Itse en ala avautuun, itsestäni näillä palstoilla.
Ei ole edes tarkoitus, että kirjoittajat laittaa henkilötietonsa kaikkien nähtäville. Itse toki saatte laittaa, kukanenkin. Yksi tainnut sen tehdä perusteellisesti.
Joskus oli puhetta esim sotilasansiomitalista. Sanoin silloin, että minulla vähän tuoreempi se kuin kapilla, ei paljoa, kun sitäkin esitteli.
En nyt viitsi sen numeroa laittaa. -80 -luvulta kuitenkin. Enemmän niitä keulapään saajia.
Hän oli tietävinään, ettei saunamajurille ole sitä koskaan myönetty.
Ja piti varmana tietona, ettei minulle ole sitä koskaan myönetty.
Se nyt ei isoasia, mutta mainitaan nyt kuitenkin.
Mutta, päivän arkareista voi mielestäni toki kirjoitella.
Kellä nyt askareita on. Ainahan jotain löytyy. Itsellä se puoli hyvinkin vilkasta aika-ajoin.
"En ole saanut traumaa res.majurista enkä kenestäkään muustakaan. Mutta minusta moni on saanut trauman.
2
Minusta trauman saanut lienee tuokin, joka on ottanut nikikseen res.maj. kun tietää minun olevan oikeasti kapteeni.
3
Minä puutuin tällä avauksella asiaan huojentaaksesi traumaasi kertomalla, että en ollut tuo ”res.majuria” suomen kielessä ensiksi opastanut.
4
Enkä todellakaan ymmärrä, miksi kyseinen henkilö käyttää tuollaista nikkiä, jonka mukainen hän ei tietenkään voi olla. Kyllä hän yrittää uskotella olevansa nimenomaan reservin majuri
5
Ihmisen ei pitäisi edes täällä yrittää esiintyä jonakin sellaisena, jota hän ei voi olla. Sellaisesta on älyllinen leikki kaukana; sillä ei pitkän päälle huvita ketään, eikä asianomaisella itsellään hauskaa ole. Jos ihminen pitää itseään niin mitättömänä ettei voi esiintyä omana itsenään, hänen ei pitäisi nikillään vihjata olevansa jotakin, vaan viisainta olisi silloin nikilläänkin pysyä visusti puskassa.
6
Jos majuri olisi ollut aktiiviupseeri, hän olisi joutunut palvelemaan esikunnissakin, ja niissä joutunut myös kirjoittamaan. Alemmat toimistoupseerit kyllä kirjoittavat rutiiniluonteisemmat - kuinkahan monia päiväkäskyjä lienen kirjoittanut - ja päälliköt ne vain sitten allekirjoittavat, kyllä korkeammatkin upseerit joutuvat myös kirjoittamaan. Käskyjä, suunnitelmia, tilannekatsauksia yms. Olisiko sellainen ollut mahdollista tuon res.maj:n esitystaidolla?
7
Ja jos hän olisi päässyt tuohon arvoon reservin upseerina, hänen olisi täytynyt käydä RUK, jonka edellytyksenä olisi ollut siviilikoulutustakin enemmän kuin vain kansa- tai peruskoulu. Kyllä hän olisi niissä omaksunut paremman esitys- ja kirjoitustaidon. Ja vaikka hän olisi ilman noita koulujakin RUK:uun päässyt, ei hän olisi sitä läpäissyt, sillä siellä on myös kirjallisia kokeita. Tiedän, kun olen senkin koulun käynyt.
8
Hänen res.maj. -arvonsa tekee toki epäuskottavaksi yksin hänen tietonsa ja käsityksensä sotaväestä, sen toiminnoista ja niiden merkittävyyksistä - ts. tietojensa ja käsitystensä ”omalaatuisuus”. Mutta otinpa nyt vielä esille myös hänen esitys- ja kirjoitustaitonsa, kun sinä näyt olevan sitä mieltä, että niissä ei ole puutteita.
9
Kun niin hyvin tiedät, mikä on hyvää kieltä ja mikä huonoa, asiantuntemattomat opettajat minulla on ollut kouluissani. Kaikista kouluistani olen suomen kielessä kiitettävän arvosanan saanut. Olen kai täälläkin näyttänyt niistä saamiani todistuksiani. "
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13780365/variksenmarjalla-on-nyt-kysyntaa
-täältä kerätty purkaukset.
-
Poikkeuspäivä saunan suhteen, jää ja jäi väliin.
Oli näihin asti menoa,ettei enään viitsi työlästä savua irrotella puista.
Otetaan huomenissa se takaisin.
t: Saunamajuri 2x.
Purkaukset tekee hyvääkin. Ihan todistetusti
42
<50
Vastaukset
- Lippujuhlapäivä
Mikä oli se mitali, jonka jokin aika sitten "kävit pokkaamassa"? Sekin taisi olla puolustusvoimiin liittyvä.
- Lippujuhlapäivä
Tässä Res-maj:lle muistin virkistämiseksi. Ajankohta näyttäisi olevan hieman myöhempi kuin 80-luku...
"Puolustusvoimain lippujuhlapäivä 4.6
Res-maj
2.6.2015 22:58
Suomen marsalkan syntymäpäivä.
Kalenterissa Suomen marsalkan syntymäpäivä, 4. kesäkuuta, on ensimmäisen kerran muutettu puolustusvoimain lippujuhlan päiväksi 1950.
Tasavallan Presidentti, Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikuntien suurmestari myöntää kunniamerkkejä Puolustusvoimain lippujuhlapäivänä 4. kesäkuuta.
-Sellainen sattui kohdalle. Käydäämpä mitali pokkaamassa.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Mannerheim3" - Mitalienpokkaamisesta
Lippujuhlapäivä kirjoitti:
Tässä Res-maj:lle muistin virkistämiseksi. Ajankohta näyttäisi olevan hieman myöhempi kuin 80-luku...
Res-maj
Kalenterissa Suomen marsalkan syntymäpäivä, 4. kesäkuuta, on ensimmäisen kerran muutettu puolustusvoimain lippujuhlan päiväksi 1950.
Tasavallan Presidentti, Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikuntien suurmestari myöntää kunniamerkkejä Puolustusvoimain lippujuhlapäivänä 4. kesäkuuta.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Mannerheim3"Kapi ainakin pokkaa mitallia tässä
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11855723_10153571032769182_8174424925854735506_n.jpg?oh=49296d2729d6c418ab33d9a4381f9b75&oe=564470A4
On pokannut aika monta mitallia
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11193224_10153306118634182_5254651786932847652_n.jpg?oh=17bb6354832d78b74f2794de2be7da95&oe=56A9AF2A
Kuvat kapin profiililta. Se on julkinen, käykää katsomassa.
- majorpankko
Tähän sopiikin hyvin David Bowien Spece Oddity eli kertomus avaruuskummajainen "Majuri Tomista" sillä meidän saumamajurin tavoin myös Bowiella on iso joukko mielikuvitushahmoja. Muutakin yhteistä saunamajurilla ja näiden Bowien hahmojen kanssa, sillä mielikuvitushahmoista merkittävin on tietysti Ziggy Stardust, hintahtava androgyyni.
https://www.youtube.com/watch?v=D67kmFzSh_o Täytyy vielä puuttua tuohon, kun pidät minua niin merkittävänä, että olet minut avauksesi todelliseksi aiheeksi ottanut. Tuonhan todistat silläkin, kun olet poiminut esitykseesi pätkiä kirjoituksistani. Hyvä. Noin ollen sinunkin avauksessasi on selkokielistä tekstiä;)) No, onhan sitä usein muulloinkin, kun kopioit pitkiä juttuja netistä, lähdettä tosin mainitsematta.
Sanot: ”Itse en ala avautuun, itsestäni näillä palstoilla”. Vai niin. Itsestäsi ja tekemisistäsi enimmäkseen kerrot. Mutta mitään todisteita millekään kertomallesi et koskaan esitä. Millaisena pidetäänkään sellaista ihmistä? Mietipä, miten sinuun reagoitaisiin elävässä ympäristössäsi, jos siellä alkaisit samoja esittää!
Sanot myös: ”Mutta, päivän arkareista voi mielestäni toki kirjoitella”. Voi toki. Ja voi kirjoitella muustakin, vaikkapa minusta, mistä tahansa sellaisesta, jota pitää tärkeämpänä kuin sitä, mistä kehottaa kirjoittamaan palstan yliö: ”Keskustele Suomen Keskustasta ja puolueen harjoittamasta politiikasta”.
Pieteetillä jätin kielellisesti korjaamatta nuo lainaamani kaksi lausettasi, toivottavasti ne tulevat tuollaisinaan ymmärretyiksi.
Sitä minä vain ihmettelen, ihan todella ihmettelen, että miksi haluat esiintyä sellaisena, joka et voi olla. Alemmuuskompleksistako se kertoo? Mutta mikä on syy siihen? Se ei voi olla tuo ”kirjoitustaitosi”, sillä on täällä esiintynyt eräitä muitakin puutteellisella taidollaan, eikä ole koettanut esittää olevansa muuta kuin on. Täältä ilmeisesti jo poistunut nimim. Uusi-Ukki oli siitä hyvä esimerkki. Hän korosti olevansa sotilasarvoltaan vain rakuuna ja pelkän kansakoulun käynyt, vaikka oli ihan menestynyt yrittäjä. Tunnen miehen, olen tavannutkin. Rehti mies, jota sinusta ei voida sanoa tuollaisen käytöksesi huomioon ottaen.
Ja miksi ihmeessä sotilasura ja sotilasarvot ovat sinulle yli kaiken niin, että koetat esiintyä res.majurina, jollainen et voi olla? Toki minullekin aikoinaan se sotilasurani oli tärkeä, kun se antoi silloin elantoni ja monenlaisiin mielenkiintoisiin tehtäviin se minut johti, kotimaassa ja ulkomaillakin. Mutta en empinyt hetkeäkään sitä jättää, kun 45-vuotiaana oli mahdollista jäädä täydelle eläkkeelle ja päästä mielenkiintoisiin siviilitöihin, joissa palkkakin oli parempi. Tiesinhän siten myös tienaavani toista eläkettä. Miksi siis heittäydyit täällä tuohon mielikuvitushahmoosi joutuen naurun ja pilkan kohteeksi? Vaikka tämä palsta on mennyt sellaiseksi kuin se on, siltä täällä ei tarvittaisi toista Don Quijotea, kun täällä jo on tuo ”johtaja” - vai mikä hänen nikkihahmonsa nykyisin onkaan.
Tekisi mieleni puhua sinulle enemmänkin noista asioista, ihan vakavasti, omaksi parhaaksesi, mutta en viitsi, kun luultavasti se olisi turhaa. En kai minä pystyisi sinua auttamaan, kun en ole psykiatri. Mutta jospa kuitenkin tästä vähästä saat herätteen alkaa itse auttaa itseäsi, sillä jos tuolla tiellä jatkat, sillä ei tule olemaan onnellista loppua. Ei, vaikka voisitkin päästä paikkaan, jossa voisit olla vaikka Mannerheim.
Hyvin harvoin jos koskaan olen sinuun ja puheisiisi puuttunut, mutta eilen jouduin niin tekemään, kun syyttömänä tulin syytetyksi siitä, jossa joku oli kielenkäyttöäsi ja kirjoitustaitoasi irvaillut. Sitä puuttumista jouduin jatkamaan vielä tänään, kun minut oli moneen kertaan siellä esille otettu. Ja nyt jatkoin vielä tässä, kun minut olet avauksesi keskiöön ottanut. Mutta tämä kerta saa jäädä viimeiseksi. Enkä ainakaan tänä iltana puhu täällä mistään muustakaan.Sanon tuossa edellä: "Vaikka tämä palsta on mennyt sellaiseksi kuin se on, siltä täällä ei tarvittaisi toista Don Quijotea, kun täällä jo on tuo ”johtaja” - vai mikä hänen nikkihahmonsa nykyisin onkaan".
Ehkä Don Quijotea sopivampi teitä kuvaamaan olisi eräs toinen kirjallisuuden hahmo, von Münchhausen. Olihan hän sentään paroni;))- Mitä_mieltä_kapi
kapi_ kirjoitti:
Sanon tuossa edellä: "Vaikka tämä palsta on mennyt sellaiseksi kuin se on, siltä täällä ei tarvittaisi toista Don Quijotea, kun täällä jo on tuo ”johtaja” - vai mikä hänen nikkihahmonsa nykyisin onkaan".
Ehkä Don Quijotea sopivampi teitä kuvaamaan olisi eräs toinen kirjallisuuden hahmo, von Münchhausen. Olihan hän sentään paroni;))Onko hänellä esim Sotilasansiomitalia ? Kynnys siihen ?
- Ope_Oulusta
kapi_ kirjoitti:
Sanon tuossa edellä: "Vaikka tämä palsta on mennyt sellaiseksi kuin se on, siltä täällä ei tarvittaisi toista Don Quijotea, kun täällä jo on tuo ”johtaja” - vai mikä hänen nikkihahmonsa nykyisin onkaan".
Ehkä Don Quijotea sopivampi teitä kuvaamaan olisi eräs toinen kirjallisuuden hahmo, von Münchhausen. Olihan hän sentään paroni;))NIIN JA KAPI ON VAIN RAUTAVAARALAISEN KARJAKON ÄPÄRÄ JA HEIKKOLAHJAINEN EVP ALIUPSEERI.
- Vastausta_odotellaan
Mitä_mieltä_kapi kirjoitti:
Onko hänellä esim Sotilasansiomitalia ? Kynnys siihen ?
Mikä oli se mitali, jonka jokin aika sitten "kävit pokkaamassa"? Sekin taisi olla puolustusvoimiin liittyvä.
Res-maj
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Mannerheim3" - JombenrakasHVkapteeni
Minä osaan Jombe johtaa ihmisiä motivoiden, Sinä et pätkääkään. Näin se vaan menee.
- OssinOikaisija
JombenrakasHVkapteeni kirjoitti:
Minä osaan Jombe johtaa ihmisiä motivoiden, Sinä et pätkääkään. Näin se vaan menee.
Olet saanut ihmisiltä luottamustakin. Neljä ääntä kuntavaalissa. Motivoiden olet johtanut täälläkin. Menestyksellä ;-D
- mikä_pelle
Pankkopoika on kirjoittanut tähän ketjuun vain kuudella eri nimimerkillä, esiintyen eri persoonina eli:
res-maj
mitalinepokkaamisesta
Mitä_mieltä_kapi
Ope_Oulusta
JombenrakasHVkapteeni
OssinOikaisija - Kana_aulis
Kapi ja "maataloustukiainen"-Jäbä raivoissaan.
Nyt ei heillä natsaa. Arvuuttelevat ihan väärin.
Vihje: nyt kuunnella sängynalus, jospa majuri sieltä antaisi vihiä.
Olkaa tarkana. Kuulo herkistää. Vaikko pois.
Palatte huomenna uusin tuumin. - Mielikuvituspokkaaja
Kana_aulis kirjoitti:
Kapi ja "maataloustukiainen"-Jäbä raivoissaan.
Nyt ei heillä natsaa. Arvuuttelevat ihan väärin.
Vihje: nyt kuunnella sängynalus, jospa majuri sieltä antaisi vihiä.
Olkaa tarkana. Kuulo herkistää. Vaikko pois.
Palatte huomenna uusin tuumin.Tässä Res-maj:lle muistin virkistämiseksi. Ajankohta näyttäisi olevan hieman myöhempi kuin 80-luku...
Res-maj
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Mannerheim3" - resEvl
Mielikuvituspokkaaja kirjoitti:
Res-maj
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Mannerheim3"Sotilasansiomitali. Suomen Valkoisen Ruusn ritarikunnan mitali. Suomen Leijonan ritarikunna mitali.
Noilla on iso ero.
Ei avaudu näemmä kaikkille.
Sotilasansiomitali annetaan kaikille puolustusvoimain plaveluksessa olleille jossain vaiheessa.
Nuo muut muista ansioista.
Joissakin firmoissa antavat pitkään palvelleille, ja eläkkeelle siirtyville joko mitalin tai lisäeläkkeen.
Mitalin saa ne, joille ei haluta enää maksaa, jotka ovat kiiltävän perään. Lisäeläkkeen saavat ne paremmat työntekijät.
Harakka ottaisi varmaan mitalin. - Valehtele_lisää
resEvl kirjoitti:
Sotilasansiomitali. Suomen Valkoisen Ruusn ritarikunnan mitali. Suomen Leijonan ritarikunna mitali.
Noilla on iso ero.
Ei avaudu näemmä kaikkille.
Sotilasansiomitali annetaan kaikille puolustusvoimain plaveluksessa olleille jossain vaiheessa.
Nuo muut muista ansioista.
Joissakin firmoissa antavat pitkään palvelleille, ja eläkkeelle siirtyville joko mitalin tai lisäeläkkeen.
Mitalin saa ne, joille ei haluta enää maksaa, jotka ovat kiiltävän perään. Lisäeläkkeen saavat ne paremmat työntekijät.
Harakka ottaisi varmaan mitalin.Minkä mitalin sinä kävit pokkaamassa?
- KukaValehtelee
Arvatkaapa kenen ressukan kirjoituksia ovat seuraavat:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Kun vastoin aikomustani nyt kuitenkin pistäydyin palstalla ja heitin vastineen avaukselleni, silmäilin samalla palstaa enemmänkin... Kun keskustelu tuosta äärimmäisen tärkeästä asiasta näkyy jatkuneen, täytyy vielä minunkin siihen puuttua...
Nyt ei enempää tästä eikä mistään muustakaan vähiin aikoihin...
Kun siirsin aikomaani matkaa säiden vuoksi, tulin pistäytymään täällä...
Mutta jo muuta ajankulua on tiedossa niin, että tälle palstalle tuskin tarvitsee tulla... minä en sitä enää kommentoi....
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Viimeiset tänään, vähän ennen kuutta iltapäivällä.
Kaksi ja puoli tuntia myöhemmin tuo, joka sanoo ettei palstalle enää tule, eikä muiden kirjoituksia kommentoi, on kommentoimassa ja syyttämässä muita valehtelusta.
Sehän ole valehtelua jos ilmoittaa poistuvansa ikiajoiksi palstalta, eikä sitten poistukkaan. Sekään ei ole valehtelua, että sanoo nimensä löytyvän upseerimatrikkelista, vaikkei se nimi sillä ole. Sekään ei ole valehtelua, että väittää käyneensä keskikoulun yksityisesti, vaikka papereista löytyy vain kansakoulun todistus. Tai olisihan ne valehtelua, mutta kun ne on esittänyt herra kapteeni Korhonen, niin ne eivät ole valehtelua, sillä muut valehtelevat, ei herra kapteeni Korhonen.Lienenkö tänne ekakertoja tullessani sanonut käyneeni keskikoulun. Jos olen niin sanonut, olen ollut lapsellinen ja liioitellut. Syytä tuohon en muista. Muistan kyllä kertoneeni myös totuuden. Kersanttivaiheessani vain yhden lukukauden kävin Käpylän oppikoulun iltalinjalla, ja lopetin, kun siellä ei tullut esille mitään sellaista, jota en jo olisi tiennyt ja osannut. Johan siellä ”Rottakoulussakin” mentiin läpi keskikoulun oppimäärä ainakin suomen kielessä ja matematiikassa, muistaakseni historiassakin. Niin ainakin meille vakuutettiin. Lappeenrannan oppikoulujen lehtorithan noita aineita siellä opettivat.
Sen iltaoppikoulun jälkeen keskityin sitten enemmän itseopiskeluun, ja aloin opiskella kieliä kansalais- ja työväenopistoissa. Se opiskelu osoittautui hyödylliseksi sittemmin seuranneilla rauhanturvaajareissuillani ja osoittautuu edelleen hyödylliseksi mm. varsin tiuhaan tahtiin jatkuvilla maailmanmatkoillani. Enköhän liene keskikoulun oppimäärää ja vähän enemmänkin monissa muissakin aineissa omaksunut.
Enkä ole koskaan sanonut nimeäni löytyvän upseerimatrikkelista, kun sellaista matrikkelia ei olekaan. Kadettiupseereista on matrikkeli, jossa on tiedot kaikista kadettiupseereista koko itsenäisyytemme ajalta. Sellainen on hyllyssänikin - tosin jo vuodelta 1985, kun sen jälkeen valmistuneisiin minulla ei ole kiinnostusta. Mutta vuosien 1959 ja 1969 aliupseerimatrikkeleista ja vuoden 1979 toimiupseerimatrikkelista kyllä löytyvät tiedot minustakin. Noista ammattikunnista kuten nykyisestä opistoupseerikunnastakin tiedot matrikkeleissa ovat vain niiden julkaisuaikana palveluksessa olleista.
Sen jälkeen kun tulin tänne omana itsenäni, olen pysynyt tiukasti totuudessa itsestäni kertoessani. Kertomaan olen joutunut oikaistakseni teidän sepitteitänne minusta, jotka ovat olleet sitä samaa mielikuvituksenne tuotosta, jolla olette tehneet itsestänne johtajia, päälliköitä, majureita, insinöörejä ja korkeamminkin oppineita. Muuan kuvittelee olevansa jopa rakkaani.
Kertomalleni todisteeksi olen joutunut esittämään myös todistuksiani, kun minulla - toisin kuin teillä - on esitettävänäni sellaista, jota ei tarvitse hävetä. Arvottomiahan ne todistukseni ovat teidän mielestänne, mutta toista mieltä niistä ovat olleet ne, joiden mielipiteillä on ollut minulle merkitystä. Samoin tiedän kokeneen mm. monen luutnanttikurssitoverini, jotka armeijasta eläkkeelle jäätyään saivat hyviä siviilityöpaikkoja. Monikaan heistä ei jäänyt laakereillaan lepäämään ja elämään hengessään sitä sotilasuraansa, kuten on tehnyt tuo eräs täällä tunnettu - sikäli kuin hänellä on ollut edes sitä vaatimatonta sotilasuraa, jota antaa ymmärtää pakertaneensa.
Kukahan muuten mahdat olla, kun tunnet noita 12 vuoden takaisia asioita täältä. Keris tulisi ensiksi mieleeni, mutta et voi olla hän, sillä Keriksen ”kirjoitustaito” oli yhtä helposti tunnistettava kuin tuon ”res.majurinkin”. Keriksen vanha shakkikaveri, Lappeenrannan Martti kertoi myös Keriksen vaimon miestään avustavan tänne kirjoittelussa. Kyllä sinä käyttäydyt jotenkin - hm - naismaisesti, kun en kehtaa käyttää samaa tarkoittavaa, käytöstäsi paremminkin luonnehtivaa, rumempaa adverbiä.
Sanot minun eilen illalla ennen kuutta sanoneen, että palstalle en enää tule. Sanoin, että en tule enää sille avaukselle, enkä tullutkaan. Mutta nyt sanon, että tälle palstalle en ainakaan runsaaseen viikkoon tule. Sääennuste lupaa sunnuntaiksi ja alkuviikoksi kaunista säätä, joten taidanpa lähteä sittenkin sinne ystäväperheen saarimökille. Kutsu on voimassa, ja kalatkin meressä minua varmaan jo odottavat. Ehkäpä saan vähintään tällaisen vonkaleen, jonka joskus sain samoilta vesiltä:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/20027_10153319776674182_151193703262194555_n.jpg?oh=70357a0eded3d4e54464e47b599de19c&oe=5664B846
Kun naisystäväni keskiviikkona tulee luokseni ja viipyy viikonlopun yli, joudutte ainakin toista viikkoa minua tuskaisesti odottamaan. Kestävyyttä palstapäivystyksen tärkeässä ja samalla ainoassa kykyjenne mukaisessa tehtävässä!- TotuusTuostakin
kapi_ kirjoitti:
Lienenkö tänne ekakertoja tullessani sanonut käyneeni keskikoulun. Jos olen niin sanonut, olen ollut lapsellinen ja liioitellut. Syytä tuohon en muista. Muistan kyllä kertoneeni myös totuuden. Kersanttivaiheessani vain yhden lukukauden kävin Käpylän oppikoulun iltalinjalla, ja lopetin, kun siellä ei tullut esille mitään sellaista, jota en jo olisi tiennyt ja osannut. Johan siellä ”Rottakoulussakin” mentiin läpi keskikoulun oppimäärä ainakin suomen kielessä ja matematiikassa, muistaakseni historiassakin. Niin ainakin meille vakuutettiin. Lappeenrannan oppikoulujen lehtorithan noita aineita siellä opettivat.
Sen iltaoppikoulun jälkeen keskityin sitten enemmän itseopiskeluun, ja aloin opiskella kieliä kansalais- ja työväenopistoissa. Se opiskelu osoittautui hyödylliseksi sittemmin seuranneilla rauhanturvaajareissuillani ja osoittautuu edelleen hyödylliseksi mm. varsin tiuhaan tahtiin jatkuvilla maailmanmatkoillani. Enköhän liene keskikoulun oppimäärää ja vähän enemmänkin monissa muissakin aineissa omaksunut.
Enkä ole koskaan sanonut nimeäni löytyvän upseerimatrikkelista, kun sellaista matrikkelia ei olekaan. Kadettiupseereista on matrikkeli, jossa on tiedot kaikista kadettiupseereista koko itsenäisyytemme ajalta. Sellainen on hyllyssänikin - tosin jo vuodelta 1985, kun sen jälkeen valmistuneisiin minulla ei ole kiinnostusta. Mutta vuosien 1959 ja 1969 aliupseerimatrikkeleista ja vuoden 1979 toimiupseerimatrikkelista kyllä löytyvät tiedot minustakin. Noista ammattikunnista kuten nykyisestä opistoupseerikunnastakin tiedot matrikkeleissa ovat vain niiden julkaisuaikana palveluksessa olleista.
Sen jälkeen kun tulin tänne omana itsenäni, olen pysynyt tiukasti totuudessa itsestäni kertoessani. Kertomaan olen joutunut oikaistakseni teidän sepitteitänne minusta, jotka ovat olleet sitä samaa mielikuvituksenne tuotosta, jolla olette tehneet itsestänne johtajia, päälliköitä, majureita, insinöörejä ja korkeamminkin oppineita. Muuan kuvittelee olevansa jopa rakkaani.
Kertomalleni todisteeksi olen joutunut esittämään myös todistuksiani, kun minulla - toisin kuin teillä - on esitettävänäni sellaista, jota ei tarvitse hävetä. Arvottomiahan ne todistukseni ovat teidän mielestänne, mutta toista mieltä niistä ovat olleet ne, joiden mielipiteillä on ollut minulle merkitystä. Samoin tiedän kokeneen mm. monen luutnanttikurssitoverini, jotka armeijasta eläkkeelle jäätyään saivat hyviä siviilityöpaikkoja. Monikaan heistä ei jäänyt laakereillaan lepäämään ja elämään hengessään sitä sotilasuraansa, kuten on tehnyt tuo eräs täällä tunnettu - sikäli kuin hänellä on ollut edes sitä vaatimatonta sotilasuraa, jota antaa ymmärtää pakertaneensa.
Kukahan muuten mahdat olla, kun tunnet noita 12 vuoden takaisia asioita täältä. Keris tulisi ensiksi mieleeni, mutta et voi olla hän, sillä Keriksen ”kirjoitustaito” oli yhtä helposti tunnistettava kuin tuon ”res.majurinkin”. Keriksen vanha shakkikaveri, Lappeenrannan Martti kertoi myös Keriksen vaimon miestään avustavan tänne kirjoittelussa. Kyllä sinä käyttäydyt jotenkin - hm - naismaisesti, kun en kehtaa käyttää samaa tarkoittavaa, käytöstäsi paremminkin luonnehtivaa, rumempaa adverbiä.
Sanot minun eilen illalla ennen kuutta sanoneen, että palstalle en enää tule. Sanoin, että en tule enää sille avaukselle, enkä tullutkaan. Mutta nyt sanon, että tälle palstalle en ainakaan runsaaseen viikkoon tule. Sääennuste lupaa sunnuntaiksi ja alkuviikoksi kaunista säätä, joten taidanpa lähteä sittenkin sinne ystäväperheen saarimökille. Kutsu on voimassa, ja kalatkin meressä minua varmaan jo odottavat. Ehkäpä saan vähintään tällaisen vonkaleen, jonka joskus sain samoilta vesiltä:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/20027_10153319776674182_151193703262194555_n.jpg?oh=70357a0eded3d4e54464e47b599de19c&oe=5664B846
Kun naisystäväni keskiviikkona tulee luokseni ja viipyy viikonlopun yli, joudutte ainakin toista viikkoa minua tuskaisesti odottamaan. Kestävyyttä palstapäivystyksen tärkeässä ja samalla ainoassa kykyjenne mukaisessa tehtävässä!"”Rottakoulussakin” mentiin läpi keskikoulun oppimäärä ainakin suomen kielessä ja matematiikassa, muistaakseni historiassakin. "
Äläpä Kapi taas kerran valehtele.
Keskikoulu kestää viisi lukuvuotta, ja vaikka rottakoulussa olisi opiskeltukin tiiviimpään tahtiin, niin ei siellä ylletä lähellekään keskikoulun oppimääriä, ei äidinkielessä, historiassa eikä varsinkaan matematiikassa. Rottakoulussa kun on kuitenkin sotilaskurssi, ei yleissivistävä koulu.
Voi olla, että sen iltakeskikoulun ensimmäisellä lukukaudella kertailtiin vielä kansakoulun oppeja, mutta hyvin pian olisit joutunut huomaamaan, että vaatimustaso olisi ollut liikaa sinun kyvyillesi. Taisi olla jo tuo ensimmäinen lukukausi kun kerta opinnot kesken jouduit jättämään.
PS. Kahden ja puolen kilon hauki. Sekö on kalastusurasi kohokohta? Vai löytyykö saalispäiväkirjasta kalojakin. kapi_ kirjoitti:
Lienenkö tänne ekakertoja tullessani sanonut käyneeni keskikoulun. Jos olen niin sanonut, olen ollut lapsellinen ja liioitellut. Syytä tuohon en muista. Muistan kyllä kertoneeni myös totuuden. Kersanttivaiheessani vain yhden lukukauden kävin Käpylän oppikoulun iltalinjalla, ja lopetin, kun siellä ei tullut esille mitään sellaista, jota en jo olisi tiennyt ja osannut. Johan siellä ”Rottakoulussakin” mentiin läpi keskikoulun oppimäärä ainakin suomen kielessä ja matematiikassa, muistaakseni historiassakin. Niin ainakin meille vakuutettiin. Lappeenrannan oppikoulujen lehtorithan noita aineita siellä opettivat.
Kun naisystäväni keskiviikkona tulee luokseni ja viipyy viikonlopun yli, joudutte ainakin toista viikkoa minua tuskaisesti odottamaan. Kestävyyttä palstapäivystyksen tärkeässä ja samalla ainoassa kykyjenne mukaisessa tehtävässä!Tervehdys kaikille !
Menenpä heti lyhyesti asiaan. Nyt en muuta.
Kapille: mitäpä sanot, kun sitä morkkausta tullut pitkin aikoja.
Laitat tähän sähköpostiosoitteesi, minä laitan siihen vähän tietoa urastani, vaatekomeroni kautta.
Minä tekasen uuden sähköpostin joka ei mitenkään peilaa minua.
Laitan sillä osoitteeseesi vaikkapa: takki m/58, siihen sotilasansiomitali näkyville, koppalakkikin. Takin ruusukeet poistettu, siihen painunut selvästi kapteenin "jämät".
Takki oli aikanaan kapteenin merkeissä.
Hankin sittemmin uuden takin "58".
Ulkovarastossa, käyn ottamassa valokuvan, ja laitan sähköpostiosoitteeseesi.
Varmaan vihiä antaa missä mennään.
-
En viitsi tarkemmin alkaa itseäni peilaamaan.
Tämä jotain selittänee, vaikkap päivän sanomalehti, jossa näkyy päiväys.
HEH..HEH::
Ollaan me me vielä "poikia".
Toivottavasti nyt ei kukaan ala pyörtyileen, kun asioita avataan, edes pikkasen.
Voihan tämä kovin morkkaajakin laittaa sähköpostinsa, laitan siihenkin.
Voitte sitten heittää kommenttianne paremmalla tiedolla.
Pääasia että huumorin kukka mukana.- istuva-anssi
Ei kapi sinulle mitään sähköpostiosoitetta laita, joutuisi vain naurunalaiseksi. Olethan sentään "paremmilla eväillä" liikkellä kuin kaposemme, vaikka kaappo luulee kaikkien yläpuolella olevansa.
Ei kiusata kaapon kuuppaa tämän enempää, heikko itsetuntonsa kun taas purkautunut tuollaisena vuodatuksena. Tuli iltaoppikoulut ja rottakoulut sadannen kerran selvitetyksi, eikä jäänyt epäselväksi, että kaikenlaisia todistuksia lötyy ainakin se repullinen.
Nyt kalaan ja sitten saunaan ! - Ostopuku
Res-maj kirjoitti:
Tervehdys kaikille !
Laitat tähän sähköpostiosoitteesi, minä laitan siihen vähän tietoa urastani, vaatekomeroni kautta.
Laitan sillä osoitteeseesi vaikkapa: takki m/58, siihen sotilasansiomitali näkyville, koppalakkikin. Takin ruusukeet poistettu, siihen painunut selvästi kapteenin "jämät".
-
Toivottavasti nyt ei kukaan ala pyörtyileen, kun asioita avataan, edes pikkasen.
Pääasia että huumorin kukka mukana.Mitä kaikkea militarikrääsää olet asepuvun lisäksi vaatekaappiisi ostanut? Huuto.netissäkin niitä olisi myynnissä, käy huutamassa.
- PyyntöMajurille
Res-maj kirjoitti:
Tervehdys kaikille !
-
Pääasia että huumorin kukka mukana.Miksi sähköpostitse? Miksi vain kapille? Mekin halutaan nähdä. Laita kuvia palstalle, niin kapikin tekee. Ei niistä vermeistä, ne ei mitään todista. Skannaa paperi, jolla olet majurin arvon saanut, vaikka nimesi siitä peittäen, kuva siitä. Etkö osaa? Pyydä siihen apua joltain viisaammalta. Kuvia odotellaan.
- Majuria_lainaten
Ostopuku kirjoitti:
Mitä kaikkea militarikrääsää olet asepuvun lisäksi vaatekaappiisi ostanut? Huuto.netissäkin niitä olisi myynnissä, käy huutamassa.
"Voihan tämä kovin morkkaajakin laittaa sähköpostinsa, laitan siihenkin.
Pääasia että huumorin kukka mukana."
Ensin tutkitaan, sitten vasta hutkitaan.
Laita majurin pyytämä sähkököposti, niin saatte sitten arvostella. - sähkökö
Majuria_lainaten kirjoitti:
"Voihan tämä kovin morkkaajakin laittaa sähköpostinsa, laitan siihenkin.
Pääasia että huumorin kukka mukana."
Ensin tutkitaan, sitten vasta hutkitaan.
Laita majurin pyytämä sähkököposti, niin saatte sitten arvostella."Laita majurin pyytämä sähkököposti"
Majurilla varmaankin tarkoitat itseäsi? - Hyvä-ehdotus
PyyntöMajurille kirjoitti:
Miksi sähköpostitse? Miksi vain kapille? Mekin halutaan nähdä. Laita kuvia palstalle, niin kapikin tekee. Ei niistä vermeistä, ne ei mitään todista. Skannaa paperi, jolla olet majurin arvon saanut, vaikka nimesi siitä peittäen, kuva siitä. Etkö osaa? Pyydä siihen apua joltain viisaammalta. Kuvia odotellaan.
Presidentti upseerin arvoissa ylentää. Kelpaa sellainen paperi näyttää. Kapikin on näyttänyt. Kekkonen hänet kapteeniksi ylensi. Kovasti kapi on sitten Kekkosta kehunutkin, tutkielmankin hänestä tehnyt;D
- kenraali_kalle
Ostopuku kirjoitti:
Mitä kaikkea militarikrääsää olet asepuvun lisäksi vaatekaappiisi ostanut? Huuto.netissäkin niitä olisi myynnissä, käy huutamassa.
Katsos tuolla pankkopojan ajattelutavalla minäkin olen kenraali-majuri, nimittäin Neuvostoliiton ilmavoimissa, sellainen uniformu löytyy. Löytyy muuten Etelävaltioiden aito asetakkikin. Kunniamerkkejäkin voin ripustaa rintaan parikymmentä, tosin osa on siviili- ja osa sotilaskunniamerkkejä, päälle noin 65 osallistumis yms. lätkää ja hihamerkkiä.
Finnmedals.net myy myös noita kunniamerkkejä, kuten Suomen uniformuja - HuippujohtajaHV
istuva-anssi kirjoitti:
Ei kapi sinulle mitään sähköpostiosoitetta laita, joutuisi vain naurunalaiseksi. Olethan sentään "paremmilla eväillä" liikkellä kuin kaposemme, vaikka kaappo luulee kaikkien yläpuolella olevansa.
Ei kiusata kaapon kuuppaa tämän enempää, heikko itsetuntonsa kun taas purkautunut tuollaisena vuodatuksena. Tuli iltaoppikoulut ja rottakoulut sadannen kerran selvitetyksi, eikä jäänyt epäselväksi, että kaikenlaisia todistuksia lötyy ainakin se repullinen.
Nyt kalaan ja sitten saunaan !Kaapo ansaitsee selkeän palautteen tekemisistään niin kauan kunnes on oppinut edes auttavasti ihmisten tavoille.
- Heheheee
kapi_ kirjoitti:
Kun naisystäväni keskiviikkona tulee luokseni ja viipyy viikonlopun yli, joudutte ainakin toista viikkoa minua tuskaisesti odottamaan. Kestävyyttä palstapäivystyksen tärkeässä ja samalla ainoassa kykyjenne mukaisessa tehtävässä!"Kyllä sinä käyttäydyt jotenkin - hm - naismaisesti, kun en kehtaa käyttää samaa tarkoittavaa, käytöstäsi paremminkin luonnehtivaa, rumempaa adverbiä."
Et vissiin tarkoita tyttömäistä:-D - Huvittavaa-
Hyvä-ehdotus kirjoitti:
Presidentti upseerin arvoissa ylentää. Kelpaa sellainen paperi näyttää. Kapikin on näyttänyt. Kekkonen hänet kapteeniksi ylensi. Kovasti kapi on sitten Kekkosta kehunutkin, tutkielmankin hänestä tehnyt;D
Vai on Kaapon presidentti ylentänyt..
heh..heh..hehe
Ei kuitenkaan majuriksi heti nakannut, vaikka Kaapo pyysi. - TerveisinViidakonPäämaja
Huvittavaa- kirjoitti:
Vai on Kaapon presidentti ylentänyt..
heh..heh..hehe
Ei kuitenkaan majuriksi heti nakannut, vaikka Kaapo pyysi.Viidakkoon mahtuu vain yksi majuri kerrallaan. -Vanha pankkoviidakon sanonta
- Ketju-kavereita
Kun olet heikko niin näyttele vahvaa ja kun olet vahva niin näyttele heikkoa!
Heikkona itsekehu korkeimmillaan. On apuna todistuksia ym.
Nämä tyypit ei tule omillaan toimeen. Sormi suussa kyynärpäätä myöten tilanteissa, joista osaaja selviytyy laulellen.
https://www.youtube.com/watch?v=xc93oHPdLuk
-kapikin liittyä tuohon ketjuun.- Ope_Oulusta
Syy valehteluun on tyhmyytesi ja huono itsetuntosi. Johtunee siitä, että olet karjakon äpärä ja mitätön evp aliupseeri.
- Sotilasansioparoni
Hänkö on oppi-isäsi?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Paroni_von_Münchhausen- Ne_sävähdyttää
Kerro taa maataloustuista !
- Tarkennappa
Kapilleko kysymyksesi osoitat?
- Palstan_valheautomaatti
Tarkennappa kirjoitti:
Kapilleko kysymyksesi osoitat?
Ei kapille vaan sinulle, valemajurille, joka kolme kuukautta sitten "kävi sotilasansiomitalin pokkaamassa".
Palstan_valheautomaatti kirjoitti:
Ei kapille vaan sinulle, valemajurille, joka kolme kuukautta sitten "kävi sotilasansiomitalin pokkaamassa".
Itse sain sotilasansiomitalin 1980-luvun alkupäässä.
Miksihän siitäkin metakoit ? Eihän se sinulle kuulu lainkaan.
Mikä energia siitä tulee, kun asioista noin valehtelet.
Kun katsoo palstaa, kovin on äänessä jokin kaltaisesi, sinä itse ilmeisimmin. Mikä siellä nupissa noin kiikastaa.
Sipilää haukut jatkuvasti. Vastahan aloitti pääministerinä, aikansa ottaa kun pitäisi vähän saada asioita järjestykseen.
Jos ja kun itselläsi pieneläke, ei se suinkaan pienene. Eikä pienene sosiaaliavut muutkaan kohdallasi.
Kannaattaisi ain ottaa vähän asioista selvää, ennenkuin alkaa kurkkusuorana huutamaan.
Sepä siitä, moitteina.
-
"Tuo vitun viheliäinen ja tekopyhä Sipilän pälvikaljurotta pullistelle medioissa antavansa talonsa pakolaisten käyttöön. Samalla tuo saatanan paskakasa ottaa suomalaisilta eläkeläisiltä asumistukia pois ja nostaa Kela korvausten omavastuita. Lopettaa tuollainen vitun viheliäinen rotta pitäisi. "
-tallaista kirjoittaa sairas ihminen.
-
"Mutta jospa kuitenkin tästä vähästä saat herätteen alkaa itse auttaa itseäsi, sillä jos tuolla tiellä jatkat, sillä ei tule olemaan onnellista loppua. Ei, vaikka voisitkin päästä paikkaan, jossa voisit olla vaikka Mannerheim."
-sitten toinenkin osaa uhkailun.
En nyt vielä ala kuolemaan, ainakaan ikäni puolesta. Vaikka kapi siitä elämöitkin.
A1 olen edelleen kunnoltani.
MIKÄ TEITÄ VAIVAA ?
Jos vain kaksi tuolla kielenkäytöllä, eihän se sinänsä paljon. Mutta, kun ei saisi olla yhtään.
Jatkakaa!- Höpöhöpöä
Res-maj kirjoitti:
Itse sain sotilasansiomitalin 1980-luvun alkupäässä.
Miksihän siitäkin metakoit ? Eihän se sinulle kuulu lainkaan.
Mikä energia siitä tulee, kun asioista noin valehtelet.
Kun katsoo palstaa, kovin on äänessä jokin kaltaisesi, sinä itse ilmeisimmin. Mikä siellä nupissa noin kiikastaa.
Sipilää haukut jatkuvasti. Vastahan aloitti pääministerinä, aikansa ottaa kun pitäisi vähän saada asioita järjestykseen.
Jos ja kun itselläsi pieneläke, ei se suinkaan pienene. Eikä pienene sosiaaliavut muutkaan kohdallasi.
Kannaattaisi ain ottaa vähän asioista selvää, ennenkuin alkaa kurkkusuorana huutamaan.
Sepä siitä, moitteina.
-
"Tuo vitun viheliäinen ja tekopyhä Sipilän pälvikaljurotta pullistelle medioissa antavansa talonsa pakolaisten käyttöön. Samalla tuo saatanan paskakasa ottaa suomalaisilta eläkeläisiltä asumistukia pois ja nostaa Kela korvausten omavastuita. Lopettaa tuollainen vitun viheliäinen rotta pitäisi. "
-tallaista kirjoittaa sairas ihminen.
-
"Mutta jospa kuitenkin tästä vähästä saat herätteen alkaa itse auttaa itseäsi, sillä jos tuolla tiellä jatkat, sillä ei tule olemaan onnellista loppua. Ei, vaikka voisitkin päästä paikkaan, jossa voisit olla vaikka Mannerheim."
-sitten toinenkin osaa uhkailun.
En nyt vielä ala kuolemaan, ainakaan ikäni puolesta. Vaikka kapi siitä elämöitkin.
A1 olen edelleen kunnoltani.
MIKÄ TEITÄ VAIVAA ?
Jos vain kaksi tuolla kielenkäytöllä, eihän se sinänsä paljon. Mutta, kun ei saisi olla yhtään.
Jatkakaa!Tällainen löytyi samasta ketjusta hieman ylempää. Kumpi on oikea ajankohta, 80-luku, vuosi 2015, vai muistako kunnolla itsekään?
Res-maj
-Sellainen sattui kohdalle. Käydäämpä mitali pokkaamassa." - Tollo-
Höpöhöpöä kirjoitti:
Tällainen löytyi samasta ketjusta hieman ylempää. Kumpi on oikea ajankohta, 80-luku, vuosi 2015, vai muistako kunnolla itsekään?
Res-maj
-Sellainen sattui kohdalle. Käydäämpä mitali pokkaamassa."Ne on erimitaleita.
- Siitäkin_huutoa
Tollo- kirjoitti:
Ne on erimitaleita.
Jokohan käsitti, että on, ensimmäinen mitali, on toinen mitali-kolmes..neljäs..jne..
Luuli, että vain yksi mitali per capita. - Kansan_muisti_on_pitkä
Tollo- kirjoitti:
Ne on erimitaleita.
Selitys se tuokin on, uskoo ken haluaa.
Tällä(kään) palstalla ei pidä ja kannata kirjoitella ihan perättömiä. Joku sen fuulan kuitenkin hiffaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1063052Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2141877- 1361829
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois561760Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641332- 951177
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻831137- 581122
- 591097
- 67962