän hän ollutkaan oikeasti kuollut, vaan odotteli vaan sopivaa hetkeä siellä tuonelassa, josta sitten ilmaantui jälleen ihmisten ilmoille...)

Ilm. 17:16
        Ja ne KYMMENEN SARVEA, jotka sinä näit, ja PETO, ne VIHAAVAT PORTTOA ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja SYÖVÄT HÄNEN LIHANSA ja POLTTAVAT HÄNET TULESSA.

Ei voi muuta todeta kuin että onpa porttonaisella kohtalo, kun hänen "kannibaali petomiehensä" syö hänen lihansa, mutta eipä ole miehenkään kohtalo häävi, kun heitetään elävältä tuliseen järveen ja kidutetaan iankaiken...näin se maailmanhistoria huipentuu huikeaan päätepisteeseensä, kun pahan porttonaisen paha kannibaali petomies heitetään elävältä tuliseen järveen väärän profeettakaverinsa kanssa syötyään sitä ennen porttonaisen viimeisenä aterianaan...

• Kopittelija007 kirjoitti:

Ehkä sinun kannattaisi Kerettiläinen kuunnella näitä aluksi eikä sekoilla täällä...

http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/rkk-ohjelmat?vt[0]=33

Ei näytä suora linkki toimivan mutta valitse tästä Danielin kirja ja siitä luvut mitä haluat seurata niin saat vähän pohjaa mielikuvituksellesi...
        eli tästä
        http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/kirjat
        .
        Ja sitten kannattaa vielä muistaa nämä Pietarin ohjeet:

2 Piet 1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

• kerettiläinen--

No mikä ihmeessä tulkinnassani on pielessä, kun "Pyhä Henki" on avannut teille, että tämä Ilmestyskirjan viimeisin peto - kaikista muista poiketen - on juuri persoona, eikä mikään valtakunta???

>> Kun peto ja väärä profeetta heitetään elävältä tuliseen järveen, niin kyse on persoonista, ei maailmanvalloista.<<

Näinhän ainakin exadventistiparalle "Pyhä Henki" on tämän asian avannut...etkös sinä sitten olekaan samaa mieltä, että tämä maailmanhistorian päättävä kannibalismia harjoittava peto on persoona???

• Exadventistiparka

No mikä ihmeessä tulkinnassani on pielessä, kun "Pyhä Henki" on avannut teille, että tämä Ilmestyskirjan viimeisin peto - kaikista muista poiketen - on juuri persoona, eikä mikään valtakunta???

Näinhän ainakin exadventistiparalle "Pyhä Henki" on tämän asian avannut...etkös sinä sitten olekaan samaa mieltä, että tämä maailmanhistorian päättävä kannibalismia harjoittava peto on persoona???

Älä pilkkaa Pyhää Henkeä. Minä en ole väittänyt täällä mitään YKSITTÄISTÄ ASIAA Pyhältä Hengeltä saaduksi. On paljon asioita jooita Hän on tehnyt minulle ja minun kauttani, mutta niistä ei ole sopivaa ylpeillä.
        Kun luen kirjoitustasi, saan sen kuvan että kiistät kaiken Pyhän Hengen vaikutuksen seurakunnassa uskovien kautta. Onko se kenties sen vuoksi että olet nähnyt niin paljon väärennöstä ?
        Haluan todistaa sinulle että olen monasti kokenut miten Hän toimii seurakunnassa nykyäänkin, älä halveksu Hengen toimintaa.
        "Kun peto ja väärä profeetta heitetään elävältä tuliseen järveen, niin kyse on persoonista, ei maailmanvalloista."
        Tämän voit lukea Raamatusta ihan suoraan itsekin, jos luet sitä ilman ennakkokäsityksiä. Katso myös alkukielen teksti.
        Ilm 19:20 "Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa."
        Kuten voit lukea, peto ja väärä profeetta "otettiin kiinni". He eivät tämän mukaan siis fyysisesti kuolleet, kuten useimmat ihmiset ennen viimeistä tuomiota, vaan heitettiin nimenomaan "elävältä" (kreik: zontes; perussana zao - "to live, experience God's gift of life. ") tuliseen järveen.
        Systeemillä tai maailmanvallalla ei ole zao-elämää, joten kyseessä on pakko olla persoona, koska vain luotu persoona voi elää "zao" - TO LIVE, GOD'S GIFT OF LIFE.

Ehkä sinun kannattaisi Kerettiläinen kuunnella näitä aluksi eikä sekoilla täällä...

http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/rkk-ohjelmat?vt[0]=33

Voi että?! Kyllä teille on ihan mahdotonta ymmärtää mitään mikä ei sovi sanoihin "Ei, ette kuole" - sillä ne sanat ovat kuin lappu silmillä .. kaikki muuttuu toiseksi .. eikä vain toiseksi vaan aivan hullunkuriseksi sekoiluksi ... ja sitä se te sitten kaikin tavoin yritätte syöttää ihmisille .. ei ette te kuole ... ei ette te kuole ..
        Mamma mia ,,, Raamattu sanoo että kyllä jokainen joka ei saa iankaikkista elämää kuolee ja kertoo tarkasti ja asiallisesti että miksi näin on .. kertoo vaikka kuinka monta kertaa .. mutta joka kerta aletaan keksimään kummallisia selityksiä joilla yritetään poistaa kuolema ..

Miksi? mikä on se perimmäinen syy tuollaiseen harhailuun ? Pelko? Tai ehkä jonkinlainen usko omaan profeetallisuuteen ... että ollaan aina oikeassa .. vaikka ei ollakaan..

Olette todellisia sekoilijoita - ei muutakaan voi sanoa - todellisia kysymyksiä kierretään kaukaa ... koska ne paljastavat teidän harhanne niin perusteellisesti - mutta huomaa -- EI HARHA MUUTU TOISEKSI VAIN SIKSI ETTÄ SIITÄ VAIETAAN.

alex

• Ja mitä se Alex nyt täällä vuorostaan sekoilee.... OOOH...
        Minä kyllä kirjoitin näistä Danielin ennustuksista varteenotettavan linkin kun niitä tässä topiikissa tutkitaan ...

Mutta sinä Alex vaan sekoilet tätä sekosekoasi vaan aina... :O

Ja mitä se Alex nyt täällä vuorostaan sekoilee.... OOOH...
        Minä kyllä kirjoitin näistä Danielin ennustuksista varteenotettavan linkin kun niitä tässä topiikissa tutkitaan ...

Ja siinä sinullekin Alex http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/kirjat
        Ja valitse siitä Danielin kirja !

• kerettiläinen--
        alex.kasi kirjoitti:

Voi että?! Kyllä teille on ihan mahdotonta ymmärtää mitään mikä ei sovi sanoihin "Ei, ette kuole" - sillä ne sanat ovat kuin lappu silmillä .. kaikki muuttuu toiseksi .. eikä vain toiseksi vaan aivan hullunkuriseksi sekoiluksi ... ja sitä se te sitten kaikin tavoin yritätte syöttää ihmisille .. ei ette te kuole ... ei ette te kuole ..
        Mamma mia ,,, Raamattu sanoo että kyllä jokainen joka ei saa iankaikkista elämää kuolee ja kertoo tarkasti ja asiallisesti että miksi näin on .. kertoo vaikka kuinka monta kertaa .. mutta joka kerta aletaan keksimään kummallisia selityksiä joilla yritetään poistaa kuolema ..

Miksi? mikä on se perimmäinen syy tuollaiseen harhailuun ? Pelko? Tai ehkä jonkinlainen usko omaan profeetallisuuteen ... että ollaan aina oikeassa .. vaikka ei ollakaan..

Olette todellisia sekoilijoita - ei muutakaan voi sanoa - todellisia kysymyksiä kierretään kaukaa ... koska ne paljastavat teidän harhanne niin perusteellisesti - mutta huomaa -- EI HARHA MUUTU TOISEKSI VAIN SIKSI ETTÄ SIITÄ VAIETAAN.

alex

Jos joku epäilee, ettei New Age liike voisi eksyttää kristikuntaa, niin näistä Kopittelijan, exadventistiparan ym sielunsa kuolemattomuuteen uskovien kirjoituksista näkee, että tämä nykyinen "kristikunta" (=Babylon) on jo aivan "kypsää kauraa" Antikristuksen laariin. Niin on hyvin Paavin opit kylvetty tähän valekristikuntaan. Ja Israelin valtiokin on valjastettu tähän ja lusiferin palvojien lippu kohotettu salkoon. Ja ateistit nielevät New Age oppinsa toista tietä odotellessaan ufojen tuloa tai merkkejä muusta älykkäästä ulkoavaruuden elämästä. Nimimerkki 1Yksinkertainen kuvaama eksytys ei tunnu enää yhtään mahdottomalta toteutua...

>>Yksi vaihtoehto olisi järjestää valoshowt taivaalle ympäri maailmaa, jokaiselle maalle oma odotettu messiaansa. Jokainen uskonto odottaa messiasta, kristityt Kristusta, muslimit Imad Mahdia, buddhalaiset Maitreyaa jne. Nämä odotetut opettajat ilmoittaisivat, että jokainen uskonto on tulkinnut omat pyhät kirjoituksensa väärin ja että ne ovat ihmisten korruptoimia, ja että kaikki uskonnot ovat oikeasti yksi ja sama uskonto, ja nyt tämä opettaja on tullut takaisin kertomaan miten asiat oikeasti ovat. Tämä sattuu olemaan New Age -liikkeen näkemys ja uskomus. Kuulostaa melko uskomattomalta, mutta pidän tätä hyvin mahdollisena. Lavastuksena nimittäin.

New Age -liike kutsuu tätä opettajaa buddhalaisten tavoin nimellä Maitreya...

Entä kun tämä suuri opettaja tulee, ja opettaa, että kaikki ovat yhtä ja että ihmiskunnan onnellisuus on kollektiivisen tajunnan tulos? Tästä seuraa se, että jokainen, joka ei tunnusta tätä opettajaa ja filosofiaa nähdään kollektiivisen valaistumisen jarruttajina. New Agea puhtaimmillaan. Silloin me olemme niitä, jotka jarruttavat kehitystä, ja korkeamman ymmärryksen saavuttamiseksi meidät pitää eliminoida, eikä se ole edes huono asia, sillä kärsimys ei ole todellista eikä kukaan oikeasti kuole. Me synnymme uudestaan valaistuneempina ja näinollen on itseasiassa rakkauden teko vapauttaa meidät fyysisistä kahleistamme. New Age -filosofia on käsittämättömän sairasta, mutta järkyttävän moni on täysin sen aivopesemä eikä oikeasti näe sen tuomia moraalisia umpikujia. Murha onkin yhtäkkiä rakkautta. New Age -filosofian ydin on se, ettei ole olemassa hyvää eikä pahaa. Musta käännetään valkoiseksi ja valkoinen mustaksi, eikä mikään muu ole todellista kuin se jokin epämääräinen ykseys jota kukaan ei osaa selittää koska se vain "on". Meditaatiota ja mielen tyhjennystä.<<

• Kysymys.nimestä
        Exadventistiparka kirjoitti:

Älä pilkkaa Pyhää Henkeä. Minä en ole väittänyt täällä mitään YKSITTÄISTÄ ASIAA Pyhältä Hengeltä saaduksi. On paljon asioita jooita Hän on tehnyt minulle ja minun kauttani, mutta niistä ei ole sopivaa ylpeillä.
        Kun luen kirjoitustasi, saan sen kuvan että kiistät kaiken Pyhän Hengen vaikutuksen seurakunnassa uskovien kautta. Onko se kenties sen vuoksi että olet nähnyt niin paljon väärennöstä ?
        Haluan todistaa sinulle että olen monasti kokenut miten Hän toimii seurakunnassa nykyäänkin, älä halveksu Hengen toimintaa.
        "Kun peto ja väärä profeetta heitetään elävältä tuliseen järveen, niin kyse on persoonista, ei maailmanvalloista."
        Tämän voit lukea Raamatusta ihan suoraan itsekin, jos luet sitä ilman ennakkokäsityksiä. Katso myös alkukielen teksti.
        Ilm 19:20 "Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa."
        Kuten voit lukea, peto ja väärä profeetta "otettiin kiinni". He eivät tämän mukaan siis fyysisesti kuolleet, kuten useimmat ihmiset ennen viimeistä tuomiota, vaan heitettiin nimenomaan "elävältä" (kreik: zontes; perussana zao - "to live, experience God's gift of life. ") tuliseen järveen.
        Systeemillä tai maailmanvallalla ei ole zao-elämää, joten kyseessä on pakko olla persoona, koska vain luotu persoona voi elää "zao" - TO LIVE, GOD'S GIFT OF LIFE.

Oletko sinä Exadventistiparka sama henkilö kuin Kopittelija007 ja otakoppi?

• Kysymys.nimestä kirjoitti:

Oletko sinä Exadventistiparka sama henkilö kuin Kopittelija007 ja otakoppi?

Vastaukseni: EI OLE !

Nimimerkki. " Exadventistiparka" on todellakin exadventisti !

Kun taas Minä Otakoppi/Kopittelija007 en ole koskaan ollut adventisti vaikka olen 90-luvun alussa käynyt usein adventistien tilaisuuksissa !
        .
        Eli kysymyksessä on kaksi toisilleen täysin vierasta henkilöä entuudestaankin myös !

• kerettiläinen-- kirjoitti:

Jos joku epäilee, ettei New Age liike voisi eksyttää kristikuntaa, niin näistä Kopittelijan, exadventistiparan ym sielunsa kuolemattomuuteen uskovien kirjoituksista näkee, että tämä nykyinen "kristikunta" (=Babylon) on jo aivan "kypsää kauraa" Antikristuksen laariin. Niin on hyvin Paavin opit kylvetty tähän valekristikuntaan. Ja Israelin valtiokin on valjastettu tähän ja lusiferin palvojien lippu kohotettu salkoon. Ja ateistit nielevät New Age oppinsa toista tietä odotellessaan ufojen tuloa tai merkkejä muusta älykkäästä ulkoavaruuden elämästä. Nimimerkki 1Yksinkertainen kuvaama eksytys ei tunnu enää yhtään mahdottomalta toteutua...

>>Yksi vaihtoehto olisi järjestää valoshowt taivaalle ympäri maailmaa, jokaiselle maalle oma odotettu messiaansa. Jokainen uskonto odottaa messiasta, kristityt Kristusta, muslimit Imad Mahdia, buddhalaiset Maitreyaa jne. Nämä odotetut opettajat ilmoittaisivat, että jokainen uskonto on tulkinnut omat pyhät kirjoituksensa väärin ja että ne ovat ihmisten korruptoimia, ja että kaikki uskonnot ovat oikeasti yksi ja sama uskonto, ja nyt tämä opettaja on tullut takaisin kertomaan miten asiat oikeasti ovat. Tämä sattuu olemaan New Age -liikkeen näkemys ja uskomus. Kuulostaa melko uskomattomalta, mutta pidän tätä hyvin mahdollisena. Lavastuksena nimittäin.

New Age -liike kutsuu tätä opettajaa buddhalaisten tavoin nimellä Maitreya...

Entä kun tämä suuri opettaja tulee, ja opettaa, että kaikki ovat yhtä ja että ihmiskunnan onnellisuus on kollektiivisen tajunnan tulos? Tästä seuraa se, että jokainen, joka ei tunnusta tätä opettajaa ja filosofiaa nähdään kollektiivisen valaistumisen jarruttajina. New Agea puhtaimmillaan. Silloin me olemme niitä, jotka jarruttavat kehitystä, ja korkeamman ymmärryksen saavuttamiseksi meidät pitää eliminoida, eikä se ole edes huono asia, sillä kärsimys ei ole todellista eikä kukaan oikeasti kuole. Me synnymme uudestaan valaistuneempina ja näinollen on itseasiassa rakkauden teko vapauttaa meidät fyysisistä kahleistamme. New Age -filosofia on käsittämättömän sairasta, mutta järkyttävän moni on täysin sen aivopesemä eikä oikeasti näe sen tuomia moraalisia umpikujia. Murha onkin yhtäkkiä rakkautta. New Age -filosofian ydin on se, ettei ole olemassa hyvää eikä pahaa. Musta käännetään valkoiseksi ja valkoinen mustaksi, eikä mikään muu ole todellista kuin se jokin epämääräinen ykseys jota kukaan ei osaa selittää koska se vain "on". Meditaatiota ja mielen tyhjennystä.<<

Minä sanoin jo että sinun kirjoituksesi ovat kiinnostavia :)) - vaikka ei kaikessa ihan samaa mieltä oltaisikaan. Tämä oli ajattelemaan panevaa - hieman satiirin omaista tekstiä .. :)) Toivotaan että se saa ihmiset ajattelemaan ASIOITA sen sijaan että yrittäisivät vain todistaa toisin ajattelevien olevan väärässä..

On ihan totta että maailma "pienenee" ja sitä hallitsevat mahdit levittäytyvät enemmän joka puolelle maailmaa ja siitä on luonnollisesti seurauksena myös erilaisten uskontojen lähestyminen toisiaan - ja ne vaikuttavat ihmisten ajatteluun ja siten myös vaikuttaa toisiinsa. Tehdään "liittoja" ja yhdistytään ja niin edelleen .. Pieni Suomi jossain pohjolan perukoilla ei säästy tästä "maailman laajuistumisesta johtuvista vaikutuksista" koska sekin on osa tätä maailmaa.
        Se voi luonnollisesti olla vaikeaa havaita - sillä kaikki mitä tapahtuu otetaan ikäänkuin kehityksenä .. ja kuten sanoit myös ateistit ovat uskossa mukana omalla tavallaan ...

Hyvä kirjoitus sinulta - kerta kaikkiaan.. enemmän näitä ja vähemmän adventistien jaakaamista..

alex

Ja mitä se Alex nyt täällä vuorostaan sekoilee.... OOOH...

No voi että -- :)))
        Sinä sivuutat aina kaikki mikä karvastelee jonkinlaisella olankohautuksella ja viittaat johonkin kirjoittamaasi asioita sekoittavaan linkkiisi jonne ihmisten muka pitäisi mennä asioita tutkimaan .. Olet sinä aika hupaisa kaveri .. en muuta sano ..ja kaiken lisäksi vastailet omiin kirjoituksiisi .. ja ihmisten tulisi sitten yrittää pysyä perässä kaiken sekoilun ja linkityksien keskellä .. Ei ihme jos "Entinenadventisparkakin" alkaa olla yhtä sekaisin kuin sinä ..

Haloo Kopittelija007/otakoppi/ties mikä muu? Huhuu !!! Eikö olisi jo aika herätä siitä profeetallisesta unestasi?

Sorry nyt, mutta tämä täytyy sanoa sinulle ..

alex

• alex.kasi kirjoitti:

No voi että -- :)))
        Sinä sivuutat aina kaikki mikä karvastelee jonkinlaisella olankohautuksella ja viittaat johonkin kirjoittamaasi asioita sekoittavaan linkkiisi jonne ihmisten muka pitäisi mennä asioita tutkimaan .. Olet sinä aika hupaisa kaveri .. en muuta sano ..ja kaiken lisäksi vastailet omiin kirjoituksiisi .. ja ihmisten tulisi sitten yrittää pysyä perässä kaiken sekoilun ja linkityksien keskellä .. Ei ihme jos "Entinenadventisparkakin" alkaa olla yhtä sekaisin kuin sinä ..

Haloo Kopittelija007/otakoppi/ties mikä muu? Huhuu !!! Eikö olisi jo aika herätä siitä profeetallisesta unestasi?

Sorry nyt, mutta tämä täytyy sanoa sinulle ..

alex

Sinä se vaan jaksat jatkaa tuota sekoiluasi .... :D

• Minäpä

Rauhoitukaapas nyt,mennään ulos lenkille ja kuunnellaan lintujen laulua ja ihastellaan kaunista luontoa.

• ISIS on ainakin sellainen valtakunta joka polkee ja murskaa alleen kaiken...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      54
      3350
    2. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      38
      2605
    3. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      21
      2510
    4. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2438
    5. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2388
    6. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      40
      2381
    7. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      41
      2175
    8. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1981
    9. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1822
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36