Kirkon Ulkomaanapua ajetaan alas!

Kiitos_Jeesus

Uutisissa eilen:

Kirkon Ulkomaanavun kehitysyhteistyöstä leikataan lähes puolet

Ulkoministeriö ilmoitti tänään leikkaavansa Kirkon Ulkomaanavun kehitysyhteistyön ohjelmatukea. Ulkomaanavun arvion mukaan leikkaukset nostaisivat kokonaisleikkauksen 6-8 miljoonaan euroon.

Ulkomaanapu toimii 20 maassa, mm. Syyriassa ja Somaliassa. Säästöt voivat tarkoittaa työn lakkauttamista 5-7 maassa.

Lähde: YLE, Seurakuntalainen, IS, IL.

Ulkoministeriö leikkaa - Siis Soini leikkaa. Kiitos, perussuomalaiset! Kirkon tehtävä ei ole olla kehitysapujärjestö, vaan sen tehtävä on julistaa raakaa lakia ja vapahduttavaa evankeliumia jumalattomille pakanakansoille, mm. muslimeille, ja koskapa se ei tätä tehtäväänsä hoida (kuinka se voisikaan hoitaa, kun se on ateistisen kirkon ateistinen järjestö), niin sen työ on ajettava alas. Erityisen ilahduttavaa on työn loppuminen Somaliassa.

95

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeesusfani

Kuinka niin ajetaan alas?

Kirkon Ulkomaanavun varainhankinnan tuotot vuonna 2013 olivat 33,8 miljoonaa euroa, ja ne kasvoivat 15 prosenttia edellisvuodesta. Avustustoimintaan käytettiin 25,2 miljoonaa euroa. Katastrofeihin kerättyjä varoja käytettiin avustustyöhön myös alkuvuodesta 2014. Toimintoihin kotimaassa ja yleishallintokuluihin käytettiin 5,9 miljoonaa euroa. Toiminnot kotimaassa sisältävät varainhankinnan, viestinnän ja koulutuksen. Yleishallinto sisältää johtajan toimiston, taloustoimiston sekä yleiskulut. Valtion tuki oli 39,6 prosenttia. Seurakunnilta saatiin tuesta vajaa kolmannes ja yksityisten ihmisten ja yhteisöjen lahjoitusten osuus oli 27,2 prosenttia.

Kirkon ulkomaanapu oli tilastojen mukaan vuonna 2013 33,8 miljoonaa euroa, josta valtion tuki 39,6 prossaa, eli 13,3 miljoonaa euroa valtio otti veronmaksajilta.
      Kun valtio, eli veronmaksajat aikovat leikata tuota tukea 6-8 miljoonaa euroa, niin kirkon ulkomaanavusta veronmaksajien kustannettavaksi jää vielä 7-5 miljoonaa euroa.

Kun Jumalan sana toteaa Jeesuksen sanomana opetuslapsilleen, että tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heidät Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heidät pitämään kaikki minkä minä olen käskenyt teidän pitää, niin Jumalan valtakuntaan uskovien Pyhän Hengen saaneiden julistajien ensisijainen tehtävänä on julistaa evankeliumia, siis ilman veronmaksajien valtiollista tukea, kaikille kansoille siihen asti kunnes "pakanain täysi luku on sisälle tullut".

• rahat.tarvitseville

" Toimintoihin kotimaassa ja yleishallintokuluihin käytettiin 5,9 miljoonaa euroa. Toiminnot kotimaassa sisältävät varainhankinnan, viestinnän ja koulutuksen. Yleishallinto sisältää johtajan toimiston, taloustoimiston sekä yleiskulut. "

Onko mahdollista saada yksityiskohtaisempia lukja, mitä esim:
        Johtajan/talous toimisto maksoi ? Melkein 6 miljoonaa on iso luku.

• mil.-on-siljoonanalku

" Toiminnot kotimaassa sisältävät varainhankinnan, viestinnän ja koulutuksen."

Kallista on nuo koulutukset ja varainhankinnat ja viestintä, jos 6 milliä siihen menee. Olis kiva tietää mitähän noilla rahoilla loppujen lopuksi maksettiin? Montako miljoonaa, oli vuosipalkka pomoilla ?

• Hei,

On kyllä ikävää että kehitysapua leikataan, melkoisen tuntuvasti. Kua on yksi suurimmista avustusjärjestöistä joten leikkaukset koskettavat satoja tuhansia ihmisiä.

Todella harmillista ja vastuutonta.

Kaisa-pappi

• Israel.Hi

Minusta on hyvä, että KUA ajetaan alas. He ovat kieltäytyneet julistamasta evankeliumia lähetyskentillä ja avustavat UNRWA:n juutalaisvastaisia kouluja ja muita terroristeja Lähi-idässä.
        Pentikäinen on ollut aina Israelin vastustaja ja poikottien yllyttäjä joten hyvä kun nyt saa niittää tekojensa tulosta.

• hjkhps

Vähentäkää jumalanpalvonamenojen kuluja, ja kirkon byrokratiaa ja paikatkaa sillä KUAn rahoitusta. Miksi valtion tulisi kustantaa kirkon lähetys-/käännytystyötä? Jos KUAn kehitysapuprojektit eivät ole sitä avoimesti niin ainakin "sammutetuin lyhdyin", peitellysti.

On se nauretaavaan että KIRKON ulkomaan avun rahoituksesta kirkko itse kattaa vain 30%, kunnian se ottaa 100%:sesti. Ja kulungit kirkolla ja sen aafiliaateilla aina suuremmat kuin puolueettomilla avustusjärjestöillä, esim. SPR.llä.

• ottakaa.esimerkkiä
        hjkhps kirjoitti:

Vähentäkää jumalanpalvonamenojen kuluja, ja kirkon byrokratiaa ja paikatkaa sillä KUAn rahoitusta. Miksi valtion tulisi kustantaa kirkon lähetys-/käännytystyötä? Jos KUAn kehitysapuprojektit eivät ole sitä avoimesti niin ainakin "sammutetuin lyhdyin", peitellysti.

On se nauretaavaan että KIRKON ulkomaan avun rahoituksesta kirkko itse kattaa vain 30%, kunnian se ottaa 100%:sesti. Ja kulungit kirkolla ja sen aafiliaateilla aina suuremmat kuin puolueettomilla avustusjärjestöillä, esim. SPR.llä.

Esim. Patmoksen lahjoituksista 94% menee suoraan kohteisiin.

• jklthj

Taas olet vaatimassa kirkolle ja sen järjestöille erityiskohtelua. Hallitus leikkaa kaikilta ehkä ökyrikkaita lukuunottamatta, ja eihän ne veroja muutenkaan maksa, kuten ei kirkkokaan.

Erona se että ökyrikkaat eivät maksa veroja koska osaavat käytää hyväksi lakien porsaanreikiä ja veroparatiiseja, mutta kirkko on ihan virallisesti vapautettu liki kaikista mahdollisista veroista, sillä verukkeella että se RINNASTETAAN yleishyödyllisiin yhteisöihin. Se ei siis ole sellainen se vauin rinnastetaan sellaisiin verottajan toimesta jotta kirkolle voidaan antaa verovapauksia.

Viimeisin esimerkki YLE-vero. jota kirkon jos kenen tulisi maksaa, ja ihan ikiomassa korostetussa maksuluokassa. YLEhän palvelee kirkkoa miljoonien edestä vuosittain ilmaisella ohjelma-ajalla ja palveluilla, ja tiloilla, ja tekniikalla.

• Israel.Hi kirjoitti:

Minusta on hyvä, että KUA ajetaan alas. He ovat kieltäytyneet julistamasta evankeliumia lähetyskentillä ja avustavat UNRWA:n juutalaisvastaisia kouluja ja muita terroristeja Lähi-idässä.
        Pentikäinen on ollut aina Israelin vastustaja ja poikottien yllyttäjä joten hyvä kun nyt saa niittää tekojensa tulosta.

"He ovat kieltäytyneet julistamasta evankeliumia ..."

Valtion kehitysyhteistyövaroilla käännyttäminen ja kiristäminen onkin kiellettyä, mutta silti sitä tehdään.

Uskonnollisilta järjestöiltä pitäisi siirtää loputkin tuet aatteettomille avustusjärjestöille.
        Kyseisten järjestöjen käännytystyö on aiheuttanut myös uskonsotia Afrikan maissa muslimien noustessa vastustamaan käännytystä.
        KUA ja Suomen valtio rahoittajana itse kylvävät sodan siemeniä Afrikassa.

• peku.rukka
        Pe.ku kirjoitti:

Valtion kehitysyhteistyövaroilla käännyttäminen ja kiristäminen onkin kiellettyä, mutta silti sitä tehdään.

Uskonnollisilta järjestöiltä pitäisi siirtää loputkin tuet aatteettomille avustusjärjestöille.
        Kyseisten järjestöjen käännytystyö on aiheuttanut myös uskonsotia Afrikan maissa muslimien noustessa vastustamaan käännytystä.

" Uskonnollisilta järjestöiltä pitäisi siirtää loputkin tuet aatteettomille avustusjärjestöille."

Tarkoitat varmaan ateistijärjestöille.

• OlisitTyytyväinen
        Pe.ku kirjoitti:

KIrkon ulkomaanavun rahat menevät enimmäkseen afrikkalaisille klaanipäälliköille ja kommunistisille sissijärjestöille. Suomalaisten lahjoittamilla rahoilla on kautta vuosikymmenten ostettu aseita ja ammuksia, eli tapettu paljon kansaa Afrikassa. Ihan kristittyjäkin. Mikset iloitse siitä?

• peku.rukka kirjoitti:

" Uskonnollisilta järjestöiltä pitäisi siirtää loputkin tuet aatteettomille avustusjärjestöille."

Tarkoitat varmaan ateistijärjestöille.

>Tarkoitat varmaan ateistijärjestöille.
        Miksei, jos sellaisia on. Silloinhan paikallisten uskonnollisten olojen sotkemiseen ei ole mitään motiivia, vaan voidaan täysin keskittyä auttamiseen.

• peku.rukka
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Tarkoitat varmaan ateistijärjestöille.
        Miksei, jos sellaisia on. Silloinhan paikallisten uskonnollisten olojen sotkemiseen ei ole mitään motiivia, vaan voidaan täysin keskittyä auttamiseen.

" Silloinhan paikallisten uskonnollisten olojen sotkemiseen ei ole mitään motiivia, vaan voidaan täysin keskittyä auttamiseen."

Kerroppa yksikohde missä ATEISTIJÄRJESTÖ on auttanyt paikallisia ?
        Montako klinikkaa se on perustanut? Montako koulua ? Näitä nämä heng.järjestöt tekevät, kuten ent. ulkolähetys nykyinen Fida.
        Ei työ ole pelkää evankeliuminjulistusta, vaikka se on se mikä PÄÄSTÄÄ HEIDÄT siitä orjuudesta missä he elävät, niin fyysisesti kuin henkisesti.

• peku.rukka kirjoitti:

" Silloinhan paikallisten uskonnollisten olojen sotkemiseen ei ole mitään motiivia, vaan voidaan täysin keskittyä auttamiseen."

Montako klinikkaa se on perustanut? Montako koulua ? Näitä nämä heng.järjestöt tekevät, kuten ent. ulkolähetys nykyinen Fida.
        Ei työ ole pelkää evankeliuminjulistusta, vaikka se on se mikä PÄÄSTÄÄ HEIDÄT siitä orjuudesta missä he elävät, niin fyysisesti kuin henkisesti.

"Kerroppa yksikohde missä ATEISTIJÄRJESTÖ on auttanyt paikallisia ?"

KAIKKI avustusjärjestöt, jokta eivät jauhaa paikallisille satukirjasta nimeltä "raamattu".

Kertoja enemmän kuin kirkon avustus!!

"Ei työ ole pelkää evankeliuminjulistusta, vaikka se on se mikä PÄÄSTÄÄ HEIDÄT siitä orjuudesta missä he elävät, niin fyysisesti kuin henkisesti."

Oletko tullut ajatelleeksi ettei paikalliset välttämättä halua "sun jumalaa"???

• peku.rukka kirjoitti:

>Kerroppa yksikohde missä ATEISTIJÄRJESTÖ on auttanyt paikallisia ?
        Eikö neiti osaa lukea? Minähän sanoin, että "jos sellaisia on". Tietääkseni näet sellaisia avustusjärjestöjä, joiden säännöissä erikseen mainittaisiin ateismi, ei ole. Uskonnollisesti puolueettomia ja julistamattomia on sitten paljonkin.

• peku.rukka
        code_red kirjoitti:

"Kerroppa yksikohde missä ATEISTIJÄRJESTÖ on auttanyt paikallisia ?"

KAIKKI avustusjärjestöt, jokta eivät jauhaa paikallisille satukirjasta nimeltä "raamattu".

Kertoja enemmän kuin kirkon avustus!!

"Ei työ ole pelkää evankeliuminjulistusta, vaikka se on se mikä PÄÄSTÄÄ HEIDÄT siitä orjuudesta missä he elävät, niin fyysisesti kuin henkisesti."

Oletko tullut ajatelleeksi ettei paikalliset välttämättä halua "sun jumalaa"???

" Oletko tullut ajatelleeksi ettei paikalliset välttämättä halua "sun jumalaa"???"

Sattuvatapa haluamaan.Noitatohtori, kun ei pysty parantamaan, mutta loitsuja osaa lukea. Ja olisiko sinusta kiva kuolla vanhana, vuorella yksin, kuten siellä on tapana.

Katsoppa tuo linkki, miten "ihanaa " se elämä siellä on, ilman evankeliumia.

Kappedo, Marjaana Pohjanpeltoja Anna Kupiainen perustivat klinikan ja koulun.

https://www.youtube.com/watch?t=67&v=aTGXv0KHCT0

https://www.youtube.com/watch?v=xaphh5fjzNQ

• lhg

Todella vastuutonta olla varoittamatta homostelun olevan syntiä ja väittävän että elää miten tahansa niin pelastus odottaa.

• "Todella vastuutonta olla varoittamatta homostelun olevan syntiä ja väittävän että elää miten tahansa niin pelastus odottaa."

hyvähyvä...sait sitten tännekin homoargumenttisi mukaan :) Tule jo sieltä kaapista ulos kun homot niin kiinostaa :)

• Olipa aika vihamielinen kommentti. Kun yli 300 000 ihmistä jää jatkossa tyhjän päälle, se on ilouutinen??

”Suurin osa hyödynsaajista on kaikista heikoimmassa asemassa olevia naisia, lapsia ja nuoria. Leikkaukset vaikuttavat erityisesti haavoittuvimpien perheiden toimeentulon hankkimiseen, koulutukseen ja elinympäristön vakauteen.”
      https://www.kirkonulkomaanapu.fi/ajankohtaista/uutiset/kirkon-ulkomaanavun-kehitysyhteistyosta-leikataan-43-prosenttia-leikkaukset-vaikuttavat-suoraan-yli-300-000-ihmisen-elamaan/

Käytännössä se tarkoittanee että toivo paremmasta huomisesta sammuu. Miten sitä voi iloita?

”…sen tehtävä on julistaa raakaa lakia ja vapahduttavaa evankeliumia…”

Raakaa lakia? Miksi? Pelkkä saarnaaminen ja puhuminen auttaa sitten noita ihmisiä?

Matteuksen evankeliumi:
      25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

Näin Jeesus opettaa:

25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

Puhutaan siis teoista sekä tekemättä jättämisestä. Ei käännynnäisten aikaan saamisesta.

• Israel.Hi

KUA tekee enemmän politiikkaa kuin avustustyötä joten tuollaisia järjestöjä ei tarvita jos eivät itse pysty lahjoitusrahojaan keräämään.

• Israel.Hi kirjoitti:

KUA tekee enemmän politiikkaa kuin avustustyötä joten tuollaisia järjestöjä ei tarvita jos eivät itse pysty lahjoitusrahojaan keräämään.

Toki he hankkivat aivan samoja avustuksia kuin muutkin ja tekevät muiden järjestöjen kanssa yhteistyötä.
        Niin muuten äärikonservatiivitkin tekevät Israelissa – he saavat melkoisia summia Amerikasta.

• heko.hek
        mummomuori kirjoitti:

Toki he hankkivat aivan samoja avustuksia kuin muutkin ja tekevät muiden järjestöjen kanssa yhteistyötä.
        Niin muuten äärikonservatiivitkin tekevät Israelissa – he saavat melkoisia summia Amerikasta.

Hyvä, että saavat. Miksi sinä ja kaltaisesi lipilaarit ette pyydä Venäjältä?

• Meingott
      • antiähly

Pentikäinen on hoitanut omia intressejään muslimien kanssa. Miksi eivät järjestä somalien kuljetusta takaisin omaan maahansa kun siellä on nyt rauha?

• pentikäisen.politiikkaa

Tässä hyvä esimerkki siitä miten ovat kristittyjä vastaan ja muslimien puolella.

• siis.tässä

Kirkon ulkomaanapu: Kristittyjä ei saa suosia

Kirkon ulkomaanapu ei hyväksy kristittyjen suosimista pakolaisten vastaanottamisessa. Toiminnanjohtaja Antti Pentikäisen mukaan puheet kristittyjen paremmasta sopeutumisesta yhteiskuntaan syrjivät muita uskontokuntia. Hän toivoo, että kirkko tukisi vahvasti monikulttuurisuutta ja puolustaisi uskonnonvapautta.
        http://yle.fi/uutiset/kirkon_ulkomaanapu_kristittyja_ei_saa_suosia/7460831

• Israel.Hi
        siis.tässä kirjoitti:

Kirkon ulkomaanapu ei hyväksy kristittyjen suosimista pakolaisten vastaanottamisessa. Toiminnanjohtaja Antti Pentikäisen mukaan puheet kristittyjen paremmasta sopeutumisesta yhteiskuntaan syrjivät muita uskontokuntia. Hän toivoo, että kirkko tukisi vahvasti monikulttuurisuutta ja puolustaisi uskonnonvapautta.

Ja Israel vastaisuudesta
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031711313859_uu.shtml

• Eli se on huono asia kun KUA on ollut tukemassa rauhaa Somaliassa?

somalian sodat sekä epävakaisuus johtui siitä, ettei siellä olltu mitään yhteinäistä hallintoa:

”Aiemmin Keski-Somalian hallinto oli sirpaleinen; erilliset aluehallinnot koostuivat paikallisista klaaneista. Vain vahvimmat klaanit olivat äänessä, eikä vähemmistöjen edustajille jäänyt sijaa. Klaanit olivat keskenään myös erittäin riitaisia…”

Vaikka nyt on nuo saatu yhteisen pöydän ääreen, ei se mikään taikatemppu ole:

”Rutiköyhä ja erittäin korruptoitunut Somalia ei edistyksestä huolimatta ole vielä selvillä vesillä.”

Niin, miten on jos koetetaan vaikuttaa naisten ja lasten asemaan parantavasti? Onhan kyse maasta. jossa nainen on ollut hyvin alistetussa asemassa?

Nyt siellä asuu paljon nuoria, joille koulutus ei varmaankaan olisi mikään huono juttu?

”Somalialaisista 70 prosenttia on alle 30-vuotiaita. Se tarkoittaa, että vanhat johtajat kuuluvat itse vähemmistöön, joka edustaa vain noin 20 prosenttia kansasta.”
        http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/tyo-somaliassa-palkitaan/

• antiähly
        mummomuori kirjoitti:

Eli se on huono asia kun KUA on ollut tukemassa rauhaa Somaliassa?

somalian sodat sekä epävakaisuus johtui siitä, ettei siellä olltu mitään yhteinäistä hallintoa:

”Aiemmin Keski-Somalian hallinto oli sirpaleinen; erilliset aluehallinnot koostuivat paikallisista klaaneista. Vain vahvimmat klaanit olivat äänessä, eikä vähemmistöjen edustajille jäänyt sijaa. Klaanit olivat keskenään myös erittäin riitaisia…”

Vaikka nyt on nuo saatu yhteisen pöydän ääreen, ei se mikään taikatemppu ole:

”Rutiköyhä ja erittäin korruptoitunut Somalia ei edistyksestä huolimatta ole vielä selvillä vesillä.”

Niin, miten on jos koetetaan vaikuttaa naisten ja lasten asemaan parantavasti? Onhan kyse maasta. jossa nainen on ollut hyvin alistetussa asemassa?

Nyt siellä asuu paljon nuoria, joille koulutus ei varmaankaan olisi mikään huono juttu?

”Somalialaisista 70 prosenttia on alle 30-vuotiaita. Se tarkoittaa, että vanhat johtajat kuuluvat itse vähemmistöön, joka edustaa vain noin 20 prosenttia kansasta.”
        http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/tyo-somaliassa-palkitaan/

Kyllä koska on sotkeentunut Somalian politiikkaan. Voisko se nyt vielä kyyditä niitä somaleita takaisin sinne kun on sen rauhankin siellä sitten tehnyt?

• Israel.Hi kirjoitti:

Ja Israel vastaisuudesta

Vai tilanne on jo noin paha. Äärikristilliset konservatiivit ovat luoneet suuria ongelmia.

”…osallistuu tilaisuuksiin, joissa lietsotaan vihaa yhtä kansanryhmää (palestiinalaisia) kohtaan tai oikeutetaan siihen kohdistuvaa väkivaltaa…”

Se on kyllä huomattu että pieni joukko uskovia palvoo Israelia:
        ”…on kuitenkin menty liian pitkälle, kun tuki konkretisoituu kaiken Israelin valtion politiikan hyväksymisenä.”

Sitten vielä uhkaillaan kaikkia niitä, jotka vähäkään uskaltavat kirjoittaa kritiikkiä Israelin toimista.

”Olemme saaneet arvostelua ja suoranaisia henkilökohtaisia uhkauksia, Pentikäinen sanoo.
        - Tällaiset viestit osoittavat, ettei kaikki ole näissä ryhmissä terveellä pohjalla.”

He eivät ole kristittyjä vastaan vaan puolesta: ”Pentikäinen tunnustaa Israelin ja juutalaisten tukemisen hengellisen ja raamatullisen perustan kirkossa - ja arvostaa sitä.”

Kun vielä huomioidaan se että Palestiinassa on enemmän kristittyjä ja että heidänkin kanssaan tehdään yhteistyötä, sekin tuomitaan. Hyvin erikoista.

Ei tuollaisia tekoja juuri voi pitää uskovien tekoina…

• Israel.Hi
        mummomuori kirjoitti:

Vai tilanne on jo noin paha. Äärikristilliset konservatiivit ovat luoneet suuria ongelmia.

”…osallistuu tilaisuuksiin, joissa lietsotaan vihaa yhtä kansanryhmää (palestiinalaisia) kohtaan tai oikeutetaan siihen kohdistuvaa väkivaltaa…”

Se on kyllä huomattu että pieni joukko uskovia palvoo Israelia:
        ”…on kuitenkin menty liian pitkälle, kun tuki konkretisoituu kaiken Israelin valtion politiikan hyväksymisenä.”

Sitten vielä uhkaillaan kaikkia niitä, jotka vähäkään uskaltavat kirjoittaa kritiikkiä Israelin toimista.

”Olemme saaneet arvostelua ja suoranaisia henkilökohtaisia uhkauksia, Pentikäinen sanoo.
        - Tällaiset viestit osoittavat, ettei kaikki ole näissä ryhmissä terveellä pohjalla.”

He eivät ole kristittyjä vastaan vaan puolesta: ”Pentikäinen tunnustaa Israelin ja juutalaisten tukemisen hengellisen ja raamatullisen perustan kirkossa - ja arvostaa sitä.”

Kun vielä huomioidaan se että Palestiinassa on enemmän kristittyjä ja että heidänkin kanssaan tehdään yhteistyötä, sekin tuomitaan. Hyvin erikoista.

Ei tuollaisia tekoja juuri voi pitää uskovien tekoina…

Pentikäinen on lesta ja siksi vihaa Israelia koska hänkin uskoo samalla tavalla kuten sinäkin, että seurakunta on korvannut Isrelin Jumalan kansana.

Muuten en oikein ottanut selvää tuosta kirjoittamastasi sekasotkusta....

• Israel.Hi kirjoitti:

Pentikäinen on lesta ja siksi vihaa Israelia koska hänkin uskoo samalla tavalla kuten sinäkin, että seurakunta on korvannut Isrelin Jumalan kansana.

Muuten en oikein ottanut selvää tuosta kirjoittamastasi sekasotkusta....

Et ilmeisesti lukenut uutista.

Kyse ei siis ole mistään vihamielisyydestä, vaan oikeudenmukaisuudesta sekä totuudellisuudesta. Olipa Pentikäinen sitten mikä vain, jos luokittelemaan aletaan.

• Israel.Hi
        mummomuori kirjoitti:

Et ilmeisesti lukenut uutista.

Kyse ei siis ole mistään vihamielisyydestä, vaan oikeudenmukaisuudesta sekä totuudellisuudesta. Olipa Pentikäinen sitten mikä vain, jos luokittelemaan aletaan.

En koskaa lue sinun postauksiasi :(
        (kuten ei moni muukaan)

• Israel.Hi kirjoitti:

En koskaa lue sinun postauksiasi :(
        (kuten ei moni muukaan)

Etkä näemmä muidenkaan. Linkki löytyy ”Israel.Hi 1.7.2015 14:24 laittamasta kommentista.

• siis.tässä kirjoitti:

Ymmärretävää, sillä kehitysmaiden kouluja käymättömistä kristityistä jokseenkin kaikki ovat täysin altistuneet helluntai- ym. hihhulilahkoille eikä heistä mitään kirkossa kävijöitä tulee yhtään enempää kuin muslimeistakaan. Tältä kantilta muslimien tuonti kristittyjen sijasta parantaa kirkon suhteellista asemaa kristillisyyden kentällä.

• uskonnollisuutta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Ymmärretävää, sillä kehitysmaiden kouluja käymättömistä kristityistä jokseenkin kaikki ovat täysin altistuneet helluntai- ym. hihhulilahkoille eikä heistä mitään kirkossa kävijöitä tulee yhtään enempää kuin muslimeistakaan. Tältä kantilta muslimien tuonti kristittyjen sijasta parantaa kirkon suhteellista asemaa kristillisyyden kentällä.

Just, lapsikasteen ja muun ei RAAMATULLISEN opettaminenhan auttaakin ?

• uskonnollisuutta kirjoitti:

Just, lapsikasteen ja muun ei RAAMATULLISEN opettaminenhan auttaakin ?

Kinaamisen siitä mikä on raamatullista ja ei-raamatullista voitte te eriväriset uskikset hoitaa ihan keskenänne, aseistus vapaa. Minua kiinnostavat enemmän todellisuus ja sen tosiasiat.

• xfgsfg

Ajetaan alas? Miten niin? Miksi sen ylläpito olisi muka valtion vastuulla? Valtion olisi syytä tukea vain puolueettomia avustusjärjestöjä. KIrkko ajaa omaa ja omien uskomustensa asiaa.

Esim. SPR joka on tehokkaampikin, vähemmän haaskaantuu omiin kuluihin kuin KUA:lla. SPR:llä parempi kansainvälinen verkostokin.

KIrkko saa muutenkin niin paljon suosituimmuuskohtelua valtiolta , mm. liki täydellisen verovapauden, joskus olen kirkon verovapauksia ulkomuistista kaivellut ja noin kymmeneen olen päätynyt, epäilemättä niitä on enemmänkin. Tuskin kaikkia muistin tai edes tiedän.

• hyvä.soini

KUA tulee tosiaan ajaa alas juutalaisvastaisena liikkeenä, joka vielä tukee Gazan lasten tappamista ihmiskilpinä. Myös KUAn käsissä on palestiinalaisten lasten verta, kun käyttää näitä lapsia propagandana Israelia vastaan. Tämä rohkaisee lisää Hamasia viemään vammaisia lapsia sotilaskohteisiin, joihin Israel on etukäteen ilmoittanut tekevänsä pommi-iskun.

• anti.pentikäinen

Juuri niin!

• joopa.joooo

Pentikäinen vihaa Israelia lestadiolaisten opin takia, että vanhoillislestadiolaiset ovat heidän mukaan se Israel eli Jumalan kansa nyt. Lestat on siis heidän mukaansa korvannut Israelin paikan. Samaan roskakoriin muuten lestadiolaiset heittää myös luterilaisen kirkon ja sen papit.

• KTSEiKirj

Soinin politiikka on tosiasiassa itse sarvipään perkeleen politiikkaa.
      Kulisseissa ollan niin saatanan katolisia ja sillee mutta kun tulee tosi paikka niin kehitysapu, tuo ainoa kristillinen oljenkorsi katkaistaan ja ajetaan alas.

• luterilainen

Aivan. Mielestäni KUA on tällä hetkellä luotettavin ja puolueettomin auttamisjärjestö Suomessa. Siksi olenkin testamentannut sille huomattavan omaisuuden. Hihhuliporukoille ei minulta kylläkään rahaa heru.

• paarma

Kirkko irti valtiosta heti pärjätköön omillaan sitten jakakoon kua:ta kaikenmaailman rättipäille miten lystää.itse tajusin erota kyseisestä tekopyhästä laitoksesta jo 10:tta sitten.saan joka vuosi yhden etelänmatkan säästyneillä kirkollisvero rahoilla.

• Srk

Oikein hyvä että leikataan kirkon ulkomaan avulta. Tiedetään että niiden rahoista suurin osa menee PLO. n terroristijärjestöille Isarelia vastaan. Ennen olin minäkin ulkomaanavun tukija,mutta nyt se on loppu. Ei ikinä rahaa terrorismiin ja piste. Vihreäkommunisti Heidi Hautala oli aikoinaan huseeraamassa rahojen käytöstä ja taisipa syynsä olla ErkkiTuomio-ojallakin.

• KTSEiKirj

Meillä kristityillä on monta hyvää kanavaa tukea Palestiinaa:

Kirkon Ulkomaanapu:

http://www.eappi.fi/

FIDAn Palestiina-apu:

http://www.fida.info/tyomme/kummilapsityo/kummikohteet/lahi-ita/palestiinalaisalueet-gazan-majakka-koulu/

http://www.rauhanpuolustajat.fi/lahi-ita/suoma/fida.html

Patmoksen arabityö:

Humanitaarinen apu- ja mediaevankelioimistyö (videot, kasetit, TV-työ). Länsirannan palestiinalaisten keskuudessa Jerusalem Evangelistic Outreach -järjestön kautta. Bethlehem Bible College -raamattukoulun työn tukeminen. Kummilapsityö Abu Joosefin sosiaalikeskuksessa Beit Jalassa. Seurakuntatyön tukeminen Gazan evankelisen seurakunnan kautta ja Jerusalem Evangelistic Outreach -järjestön kautta.

HYVÄ!

• Totta, kristittyjen tulee osata olla puolueettomia eikä nostaa mitään valtiota muiden edelle.

• KTSEiKirj
        mummomuori kirjoitti:

Totta, kristittyjen tulee osata olla puolueettomia eikä nostaa mitään valtiota muiden edelle.

Vanhaan hyvvään aikaan näin vielä olikin mutta sitten tuli nää fanittajaratsastajat ja torveen toitottajat.

• Käännytystyölle_EI

Kirkon ulkomaanapu (KUA) on ainoa näistä järjestöistä mikä eivät pyri käännyttämään ketään mihinkään uskoon. Muiden päätehtävä on käännytystyö.

• juur.näin
        Käännytystyölle_EI kirjoitti:

Kirkon ulkomaanapu (KUA) on ainoa näistä järjestöistä mikä eivät pyri käännyttämään ketään mihinkään uskoon. Muiden päätehtävä on käännytystyö.

Hyvä huomio - KUA on luopunut kristinuskosta sekä puheissa että käytännössä.

• afsdf
        Käännytystyölle_EI kirjoitti:

Toisin sanoen: ainoa kristinuskon vastainen. Kristinuskoon kuuluu käännyttäminen eikä kristinusko leviä millään muulla tavalla kuin käännyttämällä.

• Käännytystyölle_EI kirjoitti:

Ei käännyttäminen vaan evankeliumin vieminen. Israelissa käännyttäminen on lain vastaista.

• KTSEiKirj kirjoitti:

Vanhaan hyvvään aikaan näin vielä olikin mutta sitten tuli nää fanittajaratsastajat ja torveen toitottajat.

Niin, äärikonservatiiviset ovat luoneet ”kristillisen sionismin”. Ehkä se vain on omantunnon kolkutusta siitä mitä kristityt tekivät juutalaisille vuosisatojen ajan? Mennään siis äärilaidasta toiseen.

• lisä.huom
        mummomuori kirjoitti:

Ei käännyttäminen vaan evankeliumin vieminen. Israelissa käännyttäminen on lain vastaista.

Totta - me uskovat emme puhu koskaan käännyttämisestä. Me puhumme evankeliumin julistamisesta. Kyllä uskovat voimme hyvin toimia myös Israelissa - kuten kaikissa arabimaissakin.

• lisä.huom kirjoitti:

Totta - me uskovat emme puhu koskaan käännyttämisestä. Me puhumme evankeliumin julistamisesta. Kyllä uskovat voimme hyvin toimia myös Israelissa - kuten kaikissa arabimaissakin.

No, kuten tiedät, on kristillinen lähetystyö kiellettyä Israelissa. Eikä Raamattujakaan saa myydä tai jaella.
        Siksi on evankeliumia vietävä Israelin uskontoja kunnioittaen. Ei siis sellaista huuto evankelioimista kuten täällä suomessa. Vielä tärkeämpää on tehdä töitä sen eteen, että rauha saataisiin tuonnekin kulmalle. Vihan pito ei ole millään tavalla kristillistä.

• mummo.on.ulkona
        mummomuori kirjoitti:

No, kuten tiedät, on kristillinen lähetystyö kiellettyä Israelissa. Eikä Raamattujakaan saa myydä tai jaella.
        Siksi on evankeliumia vietävä Israelin uskontoja kunnioittaen. Ei siis sellaista huuto evankelioimista kuten täällä suomessa. Vielä tärkeämpää on tehdä töitä sen eteen, että rauha saataisiin tuonnekin kulmalle. Vihan pito ei ole millään tavalla kristillistä.

Tiedän mummomuori, että kristillistä evankeliointia voi Israelisssa tehdä vaikka kuinka. Sinä et tätäkään tiedä.

Rauha lähi-itään saadaan välittömästi kun palestiinalaisten huoli omasta kansasta on suurempi kuin viha juutalaisia kohtaan.

• mummo.on.ulkona kirjoitti:

Tiedän mummomuori, että kristillistä evankeliointia voi Israelisssa tehdä vaikka kuinka. Sinä et tätäkään tiedä.

Rauha lähi-itään saadaan välittömästi kun palestiinalaisten huoli omasta kansasta on suurempi kuin viha juutalaisia kohtaan.

Niin ja kun jotkut kristityt lakkaavat kylvämässä vihaa.

• mummu.sekoilee
        mummomuori kirjoitti:

Jaahhas siis kristityt ovat muslimien juutalaisvihan takan. Tuon nyt on jo älytöntä puhetta jopa sinulta uskovien vihaajalta.

• nyt.mummo.vihaa
        mummomuori kirjoitti:

Kristinusko on rakkauden uskoa - ei siis vihaa. Et ehkä tiedä tätä, mutta hyvin voit lukea Jeesuksen opetuksista ja meitähän syytetään siitä, että noudatamme muka liikaa Raamatun opetuksia.

• näin.kävi
        mummu.sekoilee kirjoitti:

Jaahhas siis kristityt ovat muslimien juutalaisvihan takan. Tuon nyt on jo älytöntä puhetta jopa sinulta uskovien vihaajalta.

Mummomuorin kristinuskoviha meni kyllä tuossa lausahduksessaan melkoisesti yli. Meni itsehillintä!

• PAT.MOS

KUAn rahat menee Israel-vihamielisyyden takia nykyään paljon terrorismin tukemiseen.

"Patmoksen arabityö:

Humanitaarinen apu- ja mediaevankelioimistyö (videot, kasetit, TV-työ). Länsirannan palestiinalaisten keskuudessa Jerusalem Evangelistic Outreach -järjestön kautta. Bethlehem Bible College -raamattukoulun työn tukeminen. Kummilapsityö Abu Joosefin sosiaalikeskuksessa Beit Jalassa. Seurakuntatyön tukeminen Gazan evankelisen seurakunnan kautta ja Jerusalem Evangelistic Outreach -järjestön kautta."

Ja PATMOS sitten auttaa näitä köyhiä arabeja - ei KUAn tavoin terroristeja.

• Niin, Jerusalem Evangelistic Outreach -järjestö tekee työtä Israelin arabien keskuudessa.
        Eräs Bethlehem Bible Collegen dekaani on ahdistunut siitä, ettei saa puhua rehellisesti Israelista.

”Juttu on kirjoitettu Pyhämaankin raportoiman Christ at Checkpoint-konferensssin pohjalta. Järjestäjätahon Bethlehem Bible Collegen dekaani Munther Isaac kommentoi muiden kristittyjen yleisiä asenteita: "En voi edes puhua kärsimyksistäni ilman että minut leimataan juutalaisvastaiseksi". ”

”Monet kristityt sionistit kuitenkin tukevat käytännössä aktiivisesti Israelin toimintaa ja sulkevat silmänsä ihmisoikeuksien rikkomiselta. He tukevat Israelia, eivät Pyhän Maan kirkkoja ja kristittyjä. Awadin kehottaa heitä lukemaan Uudesta Testamentista, mitä Jeesus sanoo Jumalan valtakunnasta.”
        http://www.pyhamaa.net/pyhauml-maa/archives/04-2012

Mutta, kerro miten KUA tekee kristillistä työtä terroristien kanssa? Tarkoitatko Palestiinan kristittyjä?

• ateistien.KUA
        mummomuori kirjoitti:

Niin, Jerusalem Evangelistic Outreach -järjestö tekee työtä Israelin arabien keskuudessa.
        Eräs Bethlehem Bible Collegen dekaani on ahdistunut siitä, ettei saa puhua rehellisesti Israelista.

”Juttu on kirjoitettu Pyhämaankin raportoiman Christ at Checkpoint-konferensssin pohjalta. Järjestäjätahon Bethlehem Bible Collegen dekaani Munther Isaac kommentoi muiden kristittyjen yleisiä asenteita: "En voi edes puhua kärsimyksistäni ilman että minut leimataan juutalaisvastaiseksi". ”

”Monet kristityt sionistit kuitenkin tukevat käytännössä aktiivisesti Israelin toimintaa ja sulkevat silmänsä ihmisoikeuksien rikkomiselta. He tukevat Israelia, eivät Pyhän Maan kirkkoja ja kristittyjä. Awadin kehottaa heitä lukemaan Uudesta Testamentista, mitä Jeesus sanoo Jumalan valtakunnasta.”
        http://www.pyhamaa.net/pyhauml-maa/archives/04-2012

Mutta, kerro miten KUA tekee kristillistä työtä terroristien kanssa? Tarkoitatko Palestiinan kristittyjä?

Ei KUA tee yhtään mitään kristillistä työtä kenenkään keskuudessa.

• nymyli
        ateistien.KUA kirjoitti:

KUA on tukemassa myös koulutustoimintaa, jossa Palestiinan lapsiin syötetään vihaa juutalaisia kohtaan ja neuvotaan oikein kädestä pitäen mitä kaikkea juutalaiselle pitää tehdä.

• ateistien.KUA kirjoitti:

Voisitko perustella tuon ihan fakta tiedoilla?

• ateistien.KUA
        mummomuori kirjoitti:

Katso linkit alhaalla.

• näi.se.o
        mummomuori kirjoitti:

Sun ei mummo tartte kuin lukea palestiinalaisten koulukirjoja. Siis niitä kirjoja jotka on kirjoitettu arabian kielellä. Englannin kieliset kirjat joskus "kaunistellaan" länsimediaa ja viranomaisia silmälläpitäen.

• näi.se.o kirjoitti:

Sun ei mummo tartte kuin lukea palestiinalaisten koulukirjoja. Siis niitä kirjoja jotka on kirjoitettu arabian kielellä. Englannin kieliset kirjat joskus "kaunistellaan" länsimediaa ja viranomaisia silmälläpitäen.

Sinä olet siis lukenut nuo koulukirjat sekä Israelilaisten koulukirjat?

• muminali
        mummomuori kirjoitti:

Sinä olet siis lukenut nuo koulukirjat sekä Israelilaisten koulukirjat?

Kyllä - olet oikeassa. Niistä on ollut näytteitä.

• KTSEiKirj

Meillä on monia tapoja tukea palestiinalaisia.

HYVÄ!

• mäntykestääaina

Niin on voimme lähettää heille mm palan kakkosnelosta ja ohjekirjanen kuinka nojata siihen rakettia lähettäessään!

• kysymyksijä

Ja KUA voi olla mukana valikoimassa kuinka vammaisia lapsia kullakin kertaa viedään kuolemaan ihmiskilpinä KUAn tukiessa toimintaa.

Onko muuten tällä KUAn porukalla omaatuntoa? Tuntevatko he palestiinalaislapsien ja vanhusten hädän, sillä nämä kyllä tietää mihin heitä kiireellä kiikutetaan sotilaskohteisiin, johon Israel on ennakkovaroituksen antanut. Normaalit siviilit kyllä häipyy paikalta nopeasti, vaikka joskus nämä KUAn tukemat palestiinalaiset aseella uhaten yrittääkin heitä pysymään paikallaan ihmiskilpinä.

• anti.ähly
        mäntykestääaina kirjoitti:

Niin on voimme lähettää heille mm palan kakkosnelosta ja ohjekirjanen kuinka nojata siihen rakettia lähettäessään!

Myös sementtiä voi lehettää ja lapsia kaivamaan tunneleita Israelin puolelle.
        Pommivöitä voisi myös lähettää niin voivat taas mennä Jerusalemin busseihin räjäyttelemään itseään.

• tarpeeton.järjestö

Tätä KUA tukee.
      YK:n palestiinalaispakolaisten avustusjärjestön UNRWA:n yhteyksiä terrorismiin

Huhtikuussa 2003 Jerusalem Post sai käsiinsä turvallisuuspalvelun dokumentin, jonka mukaan PA:n hallintoalueilla toimivat terrorijärjestöt käyttivät UNRWA:n työntekijöitä ja ajoneuvoja aseiden ja terroristien kuljettamiseen. Israelin pidättämät palestiinalaiset myönsivät käyttäneensä UNRWA:n laitteita, tiloja ja ajoneuvoja aseiden ja terroristien kuljettamiseen. Peter Hansen kielsi kaikki syytökset.

Raportissa kerrottiin UNRWA:n työntekijästä Nahed Rashid Ahmed Atallahista, joka asui Jabalian pakolaisleirissä. Hänet pidätettiin elokuussa 2002 hänen palatessaan Gazaan Egyptistä. Atallah, joka työskenteli vuonna 1987 pakolaisten ruokapalvelun johtajana Gazan alueella, sai YK:n ajoneuvon ja YK:n laissez-passin, jonka ansiosta hän voi matkustaa rajoituksetta alueella. Atallah myönsi kuljettaneensa aseita ja terroristeja autossaan ja matkusti passinsa turvin Egyptissä, Libanonissa ja Syyriassa, jossa hän tapasi PFLP:n edustajia. Hän sai heiltä rahaa ja aseita. Häntä syytettiin terroristien auttamisesta, laittomien aseiden myymisestä, murhayrityksen avustamisesta ja laittomien aseiden hallussapidosta.

Erillinen Shin Betin raportti joulukuussa 2002 kertoo, että useat pidätetyt palestiinalaiset myönsivät käyttäneensä UNRWA:n tiloja ja ajoneuvoja hyökkäysten suunnittelemiseen ja toteuttamiseen. Raportissa kerrotaan yhtenä esimerkkinä, että Muhammad Ali Hassan, joka pidätettiin helmikuussa 2002, myönsi käyttäneensä UNRWA:n tiloja Nablusissa ammuntaharjoituksiin ja aseiden varastointiin.

Saman raportin mukaan UNRWA:n klubit Jabalian leirissä ja El Aroubin pakolaisleirissä Hebronin lähellä toimivat Fatahin Tanzimin-taistelijoiden kokoontumispaikkoina. Raportin mukaan UNRWA:n ambulanssinkuljettaja Nidal Nazal, joka pidätettiin heinäkuussa 2002, myönsi käyttäneensä ambulanssiaan ammuksien kuljettamiseksi terrorisoluille. Toiset pidätetyt myönsivät käyttäneensä UNRWA:n ajoneuvoja terroristien kuljettamiseksi hyökkäyskohteisiinsa.

Tästä linkistä löytyy Reutersin video, jossa näkyy, kuinka terroristit käyttävät YK-tunnuksin varustettua ambulanssia:

http://www.take-a-pen.org/images/Terror/reuters_UN_amblulances_11_may_04.wmv

• pelkkää.politiikkaa

Tässä lisä.
        Oikeus palata Israeliin
        Jumala on luvannut palauttaa koko Israelin jo Aabrahamille lupaamaansa maahan. YK:n alainen pakolaisjärjestö UNRWA puolestaan valmistelee viiden miljoonan palestiinalaisarabin palauttamista tähän samaan maahan ja UNRWA:n kouluihin myös terroristit kelpaavat opettajiksi.
        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=32785

• Millä tavoin KUA tukee? Se ei tullut tuosta ilmi.

• muminali
        mummomuori kirjoitti:

Millä tavoin KUA tukee? Se ei tullut tuosta ilmi.

Lähinnä raha- ja moraalisen avustuksin.

• muminali kirjoitti:

Lähinnä raha- ja moraalisen avustuksin.

Onko näistä tarkempaa tietoa? Onko palestiinalaisten kristittyjen kanssa tehty yhteistyö mielestäsi tuota?

• sivu.huom
        mummomuori kirjoitti:

Onko näistä tarkempaa tietoa? Onko palestiinalaisten kristittyjen kanssa tehty yhteistyö mielestäsi tuota?

PATMOS ym. kristilliset järjestöt tekee heidän kanssaan yhteistyötä ja vierailuja puolin ja toisin tapahtuu koko ajan. KUAn ongelma heidän suhteensa on, että nämä kristityt palestiinalaiset ovat uskovaisia kristittyjä eikä Suomen kirkko hyväksy uskovaisia kristittyjä. He pitävät meitä kaikkia liian karismaattisina.

• kirkosta.eronnut
        sivu.huom kirjoitti:

PATMOS ym. kristilliset järjestöt tekee heidän kanssaan yhteistyötä ja vierailuja puolin ja toisin tapahtuu koko ajan. KUAn ongelma heidän suhteensa on, että nämä kristityt palestiinalaiset ovat uskovaisia kristittyjä eikä Suomen kirkko hyväksy uskovaisia kristittyjä. He pitävät meitä kaikkia liian karismaattisina.

Eikö olekin kummallista, että luterilaiset pitävät kaikkea PH:n toimintaa huuhaana. Eivät ilmeisesti ole lukeneet Apostolien tekoja eikä Paavalin kirjeitä muutenkaan näiltä osin. Puihumattakaan siitä kun Jeesus sanoi lähettävänsä omilleen Puolustajan Pyhän kun itse menee taivaaseen. Tunnustavatko luterilaiset edes Pyhän jengen jumaluutta?

• anti.ähly
    • onko.omatunto

"Myös sementtiä voi lehettää ja lapsia kaivamaan tunneleita Israelin puolelle.

Pommivöitä voisi myös lähettää niin voivat taas mennä Jerusalemin busseihin räjäyttelemään itseään."

KUA on antanut varoja palestiinalaisille, joilla on sitten ostettu mm. sementtiä ja panta lapsia tunneleita kaivamaan. Viime sotaan mennessä noin 700 lasta oli kuollut taikka tapettu tunneleissa. Ja nyt on taas kaivuutyöt meneillään Israelin lasten tappamiseksi.

Palestiinalaiset tappaa kaivuutyössä olleet lapset, että eivät pääse kertomaan tunnelien paikkoja vahingossakaan. Ja KUA tukee myös tätä työtä epäsuoraan.

Kuuletko sinä omantunnon omaava ihminen näiden palestiinalaislasten sekä kaivajien että ihmiskilpien itkun ja tuskan?

• anti.ähly

En kuule mutta voin kuvitella sen. Miksi media ei tätä puhu niin moni muukin pystyisi edes kuvittelemaan?
        Mietintö lapsityövoiman kauhuissaan tunneleissa

Kesällä 2012 julkaistiin yksityiskohtainen raportti Gazan tunnelin rakentamista.

Raportti dokumentoi Hamasin käyttö lapsityöntekijöiden rakentaa ja operoi tunneleita. Se kertoo myös, että vaikka huolenaiheita ihmisoikeusjärjestöt, ei havaittu merkittävää huomiota Hamas heidän turvallisuudestaan.

Raportti lainasi Hamasin virkamiesten mukaan "ainakin 160 lasta on kuollut tunneleissa" ja että "mitään ei tehdä estää lasten käyttö tunneleissa, joissa paljon kuin Victorian hiilikaivoksissa, he ovat arvostettuja niiden ketterä elimissä."

Tämä raportti osoittaa selvästi, että ei vain Hamas on rakennettu kauhua tunneleiden hyökätä Israelin lapsille, mutta ne ovat myös rikosoikeudellisessa vastuussa Lasten hyväksikäyttöön Gazassa tehdä tätä vaarallista työtä.

http://www.apg29.nu/index.php?artid=15955&hl=fi

• KTSEiKirj

Monet Eappi-työssä olleet helluntailaiset ja luterilaiset tuttavani ovat tosiaan paikan päällä työskenneltyään huomanneet, että maailman tiedotusvälineet eivät kerro edes kaikkea sitä, mitä palestiinalaiset joutuvat kestämään.

Moni israelfanittaja muuttaa paikan päällä käytyään näkemyksiään ja hyvä niin.

HYVÄ!

http://www.eappi.fi

• info.anti

"Monet Eappi-työssä olleet helluntailaiset ja luterilaiset tuttavani ovat tosiaan paikan päällä työskenneltyään huomanneet, että maailman tiedotusvälineet eivät kerro edes kaikkea sitä, mitä palestiinalaiset joutuvat kestämään."

Totta tuo! Ihmiskilpitaktiikan uhreista ei kerrota lännessä oikeastaan ollenkaan niiden todellisista syistä. Ei myöskään kerrota lapsista, joita viedään orjatyöhön tunneleihin ja sitten tapetaan tietosuojan vuoksi. Ei myöskään niistä siviileistä, jotka tapetaan, kun esittävät julkisesti toivomuksen rauhasta Israelin kanssa.

Mutta ei kerrota myöskään siitä, että Israel hoitaa esim. Gazaan sähköt, vedet ja lääkintähuollon. Vaikka Hamas pyrkiikin lääkintähuoltoa ja myös Israelin antamaa ruokahuoltoa estelemään, koska terveet ja hyvinvoivat palestiinalaiset ovat huonoa propagandavälineistöä Hamasin tarpeisiin. Myös ihmisoikeusjärjestön laivalastin Israeli toimitti rajalle Gazan puolelle. Eli sen laivan, jonka Israelin sotilaat ensin valtasi ja joka laiva oli suuren mediakohun saattelemana matkalla Gazaan viemään tarvikkeita palestiinalaislapsille. Mutta Hamas estikin näiden tavaroiden viemisen Gazan lapsille ja siellä ne nyt Israelin rajan läheisyydessä mätänevät käyttämättöminä. Jalkapallot ovat ainakin jo hapertuneet.

• Niin, riippuu siitä millaista uutisointia seuraa. Propagandaa on paljon liikkeellä. Joillakin on muodostunut mm. Israelista perin romanttinen kuva.

Odotan että nämä samat jotka nyt nostavat esiin vain Palestiinan ongelmat, alkaisivat käsitellä Israelin vastaavia samalla tavalla. Silloin voisi jokainen huomata että syitä on molemmissa ja kumpikin syyllistyy toisen agitointiin.

Mielestäni kristittyjen tehtävä on lopettaa tuollainen. Kohdella kumpaakin osapuolta samalla tavalla.

• ajan.fakta

Kristityt olemme varmaan ainut ihmisryhmä, joka seuraa uutisointia ilman propagandaa. Meillä on hyvä faktat selvillä koko ajan. Ongelma on ns. liberaalilla maailmalla, jonka motiivi uutisoida on propaganda. Ja tästä seuraa näiden palestiinalaisten väärinkäytösten vaientaminen ja jopa ihmiskilpitaktiikan hyväksyntä. Länsimedian vuoksi palestiinalaiset pakotetaan elämään köyhyydessä ja kurjuudessa jotta saadaan hyvää propaganda-aineistoa länsimedian tarpeisiin. Mitä tulee Israelin väärinkäytöksiin ja ongelmiin, niin näiden esiintulon takaa Israelin vapaa lehdistö ja Israelissa on paljon vasemmistolaisia, jotka mieluusti tuovat esiin kaikki väärinkäytökset ja virheet joita Israel on tehnyt. Näin pysymme hyvin ajantasalla. Tätä samaa rehellisyyttä toivoisin myös lännen liberaaleilta.

Rauha lähi-itään saadaan vain jos palestiinalaisten huoli omasta kansastaaan on suurempi kuin juutalaisviha. Israel on valmis rauhaan vaikka tänään.

• näin-sen-näin
        ajan.fakta kirjoitti:

Kristityt olemme varmaan ainut ihmisryhmä, joka seuraa uutisointia ilman propagandaa. Meillä on hyvä faktat selvillä koko ajan. Ongelma on ns. liberaalilla maailmalla, jonka motiivi uutisoida on propaganda. Ja tästä seuraa näiden palestiinalaisten väärinkäytösten vaientaminen ja jopa ihmiskilpitaktiikan hyväksyntä. Länsimedian vuoksi palestiinalaiset pakotetaan elämään köyhyydessä ja kurjuudessa jotta saadaan hyvää propaganda-aineistoa länsimedian tarpeisiin. Mitä tulee Israelin väärinkäytöksiin ja ongelmiin, niin näiden esiintulon takaa Israelin vapaa lehdistö ja Israelissa on paljon vasemmistolaisia, jotka mieluusti tuovat esiin kaikki väärinkäytökset ja virheet joita Israel on tehnyt. Näin pysymme hyvin ajantasalla. Tätä samaa rehellisyyttä toivoisin myös lännen liberaaleilta.

Rauha lähi-itään saadaan vain jos palestiinalaisten huoli omasta kansastaaan on suurempi kuin juutalaisviha. Israel on valmis rauhaan vaikka tänään.

>> [Me] Kristityt olemme varmaan ainut ihmisryhmä, joka seuraa [ Israelin] uutisointia ilman propagandaa. <<
        Eli koetko, että te kristityt, joille juutalaiset on valittu kansa ja Israelin olemassaolo on Jumalan tahto, saatte ja tuotatte rehellisintä infoa tässä asiassa.
        Oletteko mielestäsi se paras, tasapuolisin ja ennakkoluulottomin arvioija tässä asiassa. Minusta ette ole. Propagandaa syötetään molemmin puolin. Toivoa täytyy, että tilanne joskus rauhoittuu, mutta huonolta näyttää.

• mummu.sörssää
        mummomuori kirjoitti:

Niin, riippuu siitä millaista uutisointia seuraa. Propagandaa on paljon liikkeellä. Joillakin on muodostunut mm. Israelista perin romanttinen kuva.

Odotan että nämä samat jotka nyt nostavat esiin vain Palestiinan ongelmat, alkaisivat käsitellä Israelin vastaavia samalla tavalla. Silloin voisi jokainen huomata että syitä on molemmissa ja kumpikin syyllistyy toisen agitointiin.

Mielestäni kristittyjen tehtävä on lopettaa tuollainen. Kohdella kumpaakin osapuolta samalla tavalla.

Otahan sinäkin selvää tosiasioista.
        Israel - Palestiina, jompikumpi vai molemmat?
        https://www.youtube.com/watch?v=EbkkCcgt8oQ
        Gaza - Lähi-idän ruutitynnyri analyysissä
        https://www.youtube.com/watch?v=7D2WMDT5wYY

• ajan.fakta
        näin-sen-näin kirjoitti:

>> [Me] Kristityt olemme varmaan ainut ihmisryhmä, joka seuraa [ Israelin] uutisointia ilman propagandaa. <<
        Eli koetko, että te kristityt, joille juutalaiset on valittu kansa ja Israelin olemassaolo on Jumalan tahto, saatte ja tuotatte rehellisintä infoa tässä asiassa.
        Oletteko mielestäsi se paras, tasapuolisin ja ennakkoluulottomin arvioija tässä asiassa. Minusta ette ole. Propagandaa syötetään molemmin puolin. Toivoa täytyy, että tilanne joskus rauhoittuu, mutta huonolta näyttää.

Kristittyjen on oltava rehellisiä ja olemme vapaita länsipropagandasta. Tuotamme vain faktoja molemmilta osapuolilta, koska teemme työtä sekä palestiinalaisille että juutalaisille. Luomme siltoja eikä siinä touhussa propagandalla pärjää.

• info.anti

Ja mikä on palestiinalaisten kiitos Israelin antamasta avusta? Tämän viikon tapahtumia ...

"HAMASIN tiedottaja Qatarissa ylisti hyökkäyksiä todeten, että Länsiranta on palaamassa vanhoihin hyviin päiviin toisen intifadan aikana, jolloin hyökkäyksiä tehtiin paljon nykyistä useammin.

Parin viikon sisällä tapahtuneet terrori-iskut ovat motivoineet joitakin arabeja toivottomiinkin iskuihin, kuten se 21-vuotias aseeton mies, joka Kalandia tarkastus-pisteessä Ramallahin ja Jerusalemin välillä juoksi autoille varattua väylää pitkin sotilaista kohti huudellen Allahia avukseen. Sotilaat ampuivat varoituslaukauksia ilmaan vaatien miestä pysähtymään, mutta lopulta ampuen kohti, koska hän jatkoi juoksuaan. Hän haavoittui vatsaan ja vietiin sairaalahoitoon odottamaan toimen-piteitä. Lääkärit harkitsevat, tarvitaanko hänelle kirurgista operaatiota.

Maanantaina lähellä Rachelin hautakammiota Jerusalemista etelään 20-vuotias arabinainen Betlehemistä Misun Musa puukotti 23.00 aikoihin 20-vuotiasta naissotilasta niskaan useita kertoja. Sotilas kiidätettiin sairaalaan, musa pidätettiin ja vietiin kuulusteluihin. Sotilaalla ei ole hengenvaaraa, mutta haavat ovat pahoja.
      Begin Sadat strategisten tutkimusten instituutin johtaja Efraim Inbar toteaa terrorihyökkäyksiin viitaten, että motiivi niihin on näin ramadanin aikana suuri, mutta toppuuttelee, ettei niiden johdosta pidä antaa tilaa paniikkimielialalle. Hän toteaa, ettei niissä ole mitään uutta, näin tapahtuu kaiken aikaa."

• djky

Ei KUA ole suinkaan ainoa kehutysapujärjestö jolta valtio leikkaa tukiaan. KUA:lla on se etu muihin verrattuna, että sillä on verotusoikeus, ruhtinaalliset vuositulot ja miljardiomaisuus.

Jos on tahtoa niin löytyy keinokin ja rahat ihan omasta pussista, kyllä sieltä muutama miljoona löytyisi paikkaamaan syntynyt lovi KUA:n rahoituksessa. Ei ole oikein että KUAn rahoituksesta tulee 40% valtiolta, siis ateistienkin maksamista valtionveroista, kun kirkolla on verotusoikeus. Suuri osa, enemmän kuin kirkolta, tulee myös järjestöiltä ja yksityisiltä, kirkon osuus jää selvään vähemmistöön rahoituksesta.

Mutta kirkolle on tärkeämpää rakennuttaa uusia kappeleita, vaikka lukuisat kirkot kumisevat lähinnä tyhjyyttään kävijöiden puuteessa. Ne joissa runsaasti käydään ovat turistirysiä, ei siellä j-palveluksissa käydä, kunhan päällistelemässä itse kallista, (sekä rakennettaessa että ylläpidon osalta vuosikymmenten ja -satojen aikana, kirkkoa, hulluuden muistomerkkiä.

Oheistuote-/matkamuisto/ kahvila- ym. bisnestä kirkko ei osaa hydyntää. Kunniakkaampaa sillä olisi rahoittaa kirkon toimintaa kuin nyhtää, valtiolta ja kunnilta.

Päästäkää esim. ihmiset kiipeämään kirkontorneihin maksua vastaan niin kuin muualla maailmassa.

Kampin kappelikin maksoi 8Me. Sillä olisi katettu yhden vuoden menetys valtion tuissa KUA:lle. Sillä olisi taattu meneillään olevien avustusprojektien jatkuvuus. Tikkurilaan muistaakseni myös rakenteilla tai tulossa yli kymmenen miljoonan kirkkoprojekti. Kirkon prioriteetit pielessä. Kirkkoja on jo tarpeeksi, liikaakin.

Ei niitä ihan joka kortteliin tarvittaisi. Järjestäkää huonojalkaisille, ja muuten vaivalloisille, vanhuksia kai siellä j-palveluksissa enimmäkseen käy, en tiedä, muutaman kilometrin kuljetus.

Lahkolaisten Fidallekin valtio antaa tukea, itse asiassa käsittääkseni jopa suhteessa suuremman osuuden sen rahoituksesta kuin mitä KUA saa.

En ihan noin vain usko että Fida noudattaa toiminnassaan valtion asettamia ehtoja, mm. kaiken puolisen tasa-arvon edistäminen, (miten on esim. naisten, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen osalta Fida? Vammaisten asiaa saattavat edistääkin, ja samalla tuputtaa uskoaan, lohdutukseksi kun jumala on niin huonot kortit vammaisille jakanut.)

Minusta valtion tulisi tukea vain sitoutumattomia avustusjrjestöjä, eikä (piteltyä?) käännytys-/lähetystyötä

• tätä.minäkin.tuen

Hyvä esimerkki omatoimisesta ja Jumalan siunaamasta lähetystyöstä on Patmos.
        Viimevuonna lahjoituksia tuli 7,5 milj € ja siitä valtion tuki oli alle 200t€.
        Viimevuonna Patmoksen lahjoittajien lahjoitukset olivat 1milj € enemmän kuin vuonna 2013.
        Kyllä uskovien lähetystyö jatkuu ilman valtion tukiakin :)
        Työ on todella monipuolista yli 20:ssä maassa. Kahden käden evankeljumia toisella kädellä julistetaan evankeljumia ja toisella annetaan aineellista apua.
        http://www.patmos.fi/

• xftuwr

Mitäs Soini muusta välittää, kunhan Caritakselta ei leikata, kun ei sille valtio tukia ole antanutkaan. Vaan enpä tiedä tukeeko Soini edes katolista avustusjärjestöä Caritasta tai yleensä mitään avustusjärjestöä.

Eipä tosin ole Caritaksen toiminnassakaan hurraamista, väärinkäytöksiä ja tehottomuutta on silläkin, ainakin erään tv-dokkarin mukaan. Avustustyöntekijöillä mukavat oltavat, päivän avustustyön jälkeen illalla loistohotellilla, sen uima-altaalla, otetaan lepotuolessa lojuen drinksuja ja syödään hotellin raflassa kalliita illallisia hienoine viineineen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      96
      4799
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      168
      4343
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      4179
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2668
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2658
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2197
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2087
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1870
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1749
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1737
    Aihe