He C vai he B?

Horzse

Moi! Oon tässä miettinyt että varaanko helppo C vai helppo B tunnin ratsastuskouluun. Arvioikaa mun taitoni ja kertokaa minkä tasoinen olen :)
Olen ratsastanut 7 vuotta epäsäännöllisesti, ja kehittynyt tosi hitaasti. Olen ratsastanut myös nuorilla, mutta peruskoulutetuilla hevosilla, sekä jääräpäisillä ja pukittelevilla. Oon tippunut 10 kertaa. Oon joskus yhdellä tunnilla hypännyt yksittäisenä 75 cm, mutta yleensä hyppään n. 50-60 cm. Oon mennyt pohkeenväistöä, vastalaukkaa ja peruutusta. En osaa vaatia hevoselta mitään peräänantoa, enkä oikein tiedä miten se pitäisi sinne ratsastaa. En ole kisannut kuin vaan muutamassa tallin järjestämissä kisoissa.

Tuossa oli varmaan vähän turhaakin tietoa :D mutta jos haluatte vielä tietää jotain niin kysykää! :)

7

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zip--

      No itseasiassa ei tuossa kovin tarkkaa tietoa ollut, ksoka suurin osa kertomistasi asioista ei liity mitenkään kouluratsastustasoon...
      Ainoa vinkki on se, että sinulla ei ole hajuakaan peräänannosta. Peruutus on HeC-tason asia, mutta vastalaukka ja pohkeenväistö kuulluu jo HeB-tasolle. Mutta jos et hevosta saa peräänantoon, et pysty näitä kovin hyvin vielä suorittamaan. Sen perusteella sanoisin, että HeC-tunti on oikea paikka.

      Mutta kannattaahan se soittaa tallille ja kysyä opettajan mielipidettä.
      Oikeastaan se on todennäköisesti ihan sama, minkä tunnin varaat. Opettaja katsoo tasosi ekalla tunnilla ja jos tallilla ratsastusta jatkat, ohjaa sinut oiekaan ryhmään.

      • Horzse

        Kiitos vastauksesta! :)


    • Horzse

      Lisaa vastauksia?

    • Esteen korkeus ei liity mitenkään kouluratsastustasoon. Et ole B-tasoinen, joten C-ryhmään ja jos mahdollista, niin kyllä sinut sitten siirretään korkamman tason ryhmään kunhan kehityt. Ainakin käymälläni tallilla on oma ryhmänsä "kohti B-merkkiä", jossa vasta harjoitellaan peräänantoon viemistä jne.

    • Horzse

      Kiitos vastauksesta. :) Tosiaan tarkoitin tässä heB tasoa myös koulussa sekä esteillä.

    • gillander

      No jos kehittyä tahdot, niin tietenkin heB-tunneille, jos C:n asiat jo kutakuinkin osaat.

    • mmoii

      Hieman vanha keskustelu tiedän.
      Tuntien taso riippuu myös tallista! Itse soittaisin tallille ja kysyisin asiaa sieltä. Voit myös mennä kokeilemaan jollekkin tallille, opettaja osaa varmasti neuvoa oikean ryhmän:)

      Ehkä He C olisi kuitenkin parempi:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe