Olen osa-aikainen ja normaalisti teen töitä ti-to. Kesän aikana ja elokuussa alkavaan lomaani asti olen tehnyt pidempää viikkoa ma-pe. Lomaa ei saisi laittaa alkamaan työntekijän vapaapäivänä. Loma pitäisi alkaa elokuun ensimmäisellä viikolla. Mielestäni maanantai 3.8. ei saisi kuluttaa lomapäiviäni, koska se on normaalisti minulle vapaapäivä, eli loman pitäisi alkaa vasta tiistaina.
Työnantajan mielestä loma alkaa maanantaina ja se kuluttaa minulta yhden lomapäivän, koska olen koko heinäkuun ollut maanantait töissä. Eikö sillä ole mitään merkitystä, että vakiintuneet työpäiväni ovat ti-to ja loman jälkeenkin jatkuu näin? On vain poikkeus että olen kesällä tehnyt myös maanantaita.
Toki loman aikana kaikki päivät ma-la kuluttavat lomapäiviä, mutta loma ei saisi alkaa vapaa-päivänä, jollainen maanantai minulle normaalisti on.
Loman alkaminen vapaapäivänä
3
196
Vastaukset
- mykkyly
Kun sun loma alkaa maanantaina, niin se ei yhtään lyhene sen takia. Sulle lasketaan kuhunkin lomaviikkoon yhtä monta työpäivää (ti-to) ja vapaapäivää (ma, pe) kuin silloin, kun olet töissä, lauantai. elikkä työnantajasi on oikeassa.
- nimenomaan-lyhenee
No kun se nimenomaan lyhenee. Lomapäiviä on kertynyt sen verran, että jos loma alkaa maanantaina, niin se päättyy keskiviikkona elokuun loppupuolella, jolloin joudun sen viikon torstaina aloittamaan työt. Jos loma alkaa tiistaina, viimeinen lomapäivä on torstai elokuun loppupuolella, ja perjantaina en joudu töihin, koska se ei ole minulle työpäivä.
- Momentumloma
Aloittaja on oikeassa. Jos vuosiloma lyhenee vapaapäivänä aloittamisen takia, vuosilomaa ei aloiteta vapaapäivänä ilman työntekijän suostumusta. Näin sanotaan vuosilomalain 24 § 1 momentissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot22617956Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss6810247Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?2936664Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki224489Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai423186Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.723157"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1122885Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen892367MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä201517Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit171352