Moinen pikkuisen hassun näköinen pikkupaku bongattu ja voisi olla kooltaan meidän talouteen sopiva ja jota emäntäkin uskaltaisi ajaa kuulemma noin ensikommentteina.
Nissan nyt toki merkkinä tuttu mutta nämä pakututtavuudet jäänyt Urvaniin silloin joskus.
Oli ainakin aikoinaan luotettava ja laadukaskin merkki vailla turhia murheita Japanilaisten tyyliin niin henkilöautoissa kuin pakettivehkeissä.
Miten lie nyt,kokemuksia?
Mikä se tämä NV200 on "miehiään"?
18
345
Vastaukset
- Nissanisti
Ihan hyvä valinta ainakin itselle - 5 paikkainen henkilöauto versio, toimii myös pakuna. Pieni kulutus 5.4 kaupungissa ja mukava ajaa. Toiminta varma ei vikoja - omalla ajettu 93 tuhatta ilman ongelmia - suosittelen lämpimästi
- Minivani
Samaa autoa myydään rapakon takana Chevrolet nimellä maskilla kuorrutettuna,pääosin bensakoneella tietty ja CVT vaihteistolla, mutta kuitenkin.
Noita henkilöversioita en ole nähnyt Suomessa,kuullut kyllä,mutta näyttää siis löytyvän niitäkin.
Maailmalla suosittu malli jopa taksikäytössä!
Lisäkommentit Suomi yksilöistä ja kokemuksista kiinnostaisi minuakin... - vanhapata
NV200 aiottiin taksiin Lontooseen mutta liian vanhaa tekniikkaa.
http://www.autoexpress.co.uk/nissan/nv200/89544/nissans-new-london-taxi-project-postponed- cab-driver
Mutta New York- taksissa niitä on pilven pimein.
- huonompikinkelpaa
cab-driver kirjoitti:
Mutta New York- taksissa niitä on pilven pimein.
Siellä ollaankin vanhoollisempia kuin Lontoossa
- LieneeLujaRenuNissan
Lontoon takseiksi moinen on valittu kuin myös New Yorkissa ja Tokiossa missä lie muuallakin kun vähän vaikea moisia tietää...
Osoittaa kuitenkin että NV on todettu kehityskelpoiseksi pikkupakuksi josta tehty monenmoista versiota on bussia kuin vania ja huomioitava että kaikki nämä suurkaupunkien taksit ovat räätälöityjä kuhunkin tehtääväänsä eivät siis suoraan kaupan hyllyltä tai meidän ostettavissa=on sähköhybridia,eri kokoisia moottoreita,useita eri vaihteistotyyppejä,sisustusversioita penkien sijoittelut eroavat ym mutta itse ulkonäöllisesti kuin pitkälle teknisesti ihan sama tuttu NV200 joka muuten USA:ssa myydään Chevroletina ja yleensä siellä 2l bensana ,oisko myös Isuzuna tuolla kauko idässä.
Perusrakenne kestävyys lienee koeteltuja jos on läpäissyt hyvinkin tiukat valintakriteerit soveltuvuus kestotesteineen noiden suurkaupunkien kuluttavaan ajoon 3vuorossa jossa pikkasen eri meininki ja km kuin Hesassa=)
- PieniPöristin
Kokemusta on 93tkm verran ja hyvin se toimii,ei mitään vikoja ollut ellei nyt öljynvaihtoja,suodattimia tai polttimoita ym joku sellaisiksi halua tulkita.
Kulutus 5-6 välillä pääosin sekalaisessa ajossa 1,5 dieselillä.
Lampu helppo vaihtaa ja H4 hyvä halpa valinta!
Öljyt kannattaa vaihtaa noin 10tkm välein jos haluat myös pidempään ajella huoletta etkä usko kaikkea huuhaata 20-30tkm öljynvaihtoväleistä ihmeöljyillä...ei Suomessa ainakaan jos nyt muuallakaan pidemmän päälle ilman konemurheita.
Pirteä pikkupaku,meluisa karkealla asfaltilla vaikka pyöränkoteloita tai alustaakin massailisit,renkaat vaikuttaa paljonkin.
Japanilainen laatu ja täsmällisyys paistaa toimivuudessa,vaikka tämä Jaappania nähnytkään.
Muovisuus nykyautoissa häiritsee kuten lämpömittarin puute,vain 2lle penkit(miksi ei yhtä sohvapenkkiä niin saisi tavaraa/papereita siihen keskelle..)
Liian pienet renkaat,hassun-näköiset ja nykyään jopa jo harvinainen kokokin tarjousrenkaiden suhteen pakettiautopuolella.
Ei maailman lämpimin eikä ihan toiseksikaan lämpimin,kiitos näitten nykydieseleiden lämmöntuoton.
Suurin murhe ja moite on moottorissa oleva rakenne joka jakohihnalla=tarkoittaa mennyttä aikaa jolloin ketjujen jälkeen tovi muotia nämä kunnes paluu todellisuuteen,vaihtohommia ja turhaa rahanmenoa eikä siltikään sovellu Nissan moottoreiden ketjuperinteeseen luotettavuuteen, kiitos Renault yhtiökumppanin halppisidean joka venäläistä rulettia luotettavuudeltaan joka merkissä jossa näitä kumihihnoja sisuskalujen pyörityksessä.
Konehuone nykytyylin mukaisesti niin täynnä ettei käsi sovi saati edes näe jos jotain tekisi,lie huoltomiesten onnenmaa tämäkin konetila..
Ihme ettei moottoria ole päivitetty hihnasta ketjuun,ratasrakenteeseen(tai laitettu jotain pomminvarmaa hihnaa) ja vielä Mersukin perinteidensä vastaisesti ottanut tämän idean Citaniin!
Muuten hyvä peli,tuo Datsuni.- eiTyökaluksi
Vaikuttaa jotenkin leikkikalulta tuo auto kumiremmimoottoreineen ja miten öljyt voi olla loppu 10t km, jos samat litkut kestää kuorma-autossa 100 000, niitähän pitäisi datsunissa vaihtaa 3 kk välein suht pienessä käytössäkin!
- fkfjhfhfdhd
eiTyökaluksi kirjoitti:
Vaikuttaa jotenkin leikkikalulta tuo auto kumiremmimoottoreineen ja miten öljyt voi olla loppu 10t km, jos samat litkut kestää kuorma-autossa 100 000, niitähän pitäisi datsunissa vaihtaa 3 kk välein suht pienessä käytössäkin!
Tietenkin jos ihan pakun oloista haluaa niin ihan hyvä.Liikkeessä vain rinnalla pitkä opel compo ja myyjä suosittaa kyllä käyttö kulujen kanssa tuota kun kait hivenen isompi konttikin.
- EriJuttuKuules
Ei kait tuossa sanottu että nimenomaan NV200:ssa öljyt olisivat loppu vaan sitä että mainostetut Longlife öljyt kuin kaiken aikaa kaikissa merkeissä pidennetyt öljynvaihtovälit on enemmän kikkailua huoltokulujan teoreettisella alentamisella väliaikaisesti ja näyttää hyvältä monien ostavien asiakkaiden mielestä=kestää sen takuuajan ehkä,seuraavat omistajat maksaa sitten voiteluaineiden liian pitkistä vaihtoväleistä kalliisti.
Kuorma-autossa öljytilavuus moninkertainen ja itse moottorit kuin kierrosluvutkin jotain aivan muuta kuten öljytkin,sori.
Tiedän omistajia jotka kuormuripuolellakin vaihtavat öljynsä paljon aikaisemmin eikä kukaan moottoreista ymmärtävä aja 100tonnia samoilla öljyillä!
Jakohihnat onneksi kuorma-autoissa kierretty kaukaa eikä kukaan sortunut moisiin tietääkseni. - TornioRules
Moisesta ikään kuullutkaan,ei meilläpäin moista nähty mutta niitä pikku Transiteja ja VW Caddyjä ne pikkupakut lähes 100 prosenttisesti.
Täytyypä kattoa netistä ja nettiautosta mikä tämä värkki on mistä puhutaan.
Eikö jakohihnat kait noissa Ford ja VW pikkupakuissakin käsittääkseni ja tiedä onko niissä sen kummemmin hihnamurheita ollut kuin jossain muussakaan merkeissä vaikka nyt Nissanissakaan.
Onko muuten mitkä vaihtovälit näissä nykyään hihnoissa kun en ole seurannut maailman menoa moottoripuolella pilkuntarkasti? - pakumies67
Taitaa olla tilavin auto jolla saa tehdä laillisesti kuljetuskeikkaa eli maksullisia tavarakuljetuksia ilman liikennöintilupaa. Kuka tahansa yrittäjä voi siis kuskata asiakkaille tavaraa ja ainut vaatimus on b- luokan ajokortti kuskilla.
- EkaNissan
Löytyy pihasta moinen punainen peto=)
Just varmuuden vuoksi pikkasen etuajassa(98tkm) vaihdatettu jakohihna,urahihna ja vesipumppu eli koko helahoito kerralla kun kerta paikkoja joutui purkamaan eikä tarviisi erikseen sitten kun tuota tilaa ei ole käsille tai työkaluille urahihnan vaihtoon jos katkeaa tienpäällä tai vesipumppuremppaan sama purkuoperaatio.
Muutenhan tuo on toiminut niinkuin Japskit yleensä,vaikka kasattu Espanjassa mutta laatu tuntuu olevan hyvä ja paljon parempaa kuin olen tottunut Saksan tai Ranskanpakujen osalta jotka pääosin kolhosti tehtyjä,paljon pikku sähkövikaa ja tekniikkakin ruikulla vähän väliä jostain.
Suurin miinus "Datsunissa"on tuo Relluperäinen hihnajakopää,ei kuulu Nissan perinteisiin.
Aikamiehelle liian kapea,silti pitkä etupenkki vakioksi,please!
Säilytystilaa jotenkin lisää ja käsinoja kuskille kuin myös pykälää isommat pyörät alle niin melutasokin lie vähentyisi maantiellä,onpi meidän rouhella ja uraisella asfaltilla äänekäs peli matkanopeuksilla,vaan itse moottorista se ei metelöi.
Kulkee lähes hajulla,noin 5-6l enempää ei oikein mene satasella seka-ajossa,mutta alle 5l on joskus ollut matkakulutus.
Polttimoiden vaihto helppoa tilaa on ja halvat H4=valot myös hyvät teholtaan.
Ohjaus jotenkin outo(sähköinen tehostin) ja keskialueella tahmea joka vaatii matka-ajossa jatkuvaa pientä korjausta pitelit rattia hellästi tai puristaen,kaupungissa ok kuten pätkäajossakin toki.
Ei riipu renkaista,kaksia erimerkkisiä koitettu.
Kokonaisuutena nätti,persoonallinen ja laadukas,naftapihi paku jossa vaihtoarvokin lie kohdallaan. - ÄläTulePahaTalvi
Löytyypi Isosta maailmasta nimellä Chevrolet City Express tuo Nissan ja USA:ssa tosiaan 2,0litran bensakoneella kun siellä nuo pikkudieselit kiinnosta bensan hinnattomuuden takia.
Naamavärkki pikkasen erimoinen ja sisustus Jenkkimakuun,muuten sama auto.
Rengaskoko käsittääkseni siellä isompi ja kovasti valitetaan oikean automaattivaihteiston puutetta,tuo CTV ei kelpaa joka olisi tarjolla vaan ei Suomessa tietenkään ollut kuin keppivaihteita 5-6 pykälän väliltä.
Nyt kun talvi valitettavasti tuli pakkasineen ja pois ei pääse edes pakolaisena kun kukaan huoli niin testattu pakosta kylmäkäynnistyvyys ilman onnetonta säteilylämmitintä(vitsi lähinnä)-20asteessa luokkaa nippanappa jahka muutaman kerran hehkuttaa niin lopulta lähti käyntiin.
Muutaman tunnin öljypohjan lämmityksen jälkeen pyöritti tietty liukkaammin ja lähti hetikohta 1 hehkutuksen jälkeen samoissa pakkaslukemissa.
Mitä järkeä on tehottomilla säteilylämmittimillä jotka lämmittää synteettisin öljyin varustettua öljypohjaa, jonka siihenkin suunnatusta lämmöstä taatusti puolet lämmitää tuulessa tuiskussa avoimessa sijainnissaan enempi harakoita,siis muutakin hyötyä kuin Defalle ym kulissi kun perinteisille lohkolämmittimille ei enää paikkaa nykyautoissa eikä kovin moni edes älyä että lämpöpakettiin kuuluva "lohkolämmitin" on nykyään ihan jotain muuta kuin lohkolämmitin(kas kun sitä ei näe mikä siellä on ellei ryömi alle ja tutki)
Vastus pitäisi olla niin järeää luokkaa että koko kylän valon himmenisi jos meinataan että moottori lämpenisi öljypohjasta ylöspäinkin ja saisi taatusti öljyt kiehumaan ja muovit sulamaan....
Sisätilanlämmitin huijaa luulemaan että myös kone olisi lämmin,lämpömittari/valo kertoo että humpuukia.
Akun täplä näyttää vihreää joten lie vielä suht(pianhan se toki uusittava eikä onneksi kallis helpossa paikassa)iskussa,orkkisakku yhä ja samoilla sijoilla minne tehtaalta pudotettu 2010.
Vaihteisto toimii kuin ristisanatehtäviä ratkovan järki,kevyt kuin kesäisenä sadepäivänä kuten kytkinkin.
Ei kuulu nitinöitä ei natinoita pakkaspäivänä eikä suvellakaan.
Lämmityslaitteen teho riittää noin pieneen kajuuttaan,toki tappiin väännetty säädin ja kestää melkoisen kauan että lämpiää hytty kuin itse moottorikin vaikka maskisuoja on keulilla tässä kuin aina ollut muissakin autoissa talvikeleillä.
Ikkunat pysyy hyvin auki huurusta sivuikkunoita myöden.
Ovet ja lukot,ei ongelmia.
Kulutus on nimellinen 5-6litraa ja outoa kun tottui noissa pykälää isommissa pakuissa että se oli enempi" kymppi" seka-ajossa oli kevyt kuorma tai tyhjä.
Toki ne enempi oli "Pakuja" kooltaan tiloiltaan,mutta kumminkin. - TeknologianVoitto
Olet osunut täysin asian ytimeen ja aivan sama mikä on auton merkki tai moottorin valmistaja niin ulkoapäin on se tuttu vihreä töpselinreikä ja-johto jotka vain ajatellaan olevan SE lohkolämmitin joka siellä kuuluisi Siperian olosuhteissa ollakkin jos jotain hyötyäkin siitä haaveillaan sähkönkulutuksen lisäksi olevan.
Öljypohjan lämmittely yhdeltä sivulta avoimessa tilassa auton alla on tosiaan vitsi,sama jos hiustenkuivaajalla puhaltelisit koneen kylkeä=)
Vaikka lämpö kyllä teoriassa johtuu ylöspäin niin tässä tapauksessa se ehtii kylmetä moneen kertaan noilla tehoilla ennen itse lohkoon siirtymistä jos tavoitekkaan.
Entisaikaan nuotiolla lämmitettiin öljypohjaa kun öljyt oli mitä oli ja koostumus kylmällä muistutti siirappia,ei ne enää synteettiset moista kaipaa,notkeaa tavaraa ulkoilmasta riippumatta.
Tokihan siitä jotain hyötyä on pyörittämisen kannalta,mutta nesteen lämmitykseen verrattuna "plus miinus nolla".
Letkulämmitinkin paljon parempi,webasto ehdoton ykkönen. - Datsun71
Hyvä auto kaikinpuolin ja toimii myös talvella -28. Ei minulla ainakaan valittamista
- Rfuui
Täys paska
- RompotiRom
Jaa,kerro&perustele hieman tarkemmin ja kertonet meille myös mikä sitten on hyvä kun tätä palstaa kun lukee niin Ranskalaiset,Mersu,Ooppeli,kaikki Foortit T-mallista alkaen,huijari VW:t ja jopa Koreanmerkit sekä kaikki Japaniin vivahtavakin on syvältä,puhumattakaan Italialaista joiden toimivuus kuin Pendoliinossa talvella eli mikä on hyvä?
Henkilöautopuolella samaan sontalistaan kuulemma kuuluu edellä mainittujen lisäksi Skooda/Audi ym VW merkit,KiinanVolvot,kuollut merkki: Saab kuin Roverkin,tietty Alfat,Fiiatit ja vähäjärkisten ostos:loppuunajettu BMW saati mittariviritetty Mersunromu Saksasta....
Onneksi pakupuolella kuin pikkarintarpeessa oleva voi turvautua taas Setä Samuliin ja ostaa Rotken Riisselillä tai Letukan vastaavan jos on miehellä munaa moisen ohjastamiseen...ei tartte kato selitellä kenellekkään miks tuommoinen.. eikä kenellään oo niitä kokemuksiakaan pahemmin jaella tai pätemisen tarvetta,saati moni ikinä istunut moisen kyydissäkään ja joo bensaa&riisseliä saa huoltoasemalta rahalla yhä=)
Ei oo paksut pellit korvattu kuttaperkalla,varusteissa piisaa triplasti euro/japskeihin,passiivista turvallisuutta on ja kone tekniikkapuolella ei leikitä 4koneilla tai litratkaan alle tuon neljän.
Suosittelen...Jiihaaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984