traktorimönkijät

kukkahattutättärä

Muutaman viime päivän uutiset ovat olleet varsin ikäviä. Uutiskynnys on kahdesti ylittynyt traktorimönkijäonnettomuuksien vuoksi. Vahinkoja sattuu, sillehän ei mahda mitään, mutta kyllä nyt kuitenkin on mietinnän paikka... miksi ostaa maantieliikennekäyttöön alunperin maastoajoneuvoksi suunniteltu, vaikeasti ohjattava ja hallittava mönkijä? Toinen seikka on kyllä sitten se asennekasvatus... lehdestä luettuna taustoista kyllä nuortenkin tulisi tajuta ettei humalassa saa ajaa ja liikennesääntöjä tulee noudattaa.

12

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polariss

      Tratorimönkijä on erittäin helppo ohjattava ja hallittava kone etenkin maantiellä.

    • spqkejsofj

      Mie olen kyllä sitä mieltä, että traktorimönkijätkään ei maantielle kuulu

    • T3mönkijäkulkineena

      No sittenhän sinne ei kuuluis mopot,moottoripyörät tai rattorikkaan. T3 mönkijä on oikein käytettynä paljon turvallisempi kuin esim. mopo. Mönkijää on tosi vaikea saaha kaatumaan ja se on paljon helpompi hallita kuin mopo. Minusta mopot pitäs kieltää liikenteestä kokonaan.

    • Näinsemenee

      Mieki olen sitämieltä,että trktorimönkijä on kuin tehty maantielle. ja että maastoautot pitäisi kieltää suomessa kokonaan,sillä maastoliikennelakihan jo rajoittaa 98%sesti maastossa ajon moottorikäyttöisillä ajoneuvoilla.

    • jalankulkija

      Moottoripyöräilijöitä saa todella varoa, ajavat kovaa vauhtia ja monta peräkkäin.

    • Liikennemönkkäri

      Se ei kaikkien näköjään tarvitse ajaa rekisteröidyillä mönkijöillä tiellä. Nyt näkyy runsaasti mönkijämiehiä liikenteessä, jonkunlainen säkki mukana, missä kellertävää nauhaa.

      • Möpömiess

        Tarkotatko,että ilman kilpiä köröttelevät keskellä tietä. No nehän on niitä harrastelevia pieruporomiehiä varmaankin."ääliöitä."


      • Rätkämies

        Niitä ei koske mitkään säännöt eikä kukaan niihin puutu. Ois varmaan kiva olla mukana.


    • Metsätöläinen

      Mönkijän takuuhuolto kallis!!! Parintunnin työ 1730 markkaa.. Se oli niinku todella kovan (urakalla) metsurin kuukausipalkka hyvässä metsässä 80 luvulla huom siis BRUTTONA:::::

    • eläke.metsuri

      Jaa, kyllä kunnon metsuri tienä 80 luvulla 1500-20000 markka kuukaudessa bruttona. Vuosiansiot parhaimmillaan parhaimmillaan yli 200000 markkaa brutto. Jos teki 35 -50 kiintoa päivässä.

      • 2eläke-metsuri

        No miksi sie hyvämies kuiten kirjotat täyttä lantaa.. Johan ne kuiten tiedetään hyvinkin tarkkaan ne metsureiden tienat. Kun repi kuin hullu parhaassa iässä 25-35 vuotiaana huippukovana metsurina senajan palkoilla hyvässä metsässä (lapissa niitä hyvin harvoin sai tehä),niin kylläpä se jäi korkeintaa siihen 2000mk kk Bruttona. Turha pa*kaa kirjoitella,liiotella niitä orjatyöpalkkoja ja kehua.


      • 3maseläkemetsuri

        Tämä on aivan totta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe