Miksi Jeesus hyväksyi syntiset seuraansa?

Ihmettelen

Miksi ns. syntiset viihtyivät niin hyvin Jeesuksen seurassa? Nykyisinhän syntiset ajetaan pois itseään oikeina uskovina pitävien seurakunnista. Luterilaisessa kirkossa saa toki olla syntinenkin, mutta lahkoseurakunnat eivät siedä syntisiä joukossaan ja itse he kuvittelevat olevansa synnittömiä.

62

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei125e

Siis kaikkia tulee rakastaa, meitä käsketään osoittamaan kunnioitusta juuri heikkoja kohtaan! 1. Sillä jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ja loistavassa puvussa, ja tulee myös köyhä ryysyissä,
      3. ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",
      4. niin ettekö ole joutuneet ristiriitaan itsenne kanssa, ja eikö teistä ole tullut väärämielisiä tuomareita?
      5. Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
      6. Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?
      7. Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
      8. Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
      9. mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia. '' ei saa katsoa henkilöön Jaak kirj 2:2-9 mutta jotkut eivät pakolla aina rakasta mutta ihanne se olisi että kaikkia rakastaa sillä sillä täyttää koko lain ja profeetat.

• näin_uskon

Syntiset viihtyivät Jeesuksen seurassa siksi koska hän ei tuominnut heitä. Kysymys oli siis tästä: "En minäkään sinua tuomitse."

• jatkoaa

"...Mene, äläkä enää syntiä tee."

• trumus

mutta olettekin sinisilmäisiä...

• näin_uskon
        jatkoaa kirjoitti:

-tämä ei ollut tuomitsemista

• jatkoaa
        näin_uskon kirjoitti:

-tämä ei ollut tuomitsemista

Aivan, se ei ollut Jeesukselta naisen tuomitsemista. Teon sanominen synniksi ja kielto olla tekemättä sitä enää, ei ole ihmisen tuomitsemista.

• TeotTuomitaan
        jatkoaa kirjoitti:

Aivan, se ei ollut Jeesukselta naisen tuomitsemista. Teon sanominen synniksi ja kielto olla tekemättä sitä enää, ei ole ihmisen tuomitsemista.

Tiettyjen tekojen tuomitsemista se kylläkin on.

• publikaanitjasyntiset
        jatkoaa kirjoitti:

AP:n " Miksi Jeesus hyväksyi syntiset seuraansa? Miksi ns. syntiset viihtyivät niin hyvin Jeesuksen seurassa? Nykyisinhän syntiset ajetaan pois itseään oikeina uskovina pitävien seurakunnista.mutta lahkoseurakunnat eivät siedä syntisiä joukossaan"
        Ev:lut, Zeling ja mitä näitä nikkejäsi onkaan. Tapasi on vain tölviä muita uskovia, mutta pieleen meni jälleen. Katkeruus ei kaunista.

Evankeliumi Luukkaan mukaan 19 luku
        42 ja sanoi: "Kunpa sinäkin tänä päivänä ymmärtäisit, missä turvasi on!

Ja syntisille hän sanoi:
        Evankeliumi Matteuksen mukaan 9
        Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
        Kirje roomalaisille 5
        Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
        Evankeliumi Markuksen mukaan 2
        14. Ja ohi kulkiessaan hän näki Leevin, Alfeuksen pojan, istumassa tulliasemalla ja sanoi hänelle: "Seuraa minua". Niin tämä nousi ja seurasi häntä.
        15. Ja kun hän aterioi hänen kodissaan, aterioi myös monta publikaania ja syntistä Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa; sillä heitä oli paljon häntä seuraamassa.
        16. Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?"
        17. Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

• publikaanitjasyntiset kirjoitti:

AP:n " Miksi Jeesus hyväksyi syntiset seuraansa? Miksi ns. syntiset viihtyivät niin hyvin Jeesuksen seurassa? Nykyisinhän syntiset ajetaan pois itseään oikeina uskovina pitävien seurakunnista.mutta lahkoseurakunnat eivät siedä syntisiä joukossaan"
        Ev:lut, Zeling ja mitä näitä nikkejäsi onkaan. Tapasi on vain tölviä muita uskovia, mutta pieleen meni jälleen. Katkeruus ei kaunista.

Evankeliumi Luukkaan mukaan 19 luku
        42 ja sanoi: "Kunpa sinäkin tänä päivänä ymmärtäisit, missä turvasi on!

Ja syntisille hän sanoi:
        Evankeliumi Matteuksen mukaan 9
        Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
        Kirje roomalaisille 5
        Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
        Evankeliumi Markuksen mukaan 2
        14. Ja ohi kulkiessaan hän näki Leevin, Alfeuksen pojan, istumassa tulliasemalla ja sanoi hänelle: "Seuraa minua". Niin tämä nousi ja seurasi häntä.
        15. Ja kun hän aterioi hänen kodissaan, aterioi myös monta publikaania ja syntistä Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa; sillä heitä oli paljon häntä seuraamassa.
        16. Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?"
        17. Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Ehkä kritiikki oli aiheellista, sillä aika usein se tulee ilmi, etteivät notkut yhteisöt hyväksy kuin itsensä kaltaisia joukkoon. Jopa Jeesuksen keskeiset opetukset väännetään muotoon, että auta vain itsesi kaltaisia mutta älä outoja äläkä muukalaisia.

Jaakobin kirje:
        2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
        2:9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
        2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

Se mikä unohdetaan on

Luuk. 6:35 Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

Room.
        2:4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
        2:5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        2:6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

2:8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus

• kui22
        jatkoaa kirjoitti:

No oletko itse mennyt etkä enää mitään syntiä tehnyt?! Huomaa nyt että se parhainkin uskova tekee yhä edelleen sitä syntiä tavalla taikka toisella. Eli kukaan ei todellisuudessa ole mennyt eikä enää mitään syntiä tehnyt.

Sen todellisuuden takia tuollakaan lauseella on paha mennä osoittelemaan ketään.

• näin.se.on.luulisin
        kui22 kirjoitti:

No oletko itse mennyt etkä enää mitään syntiä tehnyt?! Huomaa nyt että se parhainkin uskova tekee yhä edelleen sitä syntiä tavalla taikka toisella. Eli kukaan ei todellisuudessa ole mennyt eikä enää mitään syntiä tehnyt.

Sen todellisuuden takia tuollakaan lauseella on paha mennä osoittelemaan ketään.

Jeesus muistaakseni kehoitti myös rukoukseen: "Ole minulle syntiselle armollinen" eikä mitään monisalaisia selittelyjä tarvinnut.

• näin.se.on.luulisin
        näin.se.on.luulisin kirjoitti:

Jeesus muistaakseni kehoitti myös rukoukseen: "Ole minulle syntiselle armollinen" eikä mitään monisalaisia selittelyjä tarvinnut.

...monisanaisia selittelyjä ..... se piti olla

• Syntitynnyri

Koska Jeesuksen mielestä kaikki olivat syntisiä.

• eiolemiltänäyttää

Teksti elää väkevästi. Tiedämme jo, että valtakunnan lapset on ulkona.

• 12_13

"Miksi Jeesus hyväksyi syntiset seuraansa?"

Ne jotka Jeesuksen seurassa olivat, tekivät parannuksen ja luopuivat synnistä. Jeesus antaa anteeksi, mutta ei se tarkoita, että pahoja/vääriä tekoja sitten hyväksytään.

Ja huom. ikuinen elämä on vanhurskaille.

Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
      Mat. 25:46

Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
      1 Joh. 3:7-10

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      Matt. 7:21

• näin_uskon

"Ne jotka Jeesuksen seurassa olivat, tekivät parannuksen ja luopuivat synnistä. Jeesus antaa anteeksi, mutta ei se tarkoita, että pahoja/vääriä tekoja sitten hyväksytään."

-Parannus merkitsi Jeesukseen uskomista. Hurskaat fariseukset ja kirjanoppineet eivät uskoneet Jeesusta. Jos Jeesuksen seuraajista oli tullut synnittömiä fariseukset eivät olisi närkästyneet, mutta nythän Jeesusta syytettiin juuri syntisten kanssa oleilemisesta ja hyvin suvaitsevasta käyttäytymisestä (mm. Joh 7.)

• ymmärrystä
        näin_uskon kirjoitti:

"Ne jotka Jeesuksen seurassa olivat, tekivät parannuksen ja luopuivat synnistä. Jeesus antaa anteeksi, mutta ei se tarkoita, että pahoja/vääriä tekoja sitten hyväksytään."

-Parannus merkitsi Jeesukseen uskomista. Hurskaat fariseukset ja kirjanoppineet eivät uskoneet Jeesusta. Jos Jeesuksen seuraajista oli tullut synnittömiä fariseukset eivät olisi närkästyneet, mutta nythän Jeesusta syytettiin juuri syntisten kanssa oleilemisesta ja hyvin suvaitsevasta käyttäytymisestä (mm. Joh 7.)

Parannus merkitsee mielen muutosta; uutta ajattelua.

• näin_uskon
        ymmärrystä kirjoitti:

Jeesukseen uskominen Messiaana joka tulkitsi myös Mooseksen lakia uusiksi oli kerrassaan tavatonta mielen muutosta ja uutta ajattelua. Uskovat juutalaiset eivät voineet sitä hyväksyä. Siksi Jeesus lopulta naulittiin ristille jumalanpilkasta syytettynä. Sen sijaan erilaiset marginaali-ihmiset uskoivat häneen, kuten prostituoidut, tullimiehet, juopot, syömärit, vääräuskoiset, samarialaiset yms.

• ymmärrystä kirjoitti:

Niin, ja Raamattu ei kerro kenenkään heistä tehneen parannuksen jostain synnistä.

Nyt Jeesus tulee, ja veljeilee homojen kanssa. Ja kansa sanoo; "Katso, hän on homojen ja muiden syntisten ystävä". Jeesus ei silloin edellyttänyt muuta kuin, että ihmiset keskittyvät häneen, ei toisarvoisiin koppurointeihin.

Syntisen naisen syyttäjille Jeesus sanoi: "Te tuomitsette lihan mukaan, minä en tuomitse ketään". Näin asia näyttää olevan yhä 2000 vuotta myöhemmin.

Ja tosiaan, Jeesusta syytettiin Jumalan pilkasta, eli kirjoitusten häpäisemistä, Jumalan lakien mitätöinnistä. Ja siitä kansa antoi tuomion. Jeesus ei ollut juutalaisille mikään Messias, vaan syntinen pilkkaaja.

• torre12 kirjoitti:

Niin, ja Raamattu ei kerro kenenkään heistä tehneen parannuksen jostain synnistä.

Nyt Jeesus tulee, ja veljeilee homojen kanssa. Ja kansa sanoo; "Katso, hän on homojen ja muiden syntisten ystävä". Jeesus ei silloin edellyttänyt muuta kuin, että ihmiset keskittyvät häneen, ei toisarvoisiin koppurointeihin.

Syntisen naisen syyttäjille Jeesus sanoi: "Te tuomitsette lihan mukaan, minä en tuomitse ketään". Näin asia näyttää olevan yhä 2000 vuotta myöhemmin.

Ja tosiaan, Jeesusta syytettiin Jumalan pilkasta, eli kirjoitusten häpäisemistä, Jumalan lakien mitätöinnistä. Ja siitä kansa antoi tuomion. Jeesus ei ollut juutalaisille mikään Messias, vaan syntinen pilkkaaja.

Rehellisesti sanottuna, näin ajattelen itsekin. Kun Jeesus tulee, ja tekee aivan samaa kuin aikoinaan, niin moniko todellakin ”nuhtelee” Häntä juuri tuollaisesta?

• dikduk
        torre12 kirjoitti:

Jos nyt kuitenkin hetki ajatellaan Jeesusta oman aikansa juutalaisena, juutalaisessa yhteisössä joka jo tuohon aikaan oli hyvin monimuotoinen, erilaisia suuntia ja ryhmiä oli monia, eivätkä oppineet pitäneet itseään synnittöminä , eikä tietenkään luvattu messiaskaan ole sellainen, koska on ihminen, ei muuta.

Messiaskäsite muuttui kristinuskossa kokonaan ja yhteiskunta johon kristityt yleensä sijoittavat Jeesuksen, on myös enemmän sen myöhemmän vihamielisyyden tuotetta joka syntyi kun kristinusko erosi juutalaisuudesta ja alkoi nähdä juutalaiset kilpailijoina ja vihollisina tosin kuin Jeesuksen omana aikana jolloin Jeesus oli monista opettajista yksi.

Rooman maaherra tuomitsi Jeesuksen, ei kansa, joka jos olisi saanut huutoäänestää, olisi äänestänyt maaherran itsensä legioonineen tiehensä.

Jotkut juutalaiset uskoivat että profeettojen lupaus messiaasta oli täyttynyt Jeesuksessa, siksi kristinusko yleensä on olemassa vaikka suurin osa juutalaisista ei ollut Jeesuksesta kuullutkaan ja niistä jotka olivat, nähtävästi vain pieni osa valitsi seurata hänen opetuksiaan. Opettajansa saa juutalaisuudessa vapaasti valita, siihen ei liity sanktioita eikä rangaistuksen pelkoa, kaikki tuo tuli vasta kristinuskon mukana .

• RitariItkeeNyt

Syntisyys?

Mitä se on?

Kun ihminen yrittää koko ikänsä elää kunnolla, yrittäen välttää synnin tekoa, niin eikö se jo ole hyvä yritys ihmiseltä pysyä kunnon ihmisenä?

Luterilaisuus ja siinä pysyminen on mittapuu aidolle Jeesuksen opissa pysymiselle!
      Yksi usko ja yksi Jumala, ilman mitään muiden epämääräisten lahkojen seurakuntien kokoontumispaikkojen edessä (peitettyjen) olevien uima-altaissa pulpahteluita!
      Luterilaiseen perheeseen syntyneenä iloitsen osakseni saamastani lapsikasteesta!
      Minut liitettiin lapsikasteessa Kristusruumiiseen!
      Kastamattomat lahkolapset eivät ole osana Kristusruumista, vaan alttiina tulla käännytetyiksi islamiin, sun muuhun paskaan!
      Vaikka olenkin eri mieltä muiden luterilaisten kanssa uskonasioista, niin olen silti ollut jo lapsesta lähtien yhtenä tärkeänä osana Kristusruumiissa, jota lahkolaisten lapset eivät ole olleet!
      Kastamattomalla lahkolaisen lapsella on lyht hyppäys islamiin, jota luterilaisen lapsella ei ole!
      Itse kävin ikävuosinani 9-11 ahkerasti kirkossa JOKA AINUT SUNNUNTAI, vaikkeivat vanhempani käyneetkään!
      Vanhemmalla iällään isäni sitten rupesi helluntailaiseksi, "tuli uskoon" (muka) ja repesi... eikun rupesi helluntailaiseksi! Ei kärsinyt kuulla sanaakaan entisestä viinan käytöstään vaan väitti, ettei ikinä alkoholisti ollut ollutkaan! Uusi pillu, eikun uskiksen elämä oli todistuksena sitten sille! Naureskeli "uuden perheensä" kanssa minulle, lähetellen joka toinen päivä uhkauksia (tulevasta?) Helvetistään! Pisti välit poikki omiin vanhempiinsa ja koko sukuunsa! Uusi hellari-eukko valehteli isälleni minusta ja koko suvustani kaikkea paskaa! (Siinä vasta oikea ja aito hellari?!)
      Uusi (helluntailainen) suku vei siltä kaikki sen rahat 15 vuoden ajan ja vieläpä yrittivät viedä valehtelemalla loputkin! Kerron siitä joskus lisää! Tarkoituksenani on kirjoittaa siitä kirja. Olen jo aloittanut sitä, ja koska en tunne enään olevani pitkä-ikäinen, liiallisen tupakanpolttoni takia, laitan kirjaani kaikkien osapuolisten nimet!
      Asianajajaliiton Valvontalautakunnan päätökset valituksiini ovat todella huvittavia/naurettavia/itkettäviä! Perinnönjakoa ei oltu tehty, vaikka isäni kuolemasta oli jo kulunut yli kaksi vuotta ja silti kehtasi Asianajajaliiton Valvontalautakunta väittää, ettei perinnönjaossa ollut tapahtunut mitään viivytyksiä! Tämän turkulaisen asianajajan puolta pitivät nämä hänen kolleegansa! Testamentin toimeenpanija halusi osan perinnöstä ja kun ei saanut, niin piilotti osakekirjan, niin ettei asuntoa voitu myydä. Myivät sen sitten pilkkahintaan kiuskseni! Kuinka veäteltävissä pesänjakaja/asianjaja Mikakin oli tämän uhkean naisihmisen (öh helluntailasen heh) kynsissä?!!!!!!!!
      Mika K. on kirjailija! Saa kertoa oman versionsa tapahtuneista! Ja niin tulee tekemäänkin! Minä taas kerron oman versioni pillunkipeestä miehestä, joka pesänjakajana hävitti minulta kymmeniä tuhansia euroja!
      Yritti myydä isäni asuntoa ilman osakekirjaa, Aninkaisen kanssa!
      Minulle kehittyi keuhkosyöpä, hermoillessani ja polttaessani tupakkaa yli kaksi pakettia päivässä! "Tapellessani" Annea%Mikaa vastaan! Jo kolme vuotta sitten minulla todettiin KOL! En olisi saanut polttaa yhtään! Anne kertoi kuunnelleensa puhelinkeskustelujani isäni kanssa ja sitten naureskelleensa minulle!
      Isäni muuten helluntailaisena kunnioitti sitä kun Anne oli hänen mielestään ainut oikea uskovainen, puhui tuntikausia kielillä ja luki vain Bibliaa, jonka isäni pelkästään hyväksyi!
      Isääni käytettiin hyväksi!
      Tämän Annen isä eli, mutta siitä huolimatta tämä esiintyi joka paikassa isäni tytärpuolena!
      Kun yritin puhua Annen kanssa hautakivestä, halusin kiven, jossa oli kolo ja tila kynttilälle, puhui tämä vain omasta isästään, jolla oli veneestän moottori rikki, tarviten tähän rahaa! ????
      Valehteli, ettei Raision poliisit päästäneet häntä sammuttamaan lämpöpuhallinta isäni sängyn alta!
      Soitin poliiseille ja sanoivat että tottakai sellainen puhallin pitää jo palovaaran takia sammuttaa ja etteivät ole kieltäneet Annea sitä menemästä sammuttamaan!
      Anne väitti siihen vastaan ja sanoi että valehtelevat, ne Raision poliisit!
      Kuinka paljon ja törkeästi voivat "muka kielillä puhuvat" helluntailaisroistot valehdella ja puhua paskaa?!
      Minulla ei varmaan ole enään paljon maallista aikaa jäljellä ja siksi uskallan puhua näin suoraan! Minua ei kohta enään mikään maallinen tuomioistuin voi tavoittaa "kunnianloukkauksesta"! Ihmettelen vain, että kuinka helluntailaisiksi itseään kutsuvat roistot voivat olla noin törkeitä! Puhuvat "muka" kielillä, saadakseen rahaa dementiaa sairastavalta, hyväuskoiselta, vanhukselta! Hyi Hitto!
      Paljon jäi vielä sanomatta! M.m. se, että estivät isäni yhteydenottoyritykset minuun, poikaansa! Se on anteeksiantamatonta! Helluntailaisroistot estivät yhteydenotot isältni minuun! Veivät isältäni sekä rahat, että pojan! Kielilläpuhumiset ovat Perkeleestä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• RitariItkeeNyt
      • RitariRemember

• RitariPiereskelee
    • näin_uskon

Moralismi oli hyvin kaukana Jeesuksen julistuksesta. Hän julisti jo VT:sta otetulla tutulla ajatuksella: "Laupeutta minä tahdon enkä uhria."

• Ilo.Sanoma

Ei Jeesus syntiä hyväksynyt, vaikka viestistäsi voi niin päätellä?

Niin, moralisointi ei vedä Jeesuksen luo, vaan Evankeliumin Ilosanoma.

• näin_uskon
        Ilo.Sanoma kirjoitti:

Jeesus rakasti ehdoitta myös erityisesti syntisiä ja syntiä tekeviä ihmisiä. UT kertoo yhdestä tapauksesta, nimittäin Sakkeuksesta, joka lupasi muuttaa tapansa tavattuaan Jeesuksen. Mitään ehtoja tai käskyä siihen suuntaan Jeesus ei hänelle tiettävästi esittänyt. Ainoa asia mikä esti konkreettisen Jeesuksen seuraamisen oli rikkaus. Siksi Jeesus käskee rikasta miestä antamaan omaisuutensa köyhille ja seuraamaan häntä.

• kuka_on
        Ilo.Sanoma kirjoitti:

Oletko synnitön?

• näin_uskon kirjoitti:

Jeesus rakasti ehdoitta myös erityisesti syntisiä ja syntiä tekeviä ihmisiä. UT kertoo yhdestä tapauksesta, nimittäin Sakkeuksesta, joka lupasi muuttaa tapansa tavattuaan Jeesuksen. Mitään ehtoja tai käskyä siihen suuntaan Jeesus ei hänelle tiettävästi esittänyt. Ainoa asia mikä esti konkreettisen Jeesuksen seuraamisen oli rikkaus. Siksi Jeesus käskee rikasta miestä antamaan omaisuutensa köyhille ja seuraamaan häntä.

Ehkä ehdoton rakkaus on niin vieras asia, että joiden on mahdoton ymmärtää Jeesuksen tekoja?

”Mitään ehtoja tai käskyä siihen suuntaan Jeesus ei hänelle tiettävästi esittänyt…”

Todellakaan ei taida löytää yhtään kohtaa, jossa Jeesus olisi laittanut tarkkoja ehtoja.

• jeesus555

siltavuori ja normaali ihminen ovat samanvertaisia siksi en kuulu kirkkoon

• Ev.lut.jäsen

Eikö luterilainen kirkko sitten riitä tavalliselle syntiselle? Kun vauva on kastettu luterilaisessa kirkossa, on hänet kasteessa otettu seurakunnan jäseneksi. Myös kastamaton ihminen voi mennä kirkkoon, jopa henkilö, joka ei tunnusta mitään uskontoa tai on muun uskontokunnan jäsen.
      Kirkot ovat ikiaikaisia, katto korkealla, jokainen mahtuu kuulijoiden joukkoon. Uskonto ja usko ovat ihmisen ominta hengenelämää. Lahkoissa se yritetään puristaa määrättyyn muottiin. Emme ole robotteja.

• herrammejeesus

On katolisetkin kristittyjä . Vauvat kastettu Kristukseen. Sama uskontunnustus ja isä meitää . Jeesus syntyi neitsyt mariasta . Jeesus ei ole jaettu . Muut uskonnot eksyttää sekä noituus ja synti myös harhaopit . Pelastusta ei ole yhdessäkään toisessa. Kristus Jeesus on tie totuus ja elämä . Vapaamuurareita vältä . Jeesuksen risti ja ylösnousemus riittää.

• risti

Koska ei ole olemassa muunlaista ihmistä kuin syntinen .

• käytännössä.näin

Palstoilla kirjoittavat patmoslaiset ja helluntailaiset väittävät olevansa synnittömiä ainakin siitä päätellen, että he tuomitsevat toisenlaisesti uskovia synneistä jatkuvasti alimpaan helvettiin. Eivätkä nämä patmoslaiset ja helluntailaiset, eivätkä muutkaan kiihkouskovaiset juuri koskaan ota muita asioita syntilistalle kuin homouden, naispappeuden ja aikuisiän uppokasteen puuttumisen.

• Akbar

Jos olisimme syntisiä, emme rakastaisi veljiämme emmekä teitä. Jos emme rekasta sinua, huomaat meidän olevan silti vielä syntisiä - vertaamatta sitä silti sinuun. EI Jumala mitään suurta rakkautta ihmiseltä vaadi, vain sen että antaa lähimmäisensä olla rauhassa ja rahoisssaan, suureen rakkauteen pystyy vain Isä itse. EI Jeesuskaan sanonut olevansa suurempi rakkaus kuin Isänsä, mutta tuskin Joosefia tarkoitti.

• javaloakinolisitarjolla
        käytännössä.näin kirjoitti:

Palstoilla kirjoittavat patmoslaiset ja helluntailaiset väittävät olevansa synnittömiä ainakin siitä päätellen, että he tuomitsevat toisenlaisesti uskovia synneistä jatkuvasti alimpaan helvettiin. Eivätkä nämä patmoslaiset ja helluntailaiset, eivätkä muutkaan kiihkouskovaiset juuri koskaan ota muita asioita syntilistalle kuin homouden, naispappeuden ja aikuisiän uppokasteen puuttumisen.

valehtelet etkä ymmärrä asiasta mitään!

saat silti kin yrittää uudelleen jatkaa sepustuksiasi.

• Akbar

On olemassa vain syntinen ihminen? Ehei, on vanhurskaskin, mutta siihen pitää kasvaa, oltuaan ensin PYHÄ ihminen tarpeeksi kauan. Vanhurskas on sellainen ihminen, johon Jumala jopa jo luottaa, ihmisistä puhumattkaan. Aabraham; Job ja Daniel olivat sellaisia. Profeetoista Jeesus ei kiittänyt ketään vanhurskaaksi, mutta pyhiä heissäkin jo oli. Pyhä sekoilee pahojen kanssa aikansa, kunnes kasvaa VANHURSKAAKSI, eli OIKEAMIELISEKSI! Vain vanhurskas voi voittaa syntisen, eli väärämielisen, joka mieluumin rupeaa saatanan avulla koijaroimaan kaikenlaisella vääryydellä.

• käytännössä.näin
        javaloakinolisitarjolla kirjoitti:

valehtelet etkä ymmärrä asiasta mitään!

saat silti kin yrittää uudelleen jatkaa sepustuksiasi.

Kato, oikein annat luvan kirjoittamiseeni, on sulla luulot.

• Hei!

Evankeliumi ja syntien hylkääminen asiayhteydessä on kristinuskon Jeesus Kristus Raamatun evankeliumin ylin arvo ja missio.-
      Jeesus oli syntisten seurassa evankeliumin vuoksi, mutta sillä erotuksella ettei Jeesus jäänyt viihtymään osallistumalla syntien tekemiseen.
      > Tässä on se raja ja mitta miten jokaisen ns. itseään kristityksi tunnustavan tulee ajatella kysymyksen asiayhteydessä. Synti on tarttuva tauti-. Rakkautta ei kristitty kiellä ja ei tarvitse suunnitella eri työmatkareittiä syntisen kanssa tai vaihtaa maitokauppaakaan syntisen vuoksi. -Ei sanoa sukulaisuus- perhesuhteita irti.
      Rakkaus kuuluu ristinuskoon. Synneissä viihtyminen ei kuulu-

Tässä kulkee tämän kysymyksen rajat.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• Mistä sinä tiedät missä Jeesus vapaa-aikansa vietti? Matteuksen evankeliumikin, joka nyt on uskottavin, ainakin osin, Jeesuksen elämästä kertova tekstikokonaisuus, on vain muutaman kymmenen sivun mittainen.

• sage8 kirjoitti:

Mistä sinä tiedät missä Jeesus vapaa-aikansa vietti? Matteuksen evankeliumikin, joka nyt on uskottavin, ainakin osin, Jeesuksen elämästä kertova tekstikokonaisuus, on vain muutaman kymmenen sivun mittainen.

Lisään vielä, että itse en ole Jeesuksen vapaa-ajan vietosta koskaan kuullut minkäänlaista varmaa tietoa, mutuarveluja kylläkin. Eihän Jeesuksen Raamattuun kirjoitetuista puheistakaan ole raamatuntutkijoidenkaan mielestä kuin korkeintaan puolet tosia. Joittenkin tutkijoiden mukaan ei sitäkään.

• Tarkkaväännös
        sage8 kirjoitti:

Mistä sinä tiedät missä Jeesus vapaa-aikansa vietti? Matteuksen evankeliumikin, joka nyt on uskottavin, ainakin osin, Jeesuksen elämästä kertova tekstikokonaisuus, on vain muutaman kymmenen sivun mittainen.

Näin vietti vapaa-ajan. Luuk:7:34. Biblia. Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte, katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää.

• Tarkkaväännös kirjoitti:

Näin vietti vapaa-ajan. Luuk:7:34. Biblia. Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte, katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää.

Tottakai, koska oli ihminen, söi, joi, nukkui ja teki muut normaalit elämään kuuluneet toimet mutta vapaa-ajan vietoksi katsotaan se aika, joka jää näitten asioitten ulkopuolelle.

• Akbar
        sage8 kirjoitti:

Lisään vielä, että itse en ole Jeesuksen vapaa-ajan vietosta koskaan kuullut minkäänlaista varmaa tietoa, mutuarveluja kylläkin. Eihän Jeesuksen Raamattuun kirjoitetuista puheistakaan ole raamatuntutkijoidenkaan mielestä kuin korkeintaan puolet tosia. Joittenkin tutkijoiden mukaan ei sitäkään.

Hei, oli ne kaikki tosia, kaikki neljä evankeliumia sisältävät lähes samat puheet, ja mm. Didymos Tuomaan, ja Juudas Iskariotinkin evankeliumit sisälsivät samoja aineksia. Jeesuksen historiaalisuuteen EI TARVISE enää edes uskoa, se jo Tiedetään, koska myös Roomalaisten tekstit todistavat hänen olleen olemassa, moni rikas sairastunut roomalainen näet kutsui Jeeusta parantamaan itseään, ja Jeesus pisti opetuslapsiaan tekemään "ne temput" heillekin. Niistä on säilynyt monia kirjeitä, ja jos joku epäilee, niin jopa Keisari Nero todistaa, ettei maailma ole harhaan mennyt, koska kristittyjä oli jo tuolloin, ja syytti Rooman palosta Kristittyjä. Jeesuksen jatkoelämä maan päällä on sen sijaan kiistelty asia, koska Jeesushan ei silti kuollut ristillä vielä:-) Hän käveli Emmauksen tiellä opetuslastensa kanssa, ja ilmstyi Tuomaalle ja aiemmin apostoleille, järven rannalle. Se kuolemansa palvojille pettymyksenä. EIkä se ollut "haamun ilmaantuminen"; vaan hän oli ruummissaaan silloinkin vielä. Luterilainen pappimmehan kertoo, että Jeesus perusti Maria Magdaleenan kanssa perheen, ja tapettiin Rooman sotatoimissaan lopullisesti noin 70 jKr. Toista tulemustaan, eli seuraavaa inkarnaatiotaan silti odottelemme. Varmaan siihen menee silti satoja vuosia, mutta enhän minäkään sitä voi vielä tietää....Luultavasti silti syntyy uudelleen, alhaaltakin, 25.12.2795? Jos itte veikkaisin asian.

• sage8 kirjoitti:

Hei!

Täytyy lukea Jeesuksen opetukset, niin voi sitten päätellä lisää.
        Markuksen evankeliumi antaa tiivistetyn nopeasti katsottavan näkökulman!

Kaikki evankeliumit voi lukea ja muistaa että myös apostolit kaikki kertoivat paljon Jeesuksesta tietenkin., Ilm 1:7-8, Kol 1:14-17.

Jeesus Kristus on koko Raamatun keskushenkilö. Joh 3:16, Joh 10 ja14.

500 profetiaa ennusti Jeesusta ensin Vanhan Testamentin aikana.

Kaikki Vanhan Testamentin telttapyhäkön Jumalanpalvelusmeno oli esikuvaa ja vertausta Jeesuksen Kristuksen maallisesta ja taivaallisesta työstä. Hebr 7-9.

Sitten vaan päättelet itse sellaista mitä kysyit tässä aikansa vietosta.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• sage8ilmankirjautumista
        Akbar kirjoitti:

Hei, oli ne kaikki tosia, kaikki neljä evankeliumia sisältävät lähes samat puheet, ja mm. Didymos Tuomaan, ja Juudas Iskariotinkin evankeliumit sisälsivät samoja aineksia. Jeesuksen historiaalisuuteen EI TARVISE enää edes uskoa, se jo Tiedetään, koska myös Roomalaisten tekstit todistavat hänen olleen olemassa, moni rikas sairastunut roomalainen näet kutsui Jeeusta parantamaan itseään, ja Jeesus pisti opetuslapsiaan tekemään "ne temput" heillekin. Niistä on säilynyt monia kirjeitä, ja jos joku epäilee, niin jopa Keisari Nero todistaa, ettei maailma ole harhaan mennyt, koska kristittyjä oli jo tuolloin, ja syytti Rooman palosta Kristittyjä. Jeesuksen jatkoelämä maan päällä on sen sijaan kiistelty asia, koska Jeesushan ei silti kuollut ristillä vielä:-) Hän käveli Emmauksen tiellä opetuslastensa kanssa, ja ilmstyi Tuomaalle ja aiemmin apostoleille, järven rannalle. Se kuolemansa palvojille pettymyksenä. EIkä se ollut "haamun ilmaantuminen"; vaan hän oli ruummissaaan silloinkin vielä. Luterilainen pappimmehan kertoo, että Jeesus perusti Maria Magdaleenan kanssa perheen, ja tapettiin Rooman sotatoimissaan lopullisesti noin 70 jKr. Toista tulemustaan, eli seuraavaa inkarnaatiotaan silti odottelemme. Varmaan siihen menee silti satoja vuosia, mutta enhän minäkään sitä voi vielä tietää....Luultavasti silti syntyy uudelleen, alhaaltakin, 25.12.2795? Jos itte veikkaisin asian.

Minä käsitän nyt vapaa-ajan vähän toisin. Minusta se on toimintaa jota vietetään julkisuuden ulkopuolella. Ei Jeesuksesta kerrota esim. miten hän vietti iltaansa ystäviensä kanssa vaikkapa sen jälkeen kun oli pitänyt vuorisaarnansa. Tai aamuisin, pesikö hampaansa, keittikö aamupuuron tai vastaavaa. Tai missä nukkui yleensä, kenen seurassa tai yksin. Ja mikä oli suhde magnalan Mariaan?

• jarinhotelli kirjoitti:

Hei!

Täytyy lukea Jeesuksen opetukset, niin voi sitten päätellä lisää.
        Markuksen evankeliumi antaa tiivistetyn nopeasti katsottavan näkökulman!

Kaikki evankeliumit voi lukea ja muistaa että myös apostolit kaikki kertoivat paljon Jeesuksesta tietenkin., Ilm 1:7-8, Kol 1:14-17.

Jeesus Kristus on koko Raamatun keskushenkilö. Joh 3:16, Joh 10 ja14.

500 profetiaa ennusti Jeesusta ensin Vanhan Testamentin aikana.

Kaikki Vanhan Testamentin telttapyhäkön Jumalanpalvelusmeno oli esikuvaa ja vertausta Jeesuksen Kristuksen maallisesta ja taivaallisesta työstä. Hebr 7-9.

Sitten vaan päättelet itse sellaista mitä kysyit tässä aikansa vietosta.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Samat sanat sinulle kuin edellä Akbarille.

• Akbar

Koska Jeesus antoi henkensä heidän puolestaan. Ei sellaisten puolesta, jotka uskoivat oman vanhurskautensa riittävän Jumalan edessä. Ja he(nuo syntiset) saivat de ja vuita, että Jeesus teki heille mitä lupasi. Ittekään haluaisi olla niin petturi, etten suorituisi siitä minkä olen luvannut tehdä. "Jos ihminen ei tee sitä, mitä hän tietää pitävän tehdä, hän syyllistyy syntiin"(Jeesus). Armo häntäkin silti kohtaa, jos se olikin hänelle liian vaikeaa. Silloin joku "nuoremmissa voimissaan" ollut tekee sen hänen puolestaan. Ei Jumalan tahto silti jää tekemättä, vaikket itse sitä tekisi, et vain saa silloin sitä palkintoa, minkä JUMALA sinulle lupasi, jos sinä et omaa tehtävääsi täytä. Ihmisten palkinnot on aika huonoja, rahaa, pisteitä, tilastoituja tuloksia, ehkä mediahaipaikkaa, siinä kaikki... Mutta edes vaimoa ei maailma pysty antamaan, sen voi saada vain jos Jumala saa Jumalatterensa vieteltyä antamaan sen sinulle. Paholaisten naiset ei minua kiinnosta, eikä kukaan ihminen ole paholainen. ellei rupea semmottex.

• Pakkstori

Suurin osahan, Jeesuksen ajan vanhinten syytöksistä oli VÄÄRIÄ. He olivat itse pystyttäneet vanhurskaudekseen jonkinlaista askeettisuutta, ja siksi he olivat rahallisesti rikkaita, koska kavalsivat kaikki temppelien rahat ittelleen, ja he syyttivät ihmisiä himoelämästä, ja kyllä apostolitkin syyttivät, mutta Jeesus sanoo edelleen:"EI ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään, vaan mikä siitä tulee ulos." Mutta mitä vikaa on hopeassa, eli himoissa? Ei mitään, askeettisuus on totta, kyllä kultaisempaa, mutta ei sillä ihmisarvoon ole mitään vaikutusta, ainakaan JUmalan edessä. Tokihan kansan vanhimmat tiesivät sen, ettei vertailunsa kansalaisiin ollut oikeaa, koska eihän heillä ollut edes samaa ammattia kuin heillä, että tekonsa olivat vertailukelpoisia, eli kyllä se heillekin kai vain vitsi oli, kuten Jeesuksen ja omakin kuolemansa. Pellehtiä kaikki seurakuntansa vanhemmat kyllä osaa, näyttää ties mitä rikasta käytöstä, mutta kunhan vain eivät valehtelisi elämästä meille niin paljon.

• LeoMellerTietää

Kun lapsi tekee väärin Isä nuhtelee lasta väärän teon takia ei siksi että lapsi olisi Isälle kelpaamaton.

Nuhdeltu lapsi ei ole tuomittu lapsi.

Kyllä väärästä teosta on saatava toista huomauttaa. On nuhdellun oma asia totteleeko Isää nuhtelun jälkeen vai onko tottelematon vastaanhangoittelija. Ihmisillä eikä ihmisten mielipiteillä ei ole kaikki valta vaan Jumalalla.

Kunnia Jumalalle, kiitos kaikille, joka synnistä nuhtelee, näkee nuhtelun asiakseen kun sellaisen hetki osuu eteen.

• VT:n Isä vaan kohteli aika kovakouraisesti "väärin"tehneitä lapsiaan eikä tyytynyt pelkkään nuhteluun.

• voinäitäkysymyksiä

No siksi tietysti että saisi heille julistaa evankeliumia!

miten muuten se onnistuisi, yksinkö vuorella seisomalla ja huitomalla niinkö!

• miksiollaansokeita

Eikö aloittaja edes sen vertaa tiedä että seurakunnalla ja Jeesuksen ajallisella työllä ei ollut mitään yhteistä!

Jeesus julisti pelastusta syntielämästä, se oli hänen työnsä, ja ne jotka ottivat pelastuksen vastaan, niistä tuli Hänen seuraajiaan ja uskovien seurakuntiin kuuluvia.

vai luuletteko että Jeesus vietti syntistä elämää häh pöljät!!

mikä tässä yhtälössä on sellaista jota ei esikoulujärjellä ymmärrä!

• Akbar

Jeesus kutsui syntisiä, koska he silloin tällöin tarvitsivat häntä. Omavanhurskaat olisivat julistaneet, vain jonkinlaisen leuhkimiskilpailun, että kuka antoi suuremmat kolehdit, tai kuka kieltäytyi pullakahvistakin kauemmin, mutta Jeesus sanoi, että jo "Köyhä Leski, ropoineen voitti heidät heti, koska hänen antinsa suhteessa tulohinsa oli suurempi kolehti". Kapitalismikin pelastuisi, jos rikkaat antasivat yhtä paljon suhteessa Jumalan työhön, kuin se kuuluisa "leski"... Ei nykymenolla pelastu, Suomenvaltiovelka nyt noin 100 000 000 000 eli 100 miljardia....Sipilähän yritti pistää jo kansaa maksumieheksi, tuotakin pienentämään, mutta menetti uskotavuuttaan siinä, ettei kertonut, mistä poliitikot itse olisivat valmiita luopumaan. Suomesta tulisi suosittu, ulkomailla, jos maksaisimme velkamme.... Kreikan tapaus oli järkyttävä, ei se ollut edes niin suurta summaa per äijä velkaa kuin SUomi, käsittääkseni,vaan rupesi kuin peto möyhkäämään, etten aiokaan kenellekään mitään maksaa...

• Jeesus han on tullut syntisiä varten,ei itsevanhurskaista varten,sen vuoksi synties viihtyvä hänen seurassaan.ja ne joita sorsitaan tässä yhteiskunnassa.

• joparannettu

Ei terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat. Ei jo parannettuja tarvitse parantaa. Heidän tulee vain pysyä Jeesuksessa kun taas syntisten pitää tulla Jeesuksen luo parannettavakseen.

• körttipappi

Ei näistä Jeesuksen seuraajista mitään synnittömiä tullut, vaan pikemminkin syntisiä eli syntinsä tuntevia ja Jumalan armoa joka päivä tarvitsevia ihmisiä.

Näin Jeesuskin opetti seuraajiaan pyytämään joka päivä syntejään anteeksi opettamassaan Isä meidän -rukouksessa.

• siksihyväksyntä

Aloitus totta, palstalle kirjoittelevat lahkolaiset kuvittelevat olevansa synnittömiä ja kauhistelevat toisten syntisyyttä ja tuomitsevat heitä niinkuin olisivat tuomarin roolissa.

• näin_on

Jeesusta haukuttiin syntisten ystäväksi. Uskovat fariseukset tuomitsivat, Jeesus ei tuominnut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      231
      2122
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1798
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1396
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1205
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1048
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      58
      1015
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      980
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      824
    Aihe