kotitöiden jakaminen

2kotolaista

olen nyt 2 päivän aikana käynyt kaupassa ja tankannut.tehnyt ruokaa ja tiskannut.pessyt vessan ja pessyt pyykkiä.nyt mies sai hirveet raivarit kun alkoi imuroimaan että koska mä oon imuroinut.no se imuroi ja käski mun menemään kauppaan.kaupasta tullessani sitten pesin lattiat ja kiillotin keittiön lavuaarit että huomais että mä teen sitäkin.olinko ansainnut raivarit??? ja todettakoon vielä että kumpikaan ei käy töissä...

16

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • firstthingsfirst666

      Tuskin sä kuolinvuoteellasi muistelet miten sulla oli tapana hermostua siivoomisistas.

      Mutta tee niinkuin parhaimmaksi näet.

    • Pekkapätkä

      Minä pidän kotitöistä.
      Ihan pienestä saakka olen tykännyt osallistua ja saanut osallistua, niihin kannustettiin.
      Kotityöt on ihan ookoo - imurointikin voi olla joskus lähes terapiaa.
      Ei niistä kannata menettää hermojaan -- ellei sitten täysin uupuneena joudu passaamaan tai siivoamaan muiden jälkiä.

    • ifanoff

      Laiska töitään luettelee, sanoi jo vanha kansa, lopeta valittaminen ja hoida kotityöt jotta mies viihtyy kotona, varsinkin kun työttömänä sinulla on aikaa.

      • Paskapää

        Mies on myös työtön,miksei sekin siis voisi omaa kotiaan hoitaa kun aikaa on?Viihtys paremmin kun on siivonnut.


      • ifanoff

        Miehellä on perheen päänä varmastikin muuta paljon tärkeämpää tekemistä kuin valvoa laiskanpulskean mammansa puutteellisesti hoidettuja kotihommia.
        Ja näytöksen omaisesti kiillottaa vielä lavuaaritkin, muuten olisi jäänytkin sekin askare tekemättä.
        Palautteensa ansainnut mieheltänsä ja tietää sen itsekin.


      • Isäpappa
        ifanoff kirjoitti:

        Miehellä on perheen päänä varmastikin muuta paljon tärkeämpää tekemistä kuin valvoa laiskanpulskean mammansa puutteellisesti hoidettuja kotihommia.
        Ja näytöksen omaisesti kiillottaa vielä lavuaaritkin, muuten olisi jäänytkin sekin askare tekemättä.
        Palautteensa ansainnut mieheltänsä ja tietää sen itsekin.

        Heh, mitäköhän se tärkeämpi tekeminen mahtaisi olla, ja miksi mies olisi perheen pää?


    • Hei 2kotolaista,

      Mietin, oletteko yhdessä keskustelleet ja sopineet siitä, miten kotityöt voisi jakaa?

      Tärkeää on, että kummastakin kotitöiden jako tuntuu reilulta. Ja että kumpikin voi luottaa toisen tekevän oman osuutensa.

      Vilppu H.
      pappi

    • voinallkuttajat

      Tyhmin asia mistä riidellä on kotityöt. Ne kun voi ulkoistaa. Itse teen mielelläni kaiken. Jos mies valittaisi en tekisi Ikinä sitä hommaa mistä valitti. En valita itsekään. Jos en jotain haluaisi tahdä palkkaisin jonkun tekemään. Tuskin mainitsisin asiasta miehelleni.

      • lkjhgfds

        Miten hitossa kaksi työtöntä ulkoistaa kotityöt?! Luetteko te ollenkaan viestejä, joihin vastaatte?

        Aloittajalle: hoidatko sinä aina leijonanosan kotitöistä vai vain tällä kertaa? Jos sinä teet jatkuvasti enemmän, on varmaan parasta ottaa asia puheeksi. Minusta teidän tilanteessanne kotityöt pitäisi jakaa tasan, paitsi jos niihin kuuluu myös ulkotöitä ja mies hoitaa ne kokonaan yksin (esim. polttopuita, lumitöitä ja sen sellaista), silloin enin osa sisätöistä kuuluu kyllä sinulle.

        Omassa taloudessamme minä hoidan enimmäkseen kotityöt, koska minulla on enemmän aikaa (olen osa-aikatyössä ja mies kokoaikaisessa). Tämä on oma valintani ja mielestäni ihan reilua siitä huolimatta, ettei mieheni elätä minua, vaan kaikki kulut jaamme tasan. Jos tilanne olisi toisin päin, olettaisin, että mies hoitaa isomman osan kotitöistä.


    • sinkkumies39

      Minä imuroin, moppaan, käyn kaupassa ja kokkaan ruokaa. Vaan ei ole tyttöystävää kun naiset ei halua miestä joka tekee kotitöitä.

      • Ukkomies_

        Tuon huomasin itsekkin ettei sellanen mies kelpaa joka osaa tehdä ruokaa, siivota, pestä pyykkiä jne. Kumma juttu tosiaan. Onneksi emäntäni arvostaa näitä. Kaipa muut naiset kaipaa enemmän sohvalla lojuvaa ja kaljapullo kourassa olevaa miestä joka sattuu usein lähtemään kavereidensa kanssa baariin. Kunnon luotettavat sällit ovat sitten yleensä poikamiehiä joihin naiset eivät juurikaan katseita luo.


      • Laiska_akka

        Teetkö sen mielelläsi, sinua ei häiritsisi vaikka nainen laittaisi ruokaa harvemmin kuin sinä? Vai pitäisikö teidän laittaa yhtä usein? Meillä mies haluaa laittaa ruokaa (ja on parempi kokki), mutta valittaa sitten kuitenkin, että kun en koskaan laita ruokaa. Olen yrittänyt nyt useammin laittaa. Mutta aina en kerkiä käydä kaupassa. Ja lapsen kanssa kokkaaminen on haastavaa. Tosin nyt kun on isompi niin osallistuu jo jonkin verran. Ja viihtyy myös paremmin yksin leikeissään. Mies ei myöskään aina ole tyytyväinen ruokiini. Vaikka ei hänenkään sapuskat ihan aina onnistu. Koitan kyllä olla moittimatta, että hän ei loukkaannu. Useimmiten hänen ruokansa on kyllä todella hyviä ja onnistuneita.

        Olisi kiva, jos toinen laittaa ruokaa, mutta jos tekee siitä sitten ison numeron, niin sitten se ei ole enää kivaa... Minussa on vähän se vika, että pidän aina suuni kiinni, että toinen ei loukkaantuisi tai tulisi riitaa. Pyrin miellyttämään toista. Enkä edes onnistu siinä miellyttämisessä.


    • Kilttis

      Kotitöitä tekevä mies on turn off. Aloittaja on itse itsensä tuohon jamaan hommannut joten tee nyt niitä kotitöitä kun olet sen luuseri miehes kerran kelpuuttanut.

    • Laiska_akka

      Itse aloin kirjaamaan ylös kalenteriin mitä olen tehnyt. Vaikka onkin aika hullua. Mutta kun jatkuvasti saan kuulla riidan tms. yhteydessä, että kun en tee mitään. Ehkä voisin sitten näyttää kalenteria, että olenhan tehnyt. Sama juttu kun olin kotona lapsen kanssa, kun molemmat olimme työssä, nyt kun mies on työttömättömänä. Jos yritän puolustella, että olenhan tehnyt mies vaan toteaa, että no joo joskus olet. Saan myös kuittailuja, jos joskus juomalasi jää tiskipöydälle tai sohvapöydälle tms.. Vaikka häneltä itseltäänkin jää. Ei hänenkään jäljiltä ole aina kaikki tiptop, mutta ei huomaa sitä. Tai jotenkin onnistuu kääntämään sen minun syykseni vaikka olisi ollut koko päivän pois. Itse en kuittaile hänen tekemättömistä töistä, ehkä pitäisi? Hänellä itselläänkin on ärsyttäviä tapoja ym. Mutta siitä tulisi vaan riitaa. On myös pari kotihommaa, jotka teen aina. Mies ei niitä tee. Mutta niitä ei ilmeisesti lasketa miksikään. Naisista valitetaan kuinka he nalkuttavat. Mutta osaa ne miehetkin. Yritän ahkeroida entistä enemmän (ja joskus olen ihan puhki, kun pitää revetä joka paikkaan), mutta ihan turhaan. Valitusta tulee. Ehkä pitäisikin jättää kokonaan tekemättä kaikki. Saisin ainakin haukut syystä. Ja ehkä toinen huomaisi, että kas tekisi se toinenkin jotain. Kun itse joutuu tekemään oikeasti ihan kaiken aina.

      Inhottaa jatkuvasti riidellä kotitöistä ja kuulla haukkuja. Ja alan jo tiuskiin lapsellekin, jos ei auta siivoamaan leluja tai sotkee juuri kun sain ne siivottua tai leikkii liian sotkevaa leikkiä.

    • pyykkärimies

      Mielestäni kotityöt kuuluu myös miehelle! Kyllä mieskin sotkee! Pesen pyykkini mökillä pulsaattorikoneella koska pidän pyykinpesusta!

    • VOISAATANASENTÄÄN

      Huono feikki. Et sitten parempaa keksinyt? Huh huh mitä juttuja kakarat keksiikään. ei ole kyllä ikinä aloittaja ottanut luuttua käteensä. Voi pientä. Kovin on ajatusmaailma mennyt kaposeksi, kun ei keksi edes suht uskottavaa juttua. Huomaa kyllä, että kakara kuuluu näihin pikkupirpanoihin, joille on isketty tietsikka käteen pari vuotiaana. Ei minkään valtakunnan kokemusta edes alkeelllisimmista kotitöistä, ei edes roskan nostamisesta lattialla. Säälittävää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe