Moi! Täällä kirjoittaa 13 vuotias tyttö Turusta, jonka joutuu maksaa jo monia asioita itse.
Haluisin vain kysyä tietääkö moni kesätyöpaikkoja tai ideoita miten saada varmasti rahaa työllä. Työpaikka toivottavasti soveltuisi 13-15 vuotiiaalle meinaa jaksan odottaa mutta rahaa olisi kiva saada. En saa töitä vanhemmiltani tai heidän työ paikoiltaan joten se on pois suljettu vaihtoehto! Toivoisin vastauksia suht pian olen meinaan lähdössä elokuussa lomalle ja sinne olen rahaa keräämässä. Kiitos jos vastaat tai jaksat tuhlata aikaasi auttaaksesi minua :)
kesätyötä 13 vuotiaalle?
Rahapula
1
112
Vastaukset
- LapsetLeikkii
13-vuotias on lapsi, ja Suomen lain mukaan lapsityövoiman käyttö on kielletty.
Joten et voi vielä saada "oikeita" töitä. Kysele tuttavilta/sukulaisilta/naapureilta jotain koiranulkoilutusta/siivousta jne.. Niistä voit jonkin kympin saada.
Mutta lapset siis vielä leikkii kesällä, eivätkä tee töitä. Odottele vielä pari/kolme vuotta, ja sitten voit saada mahdollisesti jotain työtä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1565570
- 1135367
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465012Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa302953Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252497- 512327
- 432154
- 231838
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na141574Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta101536