Voiko äiti kieltää isän uuden naisystävän osallistumisen lasten arkeen?
Kyseessä on siis yhteishuoltajuus, ja lapset asuvat virallisesti äidillään. Lapset säännöllisesti viikonloppuisin isällä (jossa asuu myös naisystävä) sekä arkisin illalla vierailulla. (Etäisyys 1km)
Kysymys kuuluukin, voiko äiti kieltää viikkoyökyläilyt sillä verukkeella, että naisystävä (avopuoliso) veisi lapset hoitoon, ja se ei äidille käy?
Sanotaan vielä, että avopuolisolla pätevyys työskennellä päiväkodissa, eli ihan luotettavakin lasten kanssa.
Voiko äiti kieltää uuden äitipuolen osallistumisen
3
218
Vastaukset
- Sormikuolio
Ei voi, mutta on syytä huomioida että ei mennä äidin ajalla toisen naisen puolesta sähläämään väärälle reviirille. Äiti pelkää ja äidin suojeluvaisto voi toimia hyvään suuntaan tai huonoon. Äidin on hyvä ymmärtää että koko maailma vaikuttaa lapseen ja lapsi on kasvatettava kuin varikset tekevät.
Olemme lapsesta vastuussa mutta emme omista hänen tulevaisuutta, tulevaisuuden muokkaamis yrityksissä olisi syytä olla varovainen. Urheilukentillä näitä vanhempia näkee ihan riittävästi. Minusta olkaamme variksia, lapsi kasvatetaan hyvin ja ohjaten "suojaten" mutta hän itse päättää tulevaisuudestaan ja läheisistään keitä haluaa tavata. Menettämisen pelko on usein liian ohjaava,sillä lopulta me kaikki menetämme aivan kaiken.- Mietiskelijä1234
Ihana vastaus!
Veikkaan että tässä tilanteessa juuri tuo menettämisen pelko äidillä kyseessä. Isä ja nainen kuitenkin olleet jo useamman kuukauden yhdessä, ja äitillä ei ole mielenkiintoa olla edes moikkausväleissä naisen kanssa (hankalaa, kun väistämättä törmäävät välillä niin, että lapsetkin mukana, ihmettelevät kovin. Joskus äiti kieltänyt lapsia myös vilkuttamasta, jonka tehneet salaa kun äiti ei katso)
En tiedä onko pelko sitten siitä, että isän ja äidin välit huononisi, vai siitä että äitipuoli olisi parempi äiti kuin hän itse.
Etenkin, kun lapset ovat viettäneet isän luona enemmän aikaa naisen myötä.
Itse olen sitä mieltä, että äiti on aina äiti ja isä isä. Puolisot sitten niitä luotettavia aikuisia keneen turvautua.
- pulmunen7269
No ei tietenkään voi. Silloin kun lapsen ovat isänsä luona, on isällä oikeus päättää siitä, kuka lapsista huolehtii. Hän itse, uusi puoliso, isovanhemmat, MLL-lapsenvahti... Lapsen äidillä ei ole asiaan mitään sanottavaa.
Ärsyttää tuollaiset äidit, joiden itsetunto on niin huono, että pelkäävät äitipuolen vievän heidän paikan, olevan parempia tms. Siitähän tuossa useimmiten on kyse, jos ei ole mistään päihdeiden väärinkäyttäjästä tms äitipuolena kyse. Äidit ottavat lapsista aseen, ja äitipuolesta ammuksen. Isää vastaan.
Minä muuten olen äiti... Ja muistan hyvin sen ajan jostain vuosien takaa, kun en olisi edes halunnut lapsen äitipuolen tapaavan lastani. =D Että tiedän kyllä mistä puhun. Onneksi elämä on kasvattanut, ja kasvatti silloin jo nopeasti. Kiitokset mm. exälleni, joka piti päänsä. Tänä päivänä lapsella on sekä hyvä äiti, että hyvä äitipuoli.
Minä olen myös äitipuoli, ja hemmetin kyllästynyt siihen, että puolisoni lapsen äiti omalla käytöksellään vaikeuttaa perheemme elämää. Hänkin on mm. tarkka siitä, että minkä verran minä saan lapsesta huolehtia yms. Säätää pientä jatkuvasti. Raskasta. No, jospa hänkin pian oppii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569