12v. Liian nuori?

Septum

Haluaisin kysä,että olisiko mitään järkeä ottaa 12 vuotiaana septum? Haluaisin septumin,mutta luulen että vanhemmat ei anna,koska olen vielä niin nuori.
Olenko liian nuori? Monilla on eri mielipiteitä,mutta en haluaisi "Pentu mene sinäkin leikkimään barbeilla,ei ton ikäsenä tarvi lävistyksiä"--viestejä,koska tiedostan että olen nuori,mutta en silti ole "pentu".
Olen mielestäni riittävän vanha huolehtimaan lävistyksestä. Eli, olenko liian nuori pitämään huolta lävistyksestä?

Kiitos jo etukäteen HIENOISTA kommenteista ☺

5

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KokemustaOn

      En tiiä septumista mutta mä otin napakorun n. Puol vuotta sitten synttärilahjaks täytin 13 ja hyväs kunnos se on eikä oo tulehtunu tai kasvanu ulos. Mul kyl meni n. 3kk ett sain sen kosk en osannu päättää kulma-, nenä- vai napakoru. Mutt äiti suostu ja iskälle on aina ihan sama.

    • 17vuotias

      Itse otin 12vuotiaana medusan ja smileyn, joten mielestäni et ole jos hoidat lävistystäsi.

    • käy_lävistysliikkeessä

      Jos vanhemmat antaa luvan, niin miksi ei.. Niin nuorena ei välttämättä ole järkevää ottaa lävistyksiä, mutta septumin reikä on kuitenkin niin piilossa ettei mitään hätää jos siihen kyllästyy, saa helposti pois. Sen otto ei ole kovin kivuliasta, varmaankin kivutonta, jos ei itse sen tee.

      • abida

        Septum on monien mielestä yksi kivuliaimmista lävistyksistä, sillä nenässä kulkee paljon hermoja. Mutta se on toki ihmiskohtaista.


    • kskdksk

      Sanon nyt täysikäisenä kun tuli otettuu 14 vuotiaana huulikoru, niin ihan naurattaa, mun mielipide on se että ekaksi kasvetaan ja sit mietitään mitä itelle voisi tehdä. Suosittelen että älä ota sitä koska sitä katuu ja kovasti. Siihen kyllästyy max vuodessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      178
      9404
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      69
      7228
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      60
      3645
    4. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      105
      1428
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1332
    6. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1293
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      21
      1199
    8. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      228
      1188
    9. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      1003
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      931
    Aihe