Kertokaapa mulle mikä on tehokkain tapa polttaa rasvaa, etenkin vyötärö alueelta..?
Koti konstein... eli en mielelläni käy ryhmä jumpissa yms..
miten saisin mahd. pian litteän vatsan ja rasvaa palamaan?! millaisia liikkeitä kuntosalilla jne..
rasvanpoltto
20
5429
Vastaukset
- uri
www.pakkotoisto.com
kysele sieltä, älä täältä. - pömppis
Luin juuri fittness lehdestä miten joku amerikkalainen nainen sai itsensä kuntoon raskauden jälkeen pyörittämällä hula-vannetta, niitä on jopa alettu valmistaa eri painoisia. 4 kg hulahulan pyörittäminen 8 minuuttia vastaa 0,5 km juoksua. Uskon tämän koska harrastan vatsatanssia ja siinä saa kyllä hien otsalle, aion itsekin hankkia vanteen :)
- misu
rasva tahtoo palaa tasaisesti koko kropasta, ei paikallisesti juuri sieltä mistä sen toivoisi palavan. jos käyt kuntosalilla, niin tee pienillä painoilla pitkiä sarjoja, sieltä saliltakin saat varmaan ohjausta kun pyydät. tee lisäksi aerobista harjoittelua (kävely, hiihto, pyöräily, uinti jne...) muutaman kerran viikossa. ja kannattaa tehdä liikkeitä monipuolisesti koko kropalle, ei pelkästään niitä vatsalihaksia. tarkista myös ruokavaliosi. eiköhän se siitä...mutta älä hermostu, tuloksia ei synny hetkessä. ahkeruus ja sinnikkyys palkitaan!
- Muuri
"jos käyt kuntosalilla, niin tee pienillä painoilla pitkiä sarjoja, "
Eikun suurilla painoilla lyhyitä sarjoja (6-12 toistoa). Jos jakssaa yli 12 niin sitten seuraavaan sarjaan lisää painoa. - misu
Muuri kirjoitti:
"jos käyt kuntosalilla, niin tee pienillä painoilla pitkiä sarjoja, "
Eikun suurilla painoilla lyhyitä sarjoja (6-12 toistoa). Jos jakssaa yli 12 niin sitten seuraavaan sarjaan lisää painoa.mutta jos tavoite on polttaa rasvaa niin pienillä painoilla pitkiä sarjoja. siis jos ei tavoite ole esim. saada lihasmassaa.
- Muuri
misu kirjoitti:
mutta jos tavoite on polttaa rasvaa niin pienillä painoilla pitkiä sarjoja. siis jos ei tavoite ole esim. saada lihasmassaa.
" mutta jos tavoite on polttaa rasvaa niin pienillä painoilla pitkiä sarjoja"
Yleensä kun on tavoitteena polttaa rasvaa niin tarkoituksena on itseasiassa pienentää rasvaprosenttia. Tästä jotkut käyttävät sanaa kiinteytys. Tällöin on syytä yrittää pitää kiinni lihasmassasta vaikka syödään vähemmän energiaa kuin kulutetaan. Tämä onnistuu tekemällä lihasmassan kasvuun tähtäävää treeniä kuntosalilla. Muunlainenkin lihaskuntotreeni on tietysti hyödyllistä mutta ei olemattomien käsipainojen heiluttelu (mitä näkee liian usein) eikä sata toistoa reidenlähentäjässä. Pitkät sarjat eivät aiheuta paikallista rasvanpolttoa treenauksen kohteena olevaan lihakseen. - misu
Muuri kirjoitti:
" mutta jos tavoite on polttaa rasvaa niin pienillä painoilla pitkiä sarjoja"
Yleensä kun on tavoitteena polttaa rasvaa niin tarkoituksena on itseasiassa pienentää rasvaprosenttia. Tästä jotkut käyttävät sanaa kiinteytys. Tällöin on syytä yrittää pitää kiinni lihasmassasta vaikka syödään vähemmän energiaa kuin kulutetaan. Tämä onnistuu tekemällä lihasmassan kasvuun tähtäävää treeniä kuntosalilla. Muunlainenkin lihaskuntotreeni on tietysti hyödyllistä mutta ei olemattomien käsipainojen heiluttelu (mitä näkee liian usein) eikä sata toistoa reidenlähentäjässä. Pitkät sarjat eivät aiheuta paikallista rasvanpolttoa treenauksen kohteena olevaan lihakseen.rasva palaa pitkäkestoisessa treenissä. en nyt ihan ylipitkiä sarjoja (100 toistoa...) tarkoittanut, enkä mitään kilon painoja. mutta ei varmaankaan kannata lähteä millään raskailla painoilla treenaamaan, tyyliin "kehonrakentajat". jos ei sitten tosiaan halua niitä kauheita lihaksia.
- Muuri
misu kirjoitti:
rasva palaa pitkäkestoisessa treenissä. en nyt ihan ylipitkiä sarjoja (100 toistoa...) tarkoittanut, enkä mitään kilon painoja. mutta ei varmaankaan kannata lähteä millään raskailla painoilla treenaamaan, tyyliin "kehonrakentajat". jos ei sitten tosiaan halua niitä kauheita lihaksia.
" rasva palaa pitkäkestoisessa treenissä."
Ei pidä paikkansa ainakaan kuntosalilaitteilla tehtävän treenin osalta. Pitkä sarjat esim vaikka ylätaljalla tai käsipainoilla kuluttaa niin vähän energiaa että rasvanpolton kannalta sillä ei ole merkitystä. Kannattaa mielummin sitten vaikka kuntopyöräillä tai soutaa. Salilla ei kannata hukata aikaa jos ei treenaa kunnolla.
"mutta ei varmaankaan kannata lähteä millään raskailla painoilla treenaamaan, tyyliin "kehonrakentajat". jos ei sitten tosiaan halua niitä kauheita lihaksia."
Naurettava ajatella että laihdutuskuurin aikana saisi vahingossa isot lihakset, varsinkin jos on nainen. Ajatus on yhtä tyhmä kuin että jos kävisi kerran lenkillä ja tulisi Suomen parhaaksi maratoonariksi vahingossa.
Itse olen pari vuotta yrittänyt saadaa massaa ja syönyt todella reippaasti ja treenannut kovaa. Peilin edessä pullistelemalla näkyy jotain tulosta. ... mutta että vahingossa!? - misu
Muuri kirjoitti:
" rasva palaa pitkäkestoisessa treenissä."
Ei pidä paikkansa ainakaan kuntosalilaitteilla tehtävän treenin osalta. Pitkä sarjat esim vaikka ylätaljalla tai käsipainoilla kuluttaa niin vähän energiaa että rasvanpolton kannalta sillä ei ole merkitystä. Kannattaa mielummin sitten vaikka kuntopyöräillä tai soutaa. Salilla ei kannata hukata aikaa jos ei treenaa kunnolla.
"mutta ei varmaankaan kannata lähteä millään raskailla painoilla treenaamaan, tyyliin "kehonrakentajat". jos ei sitten tosiaan halua niitä kauheita lihaksia."
Naurettava ajatella että laihdutuskuurin aikana saisi vahingossa isot lihakset, varsinkin jos on nainen. Ajatus on yhtä tyhmä kuin että jos kävisi kerran lenkillä ja tulisi Suomen parhaaksi maratoonariksi vahingossa.
Itse olen pari vuotta yrittänyt saadaa massaa ja syönyt todella reippaasti ja treenannut kovaa. Peilin edessä pullistelemalla näkyy jotain tulosta. ... mutta että vahingossa!?en jaksa kinata kanssasi,mutta olen edelleen sillä kannalla että pienehköillä painoilla pitkähköjä sarjoja, jos haluaa polttaa rasvaa ja kiinteytyä. ainakin liikunnanohjaajakoulutuksessa painotettiin tätä. eli painot 30-50% maksimista ja toistot 10-15. kyllä minä mieluummin uskon siihen. kiitos kuitenkin mielipiteestäsi!
- Muuri
misu kirjoitti:
en jaksa kinata kanssasi,mutta olen edelleen sillä kannalla että pienehköillä painoilla pitkähköjä sarjoja, jos haluaa polttaa rasvaa ja kiinteytyä. ainakin liikunnanohjaajakoulutuksessa painotettiin tätä. eli painot 30-50% maksimista ja toistot 10-15. kyllä minä mieluummin uskon siihen. kiitos kuitenkin mielipiteestäsi!
"eli painot 30-50% maksimista ja toistot 10-15."
Siis kevyttä heiluttelua? Kymmenen toiston sarja alle 50 prossaa maksimipainosta ei tunnu missään. Ei tuosta voi olla rasvanpolton kannalta mitään hyötyä ihan fysiikan lakien mukaan. Eri asia tietysti on jos treenataan kiertoharjoittelutyyppisesti ilman taukoja ja vaikka tehdään jotain hyypelysarjoja aina jossain väleissä. Itse käyn tällaisessa circuitissa silloin tällöin. Tällöin teho perustuu pääasiassa korkeaan sykkeeseen.
"kyllä minä mieluummin uskon siihen"
Älä usko. Sinulle on puhuttu palturia. Missä liikunnanohjauskoulutukseesa olet ollut?
"kiitos kuitenkin mielipiteestäsi!"
Kiitos itsellesi! En minä tosin mitään mielipiteitäni kirjoitellut. - ft-opisk.
Muuri kirjoitti:
"eli painot 30-50% maksimista ja toistot 10-15."
Siis kevyttä heiluttelua? Kymmenen toiston sarja alle 50 prossaa maksimipainosta ei tunnu missään. Ei tuosta voi olla rasvanpolton kannalta mitään hyötyä ihan fysiikan lakien mukaan. Eri asia tietysti on jos treenataan kiertoharjoittelutyyppisesti ilman taukoja ja vaikka tehdään jotain hyypelysarjoja aina jossain väleissä. Itse käyn tällaisessa circuitissa silloin tällöin. Tällöin teho perustuu pääasiassa korkeaan sykkeeseen.
"kyllä minä mieluummin uskon siihen"
Älä usko. Sinulle on puhuttu palturia. Missä liikunnanohjauskoulutukseesa olet ollut?
"kiitos kuitenkin mielipiteestäsi!"
Kiitos itsellesi! En minä tosin mitään mielipiteitäni kirjoitellut....meillekin fysioterapiakoulutuksessa on opetettu, että rasvanpolttoon pienet painot pitkillä sarjoilla. Ja juuri kiertoharjoittelua suositellaan. Ja jos henkilö ei ole ennen harrastanut kuntosalilla käyntiä, niin jo senkin vuoksi on parasta aloittaa pienillä painoilla jotta saadaan kestävyyttä ja opitaan oikeat suoritusmallit. Myöhemminhän voi sitten siirtyä isompiin painoihin ja paikkaharjoitteluun, jos tulee tavoitteita muitakin kuin rasvanpoltto.
- Muuri
ft-opisk. kirjoitti:
...meillekin fysioterapiakoulutuksessa on opetettu, että rasvanpolttoon pienet painot pitkillä sarjoilla. Ja juuri kiertoharjoittelua suositellaan. Ja jos henkilö ei ole ennen harrastanut kuntosalilla käyntiä, niin jo senkin vuoksi on parasta aloittaa pienillä painoilla jotta saadaan kestävyyttä ja opitaan oikeat suoritusmallit. Myöhemminhän voi sitten siirtyä isompiin painoihin ja paikkaharjoitteluun, jos tulee tavoitteita muitakin kuin rasvanpoltto.
Huomenta! Taas ollaan työpaikalla ...
"Ja jos henkilö ei ole ennen harrastanut kuntosalilla käyntiä, niin jo senkin vuoksi on parasta aloittaa pienillä painoilla jotta saadaan kestävyyttä ja opitaan oikeat suoritusmallit"
Tästä olen täysin samaa mieltä. Aloittelija saa pitkillä sarjoilla kaikkea voiman ja kestävyyden osa-alueita kehitettyä kerralla. Monesti virheellisesti neuvotaan tekemään esim erikseen voimatreeniä ja massatreeniä vaikka aloittelija saa kumpaakin ihan samoilla sarjoilla.
Rasvanpolton kannalta oleellista on kalorivaje. - jotenkin hölmö??
Muuri kirjoitti:
Huomenta! Taas ollaan työpaikalla ...
"Ja jos henkilö ei ole ennen harrastanut kuntosalilla käyntiä, niin jo senkin vuoksi on parasta aloittaa pienillä painoilla jotta saadaan kestävyyttä ja opitaan oikeat suoritusmallit"
Tästä olen täysin samaa mieltä. Aloittelija saa pitkillä sarjoilla kaikkea voiman ja kestävyyden osa-alueita kehitettyä kerralla. Monesti virheellisesti neuvotaan tekemään esim erikseen voimatreeniä ja massatreeniä vaikka aloittelija saa kumpaakin ihan samoilla sarjoilla.
Rasvanpolton kannalta oleellista on kalorivaje.ota asioista tarkka selko!!
- OlliL
on lukita jääkaapin ovi ja antaa avain vaimolle talteen.Niin Boogie Mustonenkin menettelee dietillä ollessaan ja tuloksena on ollut useita bodauksen suomen mestaruuksia.
- voipallo
onks semmosesta ns. crosstrainerista (tai joku sellanen) ni hyötyy...? tai on kai se nyt parempi ku ei mitään.. mut palaako rasva..
- tytti
Kyllähän crossarilla palaa rasva. Mutta se vaatii säännöllistä treenaamista ja ruokapuolenkin täytyy olla kunnossa jos haluaa tuloksia.
Olen kyllä Muurin kanssa täsmälleen samaa mieltä. Kovilla painoilla lyhyitä sarjoja. Näin esim. Britney Spears treenaa (jos jotakin nyt kiinnostaa, mutta on -tai siis oli- tytöllä kadehdittava kroppa)
- Anonyymi
Tilasin rasvanpolttokapseleita. Toimiikohan ne.
- Anonyymi
Tilasin rasvanpolttokapseleita. Toimiikohan ne.
- Anonyymi
Rasvapolttokapseli = sinua on huijattu
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103419MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768