Miten voittaa kiusaukset?

neuvokaa

Jeesus neuvoi: "Valvokaa ja rukoilkaa, että ette joutuisi kiusaukseen!"

Mutta mitä sitten, kun kiusaukset ovat jo tulleet?
Miten voittaa kiusaukset lankeamatta syntiin?

49

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläoletyperä

      Ajattele, että synnin palkka on viimekädessä kadotus ellet lopeta synnin tekemistä.
      Synnin tekemisestä lisäksi ei koskaan ole sinulle mitään hyötyä, se kaikki on tappiollista. Miksi tekisit itsellesi vahinkoa tietoisesti?

    • DannyMichael

      Jos tunnet, että paha hyökkää kiusauksen muodossa, voit sanoa sille " HÄIVY PAHA HENKI JEESUKSEN NIMESSÄ" Ainakin omalla kohdallani juuri tämä sanamuoto on toiminut.

      • DannyMichael

        Lisäksi täytyy kääntää katseensa JEESUKSEEN, eikä yhtään vilkaistakaan kiusauksen suuntaa.


      • Eenokki

        Mitäs teet kun menet helluntailaisten telttaan. Siellä odottavat kierittäjädemonit heidän korviinsa kuiskuttaen profetioitaan. Kun tunnet pahan läsnäolon joudut koko ajan huutelemaan häivy jne...sanoja. Varokin ettei ulosheittäjät kanna sinua ulos teltasta taikka vie sinua katumuspenkkiin jossa kouria riittää päälläsi. Näes kun exorsismi on vaihtoehto ulosheitosta. Raha ratkaisee.


      • Auttoi
        DannyMichael kirjoitti:

        Lisäksi täytyy kääntää katseensa JEESUKSEEN, eikä yhtään vilkaistakaan kiusauksen suuntaa.

        Tosi hyvät neuvot, DannyMichael! Kiitos! <3


    • neuvotaan

      Toimi kärähti hölmöyttään, pyysi anteeksi, ja silläselvä. Anna mennä vaan!

      • entä-totuus

        Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa, mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi.' huom. Eeva lisäsi Jumalan sanaan älkääkä koskeko siihen ja Polvijärven pastori, avioitumisemme oli oikein. Jeesus taas vastusti kiusaukset sanomalla. Kirjoitettu on. Nämä pastorit rukoilevat ja saarnaavat herätystä, väärentäen Jumalan sanaa, niin siksi he lankesivat. Ja käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; (ja P:- järven pastoreille erotkaa vaan ja avioitukaa) Jotenkin näin tässä tapahtui kun, Polvijärjen kuuluisa pastoripari kertoi eronsa ja liittonsa Tv7:ssä. Muuten, kuka nyt hoitaa Aulikin pienokaiset? Ja uuden miehensä 11 lasta? Entä hyljättyjen lasten x-puolison tuskat ja häpeät.
        Jumala muuten vihaa hylkäämistä!


    • wri

      Samalla tapaa kun Jeesus vastusti Perkelettä kun hän kiusasi Jeesusta erämaassa. "Kirjoitettu on"

      "Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."

    • luetaankosanaa

      Uskovan tulee roikkua Herrassa ja anoa siis Hänen apuaan, kun kiusaukset tulevat !

      Siis omin voimin tasteleminen on jo alun alkaen tuomittu epäonnistumaan !

      Siis se himo tai halu tai synti tulee tunnustaa reilusti Herralle ja sitten pyytää Häneltä apua siitä vapautumiseen !

      Täällä on paljon ulkokultaisia fariseuksia, jotka siis luottavat omaan voimaansa, mutta Uskovan tulisi luottaa vain Herran voimaan ja apuun !

      Herra itse haluaa sitä, että me kaikessa tukeutuisimme vain ja ainoastaan Häneen !!!

      Jeesus on meidän vanhurskautemme, eli meillä on lahja vanhurskaus Kristuksessa, eikä omaa vanhurskautta !

      Moni ei ymmärrä tätä perus asiaa, ja siksi moni täälläkin yrittää pystyttää vain omaa vanhurskauttaan, eikä ole alistunut Jumalan Vanhurskauteen !

      Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

      Jer. 23:6 Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra on meidän vanhurskautemme'.

      Jes. 64:6 Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli.

      Siis omiin voimiin luottava on jo tuomittu epäonnistumaan, mutta Herraan luottava saa avun, siis ennemmin tai myöhemmin, sillä monesti se on Herran kasvatus ja pyhitys prosessi, jonka kautta vain uskova lopulta vapautuu !

      Oikoteitä onneen ja vapauteen ei ole, vaan Uskovan eli Jumalan lapsen on kasvettava opittava ja jalostuttava päivä päivältä, ihan kuten luonnollisen lapsenkin !

      Siis ei turhaan Herra sanonut pitkämielisesti:

      21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
      22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

      Siis Uskova kasvaa Taivaallisen Isän kasvattaessa ja opettaessa ja pyhittäessä päivä päivältä Uskovaa !

      Mutta ihan kuten luonnollinen kasvu ja aikuisuuden saavuttaminen vie aikansa, niin samoin on Hengellisen lapsen kohdalla, eli oikoteitä ei ole ja siksi usein se vie aikaa ja on siis Herran pyhittämis prosessi, jossa Herra käy läpi Uskovan sisintä ja kun sydän saadaan puhtaaksi, niin sitten ei enää ne tietyt synnit houkuta.

      Siis kun sydämen Herra pääsee puhdistamaan, niin ulkoinenkin toiminta puhdistuu !

      Mutta itse itsesnä puhdistelut ja pyhittämiset eivät onnistu, eli se on vain ulkokultaista pinnan kalkitsemista ja sisin eli sydän jää aina vain likaiseksi, eli sydämen pystyy puhdistamaan vain Herra, eikä kukaan ihminen !!!

      Uskovan tulisi siis tavoitella sydämen puhtautta, eikä ulkoista vain, sillä ulkoinen ei hyödytä mitään, vaan se on vain pinnan kalkitsemista eli syntien peitteöyä oikeasti !

      • zcl

        Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?


    • Luovuttanut

      Minä en ole uskoon tulon jälkeen kohdannut ainoataan kiusausta. Elän kaikessa vaatimattomasta ja Herraa kuunnellen. Osa ystäväpiiristä vaihtui uskon myötä, kun he eivät kestäneet synnittömyyttä katsella. Yksi heistäkin kuitenkin tuli jo luokseni kysymään tukea uskoon tulossa ja nuhteettomuudessa. Itse en minäkään tähän pysty, vaan saan voimani Jumalalta.

      Yksi ihan käytännön neuvo, joka auttaa alussa, on tämä: älä tee koskaan hätiköityjä päätöksiä. Pohdi rauhassa ja anna rauhan laskeutua sydämeesi.

      • luetaankosanaa

        Sopiiko kysyä, että kauanko olet ollut uskossa ?


      • Luovuttanut
        luetaankosanaa kirjoitti:

        Sopiiko kysyä, että kauanko olet ollut uskossa ?

        Luovuin syntielämästä kahdeksan vuotta sitten. Sen jälkeen en ole kiusauksia kohdannut. Sellainen, joka aiemmin olisi minua houkuttanut, tuntuu nyt vastenmieliseltä ja vieraalta.

        Menneitä syntejäni kaduin ja pyysin Herralta anteeksi. En heti itsekään uskonun anteeksiantoon, vaan pitkäänkoin synnintuskia. Rukouksissani kuitenkin lupasin aina, että pyrin parannukseen. Niin sain rauhan sydämeeni ja houkutukset eivät minua enää houkuttele.

        Olen iloinen ja täysin tyytyväinen jo siitä, että saan olla uskossa ja luottaa Jumalaan kaikessa. Mitä minä muka kaipaisin houkutukseksi sen rinnalle? Yksin Jumalasta minä saan turvani ja rauhani.


    • luetaankosanaa

      Se pitää vielä lisätä, että tuossa Jeesuksen Sanoissa on nuo kaksi sanaa, eli valvokaa ja rukoilkaa !

      Siis edellä jo kirjoitin rukoilusta, eli anokaa, niin teille annetaan, olkaa tyhjätaskuja ja luottakaa Herran apuun, eli anominen on hyvä asia ei huono !

      Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

      Siis Paavalikin kirjoittaa siitä, että hän itsessään on köyhä ja varaton, mutta:

      2. Kor. 6:10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.

      Siis vasta kun Uskova tietää olevnasa köyhä itsessään, on hänellä vihdoin rikas Isä jolta voimme anoa, eli se rikkaus tuossa monille ei tule meiltä, vaan Herraltamme !

      Mitä tarkoittaa se valvominen ?

      Herra opetti minulle sen seuraavan Sanankohdan kautta:

      1. Tim. 4:15 Harrasta näitä, elä näissä, että edistymisesi olisi kaikkien nähtävissä.

      2. Tim. 2:22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.

      Siis kun keskittyy hengellisiin yhä enemmän, niin sen kautta pelastuu monesta kiusauksesta !

      Vanhassa liitossa on hyvä "kuva ja varjo" eli märehtivät eläimet olivat kelvollisia !

      Se on kuva siitä, että Uskovan tulee "märehtiä" eli mietiskellä Sanaa kaiken aikaa, eli tutkistella sitä mielessään, ja sen kautta Pyhä Henki pääsee opettamaan ja muistuttamaan siitä, mitä Herra on sanonut ja mitä Sanassa sanotaan !

      Märehtininen on siis Sanan tutkistelua mielessä ja sen kautta Uskova keskittyy siis Hengellisiin ja Herra pääsee opettamaan ja puhdistamaan ja pyhittämään Uskovaa !

      Siis "harrasta näitä ja elä näissä", vie vääjäämättä Hengelliseen kasvuun ja siinä edistymiseen !

      Eli valvokaa ja rukoilkaa on muutakin kuin vain kaksi sanaa, ne sisältävät Elämän ! :)

      • xlzk

        "sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille: Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee"

        "Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja vääryyttä tekee, on hänen sentähden kuoltava."


    • lamput.sammuu

      Vaikka ei ole hyväksi liika valvominenkaan, niin muista Jeesuksen vertausta 10 neitsyestä, joilta osalta loppui öljyt. Ylkä tuli, missä neitsyet: basaarissa öljyn haussa.

    • auttaiskotuo

      Lähtisiköhän se siitä liikkeelle, että kääntäisi ajatukset pois synnistä ennen kuin alkaa syntiä tehdä... ja rukoilee sydämessään apua Jumalalta herran Jeesuksen kristuksen nimessä...

    • vel-vel

      www.tv7.fi/vod/playe r/?program =9 599 kuinka himot voitetaan Lut. kirkko selittää näin: Ihmisten himot ovat perisynnin seurausta eikä niistä pääse koskaan eroon, niiden kanssa on vaan tultava toimeen. Jatkuvasti tunnustaen synnit ja käytävä ehtoollisella sekä pysyttävä uskovien yhteydessä. Roomkat. opettavat, että ihminen syntyy syntisenä, ja synti poistuu kasteessa ja sen jälkeen, ne ovat vain tekosyntejä, jotka tunnustetaan ripittäytymällä.
      Mutta kirjoitettu on. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja Jeesuksesa ei ole syntiä. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole Häntä nähnyt eikä Häntä tuntenut.
      Jeesus sanoi saa-ta-nalle kirjoitettu on Matteuksen evankeliumi:
      4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'" >> Jakeen lisätiedot
      4:6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"
      4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.
      Lk 11:39 Silloin Herra sanoi hänelle: "Kyllä te, fariseukset, puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisäpuoli teissä on täynnä ryöstöä ja pahuutta.
      11:40 Te mielettömät, eikö se, joka on tehnyt ulkopuolen, ole tehnyt sisäpuoltakin?
      11:41 Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.
      Ja tämän mielikuvallinen sovellus Uhraa ajatukseen tulevat kiusauksesi ikäänkuin syntinä Jeesuksen veren puhdistettavaksi.
      Sillä mehän muutumme vain mielen uudistuksen kautta
      12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

      • Vel-vel

        1.Korinttolaiskirje:
        10:13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.
        Opettele tämä jae ulkoa ja käytä sitä aina kun kiusaus yllättää.


      • vel-vel

        Hebr.2:13 ja taas: "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!"
        2:14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,
        2:15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.
        2:16 Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.
        2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
        2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
        Jesaja:
        30:15 Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne; mutta te ette tahtoneet, (ota rauhallisesti ja riipu kiinni sanasta niin voitat)


      • vel-vel

        Herätys sanoilla ei näitä taisteluita voiteta, joten käytä noita raamatun ajatuksia aseinasi niin voitat.


    • Miten voittaa kiusaukset?

      Älkää antako itsellenne lupaa tämän ajan menoihin, älkää pitäkö sitä arvossaan.

      Jos te ruokitte halujanne kaikkinaisilla tyhjänpäiväsyyksillä, niin te olette heikossa asemasa aina uusien viettelysten tultua.

      Puhditsukaa tavoiltanne, älkää hemmotelko itseänne aikamme viihteellä, ja pankaa se "ylistys muiikkinne " pis, sillä se on myös aikamme viihdekulttuuria, vaikka monet haluvat sanoa sitä hyväksi, mutta viettelykeen vastaamista se on, jos sellaista harjoittaa, eikä mitään ylistystä.

      Vaan kuka teistä on valmis luopumaan viettelyksistä?

      Minun nähdäkseni ei kukaan, joten älkää valittako, jos viettlykset riepotteleva teitä, ja päädytte kaatulemaan tuon tuosta, kun itse niissä roikutte kiinni, omin käsin.

      • Uppiniskainen

        Mikko, sinä se yhä vain jatkat ylpeydessäsi ja paisuneisuudessasi itsesi korottamista ja muiden lyömistä ja polkemista !

        Tämä toimintasi on aivan törkeää !

        Lopeta jo tämä touhusi, kartutat vain Jumalan vihaa päällesi toiminnalasi ja sanoillasi !

        Room. 2:5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,

        Varokaa näitä Mikon ohjeita, sillä hän itse pyhittää itseään ja parantelee itseään ja on siten omavanhurskas, kuten Kain Mikkokin on väärällä tiellä ja miten Kainin kävikään ?


      • Uppiniskainen kirjoitti:

        Mikko, sinä se yhä vain jatkat ylpeydessäsi ja paisuneisuudessasi itsesi korottamista ja muiden lyömistä ja polkemista !

        Tämä toimintasi on aivan törkeää !

        Lopeta jo tämä touhusi, kartutat vain Jumalan vihaa päällesi toiminnalasi ja sanoillasi !

        Room. 2:5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,

        Varokaa näitä Mikon ohjeita, sillä hän itse pyhittää itseään ja parantelee itseään ja on siten omavanhurskas, kuten Kain Mikkokin on väärällä tiellä ja miten Kainin kävikään ?

        Kyllä ihminen voi rontoutuakkin, mutta jos sitä ollaan orjia kaikenlaiselle hurmokselle, niin ei siitä mitään hyvää seuraa.


      • Uppiniskainen
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Kyllä ihminen voi rontoutuakkin, mutta jos sitä ollaan orjia kaikenlaiselle hurmokselle, niin ei siitä mitään hyvää seuraa.

        Milloin Mikko lopetat ylpistelysi ja muiden alentamisen, se oli kysymykseni ja kirjoitukseni pääaihe !

        Kartutat vain yhä lisää Jumalan vihaa päällesi toimillasi ja sanoillasi !

        Ihan turhaan yrität viedä hiomiota muualle, sillä en hurmostele, vaan elän kuten Sana sanoo:

        1. Tess. 4:11 ja katsomaan kunniaksenne, että elätte hiljaisuudessa ja toimitatte omia tehtäviänne ja teette työtä käsillänne, niinkuin olemme teitä käskeneet,

        Olen ollut tosi pitkämielinen sinunkin suhteesi Mikko:

        Ef. 4:2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa

        Siis olen halunnut vain auttaa, mutta sinulle Mikko ei apu kelpaa, ikävä kyllä !

        Minä olen todella huolissani siis sinun tulevaisuudestasi, sillä se ei näytä hyvältä näin vierestä katsoen !

        Eli se, että olen kehoittanut sinua ei ole hakkaamista vaan sen perustana on Jumalan antama Rakkaus:

        Jaak. 5:19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

        Mutta väkisin en minä eikä Herra ketään pelasta eikä voi auttaa, eli ihminen itse joko ottaa avun vastaan tai hylkää sen, ja siten jokainen ihminen vastaa vain omista toimistaan Jumalan edessä ennemin tai myöhemmin, mutta Jumalan kärsivällisyyttä ja pitkämielisyyttä ei tule käyttää väärin hyväkseen !!!

        4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
        5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":


      • Uppiniskainen kirjoitti:

        Milloin Mikko lopetat ylpistelysi ja muiden alentamisen, se oli kysymykseni ja kirjoitukseni pääaihe !

        Kartutat vain yhä lisää Jumalan vihaa päällesi toimillasi ja sanoillasi !

        Ihan turhaan yrität viedä hiomiota muualle, sillä en hurmostele, vaan elän kuten Sana sanoo:

        1. Tess. 4:11 ja katsomaan kunniaksenne, että elätte hiljaisuudessa ja toimitatte omia tehtäviänne ja teette työtä käsillänne, niinkuin olemme teitä käskeneet,

        Olen ollut tosi pitkämielinen sinunkin suhteesi Mikko:

        Ef. 4:2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa

        Siis olen halunnut vain auttaa, mutta sinulle Mikko ei apu kelpaa, ikävä kyllä !

        Minä olen todella huolissani siis sinun tulevaisuudestasi, sillä se ei näytä hyvältä näin vierestä katsoen !

        Eli se, että olen kehoittanut sinua ei ole hakkaamista vaan sen perustana on Jumalan antama Rakkaus:

        Jaak. 5:19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

        Mutta väkisin en minä eikä Herra ketään pelasta eikä voi auttaa, eli ihminen itse joko ottaa avun vastaan tai hylkää sen, ja siten jokainen ihminen vastaa vain omista toimistaan Jumalan edessä ennemin tai myöhemmin, mutta Jumalan kärsivällisyyttä ja pitkämielisyyttä ei tule käyttää väärin hyväkseen !!!

        4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
        5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

        Sinäkö haluat auttaa?

        Eihän kukaan edes tiedä kuka sinä olet.

        Minusta näyttää, että sinulla on jokin salarooli jäänyt päälle, ja olisi aika lopettaa tuo kaksoiselämä.


      • Uppiniskainen
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Sinäkö haluat auttaa?

        Eihän kukaan edes tiedä kuka sinä olet.

        Minusta näyttää, että sinulla on jokin salarooli jäänyt päälle, ja olisi aika lopettaa tuo kaksoiselämä.

        Voi voi Mikko !

        Yritä nyt jo vihdoin ymmärtää se, että minun ei tarvitse olla esillä !

        MINUN ei tarvitse ylpeillä omissa nimissäni, kuten sinun !

        MINÄ en halua tuoda itseäni tykö, enkä kerätä opetuslapsia sun muita seuraajia, koska kunkin tulisi kleskittyä Jeesukseen ja Hänen seuraamiseensa !

        Siis kun MINUN tulee vähetä ja olla taka-alalla ja Herran näkyä !

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä

        Eräs aidosti Hengellinen saarnaaja näki oman nimensä ja kuvansa mainoksessa, jonka se paikallinen seurakunta oli laittanut esille !

        Tämä saaranaaja kysyi siltä seurakunnalta ja sen johtohenkilöiltä, että kuka antoi luvan laittaa hänen vihollisensa kuvan ja nimen julisteeseen ?

        Siis HÄNEN tulee näkyä, minun ei !

        Huomaatko miten erilainen sydämen asenne meillä on MIkko ?

        Minä en siis kerää hännystelijöitä, sillä minä en ole tärkeä, vaan Herra on !

        Minua ei tarvitse eikä tule seurata, vaan Herraa !


      • Uppiniskainen kirjoitti:

        Voi voi Mikko !

        Yritä nyt jo vihdoin ymmärtää se, että minun ei tarvitse olla esillä !

        MINUN ei tarvitse ylpeillä omissa nimissäni, kuten sinun !

        MINÄ en halua tuoda itseäni tykö, enkä kerätä opetuslapsia sun muita seuraajia, koska kunkin tulisi kleskittyä Jeesukseen ja Hänen seuraamiseensa !

        Siis kun MINUN tulee vähetä ja olla taka-alalla ja Herran näkyä !

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä

        Eräs aidosti Hengellinen saarnaaja näki oman nimensä ja kuvansa mainoksessa, jonka se paikallinen seurakunta oli laittanut esille !

        Tämä saaranaaja kysyi siltä seurakunnalta ja sen johtohenkilöiltä, että kuka antoi luvan laittaa hänen vihollisensa kuvan ja nimen julisteeseen ?

        Siis HÄNEN tulee näkyä, minun ei !

        Huomaatko miten erilainen sydämen asenne meillä on MIkko ?

        Minä en siis kerää hännystelijöitä, sillä minä en ole tärkeä, vaan Herra on !

        Minua ei tarvitse eikä tule seurata, vaan Herraa !

        Onko kyse ylpeilystä, jos esittelee itsensä ihan hyvän tavan mukaan?

        Minusta se on ihan normaalia käytöstä ihmisiltä.


    • Mutta sanon vielä, että harjoittakaa kohtuutta, ja hillintää, ei nyt mitään totaali kieltäytymistäkään kaikesta "hauskasta", siis sellaisesta mikä ei syntiä ole, mutta kohtuutta ja hillintää kuitenkin.

      Mutta synnin kohdalla pitää olla täysi pidättäytyminen, sillä synti on kuolemaksi, ja uskon asoissa harjoittakaa erityistä tarkuutta, ja huolellisuutta, jotta nuhteettomasti kaikesta selviydytte, ja ette Herran nimi pilkatuksi tulisi.

      • Ja näitä vapauksia ei tule käyttää siihen, että seuraa vaikkappa vietteleviä, niin että nostalgisten tunteiden viettelemänä, alkaa tekee harrastamaan, jotakin arvotonta tomintaa, älkää olko minkään tunteiden vieteltävissä.

        Tai vapauksia ei pidä käyttää siihen, että alkaa vaikkapa matkustelemaan, kun maailman ihmiset tekevät, ja kuluttavat varansa näin, ja elättelevät sydämessään kaikkinasia haaveita, ollen niiden vieteltyjä, näihin tyhjänpäiväisyyksiinsä.

        Mutta jos josku otat vaikka pulla kahvit, niin siitä ei pidä tunteä huonoa omaatuntoa, sillä, sen kaltainen asia voi olla ihan suotavaa tointaa, tosin hillinnän alla myös sellainen.

        Mutta jos kuitenkin anatte itsellenne luvan anatuatua vietteleviin tunteisiin, ja jopa juovutatte itseänne niillä, niin kyllähän te silloin olette heikoilla, myös sellaisille viettelyksille, joita ette itseenne tahdo tulevan.

        Torjukaa kaikkinaiset viettelyksen tuntee pois teistä, älkää ihastelko niitä, kuten pakanat tekevät, älkää olko sokeita hyvän olon seuraajia, jotka häpäisevät itseään toissaan, kun eivät jalouden tavoissa pysy, oman hillittömyytensä tähden.


      • Hyvä_me
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Ja näitä vapauksia ei tule käyttää siihen, että seuraa vaikkappa vietteleviä, niin että nostalgisten tunteiden viettelemänä, alkaa tekee harrastamaan, jotakin arvotonta tomintaa, älkää olko minkään tunteiden vieteltävissä.

        Tai vapauksia ei pidä käyttää siihen, että alkaa vaikkapa matkustelemaan, kun maailman ihmiset tekevät, ja kuluttavat varansa näin, ja elättelevät sydämessään kaikkinasia haaveita, ollen niiden vieteltyjä, näihin tyhjänpäiväisyyksiinsä.

        Mutta jos josku otat vaikka pulla kahvit, niin siitä ei pidä tunteä huonoa omaatuntoa, sillä, sen kaltainen asia voi olla ihan suotavaa tointaa, tosin hillinnän alla myös sellainen.

        Mutta jos kuitenkin anatte itsellenne luvan anatuatua vietteleviin tunteisiin, ja jopa juovutatte itseänne niillä, niin kyllähän te silloin olette heikoilla, myös sellaisille viettelyksille, joita ette itseenne tahdo tulevan.

        Torjukaa kaikkinaiset viettelyksen tuntee pois teistä, älkää ihastelko niitä, kuten pakanat tekevät, älkää olko sokeita hyvän olon seuraajia, jotka häpäisevät itseään toissaan, kun eivät jalouden tavoissa pysy, oman hillittömyytensä tähden.

        Aika harva uskova millekään viettelyksille antautuukaan. On hienoa, että niin moni on löytänyt uskosta avun kiusauksien välttelemisessä. Iloitsen aina, kun kohtaan uskossa vahvoja ihmisiä, joita eivät maalliset houkutukset hätkäytä. Ja heitä on paljon!

        Tunnen kyllä myös paljon "pakanoita", joilla on todella terveellinen arvopohja ja jotka eivät arvosta maallista mammonaa lainkaan. He ovat usein vain jääneet paitsi Jumalan Sanan kuulemisesta

        Mikko Ainasoja varoittelee hillittömiä ja vieteltyjä. Heitä on onneksi melko vähän. Suurin osa haluaa hyvää toisille ja itselleen, eikä kaipaa mitään Mikon mainitsemia haavekuvia. Ihan normaali arkielämä ja sen ilot ja surut ovat lähes kaikille se elämän valtava rikkaus, josta saamme nauttia ja iloita!


      • Luotan_Häneen
        Hyvä_me kirjoitti:

        Aika harva uskova millekään viettelyksille antautuukaan. On hienoa, että niin moni on löytänyt uskosta avun kiusauksien välttelemisessä. Iloitsen aina, kun kohtaan uskossa vahvoja ihmisiä, joita eivät maalliset houkutukset hätkäytä. Ja heitä on paljon!

        Tunnen kyllä myös paljon "pakanoita", joilla on todella terveellinen arvopohja ja jotka eivät arvosta maallista mammonaa lainkaan. He ovat usein vain jääneet paitsi Jumalan Sanan kuulemisesta

        Mikko Ainasoja varoittelee hillittömiä ja vieteltyjä. Heitä on onneksi melko vähän. Suurin osa haluaa hyvää toisille ja itselleen, eikä kaipaa mitään Mikon mainitsemia haavekuvia. Ihan normaali arkielämä ja sen ilot ja surut ovat lähes kaikille se elämän valtava rikkaus, josta saamme nauttia ja iloita!

        En tiedä, oletko törmännyt kyseisen Ainasojan kirjoituksiin aiemmin. Hän näkee kaiken kovin negatiivisesti ja koittaa tehdä itsestään pyhän kirjoittaen toisten kurjuudesta. Tässä synnissä hän on kirjoittanut jo monta tekstiä. Ja on häntä varoitettu myös siitä, mihin tuollainen synti johtaa.

        Minä kuitenkin uskon ja luotan Jumalaan siinä, että Hänen luomakuntansa kauneus avautuu vielä Ainasojankin silmien eteen kaikessa kukoistuksessaan! on epäkohtia, joihin meidän tulee puuttua, mutta uskovien ei pidä alkaa itseään pitämään toisia uskovia parempina. Minäkin teen joskus väärin, aivan varmasti. Mutta koitan siitä aina ottaa opikseni. Olen varma, että myös Ainasoja lukee vielä tekstinsä ja oppii siitä.


      • Luotan_Häneen kirjoitti:

        En tiedä, oletko törmännyt kyseisen Ainasojan kirjoituksiin aiemmin. Hän näkee kaiken kovin negatiivisesti ja koittaa tehdä itsestään pyhän kirjoittaen toisten kurjuudesta. Tässä synnissä hän on kirjoittanut jo monta tekstiä. Ja on häntä varoitettu myös siitä, mihin tuollainen synti johtaa.

        Minä kuitenkin uskon ja luotan Jumalaan siinä, että Hänen luomakuntansa kauneus avautuu vielä Ainasojankin silmien eteen kaikessa kukoistuksessaan! on epäkohtia, joihin meidän tulee puuttua, mutta uskovien ei pidä alkaa itseään pitämään toisia uskovia parempina. Minäkin teen joskus väärin, aivan varmasti. Mutta koitan siitä aina ottaa opikseni. Olen varma, että myös Ainasoja lukee vielä tekstinsä ja oppii siitä.

        Jonkun täällä on tuotava sitäki puolta esiin, sillä hillittömyys on valloillaan, jos ette ole huomanneet?

        Tästä harvoin saa kiitosta ihmisiltä, että muistuttaa negatiivisista asiosta, mutta tärkeää on se, että miten Jumala meidät näkee, ja onko omatuntomme puhdas hänen edessään.

        Entisaikojen profeetat, saivatko he kiitoksen kansalta, kun toivat esiin heidän rikkeitään?

        Eivät saaneet, eivätkä saa myöskään tänään.

        Siinä mielessä ajat eivät ole muuttuneet, että ihmiset haluavat kuulla, että kaikki on hyvin, vaikka ei olisikaan.

        Kyllähän minä, jos järkeä vailla olisin, voisin alkaa teitä mielyttämään kirjoituksillani, viskaten touuden selkäni taakse, mutta kuka siinä voittaa, en minä, ettekä te, mutta se teille kelpaisi, paremmin kuin totuun sanat.

        Tulkaa nyt jo järkiinne, että tässä maassa tarvitaan ja paljon kehotusta parannukseen, jotta edes jotkut selviäisivät loplta, eikä seurakuntien hillittömyys karkaisi ihan mahdottomuuksiin asti, kuten sillä on ollut suuntana, jo itkän aikaa.

        Ensin huorinteon vihkiminen, sitten naispapit, ja nyt uusinapan nämä epäpyhtä liitot mies mihen kesken ja nainen nainsen kesken, puhumattakaan siitä kaikesta hillittömyydestä, joka kytee ihan joka paikassa, tämän maailman vielttelyksien täyttäessä ihmisten sydämiä.

        Miksi ihmeessä minä istuisin hiljaa?

        Ja jos istuisin, niin olisinko edes Jumalan pallvelija?


    • ihana-lupaus

      "Luota sä vain Herran kätehen, Luota sä vain Herran rakkauteen. Katseesi käännä kultakaupunkiin. On siellä sulla riemu ainainen."
      Lk 8:11-12 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana. Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
      Jk 1:12-27 Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat! Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa. Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee; kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman. Älkää eksykö, rakkaat veljeni. Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa. Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset. Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan; sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan; hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli. Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään. Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha. Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.

    • 0skari

      Miten voi vapautua pornokoukusta ja pysyä selibaatissa t. Uskova

      • valitse.viisaasti

        Kahta herraa et voi palvella.

        "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."

        Tekemällä todellisen parannuksen ja uskomalla evankeliumin.

        Todellinen parannus on kaiken sen hylkäämistä minkä vääräksi ymmärrät ja usko evankeliumiin on sitä, että Hänen ristin kuolemansa kautta meille on lahjoitettu Pyhä Henki, jonka voimasta sinäkin saat elää vapaana synnin orjuudesta.

        Ristin tielle meidät on kutsuttu. Hylkäämään oma tahto, himot, halut ja kuolemaan itsellemme, jotta Kristuksen Henki eläisi meissä.


      • jaa-ah

        Jeesus sanoo: Mt 15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

        Ja meidän pakana kansojen apostoli Paavali kirjoitti suunnilleen näin:
        "Me muutumme mielen uudistuksen kautta."
        Tämän mukaan on alettava tekemään parannusta pahoista ajatuksista.

        Tämän ohjeen Jeesus antoi fariseuksille: Lk 11:39-42 Silloin Herra sanoi hänelle: "Kyllä te, fariseukset, puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisäpuoli teissä on täynnä ryöstöä ja pahuutta. Te mielettömät, eikö se, joka on tehnyt ulkopuolen, ole tehnyt sisäpuoltakin? Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta. Mutta voi teitä, te fariseukset, kun te annatte kymmenykset mintuista ja ruuduista ja kaikenlaisista vihanneksista, mutta sivuutatte oikeuden ja Jumalan rakkauden! Näitä olisi tullut noudattaa eikä noitakaan laiminlyödä.

        Aina kun ajatuksiisi tulee raamatun vastaisia ajatuksia niin taistele ajatuksiasi vastaan toistamalla aina: Jeesus uhraan nämä ajatukseni ja haluan niistä vapaaksi. Auta! " Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta." Ja puhdista.


      • 0lavi

        Minulla ei ole muuta kerskaamista kuin Jeesuksen Kristuksen sovitus työ. Tällä palstalla tuntuu löytyvän vahvoja, omavanhurskaita. Itse olen heikko, enkä voi luottaa omiin tekoihin, enkä tekemättä jättämisiin. Katsokaa ristille naulattua Jeesusta ja hänen kallista sovintovertaan.
        .


      • vel-vel

        ilm 12:11 Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.


      • luetaankosanaa
        0lavi kirjoitti:

        Minulla ei ole muuta kerskaamista kuin Jeesuksen Kristuksen sovitus työ. Tällä palstalla tuntuu löytyvän vahvoja, omavanhurskaita. Itse olen heikko, enkä voi luottaa omiin tekoihin, enkä tekemättä jättämisiin. Katsokaa ristille naulattua Jeesusta ja hänen kallista sovintovertaan.
        .

        Samaa mieltä Olevin kanssa !

        Suuri osa näistä ohjeista ja ohjeiden antajista luottaa vain omiin tekoihinsa ja omiin pinnistelyihinsä siis ja ohjeet on sen mukaisia, eli ei uskotakaan ja luoteta Herraan ja Hänen työhönsä, vaan pystytetään vain omavanhurskautta kaiken aikaa !


      • luetaankosanaa

        Siis Olavin, eli Olevin, sori !


      • pqöaöa

        Herra, kuka saa vierailla sinun majassasi, kuka asua
        sinun pyhällä vuorellasi?
        Se, joka vaeltaa nuhteettomasti, joka tekee vanhurskauden ja puhuu sydämessänsä totuutta


      • pqlsäs

        Joka nuhteettomasti vaeltaa, vaeltaa turvassa, jonka tiet ovat väärät, se joutuu ilmi.


      • Sana-ei-muttu
        vel-vel kirjoitti:

        ilm 12:11 Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.

        Evankeliumin vallankumous valaisee maailmaa. Jumala sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", "Se on, joka loisti sydämiimme". Valo meissä on evankeliumin aarre sisimmässämme. Vastaus kaikkiin ihmisten hätään ja ongelmiin on antaa Jumalan valon loistaa. Maailman täytyy kuulla, että heidän syntinsä on mitätöity. Haluat kai, että perheesi, sukusi kaupunkisi seurakuntasi, saisi tietää tämän totuuden ja pelastuisi. Kuinka tämä tapahtuu? Me rakastamme Jumalaa, koska Hän rakasti ensin meitä. Mitä enemmän osoitamme ihmisille, Jumalan rakkautta sitä enemmän rakastuvat Jumalaan. Me emme ole aloitteen tekijöitä -Jumala on jo aloittanut kaiken. Me emme enää odota Jumalan liikehdintää - ymmärrämme, että Jumala on jo liikkunut. Kun ymmärrämme mitä Hän on tehnyt, reaktiomme on vastarakkaus, palvelu ja pyhitys. Peter Youngreen.

        Tämän ohjeen olen saanut: Lk17:10 Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa: 'Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään.'
        Ei tämä koskaan ole ollut ihmisten mielipiteiden mukaista.


    • omamaamansikka

      Tämän, kun sisäistää ja tekee sen mukaan....ja uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä , hänelle ei ole kadotustuomiota lihan synneistä...

      Kirje Filippiläisille luku : 4

      6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
      7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
      8. Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;
      9. mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.

      • päsöd

        "Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja vääryyttä tekee, on hänen sentähden kuoltava."

        "minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."

        "Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava."

        "jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee - saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava"


      • lainattu

        totuusvoittaa aina: Kirkko luopumustilassa. Turun pride kulkuessa on Kari Mäkinen mukana. En ensin ollut uskoa kun luin tuon jutun, ja hieraistuani silmiäni oli todettava että kyllä se on totta. (Ja Kari Mäkinen sanoi; iloitsevansa homojen kanssa elämän rikkauden moninaisuudesta:) "Iloitsen kanssanne Jumalan antaman elämän rikkaudesta ja moninaisuudesta." Kari Mäkinen, Arkkipiisppic.twitter.com/nYm9RMwVzz
        ts.Mäkinen julistaa hyperarmoa, jossa ei tarvitse katua mitään. koska Jeesus on jo sovittanut menneet ja myös tulevatkin synit. Näin ei raamattu opeta


    • On helppo kun tulet samaan asemaan kuin Jeesus oli erämaassa ja voitti kaikki kiusaukset joka saatana laittoi Hänen eteen. Voit sitten kysyä Jumalalta miten tulet samanlaiseksi kuin Hän ON.. ?????

    • kiusauxet.tulevat

      Minä valvoin ja runkkasin viime yönä. Kyllä teki nannaa ja olen taas vitaali!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe