Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

miten homma toimii?

apuwahelpneedee

Olen siis työtön ja nyt tuli sähkölaaku 120e/3kk.asun uudellamaalla(tuusula) joten sähkökallista vaikkei mitään tekisi.
Kuitenkin saan työttömyysrahaa pamilta(liitosta).
Jos sossu maksaa rahaa niin heillehän voi lähettää sähkölaskun mutta kenelle sähkölaskun lähetän jos liitto maksaa minulle päivärahaa?
Samaten jos menen hammaslääkäriin niin kuka maksaa sen?
Liitto vai sossu?
En ihan ole ymmärtänyt näitä kaikkia toimintoja :'D jos joku pystyisi auttaa olisin kiitollinen.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4578

      No ihan ensisijaisesti sinä itse maksat laskusi. Se, kuka sinulle maksaa olemassaolostasi, on toissijaista. Voit hakea sossusta toimeentulotukea. He sitten selvittävät onko sinulla siihen oikeus vai elätkö yli varojesi.

    • teenäin

      Sovi nyt ihan ensiksi sähkölaskun laskutusväliksi 1kk niin pääset sossun kanssa helpommalla. Toimeentulotukea kun anotaan kuukausitasolla...

      • teenäin

        Ainakin täällä kohtuulliseksi sähkölaskuksi katsotaan max 50€/kk, joten tuo laskusi niihin rajoihin kyllä sopii kuukausitasolla, mutta ennakkoon tai takautuvasti eivät kyllä korvaa mitään (ainakaan, jos sähkölaskussa on vaikka edellinen ja sitä edellinen kuukausi mukana, ja näiltä kuukausilta et ole toimeentulotukea anonut, eli ei voi anoa takautuvasti).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe