Miten rahat voi olla loppu 2 päivässä tilistä?

JokoJakoon

Avovaimo on taas jotenkin hassahtanut kesähöpötyksiin.
Pistänyt tilinsä sileäksi heti.
Olimme kuvitelleet jotakin kesäreissuakin Tallinna - Tukholma ajatuksella, mutta avokki on på ja enpähän ajatellut hupia maksella, talvellakin tulee maksettua kohtuuttoman suuri osuus elämisen kuluista!

Jotenkin pettyneellä ilolla olen.

33

2030

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen-Marjo

Täällä on tai oli ex miehelläni aina rahat loppu. Luulisi että 2000 euroa riittää edes viikoksi mutta ei. Sain selville että sillä oli velkoja kavereille kun oli lainannut ja sitten kaverit pyytänyt 100% korkoja johon tyhmä mies oli suostunut. Oman tilinsä mies tuhlasi juopotteluun ja ties mihin, useamman vuoden jo lainannut kavereiltaan ja maksellut älyttömiä korkoja joten otin äkkiä eron.

• aikuistenoikeestiiiiii

Hmm, ja toiset saa tulla toimeen 1000e/kk ja jää vähän yli säästöön pahan päivän varalle. Suututtaa kun tuollasiet tuhlailijat maksattavat velkansa meillä jotka osaamme varojamme hoitaa.

• 81422

Kuvittelun sijaan olisi kannattanut suunnitella ja tehdä tilipäivänä varaukset jne. Tosin risteily nyt ei varmasti kovin paljon motivoi, samalla hinnalla mikä Tukholman risteilyyn menee kävisi halpalennoilla paljon kauempana ja paljon antoisammalla matkalla.

On myös se vaihtoehto että sinä käyt risteilyllä koska naista se ei selvästi kiinnosta.

• gfsdfsddsf

Toisilla se vaan ei pysy raha käsissä millään. Ihan normaalituloisia ihmisiä, mutta silti eletään kädestä suuhun kun aina löytyy jotain ylimääräistä hankittavaa tai maksellaan edellisiä luottoja pois. Se tuntuu olevan ihan kauhistus jos vahingossa jäisikin jotain tilille. Herranjumala, siinähän voi käydä niin että on vielä edllistä rahaa jäljellä kun seuraava tili tulee, mitäs sitten tehdään?!!

• KestäähänTämän

Täällä sama laulu.

Exä oli pullukka ja kaikki asiat kunnossa <> nykyinen ulkoisesti hot, mutta lähes kaikki asiat aivan hunningolla, eikä vähiten se mahapuoli.

• oiuyfghjklö

Miten joku voi tyytyä kesällä johonkin Tallinna tai Tukholma risteilyyn? en yhtään ihmettele ettei naista motivoi säästää rahaa lomaa varten.

• erikseenyhdessä

Tukholma ja Tallinna on kivoja mestoja. Eri asia jos miestä motivoi matkoilla turha juopottelu, niin eihän sellainen matkailu innosta. Mutta ap:n tapauksessa ei liene kyse tästä. Vaan siitä, etteivät osaa sopia raha-asioista.

• erikseenyhdessä

siis ---innosta naista...

• säästäjät

Miten voi törsät rahaa krääsään ja turhuuksiin. En ole 10 v käynyt missään lomalla, ostan vain välttämättömimmän. Jäin työttömäksi ja elän alle 500 eurolla. säästöjä on 20 tonnia. Tiedän tyyppejä jotka ei pärjää 3000 palkalla.

• 121628

Sinun voi olla aika vaikea löytää naista. Et käy töissä etkä matkustele. Arvaan että ei ole kavereitakaan. Edessä voi olla yksinäinen tulevaisuus.

• Fallen-leaves
        121628 kirjoitti:

Sinun voi olla aika vaikea löytää naista. Et käy töissä etkä matkustele. Arvaan että ei ole kavereitakaan. Edessä voi olla yksinäinen tulevaisuus.

Jäi työttömäksi. Ei tarkoita että ei koskaan hae töitä. Minä en ole matkustellut juuri ikinä, on rahaa vaikka matkustaa 50 kertaa pallon ympäri mutta yksin en vaan viitsi. Olen käynyt norjassa ja lapissa kalassa monesti. Se riittää mulle kun ei ole kumppania mutta olen lähdössä etelä-amerikan patagoniaan kalastamaan ensi kuussa. Sinne matkustaa 4 päivää ainakin kun se joki minne menen on jossain argentiinan eteläkärjessä.

• joikm

Kyllä näitä onnettomia on paljonkin, jotka saavat paljonkin parissa päivässä hukattua.
      Järkyttäväähän se on katsoa kun ei ihmisellä ole minkäänlaista järkeä rahan käytössä. Kauppoja kun ei voi ohittaa ja nyt tämä verkkokauppa. Yleensä on niin, että laskuja on kädet täynnä palkkapäivänä eli siihen se kääntyy ja siitä seuraava on sitten maksumääräykset uhkineen ja sitten onkin jo vouti.
      No voutiin loppuu iloinen elämä, sillä luoto mennyt pitkiksi ajoiksi, vaikka kuinka olisit myöhässä maksanutkin. Sinulle jää merkintä kuitenkin eikä sitä aiheetta tehdä, vaikka kuinka yrittäisit muihin syytä vääntää.

Olisi kyllä hyvä tuntea tältäkin osin kumppaninsa ennen yhteen muuttoa. Elämään on suuret vaikutukset asialla.

• erikseenyhdessä

Helposti saa, jos vain laittaa. Kaikki osaa laittaa menemään rahaa, toiset ei osaa säästää sitä. Eikö teillä ole budjettia? Molemmat maksaa osan yhteisistä kuluista, säästetään x määrää esim. matkaa varten. Sitten loput saa käyttää haluamiinsa juttuihin.

• Hälläväliä

Miksi ihmeessä pitäisi olla joku budjetti?
      Kunhan katsoo että tili ei ole nollilla palkkapäivänä!
      Tyhjennän tilin kaikenvaralta neljäkertaa vuodessa, ostan niitä sijoitusjuttuja.

• nettopalkka_2500e

Jos rahaa on rajallinen määrä ja se ei meinaa riittää tai vaihtoehtoisesti jos haluaa saada rahaa säästöön, niin silloin on hyvä olla budjetti. Budjetista käy ilmi tulot ja menot luokittain. Lisäksi pitäisi jäädä säästöön rahaa joka kuukausi.

Jos tulot ja menot ovat vakiot, niin erillistä kirjoitettua budjettia ei välttämättä tarvitse ellei sitten halua tinkiä vieläkin enemmän kuluista tai esim. seurata, että kuinka suuri osa tuloista menee asumiskuluihin, montako prosenttia jää säästöön tms.

• hjgkh
        nettopalkka_2500e kirjoitti:

Jos rahaa on rajallinen määrä ja se ei meinaa riittää tai vaihtoehtoisesti jos haluaa saada rahaa säästöön, niin silloin on hyvä olla budjetti. Budjetista käy ilmi tulot ja menot luokittain. Lisäksi pitäisi jäädä säästöön rahaa joka kuukausi.

Jos tulot ja menot ovat vakiot, niin erillistä kirjoitettua budjettia ei välttämättä tarvitse ellei sitten halua tinkiä vieläkin enemmän kuluista tai esim. seurata, että kuinka suuri osa tuloista menee asumiskuluihin, montako prosenttia jää säästöön tms.

Rahaa on yleensä rajallinen määrä... Jonkunmoinen budjetti kannattaa laatia aina. Etenkin tarkkailla tulojen ja menojen välistä suhdetta. Vaikka pakollisia menoja ei olisi kuin asuminen, ruoka, vakuutus, netti ja puhelin, niin kannattaa suhteuttaa asumiskulut tuloihin. Ainakin itse katselisin heti pienempää/halvempaa asuntoa, jos asumiskulut ylittäisi 50% tuloistani. Parisuhteessa kannattaa tarkastella yhteisten tulojen osuutta asumisesta ym. Ei kai ole tarkoitus, että toisen palkka 2500e menee kokonaan yhteisiin menoihin, toinen voi kuluttaa 3000e mihin haluaa.

Jos rahankäyttötottumukset, tai perhetilanne > onko toinen työtön/sairaslomalla yms. - ovat hyvin erilaisia, sitä tärkeämpää budjetti on.

• TidänTämänVarmasti

Eihän palkansaajalla ole koskaan rajattomasti rahaa, aina tarvitsee jostain luopua.

Kun rahaa on enemmän, tulee hankinnoista vaan kalliimpia!

• hjgkh

Kyllä! Ja mitä enemmän rahaa on, sitä suuremmaksi asumiskulut nousee, - samalla VELAT. Niitä maksellessa jää usein vähemmän käyttörahaa kuin monella pienempituloisella.

• Rahan määrä vaikuttaa vain pieneen osaan hankintoja. Arkiseen elämäämme se ei ole vaikuttanut. Peruskulutus on sitä mitä on riippumatta taloudellisesta tilanteesta.
        Ei näy ruokapöydässämme, ei pukeutumisessa, ei harrastuksissa, ei sisustamisessa, ei kulkuneuvoissa eikä viihde-elektroniikassa. Ei missään näkyvässä.
        Mottoni: Ensimmäisen ja miljoonannen €:n ostovoima on täsmälleen sama vaikka ihmisten käytös kielisikin muusta.
        Ainoa poikkeuksemme on terveydenhuolto. Kun kyse on laadusta tai aikataulusta niin käytämme yksityisiä palveluja.

• Loisiaon

Näitähän löytyy jopa EU;n valtioissakin ,kuten etelämaat.
      Kyllä jokaisen pitäisi oppia elämään tulojensa ja varallisuutensa mukaan,oli sitten kysymys ihmisistä tai valtioista,eikä elää sivullisten kustannuksella.

• AQ10o

Taas ihmisiä kirjoittelemassa ilman elämänhallintaa.
      Jonkinlainen kuntoutus saattaisi olla paikallaan.

Taloudesta huolenpitäminen on ihan perusasioita.

• Lellu_567

Miten olette jakaneet asumiseen liittyvät kulut ym ? Onko hän ulosotossa vai miksi rahaa on niin vähän käytössä. Teidän kannattaa pitää talouteen liittyvä palaveri. On kohtuullista että kumpikin maksaa oman osuutensa kuluistanne.

Sinuna lähtisin yksin / kavereiden kanssa sinne Tallinnaan .

• fjiwejifoje

missäpäin? Olisi kiva saada uutta shoppailuseuraa :)

• 7167

Avovaimosi laskee sinun varaasi. Pane pussin suu kiinni ja pidä pintasi! Jos ei sovi niin olet väärän kumppanin kanssa.
      Rahankäytöstä yleensä.
      On välttämätömiä menoja ( hyvin vähän ).
      On tarpeellisia ja sitten mielihyvää tuottavia. Kun suunnittelee kulutuksen tuohon järjestykseen niin hyvinkin pienillä tuloilla huomaa miten hyvin rahat riittävät kahteen ensimmäiseen ryhmään ja jää vielä kolmanteenkin.

Minun vaimoni tarvitsee toisen suunnan kannustusta. Peruspihi ihminen ei älyä ostaa silloin kun olisi syytä. Sitten jälkeen päin pähkäilee, että se silkkipusakka oli niin halpa, että olisi pitänyt ostaa tyttärellemmekin. Esimerkkiksi.
      Toinen esimerkki. Vaimo tulee Berliinistä viikon tyttöjen matkalta. Käteistä kohtuullisesti ja lompakossa 5000€:n kortti. Kotiutuessaan näyttää silmät loistaen ostoksensa. Kakden ristipistotyön tarvikkeet. Miksi? Koska koko paketti, pohja, langat ja kehykset maksoivat saman verran kuin meillä pelkkä pohja.
      No, eipä minun tarvitse jännittää ko. matkojen jälkimaininkeja.

Terveydenhuollon suhteen olen saanut hänet järkiinsä. Suostuu mukisematta käyttämään yksityisiä palveluja.

• flajtöaöha

Vaimosi käyttää rahansa järkevästi. Miksi pitäisi kannustaa turhaan kuluttamiseen, sitä kyllä tässä maailmassa ihmisillä on ihan liikaa. Silkkipusakoita ostetaan kun tarvitaan eikä siksi että ne ovat halpoja, ja miksipä ostaa mitään muuta kuin pari kivaa käsityötarviketta, kun muuhun ei ole tarvetta. Näinhän järkevä kuluttaja toimii. Nämä hyvinkin riittävät ilahduttamaan itseä. Jos haluat jotain tuliaisia, niin varmasti vaimosi tuo.

• 7167
        flajtöaöha kirjoitti:

Vaimosi käyttää rahansa järkevästi. Miksi pitäisi kannustaa turhaan kuluttamiseen, sitä kyllä tässä maailmassa ihmisillä on ihan liikaa. Silkkipusakoita ostetaan kun tarvitaan eikä siksi että ne ovat halpoja, ja miksipä ostaa mitään muuta kuin pari kivaa käsityötarviketta, kun muuhun ei ole tarvetta. Näinhän järkevä kuluttaja toimii. Nämä hyvinkin riittävät ilahduttamaan itseä. Jos haluat jotain tuliaisia, niin varmasti vaimosi tuo.

Tuliaisista yleensä. Emme tavallisesti tuo toisillemme tuliaisia. Minä en tuo siksi, etten eläkeläisenä juurikaan matkusta yksin.
        Työmatkoilta toin jotain pientä ja käytyäni yksin katsomassa tulevaa Espanjan asuntoamme, toin sieltä krokonahkaiset piikkarit ( koko ja malli tiedossa ) ja niihin sopivan krokonahkaisen iltalaukun.

Tyttöjen matkoilta vaimoni ei ole tuonut minulle mitään koska täytän omat tarpeeni yhteisillä matkoillamme eikä oikeastaan tarpeita ole ollut pitkään aikaan.

Tuo ensimmäinen lauseesi sisältää vinhan totuuden. Vaimoni käyttää rahojamme hyvin järkevästi. Eipä ole mikään kontrolli tai seuranta tarpeen.

• kypsynyt

Rahat voivat olla loppu jo ennen palkkapäivää (velkoja velkoja...). Näin ainakin oli ex-miehelläni.

• Zezzo

Mulla onkin luottokortti.
      Se riittää aina liksapäivään asti.

• JokoJakoon

Ja huomenna on sitten liksapäivä!

Kattoo sitten kuinka kauan rahat riittää tälläkerralla?

• ghgfhf

Mitä väliä mitä ostaa ja mihin sortuu, jos pakollisiin menoihin ottaa osaa? Ellei ota, niin miksi olet lepsuillut asiassa? Raha on sen verran vaikuttava asia ihmisen hyvinvointiin, että sen käytöstä pitää sopia.

• gfd

Meillä oli sama ongelma. Kun sitten vuoden sitä katselin otin kissan pöydälle. Jumalaton sotahan siitä syttyi, mutta syy selvisi: miehellä maksuhäiriömerkintä tullut n. vuosi sitten (eli juuri silloin kun aloin ihmettelemään, että mitäh). Ei vain kehdannut kertoa minulle. Tuosta nyt viitisen vuotta aikaa.

No summa summarum, autoin ja nyt olen itse samassa tilanteessa. Aika paska saada merkintä, kun mies on ottanut nimelläni pikavippejä ja piilottanut laskut, olin täysin tietämätön tilanteesta. Netpostiin vain lopulta pamahti tieto, että luottotiedot muuten meni ja niitä ei voi muuttaa, koska "minä olen loppupeleissä vastuussa laskuista."

Vitun perse <3

• mekkk

Ei muuta vaihtoehtoa kun rikosilmoitusta tekemään niin pääset niistä veloista pois kun et ole niitä itse ottanut ja miehesi on tehnyt petoksen ja ilman rikosilmoitusta maksat mutta sen tekemällä pääset eroon niistä veloista.

• peikkoN
        mekkk kirjoitti:

Ei muuta vaihtoehtoa kun rikosilmoitusta tekemään niin pääset niistä veloista pois kun et ole niitä itse ottanut ja miehesi on tehnyt petoksen ja ilman rikosilmoitusta maksat mutta sen tekemällä pääset eroon niistä veloista.

KYLLÄ! EHDOTTOMASTI pitää tehdä rikosilmoitus! Voi hitsin viturat kun pistää vihaksi tuollaiset äijät! Itse kyllä ottaisin ja jättäisin moisen rikollisraukkis paskiaisen. Tervemenoa, ja potku persuksille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      178
      2638
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2397
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      103
      1090
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      911
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      869
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      770
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      761
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      276
      747
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      87
      734
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      688
    Aihe