Paljonko lähtee veroa yms?

ärsytttsa

oon 19 ja teen opiskelujen ohella vuokratöitä ja oon alottanu aika vasta.. Nyt tuli eka palkka ja veroton summa oli 180e ja ennakopidätyksien jälkeen summa on 60e joka näkyy maksettavana ja tuli tilille. onko mahdollista?? Kuulin että on saattanu mennä joku tuloraja yli mutta en oikeen usko, sillä en oo töitä tehny aikasemmin opiskelujen ohella paitsi tosi harvoin. Kesätöissä oon ollut kerran, mutta eikai se vielä ylitä verokortin tulorajaa. Soitan maanantaina kyllä verotoimistoon. Mutta haluaisin kuulla nt etukäteen että onkohan tässä mikä homma pielessä vai onko edes?

5

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Verokortti

Kai toimitit työnantajalle verokortin? Jos et, niin veroa menee 60%.

Ja saithan palkkakuitin, jossa on eritelty kaikki palkasta pidätetyt maksut?

• ärsytttsa

Vein verokortin heti työnsuhteen alussa, ja palkkakuittia en oo saanu vaan netissä oon kattonu palkkalaskelmat

• nicor
        ärsytttsa kirjoitti:

Vein verokortin heti työnsuhteen alussa, ja palkkakuittia en oo saanu vaan netissä oon kattonu palkkalaskelmat

Laskujeni mukaan sinulta tosiaan lähti 60% veroa pakolliset vähennykset.

Minä päivänä veit verokortin ja minä päivänä oli palkanmaksupäivä? Se verokortti pitää viedä hyvissä ajoin, että ehtii mukaan kyseiseen palkkaan. Ei siinä mitään; kyllähän tuo raha palautuu jossain vaiheessa. Joko ensi vuoden joulukuussa veronpalautuksina taikka voit ottaa sen huomioon jos päivität verokorttia jossain vaiheessa.

• jgfhgfhfg

eka raja josta menee veroa on joku 1100 alle sen ei mene mitään

• Selvitä-ihan-itse

No miksi et mene kysymään työnantajalta, vaan kyselet täällä? Vai pitäisikö Sinua jonkun kädestäpitäen ohjata?
      AMK = Auta Minua Kädestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      148
      6851
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2518
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      47
      1740
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1411
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1285
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1107
    7. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1073
    8. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1059
    9. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1055
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      976
    Aihe