Heräsi tässä sellainen kysymys että mitä siellä taivaassa oikein tehdään iästä toiseen sitten kun iäisyys koittaa? Millaista ruokaa on tarjolla? Entäs minkä ikäisiä ihmiset ovat taivaassa? Jos joku voisi näihin vaikka vastata niin olisin kovasti tyytyväinen. Kiitos.
Mitä taivaassa tehdään?
72
175
Vastaukset
- Ennalleenasettaminen
Lue Raamatun alusta minkälaista oli paratiisissa. Ei ihminen ikuisuuttaan taivaassa vietä vaan Jeesus tulee maan päälle ja luodaan uudet taivaat ja uusi maa kun kaikki paha on hävitetty.
- Epätietoinenkn
Ei kun minä haluaisin kunnon vastauksen. Nyt sinä sanoit että taivas tulee maan päälle. Tuolla aikaisemmin sanottiin että temmataan taivaaseen. Niin että kumpiko näistä nyt on oikein?
Meni ihan yöunet tämän kysymyksen kanssa. Siis kertokaa toki mitä siellä taivaassa päivästä toiseen tehdään? KA mitä tarkoittaa että "paha poistuu"? Kun tämä paha tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa.
Joku tykkää vesisateesta joku auringosta. Joku tykkää hiihtää pakkasella joku ottaa aurinkoa lämmössä. Joku tykkää jernekeitosta joku toinen ei voi sietää sitä. Niin että mitä se "paha" oikein on? - kunnonpanostaja
Saatanan kusipää. Taivas on vertauskuva kuolemanjälkeiselle olemisellesi, jos hyvin käy... Tai niin tarinassa kerrotaan.
- katso.itse
Epätietoinenkn kirjoitti:
Ei kun minä haluaisin kunnon vastauksen. Nyt sinä sanoit että taivas tulee maan päälle. Tuolla aikaisemmin sanottiin että temmataan taivaaseen. Niin että kumpiko näistä nyt on oikein?
Meni ihan yöunet tämän kysymyksen kanssa. Siis kertokaa toki mitä siellä taivaassa päivästä toiseen tehdään? KA mitä tarkoittaa että "paha poistuu"? Kun tämä paha tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa.
Joku tykkää vesisateesta joku auringosta. Joku tykkää hiihtää pakkasella joku ottaa aurinkoa lämmössä. Joku tykkää jernekeitosta joku toinen ei voi sietää sitä. Niin että mitä se "paha" oikein on?Lue tästä wikikin sen tietää
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tuhatvuotinen_valtakunta
https://fi.wikipedia.org/wiki/Uusi_Jerusalem - Ennalleenasettaminen
kunnonpanostaja kirjoitti:
Saatanan kusipää. Taivas on vertauskuva kuolemanjälkeiselle olemisellesi, jos hyvin käy... Tai niin tarinassa kerrotaan.
Taivas on olemassa ihan samallatavalla kuin maakin. Taivas on Jumalan ja enkeleiden asuinssija. Samoin kuolleiden puhien henget ovat odottamassa tuomiopäivää toisessa taivaassa.
Ihmiset on luotu maan päälle ja täällä sitten vietämme iäisyytemme kun on lutotu uudet taivaat ja uusi maa ja paha poistettu iäksi ja Saatana heitetty tuliseen järveen.
Mikis uskovat viettäisivät taivaassa iäisyytensä jos Jeesuskin on tulossa takaisin maan päälle? - Epätietoinenkin
Ennalleenasettaminen kirjoitti:
Taivas on olemassa ihan samallatavalla kuin maakin. Taivas on Jumalan ja enkeleiden asuinssija. Samoin kuolleiden puhien henget ovat odottamassa tuomiopäivää toisessa taivaassa.
Ihmiset on luotu maan päälle ja täällä sitten vietämme iäisyytemme kun on lutotu uudet taivaat ja uusi maa ja paha poistettu iäksi ja Saatana heitetty tuliseen järveen.
Mikis uskovat viettäisivät taivaassa iäisyytensä jos Jeesuskin on tulossa takaisin maan päälle?No tämä selvä. Mutta et sinäkään vielä vastannut siihen mitä kysyin. Eli mitä taivaassa tehdään päivästä päivään, viikosta viikkoon, kuukaudesta toiseen ja vuodesta vuoteen? Siis mitä siellä tehdään kun siellä ollaan koko iäisyys? Tähän minä kaipaan todella vastausta ja ihan konreettista sellaista. Kiitos.
- Epätietoinenkin
katso.itse kirjoitti:
Lue tästä wikikin sen tietää
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tuhatvuotinen_valtakunta
https://fi.wikipedia.org/wiki/Uusi_JerusalemEi noissakaan vastata suoraan siihen mitä kysyin. Eli mitä taivaassa tehdään? Millaiset rutiinit siellä on päivittäin? Pitääkö käydä vaikka töissä? Onko kesälomaa? Ja miten hallinto on järjestetty? Onko taivaassa vaikkapa vapaita vaaleja?
- katso.itse
Epätietoinenkin kirjoitti:
No tämä selvä. Mutta et sinäkään vielä vastannut siihen mitä kysyin. Eli mitä taivaassa tehdään päivästä päivään, viikosta viikkoon, kuukaudesta toiseen ja vuodesta vuoteen? Siis mitä siellä tehdään kun siellä ollaan koko iäisyys? Tähän minä kaipaan todella vastausta ja ihan konreettista sellaista. Kiitos.
Mitäihmiset yleensä tekevät. Raamattu kertoo, että siellä ei naida eikä mennä miehelle koska ihmiset eivät enää silloin lisäänny.
Siellä ylistetään Jumalaa ja Jeesusta ja tehdään ihan normaaleita asioita mutta saatanaa eikä mitään pahaa ei enää ole. Ja tämä sama pätee sitten uudessa maassa. Kaikkea kivaa siellä tehdään. - Epätietoinenkin
katso.itse kirjoitti:
Mitäihmiset yleensä tekevät. Raamattu kertoo, että siellä ei naida eikä mennä miehelle koska ihmiset eivät enää silloin lisäänny.
Siellä ylistetään Jumalaa ja Jeesusta ja tehdään ihan normaaleita asioita mutta saatanaa eikä mitään pahaa ei enää ole. Ja tämä sama pätee sitten uudessa maassa. Kaikkea kivaa siellä tehdään.Siis taivaassa ei naida??? Että kaikki ovat impotentteja???? Sitten sanot että tehdään "kaikkea kivaa". Minusta naiminen on kivaa. Ja tätäkö siellä ei saa nyt sitten tehdä? Miksi ei? Missä kohtaa raamattua on maininta "ei naimisesta"? Kerro myös mitä tarkoittaa "kaikkea kivaa"? Kuka tuota kivaa järjestää? Ja mitä se pitää konkreettisesti sisällään?
- katso.itse
Siis taivaassa ei naida??? Että kaikki ovat impotentteja???? Sitten sanot että tehdään "kaikkea kivaa". Minusta naiminen on kivaa. Ja tätäkö siellä ei saa nyt sitten tehdä? Miksi ei? Missä kohtaa raamattua on maininta "ei naimisesta"? Kerro myös mitä tarkoittaa "kaikkea kivaa"? Kuka tuota kivaa järjestää? Ja mitä se pitää konkreettisesti sisällään?
Matt. 22:30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.
Jos sinun elämäsi ainoa kiva on naiminen niin olisin huolissani nykyisestä elämästäsi. - uskovainen_
Siis taivaassa ei naida??? Että kaikki ovat impotentteja???? Sitten sanot että tehdään "kaikkea kivaa". Minusta naiminen on kivaa. Ja tätäkö siellä ei saa nyt sitten tehdä? Miksi ei? Missä kohtaa raamattua on maininta "ei naimisesta"? Kerro myös mitä tarkoittaa "kaikkea kivaa"? Kuka tuota kivaa järjestää? Ja mitä se pitää konkreettisesti sisällään?
Oikea vastaus sinulle, Epätietoinenkin, on se, että emme vielä tässä langenneessa ihmisyydessämme voi tietää, millaista on, kun kaikki langenneisuus ja sen aiheuttamat motiivit, vaikutteet, syyt ja seuraukset ovat poissa.
"Taivaassa", eli iankaikkisuudessa, oleminen on niin suurta autuutta, ettei ihmiskieli taivu sitä selittämään eikä ihmismieli taivu sitä ymmärtämään. Pienen paljastuksen tästä salaisuudesta olemme jo saaneet: siellä ylistetään Jumalaa, ja jokainen joka siellä on, rakastaa tätä ylistämistä valtavasti!
Jos et vielä ole uskossa, et ole matkalla Taivaaseen. Ota Jeesus Herraksesi ja vapahtajaksesi synnistä, niin pääset matkalle, jos et vielä ole. - Epätietoinenkin
katso.itse kirjoitti:
Matt. 22:30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.
Jos sinun elämäsi ainoa kiva on naiminen niin olisin huolissani nykyisestä elämästäsi.Sinäkö et sitten tykkää naimisesta? No täytyy tunnustaa että jopa olet melkoinen perverssi sitten. Eikös se vuorisaarnakin ylistä naimista oikein olan takaa? Niin ja tykkään minä monesta muustakin asiasta kuin naimisesta. Mistä ihmeestä sait päähäsi että tykkäisin vain ja ainoastaan naimisesta? Et kai vain ole puutteessa?
- Epätietoinenkin
katso.itse kirjoitti:
Siellä ylistetään Jumalaa ja Jeesusta ja tehdään ihan normaaleita asioita mutta saatanaa eikä mitään pahaa ei enää ole. Ja tämä sama pätee sitten uudessa maassa. Kaikkea kivaa siellä tehdään.Siis ylistetään jumalaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen jne. Miksi ihmeessä? Mitä hienoa ja kivaa on jatkuvassa ylistämisessä?
- Epätietoinenkin
uskovainen_ kirjoitti:
Oikea vastaus sinulle, Epätietoinenkin, on se, että emme vielä tässä langenneessa ihmisyydessämme voi tietää, millaista on, kun kaikki langenneisuus ja sen aiheuttamat motiivit, vaikutteet, syyt ja seuraukset ovat poissa.
"Taivaassa", eli iankaikkisuudessa, oleminen on niin suurta autuutta, ettei ihmiskieli taivu sitä selittämään eikä ihmismieli taivu sitä ymmärtämään. Pienen paljastuksen tästä salaisuudesta olemme jo saaneet: siellä ylistetään Jumalaa, ja jokainen joka siellä on, rakastaa tätä ylistämistä valtavasti!
Jos et vielä ole uskossa, et ole matkalla Taivaaseen. Ota Jeesus Herraksesi ja vapahtajaksesi synnistä, niin pääset matkalle, jos et vielä ole.Siis ylistetään jumalaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen jne. Miksi ihmeessä? Mitä hienoa ja kivaa on jatkuvassa ylistämisessä??
- ole.huoleti
Siis ylistetään jumalaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen jne. Miksi ihmeessä? Mitä hienoa ja kivaa on jatkuvassa ylistämisessä??
Älä vaivaa pätäsi, et sinä sinne tule "joutumaan". Varmasti pidät enemmän paikasta missä on jatkuva itku ja hammasten kiristys?
- katso.itse
Siis ylistetään jumalaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen jne. Miksi ihmeessä? Mitä hienoa ja kivaa on jatkuvassa ylistämisessä?
Ei mitään saatanan jä hänen omiensa mielestä.
- Epätietoinenkin
ole.huoleti kirjoitti:
Älä vaivaa pätäsi, et sinä sinne tule "joutumaan". Varmasti pidät enemmän paikasta missä on jatkuva itku ja hammasten kiristys?
Ai senkö vuoksi että minä pelkään "itkua ja hammasten kirisystä" minun pitäisi uskoa jumalaan? Tämä "pelkoko" olisi sitä "todellista uskoa"? Miten pelko ja peloittelu jotain kohtaan voi olla hyvä asia?
Vielä haluasin tietää, että jos on uskova äiti, jonka hulttio poika joutuu helvettiin, niin onko tämä äiti silloin onnellinen? Väitätkö sinä että tälläinen äiti ei ollenkaan muista omaa poikaansa ja jaa hänen tuskaansa helvetissä?
Onko sinusta tälläinen "muistamaton" äiti muka hyvä äiti? Etkö sinä itse tuntisi mitään omaa lastasi kohtaan, joka on "toisella puolella" kuin itse olet? Pystyisitkö sinä unohtaa täysin oman lapsesi? - uskovainen_
Ai senkö vuoksi että minä pelkään "itkua ja hammasten kirisystä" minun pitäisi uskoa jumalaan? Tämä "pelkoko" olisi sitä "todellista uskoa"? Miten pelko ja peloittelu jotain kohtaan voi olla hyvä asia?
Vielä haluasin tietää, että jos on uskova äiti, jonka hulttio poika joutuu helvettiin, niin onko tämä äiti silloin onnellinen? Väitätkö sinä että tälläinen äiti ei ollenkaan muista omaa poikaansa ja jaa hänen tuskaansa helvetissä?
Onko sinusta tälläinen "muistamaton" äiti muka hyvä äiti? Etkö sinä itse tuntisi mitään omaa lastasi kohtaan, joka on "toisella puolella" kuin itse olet? Pystyisitkö sinä unohtaa täysin oman lapsesi?Niin, sille joka ei nöyrry polvistumaan Jeesuksen eteen ja ylistämään Jumalaa kiitollisena ja rakkaudella, vaihtoehdot ovat karun tuntuiset. Sitä "taivasta", johon sinä haluaisit (jossa on joka päivä ruoaksi hernerokkaa, vai miten se meni... no, se ei ole tässä olennaista..) ei ole olemassakaan.
Totiseen iankaikkiseen Jumalan valtakuntaan pääsee se, joka tahtoo ylistää Häntä, Jumalaa, ja tekee sen kiitollisena ja nöyränä.
Tee parannus, kun aikaa vielä on! - ole.huoleti
Onko sinusta tälläinen "muistamaton" äiti muka hyvä äiti? Etkö sinä itse tuntisi mitään omaa lastasi kohtaan, joka on "toisella puolella" kuin itse olet? Pystyisitkö sinä unohtaa täysin oman lapsesi?Jumala on Raamatussa ilmoittanut mikä on Hänen tahtonsa ja se on oikea. Lue siis Raamattua älä arvioi asioita omalla pikkujärjelläsi ja oikeudenmukaisuudellasi :)
Jos Jumala sanoo, että Hän pyyhii kaikki kyyneleet heidän silmistään eikä entistä enää ole oleva niin päättele siitä. - Epätietoinenkin
uskovainen_ kirjoitti:
Niin, sille joka ei nöyrry polvistumaan Jeesuksen eteen ja ylistämään Jumalaa kiitollisena ja rakkaudella, vaihtoehdot ovat karun tuntuiset. Sitä "taivasta", johon sinä haluaisit (jossa on joka päivä ruoaksi hernerokkaa, vai miten se meni... no, se ei ole tässä olennaista..) ei ole olemassakaan.
Totiseen iankaikkiseen Jumalan valtakuntaan pääsee se, joka tahtoo ylistää Häntä, Jumalaa, ja tekee sen kiitollisena ja nöyränä.
Tee parannus, kun aikaa vielä on!Et vastannut kysymykseen. Elikkä pelkoko on sinusta koko uskon ydinasia? Miten "pelko" voi olla sama asia kuin "rakkaus"? Jos mafiapomoa kumarrellaan niin häntä ei kumarreta sen vuoksi että hän rakastetaan vaan siksi että häntä pelätään.
Ei Josef Stalinia, eikä muita häneen verrattavia hirmuhallitsijoita, rakastettu vaan pelättiin. Onko sinun pelkoa herättävä jumala siis Staliin & co verrattavissa oleva hirmuhallitsija? Jos et usko niin joudut tuliseen pätsiin. Näinhän sinä vakuutat.
Vieläkin haluaisin myös tietää, että jos on uskova äiti, jonka hulttio poika joutuu helvettiin, niin onko tämä äiti silloin onnellinen? Väitätkö sinä että tälläinen äiti ei ollenkaan muista omaa poikaansa ja jaa hänen tuskaansa helvetissä?
Onko sinusta tälläinen "muistamaton" äiti muka hyvä äiti? Etkö sinä itse tuntisi mitään omaa lastasi kohtaan, joka on "toisella puolella" kuin itse olet? Pystyisitkö sinä unohtaa täysin oman lapsesi?
Vastauksia, kiitos. - Epätietoinenkin
ole.huoleti kirjoitti:
Jumala on Raamatussa ilmoittanut mikä on Hänen tahtonsa ja se on oikea. Lue siis Raamattua älä arvioi asioita omalla pikkujärjelläsi ja oikeudenmukaisuudellasi :)
Jos Jumala sanoo, että Hän pyyhii kaikki kyyneleet heidän silmistään eikä entistä enää ole oleva niin päättele siitä.Kuule kun sen "pikkujärjen" on minulle antanut sinun oppisi mukaan juuri tuo sinun jumalasi. Nytkö sinä sitten asetut tuota jumalaasi vastaan ja kiellät hänen tekonsa? Siis se että en saisi arvoida asioita omalla "pikku järjelläni" vaan minun pitäisi vain mennä sitä mukaan kun raamattu saarnaa? Miksi ihmeessä jumala on sitten antanut minulle tämä "pikku järjen" jos en kerran saa käyttää sitä? Voisitko kertoa....
- ole.huoleti
Kuule kun sen "pikkujärjen" on minulle antanut sinun oppisi mukaan juuri tuo sinun jumalasi. Nytkö sinä sitten asetut tuota jumalaasi vastaan ja kiellät hänen tekonsa? Siis se että en saisi arvoida asioita omalla "pikku järjelläni" vaan minun pitäisi vain mennä sitä mukaan kun raamattu saarnaa? Miksi ihmeessä jumala on sitten antanut minulle tämä "pikku järjen" jos en kerran saa käyttää sitä? Voisitko kertoa....
Jumalan järki on sinun järkeäsi paljon suurempi muista se.
- käytä.sitten
Kuule kun sen "pikkujärjen" on minulle antanut sinun oppisi mukaan juuri tuo sinun jumalasi. Nytkö sinä sitten asetut tuota jumalaasi vastaan ja kiellät hänen tekonsa? Siis se että en saisi arvoida asioita omalla "pikku järjelläni" vaan minun pitäisi vain mennä sitä mukaan kun raamattu saarnaa? Miksi ihmeessä jumala on sitten antanut minulle tämä "pikku järjen" jos en kerran saa käyttää sitä? Voisitko kertoa....
Etpä ole käyttänyt tuota pikkujärkeäsi kun täällä kyselet :)
Kaunpa et jaksanut epätietoista näytellä :=) - Epätietoinenkn
ole.huoleti kirjoitti:
Jumalan järki on sinun järkeäsi paljon suurempi muista se.
Olipas todella "järkevä" vastaus. Tuolla ei ole argumentaationa mitään merkitystä mihinkään suuntaan.
- uskovainen_
Et vastannut kysymykseen. Elikkä pelkoko on sinusta koko uskon ydinasia? Miten "pelko" voi olla sama asia kuin "rakkaus"? Jos mafiapomoa kumarrellaan niin häntä ei kumarreta sen vuoksi että hän rakastetaan vaan siksi että häntä pelätään.
Ei Josef Stalinia, eikä muita häneen verrattavia hirmuhallitsijoita, rakastettu vaan pelättiin. Onko sinun pelkoa herättävä jumala siis Staliin & co verrattavissa oleva hirmuhallitsija? Jos et usko niin joudut tuliseen pätsiin. Näinhän sinä vakuutat.
Vieläkin haluaisin myös tietää, että jos on uskova äiti, jonka hulttio poika joutuu helvettiin, niin onko tämä äiti silloin onnellinen? Väitätkö sinä että tälläinen äiti ei ollenkaan muista omaa poikaansa ja jaa hänen tuskaansa helvetissä?
Onko sinusta tälläinen "muistamaton" äiti muka hyvä äiti? Etkö sinä itse tuntisi mitään omaa lastasi kohtaan, joka on "toisella puolella" kuin itse olet? Pystyisitkö sinä unohtaa täysin oman lapsesi?
Vastauksia, kiitos.Mistä sinä tuon pelon repäisit? Et minun vastauksistani ainakaan.
Sinunkin, Epätietoinenkin, on mahdollista päästä Taivaaseen ihan omin silmin todistamaan iankaikkista Jumalan valtakunnan elämää.
Päästäksesi näkemään kaiken sen, sinun on nöyrryttävä rakkaudella ylistämään Jeesusta Herranasi ja sovittajanasi. Silloin sinun ei enää tarvitse pelätä eikä epätietoisuuskaan sinua vaivaa.
Vaikutat viestiesi perusteella sellaiselta, joka ei tahdokaan uskoa. Jos näin on, käänny pois Jumalan vastustamisesta, tee parannus! - kysynvain
Minulle jäi ainakin vielä epäselväksi mitä siellä taivaassa tehdään se ikuisuus. Jumalan ja jeesuksen persvaon nuolemisen lisäksi mitä muuta? Keilataanko siellä? Tai pelataanko bingoa? Onko taivaassa sähköä että voi pelata esimerkiksi playstation 4:lla?
- uskovainen_
kysynvain kirjoitti:
Minulle jäi ainakin vielä epäselväksi mitä siellä taivaassa tehdään se ikuisuus. Jumalan ja jeesuksen persvaon nuolemisen lisäksi mitä muuta? Keilataanko siellä? Tai pelataanko bingoa? Onko taivaassa sähköä että voi pelata esimerkiksi playstation 4:lla?
Etkö osaa lukea?? Monet ovat jo vastanneet, että siellä ylistetään Jumalaa, ikuisesti. Miten eri tavoin ylistämistä sitten voidaan tehdä, sitä ei sinulle kukaan ihminen voi vielä kertoa. Tuskin ainakaan bingoa pelaamalla.
Jotain autuasta se tulee olemaan. Jos et tahdo ylistää Jumalaa, ei sinun sinne tarvitse tulla. Jumala ei pakota ketään taivaaseen.
Itse tahdon ylistää Jumalaa ikuisesti. - ikuisuusko
uskovainen_ kirjoitti:
Etkö osaa lukea?? Monet ovat jo vastanneet, että siellä ylistetään Jumalaa, ikuisesti. Miten eri tavoin ylistämistä sitten voidaan tehdä, sitä ei sinulle kukaan ihminen voi vielä kertoa. Tuskin ainakaan bingoa pelaamalla.
Jotain autuasta se tulee olemaan. Jos et tahdo ylistää Jumalaa, ei sinun sinne tarvitse tulla. Jumala ei pakota ketään taivaaseen.
Itse tahdon ylistää Jumalaa ikuisesti.Ikuisuus kieli jumalan persvaossa tuntuu pitkältä...
- Psyykkinen.tasapaino
Tietoa Raamatussa on siitä vähän, mutta kuitenkin tarpeeksi. Se kuvaa elämää siellä hyväksi. Sinne päässyt ihminen on myöskin itse muuttunut.
Sen päätelmän minkä uskallan siitä tehdä on se, että henkilöllä on täydellisen tasapainoinen olo psyykkisesti.- Psyykkinen.tasapaino
Lisään vielä sen luulotteluni, että se, että miksi siitä ei kerrota sen erityisemmin, on myöskin tietyllä tavalla tarkoituksellista.
Jos henkilö luottaa täydellisesti Raamatun sanaan, niin kuin edellys on, niin hän luottaa myöskin siihen, että Jumala on kyllä ne tekemiset myöskin valmistanut valmiiksi.
Kyllähän siellä jotakin tehdään, mutta henkilö on itsekkin muuttunut toisenlaiseksi kuin Maassa ollessaan. Arkinen todellisuus siellä on toinen kuin täällä. - Epätietoinenkin
Psyykkinen.tasapaino kirjoitti:
Lisään vielä sen luulotteluni, että se, että miksi siitä ei kerrota sen erityisemmin, on myöskin tietyllä tavalla tarkoituksellista.
Jos henkilö luottaa täydellisesti Raamatun sanaan, niin kuin edellys on, niin hän luottaa myöskin siihen, että Jumala on kyllä ne tekemiset myöskin valmistanut valmiiksi.
Kyllähän siellä jotakin tehdään, mutta henkilö on itsekkin muuttunut toisenlaiseksi kuin Maassa ollessaan. Arkinen todellisuus siellä on toinen kuin täällä.Vai että "täydellinen psyykkinen tasapaino"? Miten nyt tuntuu siltä että kukaan teistä ei tiedä mitä taivaassa oikein tehdään? Ja miten voi olla "täydellinen psyykkinen tasapaino" jos vaikka on uskova äiti, jonka hulttio poika onkin joutunut helvettiin?
Väitätkö sinä että tälläinen äiti ei ollenkaan muista omaa poikaansa ja jaa hänen tuskaansa helvetissä? Onko sinusta tälläinen "muistamaton" äiti muka hyvä äiti? Etkö sinä itse tuntisi mitään omaa lastasi kohtaan, joka on "toisella puolella" kuin itse olet? - Äiti.on.tehnyt.osuutensa
Vai että "täydellinen psyykkinen tasapaino"? Miten nyt tuntuu siltä että kukaan teistä ei tiedä mitä taivaassa oikein tehdään? Ja miten voi olla "täydellinen psyykkinen tasapaino" jos vaikka on uskova äiti, jonka hulttio poika onkin joutunut helvettiin?
Väitätkö sinä että tälläinen äiti ei ollenkaan muista omaa poikaansa ja jaa hänen tuskaansa helvetissä? Onko sinusta tälläinen "muistamaton" äiti muka hyvä äiti? Etkö sinä itse tuntisi mitään omaa lastasi kohtaan, joka on "toisella puolella" kuin itse olet?Äiti on siis Jumalan oma. Poika on paholaisen oma. Mikä oikeus pojalla, paholaisen omalla, on "vaatia" äitiä muistamaan häntä? Jos äiti on toiminut oikein äitinä, niin hän on oikeasti jo tehnyt osuutensa. Poika ei sen sijaan ole tehnyt osuuttaan vaan sen lisäksi pahoittanut äidinkin mielen.
Lueppas Raamattua valittelun sijaan. - Epätietoinenkin
Äiti.on.tehnyt.osuutensa kirjoitti:
Äiti on siis Jumalan oma. Poika on paholaisen oma. Mikä oikeus pojalla, paholaisen omalla, on "vaatia" äitiä muistamaan häntä? Jos äiti on toiminut oikein äitinä, niin hän on oikeasti jo tehnyt osuutensa. Poika ei sen sijaan ole tehnyt osuuttaan vaan sen lisäksi pahoittanut äidinkin mielen.
Lueppas Raamattua valittelun sijaan.Sinä siis äitinä tai isänä et ollenkaan tunsi tuskaa oman hulttiopoikasi kohtalosta. Tämä on se avainkysymys. Oleppas hyvä ja vastaa tähän kiitos.
- Äiti.on.tehnyt.osuutensa
Sinä siis äitinä tai isänä et ollenkaan tunsi tuskaa oman hulttiopoikasi kohtalosta. Tämä on se avainkysymys. Oleppas hyvä ja vastaa tähän kiitos.
Prosessin tietenkin joutuisi käymään läpi tällaisen asian vuoksi. Jos kokisin vanhempana, että olen tehnyt sen minkä vanhempana kuuluukin tehdä, niin olisin tehnyt silloin osuteni.
Ihmissuhteissa ei toinen ole vastuunkantaja ja toisella on lupa tehdä mitä vain. Raamattu velvoittaa toimimaan oikein. Raamatussa ei lue, että äidin pitää alkaa kynnysmatoksi, johon poika käy halutessaan kenkänsä pyyhkimässä. Raamattu opastaa vanhempien kunnioitukseen ja vanhempia hoitamaan hyvin lapsensa. - Epätietoinenkin
Prosessin tietenkin joutuisi käymään läpi tällaisen asian vuoksi. Jos kokisin vanhempana, että olen tehnyt sen minkä vanhempana kuuluukin tehdä, niin olisin tehnyt silloin osuteni.
Ihmissuhteissa ei toinen ole vastuunkantaja ja toisella on lupa tehdä mitä vain. Raamattu velvoittaa toimimaan oikein. Raamatussa ei lue, että äidin pitää alkaa kynnysmatoksi, johon poika käy halutessaan kenkänsä pyyhkimässä. Raamattu opastaa vanhempien kunnioitukseen ja vanhempia hoitamaan hyvin lapsensa.Höh. Ei tässä ollut kyseessä mistään "kynnysmatosta". Asetetaan kysymys nyt näin: Lapsestasi tulee kuuluisa tiedemies jota arvostetaan ympäri maailmaa. Hänen keksinnöillään parannetaan tuhansien ihmisten elämää.
Mutta, kuten tieteessä yleensä, hän sanoutuu irti jumalaista . Ei siis tunnusta häntä kuten nyt vaikka Steven Hawkings, nykypolven Einstein on tehnyt. Lapsesi on siis tunnustuksellinen julkkisateisti.
Sitten kun taivaspaikkoja jaetaan käykin ilmi tämä lapsesi ateistisuus. Hän joutuu helvettiin ja sinä taivaaseen. Onko tämä sinusta oikeudenmukaista? Tälläinenkö on sinun jumalasi oikeudentaju? - Epätietoinenkn
Äiti on siis Jumalan oma. Poika on paholaisen oma. Mikä oikeus pojalla, paholaisen omalla, on "vaatia" äitiä muistamaan häntä? Jos äiti on toiminut oikein äitinä, niin hän on oikeasti jo tehnyt osuutensa. Poika ei sen sijaan ole tehnyt osuuttaan vaan sen lisäksi pahoittanut äidinkin mielen.
Lueppas Raamattua valittelun sijaan.En minä kysynyt tässä pojan vaatimuksista yhtään mitään. Kysyin että voiko tässä tapauksessa äiti unohtamaan poikansa? Voisitko sinä unohtaa omat lapsesi? Eikä hän ole välttämättä edes mikään hulttio vaan sanotaan nyt vaikka kuuluisa tiedemies. Heistä suuri osa kun on ateisteja. Siitä huolimatta heidän moraalinsa on erittäin korkealla tasolla vrt esim Kankaanniemeen.
- yksin.armosta
Höh. Ei tässä ollut kyseessä mistään "kynnysmatosta". Asetetaan kysymys nyt näin: Lapsestasi tulee kuuluisa tiedemies jota arvostetaan ympäri maailmaa. Hänen keksinnöillään parannetaan tuhansien ihmisten elämää.
Mutta, kuten tieteessä yleensä, hän sanoutuu irti jumalaista . Ei siis tunnusta häntä kuten nyt vaikka Steven Hawkings, nykypolven Einstein on tehnyt. Lapsesi on siis tunnustuksellinen julkkisateisti.
Sitten kun taivaspaikkoja jaetaan käykin ilmi tämä lapsesi ateistisuus. Hän joutuu helvettiin ja sinä taivaaseen. Onko tämä sinusta oikeudenmukaista? Tälläinenkö on sinun jumalasi oikeudentaju?Jumala on kaikille ilmoittanut miten pelastutaan. Oikeudenmukaista on toimia sen mukaan eikä vastoin ilmoitustaan.
- P.P
yksin.armosta kirjoitti:
Jumala on kaikille ilmoittanut miten pelastutaan. Oikeudenmukaista on toimia sen mukaan eikä vastoin ilmoitustaan.
Kukaan ei pelastu hyvillä teoillaan tai jää pelastumatta huonojen tekojensa tähden. Parhaimmatkin tekomme ovat Jumalalle kuin likainen vaate. Pelastus on ainostaan Jeesuksessa Kristuksessa se on Jumalan armoa.
https://www.youtube.com/watch?v=7qd9tJ660_Q - Epätietoinenkin
P.P kirjoitti:
Kukaan ei pelastu hyvillä teoillaan tai jää pelastumatta huonojen tekojensa tähden. Parhaimmatkin tekomme ovat Jumalalle kuin likainen vaate. Pelastus on ainostaan Jeesuksessa Kristuksessa se on Jumalan armoa.
https://www.youtube.com/watch?v=7qd9tJ660_QNiin että sinusta on ihan ok että kolminkertainen murhamies pääsee taivaaseen mutta Steven Hawking ei sinne pääse? Onko tämä todella sinun käsitys jumalan "oikeudenmukaisuudesta"?
- P.P
Niin että sinusta on ihan ok että kolminkertainen murhamies pääsee taivaaseen mutta Steven Hawking ei sinne pääse? Onko tämä todella sinun käsitys jumalan "oikeudenmukaisuudesta"?
Jos kolminkertainen murhamies katuu ja pyytää Jeesuksen veren tähden syntintä anteeksi ja Steven Hawking ei turvaudu Jeesuksen sovitukseen ja armoon niin, kyllä se juuri on oikeudenkukaista.
Joh. 3.16 Jeesuksen sanat:
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. - eaöf
P.P kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=7qd9tJ660_QPäättäkää itse kumpaa kuuntelette ihmistä vai Jumalaa. Sillä Jumalan Sana sanoo ihan muuta mitä nimim. P.P opettaa
"Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa"."
"Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän."
"Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat."
Usko ilman tekoja on kuollut, jos ihmisessä oikeasti on Pyhä Henki niin ei hän silloin voi jäädä hedelmättömäksi.
Jumalan lahja vanhurskaus meissä ei voi jäädä hyvää tekemättömäksi, totta on, että itsessämme emme voi mitään sellaista saada aikaan mikä kelpaisi Jumalalle, mutta jos me olemme oikeasti Jeesuksessa Kristuksessa siinä viinipuussa niin silloin olemme pukeneet Hänen lahja vanhurskautensa päällemme ja silloin Hänen tekonsa tapahtuvat meissä ja meidän kautta.
Mutta älkää väittäkö te jotka ryvette synneissänne, että olisitte pukeneet Hänen lahja vanhurskautensa päällenne, sillä Hän ei mennyt ristille sen tähden, että saisitte erityisluvan synnin tekemiseen, vaan hän meni ristille sen tähden, että meidät kutsuttiin vapauteen synnin orjuudesta.
"Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan." - P.P
eaöf kirjoitti:
Päättäkää itse kumpaa kuuntelette ihmistä vai Jumalaa. Sillä Jumalan Sana sanoo ihan muuta mitä nimim. P.P opettaa
"Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa"."
"Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän."
"Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat."
Usko ilman tekoja on kuollut, jos ihmisessä oikeasti on Pyhä Henki niin ei hän silloin voi jäädä hedelmättömäksi.
Jumalan lahja vanhurskaus meissä ei voi jäädä hyvää tekemättömäksi, totta on, että itsessämme emme voi mitään sellaista saada aikaan mikä kelpaisi Jumalalle, mutta jos me olemme oikeasti Jeesuksessa Kristuksessa siinä viinipuussa niin silloin olemme pukeneet Hänen lahja vanhurskautensa päällemme ja silloin Hänen tekonsa tapahtuvat meissä ja meidän kautta.
Mutta älkää väittäkö te jotka ryvette synneissänne, että olisitte pukeneet Hänen lahja vanhurskautensa päällenne, sillä Hän ei mennyt ristille sen tähden, että saisitte erityisluvan synnin tekemiseen, vaan hän meni ristille sen tähden, että meidät kutsuttiin vapauteen synnin orjuudesta.
"Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan."Aivan ei tekoja tekojen vuoksi.
"Usko ilman tekoja on kuollut, jos ihmisessä oikeasti on Pyhä Henki niin ei hän silloin voi jäädä hedelmättömäksi."
Hyvät teot tulevat uskosta eikä uskova voi olla tekemättä hyviä tekoja. Mutta tekemällä hyviä tekoja niiden tekojen tähden ei ole uskossa eikä pelastu. - Äiti.on.tehnyt.osuutensa
Epätietoinenkn kirjoitti:
En minä kysynyt tässä pojan vaatimuksista yhtään mitään. Kysyin että voiko tässä tapauksessa äiti unohtamaan poikansa? Voisitko sinä unohtaa omat lapsesi? Eikä hän ole välttämättä edes mikään hulttio vaan sanotaan nyt vaikka kuuluisa tiedemies. Heistä suuri osa kun on ateisteja. Siitä huolimatta heidän moraalinsa on erittäin korkealla tasolla vrt esim Kankaanniemeen.
Luin nyt nuo muut kommentit, jotka olivat viimeisimmän viestini jälkeen. Olen samaa mieltä niistä.
Raamattu avaa tuon asian sisällön. Kyse on todellakin siitä, että ketä ihminen palvelee - Jumalaako vai paholaista. - Epätietoinenkin
P.P kirjoitti:
Jos kolminkertainen murhamies katuu ja pyytää Jeesuksen veren tähden syntintä anteeksi ja Steven Hawking ei turvaudu Jeesuksen sovitukseen ja armoon niin, kyllä se juuri on oikeudenkukaista.
Joh. 3.16 Jeesuksen sanat:
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.Elikkä sinä pidät jumalaa kostonhaluisena ja tappajana vain siksi että joku ei usko häneen? Tässä siis Stalin, Hitler ja Hussein on pyhäkoulupoikia sinun jumalaasi verrattuna. Samoin Isis on pyhäkoulujärjestö.
Näin siksi että kyseiset henkilöt / järjestöt ovat tappaneet yhteensä vain joku reilun kymmenen miljoonaa ihmistä. Sinun jumalasi, jos hän tulisi vaikka "huomenna" tappaisi samantien yli viisi miljardia ihmistä.
Maapallon väkiluku kun on noin 7,5 miljardia ja heistä nimellisesti kristittyjä on 2,5 miljardia. Juuri tuo "nimellisyys" liittyy länsimaihin joissa melkoinen osa ihmistä on tapakristittyjä ja sinunlaisia hihhuleita vain pieni osa.
Olisko sulla jotain kommenttia tähän? Vaikka nyt siltä kantilta että noiden viiden miljardin ihmisen joukossa kuolisi miljoonia pieniä vauvoja jotka eivät ole koskaan edes kuulleet mistään kristinuskosta yhtään mitään. - P.P
Elikkä sinä pidät jumalaa kostonhaluisena ja tappajana vain siksi että joku ei usko häneen? Tässä siis Stalin, Hitler ja Hussein on pyhäkoulupoikia sinun jumalaasi verrattuna. Samoin Isis on pyhäkoulujärjestö.
Näin siksi että kyseiset henkilöt / järjestöt ovat tappaneet yhteensä vain joku reilun kymmenen miljoonaa ihmistä. Sinun jumalasi, jos hän tulisi vaikka "huomenna" tappaisi samantien yli viisi miljardia ihmistä.
Maapallon väkiluku kun on noin 7,5 miljardia ja heistä nimellisesti kristittyjä on 2,5 miljardia. Juuri tuo "nimellisyys" liittyy länsimaihin joissa melkoinen osa ihmistä on tapakristittyjä ja sinunlaisia hihhuleita vain pieni osa.
Olisko sulla jotain kommenttia tähän? Vaikka nyt siltä kantilta että noiden viiden miljardin ihmisen joukossa kuolisi miljoonia pieniä vauvoja jotka eivät ole koskaan edes kuulleet mistään kristinuskosta yhtään mitään.Jumala on Jumala ja sinä ja minä vain ihmisiä. Jumala on kaikille ilmoittanut tahtonsa myös sinulle.
Jokainen ihminen kuolee mutta tärkeintä on se mitä sen jälkeen tapahtuu. P.P kirjoitti:
Jumala on Jumala ja sinä ja minä vain ihmisiä. Jumala on kaikille ilmoittanut tahtonsa myös sinulle.
Jokainen ihminen kuolee mutta tärkeintä on se mitä sen jälkeen tapahtuu."Jokainen ihminen kuolee mutta tärkeintä on se mitä sen jälkeen tapahtuu."
Mä voin kertoa. Sä lakkaat olemasta, sun ruumis haudataan ja palaa osaksi luonnon kiertokulkua. Muut jatkavat elämäänsä. Omaisesi muistavat sut hyvällä taikka pahalla. That´s it :)- Äiti.on.tehnyt.osuutensa
Elikkä sinä pidät jumalaa kostonhaluisena ja tappajana vain siksi että joku ei usko häneen? Tässä siis Stalin, Hitler ja Hussein on pyhäkoulupoikia sinun jumalaasi verrattuna. Samoin Isis on pyhäkoulujärjestö.
Olisko sulla jotain kommenttia tähän? Vaikka nyt siltä kantilta että noiden viiden miljardin ihmisen joukossa kuolisi miljoonia pieniä vauvoja jotka eivät ole koskaan edes kuulleet mistään kristinuskosta yhtään mitään.Sinä et ymmärrä näitä asioita, koska tiedät asiasta niin vähän ja pintapuolisesti.
"Kaikki ovat kutsutut ja harvat ovat valitut" - sekin totuus löytyy Raamatusta.
Kun / jos tutustut Raamattuun, niin asia selviää sinulle. Kun / jos et tutustu, niin et koskaan tule asiaa ymmärtämään. Valinta on vain sinulla. Ja ehkä ymmärrät myöskin, että tämä ei ole perheongelmaisten mielenterveyspalsta vaan kristillinen palsta. - olet.väärässä
code_red kirjoitti:
"Jokainen ihminen kuolee mutta tärkeintä on se mitä sen jälkeen tapahtuu."
Mä voin kertoa. Sä lakkaat olemasta, sun ruumis haudataan ja palaa osaksi luonnon kiertokulkua. Muut jatkavat elämäänsä. Omaisesi muistavat sut hyvällä taikka pahalla. That´s it :)Ruumiisi maatuu mutta sielusi on ikuinen.
olet.väärässä kirjoitti:
Ruumiisi maatuu mutta sielusi on ikuinen.
"Ruumiisi maatuu mutta sielusi on ikuinen."
Ja....todisteet??? :)
Nada, zero, ei mitään :)- Epätietoinenkin
Sinä et ymmärrä näitä asioita, koska tiedät asiasta niin vähän ja pintapuolisesti.
"Kaikki ovat kutsutut ja harvat ovat valitut" - sekin totuus löytyy Raamatusta.
Kun / jos tutustut Raamattuun, niin asia selviää sinulle. Kun / jos et tutustu, niin et koskaan tule asiaa ymmärtämään. Valinta on vain sinulla. Ja ehkä ymmärrät myöskin, että tämä ei ole perheongelmaisten mielenterveyspalsta vaan kristillinen palsta.Siis sinä olet sitä mieltä että jos joku ei usko sinun jumalaasi joka on saanut kaksituhatta vuotta sitten aavikolla jossain teltassa kirjoitetuista kirjoituksista, niin sitten sinun pitää ottaa yhteyttä perheneuvontaan?
Oletko sä ihan pimee? Varsinkin kun olet ilmeisesti juuri se sama kaveri joka sitä mieltä että on ihan ok että jumala heittää reilut viisi miljardia ihmistä kidukseen tuosta vaan.
PS. Mene hoitoon... - Äiti.on.tehnyt.osuutensa
Siis sinä olet sitä mieltä että jos joku ei usko sinun jumalaasi joka on saanut kaksituhatta vuotta sitten aavikolla jossain teltassa kirjoitetuista kirjoituksista, niin sitten sinun pitää ottaa yhteyttä perheneuvontaan?
Oletko sä ihan pimee? Varsinkin kun olet ilmeisesti juuri se sama kaveri joka sitä mieltä että on ihan ok että jumala heittää reilut viisi miljardia ihmistä kidukseen tuosta vaan.
PS. Mene hoitoon...Aijemmin alkutilanteessa kirjoitit uskovaisesta äidistä ja hulttiopojasta. Poika on siis ongelmallinen.
Jos kristillisyys ei hänelle kelpaa, niin kuin tulkitsin, niin sitä hulttiutta voi mietiskellä mielenterveyspalstoilla. Tämä on kristillinen palsta, jossa lähtökohtana on Raamatun tulkinnat.
Jos se poika ei olekaan ongelmallinen, niin sitten ei tietenkään ole mitään syytä sellaisesta keskustella missään.
Ja en tiedä, että keheen minut sekoitat.
Ja kun tutustut Raamattuun, niin tiedät miksi osa ihmiskunnasta tulee, sitten tulevassa, olemaan Uudessa Maassa ja Taivaassa. Miksi minun pitäisi mennä hoitoon, jos osa jää sen ulkopuolelle? Jumalahan sen toimenpiteen sitten suorittaa, en minä. Ja se on kyllä ilmoitettu kaikille jo hyvissä ajoin. Samoin on ilmoitettu asiana tulinen järvi paholaisen omille ihmisille.
- näin.se.menee
Taivaassa kansa on sen kaamoksensa vanki
Pimeässä askarrellen paljoa ei hanki
Mutta läpi taivaan seisoo tanakasti kanki
Ja jumalauta kaikki siellä silloin nai
Olin kerran kutsuttuna juhlissa mä näissä
Sellaista ei nähty edes Onassiksen häissä
Kulli oli käsittelyn jälkeen viikon jäissä
Ja lääkärikin tuumi että sitä puri hai.- Epätietoinenkin
Siellä juotiin, siellä nusittiin
Keväällä tyhjät oli pussit niin
Mutta kun juuri tuossa edellä joku todisti että taivaassa ei naida. Mistähän kohtaa raamattua löytyy merkintä moisesta asiasta? Siis tästä "ei naimattomuudesta"? - näin.se.menee
Siellä juotiin, siellä nusittiin
Keväällä tyhjät oli pussit niin
Mutta kun juuri tuossa edellä joku todisti että taivaassa ei naida. Mistähän kohtaa raamattua löytyy merkintä moisesta asiasta? Siis tästä "ei naimattomuudesta"?Tottakai siellä naidaan. Ei Raamatuussa sanota että siellä ei naida.
- tässä.totuus
näin.se.menee kirjoitti:
Tottakai siellä naidaan. Ei Raamatuussa sanota että siellä ei naida.
Jeesuksen sanat.
Matt. 22:30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa. näin.se.menee kirjoitti:
Tottakai siellä naidaan. Ei Raamatuussa sanota että siellä ei naida.
"Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa." - Jeesus. (Matt. 22:30)
- jari-pekka-65
Siellä iloitaan ja juhlitaan!
- joo-0
Taivaassa on myös monisilmäisiä, eläinpäisiä hirviöitä.
- Tiedätkö.eron
Ja Uusi Maa ja Taivas on eri alue kuin Taivas.
- kyllä.kyllä.on
Tiedätkö.eron kirjoitti:
Ja Uusi Maa ja Taivas on eri alue kuin Taivas.
niin, taivaita on ensimmäinen, toinen ja kolmas taivas.
- bbbbblahhhh
Olen kuullut, että sielu nousee Taivaaseen, jos olet ollut kiltti. Jos sielu on puhdasta energiaa, sillä tuskin on näkyvää muotoa, joten miten siellä Taivaassa eletään ja ollaan? Vai näkevätkö sielut "sielun silmin" tai jollain toisella tavalla? Sielulla tuskin on silmiä, koska silmät on kehittyneet näkemään maapallolla ympäröivän avaruuden. Ja jos sielu on puhdasta energiaa, miten se pysyy koossa ilman "säiliötä"? Jos Taivas on olemassa, ja sielu, niin kuinka iso Taivas on ja kuinka paljon sieluja siellä on? 10 000 000 000? Vai enemmän? Miksi Jumala loi niin monta sielua? Eikö vaikka 1 000 000 olisi riittänyt? Vai syntyy aina uusi sielu uuden ihmiselämän sisällä? Silloinhan sielujen määrä kasvaisi käsittämättömästi. Entä eläinten sielut? Hyönteisten? Lintujen? Matelijoiden?
Jos pääset Taivaaseen, ja näet Jumalan, niin silloinhan ei ole enää uskontoa. Täällä palvotaan jumalia, koska niiden olemassaoloon uskotaan. Miksi sielu ei täällä maanpäällä tiedä Jumalan olemassaoloa, vaan siihen vain uskotaan? Miksi sielu menettää muistinsa? Ai että kun sielu saa maallisen majan, niin taas sielua koetellaan? Maallista majaa, eli lihallista ruumista, tuskin koetellaan, jos kerran sielu on se "minä". Testaako Jumala aina sielun Taivaaseenkelpaavuutta?
Miksi Jumala loi epäilyksen siemenen poissaolollaan? Taasko se koettelee uskoamme? Miksi pitää olla joku usko? Miksi ei voi olla tietoa?
Blah blah blah....- Raamattu.vain.käteen
Blah Blah Blah on kirjoituksesi. Tutustu Raamattuun, niin tiedät.
- Oupee
Jeesus puhuu taivasten valtakunnasta. Kyse on siis todennäköisesti planeetasta, joka ei ole tämä meidän planeettamme, vaan sijaitsee maasta katsoen taivaalla eli avaruudessa.
Tiedämme kuitenkin melko paljon tästä uudesta asuinsijastamme. Siellä ei ole aurinkoa. Siellä ei ole merta. Siellä ei harrasteta seksiä. Mutta siellä on jotain paljon hienompaa kuin aurinko, meri tai seksi. Jotain sellaista, joka on monin verroin parempaa kuin auringon otto hiekkaranalla meren ääressä tai parempaa kuin jatkuva orgasmi,
Johanneksen ilmestys 21: 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
Se tulee olemaan jotain sellaista, jota ei voi järjellä ymmärtää. Kokonaisvaltaisen hienoa, avioliittoa ei siellä enää ole, koska kaikki ihmiset ovat sisaria ja veljiä keskenään, eikä rakastaminen ole enää itsekästä eikä rajoitu vain omaan puolisoon. Kaikki on kuitenkin täysin puhdasta, eikä sinne pääse mitään epäpyhää eikä likaista.
27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.
Luku 22:1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
6 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!" - Nimimerkkionliianpitkä
Hei Epätietoinen, neuvoisin sinua unohtamaan tämän artikkelin, sillä selviä vastauksia ei näytä tulevan ja keskustelu toistaa itseään ja suistuu jatkuvasti raiteiltaan. Kukaan ei tiedä mitä Taivaassa tehdään ja onko sitä edes olemassa. Itse uskoisin että Taivaassa kaikilla on hyvä olla vaikka ei tekisi muuta kuin istuisi nurkassa. Näitä asioita ei edes kannata ajatella, koska tietääkseni ihmisen on mahdotonta tajuta tuonpuolleista ja Jumalaa ja hänen tekojensa yms. Sama ilmenee myös muissakin uskonnoissa, mikä kylläkin kuulostaa erittäin epätoivoiselta vastaukselta kysymykseen mikä kyseenalaistaa uskontoa.
Uudessa Maassa ihmiset ovat sitten tulevassa. Ja nämä ihmiset ovat Jeesuksen sovituskuolemaan uskovia. He ovat lisäksi juuri niitä, jotka pitävät Raamatun sanaa totena, koska se on Jumalan ilmoitusta. Vain osa ihmiskunnasta pääsee sinne.
Siellä Uudessa Maassa olosuhteet ovat erilaiset kuin täällä. Tämän palstan konservatiivisten uskovaisten vastauksiin olen tyytyväinen, sillä täällä ei ole alettu "runoilemaan" sellaista mitä Raamattu ei tuo julki.
- Järjenvalokateissa
Ikuisuus ollaan Uudessa Maassa eikä missään taivaassa. Luepa ilmestyskirja uudestaan ajatuksen kanssa.
Minä olen siinä uskossa, että luodaan Uusi Maa ja Taivas. Uudessa Maassa Jeesus on kuninkaana. Ja muuta valoa ei tarvita kuin vain Hänen kirkkautensa.
Oletko samaa vai eri mieltä? - Järjenvalokateissa
Minä olen siinä uskossa, että luodaan Uusi Maa ja Taivas. Uudessa Maassa Jeesus on kuninkaana. Ja muuta valoa ei tarvita kuin vain Hänen kirkkautensa.
Oletko samaa vai eri mieltä?Kannattaa lukea Raamatusta ilmestyskirjaa niin kauan kunnes asia menee jakeluun ilman epäselvyyttä. Minä tosin kuuntelen Raamattua enemmän kuin luen. Voi samalla pelailla pleikkarila ja silleen.
Niin mihin Uusi Jerusalem, Uuden Maan uusi pääkaupunki ja kuka siinä pääkaupungissa on Valona ja keiden keskuudessa Hän asuu. Siitä ilmenee missä ihmiset ja Jumala asuu, Uudessa Maassa.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Ilm.21.html#o33
Lue tuo luku 21 päivittäin vaikka 5 kertaa päivittäin niin asia käy selväksi ja osaat ilman pienintäkään epäselvyyttä varmistaa asiaa keneltäkään ihmiseltä, koska sinulla on varma tiedonlähde, Jumalan ilmoitus Raamatussa. Kuuntelen itse päivittäin saarnamiestä tai suoraa Raamatunlukua, suosittelen samaa sinulle.
- Katoamaton
Jos ihmisen sielu ei olisi iankaikkinen ja katoamaton, niin tuskin ihmisen mielessään pohtisi sitä, mitä on kuoleman jälkeen, mitä on ollut ennen syntymää ja eihän kaikki vaan voi loppua kuolemaan, vaan jotain tulee kuoleman jälkeen.
Vai moniko voi sanoa, ettei ole koskaan pohtinut.
Tuskin sellainen ominaisuus olisi edes ihmismieleen laitettu ja jokaiselle ihmiselle, jollei asia ole todellinen, sielu iankaikkinen ja katoamaton. - sananlasku
Mennessä nähdään, sano akka, kun kaivoon putosi, jotta onko siellä vesi selkeää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924687
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?853969Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1533735Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162638Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1322582- 432161
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282067Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261850- 881719
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91717