Olen siis nuori suomalainen nainen, omistan tummat paksut ja karheat hiukset, vaalean turkoosit silmät, melko kalpean ihon, vahvat kasvonpiirteet ja mulla on esim luonnostaan tosi paksut ja tuuheat kulmat. Kohtaan tosi paljon "rasismia" ( jos siksi sitä voi sanoa?)Ulkonäköni takia. Suomalaisilta varsinkin tulee paljon ylimielisiä tuijotuksia ja halveksuntaa... aina saan kuulla sitä "mamu" nimityksiä.. Joka päivä multa kysytään useesti olenko arabi tai muslimi, sittenkun kerron olevani suomalainen niin ei kukaan usko ja "tietää" mun valehtelevan :D En ota tätä mitenkään pahalla onhan se ihan siistiä mutta välillä menee melko "överiks" varsinkin kun tulee jonkinlaista uhkailua ... Ihmiset jotka ei tunne niin yleensä puhuvat englantia tai arabiaa mulle ja leuka loksahtaa auki kun puhun "täydellistä" suomea ... :D halusin kirjoittaa tänne ja kysyä että kohtaako kukaan päivittäin samaa kuin minä ja miten suhtaudutte? Niin ja olen siis ns. Supisuomalainen vaikka mun isovanhemmat on todella tummapiirteisiä ei niinkään vanhemmat :D
Tummat suomalaiset
2
387
Vastaukset
- TKVR
Moro, pari vuotta myöhässä, mut joo sama homma mut oon mies in late 20's. On hauskaa olla suomalainen, joka on kokenut syrjintää suomalaisilta (lähinnä täysi idiooteilta) mutta se ei minua oikeastaan ole haitannut, päinvastoin se on muokannut minua erittäin vahvaluoneiseksi. Useimmiten kuulen olevani Italialaisen näköinen ja vaikka nuorena olinkin melko nörtti, olen aina ollut naisten suosiossa. En nyt jaksa enempää runoilla, koska tuskin edes luet tätä, mutta joo et todellakaan ole ainoa, ulkonäkösi tai kokemusesi kanssa.
- Täysinsuomalainen
Olen kohdannut välillä, ainoastaan siksi että mulla on ruskeat silmät.. kiusattiin ala-asteella sen takia, afrikkalaisena pidettiin. Täysin suomalainen siis olen, enkä tykkää ollenkaan siitä että luullaan ulkomaalaiseksi. Arabiksi luuleminen ärsyttää suunnattomasti. En näytä ollenkaan ulkomaalaiselta mielestäni. Kasvonpiirteet, nenä, huulet yms todella suomalaiset, hiukset ohkaiset maantienharmaat ja iho kalpea. Silti luullaan että olen tullut jostain syyriasta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv302836- 1432696
- 1372227
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162153Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131910Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161781450Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311246Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo951214Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891182Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381138