Ritsa VS. Jousi

BowSlingshotMan

Kumpi on tarkempi?

4

1792

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varsijousihemmo

      Mulla on kokemusta vastakaarijousesta, taljajousesta sekä varsijousista. Myös ritsoista. Sanoisin ritsa koska kuula pitää energian paremmin kuin nuoli. Ja on aerodynaamisempi. Puhutaan siis "vahvoista ritsoista" joilla ammutaan teräskuulia. Tähtääminen helpompaa jousella. Mutta kun osaa hyvin käyttää ritsaa, tähdätä/vapauttaa oikein niin sen puolesta ritsa jonkin verran tarkempi kauemmas ammuttaessa. Lukuunottamatta varsijousia joilla voi ampua teräskuulia. Ne voittaa koko kisan

    • RITSAMIES

      Tarkempia osumia saa Ritsalla kauas ammuttaessa = Kyllä minäkin ritsaan kallistun. Läheltä jousi tähtäimineen mutta mitä kauemmas ampuu, sitä paremmin ritsan kyvyt tulevat esiin. Ritsassa on oltava riittävän suuri lataus ja painavat teräskuulat niin alkaa osumia tulla 50m päästäkin lastulevystä läpi. Unohtakaa 4,5mm ilmapistoolien kuulat.. Ne painaa vain 0,35g. Liian vähän. Varsijousien ja Ritsojen kuulat painaa vähintään sen n.5g. Sellasilla kuulilla saatte tehokkaita ja akuraatteja Shotseja. Kannattaa myös miettiä valmistaako Ritsan itse vaiko ostaako kaupallisen. Jos itse valmistaa voi tehotkin parhaimmillaan olla useimpia kaupallisia suuremmat, toki se vaati aikaa ja rahaa. Mutta Saksalaisen Ritsamies Jorgen tyyliin valmistettu ritsa on varmasti tehokas tarkka. Tosin hän näyttää suosivan "Ohuita ja Vahvoja" kuminauhoja. Itse valmistan tehokkaita ritsoja pyöreistä, aerodynaamisista erittäin kovaa käyttöä kestävistä Jumppakuminauhoista joita saa vaikka tarjoustaloista. Panoksena käytän Teräasekeskuksen 8mm Zhaoshi Tactical Charger teräskuulia. 2e/100kpl kuulii. SUOSITTELEN! SIINÄ VIELÄ RITSA TARKKUUSAMMUNTAA PITKILTÄ MATKOILTA https://www.youtube.com/watch?v=URpYByRVfwY&feature=youtube_gdata_player

    • hahhaha

      50m ei mene mikään ritsan kuula läpi lastulevystä

    • D_ja_G

      Ritsan tarkkuus on parhaimmillaankin vain lyhytpiippuisen käsiaseen luokkaa. Siis tarkka ampumamatka 10-15 m.
      Ja teho on vain puolet ilmakiväärin tehosta.
      Mutta hauska ja kehittävä harrastus näyttäisi olevan alan nettisivujen perusteella. Ja turvallinen myös, jos vertaa vaikka jousiaseisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe