~TSEMPPIRYHMÄ suureen pudotukseen osa 2~

Mirkkis-

Eli tässä meille uusi viestiketju edellisen venyessä turhan pitkäksi. Kiitos vinkistä Iloakesään. :) Minun tulee oltua niin vähän koneella näin kesäisin joten kirjoiteltua on tullut nyt vähemmän. Mutta edelleen siis projektin parissa puurretaan ja nyt on tulostakin tullut. Perjantaina sitten virallinen punnitus pitkästä aikaa.

34

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iloakesään

      Hieno homma Mirkkis, onnistuu taas kirjoittaa näin puhelimellakin.
      Toivottavasti kaikki ryhmäläiset osaavat tulla tänne.
      Tänään on syötättänyt jostain syystä ylenmäärin, huomenna on yritettävä taas normaalia ruokailua.
      Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

    • Mirkkis-

      Tänään pitkästä aikaa puntarille perjantai punnitukseen. Paino nyt 96,2kg. Alaspäin on tullut siis yhteensä 3,3kg. Hitaaaasti edetään... ;)

      On ollut niin sateista pari päivää, että hyötyliikunnat puutarhassa ovat jääneet vähemmälle. Ja vähän huonohkolta näyttää v-lopun sääennuste. Tänään pitäisi sulattaa pakastimet ja hakea laatikko tai pari mansikkoja pakkaseen. Ja metsälenkillä tutkailin, että pian pääsee myös mustikkaan. :)

    • nainenmaalta56

      Hei pitkästä aikaa. Työn merkeissä kesä kulunut. Paino varmaan vaan noussut, kun kaikkia juhlia ollut, kakkuja kakkujen perään.
      Mutta korvien välissä ajatus paremmasta elämästä.
      Tupakan lopetan, siitä lähdetään, voi paino taas nousta, mutta pakko se on nyt lopettaa.
      Puntarissa en ole käynyt, luulisin että samat 83 siellä jos vaan ei enemmänkin, huomenna yritän.
      Lenkkeily jäänyt, jalat kipeät pitkistä työputkista.
      Mustikat kypsyy pian, kävin kans katsomas.
      Niitä sitte aamuisin kaurapuuron päälle, nam
      Tästä jatketaan

    • höhhöhöhöhöhöhöhö

      Tää ei vaan toimi

    • mikäei

      Mikä ei toimi?

    • JooMee

      Moi vaan pitkästä aikaa kaikille. Puntarille en ole ehtinyt pitkään aikaan mennä tai oikeammin en ole halunnut mennä. Kesäjuhlia on ollut ruuhkaksi asti ja syömisessä sepsumista. Pikkukoiran kanssa aikaa kulunut paljon eikä pidemmille lenkeille ole kauheasti kerennyt, kun kesälomakin on lähes kaikki vielä edessäpäin. Pentu on ihana rakas riiviö, todella terhakka energiapakkaus, jolla on luonnetta vaikka muille jakaa. Tarkoitus olisi pikkuhiljaa taas päästä ruotuun tässä laihdutusprojektissa.

    • Iloakesään

      Eilen lankesin syömään oikein urakalla perunaa kastikkeen kanssa ja jälkiruuaksi oli jäätelö, sellainen oikein tuhti sokeripommi.
      Että siihen meni se hyvin alkanut viime viikon laihis, :D
      Mutta kait se on vaan turvotusta, suolainen ja makea sen mulla tekee.

      Muille parempaa pudotusviikkoa toivottelen, ensi viikolla on uusi viikko!

    • Milsa1986

      Pääsisköhän mukaan vielä yksi kiloihinsa kyllästynyt?! :) Salakavalasti paino hiipinyt lähes 20kg ylöspäin viimeisen parin vuoden aikana. Uskottelin vaan että vaatteet on kutistunu pesussa, kunnes saatiin isännän kanssa aikaseks vaihdettua vaakaan patterit.. Ja se lukema, 104,3kg, sai mut tekemään päätöksen. Päätöksen siitä, etten enää hengästy kun kävelen rappuset, tai ettei ne viime kesänä ostetut housut näyttäisi enää makkarankuorilta päälläni. Pituutta löytyy huikeat 157cm, joten pudotettavaa todella löytyy.
      Ensimmäistä kertaa en (yllätys) tässä tilanteessa ole. Muutamia vuosia sitten paino kävi korkeimmillaan 113 kilossa. Siitä tippui noin 30 kiloa ihan ilman tietoista yrittämistä, eron ja muitten "kriisien" vuoksi. Nyt olen elämäni ensimmäistä kertaa kuitenkin tilanteessa, jossa tietoisesti ymmärrän, että painonpudotus on ainut mahdollisuuteni jatkaa elämää terveenä ja mahdollisesti saada sitä omaa jäkikasvua. Tällä painolla ei uskalla edes haaveilla kunnolla moisesta..
      Aloitin pari päivää sitten Nutriletilla, 10pvän kuuri nyt alkuun. Tänään paino näytti mukavasti 102,7kg, nesteet tainnu lähteä liikkeelle :D Kun tästä kymmenestä päivästä selviän, jatkan varmaankin vhh:lla. Uskoisin sen olevan itselleni "helpoin" reitti. Iltapäivällä käydään crosstrainer ostoksilla, että voi nauttia niistä leffoista samalla kuntoillen :)
      Sorry for the long post :P

    • Iloakesään

      Mukavaa kun tulee lisää porukkaa tänne, ja hyvä alku sulla Milsa1986!

    • Mirkkis-

      Kiva kuulla teidänkin kuulumisia JooMee ja nainenmaalta56! :) Totta, kesä on haasteellista aikaa juhlien takia. Mutta kohti syksyä tässä kovaa vauhtia mennään ja hyvähän sekin on että saa painon pysymään suurinpiirtein samassa ilman kesäkiloja. Positiivisin mielin siis eteenpäin. Ja tervetuloa joukkoomme Milsa1986.

      Minun perjantai punnitus antoi tulokseksi 95,6kg eli viikossa kevennystä -0,6kg. :D

      Minä olen kyllä nauttinut tästä viileästä kesästä. Kiva lenkkeillä raikkaassa säässä, ei siinä pieni vesisadekaan haittaa. Viikonloppuna taas tarkoitus suunnistaa kuntosalille plus pitkät lenkit. Kyllä se askel tästä pikkuhiljaa kevenee... ;)

    • Iloakesään

      Mirkkis painaa eteenpäin, hienoa.
      Mulla paino samassa kuin viimeviikolla, eli - 0.
      Johtunee suolaisista grillimakkaroista, jos jotain syytä etsin.

      Tulkaahan muutkin ilmoittelemaan kuulumisianne ja hyviä laihdutuspäiviä ihan kaikille!

    • nainenmaalta56

      No niin taas meinaa täällä lipsua, synttäreitä ja muita juhlia joka viikko, seuraavat jätän väliin, vaihdoin työvuoron.
      Tupakin jätin 25.7. , vaaran paikka lihoa, mutta päätin lopettaa.
      Raskas työputki menossa, lenkkeily jää taas väliin kun ei jalat kestä.
      84 näytti puntari, eli puoli kiloa tullut lisää, kääk
      Nauttikaa auringosta ken voi, mä joudun olemaan loppupäivän sisällä

    • anniinaks

      Moikka! :) Oon täällä uusi, mutta oon pudottanut jo 25 kiloa n. puolessa vuodessa! Entinen paino 79, nykyinen 54. En tosiaan halua enempää laihtua, mut lihaksia oon alkanu hankkimaan. Tein kaiken siis ilman mitään kuntosalia, mut nyt oon pari kertaa uskaltanu jo käydä. Ostin just salikortinkin, mutta mieluisinta jos sali on tyhjä meinaan mä ja laitteet... :D Jos jollain on jotakin kysymistä laihdutukseen liittyen ni mä ainakin voin neuvoa, oon niin onnellinen jos ihmiset tulee terveemmiksi <3 Onnea kaikille tiputukseen, muistakaa myös joskus nauttia!

    • Iloakesään

      Hei anniinaks!
      Aivan mahtava tulos, kovasti onnitteluja sinne sulle! Mukavaa että olet löytänyt uuden kuntoharrastuksenkin.
      Mulla on ongelmana iltasyöminen. Nälkä ei ole mutta tekee mieli jotain hakea jääkaapista iltaisin. Onkohan sulla ollut ongelmia iltasyömisen kanssa ja miten ratkaisit asian?
      Mikä oli suurin oivalluksesi laihduttamisen aikana? 25 kiloa on mahtava määrä!

      • anniinaks

        Voi kiitos!
        On mullakin tuon iltasyömisen kanssa ollut ongelmia. Johtui varmaankin siitäkin, että en syönyt itseäni täyteen aikasemmilla ruokapausseilla. Aluksi lankesinkin pari kertaa ja tajusin, että jotain on pakko tehdä. Aluksi aloin pesemään hampaat sen jälkeen, kun olin syönyt viimesen kerran sinä päivänä. Suunnittelin jo ruokavalioni valmiiksi aamulla tai edellisenä päivänä ja siitä listasta en poikennut. Siihen tapaan alkoikin tottumaan ja nyt ei edes yhtään tee mieli illalla mässyttää!


    • Mirkkis-

      Paino 95,1kg. Puoli kiloa kevennystä. :)

      Viikon aikana joka päivä on tullut lenkkeiltyä, tänään vapaapäivä liikunnasta. Osa kuntokeskuksista on jo julkaissut syksyn jumppakalenterin. Jotain uutta olisi kiva mennä kokeilemaan.

      Viikonloppuna lähdetään marjastamaan, toivottavasti saadaan hyvä mustikkasaalis ja runsaasti hyötyliikuntaa. :)

      Hieno tulos anniinaks! Tosi nópea pudotustahti sinulla on ollut. Huikeaa!

      • anniinaks

        Hyvä, tuo onkin tosi jees pudotustahti! Rauhassa, mutta varmasti. Mäkin olen monia kertoja nyt käynyt mustikka ja sienimetsässä.. Voin sanoa et mun selkäni ei oikein rakasta jatkuvaa kyykkimistä, taidan tulla jo nyt vanhaksi. : D kiitos!!


    • Iloakesään

      Paino tänään 92,0. Tuntuu että syksyn tulo auttaa jotenkin painonhallintaan. Ei ole koko ajan vierailuja tai kesäretkiä jotka "pakottavat" lankeamaan erilaisiin kiusauksiin, heh.
      Kiitos vaan vihjeestä anniinaks. Tuo päivän aterioiden suunnittelu etukäteen sopii mulle selvästi parhaiten.

      Tulkaahan muutkin palstalaiset kertomaan uutisianne ja kovasti voimia laihdutuksen suhteen kaikille!

    • Iloakesään

      No, onkos muut palstalaiset myöhäisillä lomilla vai mitä, kun ei ole ilmoituksia tullut?
      Toivottavasti palsta virkistyy syksyn tullen, Mirkkiksen kuulumisiakin kaipaan :)

      Mulla paino 91,4, joten ihan kivasti meni viime viikko, toivon samaa ensi viikolle!

      Kaikille mukavaa syksyn odotusta, ilmat on olleet kylläkin täälläpäin ihan kesäiset ja kiva lenkkeillä lämpimässä säässä.

    • Mirkkis-

      Hienosti paino laskusuunnassa Iloakesään!

      Viime viikolla ei tullut pudotusta, mutta tänään vaaka näytti taas mukavasti -0,6kg kevennystä. Eli paino tällä hetkellä 94,5kg. Ja tämähän tarkoittaa sitä, että ensimmäinen 5 kiloa on kadonnut! :)

      Vaikka paino putoaakin tosi hitaasti niin silti vakaasti uskon että tällä kertaa opin kunnolliset elämäntavat ja pääsen sinne tavoitteeseeni. Ennen elämäntyyli on ollut joko tai, eli toiset päivät kauheaa kituuttamista pienellä kalorimäärällä ja sitten kun repsahtaa niin se tapahtuu kunnolla jatkuen päiviä, viikkoja ja jopa kuukausia. Joten lopputuloksena se, että paino oli noussutkin koko ajan. Nyt ensimmäisenä poistin aikarajoitteet ja opettelen kohtuullista herkuttelua. Enää eivät esim.juhlat kaada laihdutustani kuten ennen. Vaan juhlista nautitaan ja seuraavana päivänä palataan ruotuun. Ja tuollainen pienien herkkuhetkien salliminen estää sen mieliteon kasvamista ihan älyttömän suureksi. Ja mikään ruoka-aine ei ole kiellettyjen listalla.

      Tällä metodilla nyt ainakin jatketaan niin kauan kuin paino on laskusuunnassa. Ja jos lasku loppuu kokonaan jossain vaiheessa niin sitten pitää miettiä mitä pitäisi viilata.

      Minulla alkaa nyt 2 viikon loma ja lomalla aioin liikkua runsaasti luonnossa ja nauttia alkavasta syksystä. :)

      • JooMee

        Täällä kanssa tänään alkoi kolmen viikon loma, joka tulee sisältämään paljon ulkoilua koirien kanssa ja muuta liikkumista ja akkujen latausta. Koiralenkkejä tulee tehtyä päivässä useampia, koska pennun kanssa ei tehdä vielä yhtä pitkiä lenkkejä kuin vanhemman koiran kanssa. Minulla paino repsahti ylöspäin tässä kesän aikana, mutta nyt ollaan lähtötilanteessa takaisin ja aloitetaan uudelleen kevennystä.


    • Iloakesään

      Mirkkikselle onnea 5 kilon pudotuksesta!

      Mullakin vähän samanlaiset ajatukset, juhlahetket eivät saa kaataa mun pitkän tähtäimen suunnittelua. Ennen mulla tahtoi vähän into laantua herkkuhetkien jälkeen.
      Huomenna on ravintolasyöminen edessä, otan ihan mitä haluan, keittoa sitten kotosalla.

      Kivaa lomaa sulle, hyviä ilmoja säätiedotukset lupailee!

    • lihava-hirvitys

      15 kg menny nyt 3 kuukaudessa. Välissä kyllä retkahdin viikonki "syöpöttelyyn" ja kiloja tuli takas reippasti, mutta taas jatkettiin. Joten enemmänkin olisi varmaan laihtunut jos ei olisi ollut noita pikku retkahduksia. Lähtöpaio oli siis 103 ja nyt 88kg.

      • JooMee

        Mitä konsteja olet käyttänyt, kun olet noin hienosti saanut kiloja lähtemään?


      • lihava-hirvitys
        JooMee kirjoitti:

        Mitä konsteja olet käyttänyt, kun olet noin hienosti saanut kiloja lähtemään?

        Suurin tekijä varmaankin se, että jätin viljat ja sokerit pois kokonaan. Samoin pääsin diabeteksesta. Raejuustoa tai rahkaa marjoilla tai vaihtelevasti jotain vihanneksia siihen, joka toinen päivä vain lämmin ateria esim. höyrytettyjä vihanneksia kuten kukkakaalta, parsakaalta ja munia ja kalaa/kanaa silloin tällöin. Kaikki annokset on tietenkin melko pienehköjä eli ei mitään suuria määriä. Sunnnuntait paastolla ja joka päivä lenkkeilyä ainakin 1½ tuntia. Ei heikota ja välipaloina sitten esim. manteleita, siemeniä ja kaikenlaisia juomia kuten teetä, viherjuomaa sekä smoothiet superfoodeilla. Näilla mennään :) Eikä heikota.


    • Iloasyksyynkin

      Yritys hyvä, mutta tulos ei ollut kovin hyvä. 100 gramman pudotus. Pitänee se hyväksyä. Liikaa leipää omasta mielestäni.
      Lihava hirvitys on onnistunut todella hyvin, onnea sinne. Tuo leipä mua rassaa mutta en halua sitä kokonaan jättää. Yritän vähentää ensi viikolla, jos pari palaa ruisleipää päivässä, Katsotaan mitä se auttaa, nyt on mennyt aina neljä sellaista Uotilan ruislimpun palasta, ei ne mitään jätti-isoja ole kylläkään, noin 35 gr palanen.

      Syksyisen raikasta ilmaa, kiva on ulkona kävellä.

      Hyvää laihdutusviikkoa kaikille! Vaihdan jo nimimerkkini syksyisemmäksi :D

    • Mirkkis-

      Täällä on nyt lomalta palailtu arjen ääreen. Voi kun oli kivaa lomailla, rentoutua ja nauttia ulkoilusta. Jotenkin keväästä asti on vaivannut pieni väsymys, mutta nyt on akut ladattu. :)

      Paino on pysynyt kohtuullisen hyvin samassa. Ilmoitin itseni lihaskuntojumppaan joka
      alkaa ensi viikolla. Kiva saada joku uusi harrastus tälle syksylle.

      Aikamoinen tulos lihava-hirvitys. Mutta toki kuulostaa tiukalta ruokavaliokin, että kyllä tuolla varmasti tulosta tuleekin. Onnea huikeasta suorituksesta. :)

    • nainenmaalta56

      Moi taas, tupakka pois yli 6 viikkoa, tänään vasta uskalsin puntariin, 83,5 näytti, luojan kiitos ei nousua.
      Lenkkeily aloitettu, juhlat juhlittu. Voi kun tuon vehnän ja sokerin sais pois. Se vois todella tepsiä.
      Nyt kova yskä, keuhkot alkaa puhdistua, ulkona kaikkea hommaa riittää.
      Ootte muut hoikentuneet, mä vaan raitistunut, mutta viikko ilman herkkuja sentään takana.....nyt perunamaalle

    • kylläsetästä

      Moi!En ois uskonut että pääsen edes alkuun mutta...jätin muut viljatuotteet pois paitsi kauran,eli siirryin gluteiinittömälle.Paino lähti liikkumaan alaspäin 100kg lähtöpainosta 1,5kg viikossa.Syön 5 kertaa päivässä,joka aterialle kasviksia tai hedelmiä mukaan,sauvakävelyä puoli tuntia päivässä.Nukuttaa hyvin yöllä,jaksaa paljon paremmin päivällä!

      • hedelmät-pois

        No hedelmiä ei kannata niin paljon syödä, hedelmät ovat pelkkää sokeria ja vain vähän vitamiineja. Sitruuna on paras hedelmä.


    • Iloasyksyynkin

      Täällähän on mukavia tuloksia tullut monelle! Onnittelut!

      Mulla on paino nyt sama kuin edellisellä viikolla, 91,4.
      Kovasti tsemppaan itseäni vähän tiukentamaan, iltanapostelua ei millään mukamas pysty lopettamaan, menee juustoleipää, yritän ensi viikolla sen jättää pois.
      Täysin tarpeetonta napostelua, mulla ei ole nälkä enää päivällisen jälkeen, sen syön klo 18 suunnilleen.

      Kaikille oikein ihanaa laihisviikkoa, kiva kun tänne tulee viestejä!

    • nainenmaalta56

      Noista hedelmistä...onhan niissä kuitua, vitamiinejä, mä ainakin syön hedelmiä, tosin vatsa ei ihan kaikkia kestä.
      Marjoja joka päivä. Salaattia joskus, täällä kaupoissa aika huonoja salaatteja ja kalliita värkkejä.
      Itsellä kasvimaa, sieltä perunat, kukkakaalit sun muut. Just kaivoin perunat tänään. Eli siinä tään päivän liikunta..
      Ihana sää, nyt pitää nauttia.
      Tuota viljatonta pitäis kokeilla, sitä jauhoa vaan kun on joka paikassa

    • Iloasyksyynkin

      Paino nyt tasan 91 kg. Muutama gramma pudotusta, olen kyllä tyytyväinen. Olen pystynyt vähentämään iltanapostelua, siinä syy.

      Kaikille onnistunutta pudotusviikkoa toivottelen!

    • nainenmaalta56

      Mulla tuo ateriarytmi huono, syön vaan yhden aterian päivällä, aamupäivällä puuroa ja töissä leipää. Sitten tulee illalla nälkä ja tulee naposteltua.
      Toinen pahe, netflix, sitä kun osais katsoa ettei syö mitään.
      Eilen pitkä lenkki, tänään sama illalla. Yritetään vielä, jätetään herkut tänäänkin:)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe