Tunnen olevani epäonnistunut työssäni

SIllisiili

Jos löytyy kohtalotovereita, haluaisin kuulla kokemuksianne. Olen alle 30-vuotias nainen ja opiskelen yliopistossa ja käyn samalla töissä. Minulla on enää muutama tentti ja gradu tekemättä. Viimeisen vuoden olen tehnyt oikeastaan vain töitä ja koko opiskelujen ajan olen tehnyt paljon töitä muutoinkin, jonka vuoksi opiskeluni ovat viivästyneet jonkin verran.

Ennen olin hyvin reipas töissä, en pelännyt ottaa vastaan uusia haasteita ja kaikki sujui mielestäni mallikkaasti ja sain töissä ennen hyvää palautetta. Nyt viimeisen vuoden minua on vaivannut täydellinen epäonnistumisen tunne joka alkoi siitä, että työpaikallamme on aivan liian vähän työntekijöitä, jonka vuoksi työt kasaantuivat enkä enää pystynyt/osannut hallita työtilannettani varsinkin kun työ itsessään oli minulle täysin uutta ja asioiden hoitaminen ei tämänkään vuoksi sujunut aina nopeasti. Monella muulla kyllä tilanne aika samanlainen työpaikallamme.

Olen suhteellisen nopea oppimaan, mutta organisointi (töiden tai koulutehtävien) ei ole ikinä ollut parhaita puoliani. Koko ajan yritän tulla paremmaksi ja kehittää tapoja millä tavoin pystyn paremmin hallitsemaan töitäni vaativassa tilanteessa ja olen siinä kehittynytkin, mutta tehnyt myös paljon virheitä kun asioita on jäänyt vahingossa hoitamatta kaoottisen tilanteen keskellä. Kaikki virheet (jotka sinänsä saa onneksi tavalla tai toisella korjattua) vain masentavat minua niin paljon, että tuntuu että tulen koko ajan hitaammaksi töissä ja kun yritän saada opiskeluasioita eteenpäin niin en mieti kuin virheitäni ja tunnen olevani kaikinpuolin epäonnistunut ihmisenä. Tiedän että itsesäälissä rypeminen ei auta mitään ja pieleen menneille asioille ei voi enää mitään ja ainoa mitä voin parantaa on se miten teen töitä tulevaisuudessa ja oppia virheistäni, mutta tämä kauhea tunnelukko on täysin lamaannuttava. Pelkään myös että pieleen menneiden asioiden takia en saa valmistuttuani töitä enää mistään.

Jos jollakin on ollut samanlaisia tuntemuksia ja varsinkin jos olette päässeet niistä yli, kertokaa vinkkejä miten saada oma elämänsä taas hallintaan.

4

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eämään_uutta_potkua

tässä yksi tapa James Altucher
      "Miten tulla ideakoneeksi"
      tavoitteena on kirjoittaa joka päivä vähintäinkin 10 ideaa jostain aiheesta.
      jos ei keksi 10 ideaa niin kirjoittaa sitten 20 ideaa.
      Lisäksi kirjattava 1:nen steppi miten idean toteuttamisen voisi aloittaa. tarkoitus ei ole että kaikki ideat toteutetaan, vaan se että treenaa omaa ideointimuskelia. Ja hommaa on tehtävä joka päivä. Ei voi jättää juurikaan väliin päiviä. Itse noudatan tätä rutiinia. Oma kyky havainnoida ja ratkaista asioita on parantunut dramaattisesti. En juurikaan jää sormi suuhun missään tilanteessa. Mieti voisiko olla sinun juttusi. Minulla ainakin hommaa pelittää.
      Vuoden lopussa on listattuna jopa tuhansia kahjoja ideoita. jotkut parempia, ja jotkut sitä sun tätä.
      http://www.jamesaltucher.com/2015/01/faq-on-how-to-become-an-idea-machine/
      **************************************************************************************
      toinen idea: pidä päiväkirjaa elämästäsi. Itse aloitan aina päivän kirjaamalla ylös ne hyvät asiat mitä päivän aikana toivoisin tapahtuvan. Sekä itselleni että muille ihmisille (itse asiassa koko maailmalle) myös. Piirrän iloisia innostavia kuvia: Hymyilevä aurinko purjelaiva kaloja lentäviä lokkeja valaskala. Ja joku reipas energiaa tuottava slogan. Minulle se on jabadabaduu jotain extraa siihen. Myös aloitan päiväni pienellä jumpalla. Semmonen 5 minsaa. Ja päivä lopussa kirjaan ylös ehdottomasti plussa ja tikit ja mitä päivällä on tapahtunut. Ja seuraavana päivänä kaikki alkaa taas uudestansa alusta. Olen jo lähes 60 v mies. Olen tehnyt näitä juttuja jo vuosia. Vaikka olisi huonojakin päiviä, niin en murehdi niitä.
      *******************************************************************************
      Tässä vielä bonus:
      Mike Lipkin (hänellä hyviä tarinoita miten elämää viedä eteenpäin. Mielestäni yksi parhaista lifecoacheista ja motivaattoreista)
      https://www.youtube.com/watch?v=4-ijZz8x-tM
      Koeta saada ne paperit koulusta ASAP. Ei kannata pantata opintoja liian kauan. :)

• Sillisiili

Kiitos hyvistä vinkeistä ja aurinkoa päivääsi, vaikutat ihanalta ihmiseltä :) Kuulostaa oikein toteuttamiskelpoiselta idealta!

• Elämään_uutta_potkua

Kiitos :)

• Aikakorjaa

Voin sanoa vain, että työvuodet korjaavat kyllä ongelmasi. Tulet armollisemmaksi itsellesi. Ihan jokainen tekee meistä mokia, mutta niillä on sellainen sivutulos, että niistä usein oppii jotain uutta. Kun tiedostat niin hyvin heikkoutesi, mieti missä olet hyvä ja vahvista sitä edelleen itsessäsi.

Älä silti laita koskaan kaikkia muniin samaan koriin eli toivottavasti sinulla on elämässä muitakin tärkeitä asioita kuin työ, sillä sen voi menettää nykyään kuka tahansa. Senkin jälkeen elämä jatkuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1473
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1311
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1293
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1154
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      319
      1027
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      226
      1022
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      278
      933
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe