Olen osa-aikainen ja normaalisti teen töitä ti-to. Kesän aikana ja elokuussa alkavaan lomaani asti olen tehnyt pidempää viikkoa ma-pe. Lomaa ei saisi laittaa alkamaan työntekijän vapaapäivänä. Loma pitäisi alkaa elokuun ensimmäisellä viikolla. Mielestäni maanantai 3.8. ei saisi kuluttaa lomapäiviäni, koska se on normaalisti minulle vapaapäivä, eli loman pitäisi alkaa vasta tiistaina.
Työnantajan mielestä loma alkaa maanantaina ja se kuluttaa minulta yhden lomapäivän, koska olen koko heinäkuun ollut maanantait töissä. Eikö sillä ole mitään merkitystä, että vakiintuneet työpäiväni ovat ti-to ja loman jälkeenkin jatkuu näin? On vain poikkeus että olen kesällä tehnyt myös maanantaita.
Toki loman aikana kaikki päivät ma-la kuluttavat lomapäiviä, mutta loma ei saisi alkaa vapaa-päivänä, jollainen maanantai minulle normaalisti on.
Loman alkaminen vapaapäivänä
3
70
Vastaukset
- mykkyly
Kun sun loma alkaa maanantaina, niin se ei yhtään lyhene sen takia. Sulle lasketaan kuhunkin lomaviikkoon yhtä monta työpäivää (ti-to) ja vapaapäivää (ma, pe) kuin silloin, kun olet töissä, lauantai. elikkä työnantajasi on oikeassa.
- nimenomaan-lyhenee
No kun se nimenomaan lyhenee. Lomapäiviä on kertynyt sen verran, että jos loma alkaa maanantaina, niin se päättyy keskiviikkona elokuun loppupuolella, jolloin joudun sen viikon torstaina aloittamaan työt. Jos loma alkaa tiistaina, viimeinen lomapäivä on torstai elokuun loppupuolella, ja perjantaina en joudu töihin, koska se ei ole minulle työpäivä.
- Momentumloma
Aloittaja on oikeassa. Jos vuosiloma lyhenee vapaapäivänä aloittamisen takia, vuosilomaa ei aloiteta vapaapäivänä ilman työntekijän suostumusta. Näin sanotaan vuosilomalain 24 § 1 momentissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391