Tornion ravintolat?

G.RAMSEY

Voiko olla ihan totta, että Torniosta ei vielä vuonna 2015 löydy tasokasta ravintolaa? Ihan hävettää käyttää muilta paikkakunnilta kyläilemään tulleita ystäviä syömässä täällä! Toisaalta ymmärrän, että harva aidosti ravintola-alalla lahjakas ei jää pohjoiseen, vaan suuntaa vehreämmille maille etelään/ulkomaille.

Matkustamme perheeni kanssa paljon, syömme usein ulkona, niin kotimaassa, kuin ulkomaillakin, olen siis tottunut monenlaiseen palveluun ja ruoan laatuun.

Parasta ruokaa saa mahdollisesti ravintola Kerhosta, mutta tilat ja muut asiakkaat saavat vierastamaan paikkaa..

Ravintola Aino ei vakuuttanut ruoallaan, Umpitunnelin laatu huononee vain vuosi vuodelta ja se uusi ravintola Ofeliakin oli yksi suuri vitsi, paikka oli saanut hyvät arvostelut osakseen, joten päätimme ystävieni kanssa käydä siellä syömässä.. Ei tarvi mennä toiste! Jos arvostelut antavat sukulaiset/kaverit, kuinka luotettavana kritiikkinä sitä voidaan pitää? Sama ammattitaidoton henkilökunta näyttää pyörivän kaikissa Tornion ravintoloissa!!

Kiinalainen on selkeästi paikkakunnan suosituin ravintola, mutta onhan sekin jo aikansa elänyt, orientaalisen ruoan ei nykyaikana tulisi olla niin suuri ihme, etenkään, kun sama lista on tuntunut olevan paikassa jo ainakin 30 vuotta?

En pitäisi Kemiäkään kyllä minään kulinaarisena Mekkana, mutta valitsen silti mielummin Puistopaviljongin, kuin Tornion keskinkertaiset ravintolat.

61

4677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfgsdfsd

No voi kyynel. Toivottavasti sinun ja vieraidesi saamat traumat eivät ole ylitsepääsemättömän suuria. Olen koko Tornion ja ravintoloidensa puolesta suunnattoman pahoillani teille aiheutuneesta syvästä ja lohduttomasta mielipahasta. Pikaista paranemista.

• decel

Kun hakee kaupasta hk sinistä ja käy krillaamassa makkarat rillissä saa halvalla ruokaisaa ruokaa.Olutta siihen päälle vielä niin avot.

• G.RAMSEY

No näinhän se täytyy varmaan jatkossa tehdä! Onhan se surullista, että kotona saa parempaa ja laadukkaampaa ruokaa! Kurjat kuppilat Tornioon!

• Maistui

Aika paljon olen käynyt eri puolilla maailmaa syömässä ravintoloissa. Joskus myös ns. paremmissa paikoissa. Harvoi tulee Torniossa käytyä missään, mutta kävin kuitenkin viime perjantaina Ofeliassa ja söin pippuripihvin mediumina, alkuruoaksi etanoita. Etanat oli ihan ok, mutta pippuripihvistä täytyy kyllä sanoa että se oli kyllä parasta mitä olen saanut mistään moniin vuosiin. Liha oli mureaa, paistaminen oli onnistunut täydellisesti ja kastike oli sopivan pippurinen peittämättä kuitenkaan lihan makua. Lisäkekasvikset oli juuri sopivan 'al dente' kypsät. Ei minulla mitään moittimista ollut palvelustakaan. PS. en tunne omistajia tai henkilökuntaa.

• seitinohutta

Sama homma, viime perjantaina söimme pippuripihvit Ofeliassa(raakana) ja nappi suoritus! Olin lomalla Torniossa ja kolme kertaa kävin listaa tutkimassa ja venkoilemassa ennen kuin päätin jäädä syömään ja hyvä että jäin. Mikä arvelutti niin listan "vanhoillisuus" eli annokset ei ole tätä päivää, kaikille kaikkea, perseestä perämoottoriin ja sesongin raaka-aineiden/annoksien puuttuminen. Lyhyt ja helposti muunneltava lista aina parempi! Itse ruokalistan ulkoasu: mustissa muovikansioissa, tympeällä kirjaisinasulla ja vielä kerran lista muovin sisään..haloo, mielikuvitusta ja esteettisyyttä kiitos! Viinilista surkea, pthyi. Palvelu, no jaa, ihan suht ystävällistä miten nyt pohjolainen luonne antaa periksi asiakaspalvelulle mutta itse myyntityö puuttui täysin, otettiin vaan tilauksia, tehtiin vähin mitä pyydetään. Suosittelu ja aktiivinen kontakti asiakkaaseen on osa ammattimaistapalvelua, se jäi puuttumaan. Pisteet nuorelle kokille joka toi annokset pöytään, reipasta meininkiä!

Edelleenkin kaipaisin Tornioon erilaista ravintolaa, persoonallista ruokalistaa kompaten hyvällä juomavalikoimalla. Nyt kaikki ravintelit toistaavat vain toisiaan. Mitään ei uskalleta tehdä. Ja esim. Ofelian sisustus, en tykännyt, ihme sekasotku(kaksi televisiota pienessä tilassa, kenelle? kuka tulee ruokaravintolaan katsomaan telkkaa?) mutta niin se on muissakin tai ei voi edes puhua sisustamisesta esim. umppari tai parkhotellin ravintola.

Ja aloittajalle, jos kerhoa pidät Tornion ruokakulttuurin kehtona niin kyllä se aika paljon kertoo sinun kulinaarisesta tasosta. Mahdollisesti sinun kannattaisi käydä siellä.

• puutsit

puutsit
        Minun mielestä Torniossa on ihan hyvää ruokaa ravintoloissa. Katsokaa noita nälkää näkeviä joilla ei ole edes puhdasta vettä saatavilla. Ihminen elää ilman ruokaa noin kaksi viikkoa ja ilman vettä 2-4 päivää miettikää siitä kun "kehutte" ravintoloita. Olen käynyt tornion kaikissa ravintoloissa ja jokaisesta löytyi mieleistäni syötävää.
        "Miettikää pahanilman linnut mitä sanotte ja kirjoitatte."
        Kateus on katsojan silmässä.
        Parempi syödä kotosalla niin on parempi mieli.

• Gjjgkhgjkl

Ofelia on maailman paras ravintola. Ps. En tunne omistajaa, henkilökuntaa,asiakkaita ja ohikäveliöitä

• Saisselaari
        puutsit kirjoitti:

puutsit
        Minun mielestä Torniossa on ihan hyvää ruokaa ravintoloissa. Katsokaa noita nälkää näkeviä joilla ei ole edes puhdasta vettä saatavilla. Ihminen elää ilman ruokaa noin kaksi viikkoa ja ilman vettä 2-4 päivää miettikää siitä kun "kehutte" ravintoloita. Olen käynyt tornion kaikissa ravintoloissa ja jokaisesta löytyi mieleistäni syötävää.
        "Miettikää pahanilman linnut mitä sanotte ja kirjoitatte."
        Kateus on katsojan silmässä.
        Parempi syödä kotosalla niin on parempi mieli.

Niin ehdottomasti kolmannen maailman hätä pitää tähän saada ympättyä ja kohta 2300 salon työtöntä diplomi-insinööriä. Ei oo ruokaa eikä vettä, tai jos on niin ei oo rahaa. Eli olenpa tosi tyytyväinen, että Torniossa on ylipäätään ravintoloita mutta koko muun maailman hädän takia en suinkaan kerro mielipidettäni vaan syön vaikka paskaa tikusta jos sitä tarjoillaan. No sitä saakin kukkolankoskelta vartaassa, vuoden vanhaa ja pakastettuna.

• Anonyymi
        seitinohutta kirjoitti:

Sama homma, viime perjantaina söimme pippuripihvit Ofeliassa(raakana) ja nappi suoritus! Olin lomalla Torniossa ja kolme kertaa kävin listaa tutkimassa ja venkoilemassa ennen kuin päätin jäädä syömään ja hyvä että jäin. Mikä arvelutti niin listan "vanhoillisuus" eli annokset ei ole tätä päivää, kaikille kaikkea, perseestä perämoottoriin ja sesongin raaka-aineiden/annoksien puuttuminen. Lyhyt ja helposti muunneltava lista aina parempi! Itse ruokalistan ulkoasu: mustissa muovikansioissa, tympeällä kirjaisinasulla ja vielä kerran lista muovin sisään..haloo, mielikuvitusta ja esteettisyyttä kiitos! Viinilista surkea, pthyi. Palvelu, no jaa, ihan suht ystävällistä miten nyt pohjolainen luonne antaa periksi asiakaspalvelulle mutta itse myyntityö puuttui täysin, otettiin vaan tilauksia, tehtiin vähin mitä pyydetään. Suosittelu ja aktiivinen kontakti asiakkaaseen on osa ammattimaistapalvelua, se jäi puuttumaan. Pisteet nuorelle kokille joka toi annokset pöytään, reipasta meininkiä!

Edelleenkin kaipaisin Tornioon erilaista ravintolaa, persoonallista ruokalistaa kompaten hyvällä juomavalikoimalla. Nyt kaikki ravintelit toistaavat vain toisiaan. Mitään ei uskalleta tehdä. Ja esim. Ofelian sisustus, en tykännyt, ihme sekasotku(kaksi televisiota pienessä tilassa, kenelle? kuka tulee ruokaravintolaan katsomaan telkkaa?) mutta niin se on muissakin tai ei voi edes puhua sisustamisesta esim. umppari tai parkhotellin ravintola.

Ja aloittajalle, jos kerhoa pidät Tornion ruokakulttuurin kehtona niin kyllä se aika paljon kertoo sinun kulinaarisesta tasosta. Mahdollisesti sinun kannattaisi käydä siellä.

Elekää hyvät ihimiset menkö tunkemaan kitusiinne raakaa lihhaa tai kallaa, siitä sairastuu!
        Trikiinit ja muut mönkiäiset kuolee vain kunnon kypsennyksellä.
        Johan se on kerrottu jo peruskoulussa köksän tunnilla.

• kuvaeivalehtele
      • asfgasfg

Miten tuo kuva liittyy Haaparantaan tai yleensä pohjoismaihin tai eurooppaan? Otettu jenkeissä Pizza Hut-ketjun autojonossa. Ääliö.

• jhgfdfs

Eipä ole tuo ravintolataso ainoa puute joka tästä jälkeenjääneestä kylästä löytyy ...

• pois

no ei!!! täälä ei olekko hulluja ja pihiä ukkoja ja harakan näkösiä akkoja,,,

• kullinarisia

Mielestäni paras mainos on se kun ne kokit polttaa tupakkaa köksän takana sentään ulkona ja ruoka on takuulla savustettua esim. Unpitunneli, Paskaparta päämaja,jne..

• Itse_miettinyt

Tätä Tornion ravintolaongelmaa.
      Olen jopa itse miettinyt sellaista pihvipuffetti ravintolaa mutta väestöpohja on vain liian pieni.
      Nuo abc hinnatkin tuntuvat olevan monille liian kalliita ja tasokkaassa paikassa pitäisi hinta olla väkisinkin huomattavasti korkeammat.

Lähtisin mielelläni kokeilemaan ravintolaa jos joku ottaisi riskin kontolleen, eli antaisi rahat homman alkuun laittamiselle ilman takuita.

• Hyhyu

Hullu pitää olla!
        Joka antaisi rahat sellaseen.
        Joka menee nurin 95% varmuudella.

• Hjjikkki

Sulla täytyy olla luottohäiriöitä?

• Anonyymi

Hyville ravintoloille ja erilaisille vaihtoehdoille tai jopa samanlaisille mitä täällä jo on, jos tekee aivan selkeästi paremmin kuin olemassa olevat on tilausta. Mieluiten monipuolisuutta.

Kuka voi sanoa rehellisesti ettei Torniossa menestyisi jonkin muun tyylinen kuin Kebab, burger, pizza, aasialainen tai perus muka suomikotiruoka tyyppiset mitä osittain osa yrittää olla. Eihän täällä ole kukaan edes kokeillut muuta. Sen sijaan on nähty olemassa olevien kebab, aasialais yms pudotuspelejä, kun alueella on liikaa samanlaisia. En itse ainakaan kulje syömässä jokapäivä samantyylistä ruokaa ja kun sitäkin teen niin yleensä se on max 2 samantyylisen mutta kuitenkin hieman eroavan paikan vaihtelua. Ne loput 2-4 muuta samantyylistä jää käymättä kokonaan.

Miksi suurin osa olettaa automaattisesti, että kun tämänkokoisessa kaupungissa on jo 2-3 suht hyvin menestyvää tietyn tyylistä, minäkin menestyn laittamalla saman tyylisen ravintolan. Menestyy kyllä kuten totesin aiemmin, vain jos pystyy tekemään sen selvästi paremmin kuin muut ja osaa markkinoida itsensä asiakkaiden tietoisuuteen. Sekä omaa hyvän sijainnin. Harva siihen on pystynyt.

• kullinaari

tarttis saaha samat alv helpotukset kuin karvakäsien pizzeriat

• Neitokainen.x

Mikä on paras ruokapaikka? Minne kannattaisi ulkopaikkakuntalaisen mennä illalliselle viikonloppuna?

• meeppäsyöhmään

vinosilmien raflat 10

• "No voi kyynel. Toivottavasti sinun ja vieraidesi saamat traumat eivät ole ylitsepääsemättömän suuria. Olen koko Tornion ja ravintoloidensa puolesta suunnattoman pahoillani teille aiheutuneesta syvästä ja lohduttomasta mielipahasta. Pikaista paranemista."

Samaa ajattelin on tämä aloittaja olevinaan hienoa sakkia kavereineen! Perskeles Torniosta löytyy hienoja kapakoita siinä missä asiakkaitakin ! Moisten hienohelmojen kannattaa kokata kotonaan vaikkapa kuivaliha keittoa taikka kuoripäälliset potut ja kuppikastikkeet, ne ovat exoottista fiiniä Lapin herkku ruokaa !

Taisi ollakin provo koko aloitus!

Late Lapista.

• oikeaaruokaaon

Nesteellä on niin hyvä ruoka että kenelle se ei maistu sillä ei ole nälkä

• makuunimake

Juu se kelpaa kaikille kun niissä pöperöissä ei ole mitään makuja.

• Neitokainen.x

Kävin Ofeliassa, ihan ok..toivottavasti olutpanimoon tulee kunnon ravinteli!

• HalpaaKotiruokaa

Torniosta ei löydy, mutta siinä vieressähän on ikea. Syö siellä, niin kaikki muutkin näyttää tekevän.

• Anonyymi

Ikea on vähän. Useinkaan ei kaikkia luvattuja ruokia olekaan tarjolla silloinkun pitäisi ja lisukkeetkin vaihtuvat useasti, koska loppu. Voisi edes suoraan ulko-ovesta käydä toteamassa onko sitä sinäpäivänä tarjolla mitä Ikean päivän ruoka listassa tarjotaan.

Toki edullista, mutta pienet annokset ja suurin osa aterioista huonolaatuisia ja niitä maukkaampia mitä listalla on ei ole kuin harvoin tarjolla.

• Tjohoo

Aloittaja on täysin oikeassa. Torniossa on sellasia peruspaikkoja ja "ihan hyviä" paikkoja esim. lounaspaikoiksi. Jos haluaisi oikeasti lähteä syömään esim. juhlapäivinä, niin eipä oo mittään. Ruokaakin suurempi ongelma on palveluosaaminen, joka on tyyliin "ota siitä, oho" jne.

• Vihtorilli

Harmillista mutta näin on. Muuan vuosi sitten annoksesta löytyi ilmeisesti kokilta tippunut pieni koru. Tarjoilijan kommentti oli vain etto oho. Hyvä lounaspaikka löytyy Haaparannasta Minervasta ja Karungista Joannan lounaasta. Hyvää ruokaa on myös Butiken på landetissa Ruotsin Korpikylässä.

• Iskäjaäiskä

Meidän perhe herkuttelee Ofeliassa juhlapäivinä. Huonoa siellä on se, että pitää varata paikka hyvissä ajoin tai jonottaa. Ruoka, palvelu ja miljöö aivan erinomaista. Aivan huippua!

• pallujka

Tehkää pösilöt ite ruoka tai nälkiintykää.

• ruutinassakka

pussi kaljaa ja mikropitsoja ihan hyviä ko ottaa ensinä kunnon pohjat,mieki kerran kävin ofoeliassa niin en meinannu seuraavana päivänä muistaa söinkö vai join

• Ååpeeee

Putaan krouvissa ja biljardipubissa oli hyvät keitot krapulaisille. 80 -90luku rules!

• Jet

No minkälaista ravintolaa ja palvelua ja ruokaa kaipaat???

• Ollutainakin

Nesteellä hyvä lounas

• Grimaldi

Torniossa ukot vie perheensä syömään ABC:lle juhlapyhinä. Kiva on perheen maistella mitä isäukko on menneellä viikolla syönyt. Koosteet tarjotaan sitten juhlapyhiin. Jami jami......

• YkkösVinkki

Kannattais kokeilla Kukkolan KoskiCatering:iä. Ovat kuulemma hakemassa Michelin tähteä - ja jos saavat, niin hinnat pompaa kattoon. Nyt on vielä edullista tutustua tarjolla olevaan makujen maailmaan.

• Anonyymi

Kukkolan Koskicatering (se kasaanromahtamassa oleva puolimätö kahvilakioski) ja Michelin tähti...

LOL.

• Katsopa_naapuriin

Jos ruokaravintolaan, siispä Kukkolaforsen Haaparannalla tai Hulkoffgården Haaparannan Korpikylässä. Torniossa saa grilliruokia ja kiinalaista, ajanmukaista laatua nihkeästi, harmi. Koska kuppilat kuntoon?

• Anonyymi

kuppilat ei parannu eikä kehity ennen kuin pubi mafiooso ankerias lähtee alueelta

• Anonyymi

Onneksi ollaan vuodessa 2020 ja nyt löytyy tasokas ruokapaikka. Kannattaa käydä syömässä LINE THAI nimisessä ravintolassa. Jos se ruoka ei täytä hyvän, maukkaan ja laadukkaan ruoan kriteereitä niin silloin ihmisen odostus arvo ruosta on älyttömän korkealla tasolla, jonka pystyy tyydyttämään kenties vain tusina ravintoloita koko maailmassa. Kyseinen ravintola menee ainakin itselläni aivan kärkipäähän mitä aasialaistyyppisissä ravintoloissa olen syönyt.

Enemmänkin Tornio/Haaparanta alueen huonous on ruokapaikkojen yksipuolinen tarjonta kuin laatu. Burgeria, pizaaa, aasialaista, kebabia. Näissä kategorioissa on kyllä tämän kokoiselle alueelle todella paljon tarjontaa ja sitten on muutama erilainen, jotka tosin taas keskenään ovat enemmän tai vähemmän saman tyylisiä ja osa hintalaatusuhteeltaan ylihintaisia mielestäni.

• Anonyymi

Todella vahva suositus kaikille. Parempaa aasialaista ja shusia saa hakea Pohjoisen Suomen ja Ruotsin Lapin alueelta. Hyviä muitakin, mutta eipä ole vielä parempaa tullut vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todella vahva suositus kaikille. Parempaa aasialaista ja shusia saa hakea Pohjoisen Suomen ja Ruotsin Lapin alueelta. Hyviä muitakin, mutta eipä ole vielä parempaa tullut vastaan.

Shusia?
        Tarkoitat varmaankin Sushia?

Äsken olikin juttua kuinka lapamadot ja muut kaloissa ja eläimissä elävät loiset ovat taas läytäneet tiensä ihmisiin.
        Tutkijat olivat yhtä mieltä siitä että liittyy vahvasti kypsentämättömiin ruokiin, kuten Sushiin.

• Anonyymi

Mikä tuon Line Thai:n hintataso on? Se kertoo jotain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tuon Line Thai:n hintataso on? Se kertoo jotain.

Hinta laatusuhde on kohdillaan. Käy ite kokemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Shusia?
        Tarkoitat varmaankin Sushia?

Äsken olikin juttua kuinka lapamadot ja muut kaloissa ja eläimissä elävät loiset ovat taas läytäneet tiensä ihmisiin.
        Tutkijat olivat yhtä mieltä siitä että liittyy vahvasti kypsentämättömiin ruokiin, kuten Sushiin.

Kaikessahan on riskinsä, jos väärästä paikkaa tilaa valmiiksi saastunutta ja pilaantunutta tai jos ei osaa säilöä ja valmistaa ruokaa oikein.

Vuosikausiahan sitä kanaakin on syöty...

• Anonyymi

Mie kävin. Ja tasoa oli T. Maaritti 63

• Anonyymi

Joo ja suki suki oli hyvää.

• Anonyymi

Niin, Torniolaisten makuun pitää ruuan olla mautonta, jos mausteita niin se on pahaa

• Anonyymi

Sinne meni Tornion parasta pizzaa kun Mario lopetti.

• Anonyymi

Kuka Marjo?

• Anonyymi

Meerin rillilä in kunnpn hyvämakusta mättöherkkyä

• Anonyymi

Kaupunginhotellin Ainosta tullut työlounaspaikka päivisin. Hykerryttää, kun viikonloppuiltaisin sinne tullaan parhaat päällä syömään ja istumaan tuoleille, jossa on istuttu pitkin viikkoa järkyttävänkin pask... työhaalareilla, varsinkin istuttaessa loosien kangaspenkeille. Sama juttu tietty kaikissa ravintoloissa, jossa on ns.työlounasta tarjolla, mutta Kaupunginhotellin ravintolassa on ollu tietty gloria verrattuna muihin Tornion ruokapaikkoihin, vaan ei ole enää.

• Anonyymi

Siksi minulla onkin vain jotku havilliset verkkarit jalassa, ei paljoa vaseliini tahrat ja paskaiset penkit haittaa.

• Anonyymi

Minu mielistäni tällä hetkillä Torniossa parras paikka on Tornio Thai Restuarant kaiki tuvat on tuore ja siisti paikka henkilökunta on tosi ystävällinen voit mennä kokeilla

• Anonyymi

Se on kyllä ihme, luulisi että täälläkin yksi hyvä ravintola, jossa olisi siistit vessat ja ruokaa ei pilata kisasuolalla mahtuisi. Se kertoo paljon ravintolasta jos lista on pitkä kuin nälkävuosi ja joka ruoalle on vaihtoehtoina ranut ja ristikkopotut, shellin baariin lehtipihvin tasoa maksimissaan Tornion ravintolat.

• Anonyymi

😡😤😠🤬vitttprklstana

• Anonyymi

Omamoka aloittaja kun et käyny silloin Saigon Vietnamilaisravintolassa syömässä.

• Anonyymi

Edelleen vuonna 2024 tämä "Ramseyn" avauspostaus vuodelta 2015 on niin totta.

Tilanne ei ole muuttunut mihinkään.

• Anonyymi

Kohtuuhintaisia kotiruokalounaspaikkoja saisi olla enemmän kaupungilla. Mustaparta liian kallis ja hankalan kulkumatkan takana oleva Lapparin Pajakin nosti entisen edullisen lounaan hinnan kipurajan yli, kipuraja meikälle 12.50€. Kauppakadun Makia näkyy jo ikkunasta olevan tupaten täynnä lounasaikaan, sinne ei mahdu enää. Etnisissä ei viitsi kulkea montaa kertaa viikossa, hyvä jos kerran kuussa. Toranda liian kaukana. Hanpurilaispaikkoja tehhään näköjään kyllä lisää, Putaalle tulossa taas yksi, höh.

• Anonyymi

Vieläkös Karungissa on Keskuskahvila?
      Oli ainakin silloin, kun poikkesin, loistopaikka.
      Mutta siitä jo aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6354
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3302
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2616
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2228
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1798
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1736
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1530
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1422
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1388
    Aihe