Koulutusta ja kielitaitoa löytyy, muttei töitä Suomesta. ;ikä on vähimmäispalkka, jolla Irlannissa elää? Dublinista en ole kiinnostunut.
Millä palkalla elää Irlannissa?
3
1749
Vastaukset
- Pulattaret_elävät
Alin mitä olen jostain usean vuoden takaa tästä keskusteluryhmästä joskus lukenut on eräs minimipalkan raja. Sen tuntipalkan rajan asettamassa rajapinnassa liikkuu baarialan työn kysyntä ja vastaanottaminen. Esim. alalla sovelletaan tuntipalkkaa, ja kun kysyvä hyväksyy tarjotun, niin esmes puolattaret ovat tarjotun hyväksyneet ja perustaneet minimaalista elantoansa Irkkujenmaalla.
Sellaista tarjoilijan palkkaa ei suomalainen Irlannissa halua eikä tiettävästi ole, yhteiskuntamme ja elintasomme tottumuksiin perustuen, ottanut (tarjottua työtä vastaan). Ellei sitten ole jokin poikkeuksellinen yksilö, jolla olisi tottumus tai tapa tulla samalla tavalla toimeen kuin puolattaret. Puolattaria on määrällisesti suhteessa suomalaisia enemmän, joten heidän työnsä Irkuis tullee polkemaan tuon alan peruspalkat vastaisuudessakin.- aloittaja111
Olipa taas tyhjentävä vastaus............
terveisin,
aloittaja
- Leprechaun
Olin töissä Irlannissa vuonna 2007-08, tosin Dublinissa minne et halua. Se, millä minimissään pärjää, riippuu kuitenkin paljolti siitä paljonko joudut asumisesta maksamaan. Nykyisestä hintatasosta Irlannin asuntomarkkinoilla en tiedä, mutta www.daft.ie on hyvä paikka tutkiskella sinua kiinnostavien alueiden markkinoita.
Asuminen Irlannissa on siinä mielessä hieman erilaista, että nuoret aikuiset joilla ei vielä ole omaa perhettä asuu yleensä kimppakämpässä. Yksiöitä ei pahemmin ole tarjolla ja jos on, niin ovat joko kalliita tai sitten jossain keskellä ei-mitään.
Oma palkka oli n. 1600€/kk netto (~1900€/kk brutto), millä pärjäsi kohtuullisesti. Meillä oli paritalon puolikas vuokrattuna kolmen kaverin kesken, mikä kustansi tuolloin noin 540€/kk per nuppi. Siihen päälle sitten sähkö, kaasu ja netti. Vedestä ei ainakaan tuolloin tarvinnut maksaa Irlannissa mitään. Takuuvuokrana piti maksaa kahden kuukauden vuokra etukäteen, mikä teki kohtalaisen loven muuttobudjettiin. Työpaikka oli kävelymatkan päässä, joten busseihin tms. ei kulunut rahaa. Toivottavavasti jollakulla olisi tuoreempaa tietoa kustannuksista. Jotain 1800~1700€/kk (brutto) voisi ehkä pitää jonkinlaisena miniminä olettaen, että elinkustannukset ei ole tuosta vuoden 2007 tasosta hirveästi nousseet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005358609Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5369824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92215Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1611203Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17856Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68726- 46715
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657