Kertokaa nyt apuja kuivaan ihoon??

kuivahko

Mielellään haluaisin hoitaa kuivaa ihoani ruokavaliolla ja luonnonkosmetiikalla jos mahdollista. Antakaa siis vinkkejä, mikä voisi auttaa? Olen 27 v. nainen. Minulla on aina ollut kuiva iho, mutta nyt kasvojen ihoon on alkanut muodosta näitä ns luufinnejä. Käytän kasvorasvaa iltaisin, mutta päivällä ku katson ihoa, oikein näkee kuinka kuiva se on. Olen käyttänyt eri voiteita välillä, nyt haluisin siirtyä tähän luonnonkosmetiikkaan. Kertokaa kiitoa neuvoja :) internetin ihmeellinen maailma on nii sekava.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dd------

      No ruokavaliossa pitää olla hyviä öljyjä ja lisäksi antioksidantteja.

      Mutta jos ihotyyppi on kuiva (aina ollut), se on geneettinen ominaisuus, joten enemmän hyötyä on jos vältät kaikkea mikä kuivattaa/ärsyttää ihoa. Kuiva iho ei oikeastaan tarvitse valtavasti kosteutta vaan rasvaa. Kuivan ihotyypin ongelma ei ole siis kosteuden puuttuminen vaan se että kosteustasoa ylläpitävä kerros (se lipidi- eli rasvakerros on liian ohut ja/tai peset ja kuuraat sen pois).

      Vältä siis näitä: UV-säteet, pakkanen, tuuli, keskuslämmitys talvella (eli ilmankostuttaja makkariin talveksi), vesipesu, varsinkin pesu lämpimällä tai jopa kuumalla vedellä, sauna, ihon puhdistus voimakkailla aineilla ja kuorinta (mekaniinen) sekä ärsyttävät ja kuivattavat aineet kosmetiikassa.

      Kosteusvoidetta pitäisi laittaa sekä aamulla että illalla. Yöksi voi lisäksi kosteusvoiteen päälle lisätä jotain öljyä (jojoba-, oliivi- yms.). Päivävoiteen päälle kannattaa lisätä ainakin hieman puuteria tms. joka suojaa ihoa ulkona. Puhdistusineeksi kannattaa valita sellaine, jota ei pestä pois vedellä.

      Ne ärsyttävät/kuivattavat aineet kosmetiikassa ovat mm. alkoholi, hajusteet (sis. eteeriset öljyt), ja sodium lauryl sulfate, sodium C14-16 olefin sulfonate ja metyyli-isotiatsolinoni. Hajusteista pahimmat ovat 26 eniten herkistävää hajustetta, jotka EU:n direktiivin mukaan on erikseen nimellä mainittava tuoteselosteessa:
      http://kuntoplus.fi/terveys/26-allergisoivaa-hajustetta

      Sinuna lähtisin siis valitsemaan päivittäiseen käyttöön hajusteettomat allergiatestatut tuotteet: rasvainen kosteusvoide ja hellävarainen putsari.

      Allergiatunnuksella on apteekkituotteita kuten Avenen Skin Recovery Cream, tai Favoraa, tai sitten valitset halvemman vaihtoehdon kuten Erisania tai LV;tä. Kosteusvoiteen tulee olla "rasvainen", "uudistava", "hoitava" tai "täyteläinen".

      Luonnonkosmetiikasta ostaisin vain 100% luonnonöljyä tai sheavoita.

    • Atoopikko

      Itselläni ollut atooppinen iho pienestä lähtien ja olen nyt parina vuotena käyttänyt La Curen tuotteita varsinkin talvisin. Ne sisältävät kuolleen meren mineraaleja ja suoloja ja eivät sisällä ylimääräisiä ärsyttäviä ja kuivattavia aineita. Olen tykännyt varsinkin päivä ja yövoiteesta ja puhdistusmaidosta ja kasvovedestä. Ne kosteittavat hyvin ihon ja rauhoittavat. Niitä saa hyvin varustetuista luontaistuotekaupoista tai tilaamalla netistä, kannattaa käydä tutustumassa sarjaan lacure.fi.

    • kesänoottaja

      Ruokavalio kuntoon ja jotain mahdollisimman vähän kemikaaljea sisältävää iholle.

      Seuraa tätä:

      https://www.facebook.com/Kemikaalicocktail-211737428850438/timeline/

      Ruokavalio on A ja O

      http://personal.inet.fi/koti/magge/atopia.htm

      http://personal.inet.fi/koti/magge/akne.htm

      Helpoin on ostaa esim. LV kosteusvoidetta ja laittaa sitä aamulla.

      Ethän pese millään aineilla ihoasi?

      Vesi riittää.

      Ota kesällä aurinkoa, koska aurinko on hyväksi kaikille ihotyypeille.

      Olemme syntyjään päiväntasaajalta.

      Toki nyt on jo syksy eli oota ensi kesään.

    • Cosmetics

      Ei LV:tä! Siinä on kahta parabeeniä, jotka kuivattavat ihoa entisestään. Juurikin apteekkimerkkien voiteet ovat sopivia yleensä, ja sullekin löytyy varmaan sopiva! Kannattaa ladata puhelimeen CosmEthics ja laittaa sinne sun kaikki allergiat tai muut aineet joita et halua voiteessa olevan! Juuri se esimerkiksi Avenen skin recovery cream Rich - siitä on kevyempikin versio!

    • Dd-----

      Ap ei mielestäni kertonut että iho on atooppinen.

      Ja parabeenit eivät kuivata ihoa.

      Ihmettelen tuota appsia, mistä he oikein saavat tietoja? Ei vaikuta kovin tieteelliseltä, jos parabeenit määritellään "myrkyllisiksi".

      Ja jos iho on kuiva miksi suositella rasvaiselle iholle tarkoitettua voidetta kuten Skin Recovery Light?

    • Kuivaihoinen

      Kuiva iho vaatii hellää hoitoa, ei vahvoja pesuaineita tms. Muista nauttia paljon nestettä ja valita kuivalle iholle luonnollisia kosteuttavia aineosia sisältävä voide. Voit joutua kokeilemaan useampaakin, ennen kuin löydöt sen itsellesi sopivan. Ja siihenkin iho jossain vaiheessa saattaa tottua ja vaatia vaihtoa.

      Itse pesen kerran-pari viikossa kasvoni oliiviöljyllä, jonka annan vaikuttaa pari minuuttia ennen pois pesua. Se muuten muttaa ihmeellisesti sekä kuivaan että rasvaiseen ihoon... oliivihan on antiseptinen. Yövoide tulee olla hieman rasvaisempi kuin päivävoide. Aurinko ja tuuli tekevät kuivalle iholle pahaa, kuten takuulla jo oletkin huomannut, samoin väsymys.

      Netissä on lukemattomia firmoja, joiden kautta voit tilata laadukasta luonnonkosmetiikkaa (sertifioitua sellaista). Ne kertovat tuotteistaan yksityiskohtaisesti. Siirry itse lukemaan asian tiimoilta, linkkejä kauppoihin löydät hyvin täältä:

      http://www.vertailussa.com/terveys

    • Kuivaiho

      Yövoiteeksi arganöljyä ja kasvovedeksi ruusuvettä (luontaistuotekaupasta luomuna, ei apteekista). Käytä pesun yhteydessä vauvaöljyä; pese kasvot, älä kuivaa vaan levitä öljy kostealle iholle, anna vaikuttaa muutaman minuutin, huuhtaise ja kuivaa. Iho tuntuu jäävän öljyiseksi kosteana, mutta se tunne katoaa, kun kuivaat ihon. Sitten vain se arganöljy päälle.

    • sldöadk

      Itse koen Melvitan luomutuotteet todella hyviksi. Ranskalainen, monia luomu sertifikaatteja saanut sarja. Löytyy monenlaista sarjaa ja ihoöljyä. Melvitaa saa harvoista paikoista, hesan stockalta löytyy. Ei ole halvin sarja mutta ei myöskään kalleimmasta päästä. Kaikki tuotteet ovat tosi riittoisia pakkauskokoonsa nähden. Itse olen kokeillut vaikka mitä tähän 43 v. ikään tullessa ja viime vuosina luomusarjat ovat alkaneet kiinnostaa. Melvita on ollut paras.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      283
      2968
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1330
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1011
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe