Miten avohoidosta eroon?

Kjhifo894rdjkl5rg895489ö

Avohoitohan on vapaaehtoista. Mutta yritin edellisellä käynnillä perua seuraavan ajan, eivät suostuneet. Jos en mene paikalle, tulee sakkomaksu. Mutta aikaakaan eivät anna perua. Ja jos saan ajan peruttua, jään edelleen kirjoille "asiakkaaksi". Onko olemassa mitään kaavaketta, jolla pääsee kokonaan "asiakkuudesta" eroon? Mitäs jos kirjallisesti ilmoittaa vapaamuotoisesti? Onko ainoa vaihtoehto muuttaa toiseen kuntaan?

119

3621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hetyh

      Mikähän logiikka tuossa sakkomaksussa on? Onko kyse rikoksesta?... Haistan tuossa tilanteessa koiraa haudattuna...

      • Kjhifo894rdjkl5rg895489ö

        Siis sakkomaksu oli vähän harhaanjohtava ilmaisu. Kyse on siitä tavallisesta rangaistusmaksusta, joka tulee, kun jättää esim. lääkäriajan käyttämättä terveyskeskuksessa tai sairaalassa.


      • Anonyymi
        Kjhifo894rdjkl5rg895489ö kirjoitti:

        Siis sakkomaksu oli vähän harhaanjohtava ilmaisu. Kyse on siitä tavallisesta rangaistusmaksusta, joka tulee, kun jättää esim. lääkäriajan käyttämättä terveyskeskuksessa tai sairaalassa.

        no kai tuo nyt aika pieni hinta on ettei tartte enää päätään säätää jatkuvalla syötöllä. maksat sen oppirahana ja muistat tästedes pitää henkisen tilas omana tietonas, se ei kellekään kuulu jos vähän heittää silloin tällöin


    • omituista

      tuollainen pakkohoito. Sen jotenkin ymmärtää laitoshoidossa mutta avossa ei.

      Mahtaako sinulla olla sellainen lääkitys jota täytyy kontrolloida,siis sinut on saatettu lääkeriipuvaiseksi ja lopettaminen aiheuttaa vahvat vieroitusoireet. Valitettavasti lääkärit eivät osaa hoitaa vieroitusta niin he pitävät potilaansa jatkuvassa lopunikäisessä lääkityksessä. Se tarkoittaa, että saadakseen reseptin uusittua täytyy mennä lääkärin vastaanotolle. Onko tästä kysymys? Asiakkuus voi olla papereissa vaikka vuosikausia mutta se ei välttämättä edellytä minkäänlaisia toimenpiteitä. Kirjallinen ilmoitus hoidosta luopumiesta ja vastuun ottaminen itse seuraukista on tietääkseni olemassa sairaalassa.

      Sakkomaksua vastaanotolle menemättömyydestä ei tietääkseni terveydenhuollossa ole olemassakaan, joten siiinä on kyllä sinua huiputettu. Missä päin suomea tällaista tapahtuu?

      Jos jättää menemättä ilman peruutusta joutuu maksamaan poliklinikkamaksun, mutta ei sakkoa. Mutta jos peruutta ajan eikä mene, ei mitään maksuja tule. Psykiatrisella polilla ei ole mitään maksuja joten puhe sakosta tuntuu omituiselta.

      • Kjhifo894rdjkl5rg895489ö

        No tuon poliklinikkamaksun suuruinen se taitaa olla. Nimellä ei nyt ole väliä. Tästä on ollut suorasanainen varoitus ihan kirjeessä, joka on tullut kotiin. Ilmeisesti koskee vain aikoja, joissa on lääkäri paikalla.

        Paikkakuntaa en voi valitettavasti kertoa (joten voit päätellä, että ei se ainakaan Helsinki tai vastaava ole).

        Ja mitään lääkitystähän en käytä.

        Vaikka "asiakkuus" ei edellyttäisi mitään toimenpiteitä, siitä voi olla silti haittaa.


    • Pokke

      Ei niistä pääse eroon. Itsekkin yrittänyt mutta kotiin vaan tulevat 2krt viikossa koska en jaksa mtt.ssä kulkea. Aikojakaan en voi enää perua koska muuten joudun osastolle takaisin.

      • Psychiatric_Slavery

        Minkä takia tulevat sinulle kotiin? Tunkeutuvatko vasten tahtoasi asuntoosi? Miten perustelevat toimintaansa? Tuohan on rikollista. Piikittävätkö tai syöttävätkö sinua myös vastentahtoisesti? Sekin on nimittäin rikollista toimintaa. Jos kertomasi on totta kuulut niin henkilöihin, joilla on kyseenalainen oikeus tulla kutsutuksi psykiatriseksi orjaksi.


      • ghetud
        Psychiatric_Slavery kirjoitti:

        Minkä takia tulevat sinulle kotiin? Tunkeutuvatko vasten tahtoasi asuntoosi? Miten perustelevat toimintaansa? Tuohan on rikollista. Piikittävätkö tai syöttävätkö sinua myös vastentahtoisesti? Sekin on nimittäin rikollista toimintaa. Jos kertomasi on totta kuulut niin henkilöihin, joilla on kyseenalainen oikeus tulla kutsutuksi psykiatriseksi orjaksi.

        Ei ne tule väkisin kotiisi ensin, mutta jos et suostu päästämää sisälle, he hankkivat pakkohoitolähetteen, koska "avohoito ei sovellu käytettäväksi."

        Tässäkin on vaihteluita, mutta uskomattoman narsistiset huorat tekevät juuri tuolla tavalla.


      • Psychiatric_Slavery
        ghetud kirjoitti:

        Ei ne tule väkisin kotiisi ensin, mutta jos et suostu päästämää sisälle, he hankkivat pakkohoitolähetteen, koska "avohoito ei sovellu käytettäväksi."

        Tässäkin on vaihteluita, mutta uskomattoman narsistiset huorat tekevät juuri tuolla tavalla.

        Käytännössä tulevat siis väkisin, ainoastaan pienellä viiveellä. Toisin sanoen mitä he toteavat on; jos ei vapaaehtoisesti niin pakolla. Sinulla ei ole missään vaiheessa mitään valinnan mahdollisuutta. Kokemaasi kutsutaan psykiatriseksi orjuudeksi.

        Psykiatrisessa orjuudessa, johon me kaikki kansalaiset olemme potentiaalisia uhreja, käytetään ihmistä alan omaksi hyväksi. Henkilö ei voi tehdä asialle mitään, koska valituksia ei kuunnella psykiatrian toimesta (tietenkään) eikä oikeuslaitos ota asiaa tosissaan, koska henkilön uskottavuus on viety leimaamalla mielisairaaksi.

        Oletko kuitenkin yrittänyt ottaa yhteyttä oikeusoppineisiin tai lakimiehiin? Mitä he sanovat mahdollisuuksistasi päästä vapaaksi?


      • Pokke
        Psychiatric_Slavery kirjoitti:

        Minkä takia tulevat sinulle kotiin? Tunkeutuvatko vasten tahtoasi asuntoosi? Miten perustelevat toimintaansa? Tuohan on rikollista. Piikittävätkö tai syöttävätkö sinua myös vastentahtoisesti? Sekin on nimittäin rikollista toimintaa. Jos kertomasi on totta kuulut niin henkilöihin, joilla on kyseenalainen oikeus tulla kutsutuksi psykiatriseksi orjaksi.

        Jos en päästä sisälle niin lääkäri tekee m1 lähetteen. Eli kai tulevat pakolla koska sisälle on päästettävä. lääkitys on määrätty ja siitä huolehdin itse. Niitä eivät pakota ottamaan eikä niitä tunnu kiinnostavan syönkö niitä kun koskaan eivät edes kysy. Mutta kotikäynnit on ja pysyy


      • Psychiatric_Slavery
        Pokke kirjoitti:

        Jos en päästä sisälle niin lääkäri tekee m1 lähetteen. Eli kai tulevat pakolla koska sisälle on päästettävä. lääkitys on määrätty ja siitä huolehdin itse. Niitä eivät pakota ottamaan eikä niitä tunnu kiinnostavan syönkö niitä kun koskaan eivät edes kysy. Mutta kotikäynnit on ja pysyy

        Oletko koskaan kysynyt miksi? Miksi heidän pitää tulla/tunkeutua kotiisi?


      • Pokke

        Olen yrittänyt lopettaa käyntejä ja keväällä onnistuinkin perumaan aikoja mutten enää. Nyt ovat koko kesän käyneet ainakin 2krt viikossa, välillä lääkärikin käy kotona 2 krt viikossa. Nyt lääkäri onneksi lomalla. En ole kysynyt miksi käyvät enkä usko että sitä minulle edes kerrottaisiin suoraan. onhan minulla toki diagnooseja mutta en ihan usko että niiden takia kotona ravaavat. jos käyvät kotona lasteni takia?


      • Psychiatric_Slavery
        Pokke kirjoitti:

        Olen yrittänyt lopettaa käyntejä ja keväällä onnistuinkin perumaan aikoja mutten enää. Nyt ovat koko kesän käyneet ainakin 2krt viikossa, välillä lääkärikin käy kotona 2 krt viikossa. Nyt lääkäri onneksi lomalla. En ole kysynyt miksi käyvät enkä usko että sitä minulle edes kerrottaisiin suoraan. onhan minulla toki diagnooseja mutta en ihan usko että niiden takia kotona ravaavat. jos käyvät kotona lasteni takia?

        Ahaa. Eli ovat epäluuloisia lastesi voinnin vuoksi? Eikö sinulla olisi oikeus tietää kuinka kauan käyntejä tarvitsee jatkaa, että vakuutat tai et vakuuta kykeneväsi huolehtimaan lapsista. Eihän tuossa ole mitään järkeä, jos ravaavat kahdesti viikossa rikkomassa kotirauhaa ilman, että tekevät mitään päätöksiä jatkosta. Kysy, jos uskallat miksi ja kuinka kauan toiminta jatkuu. Sinulla pitää olla oikeus tietää miksi valtion virkamiehet ravaavat asunnossasi kutsumatta. Heillä tulee olla jonkinlainen laillinen oikeutus ja siitä asiakirjat.

        Tietenkin jokainen kyseenalaistaan psykiatrian päätöksiä omalla riskillään. Psykiatrista mielivaltaa ei pysäytä mikään, jos he niin haluavat.


      • Pokke

        Kun asioista olen tiedustellut niin eivät kommentoi mitenkään. Tekevät sosiaalityöntekijän kanssa yhteistyötä ja en koskaan tiedä missä mennään. usein asiat tulevat "puskan" takaa. Ärsyttää kun joudun kaikki menot sopimaan käyntien mukaan koska todellakin kotona pitää silloin olla. Jos säästyn osastolta kun kotona käyvät niin käykööt. Pari viikkoa sitten olen kotiutunut osastolta mihin laittoivat. Ei auttanut yhtään. mitä nyt luin omakannasta niin ovat kovasti vielä lisäämässä käyntejä ja minun pitäisi jaksaa itsekkin kulkea mtt.ssä. voimia ei ole juuri mihinkään. kiitos sinulle-kirjoitat hyvin ja asiaa


      • Psychiatric_Slavery
        Pokke kirjoitti:

        Kun asioista olen tiedustellut niin eivät kommentoi mitenkään. Tekevät sosiaalityöntekijän kanssa yhteistyötä ja en koskaan tiedä missä mennään. usein asiat tulevat "puskan" takaa. Ärsyttää kun joudun kaikki menot sopimaan käyntien mukaan koska todellakin kotona pitää silloin olla. Jos säästyn osastolta kun kotona käyvät niin käykööt. Pari viikkoa sitten olen kotiutunut osastolta mihin laittoivat. Ei auttanut yhtään. mitä nyt luin omakannasta niin ovat kovasti vielä lisäämässä käyntejä ja minun pitäisi jaksaa itsekkin kulkea mtt.ssä. voimia ei ole juuri mihinkään. kiitos sinulle-kirjoitat hyvin ja asiaa

        Olen pahoillani sinun kuin kaikkien muiden psykiatrian alistamien ja orjuuttamien puolesta.


      • pimpom-
        Psychiatric_Slavery kirjoitti:

        Käytännössä tulevat siis väkisin, ainoastaan pienellä viiveellä. Toisin sanoen mitä he toteavat on; jos ei vapaaehtoisesti niin pakolla. Sinulla ei ole missään vaiheessa mitään valinnan mahdollisuutta. Kokemaasi kutsutaan psykiatriseksi orjuudeksi.

        Psykiatrisessa orjuudessa, johon me kaikki kansalaiset olemme potentiaalisia uhreja, käytetään ihmistä alan omaksi hyväksi. Henkilö ei voi tehdä asialle mitään, koska valituksia ei kuunnella psykiatrian toimesta (tietenkään) eikä oikeuslaitos ota asiaa tosissaan, koska henkilön uskottavuus on viety leimaamalla mielisairaaksi.

        Oletko kuitenkin yrittänyt ottaa yhteyttä oikeusoppineisiin tai lakimiehiin? Mitä he sanovat mahdollisuuksistasi päästä vapaaksi?

        Itse asiassa julkisen puolen psykiatrinen hoito palvelee valtion tarpeita, ei itse psykiatrian.


      • Jaxos

        Se on sama asia.Julkisen puolen psykiatrian tehtävä on kontrolloida ja valvoa aikuisia ihmisiä ja mielellään houkutella potilaat lääkekoukkuun jolloin työ on paljon helpompaa.


      • Psychiatric_Slavery
        pimpom- kirjoitti:

        Itse asiassa julkisen puolen psykiatrinen hoito palvelee valtion tarpeita, ei itse psykiatrian.

        Psykiatrian toiminta- ja ajattelutavat palvelevat sekä alaa itseään että valtiota. Hyvä selvitys psykiatrian ammattikunnan omista intresseistä koko sopassa on vastikään ilmestynyt kirja Psychiatry Under Influence (Whitaker, Cosgrove). Kirjoittajien haastattelu julkaistiin pari päivää sitten.

        The "Institutional Corruption" of Psychiatry: A Conversation With Authors of ''Psychiatry Under the Influence''
        Monday, 10 August 2015 00:00
        By Bruce E. Levine, Truthout | Interview
        http://www.truth-out.org/news/item/32292-the-institutional-corruption-of-psychiatry-a-conversation-with-authors-of-psychiatry-under-the-influence


      • Joojoojjoo
        Psychiatric_Slavery kirjoitti:

        Oletko koskaan kysynyt miksi? Miksi heidän pitää tulla/tunkeutua kotiisi?

        Ainoa keino muuta maata. Suomi on militaristinen psykiatrian vaarinkaytto maa, tekevat kritiikista ja kehon kivuista kekitysleiriin pidatyksia, josta ihmiset tulee ulos kidutettuina ihmisraunioina.

        Ne vahtii eetta tuotat rahaa tohtoreille, tuhoamalla elimistosi hermomyrkyin, joten sassiin maasta pois, niin on moni ihmiskaupan uhri suomessa tehnyt.
        Se on nimittain ihmiskauppa tehda keinotekoisia mielisairaan pepruja kehon kivuista psykosomatialla tai mista vain ja pakottaa ihmiset psykiatreille jotka valvoo etta kauppa kay ja orja tuottaa rahaa syomallla pillerit, kela maksaa ja sina karsit..

        Suomi on barbaari pakkokidutusvaltio ja muuta pois, se on paras tie, jos pystyt..

        Jos et, keita kahvit orjakauppiaille ja ole mielin kielin kun tulevat, ettei sua vangita..pillerit ota pakkauksesta joka paiva ja pane vessan pyttyyn ne poperot..silla jos pilleria pitaa syoda lopunikaa ilman paranemista, seetta on blasebo eli huuhaa pilleri.


        Itse tiedat mista syysta hullun paprut on tehty..
        Jos itsumurhayrityksesta..se ei ole hullutta vaan valiaikainen epatoivoinen tila.

        Jos taas sekoilit paissaan, sekin on valiaikinen paihteesta johtuva tila..
        Jos olit unteon ja kenetit todellisuuden tajun, sekin on yha unetromuus diaknoksin, eika hullun diaknooseihin kuuluvaa..
        Barbaari pas..ki..atrit tekee kaikista naista paksuja diaknooseja, etta saisivat mahdollisimman monesta pilleri orjasta rahaa..


      • Lääkejätekeräykseen
        Joojoojjoo kirjoitti:

        Ainoa keino muuta maata. Suomi on militaristinen psykiatrian vaarinkaytto maa, tekevat kritiikista ja kehon kivuista kekitysleiriin pidatyksia, josta ihmiset tulee ulos kidutettuina ihmisraunioina.

        Ne vahtii eetta tuotat rahaa tohtoreille, tuhoamalla elimistosi hermomyrkyin, joten sassiin maasta pois, niin on moni ihmiskaupan uhri suomessa tehnyt.
        Se on nimittain ihmiskauppa tehda keinotekoisia mielisairaan pepruja kehon kivuista psykosomatialla tai mista vain ja pakottaa ihmiset psykiatreille jotka valvoo etta kauppa kay ja orja tuottaa rahaa syomallla pillerit, kela maksaa ja sina karsit..

        Suomi on barbaari pakkokidutusvaltio ja muuta pois, se on paras tie, jos pystyt..

        Jos et, keita kahvit orjakauppiaille ja ole mielin kielin kun tulevat, ettei sua vangita..pillerit ota pakkauksesta joka paiva ja pane vessan pyttyyn ne poperot..silla jos pilleria pitaa syoda lopunikaa ilman paranemista, seetta on blasebo eli huuhaa pilleri.


        Itse tiedat mista syysta hullun paprut on tehty..
        Jos itsumurhayrityksesta..se ei ole hullutta vaan valiaikainen epatoivoinen tila.

        Jos taas sekoilit paissaan, sekin on valiaikinen paihteesta johtuva tila..
        Jos olit unteon ja kenetit todellisuuden tajun, sekin on yha unetromuus diaknoksin, eika hullun diaknooseihin kuuluvaa..
        Barbaari pas..ki..atrit tekee kaikista naista paksuja diaknooseja, etta saisivat mahdollisimman monesta pilleri orjasta rahaa..

        Älkää kuitenkaan vessanpönttöön laittako, josta ne menevät vesistöihin ympäristön pilaamaan. Viekään apteekkiin lääkejätekeräykseen.


      • Anonyymi
        ghetud kirjoitti:

        Ei ne tule väkisin kotiisi ensin, mutta jos et suostu päästämää sisälle, he hankkivat pakkohoitolähetteen, koska "avohoito ei sovellu käytettäväksi."

        Tässäkin on vaihteluita, mutta uskomattoman narsistiset huorat tekevät juuri tuolla tavalla.

        Osoitta vain ovat ja käske ulos. Alistusta voi yrittää pakkohoitomääräyksellä mutta se selviää sitten aiheettomaksi.. Minulle tuli ongelma kun nuorena haukuin mitään tekemättömän omalääkärin jota ei vaihdettu. Usutti mielipuolen kimppuun mutta pääsin siitä eroon. Psykoa komppasi joku vanha ämmä joka inisi vain päällikkönsä mantroja.
        Mielipuoli koetti kovasti painostaa hullujen lääkettä käyttämään mutta en alkanut, siitä repi pelihousunsa. Ehkä olisi halunnut testailla aineen vaikutusta kuinka muuttaa ihmistä vihannekseksi? Kaikenlaisia vastuuttomia hulluja sillä alalla onkin! Luottakaa itseenne ja kun tuntuu ettei kaikki mene oikein, pitäkää siitä melua. Toimia ei selvitelty loppuun asti kun perään kyselin, tyyppi katosi. Olisi kiinostanut tietää oliko hoitovirheestä kyse psykolla.


      • Anonyymi
        Lääkejätekeräykseen kirjoitti:

        Älkää kuitenkaan vessanpönttöön laittako, josta ne menevät vesistöihin ympäristön pilaamaan. Viekään apteekkiin lääkejätekeräykseen.

        hyvät mömmöt voi olla rahanarvoista kamaa, niillä saa nimittäin päänsä sekaisin


    • Psychiatric_Illuzion

      Kuten olet toivottavasti jo ymmärtänyt, vapaaehtoisuus on psykiatriassa illuusio. Vapaaehtoisesti tarkoittaa psykiatriassa; vapaaehtoisesti ja, jos et vapaaehtoisesti niin sitten pakolla.

    • tuovapaaehtoisuus

      on nyt nykyaikaa kun hoitohenkilökunta opettelee avohoitoa koska pian aletaan laitoksia sulkemaan..

      Psykiatrinen orjuushan on sitä, että kun ihinen on turrutettu lääkehumalaan ja lääkärit ovat vastuussa lääkehoidosta niin on pakko kontrolloida jotta saadaan merkintä potilastietoihin.

    • mika765

      Onhan tuolla taustalla varmaan joku syy mikseivät halua jättää sinua yksin...

      • Sedfe

        Se on mielureiden harhaluulot. Ja niitähän riittää...

        Toinen syy on, että he saavat palkkansa ihmisten ahdistelemisesta. Voi miten masentava häpeä se onkaan ihmiskunnalle!


      • Pokke

        mika765 tarkoititko minua?


      • ajatusäijä
        Sedfe kirjoitti:

        Se on mielureiden harhaluulot. Ja niitähän riittää...

        Toinen syy on, että he saavat palkkansa ihmisten ahdistelemisesta. Voi miten masentava häpeä se onkaan ihmiskunnalle!

        No jos hän on juuri vähän aikaa sitten ollut laitoshoidossa ja nyt huolehtii pienistä lapsista yksin, niin kyllä nuo kotikäynnit ovat mielestäni ihan perusteltuja. Hän itse vielä sanoi että jaksamista ei ole oikein mihinkään.

        Mitä sitten jos se vähäkin jaksaminen loppuu? Miten käy lapsien? Onhan noita kotisurmiakin tapahtunut kun jaksaminen on loppunut. Enkä nyt väitä, että olisit lapsiasi vahingoittamassa.


      • Anonyymi
        Sedfe kirjoitti:

        Se on mielureiden harhaluulot. Ja niitähän riittää...

        Toinen syy on, että he saavat palkkansa ihmisten ahdistelemisesta. Voi miten masentava häpeä se onkaan ihmiskunnalle!

        Totta. Iso palkka ahdisteluyrityksestä ilman vastuunottamista. Säästäisipä valtio noiden psykojen kuluista seuraavaksi.


    • Kjhifo894rdjkl5rg895489ö

      Ei ole tullut täältä keinoja. Muutama päivä aikaa paeta Suomesta vainoa, vangitsemista, pakkolääkitystä ja vapaudenriistoa karkuun. Murhaajien elinkautinen on jotain 12 vuotta, mutta minun seuraava pakkohoitoni kestäisi lopun elämääni ilman miinkäänlaista oikeudenkäyntiä.

    • Kjhifo894rdjkl5rg895489ö

      Nyt sitä sitten ollaan taas maksullisessa vankeudessa ja pakkolääkinnässä, kun ei tullut neuvoja täältä.

    • Pokke

      otin riskin ja peruin tämän viikon ajat ja toiv. eivät tule käymään. En aio päästää sisälle. En jaksa niitä käyntejä joissa vatvotaan samoja asioita. haluan vaan olla rauhassa ilman mitään käyntejä ja missään mtt.ssä en todellakaan aio käydä. Samoin lopetin lääkkeen mikä aiheuttaa rajua pahoinvointia oksentamiseen. jos olen tähänki asti pärjännyt niin aion pärjätä jatkossakin. Lääkkeen lopettamista en kerro vaan ostan sitä jatkossakin kun sitä seuraavat. Lapsistani sen verran etteivät ole enää ihan pieniä. Pärjäämme vallan mainiosti ilman alistavaa vallontaa ja kontrollointia. heinäkuussa kirjattu että jos en päästä sisälle seuraa jatkotoimenpiteitä ja mahdollinen m1 lähete. Se tuskin pitää enää paikkansa koska elokuun puolta väliä jo mennään.

      • Anonyymi

        alat nyt valittaa niille epätoivoituille vierailijoille kaikesta materiaalisesta puutteesta maan ja taivaan välillä ja pyydät rahallista avustusta sun muuta, se luetaan tässä yhteiskunnassa terveen merkiksi että ahnehtii kaikenlaista maallista hyvää


    • kotirauha

      Tuntuu uskomattomalta tuo väkisin kenenkään kotiin tuleminen. Pyydä kirjallinen selitys päätöksestä, että jos ei avaa ovea niin joutuu sairaalaan. Sellaista kohtaa ei tietääkseni ole terveudenhoitolaissa mainittu. Ota yhteyttä vaikka eduskunnan oikeusasiamieheen ja kysy mitä tällaisessa kotirauhan rikkomisessa pitäisi tehdä.

      Ovatkohan nuo uhkailevat henkilöt jotenkin sokeutuneet työssään? Varaudu todella huonoon oloon vieroitusoireissa lopetettuasi lääkkeet.

      • Anonyymi

        Voi ei


    • Pokke

      Niin ovat tosiaan uhanneet ellen sisälle päästä. (eli pakkohoitoon) tosiaan tämä kotona ravaaminen on ihmeellistä koska olen todella rauhallinen, suorastaan hiljainen hyssykkä.

    • monenlaista.on

      Aloittajalle ja muille vastaaville tapauksille: jos et voi olla varaamatta uutta aikaa, niin maksa se maksu käyttämättä jääneestä ajasta ja lopeta käynnit.

      Tiedän kyllä käytännössä, että avohoito voi lähettää poliisin ja poliisi vie putkaan ja pakolla ihan vieraalle lääkärille ( potilaalla voi olla työterveyshuolto ja siellä tuttu lääkäri) , jos epäilevät esimerkiksi itsetuhoisuutta. No lääkäri sitten tsekkaa sinut ja sanoo että mene kotiisi, eihän sinussa mitään vikaa ole. Homma on tietysti erittäin nöyryyttävää, mutta se jää siihen. Ja tuskin lähettävät poliiseja, elleivät epäile jotain pahaa tapahtuvat.

      Itse kantelin ko. tapauksesta, muttei se mihinkään johtanut.

    • Pokke

      Edelleenkään rauhaan eivät jätä. sisälle en ole kuukauteen päästänyt ja olen pyytänyt asiakkuuden lopettamista mihin ei kommentoitu mitään. nytkin näkyy omakannassa jopa 2 käyntiä päivälle. Miten ihmeessä vapaaehtoinen avohoito muuttuu pakolliseksi? Nyt on alkanut hirvittää ja pelottaa mitä voivatkaan keksiä...eivät tunnu uskovan että ihan hyvin menee. pelottaa myös että pakkohoitoon vievät vaikkei kriteerit täyty? Ainakin opin ettei viranomaisille saa koskaan kertoa totuutta esim. jos väsyttää vaan pitää hymyillä. Aika sairasta mtt.n puolelta tämä homma. En suosittele ketään menemään mtt.n koska niistä ei pääse eroon näköjään-liekkö sitten asiakas kato niillä siellä kun kynsin ja hampain pitävän kiinni?

      • Valinnanvankeus

        Siksi, että vapaaehtoisuus on psykiatriassa illuusio. Jos psykiatria on kiinnostunut sinusta, et voi valita haluatko heidän "apuaan" vai et.


      • Pokke

        Oikeasti onko näin? Pelottava totuus taitaa olla etten eroon pääse ja pelissä heillä on lapseni.


      • psykiatrianvihaaja
        Pokke kirjoitti:

        Oikeasti onko näin? Pelottava totuus taitaa olla etten eroon pääse ja pelissä heillä on lapseni.

        käytä väkivaltaa jos eivät anna lapsiasi.
        lapsesi ovat sinun, eivät heidän.
        tarvitset voimia!


    • hulluahommaa

      Muuta toiseen sairaanhoitopiiriin ja käy pakolliset lääkärikäynnit yksityisellä. Ilmoita osoitteesi ja muut yhteystietosi salaisiksi. Ihme jos se poliisi yhä perään rynnii sairaanhoitajien käskystä.

      • Pokke

        Valitettavasti rahatilanteeni takia en voi yksityisellä käydä-toki muuten kävisin. Kyseessä ei ole pelkät hoitajat vaan kotona ravaa lääkäri mukana. Mielenrauhani ja yöunet ovat menneeet kun saan pelätä että kuka ovella tulee. Varaavat aikoja eikä kysytä sopiiko ne minulle. Nyt olen perunut aikoja mutta siitä huolimatta ovat ovella käyneet. tiedän sen siitä kun käynnit näkyvät omakannassa. tällä menolla pelkään menettäväni järkeni. Onko kenelläkään muulla vastaavaa kokemusta? Kiitos lukijoille ja vastauksille.


      • Anonyymi
        Pokke kirjoitti:

        Valitettavasti rahatilanteeni takia en voi yksityisellä käydä-toki muuten kävisin. Kyseessä ei ole pelkät hoitajat vaan kotona ravaa lääkäri mukana. Mielenrauhani ja yöunet ovat menneeet kun saan pelätä että kuka ovella tulee. Varaavat aikoja eikä kysytä sopiiko ne minulle. Nyt olen perunut aikoja mutta siitä huolimatta ovat ovella käyneet. tiedän sen siitä kun käynnit näkyvät omakannassa. tällä menolla pelkään menettäväni järkeni. Onko kenelläkään muulla vastaavaa kokemusta? Kiitos lukijoille ja vastauksille.

        Voi kuvitella. Tärähtäneen näköinen partajörpykkä vanhan myötäilijäakan kanssa tunkeutumassa häiritsemään ja siitä niille maksetaan, sinun ahdistelustasi.


    • pilleriorja

      niinpäniin itelläkin mielessä muutto ulkopaikkakunnalle että pääsee "avusta" ikuisesti eroon.

    • vittuuntunuttt

      "Tässäkin on vaihteluita, mutta uskomattoman narsistiset huorat tekevät juuri tuolla tavalla."

      ammu kuula kalloon, tee miehen työ.
      Mikä niiissä pelottaa?
      miksi annat yhteiskunnan riistää oikeutesi?

      tiedän miten sinua vituttaa, kokenut saman..

    • anarkistirikollinen

      "Siksi, että vapaaehtoisuus on psykiatriassa illuusio. Jos psykiatria on kiinnostunut sinusta, et voi valita haluatko heidän "apuaan" vai et."


      OMAN KÄDEN OIKEUS toimii!

    • Jiiiiianne

      "Jos en päästä sisälle niin lääkäri tekee m1 lähetteen. Eli kai tulevat pakolla koska sisälle on päästettävä. lääkitys on määrätty ja siitä huolehdin itse. Niitä eivät pakota ottamaan eikä niitä tunnu kiinnostavan syönkö niitä kun koskaan eivät edes kysy. Mutta kotikäynnit on ja pysyy"


      Jonain päivänä koittaa vielä aika kun psykiatrian uhrit nousevat taistoon.
      Se on itsestä kiinni, ei lääkäristä.
      Yksi ote kurkusta psykiatrista ja tuo natsi kuolee.
      silloin ei ole M1 mitään väliä.

      miksi alistutte????

      painukoon vittuun.

      yhteiskunta on just tätä.
      on parempi pysyä erossa siitä.
      olemme syntyneet maailmaan nauttimaan, emme kärsimään.
      sinun tulee olla vahvempi kuin sinua määräävä valta.
      taistele!

      • orjatsorronyöstä

        "Yksi ote kurkusta psykiatrista ja tuo natsi kuolee.

        silloin ei ole M1 mitään väliä."

        Tuolla menetelmällä pääsee oikealle elinkautiselle Niuvanniemeen (kriminaalimielisairaala). Siellä elinkautinen voi oikeasti tarkoittaa koko ihmisen loppuelämää toisin kuin ns. elinkautinen suomalaisessa vankilassa. Muutenkin yksilön taistelu jää aina alakynteen poliiseja, lääkepiikityksiä, lepositeitä, pakkopaitoja ja eristyshuoneita vastaan. Psykiatria on tehokasta. Olisikin aggressiivinen oikeuksiaan puolustava psykiatrian uhrien joukko, edes yhdessä mustan listan psykiatrisessa sairaalassa.


      • haistakoonvitut
        orjatsorronyöstä kirjoitti:

        "Yksi ote kurkusta psykiatrista ja tuo natsi kuolee.

        silloin ei ole M1 mitään väliä."

        Tuolla menetelmällä pääsee oikealle elinkautiselle Niuvanniemeen (kriminaalimielisairaala). Siellä elinkautinen voi oikeasti tarkoittaa koko ihmisen loppuelämää toisin kuin ns. elinkautinen suomalaisessa vankilassa. Muutenkin yksilön taistelu jää aina alakynteen poliiseja, lääkepiikityksiä, lepositeitä, pakkopaitoja ja eristyshuoneita vastaan. Psykiatria on tehokasta. Olisikin aggressiivinen oikeuksiaan puolustava psykiatrian uhrien joukko, edes yhdessä mustan listan psykiatrisessa sairaalassa.

        en ole kanssasi samaa mieltä.

        minä en missään elinkautisessa aikoisi olla mutta mielelläni pätkisin tällaisen poliisivaltion edustajat kahtia kappaleiksi.
        alakynteen en edes jäisi.
        pääsisin muualle ajoissa.


      • Anonyymi

        hankit vaikka kahvakuulan ja päästät ne sisään paasaamaan ja saat hyvän treenin siinä samalla ku ottaa pattiin päänsäätö


    • khyukhyu

      Erika-tytön kauhean kohtalon jälkeen sosiaaliviranomaiset ovat olleet valppaina. Silloinhan tytön tilannetta ei huomioitu ja tyttö tapettiin kotona. Sosiaalityöntekijät saivat tuomion.
      Jos tilanteeseen liittyy lapsia, siksi he ovat valppaina ja tekevät yhteistyötä mtt:n kanssa.
      Jos voimat ovat vähissä, jos on ahdistusta, niin eikö ole hyvä jos on edes jokin turva? Heiltä voi kysyä neuvoja jne. Ymmärrän kyllä että äidit tuossa tilanteessa tuntevat olevansa pakotettuja teeskentelemään olevansa paremmassa kunnossa kuin ovatkaan. Varmaan jokin pelko on aina olemassa.

      • huilkfs

        Oletko itse sossutantta tai mieluri?

        Eikö tuo ole mielestäsi kotirauhan rikkomista?


      • feess

        Haluaisitko itse jatkuvasti tulla mielureiden ahdistelemaksi? Varsinkin kun välit varmasti ovat jo tulehtuneet tuon kiristämisen seurauksena.


      • klöllölkö

        Avohoitoon halutaan tietyn tyyppisiä potilaita. Ei liian sairaita koska silloin henkilökunta kuormittuu liikaa kun joutuvat ottamaan todellista vastuuta. Ei myöskään sellaisia jotka osaavat vaatia hoitoa; henkilökunta rasittuu liikaa. Välimuoto on kaikkein helpoin; suhteellisen hyväkuntoinen joka syö lääkkeensä ja selviytyy elämästään jollain tapaa ja ennen kaikkea ei halua hoitoa. Tällaisen ihmisen hallitseminen tuottaa päästään kipeille ihmisille tyydytystä jo henkilökohtaisella tasolla ja sehän on psykiatrian tärkein tavoite. Toisen ihmisen hallitseminen mielivaltaisesti.

        Mistään todellisesta auttamisesta ei todellakaan ole kyse kun siihen mankeliin joutuu joko ymmärtämättömyyttään tai sairauttaan. Hullut haluaa hallita. Niitä riittää psykiatrisella puolella. Sinne ei edes terveet ihmiset hakeudu töihin. Valitettavasti,


      • tottaon
        klöllölkö kirjoitti:

        Avohoitoon halutaan tietyn tyyppisiä potilaita. Ei liian sairaita koska silloin henkilökunta kuormittuu liikaa kun joutuvat ottamaan todellista vastuuta. Ei myöskään sellaisia jotka osaavat vaatia hoitoa; henkilökunta rasittuu liikaa. Välimuoto on kaikkein helpoin; suhteellisen hyväkuntoinen joka syö lääkkeensä ja selviytyy elämästään jollain tapaa ja ennen kaikkea ei halua hoitoa. Tällaisen ihmisen hallitseminen tuottaa päästään kipeille ihmisille tyydytystä jo henkilökohtaisella tasolla ja sehän on psykiatrian tärkein tavoite. Toisen ihmisen hallitseminen mielivaltaisesti.

        Mistään todellisesta auttamisesta ei todellakaan ole kyse kun siihen mankeliin joutuu joko ymmärtämättömyyttään tai sairauttaan. Hullut haluaa hallita. Niitä riittää psykiatrisella puolella. Sinne ei edes terveet ihmiset hakeudu töihin. Valitettavasti,

        Aivan.. Jos olet liian sairas niin olet "hankala" potilas. Pahimmassa tapauksessa alkavat syyllistämään sua kun et parane tai olet "liian" sairas. Osa käyttäytyy jopa niin kuin olisit jotenkin paha ja itse aiheuttanut sairautesi. Vallankäyttö on hyvin yleistä. Sairaanhoitajillekin opetetaan opiskellessaan että he ovat auktoriteetti. Tosiasiassa aikuinen ihminen on itse itsensä auktoriteetti eikä sun tarvitse luovuttaa päätäntävaltaa tai vastuuta elämästäsi yhtään kellekään. Ei edes silloin kun olet psykiatrisen hoidon piirissä.

        Lisäksi koko psykiatria perustuu siihen käsitykseen että joissain ihmisissä on jotain vikaa. Psykiatrian tarkoitus on sopeuttaa ihminen hinnalla millä hyvänsä takaisin hyvinkin sairaaseen yhteiskuntaan. Ei niitä kiinnosta oletko sä onnellinen ja hyvinvoiva. Mahdollisimman nopeaa vain takaisin töihin tai kouluun tai yritetään tunkea sut johonkin muottiin että olisit niin kuin kaikki muutkin. Jos et suostu tähän ja vastustat kaikenlaista alistamista ja sellaista toimintaa joka toteutetaan asenteella että "hinnalla millä hyvänsä", tai "tarkoitus pyhittää keinot" niin olet jälleen kerran hankala ihminen tai jotenkin vain paha.

        Onhan paljon helpompi käsitellä muiden ongelmia kuin omia, siksi tuolla alalla on paljon ihmisiä jotka eivät yksinkertaisesti uskalla kohdata omia haavojaan ja näin ollen siirtävät omaa pahaa oloaan muihin ihmisiin eli heidän kohdallaan potilaisiin.


      • tottaon
        klöllölkö kirjoitti:

        Avohoitoon halutaan tietyn tyyppisiä potilaita. Ei liian sairaita koska silloin henkilökunta kuormittuu liikaa kun joutuvat ottamaan todellista vastuuta. Ei myöskään sellaisia jotka osaavat vaatia hoitoa; henkilökunta rasittuu liikaa. Välimuoto on kaikkein helpoin; suhteellisen hyväkuntoinen joka syö lääkkeensä ja selviytyy elämästään jollain tapaa ja ennen kaikkea ei halua hoitoa. Tällaisen ihmisen hallitseminen tuottaa päästään kipeille ihmisille tyydytystä jo henkilökohtaisella tasolla ja sehän on psykiatrian tärkein tavoite. Toisen ihmisen hallitseminen mielivaltaisesti.

        Mistään todellisesta auttamisesta ei todellakaan ole kyse kun siihen mankeliin joutuu joko ymmärtämättömyyttään tai sairauttaan. Hullut haluaa hallita. Niitä riittää psykiatrisella puolella. Sinne ei edes terveet ihmiset hakeudu töihin. Valitettavasti,

        Kuinkahan monelle ihmiselle sen hoitajan tai lääkärin syyllistävä ja törkeä käytös on ollut viimeinen niitti jonka jälkeen ihminen ei ole enää kestänyt vaan menettänyt uskonsa ja toivonsa elämään ihan totaalisesti??


      • Anonyymi

        Olisivat mjulkut oikeasti avuksi. Ei se kyttääminen mitään apua ole. Kaikenlaisesta istuskelusta sitä maksetaankin. Tuo toiminta selvästi huonontanut asiakkaan jaksamista.
        Eerikasta. Sen tyttöparan "isän" äiti oli soskussa vaikuttamassa että lapsiparka joutui olemaan tuntemattoman hullun ämmän seurassa. ("Isin" akka.) Mahtaa kaduttaa kun tapatutti oman lapsenlapsensa. Olisivat edes sen ämmän henkilöllisyyden varmistaneet. Tai selvittäneet miksi on "raskaana" ties kuinka loputtomiin.
        Voimia Eerikan äidille joka syrjäytettiin täysin huolineen koska oli leimattu kelvottomaksi jonka puheita ei tarvitse noteerata. Ollut varmaan turhauttavaa kun äiti varmasti tietää oman lapsensa hädän ja sen ilmaistuaan asia painetaan toistuvasti villaisella. Anteeksiantamatonta.
        Ventovieraan seurassa ei olisi pitänyt hetkeäkään olla pienen lapsen. Noin siinä sitten kävi.
        Olisi pitänyt selvittää onko vajaaälyisyyttä toisessa tekijässä. Normaalia ei noin olisi vedätetty. Vajaalle ei lasta olisi saanut jättää eikä ventovieraalle jonka taustasta ei kukaan tiennyt mitään. Käsittämätöntä minkälaista tapahtuukin. Harmillista mutta ei valitettavasti surkuttelemalla miksikään muutu. Kova oli tytön kohtalo. Voi harmi.


      • Anonyymi
        klöllölkö kirjoitti:

        Avohoitoon halutaan tietyn tyyppisiä potilaita. Ei liian sairaita koska silloin henkilökunta kuormittuu liikaa kun joutuvat ottamaan todellista vastuuta. Ei myöskään sellaisia jotka osaavat vaatia hoitoa; henkilökunta rasittuu liikaa. Välimuoto on kaikkein helpoin; suhteellisen hyväkuntoinen joka syö lääkkeensä ja selviytyy elämästään jollain tapaa ja ennen kaikkea ei halua hoitoa. Tällaisen ihmisen hallitseminen tuottaa päästään kipeille ihmisille tyydytystä jo henkilökohtaisella tasolla ja sehän on psykiatrian tärkein tavoite. Toisen ihmisen hallitseminen mielivaltaisesti.

        Mistään todellisesta auttamisesta ei todellakaan ole kyse kun siihen mankeliin joutuu joko ymmärtämättömyyttään tai sairauttaan. Hullut haluaa hallita. Niitä riittää psykiatrisella puolella. Sinne ei edes terveet ihmiset hakeudu töihin. Valitettavasti,

        Todellakin pitäisi tehdä selvitys kuinka paljon alistavia ja vallanhimoisia asemansa väärinkäyttäjiä psykoissa on. Tulos voisi yllättää koska tilaisuus on varmasti tehnyt varkaan.


    • pokke

      Kiitos vastauksista. Toki ymmärrän että sosiaaliviranomaiset ovat valppaana mutta en ole koskaan ollut edes väkivaltainen-olenko nyt tietämättäni myös vaaraksi muille? Pelko on saanut yli-otteen minusta ja pelkään että vievät lapseni. Pelkoni on aiheellista koska minusta on nyt kirjoitettu perättömiä asioita omakantaan kk sitten ( miten on mahdollista että lääkäri on kirjoittanut että potilas huonossa kunnossa ja väsynyt-taas samassa pisteessä vaikkei ole nähnyt minua pian 3kk ja ei ole edes puhelimitse jutellut kanssani?) Minulla ei ole enää ihmisarvoa-ovat haukkuneet vaatteeni, ulkonäköni jne. En osaa miellyttää heitä. neuvokaa nyt mitä teen-ainakaan en ole ensi viikolla kotona kun tänne taas tulevat. yöt asioita mietin ja itken ja ainoa vaihtoehto näyttää olevan että päätän päiväni itse....ihankuin lääkäri ja mtt odottaisivat sitä. olisi yksi potilas vähemmän...todella surullista

      • heetrffs

        Sitäpaitsi "huonossa kunnossa ja väsynyt" kuulostaa niin leväperäiseltä syyltä, että epäilen että syy miksi he sinua niin tarkkailevat ovat lapsesi.


      • Pokke

        heetrffs-tarkentaisitko mitä tarkoitat? Olen niin tyhmä etten varmaan ymmärtänyt oikein


      • Pokke

        Lisään vielä että jos syy tarkkailla minua on lapseni niin miksi ihmiseltä viedään ihmisarvo haukkumalla, vähättelemällä ja kirjoittelemalla perättömiä? Mitä apua se sellainen on? Mitään positiivista minusta ei kukaan hoitava taho ole löytänyt. Mielestäni on perusteetonta kirjoittaa minusta tietoja näkemättä ja kuulematta minua. Silloinhan lääkäri ei tarvitse potilasta mihinkään kun voinnista voidaan kirjoitella vaikka potilaan näkemisestä on pian tosiaan kulunut 3kk. mitään en ole käynneistä saanut irti koska heitä kiinnostaa miten lenkkeilen ja syön-aikuisena ihmisenä osaan syödä nälkääni ja ulkoiluun en tarvitse mielestäni heidän opastusta. syy käyntien perumiseeni on ollut se että ahdistuin ja loukkaannuin jatkuvista kotikäynneistä. omia menoja ei ole saanut olla vaan pitää olla heidän käytössään kun he niin päättävät. tämä on tullut ilmi niin että ihan oikeita menoja ollut ja asiallisesti perunut käynnin niin eivät edes vastaa vaan myöhemmin olen omakannnasta nähnyt että ovella on käyty ja kirjattu etten ole avannut ovea. Ja nyt en todellakaan enää ole sisälle päästänyt.


      • pimpomm
        Pokke kirjoitti:

        Lisään vielä että jos syy tarkkailla minua on lapseni niin miksi ihmiseltä viedään ihmisarvo haukkumalla, vähättelemällä ja kirjoittelemalla perättömiä? Mitä apua se sellainen on? Mitään positiivista minusta ei kukaan hoitava taho ole löytänyt. Mielestäni on perusteetonta kirjoittaa minusta tietoja näkemättä ja kuulematta minua. Silloinhan lääkäri ei tarvitse potilasta mihinkään kun voinnista voidaan kirjoitella vaikka potilaan näkemisestä on pian tosiaan kulunut 3kk. mitään en ole käynneistä saanut irti koska heitä kiinnostaa miten lenkkeilen ja syön-aikuisena ihmisenä osaan syödä nälkääni ja ulkoiluun en tarvitse mielestäni heidän opastusta. syy käyntien perumiseeni on ollut se että ahdistuin ja loukkaannuin jatkuvista kotikäynneistä. omia menoja ei ole saanut olla vaan pitää olla heidän käytössään kun he niin päättävät. tämä on tullut ilmi niin että ihan oikeita menoja ollut ja asiallisesti perunut käynnin niin eivät edes vastaa vaan myöhemmin olen omakannnasta nähnyt että ovella on käyty ja kirjattu etten ole avannut ovea. Ja nyt en todellakaan enää ole sisälle päästänyt.

        Psykiatriassa ei potilaalla paljon ole oikeuksia. Ja olen myös tuota samaa p****aa kuullut siitä miten pitäisi lenkkeillä ja syödä. Herran jumala, siellä käy aikuisia ihmisiä jotka varmasti tietävät mikä on terveellistä ruokaa eikä ne ongelmat mistään ruokavaliosta johdu! Psykiatrisessa hoidossa on myös paljon vallankäyttöä valitettavasti, se riistää ihmisen arvon ja pian huomaat että sulla ei ole enää itsetuntoa etkä osaa elää elämääsi itsenäisesti.. Jos sosiaaliviranomaiset kokevat tarvetta seurata sinun vointia ja sitä miten jaksat hoitaa lastasi niin et kai sitä varten tarvitse välttämättä mitään psyk.hoitoa. Tai en tiedä mitä lakikirja sanoo, mutta jotenkin tuntuu että eikö sos.viranomaisten hommat kuuluu sos.viranomaisille eikä psykiatrialle. Ota yhteyttä potilasasiamieheen jos jaksat. Toinen vaihtoehto on tietotoimisto Propelli joka on mielenterveyden keskusliiton omistuksessa jossa on mm. kuntoutusneuvoja sekä lakimies jne. Ajavat siis sinunkin asioitasi. Tsemppiä.


      • Anonyymi

        Voi missä pisteessä olet ollut ja ahdistunut. Toivottavasti asia ratkesi nätisti ja pääsit häiriköistä eroon. Toivottavasti on osat vaihtuneet..


    • mulkkusuomivaltio

      paskaa koko valkotakkikunta ja suomivaltio.

      vittuun pitäis koko paska lahdata, tarpeeksi kun löytys vaan yritteliäitä siihen!

    • Pokke

      Hei. Nyt pääsin ilmeisesti heistä eroon lopullisesti. Kotona eivät enää käy. Ehdotti käyntiä mtt.ssä lokakuun lopussa mihin todellakaan en aio mennä. Nyt saan olla kuukauden rauhassa ja sitten perun käynnin mitä ehdotti. Vihdoinkin-toivottavasti nyt saan pääni rauhoitettua ja yöt nukuttua. Mitään lääkkeitä eivät ehdottaneet.

      • eghyt

        Sanoit että mielurit ehdottivat käyntiä mtt:ssä, mihin et aio mennä. Siis oliko kyse todellakin ehdotuksesta? Miksi et sitten sanonut suoraan heti ettet aijo tulla eikä heillä ole oikeutta ahdistella sinua ja lapsiasi?

        Joka tapauksessa toivon että asiat sujuvat haluamallasi tavalla.


      • Pokke

        Tosiaan kyse oli että ehdottivat käyntiä ja antoi ajan. Tosin ehdin tässä välissä sen jo kohteliaasti perua viestillä. Sanoin suoraan etten aio tulla mutta laittoi ajan. Kyllä ne tiesivätkin etten aio tulla. kiitos että toivot minulle hyvää. Mukavaa syksyä myös sinulle!


      • Pokke

        Lisään vielä että kyllähän ne alkavat jo luovuttaa minun suhteeni kun en suostu menemään heidän ehtojensa mukaan. Ja kaikkia ihmisiä ei mtt voi auttaa kuten minua. En koe että olisin voimaantunut tai voinut paremmin kun kotona ravasivat ja käskivät lenkkeillä. sitä en ymmärrä että miksi jotku saa mtt.stä kaikki mahdolliset mm. akupunktiona, magneettihoidon ja kelan kustantamat terapiat. Hyvä toki niille jotka saavat mutta meneekö kaikki aina samoille ihmisille ja toiset jää ilman? Toivon lasteni takia että suuntani olisi tästä eteenpäin vaan ylöspäin omin voimin.


      • ymmärtävästi
        Pokke kirjoitti:

        Lisään vielä että kyllähän ne alkavat jo luovuttaa minun suhteeni kun en suostu menemään heidän ehtojensa mukaan. Ja kaikkia ihmisiä ei mtt voi auttaa kuten minua. En koe että olisin voimaantunut tai voinut paremmin kun kotona ravasivat ja käskivät lenkkeillä. sitä en ymmärrä että miksi jotku saa mtt.stä kaikki mahdolliset mm. akupunktiona, magneettihoidon ja kelan kustantamat terapiat. Hyvä toki niille jotka saavat mutta meneekö kaikki aina samoille ihmisille ja toiset jää ilman? Toivon lasteni takia että suuntani olisi tästä eteenpäin vaan ylöspäin omin voimin.

        Aika järkyttyneenä luin viestiketjun psykiatrian mielivallasta. Ihan miten kirjoitit miten olet "kohteliaasti perunut" yhteydenotot, niin näin sun pitää jatkossakin toimia. Et päästä ihmisiä joita et halua sun omaan kotiisi, sä pystyt sähköpostitse tai tekstiviestitse olemaan mtt:hen yhteydessä, ja sitä kautta annat jatkossa selvästi kohteliaasti ymmärtää niille ettet halua olla missään tekemisissä niiden kanssa. Valtä jatkossa niitä kuin ruttoa. Pidät huolen vain omista asioistasi. Ja pidä sinä huoli lapsistasi.Muista ettet päästä jatkossakaan ketään kotiisi. Edellinen mtt:n toiminta on kotirauhan rikkomista! Luulisi Suomen maasta löytyvän jokin instanssi, jonne voi valittaa moisesta mielivaltaisesta toiminnasta.


      • Pokke

        Hei. Kiitos hyvin kirjoitetusta vastauksesta. Olen aina pitänyt lapsistani huolta mutta väsyin ja paloinloppuun ja erehdyin sen myöntämään niin mitä seurasikaan-alkoi helvetillinen kotirauhan rikkominen. En osaa miellyttää mtt.n ihmisiä-surullisinta ettei mitään hyvää minusta ole löytynyt. Nyt kun asiaa olen miettinyt niin vieläkään en tiedä miksi ja kenen käskystä alkoivat kotona käydä. todellakin välttelen mtt.n porukkaa ja sosiaalityöntekijöitä. Toivon todellakin että jättävät rauhaan eikä koskaan enää kuulu mitään. Väsymystä ei koskaan saa myöntää viranomaisille-sen tästä opin. Mukavaa syksyä sinulle "ymmärtävästi".


      • ymmärtävästi
        Pokke kirjoitti:

        Hei. Kiitos hyvin kirjoitetusta vastauksesta. Olen aina pitänyt lapsistani huolta mutta väsyin ja paloinloppuun ja erehdyin sen myöntämään niin mitä seurasikaan-alkoi helvetillinen kotirauhan rikkominen. En osaa miellyttää mtt.n ihmisiä-surullisinta ettei mitään hyvää minusta ole löytynyt. Nyt kun asiaa olen miettinyt niin vieläkään en tiedä miksi ja kenen käskystä alkoivat kotona käydä. todellakin välttelen mtt.n porukkaa ja sosiaalityöntekijöitä. Toivon todellakin että jättävät rauhaan eikä koskaan enää kuulu mitään. Väsymystä ei koskaan saa myöntää viranomaisille-sen tästä opin. Mukavaa syksyä sinulle "ymmärtävästi".

        "Tai en tiedä mitä lakikirja sanoo, mutta jotenkin tuntuu että eikö sos.viranomaisten hommat kuuluu sos.viranomaisille eikä psykiatrialle. Ota yhteyttä potilasasiamieheen jos jaksat. Toinen vaihtoehto on tietotoimisto Propelli joka on mielenterveyden keskusliiton omistuksessa jossa on mm. kuntoutusneuvoja sekä lakimies jne. Ajavat siis sinunkin asioitasi. "


      • ymmärtävästi
        Pokke kirjoitti:

        Hei. Kiitos hyvin kirjoitetusta vastauksesta. Olen aina pitänyt lapsistani huolta mutta väsyin ja paloinloppuun ja erehdyin sen myöntämään niin mitä seurasikaan-alkoi helvetillinen kotirauhan rikkominen. En osaa miellyttää mtt.n ihmisiä-surullisinta ettei mitään hyvää minusta ole löytynyt. Nyt kun asiaa olen miettinyt niin vieläkään en tiedä miksi ja kenen käskystä alkoivat kotona käydä. todellakin välttelen mtt.n porukkaa ja sosiaalityöntekijöitä. Toivon todellakin että jättävät rauhaan eikä koskaan enää kuulu mitään. Väsymystä ei koskaan saa myöntää viranomaisille-sen tästä opin. Mukavaa syksyä sinulle "ymmärtävästi".

        Samoin rauhallista ja ITSENÄISTÄ syksyä sulle.


      • Anonyymi
        Pokke kirjoitti:

        Tosiaan kyse oli että ehdottivat käyntiä ja antoi ajan. Tosin ehdin tässä välissä sen jo kohteliaasti perua viestillä. Sanoin suoraan etten aio tulla mutta laittoi ajan. Kyllä ne tiesivätkin etten aio tulla. kiitos että toivot minulle hyvää. Mukavaa syksyä myös sinulle!

        Hyvä mä tarviin tämän 3 kk ollut lääkkeiden kanssa


    • MitäPahaaTässä

      En oikein ymmärtänyt koko ketjun juonta, onko psykiatrinen hoito jotenkin paha-asia?

      Itse olen käynyt muutaman kerran juttelemassa psykiatrin kanssa, elämän raskaissa käänteissä. Psykiatri kuunteli minua aidosti, kyseli muutamasta jutusta.
      Keskustelimme elämän raskaista valinnoista ja tapahtumista.

      Se että voi keskustella varmasti ymmärtävän ja varman ihmisen kanssa oli huomattava helpotus elämäntilanteeseen.

      Samalla sain uusia lähestymistapoja ja ajattelumalleja elämän karikkoisille vesille.

      Toivotti joka kerralla jaksamisia, ja että hänen luonna kannattaa piipahtaa aikaajoin, vaikka ei olisikaan mitään isoja murheita. Minulla on 24/7 puhelinnumero, jos elämä käy liian raskaaksi, pitää hänelle soittaa heti.


      Jotenkin rauhoittavaa purkaa mieltään ja saada harkittua vastakaikua ajatuksistaan.

      Lääkkeistä:
      Sain kaikenvaralta kahta eri lääkettä 10 pilleriä kumpaakin, nukkumiseen ja ahdistukseen, resepti sanoo "tarvittaessa 1-4 tablettia x 2 kertaa vuorokausi"

      • Alistettu_vapaus

        Lukaseppa nyt kuitenkin ensiksi Peter Gotzschen uusin kirja Deadly Psychiatry And Organised Denial (2015) ennen kuin suurempia alat kehumaan. Vaihtoehtoisesti voit lukea Thomas Szaszilta lähes mitä vaan. Liberation By Oppression: A Comparative Study Of Slavery And Psychiatry (2002) on esimerkiksi hyvä kirja psykiatrian harjoittamasta alistamisesta auttamisen nimeen.


    • MitäPahaaTässä

      Edelleenkään en ymmärrä mitä huonoa on ollut minun saamassa psykiatrisessa hoidossa? Terveysvakuutukseni jopa maksaa sen.

      Maailma on täynnä mielipiteitä, miksi pari kirjailijaa olisi jotenkin auktoriteetti?

      Lähinnä kuulen sitä että psykiatrista hoitoa on nykyisin vaikea saada sosiaalitoimen maksamana.

      Useat ystävänikin ovat käyttäneet psykiatrisia palveluja, miksei heidän saamasta helpotuksesta ja varmuudella sitten kirjoiteta positiiviseen sävyyn?

      • Vertaus

        Kävit vakuutuksen maksamalla yksityisellä psykiatrilla pari kertaa rupattelemassa mukavia, ja sait paria lääkettäkin, joita voit ottaa tarvittaessa. Ei kai ollut vielä jotain mukavaa lääkettä, kuten bentsoja? Sitten ihmettelet, että mitä pahaa tässä on. Mikset kokeile itse hankkiutua avohoidon kontrollin alle niin, että he käyvät säännöllisesti kotonasi tarkkailemassa elämääsi?


      • Alistettu_vapaus

        Ei tässä ketjussa sinun tapauksestasi tai omista kokemuksistasi olekaan kysymys. Eikä ystäviesi. Katso AP:n viesti.

        Et selvästikään ymmärrä millaisen järjestelmän kanssa olet ollut tekemisissä, luulisin siksi, että sinulle ei ole käynyt niin huonosti kertomasi perusteella. Olet tyytyväinen. Onnittelen sinua siitä. Sinun tyytyväisyytesi ei vain oikeuta sitä kohtelua minkä monet joutuvat kokemaan psykiatrian vallan alla.


      • työnorjatsorronyöstänous
        Vertaus kirjoitti:

        Kävit vakuutuksen maksamalla yksityisellä psykiatrilla pari kertaa rupattelemassa mukavia, ja sait paria lääkettäkin, joita voit ottaa tarvittaessa. Ei kai ollut vielä jotain mukavaa lääkettä, kuten bentsoja? Sitten ihmettelet, että mitä pahaa tässä on. Mikset kokeile itse hankkiutua avohoidon kontrollin alle niin, että he käyvät säännöllisesti kotonasi tarkkailemassa elämääsi?

        Raha ja varallisuus lemuavat tämän "MitäPahaaTässä" kommenteissa. Kun on varaa ja hyvä työ niin saa myös hyvää palvelua mistä vaan. Kyllä nämä oikeasta raadollisesta elämästä mistään tietämättömät kultalusikka suussa syntyneet tiedetään.


      • Anonyymi
        työnorjatsorronyöstänous kirjoitti:

        Raha ja varallisuus lemuavat tämän "MitäPahaaTässä" kommenteissa. Kun on varaa ja hyvä työ niin saa myös hyvää palvelua mistä vaan. Kyllä nämä oikeasta raadollisesta elämästä mistään tietämättömät kultalusikka suussa syntyneet tiedetään.

        Noille diagnooseille ei ole mitään objektiivisia kriteerejä, potilasta arvioidaan suhteessa keskiluokkaisiin arvoihin ja asetetaan diagnoosi jos ei elämäntapansa ole suotava tähän yhteiskuntaan, terve ihminen tekee työtä ja rakastaa jne soopaa.

        Kerran leimattu muuttaa sitten omakuvaansa sopimaan tähän mielivaltaisesti annettuun malliin.

        Kaikki pyristely tätä mentaalityranniaa vastaan on suotavaa.

        Viisas pysyttelee erossa kaikesta tästä alun alkujaaan.

        Lapsia jopa joiden kotona on väkivaltaa, köyhyyttä ja addiktioita aletaaan lääkitä mielenvikaisina.

        Keskiluokkaisten vähäisempiä mielenhäiriöitä toki terapoidaan julkisella puolellakin, he kun ovat tälle tavalle käsitellä elämän normikolhuja se oikea kohdeyleisö jo pelkästään kielenkin takia, terapian kieli on sen verran koukeroista ja vaatii koulutusta oppia sitä asiakkaan roolissa käyttämään, siis kykyä omaksua psykoslangi tavakseen lähestyä elämäänsä.

        On aina hyvä hankkia useamman näkemys tilanteeseensa, koska mentaalipuolen tohtorointi on sen verran subjektiivista toimintaa.


    • MitäPahaaTässä

      Eli itse psykiatriassa ei olekkaan mitään huonoa?

      Mutta paikalla järjestelmällä saadaan huonoja palveluja?

      Se että joku kävisi meillä vaikkapa pari kertaa viikossa juttelemassa asioista olisi oikein kiva juttu. Kunhan osuisivat 18 - 06 välille kun olemme kotona.

      • KivaaSeVainOn

        Luultavasti toivot myös esimerkiksi pakollista tai puolipakollista neurolepti-injektiota itsellesi?


      • gsgsg

        Eiköhän muuttuis ääni kellossa jos se ois pakollista, ja ne juttelijat olisivat oikeen vittumaisia. Luulisinpa että muuttus. :D


      • MitäPahaaTässä

        Kerroppa mitä niin ilkeätä pystyy sanomaan että aikuinen pariskunta varttuneineen lapsineen tarvitsisi huolestua?

        Myöskin lääkityksen suhteen, eiköhän psykiatrin valitsemat lääkkeet ole hyvä ottaa, perustuuhan se diagnoosiin, ja tarvittaessa pääsee osastolle tarkemman diagnoosin saamiseksi.

        Tänään just kävin osastolla moikkaamassa kaveria, joka on lääkkeiden vaihdossa osastolla, jotenkin jäi hyvin miellyttävä ja hyvin rauhaisa mielikuva kyseisestä osastosta. Henkilökuntaa taisi olla enemmän kuin potilaita.


      • KuuluisiaViimeisiäSanoja
        MitäPahaaTässä kirjoitti:

        Kerroppa mitä niin ilkeätä pystyy sanomaan että aikuinen pariskunta varttuneineen lapsineen tarvitsisi huolestua?

        Myöskin lääkityksen suhteen, eiköhän psykiatrin valitsemat lääkkeet ole hyvä ottaa, perustuuhan se diagnoosiin, ja tarvittaessa pääsee osastolle tarkemman diagnoosin saamiseksi.

        Tänään just kävin osastolla moikkaamassa kaveria, joka on lääkkeiden vaihdossa osastolla, jotenkin jäi hyvin miellyttävä ja hyvin rauhaisa mielikuva kyseisestä osastosta. Henkilökuntaa taisi olla enemmän kuin potilaita.

        "Eiköhän psykiatrin valitsemat lääkkeet ole hyvä ottaa, perustuuhan se diagnoosiin."

        Asian vakavuudesta huolimatta mielleyhtymä on selvä.
        https://www.youtube.com/watch?v=nimx_aBTm04

        www.ssristories.org


      • MitäPahaaTässä
        KuuluisiaViimeisiäSanoja kirjoitti:

        "Eiköhän psykiatrin valitsemat lääkkeet ole hyvä ottaa, perustuuhan se diagnoosiin."

        Asian vakavuudesta huolimatta mielleyhtymä on selvä.
        https://www.youtube.com/watch?v=nimx_aBTm04

        www.ssristories.org

        Eihän tuossa ole vastattu ilkeys kysymykseen!

        Hyökätään järjestelmää vastaan sensijaan että vastattaisiin kysymykseen, onko psykiatria itsessään huonoasia!

        Eikö asiat pitäisi pitää asioina?


    • 25ubjkk

      Mun omakantaan kirjoitettiin täysin epärationaalinen kirjoitus, missä käytiin mun entisen työpaikan kimppuun. Että mä olisin sanonut mun ex duunista jotain tollasta. Siis eikö toi ole jo poiliisiasia jos sanovat, että mä olen jotain tollasta sanonut. Kohta menee koko firma konkurssiin, kun saavat tietää, että siellä on ollut töissä ihminen, joka puhuu tuollaisia. Eiks sil lääkärilä ole mitään vastuuta tästä firmasta edes….kyse on kuitenkin täysin eksaktista alasta ja sitten tollanen kirjoitus. hei pimpom oikeesti. Kenen pussiin sekin ämmä pelaa? Ei ainakaan omaansa. Ei tajua, että olis senkin etu, että SE firma pysyis pystyssä. Ja se, että mulle sen nyt viimeks kannattaa vittuilla!! Sillä mun kosto eli heti!!

    • wqw2121112111

      se varmaan voi mennä vapaaehtoisesti mutta et sinä sieltä pääse pois. selvästi sinulla on ongelmia kun sinne ylipäätään menit ja hyvä ett' menit. lääkärit päästää pois sitten kun olet terve.

    • anarchyanarchy

      pois pääsee kun nirhaa lääkärin tai hoitajan.

      missään nimessä ei kannata mennä valtion pakkohoitolaan.
      vapaus ihmisyydelle!

      valtio pois.

    • Pokke

      Hei taas! Olipas yllätys kun omakannassa eilen kävin. Nimittäin näkyy joku käynti parin viikon päästä mutta en tiedä mihin vai kotona eikä mitään kellon aikaakaan. Mitään ei ole ilmoitettu puhelimitse eikä kirjeitse. rauhassa ehdittiin elää 1,5 kk. Ilmeisesti en päässytkään eroon...voi perkele. Ei ole mitään asiakkuutta mihinkään suuntaan niin mikä/mihin aika on? tuleva kotikäynti? toki voivat yrittää mutta ovea en aukaise. Minusta tämä on jo sairasta hommaa-vainoamista. Miksi asiakkaista pidetään kynsin hampain kiinni ja etsimällä etsitään ihmisestä vikoja/sairauksia mitä haluavat pakko lääkitä? tosiaan jo kuukausia sitten päätin että homma loppuu just nyt ja viranomaisille en kerro enää mitään ja asian olen ystävällisesti ilmoittanut mutta taas on tulossa jotain...Jos nyt eivät pääse sisään jos ovelle sitten tulevat (sisälle eivät pääse) niin tullaanko sitten poliisien kanssa vai saanko sitten lopullisen rauhan heistä? Kiitos jos joku tietäisi

    • 4w453242442423

      kyllä hoitoon voi mennä vapaaehtoisesti mutta etkai kuvittelet että pääset pois yhtä helposti?

      • Pokke

        Kyllä minusta on oikeus lopettaa käynnit/asiakkuus niin tahtoessaan. apuahan sieltä ei tullut vaan vähättelyä ja aina lenkille käskettiin. Osaan ulkoilla ja lenkkeillä ilman heidän opastustakin. Ei kyllä ole fiksua toimintaa mtt.stä että omakantaan kirjataan tuleva käynti mitä itse asiakkaalle ei ilmoiteta ja omakannasta ei näe paikkaa eikä tosiaan kellon aikaakaan. Joka tapauksessa yhdentekevää sillä itselläni ei ole syytä keskustella heidän kanssaan


    • gfjigfjh8954u905gfgi

      Ymmärrättekö pakkokäyntien ongelmia?

      -joka ikinen kerta joutuu pelkäämään, että joutuu taas pakko"hoitoon" mielisairaalaan kauas kotoa
      -ennen varattua aikaa ei uskalla ostaa kaupasta ruokaa, ettei taas jää ruoka pilaantumaan kotiin (ja jopa aiheuttamaan vaurioita asunnolle)
      -ei pysty sopimaan menoja tulevaisuuteen, ettei taas käy sillä tavalla, että joutuu mielisairaalaan eikä pysty perumaan niitä (edes omaa puhelinta ei saa käyttää vapaasti useissa mielisairaaloissa)
      -ihmisen koskemattomuuden syvä loukkaaminen ja pysyvien (lisä)vahinkojen aiheuttaminen (eli pakkolääkitys)
      -pakkoaika on virka-aikana, jolloin pitäisi olla töissä

      Jos on varakas, kannattaa asia hoitaa lakimiehen kanssa. Jos tähän ei ole varaa, täytyy muuttaa muualle (ja riskeerata mielisairaalaan joutuminen, jos MTT saa tietää).

      • Anonyymi

        Nostan. Hyvä ketju. Tunnen ihmisen joka on tällä hetkellä samassa tilanteessa kuin aloittaja. Pakkoinjektiot kotona 2 vk välein, jos ei suostu, uhataan M1-lähetteellä. "Mut voidaan hakea koska vaan", hän sanoo. Laitonta Suomessa mutta totta! Kunka paljon heidänkaltaisiaan on, joilta on viety oikeus koskemattomuuteen ja kotirauhaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostan. Hyvä ketju. Tunnen ihmisen joka on tällä hetkellä samassa tilanteessa kuin aloittaja. Pakkoinjektiot kotona 2 vk välein, jos ei suostu, uhataan M1-lähetteellä. "Mut voidaan hakea koska vaan", hän sanoo. Laitonta Suomessa mutta totta! Kunka paljon heidänkaltaisiaan on, joilta on viety oikeus koskemattomuuteen ja kotirauhaan?

        Mielenterveyslain nojalla on helppo perustella pakkohoidon tarve "sairauden" pahenemisella mikäli potilas kieltäytyy lääkityksestä.

        Mielenterveyslaki
        2 luku
        Hoito tahdosta riippumatta
        8 §
        Hoitoon määräämisen edellytykset
        Henkilö voidaan määrätä tahdostaan riippumatta psykiatriseen sairaalahoitoon vain:

        1) jos hänen todetaan olevan mielisairas;

        2) jos hän mielisairautensa vuoksi on hoidon tarpeessa siten, että hoitoon toimittamatta jättäminen olennaisesti pahentaisi hänen mielisairauttaan tai vakavasti vaarantaisi hänen terveyttään tai turvallisuuttaan taikka muiden henkilöiden terveyttä tai turvallisuutta; ja

        3) jos mitkään muut mielenterveyspalvelut eivät sovellu käytettäviksi tai ovat riittämättömiä.


    • Anonyymi

      Täytyy virallisesti vaihtaa asuinkuntaa. Siinä on omat kikkailunsa. Lakia lukemalla selviää.

      • Anonyymi

        Minkähän takia on hoidosta pyrittävä eroon?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos tauti pahenee hoitamattomana?

        Jokaisella tulisi olla vapaus päättää hoidostaan etenkin kun hoitoon liittyy terveysriskejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella tulisi olla vapaus päättää hoidostaan etenkin kun hoitoon liittyy terveysriskejä.

        Hoitamattomanakin on riskejä.


    • Anonyymi

      eihän hoito ole mitään muuta kuin mahdollisimman paljon lääkkeitä ja mahdollsimimman paljon mielenterveyspalveluita, jolloin otetaan kaikki hyödyt mielenterveyspotilaasta.

      riistoa, pakkoa, holhoamista, ja vielä kerran päälle pakottamista entistäkin enemmän.

      en yhtään ihmettele jos skitsofreniapotilaat kuolevat 15-20 vuotta aikaisemmin kuin normaaliväestö.

      tervesin skitsofreniapotilas, joka käy kuolemaansa saakka mielenterveyspalveluissa, varmaan hautakivikin on sairaanhoitajien tekemä,
      en yhtään ihmettel sitä.

      • Anonyymi

        Onko mielestäsi olemassa parempia vaihtoehtoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielestäsi olemassa parempia vaihtoehtoja?

        Onko parempia vaihtoehtoja kuin kiusata ja pahoinpidellä ihmisiä pakottaen heidät psykiatrisiin toimenpiteisiin?

        Öö, jättää rauhaan?

        -hr


    • Anonyymi

      jos tulee joskus oireettomaksi on elämässä muutakin elämää.
      pelaaminen, lukeminen, liikunta, yms.

      lääkkeet ja hoidot kuntouttavat.
      mutta en haluaisi koko elämääni käydä näissä mielenterveyspalveluissakaan,
      sanotaan, ettei liian huonoon kuntoon ei saa tulla, sitten menee todella huonosti.

      sanotaan. että enemmän joustovaraa että saan jossain vaiheessa itseni parempaan
      kuntoon, eihän roomaakaan rakennettu päivässä.

    • Anonyymi

      Jos haluaa ajan perua mutta sitten väitetään että jos et tule niin pitää maksaa sakko, eli lasku peruuttamattomasta ajasta. Vaikuttaa enemmänkin kiristykseltä.
      Silloinhan se lasku on maksettava jos ei mene paikalle ilmoittamatta/perumatta aikaa.

      Avohoitohan on vapaaehtoista ja sen voi lopettaa halutessaan. Avohoito voidaan muuttaa pakkohoidoksi mutta siihen täytyy olla riittävät perusteet, se ei riitä perusteluksi että " asiakas " ei halua saapua varatulle ajalle. Pakkohoitoon on olemassa tarkat kriteerit joiden pitää täyttyä että voidaan laittaa vastentahtoiseen hoitoon.

      • Anonyymi

        Se on väärin joutua maksamaan mistään, mikä on pakotettua. Laittaa uhri maksamaan pakotetusta toiminnasta on hyvä tapa nöyryyttää.

        Mutta eikö tässä tilanteessa kannata maksaa kerran perutusta ajasta ja olla sen jälkeen vapaa? Yksi ylimääräinen käyntimaksu on pieni hinta päästä eroon psykiatriasta.


    • Anonyymi

      omaiset ja henkilökunta.

      siinä yhdistelmä että käyn näissä hoidoissa koko loppuelämäni ajan.

      omaisillakin jonkinnäköinen ahdasmielisyys sairauttani kohtaan tai yleensäkin
      että pitää tulla jonkinnäköiseen huippukuntoon, aina ne jaksaa valittaa, sanotaan
      sitten näin.

    • Anonyymi

      No vittu tapa itsesi jos se on noin vaikeaa



      Sanoma iy

    • Anonyymi

      vittu mä sekoan!!!!!!!!1




      munaaaaaaaa

    • Anonyymi

      Hyvä Ylilauta!

      Kyllä se muna siitä pikku hiljaa nousee,

    • Anonyymi

      Minä olen normaali

    • Anonyymi

      itse päässyt eroon ihan sillä, että soitin toimiston numeroon ja pyysin sihteeriä ilmoittamaan hoitavalle henkilölle, että siirryn käyttämään yksityisiä palveluita. psykiatria, avohoito tai tarvittaessa sairaalahoito akuutissa tilanteessa on ihan tarpeellista, mutta ei siihen systeemiin tosiaan kannata itseään upottaa loppuiäksi. ei se systeemi pitkällä aikavälillä ketään oikein auta takaisin normaaliin elämään.

    • Anonyymi

      Tämä vanha ja pitkä ketju antaa hyvän kuvan miten psykiatrinen hoitojärjestelmä toimii. Vuosien aikana mikään ei ole myöskään muuttunut, vaan samat kuviot ovat edelleen toiminnassa. Ilmeisesti täytyy tulla täysin uusi sukupolvi joka on myös koulutettu uudella tavalla ennen kuin mikään muuttuu.

      Löysin netistä ja järkytyin, Marjattamakelan kirjoittama päiväkirjablogi joka kertoo aivan näitä samoja asioita myös 2000 luvulta, aitoa kuvausta suljettujen ovien takana tapahtuvista hoidoista, kotiin väkisin tunkeutumisesta, pakkolääkityksestä ym. Googleta Päiväkirja masennuksen hoidosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3598
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1692
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1337
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      147
      1213
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      865
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      830
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      53
      827
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe