Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko vielä toivoa?

Camilla3

Poikaystäväni jätti minut muutama päivä sitten. Olemme olleet yhdessä pari vuotta, asuneet yhdessä vuoden. Eron syyksi hän kertoi ainaisen riitelyn ja konfliktien ajaneet hänet siihen pisteeseen, ettei enää jaksa yrittää.

Viime viikolla kaikki oli vielä paremmin kuin hyvin, teimme asioita yhdessä, kävimme treffeillä, suunnittelimme yhteistä tulevaisuutta ja lomareissuja. Hän oli viikon verran kotiseudullaan kesälomalla, ja siellä ajatukset kuulemma lopulta selviytyivät- päätös oli tehty. Hän ei uskalla antaa tälle uutta mahdollisuutta koska pelkää että satuttaa taas itsensä.

Riitoja, tai itse niitä sanoisin väittelyiksi, on jonkin verran ollut, ja ilmeisesti hän on reagoinut niihin paljon raskaammin kuin minä. En pysty ymmärtämään miksi hän ei voinut puhua tästä minulle, koska enhän toki haluaisi rakasta ihmistäni satuttaa. Muutama viikko sitten puhuimme paljon asioista, ja koin että se oli tärkeä keskustelu suhteemme jatkon kannalta.

Nyt on kuin matto olisi vedetty jalkojen alta- hän lähti muutamaksi päiväksi pois, sanoi kyllä että toki auttaa käytännön järjestelyissä asunnon yms kanssa. Olen aivan tolaltani, hyvin huolissani itsestäni koska koskaan mikään ei ole tuntunut näin pahalta tai ajanut minua näin välinpitämättömyyden partaalle. Kerroin hänelle että haluan tehdä töitä suhteen eteen, ja olen valmis terapian kautta selvittämään mistä turhanpäiväiset riidat juontavat juurensa.

Miten pääsee eteenpäin kun ei edes halua?
Miten voin saada hänet ymmärtämään että voimme saada asiat toimimaan?

4

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmbb

      Mieti poikaystäväsi puolesta,kuka jaksaa olla suhteessa missä jatkuvasti riidellään? Ei kukaan, suhteessa kuuluu olla hyvä olo ja siitä kuuluu saada voimaa. Ehkä te kaksi ette sovi yhteen kun riitoja usein.

      • Camilla2

        Se on totta, ja tottakai haluan että hänellä on hyvä olla. Tästä puhuimmekin kolme viikkoa sitten, ja sen jälkeen asiat ovat muuttuneet, ymmärrän sen että toinen ottaa riidat raskaammin kuin minä. En vaan voi käsittää miten nyt yhtäkkiä kuitenkin voimat häneltä loppuivat jatkamiseen :(


    • 1918fin

      Minulle kävi jokin aika sitten aivan samalla tavalla, tarinasi/kirjoituksesi on kuin minun kirjoittama... minulle sanottiin että aika, ystävät ja muun kuin suhteen ajatteleminen auttaa. No auttoiko? Auttoihan se joo, mutta kyllä hän palaa useni vieläkin uuniini ja mieleeni, jos jotain ihmistä rakastaa ja hänestä välittää kaikki ei katoa napin painalluksella ainakaan kaikilla ihmisillä. Koita keskustella hänen kanssaan, keksi itsellesi jotain muuta tekemistä, kaverit, leffa, ilta kahvit jne. jne, vaikea olosi helpottaa joskus kyllä. Suhteissa on aina riitoja tai hankauksia, älä ajattele että se olisi kaiken syy eroonne, jotkut ihmiset on vain tylyjä tai jotenkin tunne vammasia ja pakenee juuri tuolla tavalla kun asiat vaikeutuvat tai asiosta pitäisi puhua/ niitä selvittää... Älä syytä itseäsi (minä tein niin ei auta mitään), keskustele asioista hänen ja ystävien kanssa, pura oloasi ja koita jatkaa elämää. Kaikkea hyvää ja jaksamisia...

    • Ohoh2

      Jännä yhtäläisyys... Mun exän kanssa oli sama juttu, ei nähnyt ittessään mitän vikaa, eron syy : syytti riitelyä ja konflikteja, samaan aikaan suunniteltiin lomamatkoja ja tulevaisuutta ja kotikonnuillaan käydessään teki päätöksen ettei enää.. ja oltiin pari vuotta yhdessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe