Ystävätön elämä

ystävätön40

On aika pitkä. Miksi aika ei kulu nopeemmin, miksi en kuole jo pois vaan pitää kärsiä vielä kymmeniä vuosia.

8

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokunenkaverion
    • Hei Ystävätön elämä.

Kirjoitat lyhyesti, vain pari lausetta, mutta niistä tihkuu pettymys ja suru.
      En tunne siis elämääsi tarkemmin, mutta haluan silti vastata jotain.

Ilmeisesti elämässäsi on tapahtunut erinäisiä asioita, joiden takia et ole joko löytänyt ystäviä tai olet ne menettänyt. Minulle tulee mieleen, millainen on suhde omaan itseesi? Yleisellä tasolla voidaan sanoa, että ihminen kykenee solmimaan vuorovaikutteisia ihmissuhteita vasta kun on hyväksynyt itsensä. Kirjoituksestasi välittyy, että koet elämäsi turhaksi ja ajattelet, ettei siinä ole mitään elämisen arvoista. Millä lailla voisit hoitaa suhdettasi omaan itseesi niin, ettei elämäsi olisi vain ajankulun odottamista vaan voisit kokea elämän mielekkäänä ja merkityksellisenä? Onko sinulla keskusteluapua? Jos ei ole, voisit ottaa vaikkapa terveyskeskuslääkäriin yhteyttä ja kertoa, että mielialasi on siinä pisteessä, että ajattelet kuoleman ratkaisevan elämäsi surun. Myös diakoniatyöntekijän kanssa voit jutella ja kartoittaa, olisiko sinulla omantuntuinen paikka seurakunnan toiminassa. Kun olet paremmissa voimissa, jaksat satsata myös ystävyyssuhteiden löytymiseen.

Merja, diakoni

• yksinäinen-

Jeesus kortti vedetty esiin. Jeesus ei auta

• öljsölkj

Jos haluaa tappaa itsensä niin antaa mennä. Jos on niin heikko ihminen ettei yksin pärjää niin ketään ei kiinnosta.

• hipsuliin

En suosittele.Ja ehkäpä ystävä vielä löytyykin.

• tuomittuyksinäisyyteen

Eksyin tänne osioon ehkä puoli vahingossa tai osittain etsien myöskin vastausta siihen miksi olo on niin yksinäinen. En tiedä mitä aloittaja ajattelee tai miksi on yksinäinen, mutta itsestäni osaan sanoa sen ainakin osittain miksi olen jäänyt ilman kaveria. En yksinkertaisesti jaksa pitää mitään yhteyttä kehenkään ja kun aikaa kuluu ei kukaan enää viitti minuunkaan olla yhteydessä. Nyt en enää edes tiedä kenellekkä voisin soittaa tai kuka yleensä edes vastaisi puheluuni? Osittain olen myöskin nk. vaikea ihminen joka herkästi sanoo vahingossa jotain loukkaavaa ja näin karkottaa herkemmät kaverit pois. Jos taas yritän olla oikein taidollinen puheineni niin se jää niin teeskennellyksi, ettei sellaista ystävyyttä kukaan kestä.

• hipsuliin

Etsi ystäviä vaikka tätä kautta: www.kirjeenvaihtokaverit.fi

• pienimaailma

Ei voi tietää kenelle kukin on tärkeä, vaikkei siltä vaikuttaisikaan, samat kasvot pyörii kaupan kassoilla, kirjaston lukusalissa, tulee vastaan kadulla tai lenkkipolulla ja sitten jos sattuu kuulemaan jonkun poistuneen tästä maailmasta, sairauteen tai onnettomuuden uhrina, joka ei tule vastaan enää tutuissa paikoissa, vaikka ei olisi tuntenut koko ihmistä, jotenkin sen ihmisen kokoinen paikka huutaa tyhjyyttään. Ollaan me kai jotenkin linkittyneinä toistemme ohi risteävillä poluilla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2455
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      875
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe