itse lävistyksen tehneitä?

Itsensälävistäjä

Hei! Ajattelin avata tämmösen "amatöörilävistäjät" keskustelun :D eli mitä lävistyksiä olette tehneet kotona/itse? Mitä välineitä käytit? Sattuks? Puudutitko millään? Tulehtuiko? Itse tein tossa päivällä oikeeseen korvalehteen toisen rei'än kun molemmissa oli valmiina yhdet(liikkeessä ammutut) ja nyt tein itse näin: Otin hakaneulan jonka desinfioin moneen kertaan, desinfioin myös korvaan tulevan korun. piirsin korvalehteen paikan korulle. Otin pakastimesta 2 kylmäkallea joilla "jäädytin" korvalehden. sitten pyyhin desinfiointilapulla. ja sit va neulaa tunkemaa läpi ja vähä kattoo et menee suoraa. ihmettelin ku ei tuntunu YHTÄÄN enemmänki karmi se kun näinneulan uppoavan korvalehteen xD sit ku lopetin hetkeks kun neula oli puolessa välissä alkoi korvalehteen palata tunto ja sillon oikeesti sattu :d mut sit painoin jääpalan korvalehden takaosaan ja jatkoin.kun oli läpi, otin neulan pois ja rupesin laittaa korua(mulla oli suojahanskat) , mutta ei mennytkään läpi. oli mennyt vähän vinoon niin jouduin korvakorulla tunkemaan ohuen jäljellä olevan ihon läpi uuden reijän sinne taakse. nyt illalla kuumotus ja punoitus alkanut hävitä. mites sitten, milloin voin käyttää korua ekan kerran pois, kun 9 luokka alkaa viikon päästä ja liikuntatunneille pitäs saaha eri korut xdd ekat reiät hankin joskus 2 v sit kesäloman alus niin parantu iha hyvin ja kun oli olleet kuukauden ja 1 viikon niin vaihdoin korut..

11

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rh43534543g3

      Ootko tosissas? Jos on ihan pakko lävistää itse niin hanki apteekista kanyylineula (maksaa about 0,20 e) ja sillä jälki on paljon siistimpää kuin hakaneulalla vääntää. Periaatteessa korvakoruissa paranemisaika on muutamia viikkoja, mutta kun olet jo valmiiksi tehnyt epäammattimaisesti vinon reiän niin sama se on korunvaihdolle. Toivotaan nyt vaan ettei tulehdu. Muistahan puhdistaa aamuin illoin!

    • Ei.ei.ei

      Mulla on molemmissa korvissa 3 reikää (yhdet liikkessä tehdyt, muut itse) enkä kyllä voi suositella. Itse tehtyihin lävistyksiin on kehittynyt kovaa arpikudosta, sellaiset kovat pallot, enkä nykyään voi pitää niissä lainkaan koruja, koska ne tulehtuvat niin herkästi ja hylkivät koruja (ja kehittävät reaktiona vielä lisää kovaa arpikudosta).

    • itsensälävistäjä

      En avannut tätä keskustelua siksi, että täällä tultasiin valittamaan siitä, kuinka epähygienistä itsensä lävistäminen hakaneulalla on.. Tiedän kyllä riskit ja sen että reikä menee vinoon,, mutta olen tottunut, otin nimittäin ensimmäiset reiät ampumalla, ja ampujana oli vastavalmistunut nuori. No tämä nuori ampui toisen reiän vinoon, mistä itsekin kertoi minulle mutta en silloinkaan välittänyt. Ja on tämä itse tekemäni suoremmassa kuin tuo vinoon ammuttu. Olen kyllä aiemminkin joutunut tunkemaan neulam puoliksi jo umpeen menneestä reiästä, koska liikkeessä otetut reiät tulehtuivat, toinen niin pahasti että oli pakko ottaa pois se ja antaa mennä melkein umpeen. Kun itse neulalla sen uudestaan lävistin, se kyllä sattui silloin ilman puuduttamista enemmän kuin liikkeessä ottaessa mutta ei kuitenkaan tulehtunut. Äitini tehnyt itselleen kaikki9 reikää kotona ja mikään niistä ei ole tulehtunut.. Ja tuon korun jouduin jo eilen kerran vaihtamaan, koska olin ulkona lenkillä eräällä metsäpolulla ja ajattelin mennä koivikon läpi ja silloin kun siitä menin, irtosi korvakoru(nappi) uudesta reijästä. No menin sitten kotiin ja laitoin hopearenkaan tähän korvaan ja nyt alkanut jo pikkuhiljaa parantua(ei enää kipeä ja nukkuminenkin alkaa onnistua tällä kyljellä. Ystävällenikin olen tehnyt 3 reikää korviin, ja ne juuri tuolla steriilillä injektioneulalla ja kaikki onnistui hyvin. Voisin itsekin ostaa ne lävistäjän pihdit ja juuri niitä neuloja jos myöhemminkin teen vielä itselleni korvareikiä:))

      • lävistetty94

        Korjaan: he ketkä tekevät lävistyspyssyllä reikiä eivät ole lävistäjiä, enkä ymmärrä mihin viittaat kun kirjoitit tekijän olleen vastavalmistunut? Toiseksi, tulehtuneesta lävistyksestä ei saisi koskaan ottaa korua pois, sillä tulehdus jää reiän sisälle, eli "koteloituu" kun reikä menee umpeen. Korun kautta mahdolliset eritteet tulevat ulos, mutta koska reiässä ei ole korua pitämässä sitä auki, jää tulehdus sisälle jonka seuraukset voivat olla todella vakavat.


    • hkdmuod

      Ite oon sählänny noiden hakaneulojen kaa joskus 10 vuotiaana ku tein itelleni huulikorun ja voin sanoo et vaikka ootkin hyvin pitänykki hygienista huolta niin tulehdusriski on suuri koska korva saa isompaa traumaa tollasesta survomisesta tylsällä neulalla ja vielä enemmän siitä, kun se neulaa kolme kertaa paksumpi koru survotaan väkivalloin siitä sen jälkeen läpi. Tämän jälkeen olen lävistänyt tongue webin kahteenkin kertaan ihan lävistysneulalla ja pihdeillä. Samoilla työkaluilla myös septumin ja traguksen (uudella neulalla tietty). Tässä vaiheessa olin jo etsinyt todella paljon tietoa lävistyksistä ja paneutunut tekniikkaan sekä välineisiin kunnolla. Nykyään olen ammatikseni lävistäjä ja olen onnellinen, että olin tehnyt viimeisimmät lävistykset oikea oppisesti. Sanoisin kaikille näitä lukeneille, että ottaisi mieluummin lävistäjällä korunsa, sillä jos niitä haluaa tarpeeksi paljon niin silloin ei se 50 euroa ole niin iso juttu. Jos kuitenkin osa kokemusta olisi tehdä se itse, tai jos on vaikka samanlaisia ammattilävistäjä unelmia jolloin haluaa harjitella omaan ihoon, niin tee se edes oikea oppisesti ja perehdy asiaan kunnolla. Mieluummin tekee lävistyksen siististi ja mahdollisimman huolellisesti, jos kuitenkin olisi tarkoituksena pitää sitä iholla mahdollisimman kauan. Lävistyksiä ei ikinä kannata ottaa hetken mielijohteesta!

    • itsensälävistäjä

      Joo olin kyllä harkinnut tätä jo pitkää ja äitini kanssa jutellut olen jo monia kuukausia. Ajattelin että jos reikä menee todella vinoon tai sitten tulehtuu pahasti, otan korun pois ja annan umpeutua ja sitten myöhemmin lävistäjälle. Mutta nyt olen jo varannut ajan lävistäjälle, kun otan vasempaankin korvalehteen toisen korun ;) JA NYT OLEN VIISAAMPI ja mene lävistäjälle otattamaan korun oikeaoppisesti enkä ampumalla :)) ja juu äiti lupasi ostaa minulle lävistystarvikkeita (pihdit, neulat tms) jos myöhemmin haluaisin tehdä itselleni niitä x) ties vaikka tästä ammattikin tulisi :D

      • reiätitse

        Kun katsoo youtubesta korvisten laittoa itse, niin helpoin tapa on painaa se kerrankäytetty teräväpäinen rei'ityskoru sinne korvaan. Eipä tarvitse yrittää säheltää neulan tekemään reikään sitä korua. Siis samoin kuin "pistoolilla" laitettaessa. Tällä kertaa peukalo on se laite.


    • onnekas_lävistäjä

      Tehnyt 3 reikää korviin normaalilla ompeluneulalla, jonka tottakai puhdistin polttamalla neulaa ja definsiointi aineella. Kaikki reijät hyvässä kunnossa, en koskaan puuduttanut korvia ja mennyt joka kerta aika kivuttomasti läpi! Sattuivat vain pari päivää, mutta valitettavasti yksi reikä tulehtui koska oli (tietämättä) epäaito hopeakorvis. Suvussa jonkunlainen allergia että on pakko olla aitoa hopeaa. Mutta sen sain nopeasti hoidettua, epäaito koru roskiin ja hyvän pesun jälkeen aito tilalle :) Ei siinä muuta, hyvässä kunnossa ovat ja tykkään kovasti.
      Sitten tein pari kolme vuotta sitten septumin. Siihen ostin ihan sterilisoidun lävistysneulan netistä (noin 0,30€) 1,2mm. Ei siinä mitään kumempaa, sattui hieman aluksi kun en painanut sitä neulaa kunnolla läpi, niin jäin siihen "pyörittelemään" sitä hitaasti läpi. Kesti aika kauan. Ei tulehtunut, eikä mitään märkimistä sun muuta :) En voi sanoa kunnosta sen enempää, kun koru katosi ja laiskana en koskaan ostanut uutta, niin nyt on ummennut.
      Yritin myös kerran tehdä napakorun, ei mennyt neula läpi kun on niin paksua ihoa, jäi semmonen kolo siihen mikä parani aika nopeasti, ei sitä enää näe mutta vielä tuntuu.

    • Septumi

      Mä oon tekemässä itteleni septumin oon siis nyt 14 v ja se saattaa kulostaa tyhmält tehä ite septumin mutta mä näin kun mun sisko teki sen itteleen niin se vaikutti helpolta ja kivuttomalta se teki sen samalla tyylilla oli jääpaloja ja hakaneula mutta onko kenellkään kokemusta siitä ku en näe sitä hetkeen :D

    • surroundedbyidiots

      pitää olla aika tyhmä, että alkaa ite tökkimään reikiä itseensä ilman oikeita ja steriileitä työkaluja tai tietämystä lävistystavoista.

    • AnarkoMarko

      hain isan hirvipyssykän kaapista ja laitoin yhren kokovaippasen piippuu. sitte miä laitoin sen pyssykän piipun toisee korvaa ja painoi liipasint varpaalla. ja koitin tähätä tarkaa et tulis toisest korvast läpi, ja tuliha se luoti. nyt hyvä on kun tuuli käy läpi ja jähyttää pään sisäpuolt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      63
      930
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      363
      688
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe