Pitäisi laihtua...

15v

Moi!

Eli, olen 15v tyttö, 164cm pitkä. Joulukuussa, noin kolmen kuukauden kuluttua, olisi edessä tanssiaiset. Ja ongelmahan on se, että en meinaa mahtua mekkooni. Minun pitäisi laihtua vain noin 5kg kolmessa kuukaudessa, eli ei ole mistään karmeista 10kg/vko dieetistä kyse. Olen lievästi ylipainoinen, ja pitäisi saada se paino putoamaam normaaliin. Tällä hetkellä tanssin 1h/vko ja ratsastan 1h/vko. Näiden lisäkai teen paljon raskaita tallitöitä ja lenkkeilen jonkin verran. Paheeni on liian herkkujen syönti. Voisiko siia joku ystävällinen antaa vinkkejä siihen, miten laihtua sen 5kg/3kk?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iceiceice

      Katsot mitä suuhusi laitat. Puolikiloinen viikko on hyvä pudotus vauhti. Pienennät annoksia, kilokalorit per päivä. Juo paljon vettä. 32 kg ja 12 kuukautta itselläni meni. Mutta se saavutetun painon säilyttäminen on sitte haasteellinen.

    • 15v

      Ja tietääkö kukaan, että kävisikö hiittaus (HIIT -treeni) tähän tarkoitunseen?

      • hpv

        Hiit-treeni on loistava tapa pitää kuntoa yllä mutta energiaa siinä palaa aika vähän. Ylipäätänsä laihtumisesta noin 80% tulee dieetistä ja vain 20% liikkumisesta.

        Läskissä on 7000 kcal/kg ja minulle (painoa 114 kg) tuommoinen 700 kcal/h vauhti on aika kova.


    • lanttujaomena

      Vaikuttaa siltä, että liikunta on jokseenkin kohdillaan.
      Niitä herkkuja pitäisi vähentää. Siis vähentää, ei lopettaa kokonaan, koska sitä ei kestä.
      Syö paljon kasviksia ja syö säännöllisesti.

    • SunRise_

      Moi! Olen samaa mieltä muiden kommenttejen kanssa, mielestäni auttaa kun syömisiä suunnittelee etukäteen ja jos ruuista ja ruokailuajoista pitää kirjaa :) Sitten vain yrität tehdä hyviä valintoja niin terveellinen ruokavalio muodostuu sen pohjalta, kuten tumman leivän syöminen vaalean leivän sijaan yms, päivä kerrallaan.
      Olen 14v tyttö, 154.5cm pitkä ja laiduin yhdessä kuukaudessa n.2-3kg vain parantamalla ruokavaliotani :) Olen vieläkin normaalipainoinen ja tarkoituksenani ei siis ollut laihtua, vaan syödä vain terveellistä ruokaa. Jaion kokemukseni tuosta, koska se tuli nyt minullakin testattua toimivaksi ja ehkä haluat tietää että noista muilta saamistasi neuvoista on oikeasti paljon apua :)
      Toivottavasti pääset tavoitteeseesi, tsemppiä sulle! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3389
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1992
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1901
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1395
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe