Lankuttaminen

reisanms

Eli olen 14-vuotias urheilullinen tyttö, mutta en harrasta minkäänlaista fitnessiä. Siksi haluaisin vähän kysyä teidän lankuttamisaikoja/ennätyksiä.
Lankuttaminen on siis lankku-asennossa pysymistä (englanniksi plank, voi googlata)

Itse lankutan pävittäin 5min ja ennätykseni on reilut 10min, haluaisin tietää teidän fitness ihmisten aikoja, niin tietäisi paljonko parannettavaa.

1

464

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valmentaja74

5 min on jo hyvä tulos. Läheskään kaikki kilpaurheilijatkaan eivät pysty samaan. Tuloksesi on sen verran hyvä että peruslankun lisäksi suosittelisin myös vaihtelua, esim:
      - sivulankut eli kylkipito
      - normaalin ja sivulankun yhdistelmä esim. 1 min normaalisti, 1 min sivulta, 1 min toinen sivu, 1 min edestä; näitä sitten vaikka 3-4 sarjaa. Yhden kierroksen jälkeen voit pitää 30 s. tauon.
      - normaali lankku punnerrusasennossa niin että viet kädet reilusti pään etupuolelle
      - dynaamisia eli liikkuvia lankkuja, esim: lankkuasennossa steppaat jaloilla (koko jalan nosto suorana pakarasta), käsien vienti eteen vuorotellen tai ristikkäisen käden ja jalan ojennus. Näistäkin voi tehdä yhdistelmiä, esim. 30 s. steppausta, 30 s. käsien ojennus, 30 s. ristikkäisen käden ja jalan ojennus; sarjatauko 30 s, setti uudestaan 3-5 kertaa. Jos 30 s työjakso tuntuu liian helpolta niin lisää vaan aikaa, vaikka 1 min steppaus, 1 min käsien ojennus, 1 min ristiojennus jne...

Tsemiä! Jatka samaan malliin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      261
      3195
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      74
      1254
    3. 66
      1183
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      988
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      886
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      60
      856
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      47
      819
    8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      46
      745
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      731
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39
      698
    Aihe