Millä palkalla elää Irlannissa?

shelena111

Koulutusta ja kielitaitoa löytyy, muttei töitä Suomesta. ;ikä on vähimmäispalkka, jolla Irlannissa elää? Dublinista en ole kiinnostunut.

3

1823

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pulattaret_elävät

Alin mitä olen jostain usean vuoden takaa tästä keskusteluryhmästä joskus lukenut on eräs minimipalkan raja. Sen tuntipalkan rajan asettamassa rajapinnassa liikkuu baarialan työn kysyntä ja vastaanottaminen. Esim. alalla sovelletaan tuntipalkkaa, ja kun kysyvä hyväksyy tarjotun, niin esmes puolattaret ovat tarjotun hyväksyneet ja perustaneet minimaalista elantoansa Irkkujenmaalla.

Sellaista tarjoilijan palkkaa ei suomalainen Irlannissa halua eikä tiettävästi ole, yhteiskuntamme ja elintasomme tottumuksiin perustuen, ottanut (tarjottua työtä vastaan). Ellei sitten ole jokin poikkeuksellinen yksilö, jolla olisi tottumus tai tapa tulla samalla tavalla toimeen kuin puolattaret. Puolattaria on määrällisesti suhteessa suomalaisia enemmän, joten heidän työnsä Irkuis tullee polkemaan tuon alan peruspalkat vastaisuudessakin.

• aloittaja111

Olipa taas tyhjentävä vastaus............
        terveisin,
        aloittaja

• Leprechaun

Olin töissä Irlannissa vuonna 2007-08, tosin Dublinissa minne et halua. Se, millä minimissään pärjää, riippuu kuitenkin paljolti siitä paljonko joudut asumisesta maksamaan. Nykyisestä hintatasosta Irlannin asuntomarkkinoilla en tiedä, mutta www.daft.ie on hyvä paikka tutkiskella sinua kiinnostavien alueiden markkinoita.

Asuminen Irlannissa on siinä mielessä hieman erilaista, että nuoret aikuiset joilla ei vielä ole omaa perhettä asuu yleensä kimppakämpässä. Yksiöitä ei pahemmin ole tarjolla ja jos on, niin ovat joko kalliita tai sitten jossain keskellä ei-mitään.

Oma palkka oli n. 1600€/kk netto (~1900€/kk brutto), millä pärjäsi kohtuullisesti. Meillä oli paritalon puolikas vuokrattuna kolmen kaverin kesken, mikä kustansi tuolloin noin 540€/kk per nuppi. Siihen päälle sitten sähkö, kaasu ja netti. Vedestä ei ainakaan tuolloin tarvinnut maksaa Irlannissa mitään. Takuuvuokrana piti maksaa kahden kuukauden vuokra etukäteen, mikä teki kohtalaisen loven muuttobudjettiin. Työpaikka oli kävelymatkan päässä, joten busseihin tms. ei kulunut rahaa. Toivottavavasti jollakulla olisi tuoreempaa tietoa kustannuksista. Jotain 1800~1700€/kk (brutto) voisi ehkä pitää jonkinlaisena miniminä olettaen, että elinkustannukset ei ole tuosta vuoden 2007 tasosta hirveästi nousseet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      4367
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1649
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      264
      1488
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1475
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      237
      1351
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1140
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1090
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1079
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1024
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1003
    Aihe