Liike- vai momentintunnistin?

Sähköllä-mukavammin

Liki kaikissa keskimoottorisissa pyörissä lie momentintunnistin, mutta eipä juuri halvemmissa napamoottoria käyttävissä oo. Yhden poikkeuksen tiedän, mutt en oo päässyt kokeilemaan kun Turkulaisella jälleenmyyjällä ei ko pyörää ole edes esitellä.
Kyseessä siis Boostbike City, jota ainoaksi väittävät.
Kaikissa muissa napamoottorisissa on vain liiketunnistin, joka vain käynnistää sähkömoottorin täysille, toki valitun tehoalueen mukaisesti.
Liiketunnistimella varustettu pyörä vetää tasaisella ja loivassa ylämässäkin kohan pyöräilijä edes lipsuttelee (pyörittää hissukseen) polkimia. Jyrkemmissä ylämäissä pyöräilijän toki pitää auttaa mäennousussa oikeestikin polkemalla. Eli osat/roolit/tehtävät ovat vaihtuneet. Kuljettaja auttaa moottoria eikä moottori pyöräilijää... niinkuin olettaisi. Tunne on typerä.

Kun taas momentintunnistus edellyttää oikeaa polkemista ja sähkömoottori tehtävänsä mukaisesti auttaa polkijaa keventämällä sekä tasaisella että mäessä. Tuntuma säilyy samanmoisena kuin tavallisella pyörällä ajaessa, mutt polkeminen on vain kevyempää, ei tyhjää polkimien pyöritystä.

Noin siis teoriassa. Miten käytännössä? Onko myyjien puheet totta vai mainospuppua?

Olen siis kokeillut tuollaista liikkentunnistimellista pyörää ja ihmetellyt tuntumaa ja harmitellut, ett rahat riitä keskimoottoriseen.

6

1183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtamopoonkuraa

      Ei tarvitse, jos moottori riittää väntö, ihan normi pieni avustus vaaditaan nykyisen ja tulevan lain mukaan. Siinä hauskuus sallivat seagwayt ja yksinpyöräisen. Niitähän ei voi polkea. Tuleva laki sallii, mopon tehoiset polkupyörät avustus ei saa toimia yli 25 km/h nopeuksissa. Facebookissa on muuten, porukka jossa myyjiä ja käyttäjiä. Ryhmä nimeltään sähköpyörät. Siellä on edustettuna kattava poukka.

      • kiinnostaisi

        Onko tuleva lakoehdotus jo jossain nähtävissä?


    • sahkopyorailija

      Sama ongelma takavetoisessa suoravedossa verrattuna takavetoiseen alennusvaihteelliseen. Riippu missä ajaa, mutta suoraveto vaatii maastoajossa enemmän tarkkuutta, kun tehot lähtee tappiin heti.

      Täällä tietoa lakiehdotuksen etenemisestä yms sähköpyöriin liittyvästä.

      "Ministeriö on lähettänyt lausuntokierrokselle asiaa koskevat säädösluonnokset. Lausuntoaika päättyy 8. toukokuuta 2015. Lakihankkeen tavoitteena on lisätä pienitehoisten sähkömoottorikäyttöisten liikkumisvälineiden käyttömahdollisuuksia".

      https://www.facebook.com/groups/sahkopyorat/

    • Ja mikä laki ylipäätään vaatii että pitäisi polkea jotta moottori toimii

    • eBiketisti
    • harkitseva

      No tarkoittaako tuo nyt sitä että kenties tällä hetkellä ei kannatakaan ostaa noita 250w pyöriä jos ensi vuonna tulee 1000w pyöriä. Kyllähän sen isomman moottorin lisävääntö kelpaisi. Olin jo katsellut muutamilta pyöräsivuilta jos olisi tarjouksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe