Hei!
Olen 18-vuotias tyttö ja otin huhtikuun alussa napalävistyksen. Lävistys ei ollut aluksi ollenkaan kipeä, eikä muutenkaan punoittanut yms.. Olen huuhdellut lävistyksen päivittäin vedellä, mutta nyt lävistys on alkanut punoittaa ja on ärsyyntyneen näköinen. Lävistyksen ympärillä oleva iho on myöskin hieman rikkoontunut. Luin netistä että lävistystä voisi huuhdella suolaliuoksella, mutta en löytänyt montako kertaa lävistys olisi hyvä huuhdella koska suolaliuos kuulemma kuivattaa lävistystä mikä voi taas edesauttaa uloskasvamista. Pitääkö suolaliuoksen lisäksi myös huuhdella vedellä?
Tulehtunut napalävistys
Tyttö18v
2
115
Vastaukset
- toivottavastiauttoi
Suolaliuos ei kuivata lävistystä, toisinkuin desinfiointiaineet (desinfiointiaineet kuivattaa--> kuivumisen myötä lävistykseen voi tulla pienen pieniä haavoja yms) . Ihan itse lävistäjät suosittelevat suolaliuosta.. Jos oma napakoruni on tulehtumaan päin, käytän suolaliuosta aamulla ja illalla. Itse en huuhtelisi suolaliuoksen jälkeen enää vedellä. Toivottavasti lävistyksesi parantuu! Ja muista! Älä leiki korulla/liikuttele turhaan paitsi suihkussa voi VÄHÄN liikutella korua samalla kun huuhtelee
- Tyttö18v
Kiitos paljon vastauksesta ! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on1189724- 959437
- 217891
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä337261Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776274Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist585428Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?84798Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.294486En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛234385- 384333