Rekrytointifirmat?

Ei voi käsittää...

On ne uskomattomia tapauksia. Olen ollut työttömänä nyt 4kk. Etsin töitä omalta alalta. Eniten oman alan työpaikkoja tarjoavat rekryfirmat. Olen käynnyt neljässä eri rekryfirmassa haastattelussa. Jokaisessa luvataan että nyt on paikka siellä ja siellä auki ja työ alkaa parin viikon kuluttua. No menee viikko ja pari ja alan soittelemaan rekryfirmoihin että mikä kestää. Vastaus on että työpaikka peruuntui.
Kysyn onko tämä mielestänne oikein?. Haastattelussa luvataan kuu taivaalta mutta sitten ei kuulukaan mitään. Onko muilla kokemuksia?. Olenko ainoa vai onko meitä muitakin?.

28

11421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta

      Olen kanssa käynyt monessa rekryfirmassa, ja ollaan kuut ja taivaat luvattu.Sitten kun saat "jonkun" paikan niiin sinua kohdellaan siellä työpaikalla pa...at. Sen verran olen ottanut selvää tuomarilta että sinne kun laitat nimesi ja HYVÄKSYT ehdot niin kus...ssa olet. Mitään kesälomia et saa mitään muutakaan työpaikan etuja et saa, rekryfirma ottaa omansa ja sulle maksetaan "TES" mukaan..?? Sitten rekryfirmoilla on se pykälä että se firmea ei saa ottaa sua omille palkkalistoilleen 4kk-6kk.. se on kuse...sta. Siinä olet tyhjänä tämän karenssiajan jos työnantaja ei saa ottaa sua töihin, mutta he tarvitsevat työntekijän heti..mietipä ensin, onko parempi olla työttömänä kuin pistää itsensä tommoiseen likoon, soita jollekin tuomarille ja keskustele tai jos olet liitossa ota sinne yhteyttä ja kysele. MINUN NEUVONI ON ÄLÄ laita itseäsi likoon noitten takia, itse pääsin irti nyt kahdesta firmasta, ja vaikka olisin koko loppu elämäni työttömänä niin sinne en ikinä enään laita nimeäni. Mutta jokaisella on erilaiset mielipiteet ja jollakulla on voinut olla paremmat kokemukset.
      Hyvää Joulua kaikille

      • Ei voi käsittää...

        Mielenkiintoiselta.Voitko kertoa rekryfirmojen nimiä?.


      • kokemusta
        Ei voi käsittää... kirjoitti:

        Mielenkiintoiselta.Voitko kertoa rekryfirmojen nimiä?.

        Mene mol:in sivuille vapaisiin työpaikkoihin, sieltä löytyy kaikki suomen rekryfirmat. Ja kaikki ovat samanlaisa kieroja.


      • proselectum,personnel,alfa-...
        Ei voi käsittää... kirjoitti:

        Mielenkiintoiselta.Voitko kertoa rekryfirmojen nimiä?.

        varamiespalvelu yhtiöt;VPS adecco
        nämä on tuttuja,..


    • mies

      vuokrafirmat on syvältä

    • työpaikoista

      Itselläni on myös kokemuksia useista vuokratyövoiman välitysfirmoista. Ne lupaavat ilmoitteluissaan usein, että työ kestää useita kuukausia ja jatkossa on mahdollista saada pidempiaikaista työtä. Se ei ole pitänyt milloinkaan paikkaansa, vaan aina on työ kestänyt enintään 2 viikkoa, eikä pidempiaikaisesta työstä ole ko. työpaikoissa edes tietoakaan, joten aivan tahallaan harhautetaan työntekijöitä hakeutumaan muutaman viikon töihin. Jos ko. välitysfirmat ennakkoon sanoisivat, että työ kestää enintään 2 viikkoa, niin eipä taitaisi olla hyvin paljoa kiinnostuneita työntekijöitä. Joten älkää uskoko ennakkoon jos teille sanotaan että jatkossa on mahdollista saada pidempiaikaista työtä taikka työ kestää useita kuukausia.

      • Mansikkainen<3

        Mulla on sitten taas yllättävänkin positiivisia kokemuksia esimerkiksi Varamiespalvelusta ja proselectumista. Olen saanut Varamiespalvelun kautta pitkäaikaisiakin duuneja, olen nyt eräässä firmassa ollut lokakuusta 2008 asti säännöllisesti töissä. tiedän, että useimmat vuokratyöfirmat ovat ns. orjapiiskureita, mutta mulla on käynyt kyllä poikkeuksellisen hyvä tuuri.. älkää nyt suuttuko, mutta on se vähän itsestäkin kiinni.. proselectumin kautta oon päässyt työhaastatteluun ja nyt odottelen miten käy.. ja hei, älkää lannistuko!!! Eteenpäin vaan positiivisin mielin!


      • Anonyymi
        Mansikkainen<3 kirjoitti:

        Mulla on sitten taas yllättävänkin positiivisia kokemuksia esimerkiksi Varamiespalvelusta ja proselectumista. Olen saanut Varamiespalvelun kautta pitkäaikaisiakin duuneja, olen nyt eräässä firmassa ollut lokakuusta 2008 asti säännöllisesti töissä. tiedän, että useimmat vuokratyöfirmat ovat ns. orjapiiskureita, mutta mulla on käynyt kyllä poikkeuksellisen hyvä tuuri.. älkää nyt suuttuko, mutta on se vähän itsestäkin kiinni.. proselectumin kautta oon päässyt työhaastatteluun ja nyt odottelen miten käy.. ja hei, älkää lannistuko!!! Eteenpäin vaan positiivisin mielin!

        Siinä joku varamiespalvelun oma parittaja mainostaa omaa rekryfirmaansa että itsellä toimeentuloa piisaa.


    • Sazzii

      suurin syy työllistymiselle työttömien markkinoilta ovat juuri rekryfirmat.
      kaikki jotka tätä kautta töitä saa OVAT jo töissä ja vaihtamassa vain paikkaa.

    • ...kuin...

      ...yleisenä peruselämätietoutena mainittakoon, että rekryfirmoilla tarkoitetaan yleensä rekrytointiyrityksiä, jotka hoitavat työntekijän etsinnät, haastattelut ja testaukset asiakkailleen siten, että asiakkaalla on muutama sovelias kandidaatti, mistä sitten valita useimmiten avaintehtäviin ja vakituiseen työsuhteeseen.

      Vuokrafirmat taasen ottavat omille "palkkalistoilleen" ja lähettävät tavallista tykinruokaa tarvitseville silloin kuin tarvitaan.

      Näyttää nimittäin joillakin olevan vähän termit sekaisin.

      • valitaan sitten

        Osa tekee molempia.


      • ...tekee...
        valitaan sitten kirjoitti:

        Osa tekee molempia.

        ...mutta rekrytointi on siltikin eri asia kuin vuokratyön välitys


      • IT-hemmo

        Rekrytointiyritys hoitaa vain ihmisten rekrytointia maksua vastaan ja asiakaalleen ja valittusta kanditaatista maksetaan palkkio rekryfirmalle.
        Vuokrafirma ottaa omalle palkkalistalleen ja vuokraa työntekijän asiakaalleen.

        Ks. yritykset tosin tekevät yleensä molempia.

        Se vaan että ihmisille joilla näistä asioista ei ole mitään käsitystä ei voi näitä asioita kertoa niin että ne ymmärtää tai edes uskovat. Vaikkakin tällä tavoin ei työttömiä pitäisi yleistää ja se on kyllä rekrytoijan omista ennakkoluuloista johtuvaa sterotyyppistä harhaluuloa työttömistä jos heitä pidetään tyhminä.

        Olin joskus kauan sitten telemarkkinointitöissä jonne kaikki otettiin sisään todella surkealla ja epävarmalla provisiopalkalla. Tämä on todella typerää ja epäoikeuden mukaista, koska kaikista ei ole vain myyjiksi ja kyllä ne 50 sisään otettua myyjää sitten vaikka 100 EUR / kk liksalla myy kuiteskin päivässä sen mitä tarvitaan ja yrittäjä rikastuu ja yrittäjälle hinta on sama vaikka niitä myyjiä olisi 1000.
        Olisi mielenkiintoista mennä tällaiseen nyt johtotehtäviin.. koska minua ottaa patiin että ks. puljussa ei sitten kirjoiteta työtodistusta työttömälle joka oli siellä päivän koska ks. työtön on mennyt kuiteskin paljastamaan asian jo työvoimatoimistossa näyttämättä virkailijalle työtodistuksen ehtoja ja kertomatta että kyseessä on provisopalkkainen työ ja työaika on 6 tuntia päivässä.. niin nepäs siellä työkkärissä sitten tätit luulee että ks. työtön on joku työnvieroksuja ja uhkailee jo karenssilla. Tällöin olisi oikeuden mukaista kirjoittaa ks. työttömälle työtodistus jossa lukee irtisanottiin koeajalla koska tällöin ei ks. työtön saa karenssia. Ja ymmärtää se että työtön pelkää että työvoimatoimisto pompottaa ja pelkää että työnantaja pompottaa ja tästä syystä ei kerro mm. syytä miksi haluaa työtodistuksen kun kysytään mistä syystä hän haluaa sen. Ei se nyt se työtön niin tyhmä ole että sen haluaa näyttääkseen seuraavalle työn antajalle.


    • IT-hemmo

      Olen ollut monen rekryfirman kautta haastattelussa ja loppuasiakaan haastattelussa ja monta pestiä olen saanut. Rekryfirmat on hyviä ponnahduslautoja työelämään silloin kun haetulta alalta on paljon työkokemusta.
      Minusta on varsin hyvä että iloitetaan syy, että miksi en saanut paikkaa: "Asiakasyritys peruutti projektin ja ketään en nyt palkata" joka tarkoittaa sitä että asiakasyrityksen asiakas eli nk. loppuasiakas ei sitten halunutkaan heille tehtävää työtä ottaa teettettäväksi. Eli loppuasiakas ei saanut rahoitusta niin eipä silloin voida palkata koska ei ole mistä maksaa palkkaa.

      Samoin rekrytoijan ammattitaitoa kuvastaa se että koskaan haastattelussa ei luvata paikkaa vaan sanotaan että tässä vaiheessa emme vielä lupaa mitään ihan suoraan, koska hakijoita on muitakin. Nimittäin jokainen katteeton lupaus ja se että mitään ei kerrota ja peitellään syytä tai sitten ei ilmoiteta että ei tullut valituksi. Kyllä pitkällä tähtäimellä alkaa masentaa.

      Vakituista työtä kannattaa sitten sitä halutessa hakea ihan suoraan itse työn antajilta.

      • Anonyymi

        Voi elämä sentään siinä taas joku baronassa tai adeccossa itse työskentelevä mulkku mainostaa omaa firmaansa.


    • ime

      mielivalta jos naama ei kiinnosta saat roikkua työnhakijana ikuisuuden..te-toimisto aikoinaan
      pakotti ja tarjosi työtä..niitä haluaville..entä tänäpäivänä rekryn paskat paukuttelee hekseleitä
      ja tekee mitä haluaa..JA SAAT RAIPPAVERON..hallitus ei pätkääkään puuttunut rekryjen toimintaan??????? "mustalista"niillä on/olis kiva kun saatais järkyttävä porukka kasaan ja
      ajettaisiin reryt vittuun tästämaasta vaikka hallitus kaatamalla...2 naamasta puhua työllisyydestä
      jos rekryt ei työllistä.....

      t.mustallalistalla

    • sopimus_lupaa

      Työpaikkaa ei ole luvattu ennen kuin työsopimus on kirjoitettu. Voit itse tulkita jonkin rekryfirman edustajan sanan niin, että on mukamas luvattu. Olen huomannut että nykypäivänä ihmisillä ei ole juurikaan luetun tai kuullun ymmärtämistaitoja, vai onko meikäläisen kokemissa tapauksissa silkasta yksinkertaisuudesta kyse tai teeskennellään ymmärtämätöntä...
      Mitään ei kuitenkaan työelämässä ole luvattu ennen kuin on tehty kirjallinen sopimus ja se allekirjoitettu.

    • Luottamuspula

      Niin tuttua. Älkää luottako lupauksiin.

    • Anonyymi

      Rekryt ovat siinä välissä se likaisen työn tekijä jolloin työn teettäjä säästyy siltä. Ne tietävät miten homma vedetään ihan rimalle ja ikävä kyllä riman alikin siinä, missä ovat huomanneet sen usein onnistuvan. MUTTA. muistakaa, että se mitä alanne työehtosopimuksessa sanotaan se viimekädessä sitoo niitäkin. Usein yrittävät luoda tunnelman "tämä nyt on yleinen käytäntö". Jos eivät ole noudattaneet alasi työehtosopimusta, niin yksinkertaisesti HÄVIÄVÄT jutun. Riitatapauksessa yrittävät näyttää pelottavalta organisaatiolta yksilön edessä, mutta jos tosiasiassa tietävät häviävänsä, niin jäävätkin lähtötelineisiin.

    • Anonyymi

      Vuokrafirmojen kautta tehtävät työt on AINA lyhytaikaisia. Näiden kautta kannattaa nykyään tehdä töitä vain ainoastaan sen verran että saa ansiosidonnaisen tienattua.

    • Anonyymi

      Juu, täyttä tuubaa kaikki. Haastattelijat eivät tiedä työstä mitään ja sitä työpaikkaakaan tuskin on edes olemassa. Kaikkien pitäisi jättää hakematta niiden kautta niin voisivat laittaa lapun luukulle. Mokomat huijarit..

    • Anonyymi

      Rekryfirmat ovat pahinta paskaa mitä olla voi. Ihan käsittämätöntä että joku helvetin paska- aivo joskus keksi rekryfirmat. Niitä ei pitäisi olla olemassakaan.

      Rekryfirmat tekevät ilmoituksia olemattomista työpaikoista saadakseen työnhakijan listoilleen. Ja sitten alkaa hyppyytys.

      Kun työpaikkailmoituksessa haetaan esim. jotain tuotantotyöntekijää, ei rekryfirma paljasta asiakasyrityksestä yhtään mitään. Ei kerro missä työpaikka sijaitsee, mikä on asiakasyrityksen nimi, mitkä ovat työtunnit. Ei saa vastauksia edes kysyttäessä. Aivan kuin tiedot asiakasyrityksestä ja palkkauksen todellisesta määrästä olisi joku valtion salaisuus jota ei missään nimessä saa paljastaa työnhakijalle. Palkkaus on aina "tes:n mukainen".

      Rekryfirman heittopussina juoksutettavaa työnhakijaa viedään sokkona. Työpaikka paljastuu vasta kun olet huomenna menossa jonnekin 15 klometrin päähän tekemään kolmen tunnin keikan. Annetaan epämääräiset ajo- ohjeet ja työpaikalla kukaan ei ota vastaan. Menet sinne ihmettelemään nöyryytettäväksi kuin eksynyt lapsi.

      Ja sitten vaaditaan loistavaa työotetta, upeaa työn jälkeä ja tehokasta voiton tuottoa yrityksen omistajille..

      Hyi saatana mitä PASKAA.

      Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei suostu rekryfirmojen asiakkaiksi. Ei työnhakijana, eikä työn ostajana.

    • Anonyymi

      Rekryfirmojen toiminta perustuu asennevammaan että vain työnantajalla on oikeus esittää vaatimuksia työnhakijoille. Vain työnantaja on se joka arvioi kelpaako työnhakija vai ei. Eikä rekryfirman asiakasyritys viitsi vaivautua tekemään arviota edes itse. Ja sitten ruikuttaa kun työn laatu ja työmotivaatio on heikko.

      Työnhakijalle oletetaan minkä tahansa paskan kelpaavan. Rekryfirmat odottavat että työvoimapulankin aikana työnhakijaa voi viedä kuin tahdotonta sokkoa koiraa mihin ikinä sitten firma häntä tahtookin sijoittaa.

      Rekryfirmat eivät paljasta asiakasyrityksistään yhtään mitään työnhakijoille vaikka työnhakijan pitäisi voida tasa- arvoisena sopimusosapuolena arvioida kelpaako työnostaja työnhakijan tarpeisiin. Jos ei kelpaa, siitä ei saa perstuslain mukaan seurata taloudellista rangaistusta. Vaan suomessa tämä on tehty mahdolliseksi.

      Oireellista on että avoimissa työpiakkailmoituksissa ei kohtapuoliin ole enää muunlaisia työpaikkailmoituksia kuin rekryfirmojen haamutyöpaikkoja tai muita haistapaskaduuneja.

      HUUTAVAN TYÖVOIMAPULAN aikana, Suomessa työnhakijoiden ja työntekijöiden asemaa heikennetään koko ajan aktiivisesti ja järjestelmällisesti.

    • Anonyymi

      Rekryfirmat pitää kieltää lailla työntekijöiden oikeuksia polkevina ja näin ollen perustuslain vastaisina.

      Suomen kansalaisilla on laillinen oikeus kohtuullisiin työehtoihin ja työskentelyolosuhteisiin.

      Yritykset ja työnantajat tehkööt itse rekrytointinsa.

    • Anonyymi

      Voi vittu mitä nimiä.

      Henkilöstöpooli oy.

      Henkilöstöratkaisut oy.

      YES your exellent staff oy.

      Sihti Oy.

      Rekrydiili Oy.

      Jumalauta.

      • Anonyymi

        Henkilöstöliiga?

        Henkilöstöliiga????

        Hahahhahahahahahhaaaa!

        Vetäkää nyt vittu päähänne. Miten helvetissä tässä pitäisi kuvitella että tällaiset reppanat rekryfirmat suhtautuvat vakavasti työllistämiseen?


    • Anonyymi

      Hmmm....

      Lailistettua ihmiskauppaa?

      Etsin apupojan työtä, Palkkavaatimus 22,99e/h.
      🤪

      • Anonyymi

        Tes palkka = minimi.
        Miksi suostua minimiin.
        Voit aina pyytää "hieman" enemmän, varsinkin rekryfirmalta.
        🤪


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe