Mistä tulee em. sanonta
raaka peli Ranualla
22
7051
Vastaukset
- lähtisanotähti
Riimityksestä tulee se.
- Posijou
Tulee vanhasta uutisotsikosta "Raaka peli Ranualla ja mies tapettiin Posiolla".
Olisikohan ollut jostain Koillismaan sanomista tai vastaavasta lehdestä vuosikymmeniä sitten. - Näinkuulin
Olen kuullut: "Raaka peli Ranualla lapset söivät junankuljettajan eväät"! :)
- santapaperi
Yksi versio on: raaka juttu Ranualla.
- ja_lisäksi
Yksi versio on: Raake peli ku Ronnin häissä, jääköön nyt sanonnan loppu mainitsematta väkivaltaisen sisällön vuoksi
- Pillilä
Raaka peli Ranualla, lapsen pylly pyyhitty santapaperilla.
- ennenmuinoin
Mä muistan sanonna " raakaa peliä ranualla, veturinkujettaja puukotettu, lapset söivät puukottajan eväät "
- Ranuva
Raaka peli Ranualla, poliisi potki postiauton!
- rumajuttu
Ruma juttu Ranualla, lapsen pylly pyyhitty santapaperilla.
- sipuliserkut
Raaka peli Ranualla, kovaa peliä Posiolla.
- Hondamonkey
Raaka peli ranualla, mopo rotkoon 5 sairaalaan.
- Eksonoomi
Raakaa peliä Ranualla. Miestä lyötiin metrin halolla, vaikka pinossa olisi ollut pienempiäkin.
- Anonyymi
Raaka peli Ranualla=Nainen raiskattu metrisellä halolla,vaikka pinossa olisi ollut pienempiäkin.Nimismiestäkin niin vitutti,että potki postiautoa!
Ranualle menevien on valuutta vaihdettava:Nuuppaan tullissa (1-kalakaani),vastaa kahta Posiolaista heinäsuovaa!- Anonyymi
Meitin peräl sanottiin, et raaka peli ranualla, isäntä puukotti saunankiukaan.
- Anonyymi
60-luvulla se sanonta oli "raaka peli Ranualla yhdeksän lapsen äiti ammuttiin paskalle". Siihen aikaan oli ulkovessat ja siellä istuttiin ovi sepposen selällään.Jotenkin muistelisin,että tuon tyylinen tapaus on tosijuttu.
Onhan täm tarina näin äitienpäivänä karmea ja brutaali,mutta elo on... - Anonyymi
Ruma juttu Ranualla: Polliisi potki postiautoa ja söi kuljettajan evväät.
- Anonyymi
Raaka peli Ranualla, pikku lapsen pyllyä pyyhitty näkkileivällä: huuteli eräs inarilainen kunnanvaltuutettu pikkujoulun jälkeisessä nautintatilassa.
- Anonyymi
Muistaakseni Pahkasika lehdessä oli aikoinaan juttu,että hirvi paloi poroksi ranualla.
- Anonyymi
Raaka peli Ranualla, mies potki postiautoa Posiolla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raaka peli Ranualla, mies potki postiautoa Posiolla
Onko perää että poromies olisi luullut ihmistä ahmaksi kuulin tästä ja ampunut kaveri ajoi polkupyörällä oli näyttänyt ahmalta kuka tietää. Kansallispuistossa oli tapahtunut
- Anonyymi
Raaka peli ranualla, pyörän pöllimistä posiolla
- Anonyymi
Raaka peli Ranualla: kissa nai hevosta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181