Palstalaiset

Gallupisti

Milloin kuulitte käytettävän sanaa kurppa ja missä yhteydessä?

Gallupisti kuuli sanan kurppa 2010 ja käyttäjä oli muuramelainen mieshenkilö. Tarkoitti termillä ei-niin kedonkauneimpia lintuja.

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petolinnut

Kyllä se oli joskus 1980-luvun loppupuolella, vanhasta, vihaisenoloisesta, vittumaisesta huuhkaja nartusta, joka oli erittäin ahdasmielinen lasten leikkeihin ja heistä aiheutuviin ääniin. Perus ryppyinen, vanha ämmä joka vihasi lapsia.

Kaverin kanssa yhdessä tuumin päätettiin ahdistella huuhkaja vittuun kiusaamasta ja pelottelemasta viattomia leikkiviä lapsia piha-alueella. Kaveri ei sanoja säästellyt ja kyllä se kurppa sieltä tuli.

• Eimitäänuutta

Aina kai vanhoja ihmisiä niin miehiä kuin naisia on nimitelty vanhaksi kurpaksi.

• Ex__PUA

Vuosia sitten eräältä nuorelta naiselta, joka käytti sitä osuvasti vanhoista ämmistä joilla on paska asenne.

Palstan jos hän näkisi, hän ei tulisi katumaan keksimäänsä nimitystä. Täällä kurpparaivo riehuu laantumatta, puskasta puskaan, 24/7.

• Palstanainen

Määrittele kurpparaivo.

• aikuisten.oikeesti
        Palstanainen kirjoitti:

Määrittele kurpparaivo.

Ehkä se kurpparaivo on sitä mitä mä jaoin ihan syyttömille täällä keskiviikko iltana.

• Ex__PUA
        aikuisten.oikeesti kirjoitti:

Ehkä se kurpparaivo on sitä mitä mä jaoin ihan syyttömille täällä keskiviikko iltana.

Oho, itsekritiikkiin pystyvä palstanainen.

Toisaalta, olen jostain syystä pitänyt sinua määrätyllä tavalla jopa jokseenkin sympaattisena, ja avoimena tapauksena, etten ole viitsinyt sinua "kyydittää". Ellet sitten ole ihan väkisin tullut sitä vaatimaan.

• Ex__PU
        Palstanainen kirjoitti:

Määrittele kurpparaivo.

Täältä löytyy aika hyviä määritelmiä, ja käytännön esimerkkejä: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13685180

Nyt kun olen löytänyt tälle ilmiölle nimen, alkoi nopeasti löytyä määritelmiä asialle. Eli se on ollut sellainen minkä kaikki ovat nähneet, tienneet ja monet kokeneet, mutta sitä ei olla osattu vain nimetä.

Varsinainen kanonisointi on kuitenkin vielä kesken.

Mutta uskon että linkistä on erinomainen apu.

Yleensähän se on tuollainen vähäsen DarkFear-tyylinen purkaus, joka kajahtaa paskahousutädin näppäimistöltä, kun joku tietty "trigger" napsahtaa. Näin on sitten erinäisiä laukasijoita joita on.

Passiivis-aggressiivisuus on yleensä sellainen vakavan raivon merkki, joskus sitten tulee spontaaneja purkauksia.

Hmmm, tästä voisi avata oikein oman aiheensa myöhemmin.

• aikuisten.oikeesti
        Ex__PUA kirjoitti:

Oho, itsekritiikkiin pystyvä palstanainen.

Toisaalta, olen jostain syystä pitänyt sinua määrätyllä tavalla jopa jokseenkin sympaattisena, ja avoimena tapauksena, etten ole viitsinyt sinua "kyydittää". Ellet sitten ole ihan väkisin tullut sitä vaatimaan.

Mulla on sama oikeus kommentoida sun puheisiin kuin muillakin,
        vaikka sä sit nimittelisit vaikka miksi!
        Sovitaanko sit et mä olen KURPPA, jos niin haluat!
        ( Kurppa on oikeastaan arkisen hyvännäköinen lintu!)
        Samaan kauppaan kuuluu sit; et sä olet KÄKI!
        Kukut siellä täällä ja munias on ain vartioimattomassa pesäs!
        Kaikella ns."rakkaudella", mikä nyt sun tapauksessas ei tarkoita yhtään mitään.

• aikuisten.oikeesti

Olin keskiviikona "nyyttikesti" bileissä ystävieni luona, syötiin..juteltiin ja kuunneltiin musaa. Eiks yks näistä "ukkomiehistä" ottanut puheeks sinkut,
      joita tässäkin kaveripiiris on ennemmän mitä pareja tällä hetkellä.

Tietenkin se yks äijistä, joka metsästää jokaista vapaana liikkuvaa hametta;
      tarttui aiheeseen. Ja ihan julkisesti alkoi kosiskeleen huomiota multa.
      Väistelin ja kiertelin ahdistelua niin kauniisti ja hyvin kuin osasin.
      Lopulta "kanin" hermot petti ja siirtyi nimitteleen...
      sieltä se heitti myös sen KURPAN mulle.
      Saisin olla kiitollinen kun edes joku huolis munkin; jo KURPPA ikäisen ikäneidon...
      joks mä taatusti tulen jäämään!
      Mikä mä luulen olevani kun minuun ei saa kunnolla edes koskea.
      Siin vaiheessa mä lähdin kotiin, koska kukaan ei tullut väliin siihen sanaharkkaan!

On mulla siinä ystäviä! Mä en ymmärrä moista hyökkäystä!

• Vanhuksetonkivoja

Oletko 70v ikäneito?

• Qqqqqnfgköggvf

Yksi tappelu kerrallaan, ja vain asianosaisten kesken.

• aikuisten.oikeesti
        Vanhuksetonkivoja kirjoitti:

Oletko 70v ikäneito?

Kurja tuottaa sulle pettymys.
        Mun ikäni on noin 38,571 % mainitsemastasi 70 vuodesta.
        Palataanko asiaan 43 vuoden kuluttua...jos ollaan sinkkuja vielä?

Qqqqqnfgköggvf
        Mä en sortunut tappeluun, enkä suurempiin herjoihin siellä..poistuin.
        Olis pitänyt vaan antaa palaa siellä, eikä niellä. Ylös se tuli kumminkin.
        Olin kuitenkin niin pahalla päällä... ett ilkeilin syyttömille myöhemmin.

• Vai.AikuistenOikeesti
        aikuisten.oikeesti kirjoitti:

Kurja tuottaa sulle pettymys.
        Mun ikäni on noin 38,571 % mainitsemastasi 70 vuodesta.
        Palataanko asiaan 43 vuoden kuluttua...jos ollaan sinkkuja vielä?

Qqqqqnfgköggvf
        Mä en sortunut tappeluun, enkä suurempiin herjoihin siellä..poistuin.
        Olis pitänyt vaan antaa palaa siellä, eikä niellä. Ylös se tuli kumminkin.
        Olin kuitenkin niin pahalla päällä... ett ilkeilin syyttömille myöhemmin.

Oletko eläkkeellä mielenterveyssyistä? Vaikutat sekopäältä.

• aikuisten.oikeesti
        Vai.AikuistenOikeesti kirjoitti:

Oletko eläkkeellä mielenterveyssyistä? Vaikutat sekopäältä.

En ole eläkkeellä. Mielenterveys oli kyllä vähällä kadota...toivottavasti ei vaurioitunut siinä myrskyssä jonka koin masennuksen myötä.
        Menetetty rakkaus haavoittaa joskus syvältä sisintä, mulle kävi niin.
        Parantuminen kestää kauemmin mitä flunssasta!
        Sekopää voin olla, mutt se ei enää johdu ainakaan pelkästä petoksesta jonka koin. Olen töissä sairaalassa ja jossa kyllä mielenterveysongelmat huomattaisiin team-työskentelyssä kohtuullisen pian.
        (tosin eivät tiedä mun kirjoittelevan täällä, mikä tietenkin voi vaikuttaa asiaan...)
        Ymmärrä miten haluat. =))

• Nnnaiiinennn

Kuulin sanan kurppa ekaa kertaa palstalla! Haahahaha mikä kurppa oon ku oon yli 25 hahaaahah

• Sitäpäsekurpittelu

Palstalla.

Sanan käyttö kertoo kurppaikäisestä ätmistä sen, että vanheneminen alkaa näkyä samanikäisissä muissa ihmisissä, mutta itsellä on se taikapeili, joka näyttää vaan kunnollista miestä. Alkaa se orastava aavistus että ei olla itsekään enää nuoria - ja sitten ahdistaa, kun puuttuu seksi ja seurustelu ja elämänilokin.

• tosirandom

Kurppa, jostain ihmeen syystä tuo jördikseen (iki-oma pikku&isoaivojen lemppari)
      jotain karvanoppien kuvia.

Toivottavasti olen ainoa or we are all fucked up btw

• intj87

Kyllä minä ainakin miellin kurpat ennen tätä palstaa yksinomaan linnuiksi. Vanhoista naisista olin kuullut käytettävän sanaa harppu.

• Joskus lapsena jo. En muista missä yhteydessä ja kuka sanoi, muistan vaan että naista sillä tarkoitettiin silloinkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5199
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      76
      4696
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2464
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1860
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1429
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe