Oletko sinä joutunut törmäämään kurparaivoon?

Ex__PUA

Keksin termin kurpparaivo, kuvaaman kurppien raivoamista, mikä alkaa milloin mistäkin ärsykkeestä. Useimmiten syynä on puute, mikä johtuu hypergamiasta ja laskeneesta MA:sta. Myös keskustelujen häviäminen johta tähän.

Yleisiä ilmenemismuotoja on paskahousutätimäinen puskista ampuminen, passiivis-aggressiivisuus, nettistalkkaus, ja sitten myös vähän railakkaampi raivoaminen. Tai jopa täyteen narsistiseen raivoon kiihtyminen.

Kuten tiedämme, on kaikki palstatotuudet löydettävissä myös palstan ulkopuolelta, niin on tämäkin.

Sain idean kysyä tätä, kun luin hyvän ystäväni, joka vain ja ainostaan panee, eikun "rakastelee" itseään nuorempia naisia BEM:in aka. RAM:in (tulee hänen panopakustaan) viime öisestä stoorista (lue: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13684410#comment-79833339) jossa hänen exänsä, myös kurppa, oli mennyt tuohon kurpparaivon viimeiselle asteelle.

Kerro, oletko sinä törmännyt kurpparaivoon elävässä elämässäsi?

HUOM: Kurppien täytyisi ikänsä puolesta hieman rajoittaa raivoamista, sillä verenpainetauti ei tykkää siitä hyvää, ja lämpimiä aaltoja kun saa jo ilman ylimääräistä riehumistakin. Sen sijaan vanhat keinot hysterian hoitoon, on suositeltuja. Näet kurpparaivo useimmiten johtuu hypergamisesta puutetilasta.

86

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex__PUA

Eräs mikä on jäänyt mieleeni pitkäksi aikaa, on se kun olin syömässä, ja tiirasin aivan uskomattoman hyvää nuoren tarjoilijattaren persettä.

Se oli niin täydellisyyttä hipova, että katsoin sitä koko matkan.

Vastapäätä istunut kurppa tuijotti minua tyrmistyneenä.

En osaa kuvailla sitä ilmettä, mutta hyvä etten revennyt.

- Eräs kurpparaivon varma sytyttäjä on nuoret ja MA:nsa huipulla olevat naiset. Ja koska kurpat eivät voi estää nuoria naisia, he yrittävät kontrolloida miehiä.

Good luck with. :D

• Ex__PUA

that.

• Ex__PUA

-this

• MaPamRam

Jos kurpan raivoamiseen siis auttaa seksi ( se johtuu osittain siitä), miksi ystäväsi "Ram" ei sitten auta vaimoaan? Kyllä tosimies pystyy hommat hoitamaan, vaikka eukko sylettäisi.
      Ystäsväsi siis ei halua autaa vaimoaan vaan käy mieluummin vieraissa. Miksi he ovat sitten naimisissa? Taloudellisista syistäkö?
      Miten vanhoja nämä naiset ovat joita tämä tyyppi paneskelee pakussaan? Ettei vain olisi jotain teinejä?

• Ex__PUA

Sillä on standardit.

Ja sen muija on se joka lähti, ja nyt ilmeisesti päätös kismittää.

RAM:in mukaan hän vetelee, kuten minäkin, siinä itseään 10 vuotta nuorempia naisia.

• hyrrhyrrr

Kismittääkö rouvaa ihan oikeasti? Ja kun te miehet tietäisitte kuinka naurettavan säälittäviä te olette kun kehuskelette valloituksillanne! Kukaan ei usko. Sellainen mies joka pitää suunsa supussa ja esiintyy vaatimattomammin on todellinen naistenmies ja vetää naisia puoleensa.
        Ja missä helvetin pakussa?! Viekö ystäväsi kauniita nuoria tyttöjä johonkin helvetin pakuun? Ovat tytöt varmaan ihastuneita. Voi helvetti!

• herehere
        hyrrhyrrr kirjoitti:

Kismittääkö rouvaa ihan oikeasti? Ja kun te miehet tietäisitte kuinka naurettavan säälittäviä te olette kun kehuskelette valloituksillanne! Kukaan ei usko. Sellainen mies joka pitää suunsa supussa ja esiintyy vaatimattomammin on todellinen naistenmies ja vetää naisia puoleensa.
        Ja missä helvetin pakussa?! Viekö ystäväsi kauniita nuoria tyttöjä johonkin helvetin pakuun? Ovat tytöt varmaan ihastuneita. Voi helvetti!

10 tälle

• En varsinaisesti. Ikäkriiseihin kyllä joskus olen törmännyt mm. työkavereiden vaihdevuosi oireiden ja muiden ikään liittyvien potutusten mylläkkään. Itselläkin on ollut kolmenkympin minimuotoinen kriisi. Vanheneminen ei ole koskaan mua rassannut tai harmittanut, eikä mikään ulkomuodon muutos. Ei kukaan ole ikuisesti nuori ja sen kuuluukin näkyä ja tuntua. :)

Mulle on ihan ok, vaikkei minua katsella kadulla ihaillen tai perääni kuolata ja puntissani roiku liutaa miehiä. En ole koskaan kaivannut sellaista muutenkaan edes nuorena ja nätimpänä. Joten erittäin hyvä, jos ikääntyminen vielä vähentää sellaista ilmiötä. :)

Mikä on joskus harmittanut, niin se etten nuorempana tajunnut katsella maailmaa. En tiedä olisinko kyennytkään jatkuvasti sairaana mihinkään menemään, mutta kunhan spekuloin ajatuksella olisinpa kiertänyt maailmaa. Nyt on kauhea hinku päästä ihmettelemään muuta maailmaa. Suomi ei enää tunnu riittävän tähän nälkään. :)

Olenkin luvannut itselleni, että kun lapset on tarpeeksi isoja tai aikuisia ja jos suinkin olen kunnossa että kykenen matkustamaan, niin matkustan. Toki perheenkin kanssa voi ja varmasti myös tulee matkusteltua jahka lapsila on ikää riittävästi tajutakseen siitä matkailusta ja kohteesta jotain.

• Ex__PUA

Kuulostat kieltämättä vähän liian tasapainoiselta henkilöltä ajautumaan kurpparaivoon.

Siihen otollisimpia ovat hormoniensa ja tunteidensa ajamat, loogisuutta täysin turhana pitävät vanhat rouvat. Jotka nuorempina on otettu osaksi jännämiesten ja ytmien paineenpoistotalkoita, ja nyt sitte ei millään mene kaaliin kun seurana on vain parikymmentä kissaa ja palsta.

Ja mitä tulee matkusteluun, niin sitä on tullut koettua. Lähinnä sillä tuloksella, että vaikka on ihastuttavia paikkoja, niin silti vain olen käynyt toteamassa, ettei se nyt niin kummoista lopultakaan ole muualla. Itse en asuisi muualla, vaikka jossain paikoissa voisi vielä käydä, ja joissain vieraila uudestaan.

(Esim. Omalla autolla toteutettu elämys- ja seikkailumatka Venäjällä ja itä-blokissa riittää kertaluontoisena kokemusena :D)

• Ainiin ja kun itsekin ikäisenäni jo täytän tämän. ns. kurppaiän, niin todettakoon ettei tällaista raivoamista ole havaittu meillä. Liekö sitten syynä, etten pidä raivoamisesta, riitelystä ylipäänsä tai nuorempi mies saa pysymään hymyn korvissa. ;)

Pakko kuitenkin sanoa, ettei pikkulasten vanhempina seksi ole todellakaan aina päällimmäisenä mielessä. On ihan onnellinen kun yö saapuu ja saa painaa päänsä tyynyyn, toivotella rakkailleen hyvät yöt ja nukkua.

• Ex__PUA kirjoitti:

Kuulostat kieltämättä vähän liian tasapainoiselta henkilöltä ajautumaan kurpparaivoon.

Siihen otollisimpia ovat hormoniensa ja tunteidensa ajamat, loogisuutta täysin turhana pitävät vanhat rouvat. Jotka nuorempina on otettu osaksi jännämiesten ja ytmien paineenpoistotalkoita, ja nyt sitte ei millään mene kaaliin kun seurana on vain parikymmentä kissaa ja palsta.

Ja mitä tulee matkusteluun, niin sitä on tullut koettua. Lähinnä sillä tuloksella, että vaikka on ihastuttavia paikkoja, niin silti vain olen käynyt toteamassa, ettei se nyt niin kummoista lopultakaan ole muualla. Itse en asuisi muualla, vaikka jossain paikoissa voisi vielä käydä, ja joissain vieraila uudestaan.

(Esim. Omalla autolla toteutettu elämys- ja seikkailumatka Venäjällä ja itä-blokissa riittää kertaluontoisena kokemusena :D)

Kuulostaa pelottavalta tämä skenaario vanhasta rouvasta ja parikymmentä kissaa. Hormoonimyrskyihin on saatavilla hormoonihoitoja. Niitä sitten jos alkaa mopo karkailemaan käsistä, vaikka tuossa vaihdevuosien iskiessä.

Rehellisyyden nimissä, en kyllä aina ole itsekään ihan tyyni ja rauhallinen. Kyllä joskus pinna katkeaa ja raivostuu oikein kunnolla (sisäistä riehumista). Mutta se ei liity mitenkään miehiin tai mieheen. Lähinnä omaan raakilemaisuusteen ja kehittymättömyyteen uhmaikäisen lapsen äitinä. Mulla on paljon oppimista vielä. Huh.

Mahtaako Venäjälle kohta uskaltaa mennäkään? ;)

• Mies3210
        Jassuka kirjoitti:

Ainiin ja kun itsekin ikäisenäni jo täytän tämän. ns. kurppaiän, niin todettakoon ettei tällaista raivoamista ole havaittu meillä. Liekö sitten syynä, etten pidä raivoamisesta, riitelystä ylipäänsä tai nuorempi mies saa pysymään hymyn korvissa. ;)

Pakko kuitenkin sanoa, ettei pikkulasten vanhempina seksi ole todellakaan aina päällimmäisenä mielessä. On ihan onnellinen kun yö saapuu ja saa painaa päänsä tyynyyn, toivotella rakkailleen hyvät yöt ja nukkua.

Kurppuus on nykyisin tällä palstalla väärinymmärretty koskemaan jopa pelkästään ikää. Ei Jennifer Lopez luultavasti ole kurppa, koska on edelleen panopyramidin huipulla, eikä todennäköisesti katkeroitunut. Eikä ole kyse edes pelkästä pantavuudesta, joskin korkea-arvoinen pillu ehkäissee katkeroitumista.
        Kurppuus on siis kuivahtanutta katkeruutta miehiä kohtaan. Siihen voi joskus sortua nuorikin, eivätkä toisaalta läheskään kaikki vanhemmat naiset ole kurppia.

• Ex___PUA
        Jassuka kirjoitti:

Kuulostaa pelottavalta tämä skenaario vanhasta rouvasta ja parikymmentä kissaa. Hormoonimyrskyihin on saatavilla hormoonihoitoja. Niitä sitten jos alkaa mopo karkailemaan käsistä, vaikka tuossa vaihdevuosien iskiessä.

Rehellisyyden nimissä, en kyllä aina ole itsekään ihan tyyni ja rauhallinen. Kyllä joskus pinna katkeaa ja raivostuu oikein kunnolla (sisäistä riehumista). Mutta se ei liity mitenkään miehiin tai mieheen. Lähinnä omaan raakilemaisuusteen ja kehittymättömyyteen uhmaikäisen lapsen äitinä. Mulla on paljon oppimista vielä. Huh.

Mahtaako Venäjälle kohta uskaltaa mennäkään? ;)

No itse asiassa, minun vakkarini, joka on vaatemyyjä (ollut niin miesten kuin naistenkin merkkiketjuissa), kertoi että pahimpia naisia ovat ne hormonimyrskyissään olevat mammat jotka sinne tulevat.

Eräs oli loukkaantunut jo kun sitä oli pyydetty odottamaan. Jonossa. :D (Tosin vakkarilla on vähäsen sellainen vihainen perusilme itselläänkin naamalla, mikä on minusta vain jotenkin söpö ja hauska, mutta kaippa se hormonaaliselle mamalle oli sitten sydänjuuriin osuva, varman loukkauksen takaaja).

Tiedän tosin erään nuoremman naisen, joka vähäsen menee tuohon sarjaan. Se suli tosin täysn kun aloin muistuttamaa siitä, miten se pitää ruokkia säännölllisesti. Oli niin naama näkkärillä kun lässytin sen sille. :D (Naiset unohtavat syödä, ja sitten alkaa helvetillinen riehuminen kun ei tajuta että verensokeri on matalalla).

Vaan susta en tiedä.

Vaikutat aika tuollaiselta sanotaanko, tasapainoiselta ja loogiseltakin naiselta, että et edusta tätä kohderyhmää.

Totta kai jokainen suuttuu, ja se on ihan luonnollinen reaktio, mutta se on vielä täysin eri asia kuin että olisi alempien vaistojensa vietävänä.

Venäjälle uskaltaa mennä, mutta en suosittele tuollaista omalla kyydill mnemistä. Näin jälkeenpäin tajuaa, että siinä oli paljon tuuria mukana. Esim. liikenne on mitä on. Kukaan ei osaa oikein englantia. Kaikki kyrillisillä kirjaimilla. Tiet hirveässä kunnossa. Tullissa 6 tunnin odotus. Do I need to say more? :D

Itse vedin karsean suojakännin kun sieltä tulimme, ja muistan kun tullissa ollu nais-sotilas hymyili minun ojennellessani hänelle toinen silmä kiinni-kännissä tärkeitä papereita repsikan paikalta. Oi niitä aikoja. :D

• Ex__pUA
        Mies3210 kirjoitti:

Kurppuus on nykyisin tällä palstalla väärinymmärretty koskemaan jopa pelkästään ikää. Ei Jennifer Lopez luultavasti ole kurppa, koska on edelleen panopyramidin huipulla, eikä todennäköisesti katkeroitunut. Eikä ole kyse edes pelkästä pantavuudesta, joskin korkea-arvoinen pillu ehkäissee katkeroitumista.
        Kurppuus on siis kuivahtanutta katkeruutta miehiä kohtaan. Siihen voi joskus sortua nuorikin, eivätkä toisaalta läheskään kaikki vanhemmat naiset ole kurppia.

"Kurppuus on siis kuivahtanutta katkeruutta miehiä kohtaan. Siihen voi joskus sortua nuorikin, eivätkä toisaalta läheskään kaikki vanhemmat naiset ole kurppia."

Tässä lienee perää.

Onhan niitä nuoria naisia, jotka ovat tätiytyneet jo siinä parikymppisenä. Ja asenne on sen mukainen.

Toinen ääripää on sitten tämä alkoholi- ja itsetunto-ongelmainen jännäjennä, jolla on pohjimmiltaan sama mentaliteetti.

Vaan se onkin sitten palstatotuuskysymys, että onko kurppa mielentila, vaiko vain fyysinen tila?

• Mies3210 kirjoitti:

Ok. Kiitos valaisusta, olen siis itsekin vähän väärin ymmärtänyt termin. Kyllä varmasti eletyllä elämällä ja sisäisellä olotilalla on sormensa pelissä kaikessa onnellisuudessa ja katkeroitumisessa. Ehkä surullisinta mitä näkee miehiltä ja naisilta on se, että leimataan koko toinen sukupuoli huonoksi sen perusteella, että omalle kohdalle on osunut tai itse imenyt niitä huonoja tuttavuuksia puoleensa. Sitten pettyneenä ja katkerana alkaa olettaa, että tottakai kaikki miehet tai naiset on yhtä kamalia ja pirullisia jne.

Surullista se on siksi, että moni lakkaa kokonaan uskomasta parempiin ihmisiin ja suhteisiin, vain koska on saanut kokea lannistavia ihmissuhteita. Koskaan niitä hyviä kokematta. Toivon kipinä paremmasta sammuu ja se on vierestä katsojanakin asia joka harmittaa.

• Mies3210
        Ex__pUA kirjoitti:

"Kurppuus on siis kuivahtanutta katkeruutta miehiä kohtaan. Siihen voi joskus sortua nuorikin, eivätkä toisaalta läheskään kaikki vanhemmat naiset ole kurppia."

Tässä lienee perää.

Onhan niitä nuoria naisia, jotka ovat tätiytyneet jo siinä parikymppisenä. Ja asenne on sen mukainen.

Toinen ääripää on sitten tämä alkoholi- ja itsetunto-ongelmainen jännäjennä, jolla on pohjimmiltaan sama mentaliteetti.

Vaan se onkin sitten palstatotuuskysymys, että onko kurppa mielentila, vaiko vain fyysinen tila?

Mielentila, joka korreloi selvästi fyysisen tilan kanssa. Yksittäistä kurppaa ei siis voi varmuudella kadulla tunnistaa, mutta kurppaparven jo lähes varmasti voi.

• Ex__PUA
        Mies3210 kirjoitti:

Mielentila, joka korreloi selvästi fyysisen tilan kanssa. Yksittäistä kurppaa ei siis voi varmuudella kadulla tunnistaa, mutta kurppaparven jo lähes varmasti voi.

:D Kurppaparven! :D

• Ex__PUA

Ai niin, ennen kun tulin edes palstalle, niin eräs naispuolinen kaverini käytti tuota sanaa.

Ja se myös käytti sitä vanhoista naisista, joilla oli paska asenne.

• Jassuka kirjoitti:

Ok. Kiitos valaisusta, olen siis itsekin vähän väärin ymmärtänyt termin. Kyllä varmasti eletyllä elämällä ja sisäisellä olotilalla on sormensa pelissä kaikessa onnellisuudessa ja katkeroitumisessa. Ehkä surullisinta mitä näkee miehiltä ja naisilta on se, että leimataan koko toinen sukupuoli huonoksi sen perusteella, että omalle kohdalle on osunut tai itse imenyt niitä huonoja tuttavuuksia puoleensa. Sitten pettyneenä ja katkerana alkaa olettaa, että tottakai kaikki miehet tai naiset on yhtä kamalia ja pirullisia jne.

Surullista se on siksi, että moni lakkaa kokonaan uskomasta parempiin ihmisiin ja suhteisiin, vain koska on saanut kokea lannistavia ihmissuhteita. Koskaan niitä hyviä kokematta. Toivon kipinä paremmasta sammuu ja se on vierestä katsojanakin asia joka harmittaa.

Ai, että kun mä Fanitan Sua! ;)

Kyllä sun raaka-aineet ja mausteet on sitten mennyt niin hyvin kohdalleen, että lopputulos hipoo täydellisyyttä......kaikissa yksilöissä on omat "särmänsä", mutta joillekin nekin on juuri niitä mikä tekee siitä täydellisestä täydellistä.

Mukava huomata onnistuneita valintoja, sen kuvan on ainakin saanut, että miehesikin on ns. hyvä tyyppi, joten ei voi kuin toivottavaa teille onnea ja kaikkea hyvää.....pitäkää huolta toisistanne, olkaa avoimia, rehellisiä ja puhukaa, mutta näinhän te varmasti teettekin. =)

Sori, jos kehuin liikaa, mutta oli vaan "pakko" kehua, kun jokainen arvostaa ihmisissä jotain piirteitä ja sinussa on niitä piirteitä mitä itse arvostan, sekä sinun jutut ja mielipiteet ovat "fiksuja".

Toivottavasti olette puhunut myös tuosta matkustus kaipuustasi "rakentavasti", ettei tuo hinku pilaa tai tuo säröjä liiaksi suhteeseenne....ettei ala tuo asia tuomaan ongelmia suhteeseen tai ei näe enää mikä on oikeasti tärkeää ja mikä ei...

• Ex___PUA kirjoitti:

No itse asiassa, minun vakkarini, joka on vaatemyyjä (ollut niin miesten kuin naistenkin merkkiketjuissa), kertoi että pahimpia naisia ovat ne hormonimyrskyissään olevat mammat jotka sinne tulevat.

Eräs oli loukkaantunut jo kun sitä oli pyydetty odottamaan. Jonossa. :D (Tosin vakkarilla on vähäsen sellainen vihainen perusilme itselläänkin naamalla, mikä on minusta vain jotenkin söpö ja hauska, mutta kaippa se hormonaaliselle mamalle oli sitten sydänjuuriin osuva, varman loukkauksen takaaja).

Tiedän tosin erään nuoremman naisen, joka vähäsen menee tuohon sarjaan. Se suli tosin täysn kun aloin muistuttamaa siitä, miten se pitää ruokkia säännölllisesti. Oli niin naama näkkärillä kun lässytin sen sille. :D (Naiset unohtavat syödä, ja sitten alkaa helvetillinen riehuminen kun ei tajuta että verensokeri on matalalla).

Vaan susta en tiedä.

Vaikutat aika tuollaiselta sanotaanko, tasapainoiselta ja loogiseltakin naiselta, että et edusta tätä kohderyhmää.

Totta kai jokainen suuttuu, ja se on ihan luonnollinen reaktio, mutta se on vielä täysin eri asia kuin että olisi alempien vaistojensa vietävänä.

Venäjälle uskaltaa mennä, mutta en suosittele tuollaista omalla kyydill mnemistä. Näin jälkeenpäin tajuaa, että siinä oli paljon tuuria mukana. Esim. liikenne on mitä on. Kukaan ei osaa oikein englantia. Kaikki kyrillisillä kirjaimilla. Tiet hirveässä kunnossa. Tullissa 6 tunnin odotus. Do I need to say more? :D

Itse vedin karsean suojakännin kun sieltä tulimme, ja muistan kun tullissa ollu nais-sotilas hymyili minun ojennellessani hänelle toinen silmä kiinni-kännissä tärkeitä papereita repsikan paikalta. Oi niitä aikoja. :D

Heh, voin kuvitella yrmynaamaisen mamman kuohunnan kaikkine lieveoireineen. Hiki pinnassa, vaatteet kiristää ja olo on jokseenkin norsumainen.

Tätä olen usein vähän ihmetellytkin, että miten hövelisti jotkut pystyy meuhkaamaan tuiki tuntemattomille kun omaa nahkaa kuristaa ja monoa puristaa. Kyllähän sitä itselläkin on ollut ja on välillä ihan helkkarin vaikeeta ja kuuppa jumittaa, tulee jos jonkinmoista potutusta, mutta en ole kehdannut purkaa sitä vieraisiin ihmisiin.

Täysin syyttömiin ihmisiin.

Toi alhainen verensokeri tekee itsellekin tepposet. Syötyään on kuin uusi ihminen. Väsymys ja pitkään jatkunut stressaava olotila ja vointi tekee kans ärtyisäksi. Helposti murahtaa ihan turhista asioista, mutta meillä kotona tämä asia minusta tiedetään ja osataan suhtautua ymmärtäväisesti. Välillä varoitankin etukäteen, jos olotila on ärtyneen oloinen, että nyt olen vähän sillä päällä että saatan ränkätä. >:)

Mitä olen tuttavalta kuullut Venäjän bussimatkoista ja automatkoista, siellä voi joutua varttumaan kauankin kun auto tongitaan ylös alas perusteellisesti läpi. Joskus ei saanut Coca-Colaakaan viedä edes omina juomina maahan(?)

Ei kyllä tee mielikään lähteä automatkalle naapuriin, sen verran on tullut huonoa kuultua kaiken kaikkiaan.

• MGTOW kirjoitti:

Ai, että kun mä Fanitan Sua! ;)

Kyllä sun raaka-aineet ja mausteet on sitten mennyt niin hyvin kohdalleen, että lopputulos hipoo täydellisyyttä......kaikissa yksilöissä on omat "särmänsä", mutta joillekin nekin on juuri niitä mikä tekee siitä täydellisestä täydellistä.

Mukava huomata onnistuneita valintoja, sen kuvan on ainakin saanut, että miehesikin on ns. hyvä tyyppi, joten ei voi kuin toivottavaa teille onnea ja kaikkea hyvää.....pitäkää huolta toisistanne, olkaa avoimia, rehellisiä ja puhukaa, mutta näinhän te varmasti teettekin. =)

Sori, jos kehuin liikaa, mutta oli vaan "pakko" kehua, kun jokainen arvostaa ihmisissä jotain piirteitä ja sinussa on niitä piirteitä mitä itse arvostan, sekä sinun jutut ja mielipiteet ovat "fiksuja".

Toivottavasti olette puhunut myös tuosta matkustus kaipuustasi "rakentavasti", ettei tuo hinku pilaa tai tuo säröjä liiaksi suhteeseenne....ettei ala tuo asia tuomaan ongelmia suhteeseen tai ei näe enää mikä on oikeasti tärkeää ja mikä ei...

Kiitos. Pikkusen menen aina hämilleen, kun joku alkaa mua kehumaan. Olen minä kehuja toki joskus ennenkin saanut, mutta en jotenkin tiedä miten ne vastaanottaisin. Jostain syystä kritiikkiä on helpompaa vastaanottaa, kun kehuja. :)

Vaikka positiivinen palaute tuntuu hyvältä, niin on se silti niin vaikeeta omalla tavallaan.

On me toki tästä matkustelu vimmastakin juteltu. Molemmille sopii kiertää maailmaa, kun sellainen otollinen elämänjakso siihen tulee. Eikä nyt mitenkään pakko ole mullakaan, että sen takia miehen sivuun potkisin. Tottakai mielummin mennään yhdessä tai ollaan sitten kotona yhdessä. Se semmoista tiedätkö, että pitää olla joku haave tai unelma jota pitää hengissä mielessään. Sitten vähän kuin jaksaa tsempata heikolla hetkellä. :)

En nyt tietenkään vannoa voi, etteikö mikään voisi koskaan välejä hiertää, mutta ei vielä ainakaan ole tullut sellaisia asioita eteen. Varmaan aika pitkälle johtuu siitä avoimuudesta ja siitä että kumpikin antaa tilaa toisilleen olla vapautuneesti mitä on. Ei tarvitse esittää mieliksi tai myönnytellä mieliksi. Me ollaan silleen ajateltu, että aikuiset kyllä tietää mitä tekee ja avoimuus tekee luottamuksenkin helpoksi. Joskus ollaan eri mieltä, mutta jotenkin aina on onnistuttu tekemään kompromissi joka miellyttää molempia.

• Jassuka kirjoitti:

Kiitos. Pikkusen menen aina hämilleen, kun joku alkaa mua kehumaan. Olen minä kehuja toki joskus ennenkin saanut, mutta en jotenkin tiedä miten ne vastaanottaisin. Jostain syystä kritiikkiä on helpompaa vastaanottaa, kun kehuja. :)

Vaikka positiivinen palaute tuntuu hyvältä, niin on se silti niin vaikeeta omalla tavallaan.

On me toki tästä matkustelu vimmastakin juteltu. Molemmille sopii kiertää maailmaa, kun sellainen otollinen elämänjakso siihen tulee. Eikä nyt mitenkään pakko ole mullakaan, että sen takia miehen sivuun potkisin. Tottakai mielummin mennään yhdessä tai ollaan sitten kotona yhdessä. Se semmoista tiedätkö, että pitää olla joku haave tai unelma jota pitää hengissä mielessään. Sitten vähän kuin jaksaa tsempata heikolla hetkellä. :)

En nyt tietenkään vannoa voi, etteikö mikään voisi koskaan välejä hiertää, mutta ei vielä ainakaan ole tullut sellaisia asioita eteen. Varmaan aika pitkälle johtuu siitä avoimuudesta ja siitä että kumpikin antaa tilaa toisilleen olla vapautuneesti mitä on. Ei tarvitse esittää mieliksi tai myönnytellä mieliksi. Me ollaan silleen ajateltu, että aikuiset kyllä tietää mitä tekee ja avoimuus tekee luottamuksenkin helpoksi. Joskus ollaan eri mieltä, mutta jotenkin aina on onnistuttu tekemään kompromissi joka miellyttää molempia.

Siksi hieman pyytelinkin anteeksi jo valmiiksi, kun reaktio oli odotettavissa... ;D

Haaveet ja unelmat ovat hyviä, kunhan ne ei pääse paisumaan liiaksi ja ovat edes, jossain suhteessa realistisia, sekä osaa pitää ne "renkinä", eli ei päästä niitä "isännäksi".

Jeps, ja tuohon teidän vuorovaikutukseen en viitsi sen enempää mennä, mutta uskoisin, että kaksi "fiksua", jotka ovat edes lähellä toisiensa "taajuudella" pärjäävät kyllä, eivätkä lähde toimimaan liian "oudosti" ainakaan kovin helposti.

• MGTOW kirjoitti:

Siksi hieman pyytelinkin anteeksi jo valmiiksi, kun reaktio oli odotettavissa... ;D

Haaveet ja unelmat ovat hyviä, kunhan ne ei pääse paisumaan liiaksi ja ovat edes, jossain suhteessa realistisia, sekä osaa pitää ne "renkinä", eli ei päästä niitä "isännäksi".

Jeps, ja tuohon teidän vuorovaikutukseen en viitsi sen enempää mennä, mutta uskoisin, että kaksi "fiksua", jotka ovat edes lähellä toisiensa "taajuudella" pärjäävät kyllä, eivätkä lähde toimimaan liian "oudosti" ainakaan kovin helposti.

Jeps. Mun mielestä me ollaan kumpikin aika realistisia lähes kaikessa. Tiedetään mihin rahkeet riittää ja mihin ei alkuunkaan. Tuo matkustelu unelma on ihan mahdollista toteuttaa, mutta vaatii tosiaan elämäntilanteen missä on muut velvoitteet siinä kunnossa, että ne ei jää rempalleen. Kuten taloprojektit, lapset isommiksi ja minä työllistyn jne. Menee varmasti jokunen vuosi, että on edes viisasta yrittää kotiympyröitä kauemmas. :)

Meillä menee usein niin, että toinen sanoo sen asian ääneen, minkä toinen oli juuri sanomassa mutta ei ihan ehtinyt. Eli aika hyvin samoilla taajuuksilla kuljetaan. Melkein telepaattisella tasolla. :)

• Jassuka kirjoitti:

Jeps. Mun mielestä me ollaan kumpikin aika realistisia lähes kaikessa. Tiedetään mihin rahkeet riittää ja mihin ei alkuunkaan. Tuo matkustelu unelma on ihan mahdollista toteuttaa, mutta vaatii tosiaan elämäntilanteen missä on muut velvoitteet siinä kunnossa, että ne ei jää rempalleen. Kuten taloprojektit, lapset isommiksi ja minä työllistyn jne. Menee varmasti jokunen vuosi, että on edes viisasta yrittää kotiympyröitä kauemmas. :)

Meillä menee usein niin, että toinen sanoo sen asian ääneen, minkä toinen oli juuri sanomassa mutta ei ihan ehtinyt. Eli aika hyvin samoilla taajuuksilla kuljetaan. Melkein telepaattisella tasolla. :)

No NiimPä Tietysti...kaksi "joutsenta" löytäneet toisensa..., enkä ole edes kateellinen, joidenkin onni voi olla myös toisten onni, jotkut tajuu ja jotkut ei... ;)

Mitäpä muuta tässä voi todeta, että kaikkea hyvää teille, ettekä sitten ikinä ainakaan ihan tyhmistä asioista tee liian isoa juttua, Ettäs Tiiätte tai Mörökölli Teiät Viekööt! (no ei kai....tai siis kannattaa ainakin varoa, voi se viedäkin) ;D

Tuhkimotarinoita tässä maailmassa on muutenkin liian vähän, joten teillä on nyt iso vastuu pitää toisistanne huolta ja olla toistenne tukena, myös silloin kun on vaikeaa ja kaikki ei ole niin kaunista.......muuten..... ;)

• MGTOW kirjoitti:

No NiimPä Tietysti...kaksi "joutsenta" löytäneet toisensa..., enkä ole edes kateellinen, joidenkin onni voi olla myös toisten onni, jotkut tajuu ja jotkut ei... ;)

Mitäpä muuta tässä voi todeta, että kaikkea hyvää teille, ettekä sitten ikinä ainakaan ihan tyhmistä asioista tee liian isoa juttua, Ettäs Tiiätte tai Mörökölli Teiät Viekööt! (no ei kai....tai siis kannattaa ainakin varoa, voi se viedäkin) ;D

Tuhkimotarinoita tässä maailmassa on muutenkin liian vähän, joten teillä on nyt iso vastuu pitää toisistanne huolta ja olla toistenne tukena, myös silloin kun on vaikeaa ja kaikki ei ole niin kaunista.......muuten..... ;)

Kiitos. Pitää varoa sitä Mörököllikkää. :)

Nyt lähden muksujen kanssa mummolaan. Mukavat päivänjatkot.

• nuorissaontoivo

"Kerro, oletko sinä törmännyt kurpparaivoon elävässä elämässäsi?"
      En.

• Hyvät_naurut

"Sain idean kysyä tätä, kun luin hyvän ystäväni...BEM:in"

Ei saatana! Jätkähän on vielä pahemmin sekaisin kuin mitä on tähän asti antanut itsestään kuvan. Siis luuleeko todellakin joku nykyaikana, että nettipalstalla muutaman kerran jonkun toisen kanssa viestin vaihtanut on ystävä? Siis kuinka pelle tää pullero oikein on ja minkä ikäinen? Joko se on teini tai sit se on netin muutama vuosi sitten löytänyt 40-50- vuotias äijä.

• Ex__PUA

Tässä yksi esimerkki kurpparaivosta.

Hyvät passiivis-aggressiiviset tekonaurut, vaan ei huumorintajua muuten.

Nyt kun kerran kysyit, niin kerro minkä ikäinen sinä kurppa itse olet?

Ja miten moni mies on käyttänyt sinua, ennen kun sinusta tuli vanha piika?

• Hyvät_naurut
        Ex__PUA kirjoitti:

Tässä yksi esimerkki kurpparaivosta.

Hyvät passiivis-aggressiiviset tekonaurut, vaan ei huumorintajua muuten.

Nyt kun kerran kysyit, niin kerro minkä ikäinen sinä kurppa itse olet?

Ja miten moni mies on käyttänyt sinua, ennen kun sinusta tuli vanha piika?

Kurpparaivosta? Olen edelleen mies.

Mitkä ihmeen tekonaurut? En nauranut missään kohtaa. Ainoastaan ihmetyttää miten joku aikuinen ihminen voi kuvitella ystävyydeksi muutaman viestin vaihtelua keskustelupalstalla. Ton perusteella mekin olemme nyt ystäviä?

Minä kysyin ensin sinun ikääsi ja kysymykseen ei vastata kysymyksellä niinkuin itse teit. Vastaan sitten kun sinä olet kertonut oman ikäsi, fyysisen ikäsi siis. Henkinen ikäsi on jokatapauksessa teinin tasolla.

En ole homo joten en ole miesten kanssa ollut. Sinusta taas en tiedä. Olen muutaman viestin lukenut jossa kerrot homosteluistasi.

• Mies3210
        Hyvät_naurut kirjoitti:

Mitkä ihmeen tekonaurut? En nauranut missään kohtaa. Ainoastaan ihmetyttää miten joku aikuinen ihminen voi kuvitella ystävyydeksi muutaman viestin vaihtelua keskustelupalstalla. Ton perusteella mekin olemme nyt ystäviä?

Minä kysyin ensin sinun ikääsi ja kysymykseen ei vastata kysymyksellä niinkuin itse teit. Vastaan sitten kun sinä olet kertonut oman ikäsi, fyysisen ikäsi siis. Henkinen ikäsi on jokatapauksessa teinin tasolla.

En ole homo joten en ole miesten kanssa ollut. Sinusta taas en tiedä. Olen muutaman viestin lukenut jossa kerrot homosteluistasi.

Mikä assburger ottaa jotkut ystävyysletkaukset noin tosissaan?

• confuszed
        Mies3210 kirjoitti:

Mikä assburger ottaa jotkut ystävyysletkaukset noin tosissaan?

Eikö assburger nimenomaan ota kaiken tosissaan, kahden lauseen perusteella solmitut ystävyyssuhteet mukaanlukien?

• Ex__PUA
        confuszed kirjoitti:

Eikö assburger nimenomaan ota kaiken tosissaan, kahden lauseen perusteella solmitut ystävyyssuhteet mukaanlukien?

Siinä toinen assburger.

Assburger otti vakavissaan tuon minun huumoriheiton, tai sitten se on vain tavallista huumorintajuttomampi tai vain tyhmä.

Ja sinä et näemmä kuulut samaan sarjaan.

Olette vähäsen sellaisia hölmölän tarinoista karanneita kumpikin. :D Mutta hei, hyvä että palstalla joku sanoo sen teille, niin ei tarvi ihmetellä muiden myötähäpeästä johtuvaa katselua seinillle, kun avaatte sanallisen arkkunne.

Ei tarvitse kiittää.

• Ex__PUA
        Hyvät_naurut kirjoitti:

Sinulla taitaa olla kyllä terminaalivaiheen assburger. :D Et tajunnut sitä vieläkään vaan pauhaat kuin jokin raivokohtauksen saanut kehari? Siitä vaan. :D

Yleensä muuten juuri kurpat ovat noin huumorintajuttomia, tai voivat päästellä tuollaisia noloja sammakoita suustaan kuin sinä. Joten en ihmettele jos valkoritaroit. Saitko kastraation päälle lobotomian, mikä poisti miehisen ajattelukyvyn ja korvasi sen naisen logiikalla? AInakin jos todella (muka) olet mies, on tuo myötäloukkaantuminen valkoritaritasoa 9000 lv.

Tekonaurut tulee nimimerkistäsi hyvät_naurut. Tiedän kyllä että kaikista eniten täällä mukamas hirnuvat passiivis-aggressiiviset kurpat, sillä kuten tiedämme, se on tekopyhä

Ja sinun henkisen ikäsi voi päätellä puolestaan tästä kaikesta. Minun ei tarvitse edes esittää ääneen siitä arviota.

Samoin, jos kyselet minulta, niin vastaile ensin.

Olet tyypillinen puskista ampuja. Joten, mistä tiedän että miten monta kertaa olen rökittänyt sinut ja nyt taas koitat onneasi, yrittäen röyhkeästi vieläpä saada minulta vastauksia kysymyksiisi? :D

Tuo sinun "oon mies!"-selityksesi tosiaan huojuu nyt ja pahasti. Vain paskahousutäti tekisi jotain tuollaista.

• Alibaba_ja_40_rosvoa

Ööö, mikä olla kurpa? Minä ei tietää.

Kertoa sinä minulle oi viisas valkoinen mies mitä sinä tarkoitaa tuota sanalla? Miinä ei ymmärtää.

• Ex__PUA

Se olla naine joka näytä sinu kameli ja haista myös.

• ätmel

Vanhemmat kassatädit ovat yleensä happamampia kuin nuoremmat.

• viiskuuus

Miksi miehet tekee täällä koko ajan alotuksia kurpista ja raivoaa niistä,puhuu niistä jo koko ajan

• Mies3210

Eihän tällä palstalla herää keskustelua juuri mistään muusta. Vai mistä muusta itse olet täällä viimeisiin 5 vuoteen "keskustellut"?

• hoikka-erkki

Kurpille ja teidän hormooneille ja muille tekosyille: Te ette ole maailman napa, edes siinä omassa kuppikunnassa. Kaikki muut läheisenne kärsivät sinun kurppamaisuudesta ja sinä silti kehtaat syyttää siitä miestäsi?

Kurppa, tunnetaan myös nimellä vaimo, on Suomessa elävistä lajeista vittumaisin. Sitä ei kiinnosta tosiasiat eivätkä muiden perheenjäsenten mielipiteet.

Että viitsittekin valittaa kaikenmaailman hormoneista ja vaihdevuosista. Turha lässyttää, itse olette syyllisiä. Ei kukaan muu.

• hyghyghyg

Ja näin sanoi painavan sanansa mies joka on jäänyt katkerana ja raivoa täynnä lehdelle soittelemaan kun vaimo otti ja lähti!

• eikurpparaivoa

En ole törmännyt kurpparaivoon, mutta vanhempien naisten haukkumiseen, halveeraamiseen ja kurpitteluun kylläkin. En itse ymmärrä miksi oman ikäisiä tai sitä vanhempia naisia pitää jatkuvasti mollata. Onko se sitten miesten oma paha olo ja ikääntymisen pelko sekä viriiliyden lasku joka täytyy projisoida omanikäisiin ja vanhempiin naisiin, en tiedä.

• sebastian31

Että olenko törmännyt kurpparaivoon? Olen, joka kerta kun olen lukenut tekstejäsi. Ikävää, että sinä mieskurppana olet valjastanut ilmeisen älykkyytesi moisen raivon purkamiseen näillä palstoilla.
      Pidät omia vakaumuksiasi yleisluontoisina totuuksina, ei suinkaan omasta psyykestä lähtöisin olevina, ja traumojen värittäminä mielipiteinä. Ei, sinun mielipiteesi ovat vääjäämättömiä totuuksia ja sellaisiahan kukaan ei voi kyseenalaistaa.
      Sinä teet aloituksia manipulointimielessä: Kun kirjoitan näin ja näin, joku närkästyy ja vastaa siten ja siten, ja sitten voin itsekin vastata noin ja noin... On varmaan nautinnollista katsoa ketjua: Kas mitä sainkaan aikaan, enkös arvannut!
      Ja nuo termit mitä olet keksinyt. On varmaan mieltä hivelevää nähdä kuinka palstalla kävijät alkavat käyttää niitä. Olet keksinyt oman kielen!
      Voi sinua raukkaa. En todellakaan tunnista tekstistäsi itseäni.

• Mies3210

Luulitko sinä sitten aiemmin olevasi Pulla vai täh?

• toinentäällä

Kiitos, juuri näin.

• Ex__PUA

"Että olenko törmännyt kurpparaivoon? Olen, joka kerta kun olen lukenut tekstejäsi. Ikävää, että sinä mieskurppana olet valjastanut ilmeisen älykkyytesi moisen raivon purkamiseen näillä palstoilla. "

Et tiedä ikääni, ja puhut minusta loukkaantuneen tyhmän huoran tavoin (saatat ollakin sellainen, yleensä kurpat hakevat täällä uskottavuutta teeskentelemällä olevansa miehiä, toisaalta, valkoritarit ovat munattomia ja yhtä tyhmiä kuin kurpat joten aika sama) "mieskurppana", onko se älykkään ihmisen tapa toimia? En luovuta täällä henkilökohtaisia tietojani, joten kukaan ei voi tietää ikääni, sinä kuitenkin sanoit niin tekeväsi. Joko tällöin kirjoitat minusta valheita, tai uskot niitä. Älykästä?

Tai sitten olet paskahousutäti, joka haet uskottavuutta, ja yritit itte oot-tyylillä kostaa minulle.

Mikään vaihtoehto ei ole kovinkaan mukava sinun kannaltasi juuri nyt. :(

Shaming language ja henkilöhyökkäys näyttää pahasti siltä mikä on ohjenuorasi.

"Pidät omia vakaumuksiasi yleisluontoisina totuuksina, ei suinkaan omasta psyykestä lähtöisin olevina, ja traumojen värittäminä mielipiteinä. Ei, sinun mielipiteesi ovat vääjäämättömiä totuuksia ja sellaisiahan kukaan ei voi kyseenalaistaa. "

Sanomani totuudet voidaan kyseenalaistaa, mutta shaming language ja henkilöhyökkäys (tai olkiukot ja ad hominemit) eivät ole asiasta puhumista tai niiden kyseenalaistamista.

Itse asiassa, joka turvautuu niihin, on hävinnyt. Useimmiten vielä melko lapsellisella tavalla.

Traumoja? Shaming language ja henkilöhyökkäys jälleen.

Oletko tyhmä?

"Sinä teet aloituksia manipulointimielessä: Kun kirjoitan näin ja näin, joku närkästyy ja vastaa siten ja siten, ja sitten voin itsekin vastata noin ja noin... On varmaan nautinnollista katsoa ketjua: Kas mitä sainkaan aikaan, enkös arvannut!"

Niinpä niin, kirjoitan jotain mikä osuu ja uppoaa, ja sitten nämä kurpparaivon vallassa olevat vinkuvat idiootit eivät pysty kumoamaan sitä, niin heidän on pakko turvautua shaming languageen ja henkilöhyökkäykseen?

"Ja nuo termit mitä olet keksinyt. On varmaan mieltä hivelevää nähdä kuinka palstalla kävijät alkavat käyttää niitä. Olet keksinyt oman kielen!"

Kiitos.

"Voi sinua raukkaa. En todellakaan tunnista tekstistäsi itseäni."

Hahahah! :D Tyhmä kurppa.

Freudilainen paljasti sinut!

Ilmankos sinä kuulostit tuollaiselta, munattomalta ja tissiposkiselta ulisijalta.

Teitä oikeasti täytyy kyllä vituttaa aivan tanasti, kun olen kuin jokin kurppien kesyttäjä, joka osaa täysin teidän lajityyppisen käytöksen, ilman että voitte hämätä minua edes vale-nickeillä. :D

• sebastian311

Kylläpä raivostuit! Siis osui ja upposi!
        Edelleen, ihan oikeasti, voi sinua raukkaa.

• sebastian31
        Mies3210 kirjoitti:

Luulitko sinä sitten aiemmin olevasi Pulla vai täh?

Pulla? Siis tarkoitatko tämä pua? Kuka helvetti hän haluaisi olla! Oletko vähän tyhmä.

• Ex__PUA
        sebastian311 kirjoitti:

Kylläpä raivostuit! Siis osui ja upposi!
        Edelleen, ihan oikeasti, voi sinua raukkaa.

Sinuunhan tässä osui ja upposi, paskahousutäti.

Ja taas kerran täsmälleen niin ennalta-arvattavalla tavalla kuin sanoinkin:

Yritit uskottavuuden vuoksi teeskennellä miestä, annoit naurettavan heppoisia "argumentteja" ja lopulta freudilaisella paljastit itsesi, luuseri. :D

Kurpparaivossa on se etu, että se saa teidät kyllä hölmöilemään entistä enemmän.

• hyrdhyrd

Millä ihmeen ''freudilaisella''...!? Mitä tarkoitat? Freudilainen lipsahdus? Ettei vaan sinulta pääse tämän tästä freudilainen lipsahdus kun toitotat tuota paskahousutätiä. Vai onko näin?

• vastaisitkoasiallisesti

Tällä palstalla. Miesten (ja varsinkin sinun toimestasi) haukkuessa naisia. En muualla.

Mitä saat tästä pahan olon levittämisestä ja riidankylvämisestä?

Haluat lietsoa sotaa miesten ja naisten välille, jotain sairaalloista mielihyvää saat ilmeisestikin?

• Ex__PUA

Mitä saat siitä, että olet puolueellinen naisten hyväksi?

Entä heittäydytkö sinä tietoisesti tyhmäksi/sivuutat täysin sen aloittavan osapuolen joka on ylivoimaisesti asiattomin täällä, eli naiset?

Vastaa näihin, ennen kun kysyt mitään.

Te vaihdatte heti raukkamaisesti puheenaihetta, kun tämä nostetaan esille, ja itsekkäästi lähdette heti uudestaan ulisemaan jotain itsenne hyväksi. Älä ihmettele jos teitä kurppia vihataan siksi. Te käytännössä olette tehneet itsestänne äärimmäisen vastenmielisiä ihmisiä, joita kukaan ei halua painolastikseen missään.

Opetelkaa käytöstapoja ja muiden huomioimista, ja tulkaa sitten vasta uikuttamaan itkuisina kuinka kamalaa on kun joku sanookin takaisin.

• HillitsevätElementit

Olen taipuvainen ajattelemaan, että kurpparaivo kytee taustalla jo ennen varsinaista kurppaikää. Kurpparaivo ei tule esiin yllättäen vaan iän myötä kurpparaivoa hillitsevät elementit poistuvat, kuten esimerkiksi miesten ylenpalttinen huomio kurppaa kohtaan.

• kaarina34

Olet analysoinut asiaa aivan väärin. Nuori nainen on epävarma minuudestaan ja luulee että hänen arvostuksensa on miehen taskussa. Nuori nainen pyrkii miellyttämään miestä olemalla viehättävä, teeskentelemällä tyhmempää kuin onkaan, nauramalla typerille vitseille, kehumalla miehen autoa...
        Mutta kun naiselle tulee ikää, totuuden tajuaminen on edessä: Ihmisarvo on itsestäänselvyys, se ei ole kenenkään muun taskussa, se vaan pitää itse tajuta, kukaan ei tule sitä lahjana tuomaan.
        Kun tämän on oivaltanut, kaikki loukkaukset pistävät veren kiehumaan. Tulee hillitön halun puolustaa omaa arvoaan. Nimittelyt, seksistiset vihjailut ja vitsit, lähentelyt, - ja myös puheet siitä että keski-ikäinen nainen kaipailisi miesten huomiota joka perustuu siihen että näkee nuoressa naisessa vain eroottisen olennon, tuntuvat naurettavilta.
        Tähän perustuu tuo raivo, arvon herrat. Siinä ei ole kyse teidän huomion kerjäämisestä eikä nuorta naista kohtaan tuntemasta kateudesta vaan siitä että henkinen kehitys on mennyt eteenpäin ja tuonut mukanaan eräitä oivalluksia.
        Herää kysymys, että missä on miesten henkinen kehitys?

• Mies3210
        kaarina34 kirjoitti:

Olet analysoinut asiaa aivan väärin. Nuori nainen on epävarma minuudestaan ja luulee että hänen arvostuksensa on miehen taskussa. Nuori nainen pyrkii miellyttämään miestä olemalla viehättävä, teeskentelemällä tyhmempää kuin onkaan, nauramalla typerille vitseille, kehumalla miehen autoa...
        Mutta kun naiselle tulee ikää, totuuden tajuaminen on edessä: Ihmisarvo on itsestäänselvyys, se ei ole kenenkään muun taskussa, se vaan pitää itse tajuta, kukaan ei tule sitä lahjana tuomaan.
        Kun tämän on oivaltanut, kaikki loukkaukset pistävät veren kiehumaan. Tulee hillitön halun puolustaa omaa arvoaan. Nimittelyt, seksistiset vihjailut ja vitsit, lähentelyt, - ja myös puheet siitä että keski-ikäinen nainen kaipailisi miesten huomiota joka perustuu siihen että näkee nuoressa naisessa vain eroottisen olennon, tuntuvat naurettavilta.
        Tähän perustuu tuo raivo, arvon herrat. Siinä ei ole kyse teidän huomion kerjäämisestä eikä nuorta naista kohtaan tuntemasta kateudesta vaan siitä että henkinen kehitys on mennyt eteenpäin ja tuonut mukanaan eräitä oivalluksia.

Naurettavasta raivostuminen? Henkinen kehitys?

• tuulevi46

Juuri näin! Itse käyttäydyin nuorena tyttönä niin että nauroin miesten kaksimielisille vitseille vaikka sydämessäni olin loukattu. Työpaikalla koin lähentelyä, nipistelyä, takapuolelle taputuksia. Tämäkö on sitä ''miesten huomiota'' joka saa ''kurpparaivon'' heräämään kun naiset jäävät ilman tuota autuaaksi tekevää huomiota??
        Nyt keski-ikäisenä kun muistelen miesten nuorille tytöille osoittamaa ''huomiota'' ajattelen että kunpa olisin potkinut äijiä munille! Mutta ei, silloin vain nielin loukatuksi tulemisen tunteen ja hymyilin söpösti.
        Miksi? Ehkä se on nuoren tytön alitajuista itsesuojeluvaistoa. Hän on alttiina miesten haluille, miehet näkevät vain houkuttelevan, suojattoman tytön ei inhimillistä olentoa. Ja sitten vanhempana meillä on yhä muistissa nuo ''huomionosoitukset'' ja ne tuntuvat nöyryyttäviltä . Jopa esim ulkonäköön liittyviin imarteluihin sisältyi jokin seksistinen sanoma.

• Ex__PUA
        kaarina34 kirjoitti:

(Myös) Tätä on kurpparaivo - kateutta ja katkeruutta nuorille naisille, ja (vanhemmille) miehille jotka tulevat heidän valitsemikseen.

Sattumoisin, täysin sama on feminisminkin takana.

Näin ollen kurppien katkera, rakkaudeton ja narsistinen, suhteessa painolastina ja mustana aukkona oleminen nähdään aikuisuutena, kun taas katkeroitumattoman, rakastavan ja kuplivan nuoren naisen lempi kaikkena negatiivisena.

Ei kukaan usko tuota hevonpaskaa.

Tai joka uskoo, on munaton mies, masokisti ja aisuri joka ei täysin itsekkään tiedä miksi hänellä on velvollisuus olla kurpan vanhuuden varana - kurpan, joka selittelee nuoruuden kullikaruselliajeluitaan nuoruuden tyhmyytenä, vaikka silti jokainen voi nähdä hänen olevan henkisesti vielä täysin samalla tasolla.

• Ex__PUA
        tuulevi46 kirjoitti:

Juuri näin! Itse käyttäydyin nuorena tyttönä niin että nauroin miesten kaksimielisille vitseille vaikka sydämessäni olin loukattu. Työpaikalla koin lähentelyä, nipistelyä, takapuolelle taputuksia. Tämäkö on sitä ''miesten huomiota'' joka saa ''kurpparaivon'' heräämään kun naiset jäävät ilman tuota autuaaksi tekevää huomiota??
        Nyt keski-ikäisenä kun muistelen miesten nuorille tytöille osoittamaa ''huomiota'' ajattelen että kunpa olisin potkinut äijiä munille! Mutta ei, silloin vain nielin loukatuksi tulemisen tunteen ja hymyilin söpösti.
        Miksi? Ehkä se on nuoren tytön alitajuista itsesuojeluvaistoa. Hän on alttiina miesten haluille, miehet näkevät vain houkuttelevan, suojattoman tytön ei inhimillistä olentoa. Ja sitten vanhempana meillä on yhä muistissa nuo ''huomionosoitukset'' ja ne tuntuvat nöyryyttäviltä . Jopa esim ulkonäköön liittyviin imarteluihin sisältyi jokin seksistinen sanoma.

"Jopa esim ulkonäköön liittyviin imarteluihin sisältyi jokin seksistinen sanoma."

Kurpparaivon eräs ilmenemismuoto on feminismi, ja se kun kohteliaisuudessa nähdään jotain pahaa, koska siihen liittyy sukupuolisuus.

No, seuraavan kerran kun arvon kurpat kuolaavat jotain bodarijuristia, ja tekevät tälle levottomia ehdotuksia, niin muistakaa että siihen liittyy vahvasti ei vain seksistinen sanoma, vaan myös hypergaminen ja tekopyhä.

Ja ei.

Feministien myöntämä: "naisten ei tarvitse noudattaa muille pakottamiaan sääntöjä, koska kyseessä on nainen ja nainen on aina uhri"-tuplastandardi ei poista tuota velvoita.

Ainakin minun parikymppinen naiseni rakastaa sitä kun kehun hänen minulle laittamiaan rohkeita alusvaatekuvia. Ehkä hänen pitää odottaa vielä parikymmentä vuotta, kun ymmärtää että sellainen on suurin ongelma maailmassa? Sitä odotellessa, tiedät kyllä mitä minä teen! ;D

• kaarina34 kirjoitti:

Omasta puolestani taas voin sanoa, että iän karttuessa olen tullut ihmisten loukkausten tai yritysten suhteen neutraaliksi. Ei ne satuta kuten nuorena, ei ne juuri edes liikuta koska tunnen itseni ja minusta juuri ikä on tehnyt tämän ettei ole niin herkkänahkainen ja vaivaudu suuttumaan.

• Jassuka kirjoitti:

Omasta puolestani taas voin sanoa, että iän karttuessa olen tullut ihmisten loukkausten tai yritysten suhteen neutraaliksi. Ei ne satuta kuten nuorena, ei ne juuri edes liikuta koska tunnen itseni ja minusta juuri ikä on tehnyt tämän ettei ole niin herkkänahkainen ja vaivaudu suuttumaan.

Jeps, sori, että olen taas lahkeessasi, mutta sinun teksteistäsi huomaa paljon eroavaisuuksia moneen muuhun, koska sinun "taajuus" poikkeaa luultavasti monesta muusta.

Itsekin ihmettelen monesti tiettyjä "tekosyitä", sekä sitä että sanotaan kuinka ollaan muututtu ja kasvettu, mutta jotkut ovat olleet tietyissä asioissa tietynlaisia aina, eivätkä yritä keksiä "tekosyitä" käytökselleen, koska siihen ei ole tarvetta, kun ovat "sinut" valintojensa ja tekojensa kanssa, niin pystyvät myös luontevasti niistä puhumaan.

Tietyissä asioissa tietenkin voi muuttua "paremmaksi" tai "pahemmaksi", mutta sekin lähtee vahvasti siitä yksilön perusmassasta, eli persoonasta/luonteesta/arvoista ja ajatusmaailmasta.

• MGTOW kirjoitti:

Jeps, sori, että olen taas lahkeessasi, mutta sinun teksteistäsi huomaa paljon eroavaisuuksia moneen muuhun, koska sinun "taajuus" poikkeaa luultavasti monesta muusta.

Itsekin ihmettelen monesti tiettyjä "tekosyitä", sekä sitä että sanotaan kuinka ollaan muututtu ja kasvettu, mutta jotkut ovat olleet tietyissä asioissa tietynlaisia aina, eivätkä yritä keksiä "tekosyitä" käytökselleen, koska siihen ei ole tarvetta, kun ovat "sinut" valintojensa ja tekojensa kanssa, niin pystyvät myös luontevasti niistä puhumaan.

Tietyissä asioissa tietenkin voi muuttua "paremmaksi" tai "pahemmaksi", mutta sekin lähtee vahvasti siitä yksilön perusmassasta, eli persoonasta/luonteesta/arvoista ja ajatusmaailmasta.

Ei haittaa. :)

En tiedä kuinka paljon sitten poikkean "taajuuksista", mutta usein kyllä jää olo itsellekin että olen joko nurinkurinen tai omalaatuinen ajatuksineni. :)

Hirmu usein en törmää ihan kaltaiseeni ihmiseen ja joudunkin usein miettimään, että mitäs sitten jutellaan kun puheenaiheet ei kohtaa tai ajatukset menee ihan siksakkiin keskenään. Tai ei edes päästä toistemme pään sisään, vaikka kuinka ratakiskoa kääntäisi.

Osaan tietysti small talkia, mutta se ei kaus jaksa kantaa. Eikä pidemmän päälle jaksa kiinnostaakaan. :)

Totta, joku perusminä säilyy vaikka jotain muuttuukin. Joku "sisäinen kivijalka" mille rakentaa. Toivottelen sinulle hyvää yötä. Kiva kun olet jakamassa ajatuksiasi. :D

• jassukaout
        Jassuka kirjoitti:

Ei haittaa. :)

En tiedä kuinka paljon sitten poikkean "taajuuksista", mutta usein kyllä jää olo itsellekin että olen joko nurinkurinen tai omalaatuinen ajatuksineni. :)

Hirmu usein en törmää ihan kaltaiseeni ihmiseen ja joudunkin usein miettimään, että mitäs sitten jutellaan kun puheenaiheet ei kohtaa tai ajatukset menee ihan siksakkiin keskenään. Tai ei edes päästä toistemme pään sisään, vaikka kuinka ratakiskoa kääntäisi.

Osaan tietysti small talkia, mutta se ei kaus jaksa kantaa. Eikä pidemmän päälle jaksa kiinnostaakaan. :)

Totta, joku perusminä säilyy vaikka jotain muuttuukin. Joku "sisäinen kivijalka" mille rakentaa. Toivottelen sinulle hyvää yötä. Kiva kun olet jakamassa ajatuksiasi. :D

Jaahas kirjaimet putoilee välille. ;) kauas jne. Ei millään meinaa osua oikeille näppäimille tai edes tarpeeksi painokkaasti.

• jassukaout kirjoitti:

Jaahas kirjaimet putoilee välille. ;) kauas jne. Ei millään meinaa osua oikeille näppäimille tai edes tarpeeksi painokkaasti.

Ei tuo haittaa en ole "pilkun viilaaja" ja en tuollaisista välitä.....sama juttu kun puhuu jonkun kanssa, niin sillä ei ole väliä jos toinen sanoo jotain "väärin" tai väärän sanan, niin en takerru niihin, kun monesti kuitenkin ymmärtää mitä toinen oli sanomassa ja mitä hän tarkoittaa.

Muuten nuo ajatuksesi oli taas ihan "tuttua huttua", hyvää yötä ja leppoisia unia!

• Jaana19

Tää jätkähän on täyskehari.

• gjk

Sedällä on joku maniavaihe päällä. Kuvittelee olevansa jumalasta seuraava, ellei jopa hän itse

• tottuus2015

Pelkkä vanha ja surullinen, yksinäinen setä. Elää mielikuvitusmaailmassa.
        "Vakkari" on joku maksusta intiimikuvia lähettelevä, netistä bongattu tapaus.

• Ex__PUA

Lisää kurpparaivoa, kun paskahousutäti puhuu keskenään. Kyllä taas on täytynyt kilahtaa. :D

• Naiseltakommentti

Olen törmännyt viimeksi mieheen jolla oli melkein jatkuva kurpparaivovaihde päällä. Alussa oli kyllä tavatessa melko rauhallinen, mutta muuttui yhtäkkiä oudoksi hiihtäjäksi jolla oli raivoajan ilme, sitten alkoi vältellä ja sen jälkeen ei onnistunut kuin kerran juttelemaan edes normaalin tapaisesti, mutta en sen tarkemmin nyt siitä avaudu. Viimeisin purkaus oli sykähdyttävä kokemus, mies raivosi erittäin kurppamaisesti ja ihan ilman mitään järkevää syytä. Epäilen että on tämän palstan kovin suunsoittaja lisäksi.

Ainoa onni asiassa oli että raivosi vain netin välityksellä, en joutunut kuuntelemaan, vaikka kyllä omalla nimellään joka jätti häneen loppuiäksi kurpparaivoajaleiman otsaan.

Nämä kaikki sopii häneen täydellisesti: "Yleisiä ilmenemismuotoja on paskahousutätimäinen puskista ampuminen, passiivis-aggressiivisuus, nettistalkkaus, ja sitten myös vähän railakkaampi raivoaminen. Tai jopa täyteen narsistiseen raivoon kiihtyminen."

En tunne naisia jotka käyttäytyvät noin, enkä itsekään käyttäydy noin, kyllä ihmetyttää varmasti pitkään tämä henkilö ja hänen kurpparaivonsa.

• Ex__PUA

Että te kurpparaivoiset ämmät olette sitten ennalta-arvattavia. :D

Yksi ilmaus tiivistää tuon koko viestin: "itte ootte kurpparaivoja!!11!!"

Minkä ikäinen sinä olet ja miten moni mies on käyttänyt sinua?

• Minun ei varmaan tarvitse kertoa, että olen.

Jäin pohtimaan asiaa kuitenkin vielä edelleen.

Muistan, jo pikkupoikana, miten minusta vanhat papat olivat leppoisia ja mummot kärttyisiä. Tämä siis silloin, jolloin ihmiset otti ihmisinä, eikä ollut iän tai Suoli24-palstan tuomia ennakkoluuloja asiaan.

Mietin myös, että miksi kurpista juuri ne eniten laittautuneet "tyylikkäät" naiset ovat niitä kaikkein kärttyisimpiä esimerkiksi asiakaspalvelutilanteissa. Voisko se johtua siitä, että he ovat nuoruudessaan tottuneet saamaan kaiken huomion, että nyt heitä ärsyttää, kun ovat joutuneet tavallisen kansan joukkoon.

• gerger

Kuvitteletko todellakin että elämää nähneet naiset itkisivät äijien huomion perään?! Että olet tyhmä.
        Jos vähänkään olet katsonut ympärillesi niin kai olet huomannut että useimmissa avioliitoissa nainen on vastuunkantaja. Hän hoitaa kodin ja lapset ja käy työssä kun äijä juo. Tämä esimerkkinä mainittakoon.
        Luuletko että tuossa tilanteessa nainen suree että voi voi kun miehet eivät enää lähentele...!

• Mies3210
        gerger kirjoitti:

Kuvitteletko todellakin että elämää nähneet naiset itkisivät äijien huomion perään?! Että olet tyhmä.
        Jos vähänkään olet katsonut ympärillesi niin kai olet huomannut että useimmissa avioliitoissa nainen on vastuunkantaja. Hän hoitaa kodin ja lapset ja käy työssä kun äijä juo. Tämä esimerkkinä mainittakoon.
        Luuletko että tuossa tilanteessa nainen suree että voi voi kun miehet eivät enää lähentele...!

Malliesimerkki kurppaantumisprosessista.
        On valittu se juoppo jännä-ähkijä ja sitten katkeroiduttu miehille.

• gerger kirjoitti:

Sanoinko sanaakaan äijien huomiosta? En

Sanoinko mitään miesten lähentelystä? En

Tämä taitaa olla kouluesimerkki tosiaan.

• Nuorennaisenäiti

Miksi vanhemmat naiset olisivat muka katkeria nuorille naisille? Ettekö te tajua, että ne nuoret teinitytöt ja parikymppiset naiset on vanhojen vaihdevuosi-ikäisten kurppien omia tyttäriä? Niihinhän suhtaudutaan suojellen. Siitä syystä vanhemmat naiset saattavat olla vihamielisiä miehiä kohtaan, jotka kyttää nuoren naisen persettä, koska siinä nousee pintaan äidilliset tunteet ja vaistot, tekee mieli opettaa sitä junttia arvostamaan nuoria naisia eikä kyyläämään kuin mitäkin lihapalaa.

Täällä on ollut myös juttua vauva -palstan naisista ja heitäkin haukuttu kuinka ovat vanhoja katkeria naisia. Ilmeisesti palstan miehille äiti edustaa iäkästä naista, oman äidin kaltaista. Todellisuudessahan vauva -ikäisten lasten äidit ovat nuoria, niitä parikymppisiä naisia.

Minkä ikäisiä te oikein olette? Jotain 30 -vuotiaasta ylöspäin ilmeisesti ja oman äidin vaihdevuodetko ne tuollaista kauhua saa aikaan? Koittakaa ymmärtää jos ei ne äidit jaksa jokaista oikkuanne kuunnella enää. Ei se väsymys pelkästään hormoneista johdu, vaan ihan siitä, että onhan se helvetillinen rupeama hyysätä, hoitaa ja passata aikamiespoikaa vuosikymmenet. Ei hän sinua tähän maailmaan "mammoniksi" synnyttänyt, vaan toivoi että lennät pesästä ja alat elämään omaa elämääsi.

• Mies3210

Siinäpä kurppa osoittaa pettymystään miehiä kohtaan, vaikka sitten olisi kyse omasta pojasta!

• Nuorennaisenäiti
        Mies3210 kirjoitti:

Siinäpä kurppa osoittaa pettymystään miehiä kohtaan, vaikka sitten olisi kyse omasta pojasta!

Omasta pojasta? Mitä sekavaa höpiset?

• 1212

Tuliko mieleen että jos miehet eivät katselisi nuorien naisten perseitä, ei sinullakaan olisi tytärtä? Vai onko kyse vain siitä, että vanhat miehet katselevat nuorien naisten perseitä?

http://i.imgur.com/Ijgzwsk.png

Ja kyllähän he katselevat. Siinä tutkimus. Parhaan näköinen nainen, riippumatta miehen omasta iästä, on 20-22v. Kyllä vain, NORMAALIN 50v tai 60v miehen silmissä hänen tyttärensä kaverit ovat parhaimman näköisiä. Samaan tulokseen päätyi Åbo Akademi.

Nyt herääkin kysymys, jos miehet katselevat nuorien naisten perseitä, saattaisiko jota kuta vaikkapa eronnutta tai vanhaa piikaa ärsyttää ettei hänen persettään enää katsella? :D

• pistäävihaksi

Olet naurettava ääliö! Eikö sinulla ole aivoja vai mistä johtuu oivalluksen puute!
        Jos kuuskymppiset äijät ihailevat nuoria tyttöjä, niin miksei vanhatpiiat katselisi nuorten miesten perseitä?! Kyllä katselevat, vai pitäisikö ihailla vanhojen miesten maassa laahaavia ryppyisiä perseitä?!
        Tässä sinulle kurpparaivoa ääliö!

• Mies3210
        pistäävihaksi kirjoitti:

Olet naurettava ääliö! Eikö sinulla ole aivoja vai mistä johtuu oivalluksen puute!
        Jos kuuskymppiset äijät ihailevat nuoria tyttöjä, niin miksei vanhatpiiat katselisi nuorten miesten perseitä?! Kyllä katselevat, vai pitäisikö ihailla vanhojen miesten maassa laahaavia ryppyisiä perseitä?!
        Tässä sinulle kurpparaivoa ääliö!

Kurppa ei raivoltaan ymmärtänyt sanaakaan mitä sille sanottiin. Tyypillistä.

• Tarkistakaakannat

Simon says ....

• Asiallisestikin

Tarkoititko kyrpäraivo?

• elena18

Hei pua! Et kai vaan ole olosuhteiden pakosta töissä vanhainkodissa ja joudut pesemään ja pyyhkimään vanhojen naisten takapuolia? Jos niin on en ihmettele jos vihaat vanhoja muoria. Olin harjoittelussa sellaisessa paikassa ja kaksi viikkoa riitti!
      Vai joudutko/ jouduitko hoitamaan vanhaa äitiäsi? Että ne osaa olla kiukkuisia joskus.

• Ex__PUA

Kurpparaivon passiivis-aggressiivinen muoto on, kun käännetään oman ikänsä numerot nurinpäin, ja ollaan hetki nuoria naisia jotka sitten yrittävät epätoivoisesti vittuilla, mutta lopputulos on yleensä tämä.

• hyrrhyrr

Otapa nyt psykiatrian kirja uudestaan käteen ja katso mitä tarkoittaa passiivis-aggressiivisuus. Ei nimittäin yhtään natsaa tuohon sinun sanomaasi. Siis passiivisuus ja aggressiivisuus... Esim joku tukahduttaa esiinpyrkivää vihamielisyyttä esiintymällä liioitellun lempeästi tai hillitysti. Capice?

• taöthaöthaöt

Olen törmännyt, mutten naispuolisiin. Miespuoliset kurpat, nuo keski-iän tuskissaan raivoavat, ovat osuneet kohdalleni ihan liian usein. Menetettyä nuoruutta ja vetovoiman heikkenemistä peitellään raivoamalla nuorille kauniille ihmisille. Yritetään pomottaa, vaikkei pomon asemassa olisikaan. Äyskitään ja tiuskitaan, esitetään ettei kuulla nuorempien puhetta ollenkaan. Näitä riittäisi, yksityiskohtiin en jaksa mennä.

Harmittaa kun ei enää seiso (kunnolla), eikä ole ketään keneen käyttäisi vehjettään. Nuorille ei tietysti kelpaa, omanikäiset ja vanhemmat iloittelevat nuorten miesten kanssa, jos vielä siinä iässä seksi kiinnostaa. Joten ymmärrän taustat raivolle kyllä.

• ghfdghdh

Aina voi unelmoida.

Voin alle 40v miehenä sanoa että harvassa ovat päivät jolloin törmään seksuaalisesti kiinnostavaan 35 naiseen. Treenaavat ja tälläytyvät johtajien vaimot, vähemmistö. Toki suhde on eri asia, tavallisen näköinen voi muuttua kiinnostavaksi opittaessa tuntemaan paremmin.

Mutta ne puumat jotka ihan oikeasti saavat nuorempia komeita miehiä edes panosuhteisiin ovat harvemmassa kuin naiset itse luulevat. Kovasti treenaava hyväkroppainen mainiot geenit omaava ja terveellisesti syövä 40 ...joo. Tavallinen lyhythiuksinen täti - ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      322
      5616
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      74
      5129
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4196
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3871
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      43
      3534
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      122
      3229
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      92
      3095
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2229
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2158
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2118
    Aihe