ongelmana mieheni entinen vaimo

entiedämitentoimia

Eli ongelmana on mieheni ex vaimo joka viestittelee ja soittelee miehelleni päivittäin.

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä pian pari vuotta. Meillä on mennyt hyvin tähän kesään asti. Ongelmaksi minulle on muodostunut mieheni ex vaimon jatkuva yhteyden pito. Mieheni erosi tästä naisesta 7 vuotta sitten naisen lähdettyä toisen miehen matkaan. Arvata saattaa että heidän eronsa oli tosi riitaisa ja tapellessa meni varmaan pari vuotta. He saivat kuitenkin välinsä selvitettyä ja molemmat elivät omaa elämäänsä.

Heillä on liitostaan kaksi lasta jotka ovat heillä vuoroviikoin. Mieheni ex seurustelee edelleen saman miehen kanssa kenen kanssa miestäni aikanaan petti.

Meidän suhteen alkaessa kaikki sujui hyvin mutta kesällä mieheni ex oli laittanut miehelleni viestiä että kaipaa häntä. Mieheni ei kertonut minulle heti asiasta. Kertoi kyllä myöhemmin kun samanlaisia viestejä tuli uudestaan. Näytti jopa ne uudemmat viestit ja sen mitä oli niihin vastannut. Kysyessäni miksei kertonut niistä aikaisemmista viesteistä kertoi syyksi ettei halunnut huolestuttaa minua niin turhalla asialla.

Tämä kertomatta jättäminen jäi kuitenkin mua vaivaamaan. Minua on edellisessä suhteessa petetty ja olen herkkä reagoimaan valehteluun ja salailuun. Sen tyylisiä viestejä ei ole enää tullut mutta mieheni ex pitää yhteyttä mieheeni päivittäin. Soittelee ja lähettelee viestejä. Asiat koskevat lapsia. Tiedän koska mieheni kertoo minulle viesteistä ja näyttää niitä sen takia ettei minun tarviisi epäillä mitään. Ennen tämä ex vaimo ei ole näin paljoa yhteyttä pitänyt. Tuntuu että hän tekee tikustakin asiaa että saa laittaa viestin.

Onhan se hyvä että lasten asioista pidetään huolta mutta itseäni tämä jatkuva yhteydenpito ahdistaa. Olen puhunut asiasta miehelleni ja hän sanoi ymmärtävänsä mutta sanoi ettei voi sille mitään jos toinen kirjoittaa tai soittaa. Eikä tietenkään voi yhteydenpitoa kieltääkkään koska asiat koskevat lapsia.

Menetän usein hermoni tämän asian takia ja meillä välillä onkin asiasta riitaa. Olen vaan niin mustasukkainen ja herkästi epäilevä mikä johtuu siitä aiemmasta suhteesta jossa petettiin.

Jotenkin minulla on tunne että tämä ex vaimo yrittää jotain näillä jatkuvilla viestittelyillä koska muutenkin haikaili mieheni perään.

En tiedä, tilanne on minulle tosi ahdistava. Mitä olette mieltä, stressaanko turhaan ja miten minun kannattaisi olla tai toimia?

Tämä ei mielestäni ole normaalia enää. Itsellänikin on lapsia mutta emme pidä lasteni isän kanssa läheskään niin paljoa yhteyttä.

21

1275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noopi88

      Ihan kun omasta elämästäni tuo sinun kirjoitus. Helppo samaistua :)

    • staycalm

      Mitäpä jos kävisit juttelemassa asiasta vaikka kirkon perheneuvonnassa? Entisen suhteen haamut ahdistelevat sinua, ei ole mukava elää mustasukkaisena. Voisit hankkia kirjan Ben Malinen, Mustasukkaisuus, se auttoi aikoinaan minuakin.

      Miehesi käytös kuulostaa minusta aika esimerkilliseltä ja sinut huomioivalta eikä hän ole lainkaan kiinnostunut exästään enää. Muuten hän olisi kyllä käyttäytynyt toisella tavalla. Et kertonut paljonko viestejä tulee ja minkä ikäisiä lapset ovat. Jos he ovat jo vanhempia, niin he voisivat itse viestiä isälleen ainakin osan viesteistä. Miehesi voisi kertoa exälleen, että näyttää saamansa viestit varmuuden vuoksi sinulle, koska olet hänen rakkaansa ja pelkää, että tulet mustasukkaiseksi. Sen luulisi hillitsevän exää lähettämästä ainakaan mitään kaipausviestejä. Sekin varmasti auttaisi, jos tutustuisit exään, hän voisi viestitellä lasten asioista myös sinulle?

    • eivoiolla

      Meinasin pyörtyä lukiessani kirjoitustasi, aivan omasta elämästäni!!! Ajattelin jo, että olenko tietämättäni käynyt täällä avautumassa :D
      Täälläkin siis kaksi lasta, vuoroviikoin vanhemmillaan. Minun tapauksessani eksä ei ole (tietääkseni) ilmaissut mitään kaipaukseen tai sellaiseen liittyvää, mutta silti tuo päivittäinen soittelu ja viestittely tuntuu pahalta. Täällä lapset on jo sen verran iällä, että pystyvät itse huolehtimaan jonkin verran omista asioistaan ja menemisistään, joten en pysty ymmärtämään, miksi lasten äidin täytyy joka asiasta ilmoitella miehelle, miksi ei voi hoitaa niiden lastensa kanssa heidän asioitaan.
      Hän myös soittelee ja viestittelee miehelle omista henk.koht. asioistaan, joka on mielestäni täysin tarpeetonta, puhukoon omalle nykyiselle puolisolleen asioistaan. Aiheesta on käyty miehen kanssa muutama keskustelu, mutta eipä ole juurikaan parannusta tapahtunut. En tiedä miksi mies ei voi vain yksinkertaisesti sanoa eksälleen, että lopettaa päivittäisen, turhan yhteydenpidon. Sanoo vaan, ettei voi mitään sille, jos toinen soittelee ja viestittelee. Mielestäni erotessa tehdään samalla päätös, ettei enää jatketa eikä jaeta sitä jokapäiväistä elämää, joten miksi sitten pitää kuitenkin niin tehdä? Nykyään mies pitää puhelintaan koko ajan äänettömänä, joten epäilenpä ettei yhteydenpito ole ainakaan vähentynyt.
      Aiemmin lasten äiti myös kävi parikin kertaa viikossa kahvittelemassa miehen luona, mutta sen on lopettanut, ilmeisesti kävi selväksi etten ymmärrä enkä hyväksy hänen vierailujaan; he ovat entinen pariskunta ja lasten vanhemmuus on mielestäni ainoa asia joka heitä yhdistää, eivät he ole toistensa parhaita ystäviä eikä heidän kuulukaan olla. En ole paikalla, kun hän nykyään joskus käy tuomassa lasten tavaroita, vaan lähden aina siksi aikaa pois. En tunne tarvetta tavata häntä, ajatuskin tuntuu vaikealta.
      En tiedä miten jatkan, mutta sen tiedän, että näin ei voi jatkua. Huonosti siis pystyn neuvoja antamaan, koska itse mietin aivan samaa kuin sinä, eli stressaanko turhaan ja miten pitäisi toimia. Olisi mukavaa jos joskus kertoisit miten tilanteessa etenit! Tsemppiä!

      • eieiaisuriikinä

        Olix pakko ottaa äijäksi mies jolla on avioliitto takana ja pari lasta? mitäh? Juuri tuotahan se "uusioperheonni" on. Ei voinut tulla sulle yllätyksenä. Tyydy vain rooliisi aisurina. Kai muuten kustannat myös miehen lasten, noiden pienten kullannuppujen elämää, vai mitä? Herää ihan oikeasti todellisuuteen. Tottakai ja valitettavasti ukkosi exä pyörii myös sinun elämässä. Onhan niillä yhteisiä lapsiakin.


      • taisuri

        Kerrotko vielä mikä on "aisuri"? Oletko itse jotenkin katkera jostain, kun noin pitää puuttua asiaan, joka omasta mielestäsi ei ilmeisesti koske ollenkaan itseäsi?


      • enoleaisuri
        taisuri kirjoitti:

        Kerrotko vielä mikä on "aisuri"? Oletko itse jotenkin katkera jostain, kun noin pitää puuttua asiaan, joka omasta mielestäsi ei ilmeisesti koske ollenkaan itseäsi?

        Etkö tiedä mikä on aisuri? Se on yleisnimitys "uusiperheonneen" ja sillä tarkoitetaan henkilöä, jonka nykyisellä puolisolla on lapsi tai lapsia entisestä suhteesta. Menikö jakeluun? Aisurille tyypillisiä tuntemerkkejä ovat mm. vainoharhaisuus ja katkeruus. Lisäksi aisurille on tyypillistä, että se osallistuu ei omien lasten elämään ja parhaassa tapauksessa vielä kustantaa ei omien lasten elämää. Taidat itse olla aisuri, etkä tajua koko asiaa...


      • onnellinenAisuri
        enoleaisuri kirjoitti:

        Etkö tiedä mikä on aisuri? Se on yleisnimitys "uusiperheonneen" ja sillä tarkoitetaan henkilöä, jonka nykyisellä puolisolla on lapsi tai lapsia entisestä suhteesta. Menikö jakeluun? Aisurille tyypillisiä tuntemerkkejä ovat mm. vainoharhaisuus ja katkeruus. Lisäksi aisurille on tyypillistä, että se osallistuu ei omien lasten elämään ja parhaassa tapauksessa vielä kustantaa ei omien lasten elämää. Taidat itse olla aisuri, etkä tajua koko asiaa...

        Kiva saada aisurin määritelmä. Tuo vainoharhaisuus ja katkeruus on hyvin ikävä piirre... Niitä minussa ei ole. Mutta muilta osin toivon kovasti, että saan aisurina olla ja jatkaa! Ehdottomasti haluan osallistua lapsipuolteni elämään, ja olen halukas myös osallistumaan heistä tuleviin kustannuksiin. Toki lasten vanhemmatkin osallistuu, mutta minäkin täällä meidän perheessä, esimerkiksi maksamalla puolet perheen ruokakuluista ja asumiskuluista, ostamalla lapsille tarvittavia tai lahjoja yms. Puoliso kyllä huolehtii lasten laskut ja pääsääntöisesti myös vaatteet. Jos kerran perheeseen osaksi haluaa mennä, niin olisi vähintäänkin sairasta ja itsekeskeistä, jos ei osallistuisi lasten elämään. Jos ei siihen ole valmis, ei saa alkaa suhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, jolla on lapsia. Piste.


      • hjjskkaaa
        onnellinenAisuri kirjoitti:

        Kiva saada aisurin määritelmä. Tuo vainoharhaisuus ja katkeruus on hyvin ikävä piirre... Niitä minussa ei ole. Mutta muilta osin toivon kovasti, että saan aisurina olla ja jatkaa! Ehdottomasti haluan osallistua lapsipuolteni elämään, ja olen halukas myös osallistumaan heistä tuleviin kustannuksiin. Toki lasten vanhemmatkin osallistuu, mutta minäkin täällä meidän perheessä, esimerkiksi maksamalla puolet perheen ruokakuluista ja asumiskuluista, ostamalla lapsille tarvittavia tai lahjoja yms. Puoliso kyllä huolehtii lasten laskut ja pääsääntöisesti myös vaatteet. Jos kerran perheeseen osaksi haluaa mennä, niin olisi vähintäänkin sairasta ja itsekeskeistä, jos ei osallistuisi lasten elämään. Jos ei siihen ole valmis, ei saa alkaa suhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, jolla on lapsia. Piste.

        Hyvä jos olet tyytyväinen aisuri arkeen. Minä en missään nimessä ryhtyisi aisuriksi. omat lapset on omia ja vieraan vieraita. Ei niihin samalla tavoin pysty suhtautumaan.


      • taisuri

        Olisi kiinnostavaa tietää, mistä tuon erään kirjoittajan katkeruus tulee? Mikä siinä on ongelma, jos perhe-elämää viettää niin myös osallistuu kustannuksiin? Outoahan se olisi, jos ei se "aisuri" osallistuisi yhteisiin kuluihin? Saati sitten osallistuisi lasten elämään!? Haiskahtaa jotenkin siltä, että tuo kärttyinen kirjoittaja on itse kokeillut "uusioperheonnea" ja saanut siinä jotenkin pahasti siipeensä? Jos näin on, niin kannattaa mennä juttelemaan ihan vaikka ammattiauttajalle, niin ei jää tuo katkeruus ja viha painamaan koko loppuelämäsi ajaksi, sinulla tuntuu olevan kohtuuton taakka kannettavanasi. Jos taas et ole koskaan aisurina ollut etkä aio ollakaan, niin miksi osallistut tähän keskusteluun? Jaksuhaleja sinulle kirjoittaja, joka etetet ikinä halua aisuriksi, olet ajatuksissamme :D Vielä kiinnostaa tietää, että mistä tuo "aisuri" -sana tulee, onko jokin lyhenne vai mikä?


      • trololololol
        enoleaisuri kirjoitti:

        Etkö tiedä mikä on aisuri? Se on yleisnimitys "uusiperheonneen" ja sillä tarkoitetaan henkilöä, jonka nykyisellä puolisolla on lapsi tai lapsia entisestä suhteesta. Menikö jakeluun? Aisurille tyypillisiä tuntemerkkejä ovat mm. vainoharhaisuus ja katkeruus. Lisäksi aisurille on tyypillistä, että se osallistuu ei omien lasten elämään ja parhaassa tapauksessa vielä kustantaa ei omien lasten elämää. Taidat itse olla aisuri, etkä tajua koko asiaa...

        Eikös aisuri ole aisankannattajasta väännetty lyhenne? Etkö itse tiedä mikä on aisankannattaja? Oletko ihan itse päätellyt tuon aisurin määritelmän, koska ainakaan minä en ole ikinä kuullut aisuri-sanaa käytettävän tuohon tarkoitukseen? Oikeastaan en ole koskaan kuullut, että tuota sanaa olisi käytetty edes muuten kuin miespuolisesta henkilöstä, tässä keskustelussahan aloittaja on nainen, kuin myös samanhenkiset hänelle vastanneet. Toisin kuin tämä yksi tyyppi täällä selittää, niin aisankannattaja a.k.a aisuri on siis mies, jonka vaimolla on avioliiton aikana muita miehiä joista aviomies tietää, muttei halua/pysty/uskalla puuttua asiaan. Lisäksi aisankannattajan tunnusomainen piirre on se, että hän on perheen rahoittaja joka onkin ainoa syy miksi vaimo ei ota eroa. Aisankannattamisella ei siis tämän keskustelun kannalta tarkastellen ole mitään tekemistä uusioperheen ongelmatilanteiden kanssa.
        Oletko trolli? Ota asioista ainakin selvää ennen kun alat trollaamaan.


    • mekkk

      EIkö miehesi saa ex kuriin ja ei tuollainen viestittely ole msitään kototisin ja onko ex huomannut että on vaihtanut huononpaan kun vanha suola janottaa.

    • Samanlaistamulla

      Hmmm. Tää tekstityyli on samanlainen kuin Winter naisen ilmaisu mustasukkaisuudesta ;D
      Jotain samaa pukkaa ;D
      Onnea vaan jos olet tosissasi.
      Teidän suhdettamme koetellaan nyt aikaa vahvasti.
      Älä ota sitä noin tosissasi.

    • järkeäpeliin

      Tämähän on niin tavallista pettäjiltä kun petetty löytää jonkun mukavan parin itselleen niin sehän alkaa kelpaamaan myös pettäjälle tämä kuviohan on varmaan tuttu useimmalle petetylle.Keskustele parisi kanssa asia loppuun ei varmaan ensimmäinen kerta pettäjältä tämä temppu?

    • OivaIso-Lortti

      Kannaattaako tuota moisen nakkimakkaranpätkän vuoksi ollenkaan vaikeroida ja vihoitella.

    • sinäoletsyntipukki

      Ongelma olet sinä itse!

      Sen huomaa heti kaikki jotka tuon valitusvirren lukee.

      Sinä olet, miehesi on, teillä menee hyvin, kaikki on hienosti hyvin ihanasti.... oi oi kun menee hienosti...

      Ainoa asia joka katkeroittaa mielesi on miehen entinen vaimo. Tää on just niitä asioita joilla yritetään omat ongelmat peittää muiden niskaan, ja mikä onkaan helpompi kohde piilottaa omat mielenvikaisuudet kuin miehen ex vaimo.

      Säälin kerjääminen ei auta, vika on sinä itse.. omia vikoja ei huomaa mutta miehen ex viamon viat huomaa vaikke edes tunne häntä... olet sairas.

      • Anonyymi

        Juuri noin, rikkomalla toisten perheen ja syyttämällä muita, tekee itsestään lehmän! Tälläsiä sutturoita on täälllä pivlin pimein, he vaan on upeita muut siallisia. Heillä on niin paljon ongelmia että pitää peittää niitä haukkumalla muut syylliseksi.


    • Uusioperhe

      Tälläistä säätöä on jokaisen mietittävä kun uuden ottaa. Itse sen elämän ohjaa ja miten hoitaa. Tuo uusio pari elämä ei herkkua kun todellisuus iskee!

      • noinsiinäkäy

        Ei kannata rikkoa sitä perhettä, itse sinäkin siitä kräsit kun sinua ei sinne haluta. Vkisin vaan on mentävä siivelle elämään.


    • Anonyymi

      MIKSI IHMEESSÄ RIKOIT TOISTEN PERHEEN? Mitä muuta odotit, sitä että siitä kiitettäisi sinua? Kuule sun väliin menolla kärsii ex vaimo, lapset ja mies itse ja koko suku ja kaverit!!! Syytä ihan itseäsi. Lapset tarvii isää ja vaimo että huoltaa lapsiaan, mutta sinä estät ja kikuttelet kun mies ei hoivaa siua, mene töihin ja ansaitse itse rahasi!!!!
      On kumma että käydään heti perheel,llisen miehen kimppuun ja viedään kaikki ja sitten vielä syytellään muita!!! Et varmasti osaa edes hväetä, niin kieroja ootte koko naikkoslauma että hyi!

      Sinä rikoit toisten perhee ja saat ihan itse kärsiä siitä. Etsi vapaa mies jos olet miehen kipeessä, niitä on kesäisin puistot täynnä, senkun valkkaat!

      Tajuutko mitä olet tehnyt, että kehtaat vielä täällä aukoa pärstääs.

    • Anonyymi

      Vanha aloitus mutta vastaan kuitenkin.
      Miehen kuuluu tehdä selväksi lasten äidille että ottaa yhteyttä vain lasten asioissa. Siis oikeissa asioissa eikä joka kurahaalarin pukemisohjeissa.

    • Anonyymi

      Kuulostaa siltä, ettei heidän suhde loppunut koskaan.
      Ja se suhde muuttuu edelleen.

      Sanoit ”ei normaalia”.

      Kyse ei liene siitä, miten muilla menee - verrattuna, teihin saati mitä sinun pitää muka kestää.

      Kyse on nähdäkseni siitä, milloin sinun sydän täyttyy - murheesta, huolesta, epävarmuudesta. Siihen on syy, ja luota siihen mitä sisäinen sinä sanoo.

      Ainoastaan he voivat tehdä päätöksiä suhteestaan.
      Sinä reagoit. Luotan yleensä rehellisyyteen.
      Onko teillä avoimet rehelliset keskusteluvälit?

      Mitä olet oppimassa siinä, koska sama läksy näyttää tulevan uudelleen tarjottimelle?
      Älä syytä itseäsi heidän teoista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe