Teräsrunko VS Alumiinirunko

huey2

Teräsrunko voi lähteä ruostumaan, kun taas alurunko ei. Laatupyöriin alumiiniset rungot tehdään kestämään paremmin, kuin halvoissa alumiinisissa. Miten on???

9

5831

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alusiltivalintani

alumiini voi näyttää hyvältä kauemmin, mutta alurunko rapistuu jopa terästä pahemmin ja nopeammin. alumiini ei anna käytön rasituksia anteeksi. alurunko on todella petollinen, se voi napsahtaa hajalle varoittamatta.

galvaaninen korroosio on iso ongelma myös alurungoissa ja alurungoissa sitä ei noin vain korjatakaan.

• EiVanhalle

Se on neljä kesää, mitä mä ajan samalla pyörällä. Sit mä meen ja ostan uuden tilalle. On mulla varastossa 16-vuotias, alu-runkoinen Crescent-maantiepyörä. Siinä on etuhaarukkakin alumiinia. Ohjainlaakeri olis pitänyt vaihtaa, mutta kun oli hapettunut sen verran pahasti, että sitä ei avata muuta kuin että etuhaarukka ei luultavasti yhtenä kappaleena lähe rungosta erilleen. Niin oli jumissa, että auki ei lähde kuin raa'alla voimalla tai sitten ei ollenkaan. Sitten kun se etuhaarukkakin on siinä sitä alumiinia, niin se pyörähän alkoi jo silloin ekana kesänä nitisee ja natisee. Yhellä lenkillä jouduin muutaman kilsan ajaksi vesisateeseen, niin siitä alkoi etupään nitinät ja natinat. Mitä lie tyyppivikaa? Keväällä 2013 ostin uuden maantiepyörän. Siinäkin on alu-runko, mutta etuhaarukka on hiilikuitua. Ei nitise eikä natise pyörä, vaan sillä on mukava ajella. Mutta vaikka kiva onkin, niin silti mä keväällä 2017 meen ja ostan uuden pyörän. Vielä kivempaa on saada välillä uuttakin ostettua, ettei tartte samalla mennä vuoskymmeniä. Kyllästyyhän siihen vanhaan, ja sitten jos meinaa samalla pyörällä pitkäänkin ajella, niin sitten tulee se osien uusiminen eteen. Kiekkojakin alkaa mennä. Mieluummin laittaa rahansa uuteen pyörään, kuin kunnostelee sitä vanhaa. Sit sulla on siinä se vanha ja väsynyt runko.

• Alkup_maantiepyöräi

Kaikista materiaaleista voi tehdä sekä hyviä että huonoja pyöriä. Keskimäärin alumiiniset ovat kovempia ajaa kuin teräsrunkoiset. Kuidusta voidaan tehdä sekä kovia että absorpoivia rakenteita. Joten lenkkikäyttöön ennemmin terästä kuin aumiinia.

• Anonyymi

Mitä tarkoitat kovempia ajamisella? Tarkoitatko kevyempiä ajaa? Vaikuttaako tuo rungon materiaali siihen onko kevyempi polkea?

• Anonyymi

Hiilikuitu lienee paras?

• Anonyymi

Liian arvaamaton normaalikäyttöön. Saattaa räsähtää palasiksi kesken ajon. Kilpa-ajajille maksetaan jotta ottavat riskit.
        Hiilikuidun ainoa hyöty on keveys millä ei ole merkitystä kilpakäytön ulkopuolella.

• Anonyymi

Mulla on titaanitunkoinen maastopyörä. Hinta oli 12 000e.

• Anonyymi

Mikä se tunko oikein on?

• Anonyymi

Hiihtäjät sanovat aina tähän materiaaliväittelyyn hotellien saunoissa, että pitää mennä Aakenustunturille ja etsiä sinne pudonneet lentokoneet, 3 kpl.

Niitten hylyistä näkee, miten teräs ja alumiini kestävät, niin törmäystä kuin ajan patinaa. Etenkin se Junkkeri 52sen läjä kertoo tuosta, Messersmittien varaosalento. Niin, ja hyvällä tuurilla näkee miten kulta kestää, siellä on vieläkin kadoksissa loota kultaharkkoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2288
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1883
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1578
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1550
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1296
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1204
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      111
      1125
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      942
    Aihe