Tiedän että täällä on kyselty aika paljon noista sähkökitaroiden hinnoista mutta kuitenkin kysyn niistä jälleen.
Mulla on akustinen kitara ja soittelen sillä aina joskus sointuja. haluaisin vielä joskus tulla ns. ihan oikeaksi kitaran soittajaksi. en tarkota ammattia vaan haluaisin osata soittaa kitaraa hyvin ja haluaisin osata soittaa niitä melodioita (tai no miksi niitä sanotaankaan, tabuiksi(?))
Joo mutta olen aina halunnut sähkökitaran ja osaan mielestäni soittaa ihan hyvin kappaleita joissa on näitä perussointuja. Yleensä soitan myös ihan omia juttuja jossa laitan vain sointuja peräkkään ja yritän oppia muuttamaan sormien paikkaa nopeasti. mutta onko sittekään järkeä ostaa sähkökitaraa vai miten hyvä pitäisi olla?
Ja sitten vielä että kun en ymmärrä kun joissakin koulukirjoissa on niitä kitaran komppausrytmejä mutta en ymmärrä niistä mitään. enkä myöskään kovinkaan paljon noista tabuista ymmärrä. eli voisikohan joku neuvoa ja antaa esimerkin jostain tabu jutusta?
Ja vielä viimeinen juttu. Paljonkohan maksaisi sähkökitara ja vahvistin musiikkikaupasta. kun kävin katsomassa niin kaikki oli yli 250€ ja käytetyt oli jotain yli 1000€. ja minä olen kyllä kuullut että sähkökitaran saisi 200 eurolla tai 100eurolla? onko totta? sähkökitaran ei tartteis olla mikään huippumerkkinen kitara. tärkeintä että se toimii hyvin eikä mene heti rikki. eikä haittaa vaikka kitara olisi käytetty. kaveripiirissäni ei ole ketään joka soittaa kitaraa.
ja sitten vielä että paljonkohan se vahvistin maksaisi? ja paljon suurinpiirtein tulee maksamaan sähkökitara ja vahvistin yhteensä?
Sähkökitaran hinnat
14
2115
Vastaukset
- Persikka
Niin olen 14 vuotias tyttö.
- apua
Suosittelen että rekisteröidyt osoitteeseen; http://muusikoiden.net
Ja kysyt sieltä, siellä kertovat sinulle parhaan mahdollisen kitaran, sekä hinta/laatu suhde kohdallaa. Se on suomen aktiivisin foorumi eli saat vastauksia heti, täältä saat odotella päiväkausia huonoja tietämättömiä vastauksia, ole hyvä
- .fhu.dy
KAto netistä esim http://www.dlxmusic.com ja http://www.f-music.com . Molemmat kaupat löytyvät helsingistä.
- Juha
www.topsound.fi 199eurolla irtoaa tuolta Marshall MG10CD -vahvistin Falconin Stratocaster kopio hihna johto...muissakin liikkeissä on varmasti vastaavanlaisia paketteja. Tarkoitatko, että et osaa
lukea tabseja? Se on helppoa, ne kuusi viivaa niissä
esittävät kitaran kieliä(alin viiva paksuin kieli ja
ylin viiva ohuin kieli)numerot kertovat mitä nauhaväliä painat, hyvin yksinkertaista, kun niiden lukemiseen tottuu.Imaise netistä ilmainen ohjelma Powertab editor, siitä näkee ja kuulee miten kappale soitetaan, www.powertabs.net, sieltä
löytyy paljon tabseja ohjelma. Tässäpä kuitenkin yksi tälläinen pätkä harjoiteltavaksi: Soita paksuimmalta(6.kieli) kieleltä 0 0 3 4 (0=vapaa kieli) 5.kieleltä 2 2 4 2 tämä kaksi kertaa, sitten sama touhu 5. ja 4. kielillä, sitten rämpytät kuutisen kertaa painamalla 5.kielen 2 nauhaväliä ja 4.kielen 4 nauhaväliä(yhtäaikaa) ja sama kuuskertaa rämpytys 5.kieli vapaana ja 4.kielestä painat 2 nauhaväliä ja sitten vielä lopuksi 6.kielellä 0 0 3 4 5.kielellä 2 2 4 2 ja vielä 5.kielellä 0 1 2 ja se on siinä se on tuollainen helppo perusrokki tyylin Hurriganes Roadrunner tms. Pidä tuossa alkuvaiheessa etusormesi kokoajan valmiina 5.kielen 2 nauhavälissä ja sitten kun siirryt seuraaville kielille, niin siirrät sen pienellä liikkeellä nostamatta sormea 4.kielen 2 nauhaväliin. Kokeilehan ;)Niin ja kannattaa hommata myös viritysmittari, niitä saa jollain parillakympillä ja sellainen voi kuuluakin joihinkin kitara vahvistin paketteihin.- Juha
Ja osoitteessa www.dlxmusic.fi komeilee kolme kitara vahvistinpakettia halvin näyttää olevan 259e. Ja sitä vielä, että niitä kitaroita ja vahvistimia on moneen hintaluokkaan esim Marshallin MG10CD-vahvistin maksaa erikseen ostettuna n.80-100e ja uusi kitara on halvimmillaan reilun satasen, mutta kun kerran tarvitset kaikki, että pääset vauhtiin, niin osta tuollainen paketti, niissä on hyvä hinta/laatusuhde...Itselläni on reilun 400e:n Epiphone SG, joka oli mielestäni tosi hyvä ostos, ainoa miinus on epätasapaino seisten soitettaessa
=pitää olla hyvä hihna...Joku raja noissa halpiskitaroissakin varmaan kannattaa pitää, esim Williamssit, joita löytyy www.netanttila.fi:sta eivät ole kovin kehuttuja, kai niilläkin jotakin tekee. - iita
Olipa kiva löytää jotain tällaista.
Tässä joulun tohinasta huolimatta vois kokeilla
vaikka tota kiva ku joku on noin anteliaalla
päällä, että jaksaa laittaa kivoja oppeja
jakoon. Iloista Joulua kaikille lukijoille. - Juha
iita kirjoitti:
Olipa kiva löytää jotain tällaista.
Tässä joulun tohinasta huolimatta vois kokeilla
vaikka tota kiva ku joku on noin anteliaalla
päällä, että jaksaa laittaa kivoja oppeja
jakoon. Iloista Joulua kaikille lukijoille.Ja en tiedä oletko sama henkilö kuin tuo persikka, mutta vielä haluaisin sanoa, että niiden sointuharjoitusten lisäksi, kannattaa etsiä netistä vaikka tekstityyppisiä tabseja(TAVALLISIA), jos ei halua
powertab-editor tai Guitar Pro:ta asentaa...voit hakea googlella esim suosikkibändisi guitar tabs, kaikkea ei tietenkään aina löydy ;) sivustoja on paljon esim www.olga.net www.ultimate-guitar.com www.tabalorium.com www.mxtabs.net muusikoiden.net yms yms - iita
Juha kirjoitti:
Ja en tiedä oletko sama henkilö kuin tuo persikka, mutta vielä haluaisin sanoa, että niiden sointuharjoitusten lisäksi, kannattaa etsiä netistä vaikka tekstityyppisiä tabseja(TAVALLISIA), jos ei halua
powertab-editor tai Guitar Pro:ta asentaa...voit hakea googlella esim suosikkibändisi guitar tabs, kaikkea ei tietenkään aina löydy ;) sivustoja on paljon esim www.olga.net www.ultimate-guitar.com www.tabalorium.com www.mxtabs.net muusikoiden.net yms ymsen ole sama. huikkasen pajon vanhempi
mutta jonkin aikaa soitellut
omaksi iloksi. jotain yritän vääntää aina kun kerkeen. jos joskus sitten paremmin osais
kun harjoittelee. mulla sattu itellä hyvä tuuri ku
etin sähköstä, kaverin kaveri oli just myymässä omaasa ja sattu tosi halvalla joten
kannattaa pitää korvat ja silmät aukin. - Juha
iita kirjoitti:
en ole sama. huikkasen pajon vanhempi
mutta jonkin aikaa soitellut
omaksi iloksi. jotain yritän vääntää aina kun kerkeen. jos joskus sitten paremmin osais
kun harjoittelee. mulla sattu itellä hyvä tuuri ku
etin sähköstä, kaverin kaveri oli just myymässä omaasa ja sattu tosi halvalla joten
kannattaa pitää korvat ja silmät aukin.Omaksi iloksi minäkin harjoittelen ;) aloitin reilu vuosi sitten ja olen treenaillut joka päivä, monasti
useita tunteja(oliskohan 14tuntia ennätys)...tavoitteenani on oppia joskus riitttävän hyväksi "kotisoittajaksi" itse olen jo kolmekymppinen :) Mulla on sähkis ja teräskielinen akustinen...nyt pitäis hommata joskus isompi vahvistin... - iita
Juha kirjoitti:
Omaksi iloksi minäkin harjoittelen ;) aloitin reilu vuosi sitten ja olen treenaillut joka päivä, monasti
useita tunteja(oliskohan 14tuntia ennätys)...tavoitteenani on oppia joskus riitttävän hyväksi "kotisoittajaksi" itse olen jo kolmekymppinen :) Mulla on sähkis ja teräskielinen akustinen...nyt pitäis hommata joskus isompi vahvistin...ollaan näköjään samoilla kymmenillä.
aloin soitella muutama vuosi sitten
mä olin 30 ku aloitin. joten muutama
vuosi on nyt tullut harjoiteltua.
kivaa o ja haastetta riittää.
Onnistumisen riemuaki välillä.
Joo kiva oli kokeilla jo niitä
soittelu juttuja mitä tästä löyty ;)
Mulla on akustinen se on mun aarre,
sillä aloitin ja se sähkis joo mulla
o pienen pieni vahvistin. mutta koti sekoittimeksi
ihan kiva....
- kitarasetti
joo oikeassa olet siihen suuntaan ollaan menossa että käytetyt ja halvat kepukat liikkuvat osto-myynti pörsseissä, eivät liikkeissä koska koska saat samalla rahalla tänä päivänä uuden kepukan kuin halvan ja jönkön käytetyn. kalliit käytetyt ovatkin sitten kovemman luokan kepukoita.
setissä saat kaiken mitä tarvit alkuun päästäksesi. - Tommi
Ite oon samat vaiheet käyny läpi ja on fiksua ajatella ostaa käytetty kitara tosin hyviä saa hakea mut meikäläinen unohtas sen vahvarin aluks ja satsais sen 200-300 kitaraan.
Kitaran iällä ei oo väliä itse asiassa mitä vanhempi sen parempi 80 luvulla tehtiin japanissa hyviä kitaroita tosin ne on haluttuja ja harvoin niitä on käytettynä myynnissä esim.. tokai ja squier, udemmat on jo huonompia
Tampereen Musiikissa on kai vieläkin 60-luvun amerikkalainen kalamazoo sähkis 300 euroa ja sen olisin kyllä valmis ostamaan itselleni.
siinä kitarassa varmaan arvo säilyy ja hinta ja laatu on ok.
Seuraa netistä käytetyt kitarat haulla sivuja ja kierrä kauppoja ja osto ja myyntiliikkeitä.
Sopivaa kitaraa saa aina hakea ja tiedät kyllä kun oikea kitara on hyppysissä, rakastut siihen se hakeutuu sun syliin.
Muistutan et esim vanha vuoden 57 strato maksoi
14 tuhatta ja risat euroa kitarapajalla ja meni heti kaupaks.
T: Tommi - qwerty
Jossei Thomannilta saa kitarasettiä alle 150 euron ni on ihme. Paskat kitarat ja vahvistimet mutta ainakaan ei tarvitse maksaa itseään kipeeksi. Huuto.net:istä voi myös löytää hyviä kitaroita tai keltaisesta pörssistä. Ekassa kitarassa on tärkeintä että se pitää vireensä. Kannattaa ehkä suosiolla unohtaa sellaiset kitarat joissa on vibratalla. Niissä kun on huonona puolena se että vire elää.
Voithat sitten toki ostaa paremmat kamat vaikka vuoden päästä jos tuntuu vielä siltä että soittaminen jaksaa kiinnostaa. Jos oikeaksi soitajaksi haluat niin ei se kitara tee sitä soittajaa. Ihan sama millä soitat kunhan soitan ainakin oikein. - Pörhö
Osta sähkökitara 200 eurolla niin aivan varmasti saat paskan kitaran. Älä osta aluksi mitään sen kummempaa kitaraa jos ei kiinnostaisikaan mutta kuitenkin riittävän hyvä. Esim. Tokai tekee ihan suht hyviä kopioita kuten myös epiphone (gibsonin tyräyhtiö). näistä saa pulittaa sellaista 600 euroa. noin pyöreästi. Jos sitten haluat aidon Fenderin, Gibsonin jne. Voit joutua pulittamaan 1500-5000 eikä riitäkkään mallista riippuen. Kannattaa katsella myös käytettyjä kitaroita. Siellä on usein todella hyviä pelejä joukossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417014
- 323948
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472107- 402068