KAIKKIA rakastava Jumalako? Raamatun näkemys?

Usein kuulee puhuttavan kaikkia rakastavasta Jumalasta ja "Jumalan ehdottomasta rakkaudesta", ja sanotaan "Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä" ja ihmisille toivotetaan: "Jumala rakastaa sinua!" / "Jeesus rakastaa sinua!" Mutta mitä Raamattu sanoo? Onko asiat oikeasti näin? Millä perusteella sanot Jumalan rakastavan kaikkia? Ja minkä takia?

Jos kerrot, toivotat ihmisille: "Jeesus rakastaa sinua!", niin mitä sillä tarkoitat? Näin ihan käytännössä... Haluatko antaa vain lohdun sanoja vai mikä on ajatustesi takana? Miksi teet niin? Varsinkaan kun se ei ollut Jeesuksen ja apostolien sanoma.

Yleisesti opetetaan että Jumala rakastaa ehdottomasti kaikkia, mutta mitä sillä mielestäsi tarkoitetaan? Onko Jumalan rakkaus ehdotonta? Mikä on Jumalan suhde koko ihmiskuntaa; rakasTI kaikkia vai rakasTAA kaikkia?

Millä tavalla Jumala rakastaa? Miten, Kuinka ja Millä tavoin se näkyy? Eli mitä sillä käytännössä tarkoitetaan? Miten se rakkaus näkyy? Millaista se on?

Sanassa sanotaan, että Jumala on rakkaus, mitä se tarkoittaa, miten olet asian ymmärtänyt? Kuitenkin useille "Rakkaus on jumala", ja niin Raamattu ei opeta. Yleisin tulkinta tuntuu olevan että se tarkoittaa sitä että Jumala rakastaa kaikkia, sitäkö se tarkoittaa?

Mitä perusteita tällaiselle ajattelulle on Raamatussa, jos ajattelet näin perustuuko ajattelusi Raamattuun, ja jos perustuu miten/mihin?

Pitääkö kristittyjen julistaa Jumalan rakkautta uskosta osattomille?

Miten Jumalan rakkauden tulisi näkyä uskovista?

On tullut mietittyä mitä tällaisilla puheilla tarkoitetaan... ja mitä niillä haetaan? Sillä Jeesuksen ja apostolien sanoma niin Jumalasta ja Hänen luonteestaan ja evankeliumista oli täysin eri kuin nykypäivän "nami nami" höpinä.

JA...

Miksi Jumalaa tulisi pelätä? Pelkäätkö Jumalaa? Jos vastaat ei, niin miksei? Raamattuhan sanoo että Herran ( JHWH:n) pelko on viisauden alku. Mitä Jumalan pelolla Raamatussa tarkoitetaan?

Onko helvetti todellinen? Ikuinen olemukseltaan; ikuinen rangaistus vai vaikutukseltaan; siten että syntiset lakkaavat olemasta; raukeavat tyhjiin? Vai ovatko kaikki jo pelastuneet vai tulevatko kaikki pelastumaan?

Miltä Jeesus pelastaa ihmiset?

Yksinkertaisia kysymyksiä, osaatko vastata ja kertoa oman ymmärryksesi pohjalta?

27

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • George_L sanoi :
      Pitääkö kristittyjen julistaa Jumalan rakkautta uskosta osattomille?
      "Yleisesti opetetaan että Jumala rakastaa ehdottomasti kaikkia, mutta mitä sillä mielestäsi tarkoitetaan? "

Hän haluaa antaa kaikille sen hyvän mitä Hänellä on ihmisen tehtäväksi jää
      vain tehdä valinta - .

Johannes :
      14:23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

• tähkäpäät

Tässä Raamattu puhuu rakkaudesta.

"Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.

Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä." 1. Joh. 4:7-12

• tähkäpäät kirjoitti:

Tässä Raamattu puhuu rakkaudesta.

"Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.

Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä." 1. Joh. 4:7-12

"Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi."

Ja Hän kutsuu meitä jokaista erikseen.

Johanneksen evankeliumi:
        6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Jeesus oli lihaksitullut Sana ja elämme siis Hänen kauttaan - kilvoitellen.

• Eipä täällä paljon vastaajia ole. Huomaa kyllä palstan olevan täynnä liberaaleja ja homostelijoita, jotka kiivaasti puolustelevat omia agendojaan ja uskovat epäjumalaan jota ei ole olemassa, sitten yksinkertaisiin kysymyksiin ei voi vastata, eivätkä pysty perustelemaan asioita Kirjoituksilla, eivätkä sitä halua tehdäkään kun eivät pidä Raamattua Jumalan Sanana.

• George_L kirjoitti:

Eipä täällä paljon vastaajia ole. Huomaa kyllä palstan olevan täynnä liberaaleja ja homostelijoita, jotka kiivaasti puolustelevat omia agendojaan ja uskovat epäjumalaan jota ei ole olemassa, sitten yksinkertaisiin kysymyksiin ei voi vastata, eivätkä pysty perustelemaan asioita Kirjoituksilla, eivätkä sitä halua tehdäkään kun eivät pidä Raamattua Jumalan Sanana.

>eivätkä pysty perustelemaan asioita Kirjoituksilla
        Asiat perustellaan tieteellä, tosiasioilla ja logiikalla, ei "Kirjoituksilla".

• RepeRuutikallo kirjoitti:

>eivätkä pysty perustelemaan asioita Kirjoituksilla
        Asiat perustellaan tieteellä, tosiasioilla ja logiikalla, ei "Kirjoituksilla".

"Asiat perustellaan tieteellä, tosiasioilla ja logiikalla, ei "Kirjoituksilla"."

Olet väärässä. Uskonasiat perustellaan Jumalan pyhällä sanalla, eikä jollain "tieteellä".

• totuusfriikki7678 kirjoitti:

"Asiat perustellaan tieteellä, tosiasioilla ja logiikalla, ei "Kirjoituksilla"."

Olet väärässä. Uskonasiat perustellaan Jumalan pyhällä sanalla, eikä jollain "tieteellä".

Uskonasiat voitte keskenänne perustella millä haluatte, mutta käsitelty sana oli "asiat".
        Miksi laitoit tieteen lainausmerkkeihin, eikö tietokoneesi toimi vai mikä mättää?

• George_L sanoi :
      Onko Jumalan rakkaus ehdotonta?

Liberaalit ovat unohtaneet erään asian :

2.Mooseksen kirja:
      20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
      34:14 Älä kumarra muuta jumalaa; sillä Herra on nimeltänsä Kiivas, hän on kiivas Jumala.

Mitähän jumalaa liberaalit siis ovat palvelevinaan??

• Kuitenkin moosekselle Hän sanoo :

2.Mooseksen kirja:
        33:19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."

• armoasynnistä

Jumala rakastaa valtavasti homoja. Jeesuskin oli varmasti homo eikä tuominnut meitä toisia "homostelijoita". Koska Jumala on rakkaus on homorakkauskin jumalasta ja näin ollen hän on itsekin homo. On ihanaa olla kristitty homo ja pelastua taivaaseen homostelemaan.

• armoasynnistä kirjoitti:

Jumala rakastaa valtavasti homoja. Jeesuskin oli varmasti homo eikä tuominnut meitä toisia "homostelijoita". Koska Jumala on rakkaus on homorakkauskin jumalasta ja näin ollen hän on itsekin homo. On ihanaa olla kristitty homo ja pelastua taivaaseen homostelemaan.

Kristittyjä homoja ei oletusarvoisesti ole - tee parannus niin kauan kuin olet
        hengissä sillä ethän tiedä edes seuraavasta hetkestä mitään varmaa.

• George_L,

Tässä yksi, varmaankin kyllä epätäydellinen vastaus.

Yksi tapa ajatella Jumalan rakkautta on se, että Jeesuksen toiminta kuvasi sitä parhaiten. Siis se, miten Jeesus evankeliumien mukaan osoitti hyvyyttä ihmisille, kertoo ja osoittaa myös sitä, millaista Jumalan rakkaus on.

Toinen puoli asiaan on, että Jeesus tiivisti opetuksensa Rakkauden kaksoiskäskyyn ja Kultaiseen sääntöön. Siis, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi ja Jumalaa yli kaiken sekä tee toisille kuten toivoisit heidän tekevän sinulle. Jos siis kysyt, että pitäisikö Jumalan rakkauden näkyä kristityistä, vastaus on yksinkertaisesti kyllä.

Mitä tuon rakkauden sitten pitäisi olla käytännössä? Ajattelen itse, että se on toimintaa joka edistää toisen ihmisen hyvää. Samalla toisen ihmisen hyvä on myös toimiva kriteeri sille, onko toiminnassa todella kyse rakkaudesta. Siis, jos toiminta ei todella edistä toisen ihmisen hyvää, ei auta vaikka kuinka selittäisi rakkaudesta.

Tietenkään ei vaadi kovin syvällistä perehtymistä kristinuskoon huomatakseen, että kristityt eivät ole olleet kovin hyviä Rakkauden kaksoiskäskyn toteuttamisessa. Se ei silti tee itse käskyä tyhjäksi. Enemmän kyllä kertoo siitä, että monet kristityt eivät ole kovin hyviä kristittynä olemisessa.

Vilppu H.
      pappi

• mietitätäseaito

"Toinen puoli asiaan on, että Jeesus tiivisti opetuksensa Rakkauden kaksoiskäskyyn ja Kultaiseen sääntöön."

Totean

Se kolmas puoli asiasta on, että nämä kaksi asiaa ovat Toorasta. Jeesus ei siis tuonut mitään omaa ajatustaan vaan lainasi Tooraa.
        Toivottavasti kukaan ei taas polta puuroaan pohjaan kun täsmennän kritillistä tekstiä tuomalla lähteen esiin.

• Tuo on hyvä täydennys. Ja se myös alleviivaa sitä, miten selkeästi kristinusko nousee juutalaisuudesta.

Kultaisen säännön osalta voi myös täydentää sen, että vastaava ohje löytyy oikeastaan kaikista suurista maailmanuskonnoista. Se ei tässä mielessä ole ainutlaatuinen. Tämä ei silti yhtään vähennä sen arvoa.

Vilppu H.
        pappi

• mietitätäseaito
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Tuo on hyvä täydennys. Ja se myös alleviivaa sitä, miten selkeästi kristinusko nousee juutalaisuudesta.

Kultaisen säännön osalta voi myös täydentää sen, että vastaava ohje löytyy oikeastaan kaikista suurista maailmanuskonnoista. Se ei tässä mielessä ole ainutlaatuinen. Tämä ei silti yhtään vähennä sen arvoa.

Vilppu H.
        pappi

Niin on, samat suuret vertaukset kiertää kansasta toiseen. Joskus liitetään johonkin merkkihenkilöön jokin tarina joka on vanhempaa perua ja saadaan siten pontta henkilön karismaan.

Jeesuksesta puhuen, hänhän uskoi että Joona oli ollut olemassa ja samoin Noaan. Nämä tarinahenkilöt tuntuu hassuilta liitettynä ihmiseen joka uskoi sellaiseen. Ehkä tarinahenkilöt, niinkuin Aaatami ja Eevakin on myöhemmin lliitetty ihmiseen antamaan niille "muka- todellisuutta"
        Koska tunnet ja tulet hyvin toimeen muslimien kanssa, huomaaat helposti että he ovat liittäneet todellisten ihmisten luetteloon monta tarinahenkilöä.
        Kristityt taas ( sen näkee palstalla) uskovat että Sodoma, Gomora ja Loot olivat todellisia...!

Jla keskustelee Perkeleen kanssa Jobin kohtalosta..ja tämäkin on toisista uskottavaa.. Olisi varmaan tarpeen tuulettaa tarinat tarinoiksi ja todellisuus todellisuudeksi.

• kristitty.ei.ole.uskova

Eivät ole ei mutta uudestisyntyneet ovat. Heitä ohjaa Jumalan Pyhä Henki kuten Jeesus on luvannut.

• mietitätäseaito
        kristitty.ei.ole.uskova kirjoitti:

Eivät ole ei mutta uudestisyntyneet ovat. Heitä ohjaa Jumalan Pyhä Henki kuten Jeesus on luvannut.

Ohjasiko Lutheria Pyhä Henki kun hän kirjoitti kirjojaan? Vai poikkesiko se vain hetken Lutherin luona ja lähti pois kun Raamattu oli saatu käännettyä? Oliko hän täsmäapuna kun Luther kirjoitti joitakin kirjoja mutta poissa toisia kirjoittettaessa? Jos näin niin mistä tiedetään koska oli ja koska oli poissa? Tietäneekö kukaan?m

• Aivan, Jumalan rakkauden tulee näkyä uskovista, heidän elämästään ja toiminnastaan. Siitä ei pidä saarnata tai puhua uskosta osattomille, sitä Jeesus ja apostolit eivät koskaan tehneet niin! Ihan hyviä pointteja kuuntelevalta_kirkolta.

• jeesusfani

Jumalan sanan mukaan Jumala rakasti ihmisiä niin paljon, että antoi ainokaisen poikansa ettei yksikään, joka Häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
      Kun Jumalan sana Jeesuksen välittämänä "ei käynyt lihaksi", niin Jeesus joutui antamaan henkensä sovittaakseen syntimme suhteessa Jumalaan.
      Jeesuksen toteamus, että ei ole olemassa suurempaa rakkautta kuin se, että antaa henkensä ystäväinsä edestä, on vahvistus Jumalan ja Jeesuksen rakkauden suuruudesta meitä kohtaan.

Jumalan säätämä hengellinen syyn ja seurauksen laki (mitä kylvät, sitä niität) on ollut toimivana sitten Aadamin ja Eevan ajoista lähtien, jatkumona hänen kansansa esi-isäksi valitseman Aabrahamin jälkeläiset, jonka kansan ja tuon kansan sisällä yksittäisten ihmisten kohtalot ovat toimineet ja yhä toimivat esimerkkinä tuosta laista.
      Johanneksen ilmestys kuvaa tuon lain toimivuutta kaikkien kansojen kohdalla.

Jumalan ilmoittaman rakkauden kriteerit ovat kuvattuna Paavalin ensimmäisessä kirjeessä korinttolaisille 13: 1-13.

• vmfkkeek

Jaa... Paavaliko se herransa kanssa päättää!!!!
        Usko pm todella uskontunnustuksen kaltaisten uskoa!
        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta joten se Paavalin herra se on paavalilais-luterilaisuuden herra jumalien jumalina edelleen.

Suosittelen uskontunnustuksen antaneita lukemaan tarkoin ja ellette ymmärrä niin pyytäkää jotain ymmärtävää ihmistä auttamaan:

FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        uskontunnustus ja sen kaltaisuus...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        (pahimmillaan petoeläin, elukka vai?)

Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

Ihmisyydestänne luopuminen:
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisia kristittyjä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

#
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Nk. rikollisuuden miekka sivistystä.

Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä IHMISIÄ; seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        #

Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

IHMISTEN YMMÄRRYSTÄ historiaanne ja järjellä ajateltuna:
        "synti" = rikos
        "syntinen" = rikollinen
        "perisyntinen" = saatanaa palvelevien oppi jossa syyttömistä, lapsista ja nuorista tehdään väärää todistusta antamalla rikollisia:

http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        #ikuinen valehtelija; "älä anna väärää todistusta"#

Luder/luther, ei ole IHMISTEN vaan uskontunnustuksen kaltaisten JUMALASTA JA IHMISYYDESTÄ LUOPUNEIDEN JÄRJETTÖMIEN JA YMMÄRTÄMÄTTÖMIEN EKSYTETTYJEN epäjumala!

• kuuntele.ja.opi
    • onkohelppoo

Yle sai indeksinsä ja sää luulet yhä poliisin pelastavan.

• Evaankelista

Rakkauden kaksoiskäskyn ensimmäistä osaa nykykirkon liberaalit eivät enää jaksa pitää - he eivät halua noudattaa Isän Jumalan käskyjä kuten Jeesus niitä noudatti. Tämä kaksoiskäskyn ensimmäisen osa selitys tulee hyvin apostoli Johannekselta näin sanoen ....

"Joh. 14:15

Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
      Joh. 14:21

Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
      Joh. 15:10

Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
      Joh. 15:12

Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut."

• Mielipiteeni on, että ei ole mitään luonnonlakeja rikkovaa yliluonnollista eikä siten mitään Jumalaakaan.
      Kaikki moraali, oikea ja väärä, tarkoitukset ja merkitykset plus muut vastaavat jutut on ihminen itse keksinyt.
      Tänne maapallolle on syntynyt elämää ja evoluution vaikutuksesta olemme tässä ilman sen suurempaa merkitystä tai suunnitelmaa.
      Jos etsii esim moraalia tai oikeaa ja väärää luonnosta, ihmiselämän ulkopuolelta, niin ei löydä. Eikä sitä ole meilläkään kuin kulttuurikohtaisena sopimuksena, jonka avulla toki eläminen on paljon helpompaa, mutta mikään itsestäänselvä ja aina olemassaollut asia se ei ole.
      Lopuksi sanon, etten pidä todennäköisenä edes vapaan tahdon olemassaoloon, en voi sitä tietenkään todistaa, mutta päädyin tuohon jo reilut kolmekymmentä vuotta sitten. Eli aikana, ennekuin olin edes pohtinut jonkin yliluonnollisen olennon eli esim Jumalan olemassaolon mahdollisuutta. Jos asia on näin ettei vapaata tahtoa olisi olemassa, niin se viimeistään veisi jalat alta joltain raamatun Jumalalta, koska se perinteinen jako hyviin ja pahoihin ei siinä toimisi mitenkään. Kuten se ei minusta toimisi muutenkaan.

• Evaankelista

"Mielipiteeni on, että ei ole mitään luonnonlakeja rikkovaa yliluonnollista eikä siten mitään Jumalaakaan."

Jumala ei riko luonnonlajeja - Hän luo ja muuttelee niitä miten tahtoo.

Ei tarvita kuin pieni muutos alkeishiukkastasolla, niin johan kaikki luonnonlait meni uusiksi.

• Evaankelista kirjoitti:

"Mielipiteeni on, että ei ole mitään luonnonlakeja rikkovaa yliluonnollista eikä siten mitään Jumalaakaan."

Jumala ei riko luonnonlajeja - Hän luo ja muuttelee niitä miten tahtoo.

Ei tarvita kuin pieni muutos alkeishiukkastasolla, niin johan kaikki luonnonlait meni uusiksi.

>> Jumala ei riko luonnonlajeja - Hän luo ja muuttelee niitä miten tahtoo. <<
        Väität sinä. Minä totean, että ensimmäistäkään tieteellisesti pätevää todistetta minkään yliluonnollisen olemassaolosta ei ole löydetty.

• Voihanvitalis

Voi näitä Raamatun väännöksiä. Mal.1:3. Mutta Eesauta minä vihasin; ja minä tein hänen vuorensa autioiksi ja annoin hänen perintöosansa erämaan aavikkosusille. Biblia. Ja viasin Esauta; olen autioksi tehnyt hänen vuorensa, ja hänen perimisensä lohikärmeille erämaaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      107
      9083
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      93
      6890
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      66
      6635
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      5631
    5. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      5273
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      55
      3571
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3405
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      51
      3182
    9. Mikko "Peltsi" Peltola teki tv-sarjan Osmo-poikansa kanssa - Downin syndrooma tuo lisäväriä

Mikko "Peltsi" Peltola ja hänen 12-vuotias poikansa Osmo karistavat kaupungin pölyt jaloistaan ja suunnistavat tv:ssä ko
      Perhe
      55
      3027
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      56
      2972
    Aihe