Tervehdys Naiset,
ajattelin laittaa näkökulmaa uusiofuusiosuhteista ja existä ja naisen mieskavereista (tai kuten minä koen potentiaalisista 'varamiehistä). Itse olen eronnut 2 lapsenn vkl isä joka rakastui eronsa jälkeen eronneeseen yh-äitiin , suhteessa oli tunnetta ja se toimi niin pysty- kuin vaakatasossakin.
Itse olen tyyppiä 'yhden naisen mies' jolle yksi nainen kerrallaan on riittänyt aina. Koin ongelmaksi ko. suhteessa 'jatkuvan kilpailun' naisystäväni exien ja mieskavereiden kanssa eli kun/jos suhteessamme oli jotain solmukohtaa tai asiat eivät sujuneet naiseni tahdon mukaisesti , niin hän aktivoitui mieskavereidensa suhteen ja hänen yhteydenpitonsa exiin tuli aktiiviseksi. Tämä aiheutti mustasukkaisia tunteita taholtani. Vaikeaksi tilanteen teki naisen miltei sairaalloinen mustasukkaisuus minua kohtaan jolle ei löytynyt perusteita eikä aihetta taholtani. En pitänyt yhteyttä exiini vaan oli jättänyt nämä suhteet taakseni eli entisistä rakkaussuhteistani ei muodostunut ystävyyssuhteita kuten hänellä.Kumma kyllä ystävyys lämpeni heti kun tai jos meidän olisi pitänyt keskustella tai tehdä oman suhteen eteen..
Lopulta tilanne ajautui siihen että erosimme mustasukkaisuuden aiheuttamista törmäämisistä,kyllästyin kilpailemaan hänen huomiostaan muiden hänen platonisten mieskaveriensa kanssa.Koin tilanteen niin että jos en taipunut hänen tahtoonsa , hän haki heti miestä joka hänen pillinsä mukaan menisi.Näinhän ei mikään suhde kehity; niinpä tämäkin päättyi , yleiseen luottamuspulaan.
Tunnetta riitti , muttei luottamusta vaikkei fyysistä pettämistä ollutkaan.
Ehkä kyseessä oli vain oma rajoittuneisuuteni mutta en jaksanut ko. suhdetta enää koska siinä pyöri liian monta miestä ja exää tunkemassa suhteeseemme kuka milläkin motiivilla,kuka ystävänä,kuka tarkistamassa josko naiseni vapaa jne.
Sitoutumiskammoa ja aiheetonta mustasukkaisuutta naiseni puolelta , minun puoleltani ei sitoutumisen pelkoa , lähinnä kammotti lopulta vain olla suhteessa naisen kanssa joka odotti minun muuttuvan ja
hyväksyvän x kpl 'varamiehiä' hänellä .He kun olivat kavereita vain..
Ko. suhde nyt siis ohi ja olen päättänyt 'muuttua' , verkot siis vesille ja mahd. paljon naiskavereita ja josjakun uusi suhde jonkun naisen kanssa 'kehittyy' , pidän kiinni kaikista näistä potentiaalisista 'varanaisista'.
Miksipä sitoutua yhteen tai lainkaan kun sille ei arvoa anneta? Ei muuta kuin ihmissuhderuletti pyörimään?
Kommentteja?
Yhden naisen mies=kuolemassa sukupuuttoon
6
1919
Vastaukset
- naiset arvostaa
yhden naisen miestä. Samoin kun haluavat itse olla yhden miehen naisia. Seurusteletteko vai eikö yhdessä olonne ole vielä päässyt sille tasolle, että naisesi ymmärtää sinun haluavan olla hänen kanssaan.
Antakaa selkeät merkit ympäristölle seurustelustanne ja harventakaa ne "ystävät", jota eivät sitten olekaan ystäviä vaan haku päällä. Eivät ne ystäviä ole jos haluavat teidän väliinne tulla. Ota asia esille naisesi kanssa.
Eihän tuosta mitään muuten tule.
Vaikea antaa neuvoja, kun itse en seurustele. - kokemus
Itselläni on hieman samankaltainen kokemus. Olen tullut siihen lopputulokseen, että näin käyttäytyvät heikon itsetunnon omaavat naiset, jotka eivät uskalla kohdata ongelmia parisuhteessa, vaan pakenevat niitä jonkun toisen luo.
Syynä pakenemiseen on se ettei se toinen ole niin tuttu ja yleensä hieman tuntemattomammat ihmiset sanovat toiselle vain mukavia asioita. Näin tämä heikon omantunnon omaava nainen tuntee taas saavansa jotain, mitä ei välttämättä sillä hetkellä parisuhteessaan saa.
Säälittävää tässä on se, että jotkut näistä naisista eivät ota opikseen kokemastaan (loppuneista suhteista jne.), vaan elävät lähes koko elämänsä samanlaisessa oravanpyörässä ilman todellista päämäärää mitä tulee parisuhteeseen.- Verkot vesille
Näin se varmaan on , miestä pidetään epävarmuudessa ja jatkuvassa testissä ,vaikka mies laittaa avoimesti korttinsa peliin ja tietää mitä tahtoo. Se kun ei riitäkään niin se syö miestä,pari vuotta vierähti elämästä odotellessa josko nainen löytää itsensä ja tietää mitä haluaa. No , jälkikäteen tajusi että hyvän miehen menetti ja nainen edelleen ymmällään itsensä kanssa . Valitettavaa seur. miehen kannalta joka tietää mitä tahtoo , ikävä että miehet ovat koekaniineita monille naisille vain välineitä itsensä hakemiseen.
'Elämä helppoa ihmissuhteet vaikeita , jos ei tiedä mitä tahtoo'
- sacro.sanct
Pitemmässä parisuhteessa polskutellessani voin sanoa, etteivät kaikki naiset (eikä miehet) käyttäydy noin.
Naisesi epävarmuus paistaa tekstistäsi tosi vahvasti läpi, varsinkin kun mainitsit mustasukkaisuudesta. Ehkä hänellä on tarve tuoda itseään esiin noiden "ystäviensä" kautta. Tehdä sinusta mustasukkaisen. Joskus muinoin minäkin harhauduin luulemaan, että miehen mustasukkaisuuden määrä on suorassa yhteydessä rakkauden määrään. Olipa siinä minulla dilemma kun mieheni ei ollut mustasukkainen missään määrin. Syyksi sitten paljastui uskollisuuteni, ei ollut tarve olla mustis.
Menneet suhteet jättäävät painolastia ja sitä pitäisi vaan itse osata purkaa ja tarkastella löytääkseen vikansa. Löytää se oma luonnollinen olemuksensa.
Exät ovat minusta turhia uusissa suhteissa. En usko ystävyyteen eron jälkeen. Niin kauan kun jollakin on (ollut) ensikäden tietoa intiimeistä tavoistasi, hän kuuluu ns. sisäpiiriin, hän on omistanut kroppasi ja siten osan sielustasi. He eivät voi olla viattomia ystäviä. En minäkään tykkäisi pällistellä mieheni entisiä samassa päivällispöydässä.
Mutta ystävät on asia erikseen!
Miespuolisia ystäviä pitää olla, samoin kuin miehellä naispuolisia. Mutta kyse todellakin on ystävyydestä puhtaimmillaan eikä peitellyistä toiveista olla lähellä. Ihmiset hupattavat hirveästi "vain ystävistään"(mainintatauti) ja valehtelevat silmät ja suut täyteen niin itselleen kuin läheisilleen asioiden oikeista tunteista. Jos ystävän hymy saa syttymään, voisi olla hyvä aika pysähtyä miettimään, mitä helvettiä on tekemässä. Jatkaako ystävyyttä jonka tietää johtavansa kaipuuseen, rakkauteen tai riutumiseen.
Minä näen miespuoliset ystäväni niin, että he ovat se venttiili joiden kautta voin päästää höyryä ulos kun en ymmärrä omaa miestäni. He kun sattuvat vielä olevan mieheni kavereita ja tuntevat hänen ajatusmaailmansa ja tapansa. Joskus tilanne voi mennä niin kireäksi, ettei sitä yhteistä kieltä löydy kumppaninsa kanssa. Se voi olla yhdestä piileskelevästä sanasta kiinni. Ja mieskaverini löytävät sen sanan kun ovat objektiivisempia. Eivät he kuitenkaan ole ystäviäni vain siksi että hyödyn heistä omassa suhteessani. Pidän myös heitä reiluina ja huumorintajuisina pakkauksina. Luottaisin henkeni heidän käsiinsä siinä missä puolisonikin. Oloni on hyvin turvallinen. Naiset ovat luonteeltaan sen verran monimutkaisia että heidän kanssaan ei ole yhtä helppo tulla toimeen, syynä varmaan selän takana spekulointi ja arvostelu. Lievä kateuskin ehkä??? Miehet sanovat suoraan jos joku käytöksessä vituttaa. Naiset kyyräilee toiselle kaverille.
Mielelläni soisin miehelleni oikein hyvän naiskaverin kunhan hänen olemassaolo ei uhkaisi auktoriteettiani ja asemaani mieheni valittuna. Voin olla samalla linjalla hänen kanssaan, mutten tulla toisena. Parempi tietenkin olisi myös tuntea hänet itse henkilökohtaisesti. Miten paljon tuollaisen tyttöystävän olemassaolo helpottaisi elämäämme kun minun ei tarvitsisi joka kerta vääntää rautalangasta omia vaikuttimiani vaan joku muu voisi opastaa miestä ehkäisemään typeryydet =) Ja se lahja juttukin; saisin enemmän lahjoja ja kukkia ;) kun joku muistuttaisi Sacron nimppareista, valmistumisesta jne...- tjx
ei todellakaan ole kummankaan sukupuolen ongelma.
tää yhteiskunta tässä on kuolemassa. oon sen
verran pessimistinen että uskon että tää ei täs-
tä enää paremmaksi muutu..kukaan ei enää ymmärrä
mistään mitään. yhtä oravanpyörää mitä onkaan
kaikki. yhtä petetään ja se petetty pettää
seuraavaa. ja kaikilla itsetunto nollassa. ja
media ym. sekoittaa päätä vielä enemmän. - KKo
Tuossa oli paljon asiaa ja mitä tulee ystävyyteen miehen ja naisen välillä niin tulee mieleen aina ex-vaimon kommentti jolle en ole vieläkään löytänyt vastausta eli " nainen voi olla vain ystävä miehen kanssa, mutta mies ei voi olla vain ystävä naisen kanssa sillä aina siihen liittyy muutakin kuin ystävyyttä" Kysyin asiaa monesti ex::ltä että mihin perustaa sen niin vastaus oli että niin se vain on.. Ja tämän perusteella pelkkä naispuoleisen vanhan koulukaverin tervehtiminen oli sitä että joko nainen yritti iskeä tai meillä oli suhde ja niin sekin että hän ei omasta mielestään ollut mustasukkainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263784- 822607
- 392131
- 331922
- 451888
- 1071785
- 211666
- 271512
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331488