Defa akkulaturi 1204 4A vebaston käyttäjille

tareee

Kun ostat autoosi Defa akkulaturi 1204 4A niin akku latatuu aina kun lämmität autosi moottoria. Vebaston käyttäjä voi laittaa autoonsa pelkästään Defa akkulaturi 1204 4A:n ja pistää piuhan seinään akkua lataamaan.

19

17675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipäoletarvittukoskaan

      Auton oma laturi lataa akkua kun auto on käynnissä, se riittää jos auto on asiallisessa kunnossa ja Webastoa käyttää oikein.
      "Kun ostat autoosi Defa akkulaturi 1204 4A niin akku latatuu aina kun lämmität autosi moottoria." Tuo vaatii hieman täsmennystä!

      • mukavuusvaruste

        Mulla on noista Defan latureista isompi, 10A virran antava joka riittää webaston lämmityslaitteen puhaltimen virrankulutukseen, eli töpseliin kytkettynä webasto ei pura akkua lainkaan.

        Ilmankin pärjää jos ajomatkat ovat riittäviä mutta lyhyemmässä pätkäajossa tuo on kätevä kun webastoa voi käyttää aika lailla huoletta ja säästää tuo laturi muutenkin akkua varsinkin kovilla pakkasilla.


    • viåu

      Tuohan on varteen otettava vaihtoehto kun käytän vebaa. Pitääpä pistää hankintaan :)

    • turbine

      Defan myyjä herännyt. Kannattaa laittaa mielummin Calix, jos laturin haluaa: http://www.calix.se/en/products/battery-charger

      Mutta aika mielenvikaista asentaa pelkkä laturi polttoainekäyttöisen lämmittimen vuoksi. Jos kerran johtosulkeisiin joutuu, niin samalla vaivallahan lämmittää sen auton sähköllä, sulakkeiden ehdolla luonnollisesti.

      Järkevin lataustapa eebereihin ja weebereihin olisi niiden pakoputkeen asennettava höyryturbiini, joka pyörittäisi laturia, joka lataisi akkua jne.

      • Einythölmöä

        Puhtaasti mielenkiinnosta, mutta mikä tekee Calixista paremman?

        Ei tuon pelkän akkulaturin asentaminen nyt kovin mielenvikaista ole. Osassa autoja on webasto ajastin vakiona, joten pätkäajossakin webaston käyttö onnistuu kun hommaa vain tuon laturin. Toinen syy webaston käytölle (vaikka laturin kanssa) on se että siihen tottuneena lohko sisätilalämmittimen teho on jotain naurettavan ja säälittävän välimaastosta. Lisäksi lähdöt pitäisi aina suunnitella 2-3 tuntia etukäteen jotta auto ehtii lämpenemään, webastolla riittää kovallakin pakkasella 20-30 min lämmitys.


      • omat-sähköt

        Työnantaja on suunnitellut jo valmiiksi, että duuniin pitää tulla 07.00, joten lämmitys ja lataus voi olla joka päivä 04.30-06.30 .
        Akkusyöppö webaa en ole koskaan tarvinnut, mutta olen avustanut käyntiin niitä jotka Webastoa käyttää.


      • ÄläNaurata

        "Mutta aika mielenvikaista asentaa pelkkä laturi polttoainekäyttöisen lämmittimen vuoksi. Jos kerran johtosulkeisiin joutuu, niin samalla vaivallahan lämmittää sen auton sähköllä, sulakkeiden ehdolla luonnollisesti."

        Väärässä olet. Joissakin kerrostalojen parkkipaikoilla, yrityksien parkkipaikoilla on sähköisen sisätilalämmittimen käyttö kielletty. Webastohan lämmittää auton moottoria, auton sisätilan. 10A akkulaturi kuluttaa sähkövirtaa sähköverkosta moninkertaisesti vähemmän kuin mikään sähkökäyttöinen lohkolämmitin tai sisätilalämmitin. Autoon asennetun erillisen akkulaturin käytöllä pystytään hyvin estämään hyväkuntoisen akun tyhjeneminen Webaston käytön vuoksi.


      • Anonyymi
        omat-sähköt kirjoitti:

        Työnantaja on suunnitellut jo valmiiksi, että duuniin pitää tulla 07.00, joten lämmitys ja lataus voi olla joka päivä 04.30-06.30 .
        Akkusyöppö webaa en ole koskaan tarvinnut, mutta olen avustanut käyntiin niitä jotka Webastoa käyttää.

        Mukavuus maksaa ja tyhmyys teettää töitä.polttoainelämmitin joka vehkeessä ja kun käyttää järkeä ja ymmärtää tekniikasta jotain niin pärjää tässä karussa maassa


      • Anonyymi
        ÄläNaurata kirjoitti:

        "Mutta aika mielenvikaista asentaa pelkkä laturi polttoainekäyttöisen lämmittimen vuoksi. Jos kerran johtosulkeisiin joutuu, niin samalla vaivallahan lämmittää sen auton sähköllä, sulakkeiden ehdolla luonnollisesti."

        Väärässä olet. Joissakin kerrostalojen parkkipaikoilla, yrityksien parkkipaikoilla on sähköisen sisätilalämmittimen käyttö kielletty. Webastohan lämmittää auton moottoria, auton sisätilan. 10A akkulaturi kuluttaa sähkövirtaa sähköverkosta moninkertaisesti vähemmän kuin mikään sähkökäyttöinen lohkolämmitin tai sisätilalämmitin. Autoon asennetun erillisen akkulaturin käytöllä pystytään hyvin estämään hyväkuntoisen akun tyhjeneminen Webaston käytön vuoksi.

        Juuri noin


      • Anonyymi
        ÄläNaurata kirjoitti:

        "Mutta aika mielenvikaista asentaa pelkkä laturi polttoainekäyttöisen lämmittimen vuoksi. Jos kerran johtosulkeisiin joutuu, niin samalla vaivallahan lämmittää sen auton sähköllä, sulakkeiden ehdolla luonnollisesti."

        Väärässä olet. Joissakin kerrostalojen parkkipaikoilla, yrityksien parkkipaikoilla on sähköisen sisätilalämmittimen käyttö kielletty. Webastohan lämmittää auton moottoria, auton sisätilan. 10A akkulaturi kuluttaa sähkövirtaa sähköverkosta moninkertaisesti vähemmän kuin mikään sähkökäyttöinen lohkolämmitin tai sisätilalämmitin. Autoon asennetun erillisen akkulaturin käytöllä pystytään hyvin estämään hyväkuntoisen akun tyhjeneminen Webaston käytön vuoksi.

        "10A akkulaturi kuluttaa sähkövirtaa sähköverkosta moninkertaisesti vähemmän kuin mikään sähkökäyttöinen lohkolämmitin tai sisätilalämmitin"

        Sinänsä ihan totta, mutta liian moni ei ymmärrä sähkötekniikasta tuon taivaalllista, ja siksi väärinkäsityksiäkin syntyy.

        Jos 10A / nimellisesti 12V akkulaturi antaa ulos 10 A / 14,7 V (pakkas / AGM -tilassa) niin sen tarvitsema teho 100% hyötysuhteella olisi:

        10A * 14,7 V = 147 W.

        Jos todellinen hyötysuhde on 80%, niin tehontarve verkkovirrasta on:

        147 W / 0,8 = 184 W.

        Kerrostalon parkkipaikalla sallittu maksimiteho on omassa tapauksessani 1250 W.

        Kun käytössä on moottorilämmitin ja sisätilanlämmitin pienemmällä 600W teholla (suuremman 1200 W tehon käyttö ei siis ole sallittu, koska kerrostalon parkkipaikan johdotukset eivät riitä suuremman 1200W tehon käyttöön), niin akkulaturia pitää sitten käyttää vain 5A tilassa, sillä 10 A tilassa käytettynä menisi taas tuo 1250 W raja yli.


    • autokuinsauna

      5,2 kW:n Eberspächer lämmittää riittävästi 10-15 minuutissa, enempi olisi vain ylläpitoa. Kyllä terve akku tuon kestää ihan hyvin.

      • Pakettiautomaatti

        Aijaa, että sulla on 5,2 kilowatin lämmitin joka ei tuota YHTÄÄN sähköä, ei wattiakaan, vaan jopa kuluttaa sitä akusta :D

        Oot sä fiksu mies, kerro lisää viisauksia


      • pakettiautomaatille

        huh huh tuota järjenvaloa


      • Anonyymi
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Aijaa, että sulla on 5,2 kilowatin lämmitin joka ei tuota YHTÄÄN sähköä, ei wattiakaan, vaan jopa kuluttaa sitä akusta :D

        Oot sä fiksu mies, kerro lisää viisauksia

        Tollo mikä tollo


      • Anonyymi

        Onko se työmatka riittävän pitkä, että akku ehtii matkalla latautumaan riittävästi, vai onko perjantaiaamuna jo konehuoneessa tuittu ääni : vou-vou-voou .
        Huonokontaktisen lämmitysjohdon vuoksi diesel ei aivan lähtenytkään (_22) kelissä pyörimään odotetusti, joten jouduin lämmittämään sen toisella johdolla ja samalla latasin tuolla 4 A C-TEK laturilla akkua vähän terhakkaammaksi, sillä laturin ilmaisin näytti vain "puolitehoa" akulle.
        Reilun tunnin kohdalla oli tilanne toinen ja kone lähti pyörimään melkoisen kalinan saattelemana. Puoli tuntia ajoa ja markettiin, minkä jälkeen toiset puoli tuntia ja takaisin pihaan, missä katsoin uudelleen laturilla akun varausta. Näytti tuolloin täyttä akkua, joten sitä uutta latauskertaa ei enää tarvittu.
        Tunnin maltillinen ajelu siis riitti pitkän = turhan starttauksen jälkeen akun latautumiseen.


    • Anonyymi

      Lämmin autohalli olisi tumpeloille oiva paikka, jos ajellaan pätkäajoa!

    • Anonyymi

      Onko kokemuksia defan 1205r flex laturista bluetooth yhteyden kanssa akun ylläpitolataamiseen. Saako sillä kytkettyä eberille tukilatausta päälle bluetoothilla etänä?

    • Anonyymi

      Kyllä huomaa et muutamalla kommentoijalla on isä ja äiti serkuksia!

    • Anonyymi

      ei taida paljoa tunnissa tai kahdessa virtaa mennä akkuun joka on kylmä 4A laturilla.
      akkulämmitin olisi parempi ja sitten akku ladataan täyteen muutaman kerran talvella ,akun lataustarve riippuu ajomatkoista ja niiden pituudesta sekä ajokerroista.
      mitä nyt itse olen talvella ladannut kylmää akkua 4A laturilla ,niin vaikka akku on puolessa varaustilassa niin päivä siinä menee ennekuin akku on täynnä..se että moottorilämmitin olisi päivän yht aikaa päällä akkulaturin kans lämmitystolpassa kokopäivän ,ei olisi moottorille hyväasia..mootorin tiivisteet kuivuu..jne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4473
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3238
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

      Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2904
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2707
    5. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      16
      2590
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2549
    7. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2517
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2285
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2075
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1727
    Aihe