Millainen on teistä naisellinen nainen?

nainen79767

Tätä on varmaan kysytty tällä palstalla monesti aiemminkin, mutta haluan taas kysyä, mitä teidän palstalaisten mielestä naisellinen naiseus on. Sekä miehet että naiset saavat vastata, mut olisi kiva, jos laittaisit sukupuolesi näkyviin viestiin.

Monien palstalaisten guru Henry Laasanen on kuvaillut naisellista naista näin:

"Naisellisen naisen ominaisuudet: emotionaalinen, subjektiivinen, helposti vaikutettavissa, alistuva, ei pidä matematiikasta tai tieteestä, järkyttyy pikku kriiseistä, passiivinen, epälooginen, kotisuuntautunut, ovela, loukkaantuu helposti, vaikeuksia tehdä päätöksiä, itkee helposti, riippuvainen, puhelias, tahdikas, hellä, tietoinen muiden tunteista, uskonnollinen, kiinnostunut ulkonäöstään, siisti, voimakas turvallisuuden tarve, nauttii taiteesta ja kirjallisuudesta, ilmaisee helliä tunteita helposti, hoivaava.

Naisellisuus on maskuliinisten kykyjen ja piirteiden puutetta. Naisellisessa naisessa ei ole kilpailullisuutta, aggressiivisuutta, tehokkuutta, pelottomuutta ja voimaa. Naisellinen nainen suuntautuu naiseutta kohti ja on ylpeä ollessaan nainen. Naisellinen nainen tarvitsee miestä puolustamaan itseään.(1)"

Oletteko Laasasen määritelmän kanssa samaa mieltä? Minä olen enimmäkseen. Olen itse nainen.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kilttiatm

Itsevarma hymyilevä ystävällinen nainen joka käyttää ulkonäköään hyväksi saadakseen haluamansa.

• 334343434

Mistä se johtuu että joillekin naisille tulee naisellisuus luonnostaan ja joillekin ei?

• Pidän itseäni naisellisena naisena: tykkään käyttää hameita, olen isorintainen ja pitkätukkainen hoivaaja, ruuanlaitto on lempiharrastuksia, olen tahdikas, siisti ja hellä, pidän kirjallisuudesta.

Laasasen kuvauksesta minun on kuitenkin vaikea löytää itseäni tai suurinta osaa naisystävistäni. Olen subjekti, en subjektiivinen tai alistuvainen. Luonteeni määräävin ominaisuus on käytännöllisyys, mikä sulkee pois helposti vaikutettavuuden, järkyttymisen pikkukriiseistä (tai isoistakaan), uskonnollisuuden, vaikeuden tehdä päätöksiä ja riippuvuuden toisista. Harrastan luonnontieteitä joten se siitä. Olen matkustellut itsekseni ympäri maailmaa, välillä varsin alkeellisissakin oloissa, ja viihdyn missä vain - se turvallisuuden tarpeesta ja kotisuuntautuneisuudesta. Ulkonäön suhteen riittää puhtaus, tilanteeseen sopiva pukeutuminen ja kevyt meikki jos mahdollista.

Ehkä Laasasen kuvaus naisista on enemmäkin toive kuin todellisuus? Tai ehkä minun naiseuteni on syy miksi olen omia polkujani kulkeva nainen :D

• YksinäinenNainenxx

""Naisellisen naisen ominaisuudet: emotionaalinen, subjektiivinen, helposti vaikutettavissa, alistuva, ei pidä matematiikasta tai tieteestä, järkyttyy pikku kriiseistä, passiivinen, epälooginen, kotisuuntautunut, ovela, loukkaantuu helposti, vaikeuksia tehdä päätöksiä, itkee helposti, riippuvainen, puhelias, tahdikas, hellä, tietoinen muiden tunteista, uskonnollinen, kiinnostunut ulkonäöstään, siisti, voimakas turvallisuuden tarve, nauttii taiteesta ja kirjallisuudesta, ilmaisee helliä tunteita helposti, hoivaava."

Aika moni kohta osui muhun laasasen listassa, mutta en ymmärrä tota matematiikka ja tiede kohtaa kun ne sellaisia vahvuuksia jotka riippuu ihmisestä, mutta varmaan keskimäärin naiset noissa huonoja. Mutta matematiikka oli mulla kieliä vahvempi koulussa..

Ja noilta muilta osin voi itseään kehittääkkin eli ettei hermostu ja mene ylösalaisin joka pikkuasiasta minkä kyllä teen :( Turvallisuuden tarve on valitettavasti mulla voimakas ja sen tiedostan enkä ota riskejä siksi ja (itsenäistä)päätöksentekokykyä koitan työstää, kun se tasoa nolla. Ehkä täs elämäs viel opin siihenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      89
      4694
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3872
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      191
      3723
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      73
      2123
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1192
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      155
      1147
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1055
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      924
    Aihe