Ritsa VS. Jousi

BowSlingshotMan

Kumpi on tarkempi?

4

2214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varsijousihemmo

Mulla on kokemusta vastakaarijousesta, taljajousesta sekä varsijousista. Myös ritsoista. Sanoisin ritsa koska kuula pitää energian paremmin kuin nuoli. Ja on aerodynaamisempi. Puhutaan siis "vahvoista ritsoista" joilla ammutaan teräskuulia. Tähtääminen helpompaa jousella. Mutta kun osaa hyvin käyttää ritsaa, tähdätä/vapauttaa oikein niin sen puolesta ritsa jonkin verran tarkempi kauemmas ammuttaessa. Lukuunottamatta varsijousia joilla voi ampua teräskuulia. Ne voittaa koko kisan

• RITSAMIES

Tarkempia osumia saa Ritsalla kauas ammuttaessa = Kyllä minäkin ritsaan kallistun. Läheltä jousi tähtäimineen mutta mitä kauemmas ampuu, sitä paremmin ritsan kyvyt tulevat esiin. Ritsassa on oltava riittävän suuri lataus ja painavat teräskuulat niin alkaa osumia tulla 50m päästäkin lastulevystä läpi. Unohtakaa 4,5mm ilmapistoolien kuulat.. Ne painaa vain 0,35g. Liian vähän. Varsijousien ja Ritsojen kuulat painaa vähintään sen n.5g. Sellasilla kuulilla saatte tehokkaita ja akuraatteja Shotseja. Kannattaa myös miettiä valmistaako Ritsan itse vaiko ostaako kaupallisen. Jos itse valmistaa voi tehotkin parhaimmillaan olla useimpia kaupallisia suuremmat, toki se vaati aikaa ja rahaa. Mutta Saksalaisen Ritsamies Jorgen tyyliin valmistettu ritsa on varmasti tehokas tarkka. Tosin hän näyttää suosivan "Ohuita ja Vahvoja" kuminauhoja. Itse valmistan tehokkaita ritsoja pyöreistä, aerodynaamisista erittäin kovaa käyttöä kestävistä Jumppakuminauhoista joita saa vaikka tarjoustaloista. Panoksena käytän Teräasekeskuksen 8mm Zhaoshi Tactical Charger teräskuulia. 2e/100kpl kuulii. SUOSITTELEN! SIINÄ VIELÄ RITSA TARKKUUSAMMUNTAA PITKILTÄ MATKOILTA https://www.youtube.com/watch?v=URpYByRVfwY&feature=youtube_gdata_player

• hahhaha

50m ei mene mikään ritsan kuula läpi lastulevystä

• D_ja_G

Ritsan tarkkuus on parhaimmillaankin vain lyhytpiippuisen käsiaseen luokkaa. Siis tarkka ampumamatka 10-15 m.
      Ja teho on vain puolet ilmakiväärin tehosta.
      Mutta hauska ja kehittävä harrastus näyttäisi olevan alan nettisivujen perusteella. Ja turvallinen myös, jos vertaa vaikka jousiaseisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3839
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      99
      3466
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      77
      3310
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2618
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      114
      1522
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1496
    7. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1094
    8. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1090
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1046
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1006
    Aihe