Miksi naiset tuomitsevat seksisuhteeni?

21315

Olen 22-vuotias opiskelija. Minulla on seksisuhde 43-vuotiaaseen mieheen, joka on kahden lapsen isä. Tapasimme baarissa. Mies erosi avioliitostaan noin vuosi sitten. Olen käynyt monta kertaa hänen luonaan, eikä mikään viittaa siihen, että hän olisi varattu.

Kun lapset eivät ole isällään, vietämme miehen kanssa yhdessä aikaa. Pääosassa on tietenkin seksi, mutta olemme myös tehneet yhdessä matkan, viettäneet aikaa miehen mökillä, tehneet yhdessä ruokaa, käyneet elokuvissa, teatterissa, syömässä, hiihtämässä ja jopa kirjailijaillassa.

Tiedän että ikäeromme on suuri enkä haaveile tästä pysyvää suhdetta. Näen tämän väliaikaisena ratkaisuna, vaiheena, joka tuo elämääni iloa, sisältöä ja nautintoa.
Naispuoliset ystäväni nimittelevät pahimmillaan miestä isiksi tai pervoksi ja pitävät minua hyväksikäytettynä. Nimenomaan naispuoliset. Miespuoliset kaverini taas suhtautuvat paneskeluumme myönteisesti. He ovat myös kertoneet, että monet pojat tai nuoret miehet ovat panosuhteessa tai yrittävät päästä panosuhteeseen kypsemmän naisen kanssa, eikä sitä kukaan tuomitse.

Miksi sukupuolten suhtautuminen poikkeaa niin paljon? Miksi naiset halveksuvat miestä, kun miehet taas näkevät mahdollisuuden mukavaan pikkukivaan? Onko tämä pysyvä suhtautumisero vai onko minun kohdallani vain käynyt näin sattumalta?

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdajhaibvj

      "Onko tämä pysyvä suhtautumisero vai onko minun kohdallani vain käynyt näin sattumalta?"

      On, älä yleistä !

    • Sun naispuoliset ystävät lienevät ikäisiäsi? Helposti monella parikymppisellä aikuisella on tietty torjunta parikymmentä vuotta vanhempaan, koska omat vanhemmat saattaa olla saman ikäisiä. Just kun on päässyt kinastelemasta vanhemman kanssa, joku isän/äidin ikäinen on kommentoimassa sun tekemisiä. Siksi tuntuu ehkä oudolta, että joku vapaaehtoisesti seukkaa niin "vanhan" kanssa.

      Tavallaan sullakin on ilmeisesti tietty epäilys, koska et harkitse vakavampaa suhdetta kumppanisi kanssa. Entä jos hän olisi ikäisesi, olisiko perheen perustaminen tai yhteinen tulevaisuus yhtään enemmän mielessä? Oletko ihan varma, että mies on samaa mieltä suhteenne kepeydestä. Nelikymppisillä miehillä voi iskeä vielä vauvakuume, jopa kymmenen vuotta vanhemmilla. Ettei hän vain sitä ajatellen seurustele mahdollisimman hedelmällisessä iässä olevan kanssa? :)

      itse en näe teidän suhteessanne mitään paheksuttavaa. Kunhan teillä on vaan samat ajatukset suhteenne laadusta. Minusta vielä esim. 10-15 v. on ihan ok ikäero. Tuo parikymmentä on sitten jo sukupolviero, joten siinä alkaa olla tiettyjä hankaluuksia jossain iässä, jos lapsia meinaa saada ja hoitaa yhdessä. Toisaalta jos mies pääsee eläkkeelle, niin silloinhan lapsenhoitokin on turvattu, sinä voit tehdä vaikka uraa ;)

      • 21315

        "Tavallaan sullakin on ilmeisesti tietty epäilys, koska et harkitse vakavampaa suhdetta kumppanisi kanssa."

        Onhan tässä suhteessa ikäeron vuoksi jonkinlainen henkinen kuilu. Lisäksi miehen vanhetessa hänen toimintakykynsä voi heiketä hyvinkin nopeasti. Siksi tämä on vain seksisuhde.


      • 21315 kirjoitti:

        "Tavallaan sullakin on ilmeisesti tietty epäilys, koska et harkitse vakavampaa suhdetta kumppanisi kanssa."

        Onhan tässä suhteessa ikäeron vuoksi jonkinlainen henkinen kuilu. Lisäksi miehen vanhetessa hänen toimintakykynsä voi heiketä hyvinkin nopeasti. Siksi tämä on vain seksisuhde.

        En ole ihan varma, mitä toimintakykyä tarkoitat, mutta kyllä oman kokemuksen perusteella esim. 50v. mies on tasan yhtä toimintakykyinen kuin 30v. ;) Tosin ei ole kuin yhdestä miehestä 20 vuoden kokemusta, että vertailupohjaa ei paljon ole..


      • hfdhfhfdhdfhdfhfd

        "Nelikymppisillä miehillä voi iskeä vielä vauvakuume, jopa kymmenen vuotta vanhemmilla. Ettei hän vain sitä ajatellen seurustele mahdollisimman hedelmällisessä iässä olevan kanssa? :)"

        tsihihihii mitä läppää.... lol

        eiköhän siinä nyt vaan ole rehellisesti sanottuna nuori pimpsa mielessä, eikä muuta...


      • hfdhfhfdhdfhdfhfd kirjoitti:

        "Nelikymppisillä miehillä voi iskeä vielä vauvakuume, jopa kymmenen vuotta vanhemmilla. Ettei hän vain sitä ajatellen seurustele mahdollisimman hedelmällisessä iässä olevan kanssa? :)"

        tsihihihii mitä läppää.... lol

        eiköhän siinä nyt vaan ole rehellisesti sanottuna nuori pimpsa mielessä, eikä muuta...

        Jaajaa, kyl tiedän 40-50v. miehiä jotka vonkuu kumppaniltaan vauvaa (eli ehkäisyn lopettamista ym) , kun kumppani on vielä hedelmällisessä iässä eli esim. 10 vuotta nuorempi.


      • bcxbcxbxc

        höpö höpö, sanovat noin vain sinulle koska olet nainen. todellisuudessa haluavat vaan njushia. eikä muuta. kyllä mieskin ovela osaa olla, ei vain nainen.


      • bcxbcxbxc kirjoitti:

        höpö höpö, sanovat noin vain sinulle koska olet nainen. todellisuudessa haluavat vaan njushia. eikä muuta. kyllä mieskin ovela osaa olla, ei vain nainen.

        Ei ollut minusta nyt kyse. En laske itseäni parhaassa hedelmällisessä iässä enää olevaksi, 45-vuotiaana :) Minä olen lapseni aikanaan tehnyt, kylläkin hyvässä yhteisymmärryksessä ja molempien halutessa lapsia. Kirjoitin ehkäisyn lopettamisesta, en seksin saamisesta. Kyllähän nämä seksiä ovat kumppaniltaan saaneet, nämä ystäväni miehet. Vauvakuume on ihan todellista, etenkin vanhemmilla miehillä, on nähty monesti. Onneksi ei omalla miehellä enää sitä ole
        :-D


    • jsdjsd

      Aika yleinen reaktiohan se on ihmisillä, että jos jotain ei voisi kuvitella itse tekevänsä,niin sitten paheksutaan. Naisille nyt kai edelleen opetetaan, että seksisuhde on jotenkin epäilyttävä, Tosi Rakkautta sen pitää olla.

      • fgjahgfö

        Nuorille naisille on enimmäkseen itsestäänselvää että ei kovin paljon vanhemmat miehet kiinnosta. Nuoria miehiä sen sijaan kiinnostaa ihan kaikenikäiset naiset, joten ymmärrysero johtunee tästä.


    • leiskunloiskun

      Itse olen mies. En ala tässä purkamaan elämääni, mutta pidän kyllä outona sitä, että ikäeroa on tuo 20v. Ei juma... voi olla omaa kähipiirin kokemusta... Ehkä hyväksyn satunnaisen seksikeissin eri-ikäisten kesken, mutta en mitää suurta säätämistä..... En tiedä miten kävis, jos minä yli 40v ikänen saisin jonkun 25v ikäsen lämpenemään..... ei sitä ystävyyttäkään ikuisesti jaksaisi....

      Mutta yks asia joka varmaa sopii tähän. Miehan raiskaus. Asia oli esillä vastikään. Itse kun olin alaikäinen, niin kävi kyllä muuutama jopa kolme kertaa vanhempi nainen ajatuksissa.... olisko käynyt käräyttäminen mielessä jos sillon olis joku ns. aikuinen tullut jalat levälleen eteen.

    • NaINeNN8989

      En minä tuomitse ja olen nainen. Kukin sänkynsä petaa ja tietää kun on aika vaihtaa päiväpeitto.

    • 178

      Tuossa iässä omassa työkaveripiirissäni oli nuori, nätti nainen joka seukkasi vakavasti 10-15 v vanhemman, ylipainoisen miehen kanssa. Kyllä sitä ihmeteltiin muttei tuomittu.

      Tuossa sinun tapauksessa voi tietty olla kyse siitäkin, että miehellä on lapsia ja oli tavatessanne vielä naimisissa. Monen naisen pahimpiin pelkoihin kuuluu, että mies lähtee keski-iän kriisissä nuoremman matkaan. Usein näin ei käy, osa miehistä varmasti aidosti sitoutuneita, osalla syy lienee kuitenkin kylmästi se että ääriharva parikymppinen huolii keski-ikäistä miestä. Nuorempaan ei voi vaihtaa ellei vapaaehtoista nuorempaa naista löydy. Teillä on tavallaan rikottu tätä tabua.

      Ehkä teidän tapaus tuo esiin pelkoja myös oman isän lähtemisestä toisen naisen mukaan. Niissä suhteissa, joissa uusi kumppani on aiemman suhteen lasten ikäluokkaa tai jopa nuorempi, tämä on usein yllättävän kova pala aikuisille lapsille. Ehkä teidän suhteenne tuo alitajuisesti eteen mielikuvia tällaisista "kauhuskenarioista", missä parin vuoden päästä isukin luona vieraillessa kahvia kantaakin pöytään omanikäinen äitipuoli.

      En missään nimessä tuomitse, toivon teille kaikkea hyvää. :) Halusin vaan valottaa mahdollisia syitä tuolle kauhistelulle. Oli syy mikä tahansa, niin kyllä ystävien pitäisi hyväksyä se, että aikuiset ihmiset tekevät omat parisuhderatkaisunsa itse.

      • 1316

        Sori, luin viestisi uudelleen, ilmeisesti olin saanut väärän kuvan ja olettekin tavanneet miehen jo erottua. Mutta nuo esittämäni ajatukset niistä peloista, joita parinkymmenen ikävuoden ero voi tuoda mieleen, pätee minusta siitä huolimatta.

        Pääpointti on siinä, että ihmiset tuudittautuvat ajatukseen, ettei tuollaista tapahdu kuin jenkkileffoissa. Ja sitten tajutaan, että on ihan oikeasti parikymppisiä jotka voivat kiinnostua keski-ikäisistä seksuaalisessa mielessä, mikä voi tuntua uhalta lähipiirin keski-ikäisten parien liitoille ja tulevaisuudessa myös omalle liitolle. Kun let's face it, harva nainen vanhetessaan ulkonäöllisesti kaunistuu.


      • gjgjgjgjg
        1316 kirjoitti:

        Sori, luin viestisi uudelleen, ilmeisesti olin saanut väärän kuvan ja olettekin tavanneet miehen jo erottua. Mutta nuo esittämäni ajatukset niistä peloista, joita parinkymmenen ikävuoden ero voi tuoda mieleen, pätee minusta siitä huolimatta.

        Pääpointti on siinä, että ihmiset tuudittautuvat ajatukseen, ettei tuollaista tapahdu kuin jenkkileffoissa. Ja sitten tajutaan, että on ihan oikeasti parikymppisiä jotka voivat kiinnostua keski-ikäisistä seksuaalisessa mielessä, mikä voi tuntua uhalta lähipiirin keski-ikäisten parien liitoille ja tulevaisuudessa myös omalle liitolle. Kun let's face it, harva nainen vanhetessaan ulkonäöllisesti kaunistuu.

        Harva mieskään vanhetessaan ulkonäöllisesti komistuu/kaunistuu. Turha nyt korostaa naisten rupsahtamista, kun se käy miehillekin ihan samalla tavalla. Ja on myös nuoria miehiä, jotka voivat kiinnostua keski-ikäisistä naisista seksuaalisesti. Onhan se vielä pahempi uhka keski-ikäisille miehille, joiden ulkönäön lisäksi seksuaalinen suorituskykykin heikkenee vääjäämästi. Let's face it, nuori mies on tietysti kykenevämpi ulkonäön lisäksi.


    • mitenon2

      Rahastahan ei tarvitse puhua, mutta rahoittaako hän elämääsi? Elätkö nyt sellaista elämäntyyliä mitä et omin rahoin tekisi? Ei siinä mitään pahaa ole, mutta tämä olisi hyvä tiedostaa. Useat miehet ovat valmiita käyttämään rahaa suhteessa paljonkin. Jotkut taas eivät halua leimautua asiakkaan tai hyväksikäytettävän rooliin. Meitä on moneksi.

      • 166116611661

        "Rahastahan ei tarvitse puhua, mutta rahoittaako hän elämääsi?"

        Hän maksaa bensat, pääsyliput, ruoan ja niin edelleen, mutta ei hän minulle suoraan rahaa tarjoa eikä mitään lahjoja ostele. Enemmän se on sellaista perinteistä miehen roolin ylläpitämistä.

        En minä tässä suhteessa rahan vuoksi ole. Käyn opintojen ohella töissä ja pystyisin maksamaan itsekin.


      • kanalauma

        Ystäväsi, sekä mies- että naispuoliset tuntuvat olevan aika tyhjäpäistä porukkaa. Tytöt tietysti ovat ensin jahdanneet sitä komeaa sinkkumiestä jonka sata muutakin haluaa omakseen, ja sitten katkeroituneet miehiin päin kun ovat tulleet toistuvasti huonosti kohdelluiksi. Minusta osoittaa erittäin huonoa käytöstä puhua noin alentavasti sinusta ja seurustelukumppanistasi (paskaa). Ovat itse asiassa kateellisia kun sinulla on välittävä herrasmies plus hyvää seksiä.
        Mutta sain lyhyestä tekstinpätkästäsi sen käsityksen, että omanarvontuntosi on kunnossa ja sinulle riittää kun itse tiedät mitä olet tekemässä.


    • 666n

      Olen ollut samanlaisessa tilanteessa, parikymmentä vuotta nuoremman naisen kanssa. Varoin juuri tuota tilannetta mitä sanot perinteiseksi miehen rooliksi. Hän osteli ja maksoi kaikenlaista ja samoin minä, aika tasan ajan mittaan.

    • Nainen40jaRisat

      Niinistö on 28 vuotta vanhempi kuin Haukio ja onhan näitä paljon muitakin. Ei ikäero ole määräävä tekijä seksi- tai parisuhteessa.

      Ensimmäinen puolisoni oli minua 17 vuotta vanhempi, nykyinen 14 vuotta nuorempi. Kumpikin ovat tuntuneet sopivilta.

    • OliNainenIsollaÄnnällä

      Anna palaa vaan, älä häiriinny muiden puheita ja kommenteista, nauti ja ota suhteesta kaikki irti mitä saat. Itse olin nuorenamiehenä muutaman vuoden suhteessa yli nelikymppiseen(ikäeromme 20vuotta) ihanaan varattuun naiseen ja se on ollut elämäni hienoin kokemus, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Kyse ei ollut mistään "äiti ja poika" suhteesta vaan kypsän naisen ja nuoren kiihkeän miehen palavista tunteista toisiaan kohtaan. Hän itse lopetti suhteemme, olin siitä suhteemme loppumisesta vuosikausia jotenkin katkera vaikka menin jossain vaiheessa naimisiinkin ikäiseni mukavan naisen kanssa, ja olen naimisissa hänen kanssaan vieläkin. Mitään kunnon syytä eroomme tämä rakastamani nainen ei koskaan kertonut, hänen aviomiehensä ei ollut este suhteellemme, ja minäkään en kuulemma ollut syyllinen eroomme, jotain vain tapahtui. Tietämättömyys suhteemme katkeamiseen askarruttaa ja vaivaa minua vieläkin välillä liki jo 6kymppisenä "vaarina".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2612
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      334
      2444
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      94
      2136
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      61
      1828
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1743
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1714
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1462
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      61
      1458
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe