Defa akkulaturi 1204 4A vebaston käyttäjille

tareee

Kun ostat autoosi Defa akkulaturi 1204 4A niin akku latatuu aina kun lämmität autosi moottoria. Vebaston käyttäjä voi laittaa autoonsa pelkästään Defa akkulaturi 1204 4A:n ja pistää piuhan seinään akkua lataamaan.

17

17311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipäoletarvittukoskaan

      Auton oma laturi lataa akkua kun auto on käynnissä, se riittää jos auto on asiallisessa kunnossa ja Webastoa käyttää oikein.
      "Kun ostat autoosi Defa akkulaturi 1204 4A niin akku latatuu aina kun lämmität autosi moottoria." Tuo vaatii hieman täsmennystä!

      • mukavuusvaruste

        Mulla on noista Defan latureista isompi, 10A virran antava joka riittää webaston lämmityslaitteen puhaltimen virrankulutukseen, eli töpseliin kytkettynä webasto ei pura akkua lainkaan.

        Ilmankin pärjää jos ajomatkat ovat riittäviä mutta lyhyemmässä pätkäajossa tuo on kätevä kun webastoa voi käyttää aika lailla huoletta ja säästää tuo laturi muutenkin akkua varsinkin kovilla pakkasilla.


    • viåu

      Tuohan on varteen otettava vaihtoehto kun käytän vebaa. Pitääpä pistää hankintaan :)

    • turbine

      Defan myyjä herännyt. Kannattaa laittaa mielummin Calix, jos laturin haluaa: http://www.calix.se/en/products/battery-charger

      Mutta aika mielenvikaista asentaa pelkkä laturi polttoainekäyttöisen lämmittimen vuoksi. Jos kerran johtosulkeisiin joutuu, niin samalla vaivallahan lämmittää sen auton sähköllä, sulakkeiden ehdolla luonnollisesti.

      Järkevin lataustapa eebereihin ja weebereihin olisi niiden pakoputkeen asennettava höyryturbiini, joka pyörittäisi laturia, joka lataisi akkua jne.

      • Einythölmöä

        Puhtaasti mielenkiinnosta, mutta mikä tekee Calixista paremman?

        Ei tuon pelkän akkulaturin asentaminen nyt kovin mielenvikaista ole. Osassa autoja on webasto ajastin vakiona, joten pätkäajossakin webaston käyttö onnistuu kun hommaa vain tuon laturin. Toinen syy webaston käytölle (vaikka laturin kanssa) on se että siihen tottuneena lohko sisätilalämmittimen teho on jotain naurettavan ja säälittävän välimaastosta. Lisäksi lähdöt pitäisi aina suunnitella 2-3 tuntia etukäteen jotta auto ehtii lämpenemään, webastolla riittää kovallakin pakkasella 20-30 min lämmitys.


      • omat-sähköt

        Työnantaja on suunnitellut jo valmiiksi, että duuniin pitää tulla 07.00, joten lämmitys ja lataus voi olla joka päivä 04.30-06.30 .
        Akkusyöppö webaa en ole koskaan tarvinnut, mutta olen avustanut käyntiin niitä jotka Webastoa käyttää.


      • ÄläNaurata

        "Mutta aika mielenvikaista asentaa pelkkä laturi polttoainekäyttöisen lämmittimen vuoksi. Jos kerran johtosulkeisiin joutuu, niin samalla vaivallahan lämmittää sen auton sähköllä, sulakkeiden ehdolla luonnollisesti."

        Väärässä olet. Joissakin kerrostalojen parkkipaikoilla, yrityksien parkkipaikoilla on sähköisen sisätilalämmittimen käyttö kielletty. Webastohan lämmittää auton moottoria, auton sisätilan. 10A akkulaturi kuluttaa sähkövirtaa sähköverkosta moninkertaisesti vähemmän kuin mikään sähkökäyttöinen lohkolämmitin tai sisätilalämmitin. Autoon asennetun erillisen akkulaturin käytöllä pystytään hyvin estämään hyväkuntoisen akun tyhjeneminen Webaston käytön vuoksi.


      • Anonyymi
        omat-sähköt kirjoitti:

        Työnantaja on suunnitellut jo valmiiksi, että duuniin pitää tulla 07.00, joten lämmitys ja lataus voi olla joka päivä 04.30-06.30 .
        Akkusyöppö webaa en ole koskaan tarvinnut, mutta olen avustanut käyntiin niitä jotka Webastoa käyttää.

        Mukavuus maksaa ja tyhmyys teettää töitä.polttoainelämmitin joka vehkeessä ja kun käyttää järkeä ja ymmärtää tekniikasta jotain niin pärjää tässä karussa maassa


      • Anonyymi
        ÄläNaurata kirjoitti:

        "Mutta aika mielenvikaista asentaa pelkkä laturi polttoainekäyttöisen lämmittimen vuoksi. Jos kerran johtosulkeisiin joutuu, niin samalla vaivallahan lämmittää sen auton sähköllä, sulakkeiden ehdolla luonnollisesti."

        Väärässä olet. Joissakin kerrostalojen parkkipaikoilla, yrityksien parkkipaikoilla on sähköisen sisätilalämmittimen käyttö kielletty. Webastohan lämmittää auton moottoria, auton sisätilan. 10A akkulaturi kuluttaa sähkövirtaa sähköverkosta moninkertaisesti vähemmän kuin mikään sähkökäyttöinen lohkolämmitin tai sisätilalämmitin. Autoon asennetun erillisen akkulaturin käytöllä pystytään hyvin estämään hyväkuntoisen akun tyhjeneminen Webaston käytön vuoksi.

        Juuri noin


      • Anonyymi
        ÄläNaurata kirjoitti:

        "Mutta aika mielenvikaista asentaa pelkkä laturi polttoainekäyttöisen lämmittimen vuoksi. Jos kerran johtosulkeisiin joutuu, niin samalla vaivallahan lämmittää sen auton sähköllä, sulakkeiden ehdolla luonnollisesti."

        Väärässä olet. Joissakin kerrostalojen parkkipaikoilla, yrityksien parkkipaikoilla on sähköisen sisätilalämmittimen käyttö kielletty. Webastohan lämmittää auton moottoria, auton sisätilan. 10A akkulaturi kuluttaa sähkövirtaa sähköverkosta moninkertaisesti vähemmän kuin mikään sähkökäyttöinen lohkolämmitin tai sisätilalämmitin. Autoon asennetun erillisen akkulaturin käytöllä pystytään hyvin estämään hyväkuntoisen akun tyhjeneminen Webaston käytön vuoksi.

        "10A akkulaturi kuluttaa sähkövirtaa sähköverkosta moninkertaisesti vähemmän kuin mikään sähkökäyttöinen lohkolämmitin tai sisätilalämmitin"

        Sinänsä ihan totta, mutta liian moni ei ymmärrä sähkötekniikasta tuon taivaalllista, ja siksi väärinkäsityksiäkin syntyy.

        Jos 10A / nimellisesti 12V akkulaturi antaa ulos 10 A / 14,7 V (pakkas / AGM -tilassa) niin sen tarvitsema teho 100% hyötysuhteella olisi:

        10A * 14,7 V = 147 W.

        Jos todellinen hyötysuhde on 80%, niin tehontarve verkkovirrasta on:

        147 W / 0,8 = 184 W.

        Kerrostalon parkkipaikalla sallittu maksimiteho on omassa tapauksessani 1250 W.

        Kun käytössä on moottorilämmitin ja sisätilanlämmitin pienemmällä 600W teholla (suuremman 1200 W tehon käyttö ei siis ole sallittu, koska kerrostalon parkkipaikan johdotukset eivät riitä suuremman 1200W tehon käyttöön), niin akkulaturia pitää sitten käyttää vain 5A tilassa, sillä 10 A tilassa käytettynä menisi taas tuo 1250 W raja yli.


    • autokuinsauna

      5,2 kW:n Eberspächer lämmittää riittävästi 10-15 minuutissa, enempi olisi vain ylläpitoa. Kyllä terve akku tuon kestää ihan hyvin.

      • Aijaa, että sulla on 5,2 kilowatin lämmitin joka ei tuota YHTÄÄN sähköä, ei wattiakaan, vaan jopa kuluttaa sitä akusta :D

        Oot sä fiksu mies, kerro lisää viisauksia


      • pakettiautomaatille

        huh huh tuota järjenvaloa


      • Anonyymi
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Aijaa, että sulla on 5,2 kilowatin lämmitin joka ei tuota YHTÄÄN sähköä, ei wattiakaan, vaan jopa kuluttaa sitä akusta :D

        Oot sä fiksu mies, kerro lisää viisauksia

        Tollo mikä tollo


      • Anonyymi

        Onko se työmatka riittävän pitkä, että akku ehtii matkalla latautumaan riittävästi, vai onko perjantaiaamuna jo konehuoneessa tuittu ääni : vou-vou-voou .
        Huonokontaktisen lämmitysjohdon vuoksi diesel ei aivan lähtenytkään (_22) kelissä pyörimään odotetusti, joten jouduin lämmittämään sen toisella johdolla ja samalla latasin tuolla 4 A C-TEK laturilla akkua vähän terhakkaammaksi, sillä laturin ilmaisin näytti vain "puolitehoa" akulle.
        Reilun tunnin kohdalla oli tilanne toinen ja kone lähti pyörimään melkoisen kalinan saattelemana. Puoli tuntia ajoa ja markettiin, minkä jälkeen toiset puoli tuntia ja takaisin pihaan, missä katsoin uudelleen laturilla akun varausta. Näytti tuolloin täyttä akkua, joten sitä uutta latauskertaa ei enää tarvittu.
        Tunnin maltillinen ajelu siis riitti pitkän = turhan starttauksen jälkeen akun latautumiseen.


    • Anonyymi

      Lämmin autohalli olisi tumpeloille oiva paikka, jos ajellaan pätkäajoa!

    • Anonyymi

      Onko kokemuksia defan 1205r flex laturista bluetooth yhteyden kanssa akun ylläpitolataamiseen. Saako sillä kytkettyä eberille tukilatausta päälle bluetoothilla etänä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe