raaka peli Ranualla

hdd

Mistä tulee em. sanonta

22

7051

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähtisanotähti

Riimityksestä tulee se.

• Posijou

Tulee vanhasta uutisotsikosta "Raaka peli Ranualla ja mies tapettiin Posiolla".

Olisikohan ollut jostain Koillismaan sanomista tai vastaavasta lehdestä vuosikymmeniä sitten.

• Näinkuulin

Olen kuullut: "Raaka peli Ranualla lapset söivät junankuljettajan eväät"! :)

• santapaperi

Yksi versio on: raaka juttu Ranualla.

• ja_lisäksi

Yksi versio on: Raake peli ku Ronnin häissä, jääköön nyt sanonnan loppu mainitsematta väkivaltaisen sisällön vuoksi

• Pillilä

Raaka peli Ranualla, lapsen pylly pyyhitty santapaperilla.

• ennenmuinoin

Mä muistan sanonna " raakaa peliä ranualla, veturinkujettaja puukotettu, lapset söivät puukottajan eväät "

• Ranuva

Raaka peli Ranualla, poliisi potki postiauton!

• rumajuttu

Ruma juttu Ranualla, lapsen pylly pyyhitty santapaperilla.

• sipuliserkut

Raaka peli Ranualla, kovaa peliä Posiolla.

• Hondamonkey

Raaka peli ranualla, mopo rotkoon 5 sairaalaan.

• Eksonoomi

Raakaa peliä Ranualla. Miestä lyötiin metrin halolla, vaikka pinossa olisi ollut pienempiäkin.

• Anonyymi

Raaka peli Ranualla=Nainen raiskattu metrisellä halolla,vaikka pinossa olisi ollut pienempiäkin.Nimismiestäkin niin vitutti,että potki postiautoa!

Ranualle menevien on valuutta vaihdettava:Nuuppaan tullissa (1-kalakaani),vastaa kahta Posiolaista heinäsuovaa!

• Anonyymi

Meitin peräl sanottiin, et raaka peli ranualla, isäntä puukotti saunankiukaan.

• Anonyymi

60-luvulla se sanonta oli "raaka peli Ranualla yhdeksän lapsen äiti ammuttiin paskalle". Siihen aikaan oli ulkovessat ja siellä istuttiin ovi sepposen selällään.Jotenkin muistelisin,että tuon tyylinen tapaus on tosijuttu.
      Onhan täm tarina näin äitienpäivänä karmea ja brutaali,mutta elo on...

• Anonyymi

Ruma juttu Ranualla: Polliisi potki postiautoa ja söi kuljettajan evväät.

• Anonyymi

Raaka peli Ranualla, pikku lapsen pyllyä pyyhitty näkkileivällä: huuteli eräs inarilainen kunnanvaltuutettu pikkujoulun jälkeisessä nautintatilassa.

• Anonyymi

Muistaakseni Pahkasika lehdessä oli aikoinaan juttu,että hirvi paloi poroksi ranualla.

• Anonyymi

Raaka peli Ranualla, mies potki postiautoa Posiolla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raaka peli Ranualla, mies potki postiautoa Posiolla

Onko perää että poromies olisi luullut ihmistä ahmaksi kuulin tästä ja ampunut kaveri ajoi polkupyörällä oli näyttänyt ahmalta kuka tietää. Kansallispuistossa oli tapahtunut

• Anonyymi

Raaka peli ranualla, pyörän pöllimistä posiolla

• Anonyymi

Raaka peli Ranualla: kissa nai hevosta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      72
      2698
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2672
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2322
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1619
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1475
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1270
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe