Vierasta lahjaksi?

pienivaimopulassa

Meillä, tai oikeastaan minulla on nyt vähän tälläinen pulma. En ole miehelleni nimittäin vielä puhunut asiasta mitään vitsailua vakavampaa. Avioliittoa on takana jokunen vuosi ja perusarki toimii. Tässä nyt oikeastaan tämän vuoden aikana muutamat ystäväni ovat keksineet erikoisen villityksen, joka kieltämättä kiinnostaa minuakin.

Kaikki alkoi siitä kun paras ystäväni oli miehensä kanssa ulkomailla juhlimassa pyöreitä vuosia. Reissun tiimellyksessä ystävättäreni oli keksinyt järjestää miehellensä lahjaksi yön vieraan naisen kanssa. Kaikki oli sujunut ilmeisen hienosti ja kuulemma parisuhde vain parani.

Tästä rokaistuneena, toinenkin kaverini järjesti omalle miehelleen samanlaisen yllätyksen, jossa vieraana naisena toimi tämä ensimmäisen pariskunnan vaimo. Tässä vaiheessa varmasti monella on jo leuka auki hämmästyksestä, niin oli minullakin. Ja nyt jo kolmas kaverini suunnittelee samaa tempausta.

No miehet ovat tietenkin jutelleet asiasta keskenäänkin. Tunnemme kaikki toisemme oikein hyvin jo vuosien takaa. En haluaisi jäädä koko porukan ainoaksi mustasukkaiseksi ja ahdasmieliseksi akasi ja suoraan sanoen olisi kyllä kiva palkita tuo ryökäle joskus ihan kunnolla. En vaan oikein saa ajatuksiani jonoon tämän asian kanssa. Pelottaa jo sitten jälkikäteen tuleekin mustasukkaisuutta. En oikein usko että mieheni olisi yhden yön takia perhettä jättämässä vaikka kuinka olisi hauskaa vaan lähinnä omat reaktioni pelottaa.

Onko kellään kokemuksia näistä jutuista? Tämähän ei ole oikein parinvaihtoakaan vaan jonkinlainen extreme-synttärilahja?? :-)

18

1364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskomattomantyhmää

No siinäpä pidätte panorinkiä keskenänne, joudut vielä jonkun toisen ukon "vieraaksi" naiseksi, eli saat sinäkin "vierasta". Voi olla niin että ukot loppujenlopuksi ovat eniten mustasukkaisia.
      Pressure much?
      Onko avioliitto sen jälkeen enää kahden kaskeinen asia kun on kaveripiirin jokainen jannu käynyt höyläämässä?

• kaikkeaseteettää

Niinpä, missä on avioliiton yksityisyys? On varmaan muitakin fossiileita, jotka ovat sitä mieltä, ettei nyt ihan kaikkea pidä jakaa hyvienkään kaveripariskuntien kanssa.

• wdidsjiwww

Heip,

minulla ei ole kokemusta, mutta hyvällä ystävälläni on. Hän itse on bi-seksuaali, ja koska hän ihastui toiseen naiseen ja halusi tuon naisen kanssa sänkyyn, hän järjesti niin, että hänen mieskin sai olla tuon samaisen naisen kanssa. Jälkikäteen homma paisui ja paisui... Lopulta mustasukkaisuudet, draamat yms johti alunperin kohtuullisen onnellisen pariskunnan eroon. Siis vaikka ystäväni itse oli homman alullepanija, hän itse ei pystynytkään käsittelemään sitä mustasukkaisuutta, että mies oli ollut toisen naisen kanssa, ja ilmeisesti siitä myös nauttinut.

Itse en edes harkitsisi. Suhteessa ei oikeasti ole kaikki kunnossa, jos lahjaksi pitää antaa vierasta panokaveria. Et sinä erotu kaveripiirissä ahdasmielisenä ja mustasukkaisena, vaan erotut joukon ainoana, jonka mies ei tarvitse muita naisia ollakseen onnellinen. Mietipä sitä. Jos sinua jo valmiiksi homma epäilyttää, niin ei siitä seuraisi mitään hyvää.

Miten itse múuten suhtautuisit, jos miehesi antaisi sinulle lahjaksi yön vieraan miehen kanssa? Minä suuttuisin omalle miehelleni. Se olisi merkki siitä, ettei meidän suhde ole erityinen yms. Onneksi en sellaista lahjaa ole saanut. Eikä mieheni takuulla sellaista lahjaa kaipaa yhtään sen enempää kuin minäkään.

Seksielämään saa vaihtelua ihan kahdestaankin, jos vaihtelua kaipaa. Leluja, peruukkeja, uusia paikkoja, uusia tapoja... Ei se toinen nainen voi tehdä mitään sellaista, mitä sinäkin et voisi tehdä.

• Marga-Reeta

"En haluaisi jäädä koko porukan ainoaksi mustasukkaiseksi ja ahdasmieliseksi akaksi"..
      eli tuossa lauseessa on koko pulmasi ydin!
      Pelkäät olla yhteisössä jollain lailla epäkurantti, negatiivinen, ei-hyväksytty, vanhanaikainen.

Mitä kaikkea yhteisön yhteinen tyhmyys voikaan saada aikaan... koko ihmisen historiassa. Sananlasku sanoo: joukossa tyhmyys tiivistyy.
      Ihminen on helpoiten viekoteltavissa mihin vain hulluuteen ryhmän painostuksella. Vain vahvat persoonat uskaltavat olla itsenäisesti omaa mieltänsä. Heihin ei ryhmän mielipiteet, temput ja painostukset vaikuta niin kuin heikompiin persoonallisuuksiin.
      Sinulla on pelissä koko avioliittosi! Aika suuri pelipanos!
      Vaikka ystävättäret näennäisesti mainostaisivat tätä extreme-peliään, kuinka onnistunutta se on, et kuitenkaan näe heidän sydämensä pohjasopukoihin asti. Siellä voi käydä salainen myllerys, jonka kanssa päivittäin käydään torjuntakamppailua.

Jos antaisit miehesi leikkikaluksi jollekin naiselle, niin psyykesi joutuisi valtaviin ponnistuksiin torjuaksesi mustasukkaisuuden ja pelon. Et enää koskaan rakastelisi miestäsi muistamatta tätä toista naista. Jotain olisi väliltänne lopullisesti rikottu ja varsinkin kun itse olisit ollut aiheuttamassa pettämisen.

Sillä PETTÄMISESTÄ tässä on kyse, joskin käänteisessä mielessä. Järjestetystä, "luvallisesta" pettämistä. Sitä kitkerämpää olisi sen kalkin nieleminen, koska ette pystyisi asiaa käsittelemään normaalin katumuksen kautta. Sinäkö katuisit? Vai mies? Vai kumpikin? Olisiko se hauskaa?
      Entä jos itse intiimitapahtuma olisi varsin hauska miehesi ja järjestämäsi naisen kanssa? Mitä sinä saisit siitä? Oikeasti, voisiko se olla lahja?
      Se olisi ihmisrikkomus, ei ihmistä voi antaa toiselle lahjaksi.

Lahjaksi voit antaa hieronnan, siis oikealta hierojalta, parturissa käynnin, amerikkalaisen parranajon, turvekylvyn... näissä hoidoissa ei menetetä avioliiton uskollisen sitoumuksen sopimusta.

• 000588222

Loistavasti kirjoitettu, hyvä Marga-Reeta !!

• Marga-Reeta

Kiitos! :)

• vakavampaa

Kaikki menee hienosti kun nainen valitsee palkinnon. Silloin ei jälkikäteen synny kummallisia käsityksiä motiiveista ja vastuusta. Monistakin eri syistä palkinto kannattaa ehdottomsti valita tuttavapiiristä eikä levitellä tietoa ulkopuolisille.
      Suhteemme parani oudosti. Tuumimme yhdessä mistä se tulee ja tulimme siihen tulekseen, että vaikuttava asia ei ollut seksi vaan suuri luottamuksen osoitus. Näyttää myös että jotain tuee siitä kun mies luottaa täysin naisen tekemään valintaan eikä puutu siihen. Emme toista samaa temppua, mutta ilmassa on uuden näytön keksiminen.
      Näyttää siltä, että luottamuskin vaatii/kannattaa päivittää jotta sen merkitys säilyy isona.

• M52_

Ja ehdottomasti siitä lähipiiristä, jos teillä kerran on avarakatseista ystäväjoukkoa. Salaisuus pysyy eikä taudit leviä.

Ihan tulee opiskeluajat mieleen, kun meidän kaveriporukassa oli puolisen tusinaa tyttöä ja suunnilleen saman verran poikia. Usein jengi suunnisti jonkun vanhempien kesämökille saunomaan jne. Tuosta porukasta tuli myöhemmin monta pariskuntaa, jotka on vielä 20v myöhemmin yhdessä ja muutenkin tavataan. Ei tosin saunota ;) Sekä pariskunnat että ystäväsuhteet on paljon kestävämpiä, kun tunnetaan kaikin puolin perusteellisesti.

• HajoavatLiitot

Vaikutat ainoalta terveeltä koko porukasta. Ei tarvinne olla suurikaan ennustaja sanoakseen, että viiden vuoden sisällä kaveriporukkasi nykyiset parisuhteet ovat hajonneet.

• kesyeveliina

parisuhde on kahdenihmisen välinen sopimus ja siinä sovitaan joistain käytännöistä, joita noudatetaan ja kai näitä ns. sääntöjä voi lennosta muuttaa, jos molemmat sitä haluaa. Mutta itsen en lähtisi moiseen eikä kysymys olisi edes mustasukkaisuudesta, vaan siitä, että se tietenkin muuttaisi pariskunnan väliltä kaiken, että jotain intiimiä olisi jaettu jonkun muunkin kanssa. Sitä en tiedä onko muutos hyvä vai huono... minkä tyyppinen sun mies on??? mun mies ainakin loukkaantuis, jos menisin sellaista lahjaa tarjoamaan. Hän on kyllä sujuva flirttailemaan (suhteellisen viattomasti) muiden naisten kanssa, mutta tuollainen lahja ja ele merkitsisi hänelle sitä, etten rakasta häntä.

• pienivaimopulassa

Noniin, aikaa on vierähtänyt. Ja tehty mikä tehty. Eli siis lahjat on jaettu, saatu ja annettu. Kyllähän siinä oli käsittelemistä mutta lopulta oikeastaan meni koko juttu ihan hyvin. Meidän järjestely suoritettiin niin että olin itse koko ajan paikalla. Mieheni oli todella yllättynyt tästä jutusta ja todella epäileväinen, luuli nimittäin että olisi joku katala testi hänelle kyseessä. Nyt sitten jälkeenpäin isoin ongelma on se että hän ei oikein tiedä millä lahjalla pysyisi enää vuorostaan yllättämään minua :-)

• 0413

Jos itse haluat samanlaisen yllätyksen niin sano se. Jos et, niin anna hänen yllättää arjen pieninä tekoina joka päivä.

Toisaalta, sanonta "those things are best when they just happened" pitää erittäin hyvin paikkansa.

Ymmärrän miehesti ensireaktiota hyvin. Jos meillä vaimo toisi toisen naisen ja kertoisi sen olevan lahja, niin minkäkin ensin epäilisin jotain totuustestiä. Sillä se että mies joskus vähän vilkuilee, se ei tarkoita että olisi lähimainkaan pettämässä omaa rakastaan. Rakkaus on vuosien tulos.

• dsölköfkö

En tiedä onko tämä totta vai provoa, mutta jos on totta, niin kyllä saa pahan tunteen mussa heräämään... Uskomatonta miten vähän sitoutumista, luotettavuutta, ilman paineita rakastamista ja epäitsekkyyttä suhteissa tänä päivänä on.

Jos minulle tarjottais toisen kanssa paneskelua lahjaksi, niin suuttuisin todella pahasti. Tai mieheni edes väkisin suostuttelemalla suostuisi panemaan toista naista, niin en haluaisi sellaisen ihmisen kanssa enää suhdetta jatkaa.

Minun mielestäni seksielämä yhden ihmisen kanssa voi olla niin hyvää, läheistä, henkisestikin intiimiä, ettei muiden kanssa kuksiminen olisi muutakuin jotakin likaista, mitä ei halua tehdä.

Sanottakoot että olen pettänyt aikoinaan exääni. En siis ole mikään täydellisen puhdas pulmunen. Myös exä on pettänyt joskus minua. Elämä on opettanut minua arvostamaan parisuhdetta enemmän. Rakastamaan enemmän. Olemaan enemmän läsnä. Kunnioittamaan enemmän. Nykyisessä muutaman vuoden kestäneessä liitossani edes flirttailu muiden kanssa ei tulisi mieleeni.

• Oppeliini1

Täydellisen typerä idea ja ap.llä osa ruuveista pudonneet kun edes antaa noiden pudooneiden ruuvien tilan täyttyä noin idioottimaisilla ideoilla! No, hänen valitsemansa seura tekee kaltaisekseen!

Mutta ap.n ehdotus toimiikin vain ameeba-aivoisille, joiden elämän tarkoitus on vain syödä ja lisääntyä.

Tai sitten ap kertoo todella sairaan provon. Kummassakin tapauksessa häneltä on pudonnut ruuveja!

• ihanhanuristaon

Ihan lapsellinen ja älytön ajatus!!! Tuosta ei kyllä hyvää seuraa....

• kivaa_oli

Monet ovat liian ahdasmielisiä, me ollaan vaimon kanssa kokeilleet muuta kivaa...kerran osin tuntemattomienkin kanssa illanvieton yhteydessä, annoin vaimolle luvan olla miehen kanssa, kävivät yläkerrassa peuhaamassa, tunti vierähti ja vaimo sieltä tuli posket punoittaen, oli tyytyväinen ja minäkin olen pannut yhtä vierasta bileiden aikana, vaimoni luvalla. Ei kaikki tarvii aina niin vakavaa olla, seksistä pitää nauttia ja jos luvan saa niin mikäs siinä ja huolehditaan turvaseksista.

• yunaG

Kuulostaa todella oudolta. En todellakaan haluaisi jakaa puolisoani. Enkä panna ystävieni miesten kanssa.
      Ei parinvaihto ole kaikille, sinun ei tarvitse olla samaa mieltä kuin ystäväsi. Yllätä miehesi jotenkin muuten. Pukeudu itse toiseksi naiseksi tai vastaavaa.

• ekonomi

Tuollaisessa lahjassa ei ole mitään rispektiä puolisoa kohtaan. Näin se vaan on. Eri juttu, jos pariskunta yhdessä suunnittelee ryhmäseksibileitä tai parinvaihto orgioita.

Niin minä kuin myös puolisoni suuttuisi moisesta lahjasta, ei todellakaan olisi mieluinen, kaikkea muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      34
      3986
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1899
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1364
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1296
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1185
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1041
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      941
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      333
      914
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      901
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      892
    Aihe