siskollani on mustasukkainen mies. Vinkkejä kehiin

huolestunutveli

Eli, olen siskoni kanssa hyvin läheisiä, puhumme päivittäin puhelimessa ja vaihdetaan kuulumisia.

Joka ikinen kerta kun puhun puhelimessa siskoni kanssa, sieltä kuuluu hänen miehensä ääni "kenen kanssa puhut". Seuraavaksi jos lähetän tekstarin niin hän luulee että systeri tekstaa toisen miehen kanssa, tietenkin minä lähetän maisema kuvia tai elukoista. Siitä sitten syntyy hirvee haloo.

Mies ei päästä systeriä tapaamaan kavereitakaan ja pakottaa siskoni olemaan kotona tai tulee tyyliin "turpaan".

Systeri ei uskolla lähteä suhteesta pois, koska mies on uhannut hakata sen maan tasalle jos näin tekisi.
Olen monesti itse kuunellut puhelun aikana miehen mesoomista ja raivoamista, se ei mitenkään kivaa ole.

Mustasukkaisuus on kyllä aivan huippukorkealla kyseisellä miehellä.

Mutta mitä mieheen tulee, niin hän sitten saakin tehdä ihan mitä haluaa, ilman että siihen saa sanoa mitään.

Vaikka systeri on kuinka ihana miehelleen niin se vetää siitäkin herneet nenään, koska luulee että siskoni on tehnyt jotain selän takana!

Tämä on niin järjetöntä, itse en edes viitsi kyseiselle jätkälle puhua, koska siitä voisi seurata pahempi soppa.

Sisko ehdotti miehelleen jonkin asteen terapiaa, mutta mies oli vastannut "hanki itse!", mutta tosiaan siskoni käy jo terapiassa. Mies luulee että hän on kaiken pomo ja kaikki pyörii hänen napansa ympärillä.

Kertokaa mitä te olette tehneet, oletteko jatkanut suhdetta vai eronnut?

Terveisin
Huolestunut veli.

5

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johanna271

Kuulostaa kyllä pahalta. Useimmiten tuossa tilanteessa oleva nainen kieltää : Ei asiat niin pahasti ole, kyllä minä pärjään...
      Sinä olet avainasemassa läheisenä veljenä. Et voi paljonkaan silti puuttua hänen yksityiselämäänsä. Hänen täytyy tehdä päätökset. Tosin hän kykenee siihen vasta sitten kun on kypsynyt päätökseen.
      On hyvin tärkeää että sanot siskolle olevasi valmis auttamaan häntä vaikka mitä tapahtuisi. Sano että hän voi soittaa sinulle, vaikka yöllä, jos on jokin hätä. Voit olla varma, että hän muistaa nuo sanat sitten kun hän todella tarvitsee apua.

• juuliaaaa

Ainoa ratkaisu siskollesi olisi jättää tuo mies niin pian kuin mahdollista. Ei siinä terapiat auta jos elämä ei muutu. Valitettavasti sinä et voi päättää asiaa siskosi puolesta, vaan hänen on se päätös tehtävä, kuten johanna 271 kirjoitti. Sinä voit tosiaan sanoa hänelle selkeästi, että mielestäsi hänen olisi jätettävä mies ja sinä voit tukea. Tuota ei kuitenkaan kannata jankuttaa, koska siitä ei ole hyötyä.

Itse olen ollut samantapaisessa asemassa kuin sinä. Eräs entinen läheinen ihminen on vastaavankaisessa suhteessa. Hän valitti aina miehestään, ja itki. Yritin ehdottaa eroamista ja olisin tukenut. Asunnonkin etsin jo hänelle ja sovittiin että hän muuttaa, mutta tilanne menikin hänen mielestään paremmaksi. Aina löytyikin selityksiä, miten se suhde nyt sitten olekaan niin paha. Tuota soutamista ja huopaamista kesti vuosia. Itselle tuli siitä voimakasta pahaa oloa ja voimattomuuden tunnetta. Mikään ei muuttunut.

Lopulta ymmärsin poistua takavasemmalle. Sanoin hänelle, että lupaan tukea häntä, jos hän eroaa, mutta nyt saa riittää valitukset ja itkut. En enää halua kuulla niitä kun eivät ne mihinkään johda. Aluksi minullakin oli tosi vaikeaa, ymmärsin, että ystäväni oli alkanut sairastuttaa minuakin. Nyt olen päässyt asiasta yli. Toki vieläkin mietityttää, mitä hänelle kuuluu, mutta en ota yhteyttä. Sen olen ymmärtänyt, että toisen puolesta ei voi tehdä ratkaisuja. Ehkä hänellä oli läheisriippuvuus tai vastaava tuohon mieheen.

• kovaakovaavastaan

uhkaa sinä hakata mies maan tasalle jos hän väijyy siskoasi heidän eron jälkeen tai jos sinä et siihen kykene pyydä jotain isokokoista sukulaismiestä puuttumaan peliin. Mustasukkaisuus ei tule loppumaan vaan se tulee lisääntymään ja raaistumaan.

• fwefwqeff

Joo, pois tuosta on päästävä. Eikö siskosi ymmärrä, ettei tuollainen ole normaalia ja saattaa käydä hyvin vaaralliseksi?

• kuulumisia

Mustasukkaista ei voi parantaa, mutta sellaiselle kannattaa sanoa miltä tuntuu. Ehkä kannattaa myös kysyä mitä tehdään sitten kun sietokyky loppuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe