Jokaisella lapsella on yksi isä ja yksi äiti.

Kaksi isää ei ole äiti ja kaksi äitiä ei ole isä!
Mies ei voi olla toisen miehen vaimo, eikä vaimo voi olla toisen naisen mies.
Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto, eikä mikään muu yhdistelmä.
Tutustu sivustoon: www.aitoavioliitto.fi

24

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinMeillä

"Kaksi isää ei ole äiti ja kaksi äitiä ei ole isä!"

Miten tämä liittyy avioliitoon? Minusta isä ja äiti liittyvät lisääntymiseen. Avioliitto taas ei ennenkään ole edellyttänyt lisääntymiskykyä tai -halua.

"Mies ei voi olla toisen miehen vaimo, eikä vaimo voi olla toisen naisen mies."

Mutta puoliso voi olla. Ja avioliitossa tullaan toisiensa aviopuolisoiksi.

"Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto, eikä mikään muu yhdistelmä."

Avioliitto on juridisesti juuri se millaiseksi se määritellään. Ja se on nyt päättetty määritellä niin että siihen voidaan vihkiä myös kaksi samaa sukupuolta olevaa ihmistä samoin ehdoin kuin kaksi eri sukupuoltakin olevaa.

• jepjepjee__66

Ajattele vaan ahdasmielisesti, mutta älä tule tänne sitä selittämään. Mitä oikein pelkäät?

Lapsella on aina biologiset, eri sukupuolta olevat vanhemmat, joo. Ihan eri juttu kuka heidät kasvattaa. Lisäksi toinen tai molemmat vanhemmista voi olla homo!!! Etkä sinä tiedä sitä!

• 0802

Joskus nuorempana olin sitä mieltä että "mitä sitten". Mutta näin vanhempana olen oppinut että yhteiskunnan perusta on miehen ja naisen välinen parisuhde. Jos suhde luodaan samaa sukupuolta olevien kanssa, se murentaa yhteikunnan rakenteet.

Jos olette eri mieltä niin katsokaa Palestiinaa ja sielä asuvia juutalaisia. Sallivatko he samaa sukupuolta olevien avioliitot? Ja jos vielä olette epävarmoja, niin todetkaa tilanne 60 vuoden päästä. Minä en ole enää sitä toteamassa, mutta voitte itse todeta väitteeni todeksi. Silloin on kuitenkin jo liian myöhä tehdä mitään. Itse asiassa, jo 10 vuoden päästä on liian myöhä tehdä korjausta.

• NäinMeillä

"Jos suhde luodaan samaa sukupuolta olevien kanssa, se murentaa yhteikunnan rakenteet."

Ensinnäkin meillä on jo vuosia ollut aivan mahdollista solmia virallinen kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen parisuhde, rekisteröity parisuhde. Mikäänlaista merkkiä siitä että se olisi jotenkin joitain "rakenteita" murtanut, ei ole näkynyt. Lisäksi olisin kiinnostunut kuulemaan, mitä nuo murtuviksi väittämäsi yhteiskunnan rakenteet oikein käytännössä ovat ja miten ne nyt murtuvat?

"Jos olette eri mieltä niin katsokaa Palestiinaa ja sielä asuvia juutalaisia. Sallivatko he samaa sukupuolta olevien avioliitot?"

Miksi hmeessä meid'n pitäisi tässä asiassa jotenkin erityisesti katsoa sinne päin? Onko se jotenkin erityisen onnellinen tai onnistunut asuinpaikka?

" Minä en ole enää sitä toteamassa, mutta voitte itse todeta väitteeni todeksi. "

Tai todennäköisimmin täysin vääriksi...

• 214

Maamme on hurjassa syöksyssä, koska emme kansana noudata Jumalan antamia ohjeita! Ihmiset ovat samanlaisia olleet koko historian ajan, aina yritetään elää omin neuvoin ja pieleen menee.
      Jumala siunaa kansaa, joka Häntä kunnioittaa. Kannattaisi tutkia noita asioita.

Oikea avioliitto solmitaan miehen ja naisen välillä, kun se siunataan ja solmitaan Jumalan kasvojen edessä. Papit on siihen tehtävään asetetut. Lisäksi Raamatun mukaan avioliitto on koko elämän kestävä, kunnes kuolema heidät erottaa. Erota voi, kun toinen on pettänyt, mutta edelleen on sidottuna entiseen puolisoonsa kuolemaan asti. Muuten tekee huorin tai saattaa toisen tekemään huorin.
      Kovia ehtoja. Jumala on kuitenkin armon Herra ja on lähettänyt Jeesuksen syntiemme sovittajaksi. Anteeksi saa vääryytensä, kun niitä katuen anteeksi pyytää Herralta.
      Kannattaa kääntyä oikealle tielle oman tulevaisuutensakin tähden. Sillä tiellä taivas odottaa.
      Lisäksi, jokainen saa tekojensa mukaisen ansion kerran. Tuomarina itse Jumala ja oikeus toteutuu Raamatun mukaisesti. Me asiaa esillä pitävät olemme varoittaneet.

• Avarraaivojasi

Mutta joskus kaksi äitiä tai kaksi isää voi olla paljon parempi vaihtoehto kuin äiti ja isä. Aloittaja elää ilmeisesti tynnyrissä tai pullossa jos kaikki väkivaltaiset perhe- ja parisuhdedraamat ovat jääneet väliin. Ne, jotka joskus vievät hengen vain toiselta aikuiselta, joskus koko tai melkein koko perheeltä.

• www2

Ei, kyllä nyt pullossa elää nämä homojen kannattajat, jotka suvaitsevaisuuden ja tasa arvon nimissä valehtelevat. avioliitto on tarkoitettu miehen ja naisen väliseksi liitoksi. meni sitten homot naimisiin tai ei, aito avioliitto on aina ollut ja tulee aina olemaan miehen ja naisen välinen. jos joku rikkoo avioliitto käsitteen muuksi se ei enää ole se sama aito avioliitto vaikka sitä avioliiton nimellä kutsuvat.

• Revisiitä

Ja mitä helweeten väliä on suhteen nimellä? Pääasia että siinä elää tasapainoisia ja onnellisia ihmisiä. Silloin jälkeläisistäkin tulee sellaisia.

• Avioliitto on lainopillinen sopimus, jonka kansan valitsema eduskunta on säätänyt. Se voi sen myös muuksi muuttaa. Lapsella on toki aina biologinen isä ja äiti. Mutta sillä taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kenen kanssa lapsi asuu ja kuka hänestä huolehtii.

Minua aina naurattaa ihmiset, joiden onni on kiinni avioliittoinstituutiosta. Mahtaakohan moni konservatiivi erota, jos homot ja lesbotkin pääsevät naimisiin?

• haisulinäätä

Vaan onneksi sinulta ei olla kysytty eikä kukaan tule kysymäänkään. Keskity ihan vaan siihen omaan elämääsi ja anna muidenkin elää omaansa hyväksi toteamallaan tavalla.

• oksutulee

Jaahas, ap on näitä lasten oikeuksien puolustajia, joka tässä nyt oikeasti haluaa heikentää lasten oikeuksia. Mietipä hetkinen onko lapselle parempi, että hän saa elää yhteiskunnan hyväksymässä perheessä vai perheessä, jolla ei hyväksyntää ole? Aito Avioliitto-lässyttäjät eivät ole lasten asialla, vaan ihan ikiomalla asiallaan. He eivät ole hyväntekijöitä, heillä ei ole yhden yhtä perustetta vastustaa tulevaa avioliittolakia, he ovat pelkästään paskamaisia ihmisiä, joiden elämän tarkoitus on vaikeuttaa muiden ihmisten, tässä tapauksessa lasten, elämää. He ovat itsekkäitä omaan napaan tuijottelijoita, minä-minä-minä-ihmisiä.

• Sassennach

Hyvä kommentti, kiitos.

• ölksjdfkasdjf

Lisätään tähän vielä, että jos aitoavioliittolaiset haluaisivat oikeasti taata kaikille lapsille perheen, jossa on isä ja äiti, he pyrkisivät kieltämään avioerot.

• Tietäjätär
        ölksjdfkasdjf kirjoitti:

Lisätään tähän vielä, että jos aitoavioliittolaiset haluaisivat oikeasti taata kaikille lapsille perheen, jossa on isä ja äiti, he pyrkisivät kieltämään avioerot.

...ja kieltämään leskeksi jäämisen.

• Itsensäylentäjät

Niiih, ne ovat niiin hyviä ja niiin oikiassa että pystyvät estämään kuolemankin. Kuvittelevat vissiin olevansa maanpäällisiä sijaisia sille, joka on säätänyt syntymän, elämän ja kuoleman.

• Sassennach

Biologisesti katsottuna on vain 1 äiti ja 1 isä. Käytännössä voi olla ettei lapsella ole elämässään näistä kumpaakaan tai vaan toinen. Lapsen elämässä mukana elävät vanhemmat (riippumatta määrästä tai sukupuolesta) ovatkin tärkeämmät. Välittäviä ja rakastavia aikuisia ja vanhempia ei voi olla lapsen elämässä liikaa.

• CloneWars

Munasolu tarvitaan, joo, mutta miespuolisen sukusoluja ei välttämättä. Lue biologia paremmin kuin raamattu.

• Sassennach_

Raamattua en tunne yhtään, mutta en sitten näköjään biologiaakaan. Olen aina luullut että tarvitaan molempia soluja.

• Perusedellytys

Jos "miespuolisen sukusoluja" ei tarvita, niin millä munasolu hedelmöitetään?

• Perusedellytys kirjoitti:

Eikös koko kristinuskon perusta ole usko neitseelliseen sikiämiseen? ;-)

• Hienostikiertämällä

Ei. Lehtolapsia ei ole hyväksytty, siedetty ja oikeutettu vielä piiitkään aikaan myöhemminkään. Joten tarina on pitänyt kertoa niin kuin se on kerrottu ja siten harhautettu hurskastelijoita pitämään avioliiton ulkopuolella syntyneitä jotenkin huonompina kuin muut.

Miten erilainen maailmamme olisikaan, jos Ison Kirjan vaikuttavin juttu olisi kerrottu totuudenmukaisesti, rehellisesti ja oikein.

• CloneWars
        Perusedellytys kirjoitti:

Pistetään sinne joku sopiva tuma sisälle, jossa on koko kromosomisetti valmiina. Ei tarvitse hedelmöittää.

• Kemiaajatekniikkaa

No eix toi kuulosta vähän hedelmöitykseltä vaikkei ehkä oikeasti noin menekään.

• Tietäjätär

Jos tarkkoja ollaan, raamattu sanoo avioliiton kuvaavan ihmisen ja jumalan suhdetta ja suhdetta taivaan ja maan välillä. Alkuperäistekstissä ei mainita sukupuolta.

Jos lapsella on pikeus äitiin ja isään, mitä me tehdään leskien lapsille? Pakotetaan leski äkkiä uusiin naimisiin vai otetaan lapset pois?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7660
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4404
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      31
      3675
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3028
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2582
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2553
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      47
      2130
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2130
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      384
      2080
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2028
    Aihe