Piilotettu tuska???

Outoko

Onko joku muu ns. Piilottanut väkivallan hetkiä niin ettei enää muista esim. Koska koko homma on alkanut??? Mun pitäis käydä läpi asiat mut millä ihmeellä kun edes muista jokaista iskua.....

14

88

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkea_ei_halua_muistaa

      Kyllä tuo on normaalia. Ihmismielen tapa suojautua traumaattisista kokemuksista.

      Väkivalta taas ei missään tilanteessa tai sen muodossa ole normaalia..

    • jotakinlukenut

      Niin, älä nyt tuosta ainakaan syyllisyyttä tai häpeää kanna. Rehellisesti vain kerrot mitä muistat ja että et muista kaikkea tai osaa vastata joka kysymykseen. Se on ihan okei ja tarinasi vain kertoo sen, miten kovaa elämäsi on ollut.
      Toinen mahdollinen selitys on psykologien tai ainakin psykiatrien hyvin tuntema ns. splitting, jossa persoona jakautuu kahdeksi, se kärsivä osa joka eriytyy tuntevasta ja ajattelevasta mielen osasta. Henkilöllä voi olla jopa tunne että hän sivusta tai korkealta katselee sivusta omaa pahoinpitelyään, sivullisena tai säälivästi. Tiedän tämän miesystäväni kertomuksesta, hän oli kotona pienestä asti pahoinpidelty.
      Henkilöillä joita on jo lapsena pahoinpidelty saattaa olla tällainen psyykkinen mekanismi, joka selittää (muiden mielestä) omituisen avuttomuuden ja passiivisuuden pahoinpitelytilanteessa. Tai toimivasta, autonomisesta aikuisesta taannutaan pikkulapsen passiiviseen tilaan.

    • miyhj

      Vaimoni on ollut nuoruudessa väkivaltaisessa suhteessa.Mies on ollut täysi narsisti alussa mitä kultaisin pikku hiljaa oli ruvennut alistamaan ja kun oli saanut täysin valtaansa niin oli alkanut pahoinpitelyt.Turpaan oli tullut ilman mitään syytä kerran oli viskannut silitysraudalla mutta ei ollut sattunut niin oli lyönyt pullolla päähän että siitäkin on päässä iso arpi olkapäähän oli lyönyt vyöllä solkipuolelle joka näkyy arpena vieläkin.Oli uhkaillut että jos sanot jollekkin niin hän tappaa koko perheesi.Vaimoni oli ollut täysin pelon alla eikä ollut puhunut kellekkään sitten uutenavuotena olivat olleet vaimoni vanhemmpien luona oli tullut kinaa nukkumapaikoista ja mies oli erehtynyt viskaamaan vaimoni lattialle .Vaimoni veljet oli nakanneet miehen pihalle.Sillä tavalla vaimoni pääsi siitä eroon.Hän on sanonut että varmaan mies olisi tappanut hänet jos olisi vielä jatkanut seurustelua.Vaimollani on vieläkin välillä vaikeaa niitten tapatumien vuoksi vaikka aikaa on mennyt yli 20 vuotta Eikö ne mu--päät tajua että että uhri on rikki loppuelämänsä.Minun puolestani tuollaiset ihmiset jos niitä ihmisiksi voi sanoa voisi vetää mu---ta hirteen.

    • wraestfj

      Olin joskus väkivaltaisessa suhteessa, jota piilottelin usean vuoden kaikilta. Myöhemmin erosin. Nykyään olen käynyt terapiassa, jossa kokosimme aikajanaa tapahtumista. Aluksi en muistanut juuri mitään. Kävimme janaa läpi yhä uudestaan ja uudestaan. Välillä katsoimme ohella valokuvia. Parin kuukauden jälkeen rupesi tuntumaan jo silta että suurinosa asioista on muistunut mieleen. Ja kun olin saanut kaiken puserrettua paperille alkoi toipuminen. Mieli usein unohtaa järkyttävät asiat kun tilanne on vielä päällä, jotta kykenee selviytymään. Kun tilanne on ohi ja on turvassa, pystyy taas käsittelemään asioita. Jos olet vielä suhteessa, kannattaa ehdottomasti erota, ja ruveta vaikkapa kirjottamaan tapahtumia jotka muistuvat mieleen jo nyt, tai joita mahdollisesti vielä tapahtuu.

    • mies16

      Miten muuten saat jatkuvaa huutoa mäikkäävän naisen hiljenemään kuin läpsäisemällä. Kun ei edes kuuntele mitään, vaan huutaa sekopäisiä, perättömiä solvauksia.

    • kpjpihjo

      kirjoittaa naisten hakkaaja

      • mies16

        Armeijassakin tunnetaan puhutteluetäisyys. Perässä en juokse, mutta puolustaudun. Jatkuva, lähietäisyydeltä huutaminen on pahoinpitelyä.


    • miyhj

      en tiedä teidän suhteesta mutta vaimoni ei ole koskaan huutanut minulle enkä minä hänelle .Minä ainakin rakastan vaimoani yli kaiken ja olen ollut hänelle tukena milloin hänellä on vaikeaa entisen väkivaltaisen suhteen takia.

      • mies16

        Lähdin lätkimään ja nyt nautin taivaallista kotirauhasta. Olisi pitänyt lähteä jo paljon aikaisemmin .


      • mies16

        Siis taivaallisesta kotirauhasta. Pääseeköhän tästä kirjoitusten sotkijasta mitenkään eroon.


    • reema

      Yleensä narsistit naisten hakkaajat ovat pelkureita.Jos sattuu että vastassa on miehinen mies niin paska valuu heidän lahkeesta kun he juoksevat karkuun.Kotona sitten itsetuntoa kohottaakseen hakkaavat naisensa.

      • mies16

        Niin varmaankin se hyväksyttävä, feministitotuus on.


      • PeeJiiPee

        Narsisteista on syytä hakeutua etäälle, sukupuolesta riippumatta.


    • arvotonkasa

      Kyllä, tiedän tunteen. Olen parhaillaan väkivaltaisessa parisuhteessa, jossa mieheni on lyönyt, kuristanut ja murjonut minua, sekä uhkaillut häpäisevänsä minut työmaallani.

      Joutuessani poliisikuulusteluihin tunsin, että poliisi piti minua valehtelijana koska en todellakaan muista miten joka tilanne alkoi, kehittyi, kuka sanoi mitä, kauanko mikäkin kuristus kesti, kuinka kova mikäkin nyrkinisku oli, kuinka kovaa mistäkin niskalenkistä yritin päästä irti, miten kovaa minut paiskattiin seinään, miten kovaa kipua mistäkin iskusta tai kuristuksesta tunsin, miten kovaa pelkäsin, pelkäsinkö?

      Ensimmäisten kuulustelujen jälkeen tajusin alkaa tulostamaan itselleni itse tekemäni rikosilmoituksen ja kertaamalla siitä tapahtumat juuri ennen kuulusteluihin joutumista.
      Tämä siksi, että poliisi selvästikin etsi aukkoja kertomuksistani ja tarkkaili miten reagoin ja haparoinko ja ennenkaikkea: täsmäsivätkö kirjallinen ja nyt- kuukausia siitä tapahtuva- suullinen kuulustelu toisiaan!!!

      Olen lapsuudessani kokenut kovaa henkistä väkivaltaa sekä jonkinverran myös ruumiillista. Todellakin huomaan miten lapsena opitut suojelumekanismit toimivat vieläkin hyvin: aktiivinen unohtaminen, anteeksianto, oman itsen syyttäminen, salaaminen ja vähättely. Olen myös huomannut, että sosiaalisissa tilanteissa alan jo olemaan ihan kipsissä, koska salaamisen taakka on niin kova. Tuntuu, ja pelkään koko ajan, että ihmiset näkevät lävitseni tämän säälittävän tilanteeni jota häpeän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe